Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing

23.05.2019 18:55
papież Flo IV
😉
1
1
papież Flo IV
83
Prymas Polski

Widzę, że twórcy są fanami powrotu do przyszłości

23.05.2019 20:18
2
2
odpowiedz
zanonimizowany946917
74
Generał

Nie no spoko wygląda jak Witcher 3 z ENB i tyle.

23.05.2019 20:21
-=Esiu=-
😢
3
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
-=Esiu=-
198
Everybody lies
Wideo

Jak tylko widzę salę tronową to od razu przypomina mi się scena z trailera której zabrakło w grze...

Smuteczek :(

https://www.youtube.com/watch?v=WxrnGjUNDoc

23.05.2019 20:41
Krothul
3.1
Krothul
59
Generał

Bo ją podmieni na inną, Geralt spotyka się z Emhyrem w jego prywatnych komnatach a nie w sali tronowej.

23.05.2019 21:24
-=Esiu=-
😁
3.2
-=Esiu=-
198
Everybody lies

No a niby skąd wiem, że jej zabrakło w grze? O_o

24.05.2019 08:30
Kaczmarek35
3.3
Kaczmarek35
11
Senator

-=Esiu=-

Wiele było wycięte. Gra była przekładana dwa razy. Pracownicy CD Project mówili, że musiało być wycięte 75% questów w grze, by zdążyli z premierą za trzecim razem na maj 2015. Tylko część z tych questów trafiła do dwóch dodatków. Jak widzisz, gdyby mieli wszystko zostawić jak chcieli to gra znów byłaby przełożona i to pewnie o rok.

Ale tak jest z wieloma grami rpg, gdzie przeważnie część niedokończonych rzeczy z podstawki później jest dołączona z dodatkami lub bezpowrotnie utracona.

Przy Gothic 1 przejście obok starej kopalni w górach po lewej stronie pierwotnie było otwarte. Musieli je zablokować i wyciąć jeszcze kilka innych rzeczy, by zmieścić się w terminie. A porównanie map G1 i G2 pokazuje, że to przejście właśnie pasuje przejście między Górniczą Doliną, a Khorinis.

Przy Gothic 2 pierwotnie w grze miało być wszystko co w podstawce, Nocy kruka plus wyspy południowe. Joowood naciskał na premierę więc mieliśmy najpierw w podstawce Khorinis + połową Górniczej Doliny z G1, a dopiero wraz z dodatkiem Jarkendar, ale z wysp południowych całkiem zrezygnowali.

Cyberpunk 2077 miał mieć powierzchnię mapy 3-4 razy większą niż W3, ale nie wierzę w to, by wybrali taki wariant, bo już W3 pokazał, że jest duży problem z wypełnieniem tak dużej mapy. Będą wysokie wieżowce więc mapa duża będzie też obszerna w pionie. Nawet, jeśli mają o połowę więcej pracowników niż przy pracach nad W3 to stawiam, że mapka gry, jeśli chodzi o powierzchnię będzie porównywalna z podstawką W3, ale będzie miała tą przewagę w wielkości, że także będzie sporo eksploracji wzdłuż, a nie tylko wszerz.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-05-24 08:35:40
24.05.2019 11:06
3.4
1
zanonimizowany1191507
24
Legend

Akurat wycięcie tej sceny i podmiana jej na prywatne komnaty miała sens bo nie sądzę, żeby Emhry chciał rozmawiać sobie o powrocie swojej córki o nadnaturalnych zdolnościach, która w dodatku ma prawa do tronu na połowie kontynentu w sali tronowej na oficjalnym spotkaniu z setkami szpiegów i zwykłych żołdaków.

Fajnie to wyglądało na trailerze ale było po prostu głupie. Na szczęście scenarzyści CDP mają więcej rozumu niż D&D z GoT.

post wyedytowany przez zanonimizowany1191507 2019-05-24 11:07:39
23.05.2019 20:35
AIDIDPl
4
odpowiedz
1 odpowiedź
AIDIDPl
172
PC-towiec

Wiadomo ile to zabiera fps?

23.05.2019 20:51
dzl
4.1
1
dzl
96
John Yakuza

Sporo, zależy od tego ile ustawisz sobie promieni do śledzenia. Żeby zagrać płynnie w cokolwiek z tym shaderem potrzeba minimum GTX 1080/Vega 64. Wskazane natomiast jest RTX 2080/Ti.
To wszystko dla rozdzielczości 1080p.

Shader na razie jest dostępny dla patronów autora.

23.05.2019 21:01
A.l.e.X
👍
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

najwięcej zyskują wnętrza ale błędów jest sporo szczególnie jeśli chodzi o sztuczne źródła światła, z czasem jak to się naprawi to będzie kolejny niezły mod dla W3.

23.05.2019 21:22
dzl
5.1
1
dzl
96
John Yakuza

To jest o tyle dobre, że wymieniony shader działa na tyle elastycznie, że można go stosować dla każdego tytułu gdzie reshade ma dostęp do bufora głębi.

