Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Remake Resident Evil 3 nie będzie tworzony przez Capcom?

31.03.2019 10:11
IIIIIIIIIIIIII
1
IIIIIIIIIIIIII
63
Generał

Capcom dlaczego?

Zrobili remake 2 który jest hitem. Chcą teraz zrobić remake 3 jednak będzie robić inne studio. Co jest już złym pomysłem. Inni ludzie inna ekipa. To już nie będzie to samo.

Następny błąd. '' spin-offy, remaki, numerowane części cyklu) będą ukazywać się przynajmniej raz do roku ''

Czyli postawią teraz na ilość a nie jakość ... Czyli będziemy dostawać odgrzewane kotlety typu call of duty co roku ... Szkoda że chcą taki kierunek obrać po udanym remake 2 Ja nigdy nie zrozumiem. Po co ludzie kombinują? Jest coś dobrze to trzeba robić dalej. Jest sukces zróbmy nieco inaczej. No ja się pytam po co ...

31.03.2019 10:20
2
1
odpowiedz
32 odpowiedzi
T_D_i
145
Generał

@ Remake Crash'a Bandicoot'a też nie robiło Naughty Dog i co ? Wygląda fenomenalnie , przestań trolować

post wyedytowany przez T_D_i 2019-03-31 10:21:50
31.03.2019 10:33
IIIIIIIIIIIIII
2.1
IIIIIIIIIIIIII
63
Generał

Crash'a Bandicoot to nie remake tylko remaster a to jest różnica ...

31.03.2019 10:36
Czarny  Wilk
2.2
5
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Nieprawda, Crash N.Sane Trilogy to pełnoprawny remake.

31.03.2019 10:38
IIIIIIIIIIIIII
31.03.2019 10:42
Czarny  Wilk
2.4
3
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Powiem że Góral się nie zna :D

31.03.2019 10:48
IIIIIIIIIIIIII
31.03.2019 10:50
BlurekPL
2.6
4
BlurekPL
130
Generał

Odróżniasz ty pojęcie Remake od Remaster? Remaster to zwykłe podbicie rozdzielczości i poprawienie tekstur plus pomniejsze dodatki, a remake to zupełnie nowa gra zrobiona od podstaw, i ty chcesz mi powiedzieć że wzięli gre z PSXa, dowalili tam nowe tekstury i mamy "Remaster''? xD

31.03.2019 10:50
Czarny  Wilk
2.7
4
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Widzę że nazewnictwo w przypadku tego tytułu jest dość zamieszane i to nie tylko na GOLu ale też w innych miejscach sieci, więc od razu uzasadnię.
Remastery to odświeżenia już istniejących gier - twórcy biorą to co mają i szlifują tekstury, wprowadzają drobne poprawki, dodają jakieś efekty. Ale cały czas operują na podstawie będącej oryginalną grą. Przykłady: AC3 remastered, Last of Us Remastered, wszelkie HD kolekcje gier z PS2 jakie masowo wychodziły na PS3.

Remake to zaś gra zbudowana od zera, na zupełnie nowym silniku, ze stworzonymi od podstaw teksturami, fizyką (nawet jeśli maksymalnie stara się imitować oryginalną to zostaje ona pisana od zera), opcjonalnie z nowymi funkcjami. I N.Sane Trilogy to właśnie ewidentnie ten drugi przypadek - wszystkie assety zostały stworzone od podstaw, z oryginalnych gier bezpośrednio nie wzięto niczego. Inne przykłady to Resident Evil 1 Remake, Shadow of the Colossus na PS4, Spyro Reignited Trilogy.

post wyedytowany przez Czarny Wilk 2019-03-31 10:56:27
31.03.2019 10:55
adam11$13
2.8
4
adam11$13
118
EDGElord
Wideo

Ile razy trzeba będzie tłumaczyć ludziom, że remake to przeniesienie gry na zupełnie nowy silnik, dodanie nowych funkcji i mechanik lub lekka zmiana już istniejących, podczas gdy remaster to zwykłe przeniesienie gry na nową platformę z podbitą rozdzielczością i z poprawionymi aspektami wizualnymi jak chociażby tekstury czy lekko upiększone modele postaci.

Ja wiem, że dla niektórych jest to skomplikowane niczym fizyka kwantowa, ale naprawdę nie trzeba być geniuszem żeby to zrozumieć.

https://www.youtube.com/watch?v=WyRB7J4OpAg

31.03.2019 11:12
Persecuted
2.9
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@Up

Akurat przeniesienie na nowy silnik nie jest tu elementem kluczowym, chodzi bardziej o zakres zmian.

Np. WarCraft III: Reforged używa oryginalnego silnika (w zasadzie to rozwijanego przez lata silnika WoWa, który jednak powstał na bazie tego od WarCrafta III), ale to z całą pewnością remake, nie remaster (zwłaszcza, że twórcy zapowiadają spore zmiany w kampanii). Z drugiej strony przeniesienie Zaginięcia Ethana Cartera z UE3.0 na UE4.0 (wersja redux) trudno uznać za remake. To bardziej właśnie remaster, dodający lepsze oświetlenie czy efekty, ale pozostawiający całość bez znaczących zmian (te same tekstury, modele, animacje itd.).

