Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Baldur's Gate 3 będzie mroczną przygodą na ok. 100 godzin

09.06.2019 15:21
3
16
odpowiedz
zanonimizowany946917
74
Generał

Mam do nich pełne zaufanie.

Larian to nie obecne BioWare jadące na oparach dawnej popularności - Larian to raczej BioWare z lat 90-tych - fascynaci, artyści z wizją pełni pomysłów i świeżości, stawiający na ciekawe i interesujące rozwiązania.

Zarówno trailer jak i wypowiedzi twórców mówią wprost - wiemy o co chodzi, wiemy co robimy, to nie będzie DOS 3 tylko Baldurs na którego zasługujecie...

Czekam z niecierpliwością.

09.06.2019 15:14
1
5
zanonimizowany1244049
19
Konsul

Mam nadzieję, że nie będą się uśmiechać i żartować w biurze pracując nad tą grą, bo to na pewno wypaczy cały klimat. Pewnie jeszcze automatycznie podkręci saturację wszystkich kolorów, tak to podobno działa. I oby pracowali przy zasłoniętych zasłonach i wyłączonych światłach. W przeciwnym razie, chyba nie będzie wystarczająco MROCZNIE.

A tak na serio, to jaram się niebywale. Larian to najlepsze możliwe studio by to ogarnąć. Wierzę w nich całkowicie.

09.06.2019 15:14
1
5
zanonimizowany1244049
19
Konsul

Mam nadzieję, że nie będą się uśmiechać i żartować w biurze pracując nad tą grą, bo to na pewno wypaczy cały klimat. Pewnie jeszcze automatycznie podkręci saturację wszystkich kolorów, tak to podobno działa. I oby pracowali przy zasłoniętych zasłonach i wyłączonych światłach. W przeciwnym razie, chyba nie będzie wystarczająco MROCZNIE.

A tak na serio, to jaram się niebywale. Larian to najlepsze możliwe studio by to ogarnąć. Wierzę w nich całkowicie.

09.06.2019 15:21
2
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1171013
27
Konsul

Nie jestem w temacie. Dlaczego studio Wizard of the Coast nie mogło samo stworzyć Baldurs Gate 3, tylko dopiero we współpracy z Larianem?

09.06.2019 15:44
2.1
12
Raziel__PL
37
Centurion

Ponieważ Wizard of the Coast to nie firma zajmująca się produkcją gier komputerowych. To jest firma zajmująca się dystrybucją jak i tworzeniem wszystkiego w papierowym systemie D&D, która w całości rozporządza jego prawami.
WotC może jedynie sprawdzać czy Larian nie odchodzi zanadto od zamysłów D&D, albo dać im pomysły na jakieś misje.

Ponadto zbudowanie zespołu od zera do produkcji gier nie dość że jest gigantycznym przedsięwzięciem to jeszcze kosztuje krocie (nie mówiąc już o samym silniku graficznym). Po za tym nawet jak zbudujesz zespół od zera nie masz pewności że zatrudnieni developerzy są dobrzy w tym co robią, czy dadzą sobie radę z tym czy z tamtym, czy poradzą sobie z produkcją tego typu gry. itd.itp., a to tylko można przetestować z czasem.

09.06.2019 16:10
2.2
1
zanonimizowany1171013
27
Konsul

To dużo wyjaśnia.

09.06.2019 18:45
👍
2.3
2
Raziel__PL
37
Centurion

Cieszę się że mogłem pomóc.

09.06.2019 15:21
3
16
odpowiedz
zanonimizowany946917
74
Generał

Mam do nich pełne zaufanie.

Larian to nie obecne BioWare jadące na oparach dawnej popularności - Larian to raczej BioWare z lat 90-tych - fascynaci, artyści z wizją pełni pomysłów i świeżości, stawiający na ciekawe i interesujące rozwiązania.

Zarówno trailer jak i wypowiedzi twórców mówią wprost - wiemy o co chodzi, wiemy co robimy, to nie będzie DOS 3 tylko Baldurs na którego zasługujecie...

Czekam z niecierpliwością.

