PSVR 2 nie zadebiutuje razem z PlayStation 5
Licze ze Quest przyciagnie niezdecydowanych do VR - swoboda bez kabli pod nogami i na plecach, brak potrzeby posiada PC oraz zew sensorow, zastosowanie w srodku i jak na zew domu + mobilne kino do "wspolnego" ogladania . Oczywiscie nie ma co liczyc na cudy w sprzecie mobilnym ale ja jestem zaskoczony, sadzilem ze bedzie to zdecydowanie gorsze odswiadczenie majac na uwadze Rifta.
Ehh, a właśnie to był główny powód zakupu PS5. Czyli jednak się wstrzymujemy. Mam nadzieję, że później to nie będzie rok w górę :/
Podoba mi się za to, że dążą do perfekcji i np ten cytat sprzed dwóch dni:
użytkownik może dotknąć szorstkiej powierzchni wirtualnego głazu i poczuć teksturę oraz temperaturę tego obiektu. Gracz może też chwycić wirtualną rękojeść wirtualnego miecza i poczuć kształt, nacisk/wagę oraz teksturę rękojeści
@Koktajl - byłem nim zainteresowany, ale zobaczyłem listę gier i mi przeszło. Dziś to tylko Pimax 5k+ i (najważniejsze) przystawka tpcast, by je zbezprzewodowić. Dlaczego nie 8k? 5k+ ma natywne 1440p na kazde oko, co daje łącznie natywne 5160x1440, co już jest wystarczające, a 8k to podobno skalowane 4k z 1440p na oko, ale cena jest znacznie większa. Jest jeszcze 8k+ z natywnym 4k na każde oko, ale tutaj cena jest powalająca i jest dużo większy problem z dostepnością (w przeciwieństwie do 5k+ i 8k nonplus nie kupimy go na Allegro. W zasadzie to nie wiem, czy....jest w ogóle w sprzedaży :P) Do tego do 8k+ (a i możliwe, że także do non plus) potrzeba 2x 2080ti, a 5k+ wymaga jednej karty 2080/1080 noTi. Jeszcze ważne: 5k+ ma 90hz, a 8k 80. Jak nabede na pewno podzielę się wrażeniami, ale to jeszcze nie teraz. Poczekam na spadek ceny, bo o ile ja same gogle może wyslupie (po sprzedaży prosiaka i delikarnym pogorszeniu gpu), to już by dodać przystawkę tpcast (1700zł) już nie, a vr z przewodem już się u mnie nie sprawdzi. Będę kombinował, zobaczymy, a szkoda, bo czekałem na psvr2. Pimax ma też to do siebie, że działają allikacje z oculus store, steam vr i wszystkimi aplikacjami, jakie są na rynku na wszystkie pecetowe "fał-erki".
Edit - spostrzegawczy mogli dojrzeć dwukrotną edycję tego postu. Zmieniłem w nim dwie dosyć istotne rzeczy, bo doczytałem dwie nowe recki i sprostowały drobne błędy, jakie napisałem.:)
To jest dopiero start i lista gier jest ok - moze w w nie grales badz nie twoj styl ale sa ok - jest w co pograc czy sprawdzic te VR niz takie Gear VR czy GO...
Co do Pimaxa to jak nie zobacze BF VR, GTA VR, i masy innych duzych i rozbudowanych gier to nie potrzebuje 16k VR z komputerem za 3k funtow. Do obecnych gier Quest jest ok, z czasem moze troszke wyciagnal z niego wiecej ale jest nadzieja ze homebrew rozrosnie i pograsz sobie w Blood czy starego DN3D w VR i nie tylko to. Gdyby przeniesli Doom3 BFG na Questa to bylby swietny killer
Wlasnie, cena sprzetu za jakosc gier jest nieadekwatna - mozna miec drogie sprzety VR i PC a grac w popierdolki na Unity czy wieczne gry z Early Access - ja mam dosc czekania po DK1/DK2/GearVR/Vive/Rift - chce pograc w gierki, skonczone z zawartoscia, moga byc to porty gier PC, nie mam przeciwko jesli jest to dobrze zrobione jak Fallout 4 czy Skyrim badz amatorsko Doom3 BFG. BF3 jest "wiekowa gra" i dzieki sztuczkami gre mozna odpalic w VR ale jako "proofofconcept"
https://www.youtube.com/watch?v=Q7h6pxOEbo4&t=165s
Sam Quest w pojedynku PSVR rowniez raczej wygrywa, co nie oznacza ze PSVR jest beznadzieje lecz poprostu cena kompletu PSVR, rok powstania vs urzadzenie zlozone ze 3 elementow hmd, 2 kontrolery. 2019 i cena 400-500gbp za 64/128. Jesli chodzi o pieniadze/technologie/produkcje