Oczywiście nie zmienia to faktu, że w omawianym przypadku Crasha mamy do czynienia z remake'iem, nie remasterem :).

post wyedytowany przez Persecuted 2019-03-31 11:13:12
31.03.2019 11:36
Jaarvs
2.10
Jaarvs
51
Nyoho

No właśnie i tak i nie. Bo z Crashem sprawa jest troszeczkę zagmatwana.
Remake różni się tym od remastera jak już wszyscy wspominali, tym, że jest na nowym silniku, a nie jest tylko zwykłym podbiciem tekstur i rozdzielczości jak to jest w remasterach. Ale do remake'a dochodzi jeszcze kwestia nowych lub zmienionych mechanik, ba nawet całego nowego gameplay'u, tej samej historii, która może być inaczej opowiedziana itd. (aczkolwiek te rzeczy nie muszą być ruszane, mogą pozostać jak w oryginale)

Więc wracając do Crasha, technicznie jest on remakiem, w końcu to nowy silnik. Ale oficjalnie jest nazywany remasterem, zapewne dlatego, że w porównaniu do oryginału zmian jest niewiele, poza grafiką. Dla mnie i tak jest on remakiem, w końcu to nie jest tylko zwykła konwersja, a całkowicie nowe szaty, starej gry, ale twórcy postanowili jak postanowili (czy może raczej wydawca).

post wyedytowany przez Jaarvs 2019-03-31 11:39:26
31.03.2019 11:42
marcing805
2.11
marcing805
186
PC MASTER RACE

„Odróżniasz ty pojęcie Remake od Remaster? Remaster to zwykłe podbicie rozdzielczości i poprawienie tekstur plus pomniejsze dodatki, a remake to zupełnie nowa gra zrobiona od podstaw, i ty chcesz mi powiedzieć że wzięli gre z PSXa, dowalili tam nowe tekstury i mamy "Remaster''? xD

No ale poza tym nowy Crash, to stary Crash. Nawet fizyki skoku nie zmienili. Ta gra to oprócz nowej grafiki i zmienionego systemu zapisów i śmierci, wciąż ta sama gra. Nawet twórcy o niej samej piszą, jako Remaster+. W porównaniu do RE2, gdzie zmienione zostało praktycznie wszystko, to wstyd nazywać to remake. Nawet RE z gamecube, nie powinien nosić nazwy remake. Remake oprócz nowej grafiki, powinien oferować też gruntowne zmiany stworzone pod istniejecie obecnie mechanizmy. Dlatego najlepiej robić remaki gier 20-sto letnich i starszych, bo na tych grach zobaczysz najlepiej, jak się zestarzały w swoich mechanikach.

31.03.2019 11:47
Kaczmarek35
2.12
Kaczmarek35
11
Senator

Ludzie co wy :)

Remasterów mamy od groma. Blisko 100.
Remaków było ledwie kilka np:
Resident evil 2002 Gamecube (Re 1996)
Tomb Raider Anniversary 2007 (TR 1996)
Resident evil 2 remake 2019 (Re 2 1998)

Słyszałem, że Shadow of the Colossus 2018 jest też remakiem gry z 2005, ale nie grałem więc tylko mogę sugerować się.

Z zapowiedzianych remaków mamy:
System Shock 2020 (System Shock 1994)
Resident evil 3 remake 2020 (Re 3 1999)
Final Fantasy VII remake 2021 (FF VII 1997)

Remasterów natomiast posiadam pewnie z 50 np:
Monkey Island
Monkey Island 2
Another world
Settlers II
HoM&M III
Age of Empires 1 i 2
Baldur's gate 1 i 2
Icewind dale
Planescape Torment
COD - Modern Warfare
Uncharted 1-3
The Last of Us
Metro 2033 i Metro LL
Dark Souls
Bioshock
I wiele innych, których nie chce już wypisywać.
Z zapowiedzianych interesuje mnie COD - Modern Warfare 2, bo MW 1 porządnie podrasowali.

Różnice między remakiem, a remasterem dobrze wyjaśnili Czarny wilk i adam11$13.

Remastery to ta sama gra z liftingiem wizualnym, która nie zmienia mechaniki i identycznie się ją przechodzi. To ciągle ta sama gra. Podobnie jest z modami graficznymi. Remake to już zupełnie nowa gra na nowym silniku z inną mechaniką i animacjami oraz inaczej się grę przechodzi. W takich kategoriach się to postrzega. Przeszedł ktoś remake to nie znaczy, że zna pierwowzór, bo musiałby obie wersje gier przejść, by poznać różnice.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-31 11:52:52
31.03.2019 11:49
Jaarvs
2.13
Jaarvs
51
Nyoho

Remaster+ to dobre określenie, ale zbyt wiele osób wrzuca to do jednego wora kategorii: remaster lub remake. A w obecnych czasach tak łatwo nie jest, bo mamy remastery, remaki, reeboty, luźne sequele itd.
Co nie zmienia faktu, że wiele gier powinno być dostawać co najmniej takie remastery+, a nie zwykłe remastery po 2 latach. A i to nie jest najgorsze, bo czasami nawet 20 letnie gry dostaną zwykłe podbicie tekstur i cyk pełna cena gry AAA za to.

31.03.2019 11:51
Czarny  Wilk
2.14
2
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Akurat fizyka w nowym Crashu dość mocno różni się od pierwowzoru, co boleśnie czuć w etapach na moście w "jedynce" - w N.Sane Trilogy są one O WIELE trudniejsze. Crash się dużo łatwiej ześlizguje z różnych obiektów i potrafi to napsuć krwi, szczególnie gdy ktoś jest mocno przyzwyczajony do mechanizmów z pierwowzorów i przez przyzwyczajenia ginie co chwile - bo Crash mu wpada do wody/w przepaść w sytuacjach gdy tego robić intuicyjnie nie powinien. Albo taka pierdoła związana ze sterowaniem, której odkrycie było dla mnie dość zaskakujące - jak gramy krzyżakiem a nie analogiem, to Crash biegnie dużo wolniej, przez co etapy w których coś nas goni trzeba musowo grać na analogu, inaczej się ich przejść nie da. Dodano też z czasem te dwa dodatkowe poziomy, Coco jest grywalna - zmian jednak trochę jest.