Artefakty i błędy ciężko będzie wyeliminować bo sam shader bazuje na minimalnej ilości danych(głębi i jasności).

23.05.2019 22:19
A.l.e.X
5.2
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

na ten moment jest za mało opcji / ale na pewno będzie to solidnie wykonane.

23.05.2019 23:43
pieterkov
👎
6
odpowiedz
pieterkov
143
Senator

Jaki tam raytracing. Jedyny efekt to hbao+ połączone z jakimś paskudnym żółtym filtrem. A grafikę pewnie zarzyna.

23.05.2019 23:55
Dawko062
7
odpowiedz
Dawko062
100
Pora umierać
Image

Pic na wode a nie Rej Trejsing.

post wyedytowany przez Dawko062 2019-05-24 00:21:06
24.05.2019 00:24
8
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany250573
98
Generał
Wideo

Panie jakie tam śledzenie promienia, po co go w ogóle śledzili, toż tylko żółtego dodali. Tutaj ten sam shader w GTA V, różnica raczej zauważalna :

https://youtu.be/IKktU2KKcwo

24.05.2019 11:31
8.1
zanonimizowany1191507
24
Legend

No, zauważalna - bez reshade'a wygląda lepiej.

24.05.2019 00:57
Sasori666
9
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sasori666
186
Korneliusz
Image

Nic specjalnego. Nawet nie widać, by te oświetlanie jakoś się wyróżniało.
Tu skyrim z ENB. Efekt podobny.

24.05.2019 01:25
9.1
1
zanonimizowany250573
98
Generał

Nie do końca :) O ile SSAO_SSIL Borisa jest świetne, ma w końcu Indriect Lighting, to Marty zrobił krok naprzód. Przyjrzyj się wnętrzom (tam są także odbicia), albo pierwszej scenie z samochodem. Szkoda, że panowie się pokłócili.

24.05.2019 08:41
Kaczmarek35
9.2
Kaczmarek35
11
Senator

Przy Skyrim jest ta różnica, że porządny Reshade + ENB robi ogromną różnicę w stosunku do czystej wersji gry bez modów.

Natomiast przy W3 najlepszy Reshade nie robi tak dużej różnicy, bo już czysta wersja gry wygląda nieźle pod względem efektów.
Ale poprawiać się gry da co raz bardziej im więcej lat od premiery.

DX11 i porządne Texture pack np: L'Hiver Edition do G2NK powstały dopiero w 2014 roku (pierwsze wersje) czyli 12 lat po premierze gry.

Tak samo będzie z W3, że w kolejnej dekadzie nadal będzie można co raz bardziej poprawiać wygląd gry.

CD Project mógłby zrobić remaster Wiedźmina 1 lub nawet remake przenosząc grę na silnik trzeciej części.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-05-24 08:43:49
24.05.2019 10:57
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
120
Senator

To nie jest tak naprawdę nic nowego. Taki shader jest po prostu niepraktyczny. Nie dość, że wymagania odnośnie GPU rosną gigantycznie, to sam efekt ma jedną gigantyczną wadę. Pracuje tylko na danych z frame buffera, a to oznacza, że pojawienie się nowego źródła światła na ekranie zmienia całe oświetlenie. Widać to na prezentacji z Wiedźmina 3, gdy kolor światła padającego na filary zmienia się wraz z przemieszczaniem kamery. Sprawia, to że efekt jest wyjątkowo nienaturalny.

Są lepsze metody na Global Illumination. Dla statycznej geometrii możemy wypalić dane GI w geometrii. Jest to tak lekkie, że działa nawet na telefonach. Część gier AAA stosuje to od lat. Warunek, całkowicie statyczna geometria.

Jak mamy więcej mocy GPU, to można użyć GI na voxelach. Zużyje to więcej mocy, ale wciąż mniej niż ten pseudo-path tracing, a do tego przetwarza oświetlenie całej sceny, a nie tylko tego co na ekranie.

Ostatecznie mamy też kompleksowe rozwiązanie od Nvidii w postaci RTX, którego główną zaletą jest to, że nie działa na ramkach jak SSR, czy ten path tracing.

24.05.2019 11:25
10.1
zanonimizowany250573
98
Generał

Problem z kompleksowym rozwiązaniem od Nvidii jest taki, że działa, jak na razie, tylko w jednej grze i jakoś nie słychać o tytułach szturmujących PC w których GI od zielonych ma być zaimplementowane. Chyba, że bierzemy pod uwagę Quaka 2 ;)

Nie można wypalić GI na geometrii do której nie masz dostępu, nie mówiąc o podmianie tekstur. Pomijając fakt, że tylko ten shader pozwala policzyć GI w czasie rzeczywistym (jest jeszcze SEUS PTGI do Minecrafta) i używa voxelizacji sceny. Na razie jest w wersji alpha. Czas pokaże co z tego wyjdzie. Używam kilku shaderów od Marty McFly'a cały czas, więc trzymam kciuki.

post wyedytowany przez zanonimizowany250573 2019-05-24 11:27:52
Wiadomość Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing