Polska ma tylko 4% udziału w przychodach grupy CD Projekt
W całej europie jest 29% a polska to aż 4% z tego więc uważam, że to bardzo dużo.
Poza tym news celowo podkreśla TYLKO żeby wzbudzać skrajne emocje i wywoływać wojny w komentarzach ;/
Mi też się wydaje że może nie jest to super wynik. Ale jednak CDP wydało grę w 109 państwach. Polska za bogatym krajem nie jest. Dopiero leczymy się z piractwa. A sam gaming jeszcze nie jest tak głęboko zakorzeniony w naszej kulturze jak na zachodzie czy w stanach. Ale swoją drogą CDP wydaje się mieć bardzo mądrą, i nowoczesną politykę.
To jest bardzo dobry wynik. Ok 1/7 Europejskiego zysku pochodzi z Polski.
W całej europie jest 29% a polska to aż 4% z tego więc uważam, że to bardzo dużo.
Poza tym news celowo podkreśla TYLKO żeby wzbudzać skrajne emocje i wywoływać wojny w komentarzach ;/
4% z 29% to 1,16%.
W twoim porównaniu stosuje się pojęcie "punkty procentowe".
W całej Europie jest 29%, a Polska to aż 4 punkty procentowe z tego.
@Krothul - Zgadzam się, jeżeli podzielimy bardzo pobieżnie Europę na Niemcy, Francję, Wielką Brytanię, Hiszpanię, Włochy i Portugalię, to też wychodzi po 4% na każdy wymieniony powyżej kraj. A biorąc pod uwagę, że jeszcze wielu nie wymieniłem, jak choćby kraje Beneluxu, naszych południowych sąsiadów czy kraje skandynawskie, to może się okazać, że należymy do europejskiej czołówki. Także tytuł newsa z tyłka, ile mielibyśmy stanowić, 20% ? Chociaż fakt, aż 55% dla samego USA mocno mnie zaskoczyło.
@Jaro
Wiadomo, Stany Zjednoczone, to zawsze najbardziej pojemny rynek.
Ale tak naprawdę to też jest ciężki temat, jeżeli chodzi o porównania. Bo z czym zestawiać 50 państw w jednym? Z kontynentem? Z tworami takimi jak Unia Europejska? Z pojedynczymi krajami?
A według wiki, Polska ma 0.31% wartości netto wszystkich państw razem. Więc 4% to dość spore przemnożenie na nasze możliwości.
wiki/List_of_countries_by_total_wealth
@Masa_san
Eeem, nie? Dodaj sobie wszystkie procenty. Polska ma 4% w światowym udziale, nie europejskim.
@Masa_san
Naprawdę mam nadzieję, że nie masz wpływu na cokolwiek co jest związane z liczbami w normalnym życiu. Bo orłem to ty z matematyki wydaje się nie byłeś.
"W całej europie jest 29% a polska to aż 4% z tego"
No radzę czytać ze zrozumieniem. 4% z czego? Z 29% wg autora.
Jest różnica między procentem a punktem procentowym. Mam nadzieję, że nie gracie na giełdzie, bo nie znając różnicy szybko wtopicie pieniądze.
Rozumiem, co autor miał na myśli, ale to nie zmienia faktu, że jego zdanie zostało błędnie napisane.
@Yosar, obyś zdał maturę z polskiego, bo czytanie ze zrozumieniem jest podstawą do zaliczenia.
Masa_san - Napisz cztery punkty procentowe w zapisie matematycznym. Bo wiesz, że % to tak na prawdę ułamki? 29/100 - 4/100 = 25/100.
@Masa_san
4 % z 29 % to 13.8 %. Czyli polscy gracze odpowiadają za około 14 % wszystkich przychodów z Europy.
Nie mam pojęcia skąd Wy wzięliście te 29%. Cała Europa to 25%, a Polska 4% z całości. Czyli Polska odpowiada za 16% europejskich przychodów.
@Edit. No dobra, CDP nie zalicza Polski do Europy więc będzie 13.8% to też całkiem niezły wynik.
Nic dziwnego że tak słabo u nas skoro mentalność w narodzie że można gry kraść bo maja bugi czy producent nielubiany, ma się dobrze.
Słaby wynik to mają w Azji, w Polsce kradną nie mniej niż w Hiszpanii czy Włoszech, a 4% w skali świata gdzie jesteśmy średnio rozwiniętym krajem ze stosunkowo małą populacją to dobry wynik.
Mentalnosc wsrod developerow(nie wszystkich) jest taka, ze dajemy graczom nieskonczony/zepsuty produkt a potem placzemy, ze ludzie piraca gry.