RE 2 nie powinien być akurat wyznacznikiem dla remaków, bo ten tytuł w kwestii ilości zmian jest ewenementem i sami twórcy mają opory przed nazywaniem go remakiem. Wolą określać go mianem nowej gry opartej na motywach pierwowzoru. Ja się z taką nomenklaturą raczej nie zgadzam, ale faktem jest że to nie jest typowy remake.

post wyedytowany przez Czarny Wilk 2019-03-31 11:52:37
31.03.2019 11:56
Jaarvs
2.15
Jaarvs
51
Nyoho

@Czarny Wilk
Czyli nazywanie Crasha remakiem, wcale nie jest błędne, a przynajmniej na takie nie wygląda.
Co tyczy się natomiast biegania, rozumiem, że występowało to tylko na kontrolerze? Osobiście ukończyłem grę na klawiaturze i nie zauważyłem rozbieżności w sterowaniu.
A most akurat był wyjątkowo trudny, ukończyłem te etapy biegając po linach, bo nie miałbym tyle cierpliwości skacząc po tych deskach (a i na linach zginąłem zbyt wiele razy).
@Kaczmarek35
Sprawa z Shadow of the Colossus jest ciekawa, bo sprawdziłem i tak twórcy nazywają go remakiem, bo wszystkie assety zostały wykonane od nowa. Ale poza tym mechanik, z tego co pamiętam chyba nie zmienili, więc wychodzi na to, że jedni twórcy nazywają grę remasterem+ (Crash), a drudzy remakiem (Shadow of the Colossus).

post wyedytowany przez Jaarvs 2019-03-31 11:58:29
31.03.2019 11:56
marcing805
2.16
marcing805
186
PC MASTER RACE

„Remastery to ta sama gra z liftingiem wizualnym, która nie zmienia mechaniki.”

No i tym samym kładziesz na jedna półkę RE2( nowa gra, nowa mechanika) i RE z GC( nowa grafika, bez zmiany mechaniki) obok siebie?
Capcom z RE2 ustalił nowe pojęcie „remake” i wszystkie wydane remaki przed nim wydają się teraz jedynie remasterami.

„Akurat fizyka w nowym Crashu dość mocno różni się od pierwowzoru, co boleśnie czuć w etapach na moście w "jedynce" - w N.Sane Trilogy są one O WIELE trudniejsze. „

A grałem na krzyżaku czy analogu? Bo miałem to samo na anologu, przerzufilem się na krzyżaka i stary Crash, jak malowany.

post wyedytowany przez marcing805 2019-03-31 11:58:55
31.03.2019 12:00
Czarny  Wilk
2.17
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

@Jaarvs: No tak, cały czas do tego dążę że nowy Crash to jest remake a nie remaster :D Granie na klawiaturze to niby odpowiednik grania na krzyżaku, podejrzewam że przy portowaniu poprawili to sterowanie żeby grę w ogóle dało się przejść.

Co do SotC to jest dość podstawowy remake, ale remake - nowy silnik, nowa grafika, nowe assety, ale w samej rozgrywce jedynce zmiany to drobne poprawki kamery i sterowania (i inny zestaw trofeów jeśli kogoś akurat to interesuje). Na pewno mniej tu zmian względem pierwowzoru niż w Crashu.

@marcin805:
No po tym jak okazało się że nie da się niektórych poziomów przejść na krzyżaku to już resztę gry przestawiłem się na analoga. Zresztą sami twórcy potwierdzili zmiany w fizyce, wynikające głównie z tego że w każdej zremakowanej części jest ona taka sama, podczas gdy w pierwowzorach pomiędzy kolejnymi odsłonami pojawiały się subtelne różnice.

post wyedytowany przez Czarny Wilk 2019-03-31 12:03:29
31.03.2019 12:02
Kaczmarek35
2.18
Kaczmarek35
11
Senator

Czarny wilk i marcing805
Tomb Raider Anniversary 2007 to też przecież zupełnie inna gra niż Tomb raider 1996. Podobnie dużo różnic jak między Resident evil 2 1998 i Resident evil 2 remake 2019.
Natomiast między Resident evil 1996, a jego remakiem Resident evil 2002 rzeczywiście mniej jest różnic w samym przechodzeniu gry. Trochę dodali lokacji, zmienili oraz dodali kilka zagadek, a tak to bardzo podobna gra, bo dużo jest przeniesione w skali 1 do 1 w znacznie lepszej grafice. Sterowanie było dość podobne jak w pierwowzorze i dopiero w remasterze remaku wersji HD 2015 uprościli dając obsługę myszki z podnoszeniem broni PPM i strzelaniem LPM.
Ale w sumie w Resident evil 2 remake też było sporo z pierwowzoru, podobne schematy z szukaniem kluczy, rozwiązywaniem zagadek, ale wycieli i zmienili więcej to fakt. Różnic jest bardzo dużo. Szkoda, że nie pojawiły się dwa momenty z tymi krukami wpadającymi przez szybę czy Tyrantem podobnie. To było mocne w Re 2 1998. To samo pierwsze spotkanie Lickerem. Zombiaki też jakoś wpadały z okien budząc większą grozę w starszej wersji. No i brak pająków, a dali jakieś dziwne zmutowane stwory w kanałach :)

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-31 12:07:31
31.03.2019 12:08
IIIIIIIIIIIIII
2.19
IIIIIIIIIIIIII
63
Generał

Wiecie co wszedłem do kilku sklepów,steam i waszą stronę w gryonline i poczytałem co tam jest napisane. Wszędzie jest praktycznie to

na steam

'' Przeżyjcie raz jeszcze ulubione momenty z Crash Bandicoot™, Crash Bandicoot™ 2: Cortex Strikes Back i Crash Bandicoot™ 3: Warped w całkowicie odświeżonej oprawie graficznej ''

u was na stronie

'' wzbogaconej o oszałamiającą grafikę dzięki całkowicie zremasterowanej wersji – i na nowo przeżyć niezapomniane chwile w rytmie szaleńczego UMPA-WUMPA! ''

Ludzie bądźmy poważni. Wszędzie jest napisane że to remaster. Nigdzie nie jest napisane że to remake. Resident evil 2 remake zmienił grę na zupełnie inną. W crash została zmieniona grafika. Nie ma tam nic nowego. To jest to samo tylko z inna grafiką. A resident to zupełnie inna gra. Prawda wilk skok w crash nie co inny. I tylko tyle zmienia. Całe reszta to jest to samo.

post wyedytowany przez IIIIIIIIIIIIII 2019-03-31 12:11:07
31.03.2019 12:11
marcing805
2.20
marcing805
186
PC MASTER RACE

Czarny Wilk

Których poziomów nie mogłeś przejść na krzyżaku? Niech zgadnę, tych na motorówkach w trójce? Bo te wszystkie platformowe skończyłem na krzyżaku, po tym jak dałem sobie spokój z tym nieszczęsnym analogiem, kiedy odkryłem, że te grę najlepiej przechodzić jak za PSX, właśnie na jedynie dostępnym wówczas krzyżaku. Inny feeling sterowania na analogu i krzyżaku, ze wskazaniem na ten drugi. Pełnoprawny remake powinien mnie przekonać do grania tylko na analogu, a ten nowy Crash jednie mnie do niego zniechęcił.

