Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Hardware Ray tracing w Cyberpunk 2077 - jak technologia Nvidii działa już teraz?

14.03.2019 16:21
topyrz
😐
15
6
odpowiedz
topyrz
67
pogodnik duchnik

A.l.e.X byłbyś łaskaw odpowiadać sam sobie robiąc tym samym drzewko dyskusji, a nie spamujesz pół sekcji komentarzy.

14.03.2019 08:19
1
mjmo
4
Chorąży

Wszystko ładnie pięknie ale jednak przydałoby się nieco więcej gier z ray tracingiem i DLSS, żeby zakup RTX''ów miał większy sens

post wyedytowany przez Admina 2019-06-13 09:08:23
14.03.2019 09:46
👎
2
odpowiedz
9 odpowiedzi
latrommi
24
Chorąży

Super, wszystko jest ciemniejsze, świetna technologia...

14.03.2019 10:05
kaitso
2.1
2
kaitso
11
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Jest ciemniej bo promienie są obliczane bardziej realistycznie w pomieszczeniach, gdzie jest mniej źródeł światła. Takie ciemne lokacje w Metro Exodus wyglądają znacznie bardziej realistycznie przy włączonym RT. A że na screenach ciemno to nie znaczy, że gorzej

14.03.2019 10:10
DanuelX
2.2
6
DanuelX
81
Kopalny

A teraz podstawowe pytanie - gra ma wyglądać lepiej czy bardziej realistycznie? W filmach specjalnie doświetla się scenografię, żeby widz po prostu widział.

14.03.2019 10:20
Kaczmarek35
2.3
Kaczmarek35
14
Generał

Latrommi
Z Reshade też masz ciemniej, a każda gra wygląda o niebo lepiej z tym, bo masz lepszą czerń, zyskuje oświetlenie i cieniowanie, jest znacznie lepsza kolorystyka, kontrast, a także kilka zupełnie nowych efektów. Każda gra praktycznie z tym wygląda lepiej, a też z powodu, że jest ciemniej chcesz zakłamywać rzeczywistość, że jest gorzej i wolisz wyblakłe, brzydkie kolory i szarość zamiast czerni ?
Takie gry jak Re 7 czy Re 2 remake śmiem twierdzić, że z Reshade wyglądają prawie o połowę lepiej niż bez, gdzie każdy kto grał bez Reshade na Pc lub na konsoli miał zwykłą lipę. Wadą Reshade jest to, że nie działa z dx12.

Taki efekt jak Ray Tracing daje o wiele lepsze efekty niż Reshade i działa przede wszystkim z dx12. Oświetlenie w czasie rzeczywistym do niedawna wydawał się pieśnią przyszłości, a tu mamy go już teraz.
Niestety brakuje gier pod tą technologię i nadal będzie brakować w 2019 roku więc rozsądniejszym wyborem będzie kupić kartę RTX dopiero przy kolejnej serii od Nvidii, gdzie będzie ten bajer dużo lepiej dopracowany.

Moderacja: Użytkownik Forum zobowiązany jest do unikania używania wulgaryzmów, także w postaci skrótów: §2 podpunkt 2b Regulaminu Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2

post wyedytowany przez Admina 2019-03-14 11:11:32
14.03.2019 11:01
kaitso
2.4
1
kaitso
11
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

DanuelX praktycznie każda nowa technologia wyświetlania czy renderingu grafiki dąży do tego, aby wygenerowany przez komputer obraz był bardziej realistyczny - a tu się okazuje, że to jednak wcale nie lepiej :D Teraz wiem po co nadal robi się gry na silniku Quake 1 albo mody do Gothica 2

14.03.2019 11:12
DanuelX
2.5
DanuelX
81
Kopalny

Z prostego powodu nie jest realistycznie bo monitor/tv nie jest "realistyczny". Na małym skrawku "realistyczne" barwy i oświetlenie będzie wyglądało "nierealistycznie".
Wszystkie manipulowanie kontrastem ponad normę dostaje efektu przepalenia.