Bardzo fajny wynik, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że gry CDPR są u nas na premierę tańsze.
Jeszcze bardziej podoba mi się wynik GoG'a gdzie z rodzimego rynku mają 8% zysku.
To chyba dobrze, nie?
96% sprzedaży jest POZA Polską. Czyli produkt bardzo dobrze sprzedaje się na całym świcie. Gdyby było 96% w Polsce, to byłby problem.
% czego? to są wyniki przychodów z poszczególnych kontynentów, mają kontynent wykupić?
@siera97 Mogłeś bez sarkazmu odpisać zwłaszcza że napisałem że to "może głupie pytanie" ale mniejsza.
Dziękuje za odpowiedz.
To są wyniki dla spółki, a nie poszczególnych akcjonariuszy. Zmiana właściciela akcji, nic nie zmieni w tej kwestii.
4% na tle całej europy 25% to wręcz rewelacyjny wynik, poza tym 9% na całą Azję (całą w tym Rosję ?!) można tylko ze smutku zapłakać, a Rosjanie jak zwykle dostaną grę Cyberpunka w cenie 0.6 jak każdą grę dodatkowo większość przypadków zawsze przetłumaczoną na ich język. Nie wiem czemu tak się z nimi obchodzą ? Największe powierzchniowo Państwo na świecie najbogatsze ze względu na złoża a zawsze wszystko dużo taniej i dopracowane.
Rosja jest uznawana za państwo Europejskie. Z tym bogactwem to popłynąłeś ostro, mają surowce ale ich wydobycie nie daje bogactwa, musieliby je obrabiać a na to nie mają technologii. Gdyby za samo wydobycie metali zostawało się bogatym państwem to jakaś tam Kenia już dawno by była w czołówce światowej.
fakt w sumie traktuje się ją jako składnik Europy ale jeśli tak to 25% sprzedaży na 46 państw europejskich to daje średnio 0.5% na Państwo, Polska ma aż 4 zapewne duży udział mają też Niemcy, UK, Francja, Włochy czy Hiszpania, zapewne Rosja ma mniej niż 1% (jak zwykle)
dla przypomnienia
"Cyberpunk 2077" w Rosji tańszy o 40 proc"
W najnowszych danych podanych przez CD Projekt Rosja prawdopodobnie jest zaliczana do Azji, bo tak było we wcześniejszych infografikach (są one publikowane regularnie).
Największe powierzchniowo Państwo na świecie najbogatsze ze względu na złoża
Ale złoża raczej w gry nie grają. Co z tego, że mają złoża skoro 95% narodu nie ma co do gara wsadzić a pozostałe 5% to oligarchowie z Moskwy? Kto ma im kupować te gry po europejskich cenach?
Druga sprawa to, że nas też jako społeczeństwo nie stać na gry po 280 zł ale kogo to obchodzi.
Dobry wynik. Przecież my musimy płacić 4 razy wiecej za gry niż gracze na zachodzie. Uwzględniając zarobki oczywiście. Inna sprawa że kto płaci za gry ten płaci. 1 gra na mniej więcej 2 lata jest warta wydania na nią kasy.
Widzę tu w komentarzach dwa obozy – jedni oceniają, że 4% to dobry wynik, a inni że słaby. Moim zdaniem nie da się tego w ten sposób ocenić. Jeżeli dana gra sprzedaje się dobrze w Polsce i słabo w Niemczech to jest to dobry czy zły wynik? A jeżeli dobry to dla kogo (CD Projektu czy Polski)? Dobry wynik jest wtedy gdy udziały poszczególnych krajów w sprzedaży odzwierciedlają proporcje w liczbie ludności. Czyli jeżeli na 100 Niemców dwóch kupiło grę i na 100 Polaków dwóch kupiło grę to jest to dobry wynik, bo wtedy wiadomo, że gra trafia w szerokie gusta i nie jest faworyzowana przez tylko jeden naród.
Przewiduję że procentowy udział Polski w sprzedaży Cyberpunka będzie mniejszy niż w sprzedaży Wiedźmina i to będzie dobra zmiana, a nie zła.
No tutaj mówimy raczej o tym czy wynik przedstawia Polaków w dobrym czy złym świetle. Co niektórzy najwyraźniej by chcieli żebyśmy mieli czterokrotnie wyższy wynik od dwukrotnie liczniejszych Niemców. Jak na swoją populację i bogactwo to i tak procentowo wychodzimy dobrze, nawet jeśli to jest taka mocno swojska gra i tańsza na naszym terenie.
