Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Zespół PlayStation zaskoczony współpracą z Microsoftem

20.05.2019 14:01
TheSkrilex
1
2
TheSkrilex
97
Konsul

"Sony czuje się zagrożone przez ten trend (wzrost znaczenia streamingu - przyp. red.) i potężne Google"

No na pewno, myślę, że nie mogą nawet spać w nocy. Zadziwiające jest to, jak bardzo media starają się ciągle wciskać kit o tym, ze streaming gier to jest to, co gracze teraz chcą i potrzebują. I to mimo tylu głosów sprzeciw, z tego co pamiętam to ostatnio nawet była przeprowadzona ankieta i ponad 80% graczy zdecydowanie woli obecne rozwiązania :]

post wyedytowany przez TheSkrilex 2019-05-20 14:02:08
20.05.2019 14:05
1
odpowiedz
siera97
53
Senator

Oni nawet nie są wrogami tylko konkurentami. Wrogami to można nazwać pseudokibiców obu platform. Mnie tam taki "sojusz" nie dziwi, obu firmom zależy na zysku dla siebie, nie mają praktycznie żadnej korzyści w kompletnym wygryzieniu konkurenta dlatego że nie zwiększy to w znacznym stopniu ich zysków, mało jest osób które zamykają się na "wrogą" konsolę, większość osób ma wszystkie te które ich interesują. Natomiast zagrożenie ze strony streamingu istnieje, a jego zmniejszenie jest korzystne dla obu firm.

20.05.2019 14:13
prekor
2
3
odpowiedz
prekor
132
Generał

Czyli jest sądziłem. Współpraca na polu streamingu i ai ,oraz konkurencje na polu fizycznego sprzętu i gier. Jako fan sprzętu fizycznego i gier od Sony jestem spokojny o przyszłość Playstion.
W przyszłej generacji zagłosuję swoim porfelem za konsolami i pudelkami. Nie chcę jako gracz mieć wyłącznie streaming i gry dostępne wyłącznie dostępne w abonamencie

post wyedytowany przez prekor 2019-05-20 14:31:34
20.05.2019 14:21
3
odpowiedz
15 odpowiedzi
zanonimizowany307509
99
Legend

@TheSkrilex -> Dlatego nadal musimy kupować gry pudełkowe i cyfrowe, a streaming. Głosujemy portfelem, a nie teksty.

Nie wiem, czy to wystarczy, bo dzieci nadal kupują mini-DLC i wszelkie mikropłatności, a więc też kupują streamingu.

20.05.2019 15:09
TheSkrilex
3.1
TheSkrilex
97
Konsul

Mikropłatności a streaming to 2 różne rzeczy. Zresztą domeną dzieci były, są i będą gry f2p, tutaj się bardziej rozchodzi o produkcje 2/3xA. Może i głosujemy portfelem, lecz gracze ostatnimi czasy pokazują, że ich zadowolenie tudzież nastawienie ma realny wpływ na sprzedaż danej gry :]

20.05.2019 15:29
3.2
zanonimizowany307509
99
Legend

Oraz lubimy mieć gry na własność (w miarę możliwości) i modyfikować. :)

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-05-20 15:30:39
20.05.2019 15:48
3.3
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

Oraz lubimy mieć gry na własność (w miarę możliwości) i modyfikować. :)
A jeszcze przed chwilą namawiałeś do kupowania cyfrowych wersji które nijak nie są twoją własnością.
I nie oszukujmy się jedyna modyfikacja której brak spędza sen z oczu PC-towca to wgrywanie cracka :).

20.05.2019 16:07
McPatryk1995v2
3.4
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"I nie oszukujmy się jedyna modyfikacja której brak spędza sen z oczu PC-towca to wgrywanie cracka :)."
Tak, tak, a księżyc zrobiony jest z sera :)

20.05.2019 19:38
3.5
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

@McPatryk1995v2
Tak, tak, a księżyc zrobiony jest z sera :)
Zawsze kolegę podziwiałem za te twarde, merytoryczne argumenty w dyskusji. Ale tym razem muszę stwierdzić że nie, raczej zakładał bym że nie jest.