14.03.2019 11:18
kaitso
2.6
1
kaitso
11
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Bardzo pokręcona filozofia :P
Czyli twórcy gier mają nie próbować robić realistyczną grafikę bo na monitorze i tak nie będzie realistyczna? :D

14.03.2019 11:20
Raiden
2.7
Raiden
88
Generał

@DanuelX
Z prostego powodu nie jest realistycznie bo monitor/tv nie jest "realistyczny". Na małym skrawku "realistyczne" barwy i oświetlenie będzie wyglądało "nierealistycznie".
Wszystkie manipulowanie kontrastem ponad normę dostaje efektu przepalenia.

Tu raczej nie chodzi o realistyczne barwy, a o odbicia. Barwy dalej są takie, jakie być powinny - w odbiciach takie, jak na obiektach w grze.

14.03.2019 12:45
Kaczmarek35
2.8
Kaczmarek35
14
Generał

Przede wszystkim RT to odbicia świetlne i cieniowanie w czasie rzeczywistym, a wcześniej w grach mieliśmy tylko imitacje tego. Dlatego mówi się, że to spory przełom. Może nawet największy od czasu wprowadzenia akceleracji sprzętowej w 1996 po raz pierwszy przez Voodoo. Wiadomo, że wtedy technologia przyjęła się na dobre dopiero od 1997 roku, bo w 1996 też z początku było trzeba czekać na dodatkowe pliki do Tomb Raider 1 i Quake 1, by zobaczyć ten bajer. Brakuje gier z RT oraz mało jest zapowiedzianych na ten rok z tą technologią więc nie dziwi mnie, że ludzie nie kupują dużo nowych kart Nvidii. Od 2020 będzie to pewnie pomału stawało się standartem. Będzie więcej dostępnych gier z RT oraz nowsze karty lepiej sobie radzące z obliczaniem tego na bieżąco.

29.03.2019 20:18
2.9
damianyk
79
Konsul

Kupujesz RTXa, instalujesz grę, włączasz Ray Traycing, robisz screeny, wrzucasz je na forum i zachwycasz się jakością oświetlenia, a potem zwiększasz jasność bo nic nie widzisz.

14.03.2019 09:55
Hydrant
😂
3
odpowiedz
Hydrant
5
Centurion

Jak działą ano nie działa

14.03.2019 11:14
Rumcykcyk
4
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Rumcykcyk
57
Pan Kopiuj Wklej

Skoro nvidia wypuszcza na rynek karty które nie obsługują RT to chyba sama nie wierzy w ten projekt. Jak rzeczywiście wyjdzie 1180 albo 1180ti to tylko będzie kupa śmiechu z rozwoju nowej technologii.

Na screenach z BF5 gdybym nie przeczytał pod obrazkiem gdzie jest rtx on/off to bym nawet nie dostrzegł różnicy. W benchmarkach to lepiej wyglądało (tzn był nadmuchiwany balonik) ale w rzeczywistości nie ma aż takiej wielkiej różnicy, a karta pracuje pod dodatkowym obciążeniem czyli wyższe temperatury i głośniejsza praca.

W metro to tylko wyciemnienie otoczenia ale jak zauważył Raiden bez dobrego HDR, RT nie ma sensu czyli do grafiki za 5 tyś trzeba kupić monitor/telewizor za 10 tyś.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2019-03-14 11:18:59
14.03.2019 14:02
XoniC
4.1
XoniC
30
Generał

Pisząc, że Nvidia chyba sama nie wierzy w ten projekt, to moim zdaniem za dużo powiedziane. Po prostu zobaczyli, że gracze nie są skłonni wydawać tyle pieniędzy na nowe karty graficzne żeby pograć w aż dwie gry z włączonym RT.

14.03.2019 21:50
4.2
eyehategod
16
Chorąży

juz jest kupa smiechu z 1660 i z tego RT tez

14.03.2019 11:16
Raiden
5
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Raiden
88
Generał

Metro Exodus pokazuje, że jest tak, jak być powinno - raytracing nie ma sensu bez HDR (całego łańcuszka - od gry po monitor/TV).
Naturalne oświetlenie sprawia, że wiele scen robi się "ciemniejszych" i bez HDR nie ma mowy o wydobyciu detali. Zwykły monitor spłaszczy krzywą PQ i po zawodach.

14.03.2019 11:37
5.1
Lutz
171
Legend

po to jest srgb

14.03.2019 14:41
Raiden
5.2
Raiden
88
Generał

@Lutz
Tylko, że tu chodzi o jasność (rozpiętość tonalną) a nie gamut kolorów.