Jak wspomniales PCVR - kosztuje a to "16k" a to TPcast, a to 2x2080 co i tak jest za malo, itd itd Wiec nie widze sensu wydawania kasy w bloto - robilem tak miedzy DK2/CV1 i nie dostalem tego czego sie spodziewalem. Dzis za male pieniadze 500 funtow bo kupilem 128 bo mam tez swoj kontent 360 i nie chce laczyc, kasowac, zgrywac, kopiowac. Nawet gorsze PSVR bedzie mialo swoje tytuly jakimi jest RE7 czy Ace Combat ze specialnym kontrolerem bo przeciez tez dildosy sa tak przestarzale ale w VR sprawdzaja, daleko im do wrazen z PC ale da sie cos tam pograc. Wydajac 3x wiecej na PCVR nie oznacza ze jest 6x lepsze doswiadczenie bo nie ma az takiego contentu
No właśnie w znaczną większość grałem na cv1 :/ Questa mogę wszędzie ze sobą zabrać i każdemu pokazać, ale właśnie, to vr bardziej pokazowe, w tym problem. Ja bym z tego skorzystał chyba tylko w Virtual desktopie, Dreadhalls (przeszedlbym sobie bez zadnych ograniczeń kablowych i z wyższą rozdziałką od cv1) i Alternative space vr. To niestety za mało, by wydawać 2300zł. Ta mobilność, wygoda i rozdziałka trochę kusi, ale posiadając ponad 2 lata cv1 nauczyłem się, że ilość treści i (w moim wypadku szczególnie) bezprzewodowość to kwestie pierwszorzędne. Gdyby jeszcze działał vorpx i pole widzenia wynosiło 200 stopni (co jest podstawą by używać emulacji vr w kazdej jednej grze), to jeszcze, ale to, co jest, to za mało. Na Pimaxie wszystko to doswiadczysz przez vorpx'a, bo masz pole widzenia 200 stopni, co spowoduje, że nic nie utniesz z otoczenia, a sama emulacja jest już na bardzo wysokim poziomie. A jak emulacja Cię nie zadowoli, to w końcu lepszy obraz niż na Sony Hmz t3w, bo rozdzialka jest już na odpowiednim poziomie. Tylko ta cena :/
Probowalem Vorpxa ale dla mnie to nie granie VR - gra musi byc natywnie wspierana niz przez jakies sztuczki i kroczki. Nigdy mnie to nie pociagalo, moze przy Dk1/DK2 ale kiedy to bylo - dzis wymagam ceny, dostepnosci, jakosci, latwosci w uzyciu. Nie potrzebuje graficznych ustawien z kosmosu by poczuc ze to VR, zadowala mnie nawet low poly jak w SuperHot. Rowniez te gry ogralem badz mnie nie interesuje jak Beat Saber.
Sam Pimax poza tym ze ma te K nie przemawia za mna - problem z dostepnoscia, wielkie obiecanki, srednie wykonanie, itd itd Wole zostac przy Oculus bo oni maja kase i wiedza co robia z pomoca Carmacka
Grajac na imprezce, mozna castowac obraz na telefon badz tv z jednym z 3 urzadzen w tym chromecast 3gen i wtedy osoby ktore widza osobe ktore dziwnie sie rusza, zrozumieja co ona widzi.
Pamietaj jednak, że nasz jeszcze tryb kinowy, dający w tej rozdziałce już lepszą imersję i np dla mnie najważniejsze, czyli 200 stopniowe pole widzenia. No i oczywiście możliwość zbezprzewodowienia.
Questa na prawdę mocno rozważałem, ale ilośc treści to podstawa. Gdyby miałbym jej tyle, co na psvr, nawet bym nie czekał, tylko już zamawiał.
Skoro lubisz Vorpx to moze zainteresuje cie striming z PC na Quest ;)
https://www.youtube.com/watch?v=PJAIMAt5IG0
Ooo. Trzeba było od tego zacząć :D Obejrzę to później, ale powiedz mi, czy mogę streamować będąc poza domem ? Chodzi mi o to, bym mógł przez Virtual desktopa odpalać tradycyjne gry z własnego peceta korzystając z jego mocy, bedac załóżmy 100 km od domu ? Jeśli jest taka możliwość i touche zemulują pada od x1, tak jak to robi vorpx, to mocno rozważę zakup :> No i powiedz, czy zadziała moje haslo do store'a i będę mógł uruchomić na Queście wcześniej (z za czasów CV1) appki z mojego konta, które są supportowane przez Questa?
Sprzet nawet nie ma jeszcze tygodnia :). Wydaje mi sie ze jest to mozliwe uzywajac do tego swiatlowodu i 5ghz wifi.
https://github.com/polygraphene/ALVR/releases
ALVR is an open source remote VR display for Gear VR and Oculus Go. With it, you can play SteamVR games in your standalone headset.