31.03.2019 12:12
Jaarvs
2.21
Jaarvs
51
Nyoho

@Czarny Wilk
Faktycznie, twoje stanowisko w sprawie Crasha jest opowiadanie się za remakiem, nie zauważyłem i nie chciałem nawet podważać twojej teorii i sam się z tym zgadzam. Co natomiast mnie zaskoczyło to to, że SotC ma mniej zmian od Crasha, więc nie ma co, Crash to remake pełną gębą.

Co do grania na klawiaturze, a padzie osobiście musiałbym sprawdzić czy klawę potraktowana tak jak krzyżaka i Crash biega wolniej czy jednak nie (aczkolwiek, na klawiaturze w Crasha grało się przyjemnie, bo np. Cupheda też tłukłem na klawiaturze, ale problem ze sterowaniem był, głównie w celowaniu).
Pamiętam, że podobnie było w Nier: Automacie, gdzie na klawiaturze dashe były krótsze, natomiast na padzie problemów z tym nie było (a dowiedziałem się tego od znajomego, który ukończył wyścig w mieście właśnie na padzie, bo na klawiaturze miał problemy. Ja też miałem, ale jakoś udało mi się to ukończyć).

post wyedytowany przez Jaarvs 2019-03-31 12:15:51
31.03.2019 12:15
2.22
zanonimizowany668247
168
Legend

Crash N.Same Trilogy to gra zrobiona od 0, a jedyne co twórcy mieli to projekty układów poziomów.

31.03.2019 12:18
Czarny  Wilk
2.23
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

@marcing805: któraś ucieczka przed kulą w pierwszym Crashu była fizycznie nie do przejścia na krzyżaku - Crash był tak wolny że kula go ZAWSZE doganiała, nawet przy perfect runie. Jak po nastu próbach przesiadłem się na analoga to nagle kule zostawiłem tak daleko za sobą że ledwo było ją widać. Irytowało mnie bo właśnie chciałem przechodzić te gry tak jak to robiłem te prawie dwadzieścia lat temu, krzyżakiem, a tu się okazało że się nie da :)

Przy czym w sumie wspomnę że ja to ogrywałem wszystko na wersji premierowej - jeśli w Acti są ogarnięci ludzie to przy którymś patchu pewnie to naprawili.

31.03.2019 12:23
2.24
zanonimizowany668247
168
Legend

Takie najważniejsze pojęcia:
Remaster - delikatne odświeżenie gry np. podnosząc rozdzielczości tekstur i gry.
Redux - Gruntowne odświeżenie gry, przenosząc ją zazwyczaj na nowy silnik, dodając nowe elementy graficzne i zmiany w gameplayu
Remake - klasyczna gra stworzona od nowa ze współczesną grafiką

W przypadku Crasha jest to jednoznacznie remake gry, gdyż twórcy stworzyli ją od samych podstaw mając dostęp jedynie do układów poziomów. :)

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2019-03-31 12:26:02
31.03.2019 12:39
Kaczmarek35
2.25
Kaczmarek35
11
Senator

Blackthorn
Remaster - delikatne odświeżenie gry np. podnosząc rozdzielczości tekstur i gry.

W remasterach nie tylko masz podbite tekstury, ale przecież też lepsze efekty czy przede wszystkim znacznie większą maksymalną rozdzielczość ekranu co jest przeważnie głównym zadaniem remasterów. W takim COD MW miałeś rozdzielczość podniesioną do 4K, lepsze tekstury oraz efekty.
Podobnie jak w remasterze HD Resident evil remake w 2015.

Ale w wielu remasterach masz jedynie tylko podbitą max rozdzielczość ekranu bez ruszania tekstur i efektów. No i dostosowane są gry do nowszych systemów oraz monitorów, a także istnieje możliwość zwiększenia czcionki.
Przykłady Diablo 1, BG 1, BG 2, Planescape Torment, Icewind dale, Age of Empires 2, Settlers II. Nie widzę, by tekstury czy efekty czymkolwiek różniły się w tych remasterach od pierwotnych wersji, które też mam.

31.03.2019 13:23
2.26
zanonimizowany668247
168
Legend

Kaczmarek35 -> Ztriggerowałeś się, a nie przeczytałeś dokładnie zdania. Tekstury podałem jako przykład, a rozdzielczość "gry" to taki skrót myślowy (bo oprócz rozdzielczości tekstur, ekranu, podbijana jest czasem rozdzielczość audio). Dalej nie odnoszę się, bo mylisz pojęcia.
Remaster to w porównaniu do Redux i Remake'ów jest jedynie delikatnym odświeżeniem gry. Nie ma tak gruntownych "remontów" jak przy Reduxach (Metro 2033, Hard Reset, Vanishing of Ethan Carter). Czasem Redux'ami nazywają "Enhanced Edition" jak np. Divinity Original Sin 1 i 2, Wiedźmin 1 i 2 czy Wasteland 2 (tutaj to dokładnie Director's cut), bo też oprócz poprawionej oprawy audio-wizualnej to dorzucają dodatkową zawartość.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2019-03-31 13:36:21
31.03.2019 13:46
Kaczmarek35
2.27
Kaczmarek35
11
Senator