14.03.2019 11:36
Miodowy
😉
6
3
odpowiedz
Miodowy
32
Nigdy nie był młody

Od dłuższego czasu się zastanawiałem nad RTX (dotychczasowo korzystałem zadowolony z konkurencji). Powoli jednak nachodzą mnie myśli, że o ile nie będę mieć mistrzowskich kałuż, to ciemności w pomieszczeniach zrobię sobie sam zmieniając tryb jasności w monitorze ;)

post wyedytowany przez Miodowy 2019-03-14 11:36:17
14.03.2019 13:02
Pako22
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
Pako22
42
Pretorianin

"Jeśli zdecydujemy się na sam ray tracing, czeka nas zabawa w około 30 klatkach na sekundę – i to w miejscach, które nie są szczególnie wymagające w kwestii oświetlenia. Tam, gdzie źródeł światła jest więcej i wchodzą one ze sobą w interakcje, musimy się pogodzić z rozgrywką w 24-27 FPS, zaś w najbardziej intensywnych momentach wartości te spadają do kilkunastu klatek."

Nic tylko brać RTXy póki jeszcze są na półkach! Konsolowcy będą wam zazdrościć...
ps. Tak na poważnie to jeszcze ze dwa lata poczekamy, żeby to dopracowali + rozbudowali. Wtedy efekt może faktycznie będzie wyrywał z kapci, a klatki nie będą schodzić poniżej 60fps w 4k, max. ustawienia.

14.03.2019 13:10
Kaczmarek35
7.1
Kaczmarek35
14
Generał

Przed 2080Ti nie było żadnej karty na której najbardziej wymagające gry działały w natywnym 4K w 60Fps i więcej.
Ludzie kupowali 2 najsilniejsze karty w SLI, by mieć taką wydajność.
A 2080Ti bez RT ma w 99% gier 60Fps w natywnym 4K.
Z RT już jest inna bajka.
Nowa generacja kart Nvidii pewnie dopracuje działanie kart z RT, ale gry także będą mieć większe wymagania więc z załączonymi wszystkimi bajerami w natywnym 4K sądzę, że nadal będzie potrzeba 2 połączonych kart.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-14 13:11:11
14.03.2019 13:35
kaitso
7.2
kaitso
11
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Pako22 wyciąłeś wybrany fragment i stosownie przemilczałeś, że uruchomienie DLSS normalizuje sytuacje z ilością klatek :)

14.03.2019 14:13
Pako22
7.3
1
Pako22
42
Pretorianin

To DLSS które obniża jakość grafiki, rozmywa etc.? Chodzi o tą opcję, która robi udawane 4k? To czasem nie ta opcja, która się gryzła z HDR w Metro? No i na koniec - ile gier na chwilę obecną korzysta z funkcji DLSS? ^^

30.03.2019 14:57
Hydro2
7.4
Hydro2
122
Legend

Tak. To ta opcja. Dlss nie działa z HDR'em.

14.03.2019 13:14
8
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Olekrek
26
Centurion

Gram obecnie w Metro w najwyższych detalach w 4k bez RTX, bo Geforce Now działa na Nvidia P40, a te karty nie obsługują RTX. I powiem, ze to jedna z najładniejszych gier ostatnich lat.
Widziałem u znajomego z RTX i wygląda jeszcze lepiej.
Jeszcze długa droga zanim rtx będzie prawdziwym rtxem, ale od czegoś trzeba zacząć.
RTX to nie tylko światło, ale wiele wiele innych elementów, które obecnie zarezerwowane są tylko dla animacji.

14.03.2019 21:49
8.1
eyehategod
16
Chorąży

no jesli chodzi postacie i twarze to pachnie starym silnikiem, sredniawka jak dla mnie. Więcej się spodziewałem

14.03.2019 15:24
A.l.e.X
9
odpowiedz
A.l.e.X
123
Alekde
Image

O ile w przypadku HDR nie ma w ogóle mowy aby to pokazać a różnica pomiędzy 500 nitami a 1500 nitami to przepaść jakościowa o tyle efekty RT można pokazać. W przypadku Metro Exodus kombinacja HDR+RT to dosłownie nokaut.