Dzięki za link. Na pewno zainteresuję się tematem. Bardziej jednak niż samym VR'em w tym headsecie interesuje mnie streaming tradycyjnych gier (i nie tylko, ale i całego użytkowania komputera [touche umożliwiają pisanie w virtual desktopie i Big Screenie na wirtualnej klawiaturze]) poza domem poprzez hełm VR na wielkim ekranie, jak projektor, wykorzystując w pełni mojego peceta, a będącego poza moim zasięgiem. Z racji, że jest znacząco wyższa rozdzialka w stosunku do CV1, teraz ma to wiekszy sens. To byłby mój glowny powód zakupu. Z racji, że to gogle automiczne, mam nadzieję, że mi to umożliwią za pośrednictwem np telefonu będącego access pointem, zwłaszcza, że mój internet i telefon jest na jedmej umowie. Mówiąc krótko, ma mi to dać laptopa w samym (i tylko bez niczego) hełmie, który ma moc własnej stacjonarki (z internetem wlacznie). Teoretycznie to może dać komórka z cardboardem, ale komorka to jedno, a komórka w VR, ktora nie jest cardbordem a własnym stacjonarnym pecetem z normalną i własną (a nie zakeźną od komórek jak w cardboardach) rozdziałką, z jeszcze większą przekatna niż mam w domu, będąc daleko poza domem, to już inna bajka :P
Jak widzisz, Quest celuje w casuala, swiezaka VR ale ma cos dla lubiacych wyciskac wiecej bo ja juz pare miesiecy temu gralem na Gear VR w Quake z chodzemiem real = gra bez uzywania wasd/pada, prawie jak Quest
Jesli scena sie ogarnie, ludzi sie w kreca to Oculus pewnie bardziej postawi na sprawy techniczne ala Rift 2 bo bez duzej bazy graczy, taniej produkcji, takie drogie sprzety sa przeznaczone dla maniakow - VR od poczatku mial te wade ze musial byc PC obok, a podnosilo cene a Gear VR/GO to tylko lepszy "cardboard+" czy bardziej kino i kilka gierek do pogrania
Skoro wspomniałeś o Gearze, da się za jego pośrednictwem w telefonie (mając rozdziałkę tego telefonu [mam s9+]) jakoś streamować stacjonarnego peceta z jego mocą i wykorzystaniem w jakiś sposób geara jako nadajnik i sparować telefon poprzez bluetooth z normalnym padem od x1 ? Przyznam, że wcześniej się gearem nie interesowałem i dopiero zauważyłem kontroler. To taki pilocik ala ten, co był dostarczany z cv1, więc o zastapieniu nim rzeczywistego pada nie ma mowy, chyba, że się mylę.
Gear VR dziala z bialym XO padem, ma modul BT
https://support.xbox.com/pl-PL/xbox-one/accessories/use-samsung-gear-vr-with-xbox-controller
Co do tego pilocika ala Rift, na GVR robil za kontroler ruchowy, co prawda mocno ograniczony ale w kilku grach dzialal prawie jak bron czy pilot "wii" do TV
Dzięki wielkie za te posty. Pomogłeś mi podjąć decyzję:) Powiedz mi tylko jeszcze, czy czarny na 100% nie ma tego modułu i musze dokupywać pada? No i czy mogę kupić sam pad, czy muszę jeszcze nadajnik (mając w domu czarny z nadajnikiem) ?
https://streamable.com/nenlv
Doom 3 BFG - Quest ALVR
Dziwna sprawa z padem, brat posiada ten zwykly XO, bez BT, powiedzmy model v1 ale adapter na usb mu sie zlamal wiec zamowil drugi sztuke, tak jak na obrazku obok, ten nizej, dostal ten wyzej i mu nie dzialal co bylo zadziwiajace
ps. pilocik z CV1 nie dziala z GVR, trzeba kupic, z postu moglo wynikac ze dzialaja razem
To ci nowina. Przy PS4 kilka lat czekaliśmy żeby podłączyć dysk zewnętrzny nie wspomnę o innych funkcjach, mimo że mało nie ze stali się na prezentacji czego to nie będzie. A na premierze dostaliśmy gołą konsolę, z obsługą kamery. To domowe pornosy zaczeli nagrywac i transmitować. Do tego 3 gry na krzyż. B4 NfS, Thief , i indyjskie gowna typu Triny Blackgate. Tutaj dostaniemy pewnie dysk kontroler a resztę za 4 lata
Szkoda.
Dokładnie. Oby tylko to później nie oznaczało całego roku, albo dłużej.
@Up
Przynajmniej VR 1 będą kompatybilne i mam nadzieję, że dzięki temu czekaniu dostaniemy coś co będzie "ewolucja".
Niestety, nie ma tpcasta na PSVR (chyba, że o czymś nie wiem), a przewodowe VR nie ma racji bytu.
Koktajl, np ten https://allegro.pl/oferta/pad-kontroler-v2-xboxone-s-x-bluetooth-pc-3mkabel-8119670243 piszą, że ma bluetooth, a jest czarny
Jest minimalna roznica miedzy XO i XOs
widocznie pozniej wrocili do koloru czarnego, wiesz ja wszystkiego nie mam, nie uzywam a pamietam wlasnie ten tutorial bo mialem pada XO i GVR ale starszego wiec bez BT
Skoro pisza to poznie reklamujesz ze nie ma ;)