09.06.2019 15:27
Shadoukira
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Shadoukira
94
Chill Slayer

Nie jestem fanem tego typu gier RPG, jednak gry Larian potrafiły mnie wciągnąć zwłaszcza dzięki świetnemu systemowi walki. Ta gra też może mnie wciągnąć jeszcze bardziej, bo ma mieć mroczny klimat, który bardzo lubię. Jednak pewnie sobie poczekamy jeszcze ze 3 lata zanim ta gra się ukaże, ale przynajmniej jest na co czekać :)

09.06.2019 15:31
4.1
1
zanonimizowany946917
74
Generał

W tym roku wychodzi jeszcze Fallen Heroes - które będzie kontynuować podróż z DOS2 - więc jest na co czekać !

09.06.2019 21:12
😉
4.2
zanonimizowany1244097
35
Generał

3 lata poczekamy? Możesz mieć pewność że premiera będzie w przyszłym roku :) Tak jak to było z obiema częściami Divinity po zapowiedziach :)

10.06.2019 10:48
Shadoukira
😃
4.3
Shadoukira
94
Chill Slayer

Obyś miał racje im szybciej tym lepiej :D

09.06.2019 15:30
Ignazzio
5
odpowiedz
11 odpowiedzi
Ignazzio
66
Konsul

Bezwględnie najciekawszy projekt ostatnich lat. Jedyne wątpliwości jakie mam to:

spoiler start

- Larian zbytnio odejdzie od czasu rzeczywistego z pauzą zabijając ducha serii. Pod tym względem Obsidian jest znacznie bardziej godny zaufania.
- Brak dubbingu w tej serii to olbrzymi mankament. Trudno sobie wyobrazić Baldur's Gate bez Fronczewskiego.
- Zbytni balans. Balans jest dobry w grach MMO. W grach single gdy jestem wysokopoziomowym magiem oczekuję że w stosunku do większości klas jestem OP. Idea balansu nigdy nie pasowała do RPGów i w Baldurach niektóre klasy/multiklasy były zupełnie op podczas gdy niektóre były niesamowicie słabe a jednak wciąż zdolne do gry. Balans zaburza klimat i immersję.
- Styl artystyczny. Fajnie że trailer jest mroczny jednak wystarczyłby 1 screen by ocenić jak cała gra będzie wyglądać. Obawiam się iż gra będzie bardzo przypominać D:OS2 pod tym względem a nie jest to szczególnie Baldurowy styl. PoE czy Tyranny pokazały że da się to zrobić dobrze pod względem graficznym (jednak to Larian) więc wszystko przed nami.

spoiler stop


Pod względem technicznym to prawdopodobnie najlepsze możliwe studio dla Baldura, pod względem pozostałych aspektów jednak Obsidian byłby lepszy. Tak czy inaczej, Larian stanowczo zasługuje na szansę.

09.06.2019 16:53
Herned
5.1
3
Herned
51
Centurion

Z wieloma uwagami się zgadzam, z wyjątkiem tego, że "pod względem pozostałych aspektów Obsidian byłby lepszy".

Obecnie Obsidian to wrak i cień dawnej firmy, o co zadbał szefujący jej Feargus Urquhart.

Niekompetentny gość, przez którego firma od zawsze miała problemy finansowe, a płaczliwe historie o złych wydawcach okazały się przekoloryzowane. Jego żona nic nie robi/ła w firmie, a od lat figuruje/figurowała na liście płac, ba, gość próbował wciągnąć na nią nawet swoje dzieci (jednak reszta współzałożycieli ostro protestowała).

Do tego przymykał oko na konflikty w firmie, przez co odeszli zdolni scenarzyści. No i gość w niezwykle chamski i karygodny sposób wykolegował z firmy Chrisa Avellone'a (który miał ogromny wpływ na Planescape: Torment, KOTOR2, czy NWN2: Maska zdrajcy; czyli gry, które świeciły wyśmienitą fabułą i postaciami), wykorzystując chorobę matki Chrisa.

Obecnie w Obsidianie nie ma chyba już ani jednego zdolnego scenarzysty, do PoE2 pisali jacyś zakontraktowani "no-name'y", co widać po niezwykle słabej fabule i dialogach.

PoE1 miało zdolnych scenarzystów na pokładzie, owszem, ale i tutaj Feargus "nie zawiódł" i na pewnym etapie prac stwierdził, że mają już dalej nie rozbudowywać i poprawiać warstwy fabularnej "bo jest wystarczająca" i nie warto tracić pieniędzy na takie "głupoty".