ale żeby pokazać różnice kilka miejsc z włączonym RT i wyłączonym

RT wyłączone

14.03.2019 15:24
A.l.e.X
10
odpowiedz
A.l.e.X
123
Alekde
Image

RT włączone

14.03.2019 15:24
A.l.e.X
11
odpowiedz
A.l.e.X
123
Alekde
Image

RT wyłączone

14.03.2019 15:25
A.l.e.X
12
odpowiedz
A.l.e.X
123
Alekde
Image

RT włączone

14.03.2019 15:25
A.l.e.X
13
odpowiedz
A.l.e.X
123
Alekde
Image

RT wyłączone

14.03.2019 15:25
A.l.e.X
14
odpowiedz
A.l.e.X
123
Alekde
Image

RT włączone

nie chodzi tylko o samą mapę światłocienia, co wydobycie przede wszystkim kolorystyki ze względu na oświetlenie / różnice w grze są gigantyczne i GL dla RT to coś czego w żadnej grze jeszcze nie było

BFV ma najlepiej pokazane odbicia i też nie da się tego pokazać na screenach aby udowodnić że to przepaść jakościowa RT on vs RT off to trzeba po prostu zobaczyć w grze na żywo.

post wyedytowany przez A.l.e.X 2019-03-14 15:27:15
14.03.2019 16:21
topyrz
😐
15
6
odpowiedz
topyrz
67
pogodnik duchnik

A.l.e.X byłbyś łaskaw odpowiadać sam sobie robiąc tym samym drzewko dyskusji, a nie spamujesz pół sekcji komentarzy.

14.03.2019 16:28
Bukary
16
odpowiedz
4 odpowiedzi
Bukary
169
Legend

Patrzę na te zrzuty Alexa i u mnie gra (bez RTX) nie wygląda tak "źle", jak u Alexa bez RTX. Bardziej byłbym skłonny powiedzieć, że raczej przypomina to, co na zrzutach z RTX (choć nie aż tak dobrze).

post wyedytowany przez Bukary 2019-03-14 16:29:05
14.03.2019 16:34
A.l.e.X
16.1
A.l.e.X
123
Alekde

to nie są moje screeny tylko poglądowe z analizy na youtube, dlatego taka ich marna jakość ale oddaje dokładnie różnice w światłocieniu, jak wrócę do metro exodus za sprawą dlc to potem sam wrzucę własne jednak z grami z HDR jest o tyle problem że po prostu jak gra ma HDR to nie chce się jej uruchamiać bez HDR dla screenów.

14.03.2019 17:25
Kaczmarek35
16.2
Kaczmarek35
14
Generał

Nie trzeba mieć RTX, by też podrasować sobie wygląd gry za free.
https://sfx.thelazy.net/games/preset/10255/

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-14 17:26:12
14.03.2019 18:04
A.l.e.X
16.3
A.l.e.X
123
Alekde

Kaczmarek - kochany RE i ME działa na zasadzie swoich efektów i filtrów. Oczywiście da się wydobyć z grafiki w grze sporo za ich pomocy ale nie da się uzyskać czegoś takiego jak GI. Od dawna się bawię RE i ME i na tyle ile się da ulepszałem wizualnie gry. Użycie Reshade w tym wypadku na metro exodus to jak dołożenie spoilera do golfa + naklejki sport car :)

14.03.2019 18:39
Kaczmarek35
16.4
Kaczmarek35
14
Generał

Przecież ja o tym wiem doskonale, że Ray Tracing daje lepszy efekt wizualny niż samo Reshade. Poza tym Reshade ma wadę, bo do dziś nie działa z dx12. A w przypadku Metro Exodus ma to znaczenie, bo wydajność jest lepsza w dx12 niż przy dx11.
Widziałem na żywo już Battlefielda V i Metro Exodus na kartach RTX więc wiem, że Ray Tracing to nie mrzonka, bo jest to technologia przełomowa.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-14 18:41:38
14.03.2019 16:59
17
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaarvs
8
Pretorianin

RTX na razie nie ma sensu. Nvidia cenowo poleciała po bandzie i jest to aktualnie coś w rodzaju ciekawostki. Poza tym co to za durne zamykanie się na innych? Znowu to samo...
Pamiętacie Physx? Wszystko fajnie, szkoda, że był to ficzer od Nvidii z niewykorzystanym potencjałem, dopiero po tylu latach udostępnili go jako open source. O kilka lat za późno.
A teraz Ray Tracing, który co najlepsze pierwotnie był częścią Dx12 bez rezerwacji dla konkretnych kart. Ale jak sami widzimy, tylko u Nividii. I żeby nie było, bo w końcu karty RTX mają specjalnie rdzenie do generowania itd. Z tego co mi wiadomo, to każda karta może wygenerować obraz do RT, dodatkowe rdzenie u Nvidii odpowiadają za w dużym skrócie odszumianie obrazu (jest to proces bardziej złożony niż się wydaje), dzięki czemu jest możliwe go generowanie w grach w grywalnych klatkach.

