Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Sony zapowiada koniec ekranów ładowania – dysk SSD kluczem do PS5

09.05.2019 13:36
SztormBoy
4
6
odpowiedz
1 odpowiedź
SztormBoy
64
Pretorianin

Rozgrywka 8K, chyba w tetrisie tylko

09.05.2019 15:15
AUTO6
😈
15
4
odpowiedz
1 odpowiedź
AUTO6
84
Generał

Sony może sobie zapowiadać, a gry Bethesdy pewnie i tak będą wymagały ekranów ładowania :D

09.05.2019 13:49
marcing805
👍
8
2
odpowiedz
marcing805
186
PC MASTER RACE

No i świetnie, bardzo się z tego cieszę, że stawiają na takie rozwiązanie. Wszelkie loadingi i wszystkie rzeczy z nimi związane zawsze mnie mocno wytracają z immersji.

09.05.2019 13:51
domino310
9
1
odpowiedz
domino310
116
Bastard Rycerski

No i dobrze, bo owe w Days Gone doprowadzają mnie do szału.

09.05.2019 14:46
A.l.e.X
13
1
odpowiedz
12 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

cena kluczem dla PS5 (dobre dyski SSD nawet najtańsze to spory koszt za 500GB nawet przy super zamówieniu od Sony w miliardach USD), a wątpię aby włożyli tam 256. Ciekawe czy podniosą cenę do normatywnych 999 usd + VAT czy dalej będą się trzymać aby nie było drożej niż 499 usd.

09.05.2019 13:58
Draugnimir
😉
10
odpowiedz
Draugnimir
130
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

@TobiAlex

Zgadza się, chodzenie po gałęziach Yggdrasila było zakamuflowanymi "ekranami" wczytywania. I tyle. Ale czy były to faktyczne ekrany wczytywania? Sam użyłeś cudzysłowu, więc uznaj to za pytanie retoryczne. I nieprzypadkowo w następnym zdaniu stoi słowo "sztuczka".

09.05.2019 14:37
wytrawny_troll
11
odpowiedz
1 odpowiedź
wytrawny_troll
77
Exactor

Nieważne z czego to będzie ukręcone. Ważne żeby konsola dobrze działała. I czy przede wszystkim będą dobre gry na nią . Reszta ? Reszty nie trzeba.

09.05.2019 14:40
Sebo1020
12
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

Troszkę to dziwne że Sony opiera dotychczasowy marketing nowej konsoli o technologie która była w 100% pewna w następnej generacji, do tego jak na razie nie podają żadnych konkretów czyli szybkości oraz pojemności bo nie oszukujmy się te dwa czynniki będą miały bardzo duży wpływ na końcową cenę

09.05.2019 15:30
16
odpowiedz
dyxit
24
Konsul

Najwazniejsze pytanie jest takie czy gry tworzone na Unreal Engine 4 beda w stanie plynnie chodzic na PS5 jak w tych niedawno wpuszczonych demowkach .

09.05.2019 16:07
17
odpowiedz
zanonimizowany1277131
21
Pretorianin

Niech jeszcze tylko zlikwidują otwarte światy w swoich grach, które nie popychają rozgrywki i fabuły do przodu z irytującym backtrackingiem a'la Ubisoft i wrócą do klasycznych, liniowych fpsów to będę w siódmym niebie.

09.05.2019 17:00
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1288438
2
Pretorianin

Akurat chodzenie po gałęziach czy też uruchamianie świątyni by przejść do innych światów (sorry, że nie pamiętam nazw dokładnych) w "God of war" dla mnie było upierdliwe.
Jedno i to samo, trwało tak czy siak długo.
Owszem - nie miałem wtedy jeszcze pro, ale miałem ten sam co teraz na pro dysk 2TB hybrydowy... Więc i tak było szybciej niż na standardzie.
Jak dla mnie mogą sobie reklamować co chcą, ważne by była kompatybilność wsteczna. Jak nie to poczekam kilka lat na zbudowanie biblioteki (ps4 zakupiłem w 2015, a dopiero w 2016 sprzedałem x360). Grać jest i będzie w co.