@siera97
Wiesz, wcale nie jest powiedziane czy nie mamy większego udziału % niż NIemcy. Europa to ponad 40 państw, a zysk z Polski stanowi ponad 1/7 przychodów z tego kontynentu.
Coś tak podejrzewam że wynik Niemiec może oscylować w granicach 3%. No bo jakbyśmy te 25% podzielili na Włochy, Niemcy, WB, Francję i Hiszpanię, no to by wyszło po 5%, ale wiadomo że tak nie jest, z całą pewnością jest niżej, mamy przecież jeszcze bardzo bogate kraje Skandynawskie, Beneluks czy Szwajcarię. Również Europa Wschodnia choć biedniejsza ma pewnie kilka procent.
Ciężko powiedzieć - Jeżeli spojrzymy na wyniki GoG, to tam Niemcy mają 14% udziałów w zyskach tej platformy.
Polska jest na 3 miejscu (7%), a zaraz za nią Wielka Brytania (6%). Na pierwszym USA. Ale z 29% udziałem, więc tak naprawdę procentowy udział zysków CDPR może wyglądać zupełnie inaczej. Mam nadzieje, że dostaniemy dokładniejsze dane na ten temat.
Źródło: https://www.cdprojekt.com/pl/wp-content/uploads-pl/2019/03/sprawozdanie_zarzadu_za_2018_pl.pdf
siera97 - Podstawowy problem wszystkich komentujących to patrzenie przez pryzmat: Polska wielka czy Polska mała. Nie o to chodzi.
Tylko 4% pokazuje, że CDP to już firma globalna, gdzie rodzimy rynek jest miłym dodatkiem, a nie podstawą działalności. I słusznie odniósł się do tego Pilav. Możemy tutaj leczyć kompleksy Polska vs Niemcy vs Francja, ale sendo sprawy leży gdzie indziej. CDP już nie potrzebuje naszego rynku. A Cyberpunk z racji marki stricte zachodniej zdecydowanie to pogłębi.
Tyla.
@Łosiu
4% obrotów to nie jest pomijalna wartość, więc bym się tak nie rozpędzał z tym "nie potrzebuje", bo nie tak działa korpo.
Do tego grupa CPD.pl to nie tylko Redzi, a patrząc na hype jaki ma CP2077 w Polsce, też bym był ostrożny z wygłaszaniem tez, że "zdecydowanie to pogłębi".
premium313078 - nikt nie mówi, że jest pomijalna. To zawsze fajny bonus w statach finansowych. Ale już decydowanie nie krytyczna dla funkcjonowania firmy, tym bardziej, że udziały zachodu i wschodu na 100% będą tylko rosły.
Dlaczego jestem pewien, że będą rosły. Kwestia skali - populacja Polaków vs populacja światowa.
@Łosiu
Powiem ci, że różnie bywa. Pracowałem w dużym korpo i 2% roczny wzrost obrotów w 2018, zarząd przyjął wręcz z euforią.
Niby 2% - co to jest, ale czasami to być albo nie być dla dużych firm.
Wracając do tematu - te 4% dla CDPR i 8% dla GoG.com bardzo mnie cieszy, bo to jednak pokazuje, że Polska to nie sami "piraci i złodzieje", a na mit o "Polaczkach-Cebulaczkach" mam kolejny kontrargument. A to że firma stała się globalną siłą? Gratulacje dla nich.
I tu nie chodzi o leczenie kompleksów, tylko o fakt, że może czas się ich pozbyć?
premium313078 - jasne :) Raczej się rozumiemy. Ciekawe jest natomiast to ile z tego obrotu spółka generuje zysku. Tego nie wiemy.
@Łosiu
W sumie fajny temat na artykuł;) CD-Projekt jest spółką akcyjną, więc te dane są do zdobycia. Aż z ciekawości nad tym przysiądę.
CD Projekt nie raportuje geograficznego rozbicia kosztów, ale różnica byłaby tylko w kosztach marketingu i nie byłyby to duże różnice, więc można spokojnie założyć, że te 4% przychodu przekłada się na około 4% zysku. Ciekawe jest raczej co innego: jaki zysk przypada na jedną sprzedaną sztukę gry. Niższa cena w naszym kraju oznacza, że CD Projekt mniej zarobi na jednym sprzedanym egzemplarzu w Polsce niż w Niemczech lub USA. Właśnie dlatego USA generuje ponad połowę przychodów CD Projektu.
Tylko? Co to za bełkot? Jesteśmy dość średnim krajem pod względem liczebności (majętności w sumie też), to i tak dużo jak na nasze możliwości.