Oto właśnie dzisiejszy Obsidian. Ciekawe czy sam Microsoft jest świadomy jakiego kota w worku kupili. Chyba nie, inaczej wywalenie Urquharta z firmy na zbity pysk to byłaby pierwsza czynność po przejęciu firmy.

Dużo lepszym kandydatem od Obsidianu byłaby firma Owlcat Games, które stworzyło świetne Pathfinder: Kingmaker, oparte na bliźniaczych do DnD zasadach.

post wyedytowany przez Herned 2019-06-09 16:55:22
09.06.2019 17:04
kotonikk
5.2
kotonikk
106
Wśród horyzontów

Żeby wszędzie tacy zakontraktowani no name'y tworzyli fabułę i dialogi takiej jakości jak w Obsidianie, to by panie, pięknie było. Doprawdy nie rozumiem tego hejtu na te aspekty czynione przez Obsidian. Ludzie oceniają ich pewnie przez pryzmaty Black Isle czy Troiki, i w takim zestawieniu zawsze będą przegrani. Pillarsy pokazały, że są tam jeszcze ludzie zdolni wymyślić coś ciekawego.

09.06.2019 17:12
😒
5.3
2
zanonimizowany871976
78
Generał

@up

W którym miejscu ten hejt, bo chyba czegoś nie zauważyłem? Widzę natomiast rzeczową krytykę i wypunktowanie faktycznych i błędnych założeń omawianego studia.
Czyli teraz krytyka = hejt. Chyba ktoś się powinien zastanowić się solidnie nad własnym zdrowiem psychicznym.

09.06.2019 17:15
5.4
DZASKUL
65
Centurion

Ale POE 2 niestety wiało nudą, odkryłem całą mapę większość znajdziek, vampira utłukłem itp, ale od jedynki fabularnie odstawał.
Najbardziej w BG3 jestem ciekaw systemu walki jak będzie turowa to BG3 nie istnieje dla mnie, zresztą jak każda gra z tego gatunku. W RPG najbardziej lubię historie, jak mam tracić czas na każdego mobka w walce turowej (co wydłuża niemiłosiernie grę) to podziękuję.

09.06.2019 17:35
5.5
2
zanonimizowany768165
119
Legend

- Larian zbytnio odejdzie od czasu rzeczywistego z pauzą zabijając ducha serii. Pod tym względem Obsidian jest znacznie bardziej godny zaufania.
odpłynąłeś...

raz - Larian nie robił wyłącznie turowe RPG, robił też strategię, RPGa z widokiem TPP a także klona Diablo.
Larian istnieje na rynku od 1996 roku ale większość zna ich jedynie z Original Sin 2. Tymczasem to jedno z niewielu studiów developerskich, które przeżyły do dzisiaj. Co jest nie lada wyczynem...
No i są wszechstronni a nie jak inne studia dzisiaj co tylko okupują jeden gatunek.

dwa - nie wiem w jaki sposób brak takiego czy innego modelu walki coś zmienia? Czy to walki jak BG/IWD (rzeczywisty+pauza) albo Świątynia Pierwotnego Zła (turowy) nie ma znaczenia, walka musi być dobra.

Zresztą - jak przenieśli Fallouta z turowego RPGa do strzelanki/nawalanki FPP to tylko zachwyt był, mimo że model ten był kiepski (kto pamięta siermiężne okładanie mieczem w Skyrimie ten wie o co chodzi).

Brak dubbingu w tej serii to olbrzymi mankament. Trudno sobie wyobrazić Baldur's Gate bez Fronczewskiego.
było to wałkowane - za tłumaczenie płaci wydawca, z tego co widzę Larian pełni jego rolę. W 99% przypadków skutkuje to jedynie wersją angielską a ewentualne dodatkowe języki mogą zrobić ochotnicy.
poza tym czas się pogodzić z tym ze to se ne vrati...