20.05.2019 22:13
McPatryk1995v2
3.6
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"Zawsze kolegę podziwiałem za te twarde, merytoryczne argumenty w dyskusji."
Zawsze dostosowuję się do poziomu rozmówcy i na głupotę odpowiadam głupotą.

20.05.2019 22:27
3.7
Malaga
135
ma laga

problemem PC-towca nie jest brak możliwości piracenia gier.
Najważniejsze to między innymi:
-granie w narzuconej konfiguracji
-sprzętowe ograniczanie fps
-granie na padzie w niektóre gatunki bywa problematyczne

Zapewne znalazłoby się jeszcze jakieś mniej istotne jak brak modowania czy ograniczona biblioteka "indyków", ale najważniejsze to jednak ograniczenia sprzętowe.

21.05.2019 06:34
3.8
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

@Malaga
granie w narzuconej konfiguracji
A gdzie tu problem jeśli ta konfiguracja będzie lepsza niż jakakolwiek którą mógłbyś kupić we własnym zakresie ?

sprzętowe ograniczanie fps
Na dzień dzisiejszy nie wiadomo czy będzie, a jeśli nawet to będzie to 60 fps.

granie na padzie w niektóre gatunki bywa problematyczne
No ok. To jestem w stanie zrozumieć. Nie wiemy jednak czy na 100 % nie będzie możliwości grania k+m.

Zapewne znalazłoby się jeszcze jakieś mniej istotne jak brak modowania czy ograniczona biblioteka "indyków", ale najważniejsze to jednak ograniczenia sprzętowe.
Co do sprzętu wypowiedziałem się wyżej, kwestia indyków moim zdaniem nieuzasadniona, niby czemu ich biblioteka ma być ograniczona. A mody raczej masz rację, pójdą do piachu.

21.05.2019 08:11
McPatryk1995v2
3.9
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"A gdzie tu problem jeśli ta konfiguracja będzie lepsza niż jakakolwiek którą mógłbyś kupić we własnym zakresie ?"
Nie wiadomo na czym i jak będzie odpalana strumieniowana gra, więc ciężko powiedzieć czy konfiguracja będzie lepsza.

"Na dzień dzisiejszy nie wiadomo czy będzie, a jeśli nawet to będzie to 60 fps."
W grach singleplayerowych oczywiście to wystarcza, jednak do szybkich gier sieciowych buduje się konfiguracje, które wyciągają więcej.

"kwestia indyków moim zdaniem nieuzasadniona, niby czemu ich biblioteka ma być ograniczona"
Prawdopodobnie przez koszty. Tworzenie indyków na PC jest stosunkowo tanie i dopiero jak zarobią na tej platformie to są wypuszczane na resztę. Nie wiadomo ile będzie kosztowało takie strumieniowanie, jeśli będzie duże to rynek indie zostanie mocno ograniczony.

21.05.2019 09:11
3.10
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

Nie wiadomo na czym i jak będzie odpalana strumieniowana gra, więc ciężko powiedzieć czy konfiguracja będzie lepsza
Oczywiście, ale google Stadia jest już po pierwszych pokazach. I są to osiągi niedostępne dla zdecydowanej większości graczy. Resztę czas pokaże.

W grach singleplayerowych oczywiście to wystarcza, jednak do szybkich gier sieciowych buduje się konfiguracje, które wyciągają więcej
To ograniczenie jeśli wogóle będzie to raczej może wynikać z ograniczeń sieci niż sprzętu.