Co się tyczy AMD, sami mają swoją (a przynajmniej wspominali o niej) technologię coś w stylu RT, która ma niby być dostępna na każdych kartach. Kiedy tego się doczekamy? Nie wiem, może po premierze Navi coś z tym ruszy.
Czy to wypali?! Tu mogą być problemy, bo np. taki Vulkan jest bardzo fajny, szkoda tylko, że tak rzadko wykorzystywany przez twórców (tak wiem, nauka nowego API nie ma sensu, skoro DX każdy ogarnia).

A co do DLSS, nie zagłębiałem się tak bardzo w temat, ale to po prostu zwykły upscaling, o ile dobrze zrozumiałem. Czyli niektórzy chcą 4K, kupują kartę za kilka tysięcy i używają upscalingu, co to samo mają na konsoli. Ale machina marketingowa się kręci i sprzedaż nakręca, w końcu jakoś trzeba upchać te nowe drogie karty, więc gadkę o nowej technologii można ludziom wcisnąć...

post wyedytowany przez Jaarvs 2019-03-14 17:01:58
14.03.2019 18:09
A.l.e.X
17.1
A.l.e.X
123
Alekde

technologia RT jest zawarta w DXR i jest otwarta dla każdego tylko że jak widać nie każdy może dostarczyć kartę która DXR obsłuży. AMD jest tak nieudolne obecnie na polach GPU że jakby dołożyli jeszcze RT do swoich kart to zapewne kosztowały by one z 3K euro sztuka. Wystarczy popatrzeć jakim potworkiem wydajność / cena jest Vega 7, może Navi coś zmieni oby bo inaczej monopol nvidii gwarantowany

14.03.2019 16:59
Pako22
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Pako22
42
Pretorianin
Wideo

Drzewa w Metro nie lubią ray tracingu? https://youtu.be/OtZdk0qeoBo?t=986
W pakiecie z ray tacingiem dostajemy texture flickering gratis? https://youtu.be/5JczNqpqwfI?t=117
Tutaj natomiast zróbcie pauze, lupy w dłoń i szukać drastycznych różnic : https://youtu.be/YH5QNQngL8A?t=182
Na koniec pamiętajcie, że w gry się gra, a nie ogląda na screenshotach i bije niemca po hełmie.
Jestem za ray tracingiem, ale nie w takiej raczkującej formie i w takiej cenie.

14.03.2019 18:15
A.l.e.X
18.1
A.l.e.X
123
Alekde

ta analiza jest nie aktualna bo była z 20 lutego kiedy potem wyszył patche naprawiające działanie DLSS które powodowało problemy z GI. Jeśli chodzi o ostatnią scenę to jeśli jest dużo źródeł światła w zamkniętym pomieszczeniu to jest szansa że różnice będą minimalne ale włącz sobie dowolny etap w metro gdzie jedynym źródłem światła jest twoja latarka lub zapalniczka i zobaczysz że to jedyna gra w której naprawdę jest absolutny mrok / takich emocji w tunelach z pająkami nie przeżyłem nawet w Obcy Izolacja a wszystko to tylko za sprawą zwykłej absolutnej ciemności. Po prostu przy normalnych technikach nie da się uzyskać miejsc idealnie doświetlonych z odbiciami światła i miejsc naturalnie spowitych mrokiem. Zamieściłem parę przykładowych screenów i to jest esencja GI w Metro.

14.03.2019 18:49
Pako22
18.2
Pako22
42
Pretorianin

To, że w tym jest potencjał to ja wiem. Nie mogę się doczekać chwili kiedy ta technologia będzie dopracowana. Do pełni szczęścia jeszcze tylko będzie potrzebne - umożliwienie włączenia SLI z ray tracingiem.