Zbytni balans.
e tam, nie ma Sawyera to możemy być spokojni :]
ja sam odczytuję to jako „nie będzie takiego zamieszania i dysproporcji jak w poprzednich grach Divinity" dzięki czemu więcej opcji staje się użytecznych na tyle, że może da się nimi ukończyć grę

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2019-06-09 17:44:24
09.06.2019 17:48
5.6
zanonimizowany668247
168
Legend

Pomijam już te fragmenty o gdybaniu jaki będzie czy nie będzie Baldur's Gate 3, bo oprócz klimatycznego zwiastuna i utalentowanej ekipy jaką jest Larian to nic o grze nie wiadomo. No może oprócz tego, że Larian chce żeby ta gra była "uniwersalną grą z systemu DnD". No, ale do rzeczy, skąd u was takie zachwyty nad Obsidianem? Studio, które nigdy nie stworzyło dopracowanej gry (chociaż byli blisko, bo technicznie to każda gra jest zrobiona na odwal się) to jeszcze stracili swojego najważniejszego pracownika, który swoją pracą sprawiał, że ich gry to były coś więcej niż buble. Nie wspomnę już jak "przyjaźnie" chcieli się pożegnać z Chrisem Avellonem (chcieli mu całkowicie zniszczyć karierę). Obsidian niech się za przeproszeniem pocałuje misia w d**ę ze swoim podejściem.

Larian natomiast zawsze starali się wydać swoje gry najlepiej jak mogli (z wyj. beyond divinty, bo byli na skraju bankructwa). Szkoda tylko, że szanse na Divinity 3 są coraz niższe...

09.06.2019 18:21
topyrz
5.7
topyrz
77
O_O

@SpecShadow
[...]se ne vrati..

Zgodzę się z całą wypowiedzią, ale ten zwrot użyty został błędnie.

@Blackthorn
No, ale do rzeczy, skąd u was takie zachwyty nad Obsidianem?[...]

Ponieważ mimo destruktywnego szefa (nie całe studnio odpowiada za jazdy z Ch.A.) ciągle robią wyróżniające się gry na tle konkurencji: Alpha Protocol, Fallout: New Vegas , South Park, Pillars of Eternity. Studia ze znacznie większymi budżetami serwują nam odgrzewane kotlety, niedoprawioną rozgrywkę, lurę fabułę.

09.06.2019 19:46
5.8
zanonimizowany668247
168
Legend

Ponieważ mimo destruktywnego szefa (nie całe studnio odpowiada za jazdy z Ch.A.) ciągle robią wyróżniające się gry na tle konkurencji: Alpha Protocol, Fallout: New Vegas , South Park, Pillars of Eternity. Studia ze znacznie większymi budżetami serwują nam odgrzewane kotlety, niedoprawioną rozgrywkę, lurę fabułę.
Od odejścia Chrise'a to chyba tylko Tyranny i Pillars of eternity 2 wydali. A z tym odgrzewaniem kotletów to nie przesadzaj, bo Obsidian nie jest studiem, który tworzy gry innowacyjne, a zajmują się odgrzewaniem kotletów. Niczego nowego nigdy nie stworzyli, a zawsze chcieli mieć swojego Neverwintera, Mass Effecta, Kotora, Fallouta 3, Diablo, Baldur's gate'a i znów Fallouta.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2019-06-09 19:50:56
09.06.2019 20:06
Ignazzio
5.9
Ignazzio
66
Konsul

@Herned Moja opinia o Obsidianie jest podyktowana jedynie tym że bardzo niewiele jest firm tworzących tego typu RPGi w tej skali. Obsidian ma swoje liczne problemy (powiedziałbym że głównie techniczne) ale uważam iż gameplayowo ich gry są najbliższe Baldur's Gate. Owszem, jak już wspomniano fabularnie ich produkcje ostatnimi czasy nie zachwycają (aczkolwiek Tyranny był całkiem niezły) jednak Larian nie jest tu lepsze w mojej opinii. Tak czy inaczej wybór Larian nie jest zły i można oczekiwać naprawdę dobrej pozycji. Pytanie jak wiernej oryginałowi.
@SpecShadow Zdaję sobie sprawę z poprzednich gier Larian. Jednak ich największe gry, te które dały im szerszą popularność to jednak turówki. Nie znaczy to że nie potrafią zrobić innych systemów ale jednak jest dość znaczące. Dla fanów Divinity aktywna pauza to jednak coś zupełnie nowego zaś to oni w zasadzie mają największy wpływ na studio.
Jasne że Baldur's Gate może mieć zupełnie inne systemy od poprzedniczek jednak w takim wypadku trudno dostrzec sens nazywania tej gry Baldur's Gate. Dotyczy to również Bethesdowego Fallouta który nigdy nie zyskał uznania fanów poprzedniczek. Bardzo bym nie chciał by Baldur's Gate zyskał kolejną część która w oczach fanów miała by wartość Arcanii jako części Gothica.
Co do tłumaczenia zdaję sobie sprawę iż Larian jest obecnie wydawcą. Nie zmienia to faktu że jest to olbrzymi mankament gry. Biorąc pod uwagę to że Fronczewski podkładał głos w nowym Tormencie nie wszystko stracone.
Z mojej strony jako fana jedyne co mogłem zrobić to założyłem temat na Steamowej stronie BG3 licząc że developerzy zauważą i przeanalizują sprawę co jest mocno wątpliwe.