Prawdopodobnie przez koszty. Tworzenie indyków na PC jest stosunkowo tanie i dopiero jak zarobią na tej platformie to są wypuszczane na resztę. Nie wiadomo ile będzie kosztowało takie strumieniowanie, jeśli będzie duże to rynek indie zostanie mocno ograniczony.
A to już bzdury wyssane z palca. Nie wiem skąd przyszło ci do głowy że gry niezależne najpierw są sprzedawane na PC potem na
innych platformach. Pewnie kilka się takich znajdzie, ale jest też sporo takich których nigdy na PC nie było. Rynek niezależny na komputerach może wydawać się większy przez brak kontroli jakości na Steamie. Jest tam mnóstwo gówna skleconego w 15 minut z nadzieją że jakiś naiwniak da się naciągnąć na parę groszy. Na PS Store nawet indyk musi sobą coś reprezentować.
Co więcej cały twój argument jest bez sensu. Im droższe będzie utrzymanie infrastruktury strumieniowania tym więcej potrzeba klientów i tym więcej produktów dla nich. Twój argument jest bezsensowny w samych założeniach.

21.05.2019 09:34
McPatryk1995v2
3.11
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"To ograniczenie jeśli wogóle będzie to raczej może wynikać z ograniczeń sieci niż sprzętu."
To tez dopiero okaże się gdy streaming zostanie udostępniony.

"A to już bzdury wyssane z palca. Nie wiem skąd przyszło ci do głowy że gry niezależne najpierw są sprzedawane na PC potem na
innych platformach. Pewnie kilka się takich znajdzie, ale jest też sporo takich których nigdy na PC nie było. Rynek niezależny na komputerach może wydawać się większy przez brak kontroli jakości na Steamie. Jest tam mnóstwo gówna skleconego w 15 minut z nadzieją że jakiś naiwniak da się naciągnąć na parę groszy. Na PS Store nawet indyk musi sobą coś reprezentować."

Bzdury? Przejdź do encyklopedii i sprawdź ile gier indie miało premierę najpierw na PC, a później na konsolach. I nie mówię tutaj o guanie, a o naprawdę dobrych grach. I tutaj można rzucać przykładami, Minecraft, Don't Starve, The Forest, Outlast, Diviniti Original Sin, Pillars of Eternity, itd. Oczywiście ten trend się powoli zmienia i więcej gierek indie wychodzi równocześnie na wszystkie lub pojedyncze konsole, i tak też na konsolach jest część gier, których nie ma na PC, ale to też działa w drugą stronę. No tak, bo na PS nie ma słabych gier ;)

"Co więcej cały twój argument jest bez sensu. Im droższe będzie utrzymanie infrastruktury strumieniowania tym więcej potrzeba klientów i tym więcej produktów dla nich. Twój argument jest bezsensowny w samych założeniach."
Nigdzie nie napisałem, że infrastruktura może będzie droga, a wpuszczanie swoich gier przez twórców indie. Ale nawet jeśli tak by było to jak już klientów przyciągałyby gry AAA i AA. Niestety gry indie nie osiągają takiej sprzedaży jak duże tytuły, niezależnie od platformy, a i są na tym forum osoby, które uważają, że gry indie #nikogo, więc to nie one by przyciągały klientów.

21.05.2019 10:38
3.12
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

Minecraft, Don't Starve, The Forest, Outlast, Diviniti Original Sin, Pillars of Eternity
Mógłbym wymienić mnóstwo gier wskazujących na odwrotny trend, to po prostu bezcelowe. W żaden sposób ta argumentacja nie udowadnia tezy że streaming wpłynie negatywnie na indyki.

No tak, bo na PS nie ma słabych gier ;)
Nie ma tak słabych gier że z daleka śmierdzi to próbą wyłudzenia pieniędzy.

Niestety gry indie nie osiągają takiej sprzedaży jak duże tytuły, niezależnie od platformy, a i są na tym forum osoby, które uważają, że gry indie #nikogo, więc to nie one by przyciągały klientów.
Sam nie jestem entuzjastą sceny indie. Ale nie zgodzę się że nie są potrzebne serwisom streamingowym. Taki Netflix czy HBO GO też mają w swojej ofercie niskobudżetowe tanie seriale. Po co ? Bo oprócz tego że mogą reklamować się mówiąc: mamy "House of Carts", mamy "Dark", mamy "Stranger Things" mogą też używać sloganów: mamy 30000 pierdyliardów godzin oglądania.
Podobnie może to działać w streamingu growym.

