Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie EA pokazało nowy model renderowania włosów przez silnik Frostbite

22.05.2019 12:49
1
10
Kelebglin
53
Pretorianin

A jak tam twarze ? ;D

Aa przypomniał mi się Anthem, najnowsza produkcja na frostbite - to już wiem ;)

22.05.2019 12:49
1
10
Kelebglin
53
Pretorianin

A jak tam twarze ? ;D

Aa przypomniał mi się Anthem, najnowsza produkcja na frostbite - to już wiem ;)

22.05.2019 12:49
Piątek555
1
odpowiedz
Piątek555
92
Ja to bym zjadl batona

Idealne pod postacie kobiet w kolejnym BF, albo chewbaccy w Star Wars Battlefront 3 :P

22.05.2019 12:52
AIDIDPl
2
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
AIDIDPl
172
PC-towiec

Właśnie, niech pokażą jak im mimika wychodzi. Bo ponoć przyznali się że na Frostbite im to nie idzie, a mimo to jakoś na E3 2017 na pokazie Anthem potrafili zrobić to dobrze...

post wyedytowany przez AIDIDPl 2019-05-22 12:52:41
22.05.2019 13:31
2.1
xywa11
7
Legionista

Anthem używa techniki facial capture. Mówił o tym artykuł z Kotaku, gdzie wspomnieli, że niektóre wypowiedzi są zdesynchronizowane przez to, że zmieniono dialog, a nagranie pozostało takie samo ze względów budżetowych.

22.05.2019 14:07
AIDIDPl
2.2
AIDIDPl
172
PC-towiec

No tak, ĘĄ nie ma pieniędzy na poprawki...

22.05.2019 15:25
Frosty el Banana
2.3
Frosty el Banana
32
Centurion

EA ma, ale w kwesti Anthema to BioWare zawaliło z produkcją na całej linii.

22.05.2019 16:10
p4go
2.4
3
p4go
153
Almost human

Pokaz mimiki był w Andromedzie :D

22.05.2019 12:54
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1285878
24
Senator

Jako, że gram głównie z widokiem FPP, nie mogę się doczekać tych efektów włosiastych włosów :)

22.05.2019 14:04
😂
3.1
2
Katoshi
34
Chorąży

Rozumiem, że interakcje z NPC prowadzisz z zamkniętymi oczami? :)

post wyedytowany przez Katoshi 2019-05-22 14:04:41
22.05.2019 12:58
4
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
toyminator
74
Senator

Dla mnie grafika w grach, już jest wystarczająca .Problem leży w animacjach, z kolizją obiektów , środowiskiem , i mimiką . Bo ta ostatnia bez sesji MC ,w grach jest przeciętna. Ba w grach EA i Ubi wręcz beznadziejna . Niech ogarniają, jak zrobić wszystko dobrze, jednocześnie nie zwiększając wymagań.

22.05.2019 17:04
😍
4.1
1
M_LORD
23
Legionista
Wideo

A dla mnie nie. Jeszcze chyba nikt się nie odważył na taki krok jak na filmiku. I działa to w czasie rzeczywistym ale potrzeba 2x Titan RTX żeby nigdzie nie przycinało jeśli miała by być to gra z postaciami, questami itp.
https://www.youtube.com/watch?v=zKu1Y-LlfNQ

22.05.2019 18:32
Sok_Pomidorowy
😃
4.2
Sok_Pomidorowy
0
Pretorianin

To już widzę ile im zajmie tworzenie gier z otwartym światem po 20 lat na grę :) Wg mnie przez kolejne 50 lat nie zrobią takiej gry aby miała destrukcję otoczenia i interakcję z otoczeniem taka jaka jest w realnym świecie. Zrobienie tego pochłaniało by mnóstwa lat pracy. A to w branży gier to za długi okres oczekiwania. Wszyscy czekamy na Cyberpunka, a wątpię aby miała taką szczegółowość jak Mafia 2 np. łuski na ziemi, stłuczona szyba z samochodu spadająca z karoserii, uginanie nóg stojąc nad ciałem czy choćby odbicie lustrzane w lustrze lub odkręcenie kranu w łazience :)

post wyedytowany przez Sok_Pomidorowy 2019-05-22 18:33:10
22.05.2019 21:16
xsas
4.3
xsas
184
SG-1

@Sok_Pomidorowy
Wystarczy zaprząc do pracy SI która przygotuje świat z odpowiedniego settingu i reszta prac nad grą to będzie ułożenie zadań/fabuły.

29.05.2019 14:53
ReznoR666
4.4
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Wszystko to wymaga dodatkowych obliczeń. A jeśli coś wymaga większej mocy obliczeniowej - to albo będzie chodziło wolniej, albo zrobi się jakieś cięcia gdzieś indziej, żeby całość działała tak samo szybko.
To oznacza właśnie to magiczne słowo - optymalizacja.

Na tym filmiku o "ultra-realistycznej grafice w UE4" też są zrobione takie cięcia, czyli optymalizacje.
Nie sztuka jest zrobić ultra-realistyczną grafikę dzisiaj, która działa w realtime. Od lat jest to robione na wszelkich benchmarkach i demach pokazowych technologii.