09.06.2019 23:30
5.10
1
zanonimizowany307509
99
Legend

Jednak ich największe gry, te które dały im szerszą popularność to jednak turówki. Nie znaczy to że nie potrafią zrobić innych systemów ale jednak jest dość znaczące. Dla fanów Divinity aktywna pauza to jednak coś zupełnie nowego zaś to oni w zasadzie mają największy wpływ na studio

Czy przypadkiem Divine Divinity i Beyond Divine nie mają coś takiego? Walka toczy się w czasie rzeczywistym, istnieje jednak możliwość pauzowania gry. Divine Divinity zbierał bardzo dobre noty, a jest często niedoceniona gra. Beyond Divine ma ciekawa fabuła i świat gry, ale cierpi na kiepski rozwój postaci, niektóre zdolności i ... specjalne battlefieldy (to wielkie nieporozumienie).

Czas pokaże. Walki turowe nie są złe, jeśli są dobrze zrobione.

10.06.2019 00:36
👎
5.11
zanonimizowany668247
168
Legend

Dla fanów Divinity aktywna pauza to jednak coś zupełnie nowego zaś to oni w zasadzie mają największy wpływ na studio.
Nie wiem jak z Dragon Commanderem, ale z serii Divinity to tylko podseria Original sin nie miała taktycznej pauzy. Wszystkie 3 części z głównej linii miały aktywną pauzę i także część z widokiem TPP (Ego Draconis-Dragon Knight Saga). Nie pleć bzdur, bo tylko ludzi w błąd wprowadzasz.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2019-06-10 00:37:02
09.06.2019 15:47
😢
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
aro7o2
4
Junior

Szkoda że nie na konsole.

09.06.2019 16:48
6.1
2
zanonimizowany1244049
19
Konsul

To nie zostało powiedziane. Myślę, że brak zaprzeczenia takim wersjom raczej zwiastuje ich możliwość. Na pewno priorytetem będzie pc, ale później nie zdziwię się, jeśli i konsole się BG3 uraczą.

09.06.2019 16:58
Herned
6.2
1
Herned
51
Centurion

bendzie na konsolem, bendzie widok TPP i naciskanie przycisku by coś zajefajnego się działo. bendzie szczelanie czarami jak z karabinu i howanie za osłonami. oby tylko były romanse, bo bez tego nie ma RPG!!!

Złośliwy sarkazm, ale serio obawiam się czy ostatecznie nie dostaniemy czegoś podobnego, bo gra rzekomo AAA, więc oczekiwania finansowe spore, a wiadomo, że ogłupione gierki łatwiej trafiają do mas.

09.06.2019 16:58
6.3
1
Le Loi
60
Generał

DOS II pojawił się z opóźnieniem, z tym pewnie będzie tak samo.

09.06.2019 20:27
6.4
zanonimizowany1244049
19
Konsul

Herned --> W Original Sin 2 gra się świetnie na konsolach i nie widzę tam żadnych uproszczeń względem pc-towej wersji. Ani Larian, ani tym bardziej Wizards of the Coast nie pozwolą tu na narażenie produktu, osobiście więc absolutnie nie podzielam tych obaw.

09.06.2019 16:51
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany622647
142
Legend

Mroczny czyli jaki? To słowo zostało strasznie zdewaluowane. Mrok to groza, jak to inaczej zdefiniować? Tyle że mroczne erpegi to wychodziły lata temu, to była seria Ravenloft, Elvira czy seria Vampire the Masquarade. Baldur's Gate ma podążyć w tym kierunku?