21.05.2019 11:55
McPatryk1995v2
3.13
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"W żaden sposób ta argumentacja nie udowadnia tezy że streaming wpłynie negatywnie na indyki."
Nie ma też żadnej gwarancji, że nie wpłynie negatywnie. Spora część perełek tworzona jest przez jedną lub garstkę osób o bardzo ograniczonym budżecie, więc tu też zależy od progu wejścia w streaming, wymogów, aby gra była umieszczona w takiej usłudze.

"Sam nie jestem entuzjastą sceny indie. Ale nie zgodzę się że nie są potrzebne serwisom streamingowym."
Nigdzie nie napisałem, że nie są potrzebne czy znikną całkowicie, ale podejrzewam, że ich ilość zostanie mocno zredukowana. Oczywiście wszystko się okaże jak wejdzie w życie ta opcja i w jaki sposób wpłynie na fizyczną/cyfrową sprzedaż gier. Osobiście nie chciałbym tego, ponieważ wśród gier indie można znaleźć perełki, które, w mojej opinii, są nawet lepsze od części gier AAA.

21.05.2019 13:04
3.14
zanonimizowany307509
99
Legend

@Highlander363 -> I nie oszukujmy się jedyna modyfikacja której brak spędza sen z oczu PC-towca to wgrywanie cracka

A co z gry takich jak Gothic 3, Vampire: Bloodlines, Knights & Merchants. które stają się grywalne dzięki fanowskie mody i łatki? A co z nowe kampanie i zawartości dla produkty Bethesdy, Gothic i podobne? A co z nowe misje i modyfikacji dla gry strategiczne takich jak Total War albo Heroes of Might and Magic? A co z ulepszenie grafiki dla Wiedźmin 3 i Kingdom Come? I wiele, wiele...

Albo fanowskie łatki dla NieR i Dark Souls (pierwotna wersja), co naprawiają skopane porty PC, kiedy twórcy od portu nie chcą to naprawić?

Więc zatrzymaj twoje bzdury dla siebie. Na siłę czepiasz się.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-05-21 13:05:25
21.05.2019 13:48
3.15
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

@McPatryk1995v2
Nie ma też żadnej gwarancji, że nie wpłynie negatywnie.
Oczywiście. Tylko nie możemy stosować narracji: może być lepiej ale może też być gorzej więc nic nie róbmy. Streaming to będzie rewolucja w gaimingu, i jak każda inna rewolucja zabierze ze sobą jakieś ofiary. Jednak to nie jest powód do hamowania postępu.

@Sir Xan
Więc zatrzymaj twoje bzdury dla siebie. Na siłę czepiasz się.
Prawda jest taka że połączenie modów i streamingu jest praktycznie niemożliwe i to jest fakt. Jeśli więc mody okażą się dla graczy tak ważne jak mówisz to jakoś zablokują oni rozwój streamingu, a jeśli nie, to modyfikacje pójdą do piachu.
Moim zdaniem sprawdzi się scenariusz drugi :).

20.05.2019 14:22
4
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

No na pewno, myślę, że nie mogą nawet spać w nocy. Zadziwiające jest to, jak bardzo media starają się ciągle wciskać kit o tym, ze streaming gier to jest to, co gracze teraz chcą i potrzebują.
A skąd mają wiedzieć czy chcą i potrzebują skoro nie ma jeszcze dużej usługi na światową skalę która to rozwiązanie zapewnia ? Ja jeszcze 2-3 lata temu nie podejrzewał bym że potrzebuję Netflix czy HBO GO. A teraz nie jestem w stanie zrozumieć jak kiedyś żyłem bez nich.
Tutaj może być podobnie. Nie potrzebujesz PC, konsoli itd. Uruchamiasz grę na aplikacji w twoim SmartTV, kiedy czujesz się zmęczony kładziesz się do łóżka i pykasz jeszcze chwilę na tablecie. Możesz pograć chwilę na smartfonie jeśli utknąłeś gdzieś poza domem, i nie w jakieś mobilne gówna tylko powiedzmy w Wiedźmina 3, a co. A potrzebujesz do tego tylko internetu i pada który możesz wrzucić do plecaka.