14.03.2019 18:54
snopek9
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
snopek9
177
Pogrubiony stopień

Gra z RT na przykladach od Alexa to z RT obnizone detale nic nie widac, bez tego detale ultrs widac wiecej szczegolow. Bardziej realistyczne z RT ale jabtego od gry nie oczekuje.

post wyedytowany przez snopek9 2019-03-14 18:54:53
15.03.2019 00:25
A.l.e.X
19.1
A.l.e.X
123
Alekde
Image

pierwszy screen z wyłączonym RT oświetlenie oszukane ale dobrze nawet wygląda scena zwróć jednak uwagę na deskowanie w oddali w dachu jest otwór

15.03.2019 00:27
A.l.e.X
19.2
A.l.e.X
123
Alekde
Image

teraz to samo miejsce z włączony RT dla GI przez otwór pada światło dlatego scena wygląda inaczej tak samo przez otwarte wrota wagonu przez co buduje się zupełnie inną scenę światłocienia. I teraz zobacz że to jest liczone w czasie rzeczywistym prawdziwie pokazane oświetlenie

14.03.2019 19:02
Kaczmarek35
20
odpowiedz
Kaczmarek35
14
Generał

Bo Alex dał słabe porównanie. Te screeny były kiepskie.
Realnie wygląda to znacznie lepiej. Wystarczy załączyć przykładowy filmik z Youtube lub przekonać się u kogoś na żywo.

14.03.2019 21:46
21
odpowiedz
2 odpowiedzi
eyehategod
16
Chorąży

jak dla mnie ten ray tracing to jakis bubel, po co to komu. Dla samego komfortu w grze ja bym to badziewie z miejsca wyłączył i nie chodzi mi tylko o ilosc fps ale tez o to żebym po prostu widział gdzie strzelac hahahahahahah. A swoją drogą ten metro exodus pachnie starym silnikiem. Postacie i twarze totalna sredniawka, do takiego God of War to sie nawet nie umywa

post wyedytowany przez eyehategod 2019-03-14 21:47:31
15.03.2019 00:18
A.l.e.X
21.1
A.l.e.X
123
Alekde

tyle tylko że Metro Exodus to obecnie najładniejsza gra na rynku daleko odskakująca od świetnie prezentującego się w HDR God of War (całościowo), bo GoW też na wielu polach błyszczał i jest jedną z najładniejszych gier.

15.03.2019 12:25
Kaczmarek35
21.2
Kaczmarek35
14
Generał

God of War wygląda ładnie, ale ma bardzo kiepskie zasięgi widzenia czy efekty, ale same tekstury są rzeczywiście dobre.
Trudno powiedzieć czy konsola Sony jest w stanie jeszcze cokolwiek więcej wydusić z siebie. Filmiki z TLOU II te w deszczu wyglądają ładnie, ale gra podczas gameplayu już szału graficznego nie robi więc jak widać konsole już graficznie będą stać w miejscu do pojawienia się PS5.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-15 12:27:57
15.03.2019 01:01
Hydro2
22
odpowiedz
Hydro2
122
Legend

Pominęliście najważniejsze: DLSS gryzie się z HDR'em i po jego włączeniu HDR, ani RT wyraźnie nie działa. Obraz robi się jasny, a cały obraz wyblakły. Jak wyłączymy HDR, to RT i DLSS działają, jak trzeba. Tak samo, jak wyłączymy DLSS to RT i HDR działają jak trzeba, co zdecydowanie bardziej polecam, bo wtedy widzimy praktycznie wszystkie efekty i taka kombinacja tak, jak napisał ALEX, daje nokout graficzny.

post wyedytowany przez Hydro2 2019-03-15 01:07:40
15.03.2019 03:01
Ryszawy
23
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Ryszawy
78
Konsul

Sorry, Alex, ale te screeny które mają pokazywać grę w trybie RTX Off to ktoś chyba w Quake 2 robił. A ten, gdzie deski i materac się jarzą w ciemności to wygląda jak błąd w grze, która w końcu ma jeden z najlepszych silników graficznych w historii.
Chyba że takie "popierdółki", czy błędy w oświetleniu, których od kilku lat nie widziałem w grach, są tu zostawione specjalnie, żeby tę przewagę RTX było widać

post wyedytowany przez Ryszawy 2019-03-15 03:02:14
15.03.2019 12:33
Kaczmarek35
23.1
1
Kaczmarek35
14
Generał
Wideo

Tu różnice masz dobrze przedstawione
www.youtube.com/watch?v=mRH0ug7GOlc

15.03.2019 14:53
Ryszawy
23.2
Ryszawy
78
Konsul

Jest jednak pewna różnica, polecam trochę bardziej podrążyć temat. W BF tylko odbicia są liczone przy pomocy nowych algorytmów, oświetlenie sceny jest zrobione starymi i sprawdzonymi metodami. W Metro odwrotnie, RT to przede wszystkim globalne oświetlenie właśnie.