09.06.2019 17:34
Kaczmarek35
7.1
Kaczmarek35
11
Senator

Elvira: Mistress of the Dark 1990 i Elvira II 1991 rzeczywiście mają mroczny klimat. Obie części przeszedłem na początku lat 90' najpierw na C-64 i później w połowie lat 90' na Amidze.
Pamiętam, że na C-64 z kuzolem graliśmy na zmianę co 30 minut.

09.06.2019 17:37
7.2
4
zanonimizowany768165
119
Legend

Mroczny czyli nie będzie tak przesadnie kolorowo jak ich poprzednie gry.
Coś jak zmiana kolorystyki z Diablo3 na tą z Diablo2?

09.06.2019 18:25
DanuelX
7.3
DanuelX
82
Kopalny

BG był mroczny na tyle ile pozwala high fantasy. Może pierwsza część mniej to jednak dwójka zahaczała o niepokojące tematy.
To nie historyjka o elfach, księżniczkach i jednorożcach.

09.06.2019 18:49
Kaczmarek35
7.4
1
Kaczmarek35
11
Senator

Z gier dziejących się w świecie Zapomnianych krain najmroczniejsze to raczej właśnie BG 2, dodatek Hordy podmroku do NN1, NN2 podstawka z królem cienia i łupieżcami cienia (im dalej w las tym gra była mroczniejsza), dodatek Maska Zdrajcy do NN2.

Pozostałe gry tego uniwersum jak BG 1, ID 1 i 2, podstawka NN1 były bardziej cukierkowe dla mnie.
W sumie to nawet początek NN2 z tym jarmarkiem w prologu nie zapowiadał, że gra później stanie się taka mroczna.

Grałem we wszystkie podstawki i dodatki do tych gier prócz Wrota Zachodu do NN2 czego żałuję, że to pominąłem.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-06-09 18:51:31
09.06.2019 16:57
kotonikk
8
1
odpowiedz
kotonikk
106
Wśród horyzontów

Tak szczerze, to z tych przesłanek wyłania się gra będąca praktycznie kopią mechanik z Original Sin'sów, tyle że w innym uniwersum i w mroczniejszym klimacie. Od DOSów trochę odrzuciło mnie to, że za mało było tam narracji, przygody, historii, a za dużo skupienia na mechanikach, żywiołach, słupkach w statystykach. Pillary imo o wiele lepiej wyważały to wszystko, bo była i przygoda jak i siedzenie w ekwipunku i rozkminianie mechanik.

09.06.2019 17:23
9
odpowiedz
1 odpowiedź
12dura
48
Senator

Nie przepadam za cRPG'ami choć uważam je za gierki wyższego poziomu wtajemniczenia, ale z niecierpliwością czekam na dalsze informacje i najlepiej gameplay, może wreszcie ta gra mnie przekona do cRPG

09.06.2019 18:44
Piratka88
9.1
Piratka88
26
The Ultimate Queen

Gierki wyższego poziomu wtajemniczenia, jak ładnie. Szanuję :)

09.06.2019 17:31
mr. Spark
10
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
mr. Spark
192
Rocket

Ja na prawdę nie rozumiem czemu wszyscy chcą by BG3 było mroczne? Ta seria nigdy taka nie była, to było typowe heroic fantasy.
Zresztą czy Minsc i Boo są mroczni? Czy Jan Jansen jest mroczny? Nawet Korgana czy Anomena odbierałem jako postacie na pogranicza comic relief. ;]

09.06.2019 17:52
10.1
zanonimizowany622647
142
Legend

No właśnie. Ja nie chcę. Forgotten Realms nigdy nie było "mroczne". Oczywiście, są tam czasem mroczne miejsca (np. Podmrok). Od mroku to system Dungeons & Dragons ma uniwersum Ravenloft.

09.06.2019 18:09
10.2
zanonimizowany453591
62
Senator

Ludzie, nigdzie nie padło stwierdzenie, że będzie "mrocznie".

Tu macie cały fragment z wywiadu odnośnie kierunku artystycznego:

In regards to the artstyle of the game is it going to be similar to Divinity or are you guys going in a different direction?

Vincke: You’ve seen the teaser trailer? That sets the tone.

Jeszcze nie ucichły płacze, że jak Larian to na 100% będzie śmiesznie i dziecinnie to już narzekają w drugą stronę.

post wyedytowany przez zanonimizowany453591 2019-06-09 18:10:16
09.06.2019 18:26
DanuelX
10.3
DanuelX
82
Kopalny

Psychiczny gwałt na nastoletniej dziewczynie, tortury męża na oczach żony czy strach przyjaciół przed przywódcą opanowanym przez isotę z piekła. No tak bo BG to tylko przygłup Minsc.