Jest w tym racja, że remastery to przeważnie delikatny lifting, bo przeważnie dużo większą poprawę wyglądu oferują mody graficzne, ale są wyjątki i remaster potrafi zmiażdżyć wersje redux.
Przykład:
COD - Modern Warfare Remastered wciąga nosem wersje Redux Metro 2033 i Metro: Last Light, gdy porównamy, gdzie mamy większą różnicę na plus. Patrząc ktoś po tych tytułach pomyślałby, ze Redux mało co zmienia w porównaniu do remastera :) Objętość gry Modern Warfare z 2007 to 7-8 gb,
a Modern Warfare Remastered 41-50gb.
Przejście z dx9 na dx11 oraz mocne podrasowanie tekstur i efektów zrobiło różnicę. Oczywiście trochę niesprawiedliwe porównywać remaster po 9 latach do wersji redux po 4 latach Metro 2033. Musiałbyś podać jakieś przykłady Redux, gdzie mocniej poprawili grafikę niż te zmiany kosmetyczne w Metrach, bo w Hard Reset i The Vanishing of Ethan Carter nie grałem. Widzę też, że The Vanishing of Ethan Carter ma niezłe oceny więc może się skuszę.

Szykowane jest odświeżenie także Modern Warfare 2 Remastered

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-31 13:52:10
31.03.2019 14:17
Jaarvs
2.28
Jaarvs
51
Nyoho

Akurat Metro 2033 Redux to nie tylko zmiany kosmetyczne, ale przeniesienie gry na nowszą wersję silnika 4A Games, a co za tym idzie pewne zmiany w mechanice (głównie ulepszenia pewnych mechanizmów, ale również wprowadzenie systemu modyfikacji broni znanej z LL i nie tylko), nowe modele postaci, nawet nowy aktor, który podkłada głos pod Artyoma (to akurat była kwestia, ale skoro w LL zmienili to tu już kontynuowali), zmiana niektórych poziomów itd.
W skrócie Metro 2033 w wersji Redux to inna produkcja niż oryginalne Metro. Dlatego najlepiej zagrać w obie (co w przypadku Metra nie jest jakąś ciężką barierą do przeskoczenia, w końcu gra aż tak się nie zestarzała w przeciwieństwie do oryginalnych starych gier: jak np. RE2 gdzie nie każdemu podejdzie owa produkcja)

31.03.2019 14:37
Kaczmarek35
2.29
1
Kaczmarek35
11
Senator

Artyom przecież jest niemową :)
Dla mnie nie ma barier, że gra za stara jak niektórzy, że nie tykają gier z lat 90'. Gram w mnóstwo gier z lat 80' i 90' na emulatorach, przez dosbox lub nakładkę Dosa w Win98 czyli Norton.

Dzięki wypowiedzi Blackthorn przynajmniej odkryłem "The Vanishing of Ethan Carter".
Nie wiem jak mogłem przegapić tą polską przygodówkę, a przeszedłem mocne kilkaset gier tego gatunku. WTF :)

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-31 14:39:40
31.03.2019 19:21
2.30
zanonimizowany668247
168
Legend

Dzięki wypowiedzi Blackthorn przynajmniej odkryłem "The Vanishing of Ethan Carter".
Nie wiem jak mogłem przegapić tą polską przygodówkę, a przeszedłem mocne kilkaset gier tego gatunku. WTF :)

Proszę. I co do jakości Metro Redux a MW 1 Remastera... Te pozycje mimo wszystko dzielą lata i to co oferowało Metro Redux na premierę to był "High End". A dziś? No nie robi to już takiej różnicy jakościowej...

Jak Jaarvs powiedział. Reduxy to nie tylko "remastery grafiki", ale też często i gęsto samego gameplayu np. dorzucając mechaniki z kontynuacji.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2019-03-31 19:23:33
31.03.2019 20:52
kaszanka9
2.31
kaszanka9
109
Bulbulator

Liczy się wyłącznie to co się w grze zmieniło i jak dużo, ale w meritum gry, a nie gdzie indziej, nie ma znaczenia, że zrobiono nawet od zera tekstury, że wszystko jest na nowym silniku itp. itd. skoro gra jest nadal mniej więcej taka sama i zmian nie było dużo w tym jak działa, jakie były mapy, gameplay, mechaniki, fabuła, itp. itd. zasoby, tekstury, audio, za wiele w grze nie zmieniają, a tylko podnoszą jej jakość.
Podniesienie tylko lub głównie jakości, w dowolny sposób, to nadal nie remake, remake to nie jest dosłowne znaczenie "zrobić coś od zera", że jak coś robią od zera to zawsze to jest remake, to nieprawda, zależy co zmienią i jaki jest tego zakres.

Crasha generalnie trudno skategoryzować, bo aż tak wiele w meritum gry nie zmienili, ale są też zmiany, które można by już ostatecznie podciągnąć pod remake.

Blackthorn

Takie najważniejsze pojęcia:
Remaster - delikatne odświeżenie gry np. podnosząc rozdzielczości tekstur i gry.
Redux - Gruntowne odświeżenie gry, przenosząc ją zazwyczaj na nowy silnik, dodając nowe elementy graficzne i zmiany w gameplayu
Remake - klasyczna gra stworzona od nowa ze współczesną grafiką

Bo ty tak napisałeś? Nie ma żadnego znaczenia czy odświeżenie jest delikatne czy nie, kto to niby ma oceniać, definicja musi jednoznacznie wskazywać wynik i nie może być interpretowana, bo wtedy nie ma sensu, a kończy się tak, że jeden rabin powie tak, a drugi nie.
Redux to w ogóle jest coś innego i na ma on żadnego miejsca pomiędzy remasterem i remake, są tylko te dwa.
Klasyczna gra, a jak nie była klasyczna, kto to ocenia? Masakra jakie bzdury.