20.05.2019 14:35
kaitso
4.1
kaitso
37
Generał

Dokładnie, poza tym TheSkrilex musisz sobie uświadomić, że jeśli Ty masz gamingowego potwora czy konsolę i streaming Ciebie nie interesuje, to nie znaczy, że nie będzie też interesował milionów ludzi, którzy mają lapka za 2000 zł i bieda-smartfona, a też chętnie by sobie w najnowsze tytuły pograli - bo to do nich chmura jest skierowana.

20.05.2019 18:48
4.2
zanonimizowany1173954
45
Senator

Oczywiście streaming to przyszłość ale żeby to działało z grami w dobrej jakości to jeszcze trochę minie. Filmy i seriale oraz muzyka na streamingu to rewelacja. Tylko jest jeden problem streamingu fragmentacja treści. Streaming gier też będzie rewelacja tylko ta fragmebtacja treści. Pewnie trzeba będzie mieć kilka abonamentów żeby wszystko ograć co nas interesuje. Ale jak będą miesięczne bez okresu wypowiedzenia to będzie ok.

20.05.2019 22:11
4.3
Girabaldi
52
Centurion

@kaitso,

wydaje mi się, ze trend w którym celuje się w rzeszę casuali dawno się zakonczył. Od jakiegoś czasu największe sukcesy odnoszą produkcje które są skierowane do szerszej publiczności i godzą interesy zarówno graczy jak i casuali (god of war, spiderman, w3). Sukces komercyjny z czasów Wii jest już za nami i obecnie gracze są dużo szerszym odbiorcą niz byli jeszcze 10 temu. Z tego powodu produkcje Soulslike mają racje bytu co jeszcze niedawno byłoby nie do pomyslenia. Nawet mielismy niedawno nawał produkcji cRPG w starym stylu z rzutem izometrycznym które rzekomo miały wymrzeć. Ba, gracze sami finansują ogromne projekty które praktycznie tworzą nowe studia (Divinity 2, KCD). Oczywiście, że streaming ma rację bytu ale raczej nie w grach typu AAA albo niszowych, ale wciąż ambitnych produkcjach a bardziej jako odmiana rozrywki mobilnej która również jest szalenie popularna jednak moim zdaniem nie należy jej mylić z rozrywką stacjonarną która raczej przez jakiś czas nie zmieni swojej formy. Jako gracz raczej nie uzywam tableta czy telefonu do grania. Jeżeli juz zdarzało mi się kiedyś grywać na telfeonie to raczej w bzdury typu Super Hexagon i nie traktowałem tej rozrywki poważnie. Jakoś nie wyobrażam sobie grania w Wiedźmina czy God of wara na telefonie bo i po co. Rozumiem, że to subiektywna opinia ale zastanwaia mnie po co robić grę na taką skalę jak Wiedźmin i pakować tak gigantyczne pieniądze w kreację świata, szcegółów, detali oraz grafiki i fizyki skoro ktos będzie w to grał na telfeonie 5 cali i nie zobaczy nawet 1/4 przygotowanych szczególów. Całkowicie rozumiem, ze ktoś może chcieć grać w bardziej skomplikowane gry na telefonie niemniej jednak myslę, że produkcje wysokobudżetowe nijak się do tego nadają. Kolejna rzecz to jakoś trudno mi uwierzyć, że w dobie wojujących ze sobą sklepów/koncernów/platform nagle wszyscy postanowią porzucić swoje zyski i oddać pole jakiemuś graczowi który wyeliminuje lwią część ich zysków.

post wyedytowany przez Girabaldi 2019-05-20 22:26:08
21.05.2019 00:37
TheSkrilex
4.4
TheSkrilex
97
Konsul

Panowie, na pewno zdajecie sobie sprawę z tego jak wielkim rynkiem jest rynek gier. Producenci procesorów, kart graficznych, dysków, monitorów, obudów etc. I przede wszystkim gier. Żeby obejrzeć sobie jakiś film na Netflixie tudzież HBO GO potrzebujemy jakiegokolwiek urządzenia zdolnego obsłużyć jedną aplikację. Telewizor, telefon, tablet - jest to obojętne w tym przypadku. I co najważniejsze - nikt na tym nie traci. Jakby miał wyglądać ten streaming gier? Każdy wydawca miałby swoją platformę? Jeden, wielki dystrybutor?