Sztuka to zrobić to tak, żeby dało się to łatwo eksportować na wiele platform (i systemów Windows) jednocześnie, by nie tylko ludzie z najszybszymi kartami i procesorami mogli też sobie zagrać (możliwość zmniejszenia narzutu obliczeniowego), i przy tym dodać tam wszystko to, co konieczne do tego, aby gra była grą i służyła do grania, a co nie jest konieczne przy działaniu demka. Wszystko to ma swoje koszty, nic nie jest nigdy czarne albo białe. Możecie być pewni, że jakby coś takiego było możliwe do osiągnięcia w jakiejś grze, to tak by właśnie gry wyglądały. Ale pamiętajcie, że gra to nie demko. Zwłaszcza gra, która ma osiągnąć sukces finansowy :)

Gry oparte o fotogrametrię już zresztą powstały - Star Wars Battlefront 1 & 2, The Vanishing of Ethan Carter, The Talos Principle i jeszcze coś tam było.

post wyedytowany przez ReznoR666 2019-05-29 14:59:51
22.05.2019 13:22
elathir
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
elathir
97
Czymże jest nuda?

Spoko, tylko ciekaw jest ile to moc żre. Czy nie coś na zasadzie, że jedna postać na pustej przestrzeni i potrzeba RTX 2080.

22.05.2019 16:17
Whisper_of_Ice
5.1
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

No raczej nie.

22.05.2019 17:01
5.2
M_LORD
23
Legionista

Ale wiesz że jeśli to nie hair works Nvidii to zajmuje się tym raczej CPU a nie GPU? Bo to fizyka a nie grafika chociaż zależy od programistów i optymalizacji.

22.05.2019 19:43
elathir
5.3
elathir
97
Czymże jest nuda?

Może CPU, a mogli to wrzucić na funkcje GPU pokroju PhyX od Nvidii czy pokrewne.

To bardziej było ogólna ciekawość o wymagania tej technologii.

22.05.2019 13:37
😂
6
1
odpowiedz
MadMaxPL
56
Konsul

A mimika twarzy będzie jak z Andromedy!!

22.05.2019 14:38
Kaczmarek35
7
odpowiedz
Kaczmarek35
11
Senator

Świetna sprawa. Grafika ma co raz wolniejszy postęp, co dekadę mniej zauważalne zmiany, ale trzeba uczciwie przyznać, że przez ostatnie 10-12 lat poczynili pewne postępy w wyglądzie włosów, oczu, mimiki i wyglądzie twarzy.
Mają nadal sporo do poprawy, ale starają się. Trudniej o animację mowy ciała zbliżonej do prawdziwych ludzi, a jeszcze trudniejsze wdrażanie znacznie większych możliwości w mechanice z możliwościami postaci co mogą zrobić.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-05-22 14:41:02
22.05.2019 15:41
😢
8
1
odpowiedz
Mutant_Warrior
47
Chorąży

Współczuję developerom, którzy będą musieli pracować z tym silnikiem

22.05.2019 16:54
9
odpowiedz
1 odpowiedź
M_LORD
23
Legionista
Wideo

Nic nowego nie odkryli. Unity 3D silnik dostępny dla każdego kto zna C#.
https://www.youtube.com/watch?v=A1QInjm-wms
https://www.youtube.com/watch?v=8HOMiZnM_ZU

22.05.2019 18:43
9.1
bluesme
90
Konsul

Tylko na żywo działa fatalnie i shading też wiele do życzenia pozostawia.

22.05.2019 19:01
11
1
odpowiedz
wcogram
153
Generał

I bajery te mogą ogarnąć jedynie panowie z DICE Szwecja. Reszta będzie się bić z włosami 2 lata zapominając o fabule i grze.

22.05.2019 23:59
12
odpowiedz
reo
52
Pretorianin

To korzysta z TressFX lub Hairworks? Czy tak jak np. ray tracing od Cryteka może działać na dowolnej karcie graficznej?

23.05.2019 00:34
KMyL
😂
13
odpowiedz
KMyL
119
SnowflakesEverywhere

EA zacieśni współpracę z Disney i wyda Captain Marvel: The game?Bo widzę, że jedna z potrzebnych technologii już opracowana... xD

24.05.2019 03:02
GERO666
😈
14
odpowiedz
GERO666
6
Legionista

whahahahXxx:D
odpowiadam na pytanie ludzi a jak tam twarze
włosy będą wyglądać jak widzicie a
twarze czarno widzę tak samo jak tło za włosami
jebną techniką z minecrafta i będzie gites nie??›:-D>

24.05.2019 20:26
JoziukBonk
15
odpowiedz
JoziukBonk
4
Legionista

Łał to teraz gry od EA będą się składały z samych animacji włosów? Ja tu widzę włosy na głowie, a co z włosami pod pachami? O innych już nie wspomnę. Skoro EA jest tak wielkim wydawcą to niech będzie konsekwentne i niech pokaże wszystko. A co mamy 21 wiek.

post wyedytowany przez JoziukBonk 2019-05-24 20:31:27
Technologie EA pokazało nowy model renderowania włosów przez silnik Frostbite