09.06.2019 18:36
10.4
Gholume
75
Generał

"Psychiczny gwałt na nastoletniej dziewczynie, tortury męża na oczach żony czy strach przyjaciół przed przywódcą opanowanym przez isotę z piekła"

Brzmi tak mrocznie, jak Wiedźmin 3.

09.06.2019 18:39
DanuelX
10.5
DanuelX
82
Kopalny

W sumie jakby się tak zastanowić to w w3 jakiś niepokojących treści było niewiele. Ot wesoła przygoda podstarzałego łowcy potworów szukającego córki.

09.06.2019 18:57
10.6
siera97
53
Senator

Większość fanów "mrocznego klimatu BG" mówi o Boo jako najlepszej postaci w historii gier komputerowych, więc dostrzegam pewny dysonans.

09.06.2019 18:57
topyrz
10.7
topyrz
77
O_O

Bo chcą aby seria dorosła wraz z graczem, który miał okazję ogrywać choćby BG1 na premierę. Ponieważ heroic się przejadło, a to właśnie w dark jest deficyt w gatunku cRPG.

09.06.2019 18:01
Rumcykcyk
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Obawiam się, że będzie brak języka polskiego.

09.06.2019 18:05
11.1
2
zanonimizowany946917
74
Generał

Na Steam jest informacja że będą polskie napisy - jak widać zarówno DOS jak i DOS2 sprzedały się w Polsce wystarczająco dobrze :)

post wyedytowany przez zanonimizowany946917 2019-06-09 18:06:38
09.06.2019 19:32
11.2
1
Sasik2012
4
Junior

Napisy do to trochę za mało w porównaniu do dubbingu dwójki który stworzył CD Projekt. Jeśli go nie będzie chociaż częściowo będę ogromnie zawiedziony.

09.06.2019 18:29
DanuelX
12
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

Pożyjemy, zobaczymy ale mam swoje wątpliwości.

09.06.2019 19:46
NV_PaVLo
13
odpowiedz
NV_PaVLo
138
Pretorianin

Gra ma oferować dłuższą zabawię niż w DOS 2, na niby 100 godzin, gdzie ja w tej pierwszej mam już ponad 180h, a do końca pewnie zejdzie jeszcze z 10-20h :)

09.06.2019 19:47
arianrod
👍
14
odpowiedz
arianrod
60
Generał

- BG1 i 2 jako zamknięte rozdziały, ale nowa historia ma do nich nawiązywać
- powrót niektórych z dawnych postaci
- klimat mroczniejszy niż w Original Sin
- koncentracja na drużynie

Ech, nie chciałbym się przesadnie hype'ować, ale póki co wszystko mi się w tych zapowiedziach podoba.

09.06.2019 20:48
15
odpowiedz
Aniol543
60
Konsul

Powiem to tak teraz czekać tylko na jakiś pokaz z rozgrywki co i jak będzie to wyglądać ale czas mają ustawiony że bardzo długo będzie zabawy:)

09.06.2019 21:32
Butryk89
16
odpowiedz
Butryk89
151
Senator

Larian Studios to studio z pasją. Skupiali się głównie na swojej serii Divinity dając przy tym co rusz nowy styl i gameplay tego uniwersum. Będą potrafili zrobić coś nowego w nowej otoczce.

09.06.2019 21:34
jackowsky
17
odpowiedz
jackowsky
238
Dobry Wujek Szwejk

Jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie. Patrząc po dotychczasowych osiągnięciach Larianów, nie mogę się doczekać.

09.06.2019 23:02
👍
18
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Czekam!

Baldur's Gate III będzie dłuższy niż Divinity: Original Sin II, mimo że podane przez niego sto godzin to właśnie średni czas przejścia drugiego Grzechu pierworodnego

Warto zauważyć, że walki turowe w Divinity często zabierają najwięcej czasu. Jeśli BG3 będą dynamiczne walki z aktywna pauza, to więcej czasu na przygody, questy i eksploracji.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-06-09 23:03:11
Wiadomość Baldur's Gate 3 będzie mroczną przygodą na ok. 100 godzin