Niestety jest mały problem, wydajność, co doskonale widać we wszystkich porównaniach Metro z RT, kontra stare sposoby. Żeby poprawnie oświetlić scenę, używając tylko RT, trzeba policzyć minimum cztery odbicia wiązki światła, a najlepiej z osiem i to z każdego źródła światła. Inaczej, popatrzcie na screeny Alexa z postów 12 i 14, mamy ciemno jak w zabitej dechami komórce, mimo okien które zajmują pół ściany. No, ale to wymaga odpowiedniej wydajności.

Więc ciężko mówić tutaj o naturalnym, czyli takim jak w rzeczywistości, oświetleniu.
Na razie to tylko ciekawostka, która jak wielu już zauważyło, w tej jednej i na razie jedynej grze która wykorzystuje RT do liczenia oświetlenia, zamiast naturalnie oświetlać scenę, sprawia, że jest ona przede wszystkim ciemniejsza, mimo poprawnej dystrybucji światła. Światełko, po prostu za mało razy się odbija :)

Zobaczymy, jeżeli technologia nie zdechnie, jak wiele innych, za jakieś trzy generacje układów graficznych, może coś z tego będzie.
Przypominam, że pierwszą rzeczą, która leci do kosza przy optymalizacji współczesnych gier, czyli już po pokazie na E3, to poprawne oświetlenie i odbicia właśnie. Z ostatnich gier, Anthem jest tego doskonałym przykładem.

post wyedytowany przez Ryszawy 2019-03-15 14:54:41
15.03.2019 15:44
Kaczmarek35
23.3
Kaczmarek35
14
Generał

Na razie to nowość w powijakach to głównym ograniczeniem jest wydajność, ale raczej z tego nie zrezygnują.
Ponoć zatrudnili ludzi znających się na tym do pomocy przy tworzeniu PS5 :)
Sądzę, że może to być przełom na miarę wprowadzenia akceleracji sprzętowej w 1996 roku, które zakończyło erę gier 3d z widoczną pikselozą.
Kto wie czy Cyperpunk 2077 nie będzie miał także Ray Tracing. Stawiam, że tak.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-03-15 15:44:46
15.03.2019 12:10
24
odpowiedz
Dehumanizacjusz
25
Centurion

BF z ray tracingiem wygląda ładniej ale do multi się nie nadaje, Za ciemno i nie widać wrogów xD

15.03.2019 13:22
25
2
odpowiedz
Doniczkapl
23
Pretorianin

Nie wiem dlaczego Alex dal tak mega slabe screeny, moze okularow dzisiaj nie zalozyl, ale gra na RT On i ultra detalach wyglada oblednie.

17.03.2019 22:49
26
odpowiedz
1 odpowiedź
mbwrobel
9
Chorąży
Wideo

E, tam, eRTeiXy - sryksy. Jak się umie i chce, to podobne efekty w zakresie cieni można uzyskać programowo bez utraty klatek.
https://www.youtube.com/watch?v=1vINwWqxjFo

post wyedytowany przez mbwrobel 2019-03-17 22:52:44
01.04.2019 12:26
Hydro2
26.1
1
Hydro2
122
Legend

Nie widzę tam nic, co by miało wspólnego z RT. To nie ta technologia.

29.03.2019 14:50
MichaelAngelo
27
1
odpowiedz
MichaelAngelo
3
Legionista

Ja podejrzewam, że jeśli dałoby się jakiejś osobie grę do pogrania i w pierwszy dzień byłby włączony RT (o czym by ta osoba nie wiedziała) a na drugi byłby wyłączony, to by nie wiedział że cokolwiek się zmieniło

29.03.2019 15:38
Wielki Gracz od 2000 roku
28
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
120
El Kwako

Za ciemno z RT. Po dłuższym graniu oczy by bolały.