21.05.2019 07:30
4.5
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

@Girabaldi
Oczywiście, że streaming ma rację bytu ale raczej nie w grach typu AAA albo niszowych,
W zasadzie zgadzam się z Tobą we wszystkim co napisałeś powyżej tego cytatu. Tylko nie wiem dlaczego wnioskujesz że gry AAA nie mogą być streamingowe. Wszystkie argumenty które podajesz (choć są prawdziwe) wcale na to nie wskazują.

Jako gracz raczej nie uzywam tableta czy telefonu do grania.
Bo narazie gracz nazwijmy to "stacjonarny" nie ma w co grać na tych urządzeniach.

Jakoś nie wyobrażam sobie grania w Wiedźmina czy God of wara na telefonie bo i po co. Rozumiem, że to subiektywna opinia ale zastanwaia mnie po co robić grę na taką skalę jak Wiedźmin i pakować tak gigantyczne pieniądze w kreację świata, szcegółów, detali oraz grafiki i fizyki skoro ktos będzie w to grał na telfeonie 5 cali i nie zobaczy nawet 1/4 przygotowanych szczególów.
Streaming nie oznacza że będziesz musiał tak grać, ale będziesz mógł. Cały myk tego rozwiązania polega na tym że gra odbywa się na jakichś potężnych komputerach daleko od Ciebie a Twoje urządzenie tylko wyświetla obraz. Więc możesz użyć w zasadzie wszystkiego co ma ekran i dostęp do internetu. Dzięki temu możesz rozpocząć na wypasionym TV w 4k a skończyć na smartfonie stojąc w korku.

Kolejna rzecz to jakoś trudno mi uwierzyć, że w dobie wojujących ze sobą sklepów/koncernów/platform nagle wszyscy postanowią porzucić swoje zyski i oddać pole jakiemuś graczowi który wyeliminuje lwią część ich zysków.
A tego to akurat nikt nie twierdzi. Zauważ że wszyscy najmocniejsi gracze na tym rynku zaczynają interesować się streamingiem. To pewnie dlatego że nikt nie chce oddać za darmo zysków o których piszesz.

21.05.2019 07:50
4.6
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

@TheSkrilex
Panowie, na pewno zdajecie sobie sprawę z tego jak wielkim rynkiem jest rynek gier. Producenci procesorów, kart graficznych, dysków, monitorów, obudów etc. I przede wszystkim gier.
W producentów gier nie uderzy to wcale, nadal będą potrzebni. A rynek sprzętu nie zniknie tylko się zmieni. Nie pierwszy i nie ostatni raz zresztą.

Żeby obejrzeć sobie jakiś film na Netflixie tudzież HBO GO potrzebujemy jakiegokolwiek urządzenia zdolnego obsłużyć jedną aplikację. Telewizor, telefon, tablet - jest to obojętne w tym przypadku.
Dokładnie tak samo będzie to obojętne w przypadku gier.

Jakby miał wyglądać ten streaming gier? Każdy wydawca miałby swoją platformę? Jeden, wielki dystrybutor?
Tu już mocno "gdybamy" ale ok. Wyglądać będzie to tak że odpalasz apkę na czymkolwiek, dokupujesz tylko pada który łączy się przez internet bezpośrednio z serwerami (tak przynajmniej działa Stadia).
Co do platform to raczej kilka konkurencyjnych, nie wiem czemu nagle mieliby się wszyscy zjednoczyć ;). Google ma swoje Google Stadia, Sony się obwąchuje z M$ więc z tego może być albo jedna wspólna albo dwie osobne platformy. Chodzą słuchy że Amazon też ma ochotę na ten rynek.