Co to znaczy nowa gra, skoro gra może być dokładnie ta sama, a zmieniła się tylko grafika, to nie jest wtedy żaden remake.

post wyedytowany przez kaszanka9 2019-03-31 21:03:04
31.03.2019 21:26
Kaczmarek35
2.32
Kaczmarek35
11
Senator

Tak jak pisałem sami twórcy remakiem nazwali zaledwie kilka gier:
Resident evil 2002 Gamecube (6 lat po Re)
Tomb Raider Anniversary 2007 (11 lat po TR 1)
Resident evil 2 remake 2019 (21 lat po Re 2)
Shadow of the Colossus 2018 (13 lat po SotC) Tu nie mogę tego sprawdzić

Na 100% też tak będą nazywane zapowiadane:
System Shock 2020 (26 lat po SS)
Resident evil 3 remake 2020 (21 lat po Re 3)
Final Fantasy VII remake 2021 (24 lata po FF VII)

Z resztą nie ma pewności. Crash Bandicoot nie wydaje się na pierwszy rzut oka, by był czymś więcej niż remasterem, ale niech wypowiedzą się ludzie, którzy grali w obie wersje, bo ja znam tylko oryginał.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-31 21:28:34
31.03.2019 10:20
dj_sasek
3
2
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

No właśnie nie rozumiem tej decyzji, wydali świetnego Residenta 2 i teraz powierzają prace dla innego studia i chcą klepać teraz gry rok w rok. Takie rzeczy się nie udają, zamiast dobrych jakościowo gier, będziemy mieli wiele byle jakich i gracze się tylko zniechęcą. A potem będzie wielkie zdziwienie, że nikt nie kupuje.

Nigdy nie rozumiem takich decyzji, jak coś dobrze działa to po co to zmieniać?

31.03.2019 10:37
4
odpowiedz
kriskow11
2
Generał

No co rameke klasykow co roku nawet EA tak nie robi ha ha

31.03.2019 10:47
5
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

Pewnie fake, Capcom osobiście zrobi RE3. Jestem tego pewien.

31.03.2019 10:48
6
2
odpowiedz
zanonimizowany1244049
19
Konsul

Bluepoint ogarnie. Ale najpierw niech dadzą mi remake Demon's Souls... :x

post wyedytowany przez zanonimizowany1244049 2019-03-31 10:49:24
31.03.2019 10:52
BlurekPL
7
odpowiedz
BlurekPL
130
Generał

Meh... RE2 Remake się super przyjął i ucieszył bym się gdyby zrobiono też wcześniej na takiej podstawie RE 1 i 0 bo to są zwykłe Remastery remasterów, a teraz niby RE3 znowu miało by mieć inną formułę, bez sensu żeby odświeżać trylogię i każda gra ma wyglądać inaczej.

31.03.2019 11:01
ddawdad
8
odpowiedz
ddawdad
63
Przegryw

Trochę w to wątpię. Możliwe, że brali pod uwagę taką możliwość, by zająć się w całości kolejną główną częścią serii, ale mając w pamięci tego typu pomysły, które się nie udawały, sami postanowili to zrobić.
Według AestheticGamera, Capcom spodziewa się, że kolejne odsłony Resident Evil (spin-offy, remaki, numerowane części cyklu) będą ukazywać się przynajmniej raz do roku.
W to akurat też nie chcę mi jakoś wierzyć, ale zobaczymy jak to będzie.

post wyedytowany przez ddawdad 2019-03-31 11:02:28
31.03.2019 11:03
Persecuted
9
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Pewnie chodzi o to, że wewnętrzne studia Capcomu skoncentrują się na stworzeniu nowej odsłony (RE8) i w nią zainwestują całe moce przerobowe. Przy remake'u RE3 wykorzystają zapewne szkielet bardzo udanego RE2 i na nim zbudują całą resztę. Nie jest to może banalnie łatwe, ale też nie jest to coś, z czym zewnętrzne studio (przy wsparciu Japończyków) nie mogłoby sobie poradzić. Wyjdzie pewnie z tego coś w stylu Bioshocka 2 albo Batman: Arkham Origins, czyli w teorii może być nieźle.

post wyedytowany przez Persecuted 2019-03-31 11:04:04
31.03.2019 11:44
Jaarvs
9.1
Jaarvs
51
Nyoho

Dokładnie o tym samym pomyślałem, więc nie ma co się martwić o RE3. W końcu silnik już mają, wytyczne zapewne też, więc pozostaje tylko wykonać robotę.
Poza tym pasowałoby to do wcześniejszych przecieków, że twórcy już pracują na RE8, ale najpierw chcą wydać remake RE3.
A co do reszty newsa, z tego co pamiętam, RE3 ma być ostatnim remakiem, kolejne części mają nie być już ruszane, więc teraz kolejne części i spin-off'y (zapewne co rok nie będzie głównych części, prędzej ta druga opcja, skoro tak często chcą coś wypuszczać w tym uniwersum).

31.03.2019 12:51
Kaczmarek35
9.2
Kaczmarek35
11
Senator

Lepiej, żeby przy Resident evil 3 remake nie nastąpił taki spadek jakości jak było z Batman: Arkham Origins, które przecież było o wiele słabsze niż Asylum, City :)

Jaarvs
Od premiery remaku 2 mówiło się, że w planach są Re 8 i Re 3 remake.
No nie wiem czy po sukcesie finansowym Re 2 remake oraz Re 3 remake tak całkowicie odpuszczą sobie odświeżanie swoich gier. Przecież Capcom jest królem odświeżeń.
Street Fighter 2 ma chyba 7 wersji, Street Fighter 3 i 4 mają po trzy. Odświeżali przy Resident evil od podstaw 1, 2, a teraz 3.
Remastery były Code Veronica, 4, 0, remake 1.
Mogę się założyć, że w przyszłości będą remaki czy remastery pewnych części.
Code Veronica straszni się zestarzała i przydałby się remake.
Kiedyś za niecałe 10 lat może wezmą się też za remake Resident evil 4. Resident evil Recelations 2013 wygląda też dość kiepsko, bo był to port z przenośnej konsoli.

31.03.2019 14:07
Persecuted
9.3
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@Kaczmarek35

Kwestia gustu, dla mnie Origins i Bioshock 2 to najlepsze odsłony swoich serii :).