09.05.2019 20:12
😈
22
odpowiedz
nocny_napoleon
46
Centurion
Image

I pamiętajcie.

post wyedytowany przez nocny_napoleon 2019-05-09 20:12:17
09.05.2019 20:28
23
odpowiedz
2 odpowiedzi
gigant00.3
7
Legionista

wyglonda to na odpowiedz Sony na Google Stadia

09.05.2019 21:10
Matieusz34
24
odpowiedz
1 odpowiedź
Matieusz34
51
Centurion

,,Ekrany ładowania staną się przeszłością". To kiedy będę miał czas na pójście do kibelka?

09.05.2019 21:29
25
odpowiedz
zanonimizowany1044195
49
Generał

Ja to bym się ucieszył jakby gry w końcu działały w rozdzielczości FULL HD, 60FPS a grafika była taka jak jest na średnich/wysokich na PC.

09.05.2019 21:44
WolfDale
😉
26
odpowiedz
6 odpowiedzi
WolfDale
74
zanonimizowany15032001

W czasach jak miałem PS3 i grałem już tylko w Gran Turismo 6 to zainstalowałem w nim swój poprzedni SSD z blaszaka. Takiego Intela 320, który jeśli dobrze pamiętam miał pojemność 60GB. Na nim była zainstalowana cała gra i muszę przyznać, że ładowanie i płynność tekstur mocno się poprawiła. Konsola dostała wręcz nowe życie. Zresztą podobnego zaskoczenia doznałem jeszcze wcześniej, kiedy do PS2 wsadziłem dysk. I wtedy zrozumiałem jakim ograniczeniem w płynności i ładowaniu był napęd, gry startowały trzy razy szybciej, a szczególnie czuło się to w takich tytułach jak choćby San Andreas czy Half-Life. Myślę że już w PS4 wsadzenie SSD też zrobiłoby niezłą robotę.

09.05.2019 22:28
27
odpowiedz
1 odpowiedź
xXSenpai
10
Legionista

Ta i 8k 30fps zapewne bez możliwości wyboru na 60klatek...

09.05.2019 22:56
28
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

I dobrze coraz lepiej się zapowiada ostatnia nadzieja na wysokiej jakości fabularne gry singlowe.

10.05.2019 00:40
kaszanka9
29
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

A ten słynny SSD szybszy niż dostępny na pececie...

No może, ale na teraz, ja tam szanuję Cernego, ale nie można zapominać, że jednak pracuje dla $ony, trochę marketingu musi być, bo konsola to wyjdzie pod koniec 2020 i z tego co pisali z PCI4, a wtedy te szybsze dyski SSD będą już dostępne dla każdego.

Prawdopodobnie $ony nagra jakiś deal, że będą mieli może te ssd 1tb w cenie hdd, w innym wypadku wolałbym, aby te ssd nie podbijały ceny konsoli, różnica mogła być iść w moc.

W tym roku ponadto ssd mają niby sporo tanieć, więc może do końca 2020 będzie jeszcze taniej.

11.05.2019 18:28
mirko81
30
odpowiedz
mirko81
63
Slow Gaming
post wyedytowany przez mirko81 2019-05-11 18:28:31
09.05.2019 13:22
1
TobiAlex
193
Legend

"Już ubiegłoroczny God of War był grą bez ekranów wczytywania"

Że co proszę? Tam były "ekrany" ładowania, zakamuflowane w postaci mini gierki, czyli chodzenia Kratosa z synem po tunelach (czy jak to się tam nazywało). A przecież takie coś jest możliwe do zrealizowania w każdej grze, na każdej platformie, i to od bardzo dawna. Wszystko zależy od twórców gry jak to zrealizują.

"aż trudno sobie wyobrazić, na jakie czarodziejskie sztuczki będzie mogło pozwolić sobie Sony Santa Monica w następnej odsłonie serii, operując możliwościami dysku SSD."