A co w tym dziwnego? Jeśli takich Wiedźminów 3 sprzedało się 20 milionów sztuk to 4% z tego to 800 tys. sztuk. Pewnie cała populacja hardkorowych graczy w kraju (a może być jeszcze lepiej, bo wersja PC w Polsce była tańsza, więc kopii mogło być więcej). Jasne, nie wiemy jakiego okresu dotyczy grafika, pewnie było już dawno po premierze W3, ale orientacyjnie taki wskaźnik absolutnie ma sens.
Wniosek jest taki, że CDP Red powinien postarać się o lepszą promocję w Azji bo to ogromny rynek i kupa kasy do zgarnięcia.
Widzę, że wiele osób podchodzi do tego bardzo osobiście jakby to były jakieś zawody, w których można wypaść lepiej lub gorzej, a nie zwykła statystyka. Aż przypomina mi się filmik Klocucha, w którym na prezentacji Cyberpunka 2077 leciał mazurek Dąbrowskiego, a Keanu Reeves mówi na scenie, że lubi pierogi i bigos.
"szczytowym (jak dotąd) osiągnięciem był debiut Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, dzięki któremu w 2015 roku grupa cieszyła się przychodami w wysokości ponad 794 milionów złotych. Choć do dzisiaj nie udało jej się powtórzyć tego wyniku, istnieje spora szansa, że w 2020 roku zostanie on poprawiony
"
Ale że co? Gwint miał pobić Wiedzmina 3 w przychodach czy jak?
Oczywiste ,że gra AAA bedzie miała najwiekszy przychod w roku w którym miała premierę
Ja sie dorzucę do CDPR budżetu dopiero na premiere CP2077, bo dotąd nie kupiłem od nich nic :)
Nie lubię fantasy :(
W sumie niewiele mnie obchodzi ich procentowy udzial w przychodach w poszczegolnych krajach ale tak sie zastanawiam na ile te dane sa dokladne. Np jesli kupuje w polskim sklepie angielska wersje gry na PS4 ktora czesto pochodzi z Niemiec (mam kilka takich eksow Sony w kolekcji np Days gone, Until down, Uncharted, Detroit ) to chyba jest to liczone na konto Niemiec?
Kolejny clickbajt! Brawo GOL! Po raz kolejny udowadniacie ze jest u was coraz mniej profesjonalnego dziennikarstwa!
Aż 4 %? To dużo więcej niż bym się spodziewał. Choć sam byłem świadkiem jak ludzie kupowali Widzmina z patriotyzmu bez najmniejszej intencji zagrania co na pewno poprawiło statystyki.
4% - brzmi mało.
4% w skali świata w wykonaniu niedużego państwa - to brzmi w pytę dużo.
9% w wykonaniu Azji - to jest mało.
Sam Jesteś zacofany i ograniczony. Wyjedź i będzie po sprawie? Co Ciebie trzyma geniuszu? Pewnie przeciętność.
A jakie to ma znaczenie??? CD Project jest polską spółką i tutaj płaci podatki, więc nie ma najmniejszego znaczenia gdzie są wypracowywane zyski. Mnie jako gracza interesuje jeno to, że bodajże jest to ostatnia polska firma, która produkuje polskie gry z pełnym polskim aktorskim dubbingiem.
Za to w Chinach nikt nie lubi ich gier
https://www.pcgamesn.com/cd-projekt-red-china
CD Projekt Red is affectionately known to Chinese gamers as “Dumb Polish Donkey”
players see the studio as working tirelessly – like a donkey – to provide free content for its games, unlike the more sly, smarter Chinese companies that profit off of more invasive microtransactions.
To chyba zdanie chińskich developerów, inaczej nie świadczy to zbyt dobrze o chińskich graczach.
CD Projekt Red, for one, is known as Dumb Polish Donkey to Chinese fans. It’s a term of endearment, as Abacus reports, since players see the studio as working tirelessly – like a donkey – to provide free content for its games, unlike the more sly, smarter Chinese companies that profit off of more invasive microtransactions.
Widać te różnice w mentalności - dla chińskiego gracza jak nie ma mikrotransakcji i płatnych DLC to gra już jest niegrywalna a firma jest głupim osiołkiem no bo robi coś dla gracza za darmo. I jak ta branża ma się zmienić jak największy rynek składa się z masy takich matołów.
spoiler start
Czy planeswalker to chińczyk?
spoiler stop
Bardzo drogie gry, to i kijowa sprzedaż. Kto na zachodzie chciałby płacić 250 euro za grę na konsole i PC? No chyba tylko dureń.
"Polska ma zaledwie 4% udziału w jej przychodach – pozostałe 96% pochodzi z eksportu"
Pierwsze zdanie materiału.
Masa_san naucz się czytać ze zrozumieniem.