EA pokazało nowy model renderowania włosów przez silnik Frostbite
A jak tam twarze ? ;D
Aa przypomniał mi się Anthem, najnowsza produkcja na frostbite - to już wiem ;)
A jak tam twarze ? ;D
Aa przypomniał mi się Anthem, najnowsza produkcja na frostbite - to już wiem ;)
Idealne pod postacie kobiet w kolejnym BF, albo chewbaccy w Star Wars Battlefront 3 :P
Właśnie, niech pokażą jak im mimika wychodzi. Bo ponoć przyznali się że na Frostbite im to nie idzie, a mimo to jakoś na E3 2017 na pokazie Anthem potrafili zrobić to dobrze...
Anthem używa techniki facial capture. Mówił o tym artykuł z Kotaku, gdzie wspomnieli, że niektóre wypowiedzi są zdesynchronizowane przez to, że zmieniono dialog, a nagranie pozostało takie samo ze względów budżetowych.
Jako, że gram głównie z widokiem FPP, nie mogę się doczekać tych efektów włosiastych włosów :)
Rozumiem, że interakcje z NPC prowadzisz z zamkniętymi oczami? :)
Dla mnie grafika w grach, już jest wystarczająca .Problem leży w animacjach, z kolizją obiektów , środowiskiem , i mimiką . Bo ta ostatnia bez sesji MC ,w grach jest przeciętna. Ba w grach EA i Ubi wręcz beznadziejna . Niech ogarniają, jak zrobić wszystko dobrze, jednocześnie nie zwiększając wymagań.
A dla mnie nie. Jeszcze chyba nikt się nie odważył na taki krok jak na filmiku. I działa to w czasie rzeczywistym ale potrzeba 2x Titan RTX żeby nigdzie nie przycinało jeśli miała by być to gra z postaciami, questami itp.
https://www.youtube.com/watch?v=zKu1Y-LlfNQ
To już widzę ile im zajmie tworzenie gier z otwartym światem po 20 lat na grę :) Wg mnie przez kolejne 50 lat nie zrobią takiej gry aby miała destrukcję otoczenia i interakcję z otoczeniem taka jaka jest w realnym świecie. Zrobienie tego pochłaniało by mnóstwa lat pracy. A to w branży gier to za długi okres oczekiwania. Wszyscy czekamy na Cyberpunka, a wątpię aby miała taką szczegółowość jak Mafia 2 np. łuski na ziemi, stłuczona szyba z samochodu spadająca z karoserii, uginanie nóg stojąc nad ciałem czy choćby odbicie lustrzane w lustrze lub odkręcenie kranu w łazience :)
@Sok_Pomidorowy
Wystarczy zaprząc do pracy SI która przygotuje świat z odpowiedniego settingu i reszta prac nad grą to będzie ułożenie zadań/fabuły.
Wszystko to wymaga dodatkowych obliczeń. A jeśli coś wymaga większej mocy obliczeniowej - to albo będzie chodziło wolniej, albo zrobi się jakieś cięcia gdzieś indziej, żeby całość działała tak samo szybko.
To oznacza właśnie to magiczne słowo - optymalizacja.
Na tym filmiku o "ultra-realistycznej grafice w UE4" też są zrobione takie cięcia, czyli optymalizacje.
Nie sztuka jest zrobić ultra-realistyczną grafikę dzisiaj, która działa w realtime. Od lat jest to robione na wszelkich benchmarkach i demach pokazowych technologii.
Sztuka to zrobić to tak, żeby dało się to łatwo eksportować na wiele platform (i systemów Windows) jednocześnie, by nie tylko ludzie z najszybszymi kartami i procesorami mogli też sobie zagrać (możliwość zmniejszenia narzutu obliczeniowego), i przy tym dodać tam wszystko to, co konieczne do tego, aby gra była grą i służyła do grania, a co nie jest konieczne przy działaniu demka. Wszystko to ma swoje koszty, nic nie jest nigdy czarne albo białe. Możecie być pewni, że jakby coś takiego było możliwe do osiągnięcia w jakiejś grze, to tak by właśnie gry wyglądały. Ale pamiętajcie, że gra to nie demko. Zwłaszcza gra, która ma osiągnąć sukces finansowy :)
Gry oparte o fotogrametrię już zresztą powstały - Star Wars Battlefront 1 & 2, The Vanishing of Ethan Carter, The Talos Principle i jeszcze coś tam było.
Spoko, tylko ciekaw jest ile to moc żre. Czy nie coś na zasadzie, że jedna postać na pustej przestrzeni i potrzeba RTX 2080.
Ale wiesz że jeśli to nie hair works Nvidii to zajmuje się tym raczej CPU a nie GPU? Bo to fizyka a nie grafika chociaż zależy od programistów i optymalizacji.
Świetna sprawa. Grafika ma co raz wolniejszy postęp, co dekadę mniej zauważalne zmiany, ale trzeba uczciwie przyznać, że przez ostatnie 10-12 lat poczynili pewne postępy w wyglądzie włosów, oczu, mimiki i wyglądzie twarzy.
Mają nadal sporo do poprawy, ale starają się. Trudniej o animację mowy ciała zbliżonej do prawdziwych ludzi, a jeszcze trudniejsze wdrażanie znacznie większych możliwości w mechanice z możliwościami postaci co mogą zrobić.
Współczuję developerom, którzy będą musieli pracować z tym silnikiem
Nic nowego nie odkryli. Unity 3D silnik dostępny dla każdego kto zna C#.
https://www.youtube.com/watch?v=A1QInjm-wms
https://www.youtube.com/watch?v=8HOMiZnM_ZU
I bajery te mogą ogarnąć jedynie panowie z DICE Szwecja. Reszta będzie się bić z włosami 2 lata zapominając o fabule i grze.
To korzysta z TressFX lub Hairworks? Czy tak jak np. ray tracing od Cryteka może działać na dowolnej karcie graficznej?
EA zacieśni współpracę z Disney i wyda Captain Marvel: The game?Bo widzę, że jedna z potrzebnych technologii już opracowana... xD
whahahahXxx:D
odpowiadam na pytanie ludzi a jak tam twarze
włosy będą wyglądać jak widzicie a
twarze czarno widzę tak samo jak tło za włosami
jebną techniką z minecrafta i będzie gites nie??:-D>
Łał to teraz gry od EA będą się składały z samych animacji włosów? Ja tu widzę włosy na głowie, a co z włosami pod pachami? O innych już nie wspomnę. Skoro EA jest tak wielkim wydawcą to niech będzie konsekwentne i niech pokaże wszystko. A co mamy 21 wiek.