21.05.2019 11:47
TheSkrilex
4.7
TheSkrilex
97
Konsul

Oczywiście że uderzy w producentów gier. Zamiast wypuszczać swoje gry na rynek i zarabiać od każdej zakupionej sztuki będą musieli odsprzedawac prawa do nich. Z góry ustaloną cenę. I tutaj zdecydowanie zmieni się podejście producentów, będzie liczyło się wstrzelenie się w trendy, może być ciężko z różnymi eksperymentalnymi tytułami i nowymi firmami, lecz to tylko spekulacje. I wyobrażasz sobie Nvidie która przestaje produkować karty, bądź Intela, który się wycofuje z rynku procesorów? Bo jakich będą mieć w takim wypadku klientów? Dochodzi też problem natury ekonomicznej, ile miesięczny abonament miałby kosztować? Jak dla mnie to czysta abstrakcja na ten moment

21.05.2019 12:33
4.8
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

@TheSkrilex
Zamiast wypuszczać swoje gry na rynek i zarabiać od każdej zakupionej sztuki będą musieli odsprzedawac prawa do nich.
Ok, tylko zauważ że dokładnie to o czym mówisz robi M$ swoim Game Passem, a streaming nie ma z tym nic wspólnego.

I tutaj zdecydowanie zmieni się podejście producentów, będzie liczyło się wstrzelenie się w trendy, może być ciężko z różnymi eksperymentalnymi tytułami i nowymi firmami, lecz to tylko spekulacje.
Nie wydaje mi się. Spójrz choćby na rynek filmowy i telewizyjny. Jest mnóstwo filmów (i praktycznie wszystkie seriale) które nie wchodzą do kin żeby zarobić z biletów. Wchodzą na Netflix czy do telewizji i zarabiają wykupieniem praw do emisji.
I najważniejsze, nikt jeszcze nie powiedział że streaming growy to będzie abonament, równie dobrze aplikacja może po prostu umożliwiać zakup, jak na Steamie czy PS Store.

I wyobrażasz sobie Nvidie która przestaje produkować karty, bądź Intela, który się wycofuje z rynku procesorów?
Tak wyobrażam sobie, jest mnóstwo technologii które wymarły kiedy przestały być potrzebne. Co więcej nikt nie mówi o zaprzestaniu działalności tylko o zmianie produktu.

Dochodzi też problem natury ekonomicznej, ile miesięczny abonament miałby kosztować? Jak dla mnie to czysta abstrakcja na ten moment
A skąd się wzięła cena 1 minuty rozmowy telefonicznej ? Czy 1 litra paliwa ?
To nie jest żaden problem, rynek sam ustali cenę.
A czy to jest abstrakcja ?
M$ ma Game Pass czyli abonament na gry, Sony ma PS Now czyli serwis streamingowy, Google Stadia jest już po pierwszych prezentacjach, wiemy że niedługo ruszy. To przestaje być abstrakcja, to powoli staje się rzeczywistość.

post wyedytowany przez zanonimizowany1283967 2019-05-21 12:34:33
20.05.2019 14:35
5
odpowiedz
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

Głosujemy portfelem, a nie teksty.

Nie wiem, czy to wystarczy, bo dzieci nadal kupują mini-DLC i wszelkie mikropłatności, a więc też kupują streamingu.
Mocno nieuczciwe z twojej strony. Opinia w stylu: moje zdanie jest jedynym słusznym a po drugiej stronie tylko głupie dzieci, ale jest ich dużo więc jak przegram to nie moja wina.
Ja jestem dorosły od dość długiego czasu i absolutnie się z Tobą nie zgadzam. Jestem graczem konsolowym, bo to dla mnie wygodne i komfortowe a biblioteka gier którą oferują moje konsole bije na głowę PC i inne sprzęty. Ale jeśli w powiedzmy 10 generacji nie powstanie kolejny sprzęt tylko kilka serwisów streamingowych to nie będę płakał, będę grał dalej.
I życzyłbym sobie żeby Sony zrobiło dla mnie tak dobry streaming jak robi konsole.