Żadne. Nawet nie dadzą tej mini gierki, bo nie będzie ona miała najmniejszego sensu skoro gra będzie wczytywać się w kilka sekund.

post wyedytowany przez TobiAlex 2019-05-09 13:23:27
09.05.2019 13:27
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Masa_san
42
Pretorianin

Problem z grami na PC jest taki, że nie mogą korzystać z kompresorów faworyzujących SSD (obecnie standardami są lz4hc i zlib), bo duża część graczy wciąż trzyma gry na HDD. Jeśli PS5 będzie miał w każdym modelu SSD, będą mogli postawić na inne metody kompresji wykorzystujące ich właściwości.

post wyedytowany przez Masa_san 2019-05-09 13:28:04
09.05.2019 13:40
lordpilot
👍
5
odpowiedz
lordpilot
211
Legend

Dla mnie osobiście ekrany ładowania, to największa bolączka w grach, która potrafi zepsuć immersję. Nie taka czy owaka grafika, rozdzielczość, czy tam framerate (ach te wieczne wojenki czy 30 to rozsądne minimum czy 60 czy jednak 120). Nic mi tak nie uświadamia, że "to tylko gra" jak napis "wczytywanie".

Gwoli ścisłości - deweloperzy przez lata robili co mogli, żeby loadingi solidnie ograniczyć albo przynajmniej ładnie zamaskować i odnosili na tym polu duże sukcesy, więc Sony nie startuje tutaj od zera. Pamiętam tytuły z epoki X360/PS3, które elegancko sobie z tym radziły, w obecnej generacji ten proces jeszcze przyspieszył - szczególnie miło wspominam zwłaszcza exy Sony, w które grałem, chylę tutaj czoła przed deweloperami "first party" - zrobiono wszystko co możliwe, ze świetnym zresztą efektem, żeby loadingi (nieliczne) zamaskować, nie walić graczowi prosto w pysk i nie dać odczuć, że "teraz gra ci się ładuje" - God of War jest tutaj najjaśniejszym klejnotem w świecie "gier bez spoin".

Z tytułami multiplatformowymi jest już gorzej (ale nie beznadziejnie), przy czym wiele zależy tu od użytego silnika, umiejętności deweloperów i chęci (platforma - czy to konsola, czy PC, czy nawet telefon, jest kompletnie bez znaczenia). Z zeszłego roku bardzo miło wspominam sequel Pillarsów, ale bardzo niemiło wspominam, że co i rusz oglądałem, w tym tytule plansze ładowania. Nie wiem czy to wina Unity czy Obsidianu, stawiam, że i jedno i drugie ;-) Przyszłe gry wolne od czegoś takiego? Owszem, poproszę i trzymam kciuki, żeby się udało :).

post wyedytowany przez lordpilot 2019-05-09 13:51:43
09.05.2019 13:41
6
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Ja tam czekam na psvr 2. Możliwe, że dla niego pogorsze sobie gpu.

09.05.2019 13:47
7
odpowiedz
Czapir8767
24
Pretorianin

loadingi na np. takim xbox one x to jest dramat, ac odyssey wczytuje się ze 2 minuty...

09.05.2019 16:18
ms1021
18
odpowiedz
ms1021
5
Junior

Gdybym miał kupować ps4/5 to tylko dla persony no chyba że atlus przeportuje w końcu te gry na pc

09.05.2019 18:09
mirko81
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
mirko81
63
Slow Gaming

Dużo przyspiesza ps4 po wsadzeniu ssd?

09.05.2019 19:47
😂
21
odpowiedz
lyx
93
Pretorianin

Ehh jak się czyta takie newsy to czasem mam wrażenie, że pochodzą z jakiejś alternatywnej rzeczywistości - "superszybkie dyski SSD" - ciekawe czy dyski bazujące na nvme pcie są już "superszybkie" czy ciągle jeszcze nie ?:D

Ktoś pamięta co było takim "cudem" podczas prezentacji "next gena" w formie PS4 ? 8Gb VRAM czy 1080/60 ? ohh już pamiętam - zdaje się, że "superszybkie" GDDR5 :D

Ten cudowny marketing i stado pelikanów które to łyka :)

09.05.2019 13:30
3
odpowiedz
7 odpowiedzi
rlistek
88
Konsul

Woah. Wreszcie do konsolowców dotrze technologia, która na gamingowych PC jest już standardem od 5 lat. Nic tylko się cieszyć :)

09.05.2019 15:04
14
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1289341
0
Legionista

Ja bym wolał, żeby wychodziło więcej ciekawych gier i żeby tym sie szczycili. A nie tak jak teraz, że od 3 miesięcy nie ma w co grać...

Technologie Sony zapowiada koniec ekranów ładowania – dysk SSD kluczem do PS5