31.03.2019 14:32
Kaczmarek35
9.4
1
Kaczmarek35
11
Senator

U mnie:
City > Asylum > Knight >>>> Origins
Mógłbym szybciej zrozumieć, gdyby ktoś Knight dawał wyżej, ale Origins mnie masakrycznie dziwi. To była najmniej udana część.

Natomiast Bioshock i BioShock Infinite też były lepsze od Bioshock 2. Dwójka była najbardziej wtórna. Trójka przynajmniej miała swój styl.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-31 14:34:35
31.03.2019 11:14
😱
10
odpowiedz
zanonimizowany1258974
50
Pretorianin

Oj, oj, Capcom! Nowe Residenty co roku? Nie zmieńcie mi się tylko w Ubisoft!

31.03.2019 11:30
Kaczmarek35
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kaczmarek35
11
Senator

Ta plotka była już 2 dni temu.

Jeśli się potwierdzi to znaczy, że Capcom będzie wydawał gry, które tworzy ktoś inny podobnie jak Bethesda. Z tym, że Resident evil to marka Capcom i moim zdaniem nie powinni tworzyć jej zewnętrzne studia.
Bethesda z kolei wydała Evil within 1 i 2, Doom 2016 czy nowe Wolfensteiny - A New Order, Old Blood, The New Colossus, ale wiadomo, że te gry tworzyli inni deweloperzy.
Evil within 1 i 2 - Tango Gameworks
Doom - id Software Certain Affinity
Wolfy 2014-2017 - MachineGames

31.03.2019 14:20
topyrz
😃
11.1
topyrz
77
O_O

Praktycznie 4 dni temu.
https://comicbook.com/gaming/2019/03/28/resident-evil-3-remake-release-date-details-leak/

Nawet pisałem o tym pod felietonem rozpływającym się nad dobrocią Capcomu.

31.03.2019 14:28
Kaczmarek35
11.2
Kaczmarek35
11
Senator

Może rzeczywiście jest coś na rzeczy.

31.03.2019 11:30
😜
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany776345
98
Pretorianin

Ale wy wiecie, że od 2005 nowe odsłony tej serii ukazują się co mniej-więcej rok?

31.03.2019 13:31
Pilav
12.1
Pilav
143
Generał

Nie.

31.03.2019 18:48
Valt
12.2
Valt
58
Konsul

Główne odsłony serii wychodziły z jakimś 4 letnim odstępem czasowym. Ale tak po drodze było kilka spin-offów mniejszych (np. Umbrella Chronicles) lub większych (np. Revelations) i poza tym masa remasterów i portów na inne platformy, ale ich nawet nie ma co liczyć.

31.03.2019 11:35
👎
13
odpowiedz
1 odpowiedź
elosidzej
83
Generał

Czyli bedzie to nie udany remak, szkoda.

31.03.2019 14:12
topyrz
13.1
topyrz
77
O_O

*nieudany

31.03.2019 11:41
powermass
😃
14
odpowiedz
powermass
27
Chorąży

I dzieki Bogu za to!
To co Capcom zrobil z RE2 remake to kpina. Gorzej byc nie moglo.

31.03.2019 13:31
TeRiKaY
😊
15
4
odpowiedz
1 odpowiedź
TeRiKaY
182
Senator

A żeby tak Square podpatrzyło przez ramię Capcomu i w taki sam sposób zrimejkowali Parasite Eve

31.03.2019 18:52
Valt
15.1
Valt
58
Konsul

Pod koniec zeszłego roku było jakieś info o zarejestrowaniu znaku towarowego Parasite Eve, może jakiś remake już szykują. :D Tylko co z tego wyjdzie, remake Final Fantasy VII niby też szykują, ale jakoś cicho o nim, poza jednym trailerem kompletnie nic nie mamy od kilku lat.

31.03.2019 14:18
topyrz
16
odpowiedz
topyrz
77
O_O

Na dwoje babka wróżyła. Z jednej strony Capcom wykonał solidną pracę i stworzył jeden z lepszych remake'ów, więc byłoby szkoda, gdyby sami nie zajęli się kolejnym gwarantując pewien próg jakościowy. Z drugiej RE2 miało swoje wady i mimo wszystko niewykorzystany potencjał (chociażby ścieżki). Gdyby tak nowe studio podeszło do tematu, jak Obsidian przy FNV, to moglibyśmy mieć jeszcze lepszą grę.

31.03.2019 16:08
17
odpowiedz
zerr10
89
Konsul

trochę szkoda że do RE2 nie dodali systemu wyborów tzw. live selection

jak to miało miejsce w Resident Evil 3 , dodawało to nie tylko dramaturgi do danej sytuacji ale również emocji , choć w 2 tego systemu też nie było więc być może dlatego nie dodali ale jeśli z tego nie dodadzą w resident evil 3 REmake to nie będzie już to samo to dodawało właśnie uroku tej grze.

31.03.2019 18:58
Valt
18
odpowiedz
5 odpowiedzi
Valt
58
Konsul

RE 3 w dużej mierze też toczy się na tym samym posterunku, więc jakieś podstawy pod trzecią część już są zrobione, to remake powinien po pierwsze ukazać się szybciej. Po drugie, skoro Capcom zrobił fundamenty, to inne studio może jakoś ogarnie ten remake i wyjdzie dobrze. Tym bardziej, że wiedzą jak remake RE 2 wygląda i czego fani mogą oczekiwać po trójce. Powody do obaw są, ale zobaczymy.
Gorzej będzie jak dadzą innemu studiu zrobić zupełnie nowego Residenta, np. ósmą część, bo oddawanie losu japońskiej marki komuś innemu może się źle skończyć.