20.05.2019 15:02
IIIIIIIIIIIIII
6
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
IIIIIIIIIIIIII
63
Generał

Nie ma mowy żeby Google Stadia w obecnym czasie zrobiło już jakiś potężny streaming. To jest stanowczo za szybko. Może za 10-20 lat tak ale na pewno to nie ma racji bytu teraz. Weźmy pod uwagę to że nie wszyscy mają tak szybki internet. A ci co mieszkają po za miastami mogą i mieć nawet problem z internetem.

20.05.2019 15:42
6.1
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

Też uważam że jeśli streaming ma wyprzeć pudełka i cyfrówki to potrzeba na to kilka lat. Dlatego 9 generacja konsol jest raczej bezpieczna, ale wyścig wystartował już jakiś czas temu, stąd takie niecodzienne sojusze.

20.05.2019 16:28
prekor
6.2
prekor
132
Generał

Highlander363
Osobiście uważam, że streaming i konsole będą się wzajemnie suplementować w najbliszym czasie. Rynek jest na tyle duży, że jest miejsce zarówno dla konsol i streamingu. Kolejna generacja wcale nie musi być tą ostatnią gdzie jest dostępny fizyczny sprzęt.

20.05.2019 19:31
6.3
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

@prekor
Oczywiście że masz rację. Tak sobie luźno gdybamy tutaj. To że jest Netflix i HBO GO nie sprawiło że zniknęły wszystkie płyty BR z Empików. One nadal mają swoje plusy które sprawiają że niektórzy po prostu je wolą. Co więcej, w przeciągu kilku lat może pojawić się technologia którą wywróci wszystko do góry nogami. Po prostu na dzień dzisiejszy, na podstawie wiedzy którą posiadamy trzeba przyznać że streaming odkroić sobie pewnie spory kawał gamingowego tortu. Jak duży ? Czas pokaże.

20.05.2019 15:14
Bezi2598
7
1
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Wiadomo, że ten kto pierwszy osiągnie technologiczny przełom w dziedzinie streamingu ten osiągnie sukces, więc współpraca Sony i Microsoftu ma sens dla obu stron, szczególnie że w tej dziedzinie mają nową konkurencję poza samymi sobą.

20.05.2019 17:05
kaszanka9
8
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Nie wiem o co kaman, m$ nic im nie dostarcza po za serwerami i ich zarządzaniem, bo azure jest po prostu wygodne w użyciu, ale żadnego softu im nie będzie robił, sony ma już soft do psnow i ten soft będą na serwerach umieszczać.

20.05.2019 18:10
topyrz
9
odpowiedz
topyrz
77
O_O

Kartel.

20.05.2019 18:31
WolfDale
😊
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Trochę mi to przypomina romans Nokii i Microsoftu. Żeby ten nowy gość, który zastąpił Kaza nie okazał się jakimś koniem trojańskim, który będzie działał na korzyść MS.

20.05.2019 18:44
prekor
10.1
prekor
132
Generał

W przypadku Noki to MS Nokię kupił i zostawił na lodzie. W przypadku Sony i MS jest to tylko wspólpraca w zakresie chmury. Sony nie da się wyprzeć z rynku tak latwo jak to zrobiła to Nokia.

20.05.2019 22:14
WolfDale
10.2
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Tyle że Nokia na to pozwoliła, pierwotnie to była współpraca. Microsoft miał być zbawcą, a zrobił wszystko aby przejąć wszystko za grosze.

20.05.2019 22:23
prekor
11
odpowiedz
prekor
132
Generał

WolfDale
Tele ,że przypadku Noki było to wrogie przyjęcie. Sony mając markę Playstion nie da się tak łatwo przyjąć MS. Sony to zbyt duża firma . aby MS mógł ją przyjąć.

post wyedytowany przez prekor 2019-05-20 23:00:19
21.05.2019 07:45
12
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

Dla nas klientów to zła wiadomość.

Wiadomość Zespół PlayStation zaskoczony współpracą z Microsoftem