31.03.2019 19:35
Kaczmarek35
18.1
Kaczmarek35
11
Senator

Nawet, gdyby zaliczyli wtopę z jakością gry przy Re 8 to nic im się nie stanie. Re 5 i Re 6 to najsłabsze części z 13-nastu w jakie grałem, miały najniższe oceny od graczy, a mimo tego zanotowały zdecydowanie najlepszą sprzedaż.
Remake 2 mimo rzekomo lepszej sprzedaży niż Re 7, obawiam się, ze może do takich liczb nigdy nie dobić jaką mają Re 5 i Re 6.
Grałem w najważniejsze tylko tytuły cyklu - 1,2,3, Code Veronica, remake 1, 0, 4,5,6, Revelations 1 i 2, 7, remake 2.
Wiem, że są jeszcze inne tytuły z tego cyklu, ale prawie w ogóle nie potrafiły mnie niczym przyciągnąć.
Przy Re 8 stawiam, że nie oddają nikomu do tworzenia tylko będą robić grę na swoje konto.
Pytanie czy twórcy Re 3 remake dostaną do dyspozycji silnik od Capcom jaki był używany do Re 7 i Re 2 remake. Lepiej, żeby tak się stało.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-31 19:40:42
31.03.2019 20:23
Valt
18.2
Valt
58
Konsul

Ale jednak RE 5 i 6 dalej japońce robiły, to miałbym obawy gdyby 8 robił ktoś inny. Swoją drogą 5 i 6 nie były takie złe, chociaż 5 faktycznie sam uważam za najsłabszą z głównej serii.
Poza tym Capcom ostatnio wraca do horrorowych korzeni serii, więc tym bardziej powierzanie kolejnych części komuś innemu mogłoby się źle skończyć. Mimo, że Residenty najstraszniejsze nigdy nie były, ale jednak japończykom horrory wychodzą lepiej (to jest też powód do obaw jeśli chodzi o remake RE 3).
Co do silnika, to mógłby być niezły strzał w kolano gdyby nie udostępnili go do produkcji remaku trójki, bo silnik jest świetny, modele postaci wyglądają fenomenalnie (zarówno RE jak i DMC), zdecydowanie jedne z najładniejszych w ostatnim czasie.

31.03.2019 20:29
Kaczmarek35
18.3
Kaczmarek35
11
Senator

W sumie Re 5 i Re 6 też nie są to złe gry. Poniżej pewnego poziomu Capcom nie zszedł, ale spin offy Code Veronica, 0, Revelations 1, Revelations 2 są lepiej zrobione od pełnoprawnych części cyklu jak Re 5 i Re 6. Tak to wyszło.
Wielu pomija spin offy więc szkoda, że bardziej nie przyłożyli się przy 5 i 6 dając więcej horroru, a mniej strzelanki. No i jakieś elementy przygodowe, które są znakiem rozpoznawczym serii (szukanie przedmiotów, kluczy, rozwiązywanie prostych zagadek)

Też mnie zaskakują te wieści, bo sądziłem, że to Capcom zrobi Re 3 remake. Tym bardziej, że nabrali doświadczenia przy Re 2 remake i przy kolejnym nie robiliby znów gry 3 lata, ale w półtora roku wyrobiliby się z identyczną jakością.
A tu komuś obcemu kto nie maczał przy tym palców dają rok czasu. Grubo.

Co do jakości silnika to wygląd jest dobry, ale zbyt szary. Z Reshade zarówno Re 7 i Re 2 remake wyglądają blisko o połowę lepiej.
Przykładowo w Evil within 1 i 2 jest lepsza czerń więc Reshade, aż tak dużej różnicy nie robił.
Sam zobacz na przykładzie tych screenów z Re 2 remake.
Przejedź kursorem w lewo i prawo po kliknięciu na danym zdjęciu.
https://sfx.thelazy.net/games/preset/10080/

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-31 20:40:34
31.03.2019 21:08
Valt
18.4
Valt
58
Konsul

Faktycznie żywsze kolory i lepsze odbicia świateł na różnych obiektach, wygląda to nieco lepiej. Ale nie wiem czy to aż tak istotne, w trakcie rozgrywki pewnie przestałbym zwracać na to taką uwagę dość szybko. A nawet powiedziałbym, że przy RE 7 akurat ta szarość dobrze wygląda i nie zmieniałbym tego raczej.
Co do poziomu spin-offów się nie wypowiem, grałem chyba tylko w Operation Racoon City, który był słaby, zdecydowanie najgorszy Resident w jakiego grałem, ale za Code Veronice i Revelations chętnie się kiedyś zabiorę, bo wyglądają na solidne.

31.03.2019 21:33
Kaczmarek35
18.5
Kaczmarek35
11
Senator

Ja w RE 7 dopiero po dwóch godzinach grania dograłem Reshade. Ładniej wyglądało z nim, ale ta szarość tam akurat pasowała więc nawet bez tego było ok, ale jak jest możliwość poprawy korzystam.

Natomiast przy Re 2 remake ta różnica była na tyle przeszkadzająca, że póki nie znalazłem idealnego presetu Reshade nie grałem :) Z Reshade dwa razy po rząd chciało się mi przechodzić tą grę zarówno scenariusz A Claire i scenariusz B Leon. Czyli dwa razy Claire i dwa razy Leonem. tak się mi oprawa spodobała dzięki lepszej kolorystyce, kontrastowi, głębszej czerni, lepszemu oświetleniu i kilku efektom dodanych z presetu, które nie miała w sobie gra. Bo Reshade ma tam kilka efektów dodatkowych.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-31 21:34:04
31.03.2019 19:33
berial6
19
odpowiedz
berial6
155
Ashen One

Na marginesie- capcom ma jakąkolwiek zapowiedzianą, niewydaną grę? Bo w ciągu miesiąca wypsztykali się z dmc i re:2, o nowych produkcjach ani widu, ani słuchu.

01.04.2019 10:38
20
odpowiedz
kain_pl
91
Generał

Moim zdaniem Capcom zlecił grę innemu studiu ,ponieważ sam pracuje nad innym tytułem. Po co mają dzielić zespół na dwie grupy lub odkładać tytuł na kolejne lata ,skoro można robić 2-3 gry w różnych studiach.

Wiadomość Remake Resident Evil 3 nie będzie tworzony przez Capcom?