29.03.2019 18:09
TheCerbis
29
odpowiedz
2 odpowiedzi
TheCerbis
32
The Wolf in The Wood

Zmiana koloru włosów z ciemnego brązu na siwe? Dobra zmiana! Super ten ray tracing.

Ta technologia czasem robi naprawę ładną różnicę, ale czasem nie do końca. Jeszcze przy obecnej zasobożerności jest to po prostu ciekawostka, jak wszystkie inne "realistyczne nowinki" od Nvidii.

31.03.2019 18:48
29.1
mjmo
4
Chorąży

Na zasobożerność jest DLSS :)

01.04.2019 12:26
Hydro2
29.2
Hydro2
122
Legend

Które nie działa z HDR'EM

29.03.2019 22:27
30
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany385918
88
Konsul

RTX 2080 3100? pokażcie mi GDZIE? najtaniej to 3400 az do 6000

30.03.2019 17:43
darkh999
30.1
darkh999
12
Legionista

Nie żebym reklamował ale spójrz np. na MSI GeForce RTX 2080 VENTUS 8GB w komputoniku, kosztuje 3100zł.
https://www.komputronik.pl/product/550319/msi-geforce-rtx-2080-ventus-8gb.html

01.04.2019 12:16
31
odpowiedz
Frzn70
2
Junior

RT to dalej dla mnie technologia przyszłości. Fajnie że coś takiego jest, ale na razie szału na mnie wielkiego nie robi. :P

12.06.2019 09:32
32
odpowiedz
1 odpowiedź
szarki123
33
Chorąży

Jeżeli wzrost wydajności między 1080ti a 2080ti to jakieś 30% nie widzę tego RayTracing na obecnej generacji kart.

12.06.2019 18:50
Dawko062
32.1
Dawko062
44
Pora umierać

Nie patrz na sam wzrost wydajności bo karty z serii 20xx mają rdzenie RT których na próżno szukać w GTX'ach.

post wyedytowany przez Dawko062 2019-06-12 18:50:57
12.06.2019 11:09
33
odpowiedz
dyxit
18
Konsul

Na Cyberpunka jest taki hype ze coraz wiecej ludzi skusi sie na serie RTX 20xx . Nic dziwnego ze Nvidia podpiela sie pod projekt a to oznacza dla tych firm obopolna korzysc .

Sam zamierzam zrobic przesiadke z 1060 na 2070 w okolicach premiery Cyberpunka i Dying Light 2 .

Wsam raz po prawie 3 letnim uzytkowaniu GTXa.

12.06.2019 12:40
34
odpowiedz
1 odpowiedź
Carlito78
10
Chorąży

Nie myślę o żadnych tracingach. Zastawiam się tylko czy i5, 1050Ti, 16 GB RAM wystarczy do minimalnych.

12.06.2019 13:12
kaitso
34.1
kaitso
11
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Przy takiej karcie graficznej aż 16 GB RAMu dużo pewnie nie da, ale w większość nowych gierek w miarę swobodnie na minimum powinno dać się grać :)

12.06.2019 13:51
😃
35
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zielona Herbata
1
Junior

Co to za Hyperbook? Wygląda zacnie :D

12.06.2019 14:08
Hydro2
35.1
Hydro2
122
Legend

Laptop, któregi składasz jak stacjonarkę i niewiele więcej kosztuje. Hyperbooki to jedyne istniejące laptopy nadające się do gier.

13.06.2019 08:59
Sir Xan
35.2
Sir Xan
94
Legend

Hyperbooki to jedyne istniejące laptopy nadające się do gier

Bzdury piszesz. Raczej do nowoczesne gry AAA. Przeciętne laptopy za 2000-3000 zł można pograć w wszystkie gry Indie i niektóre gry AAA takich jak Dead Space 2.

Grałem w Darkwood, This War of Mine, Frostpunk, Hollow Knight na laptopie.

Co nie zmienia to faktu, że tylko stacjonarne komputery za rozsądne ceny możesz pograć we wszystkich. Laptopy są droższe i tyle.

post wyedytowany przez Sir Xan 2019-06-13 09:00:28
12.06.2019 18:47
Soku12
36
1
odpowiedz
Soku12
45
Flight Lieutenant

Ray Tracing nie jest technologią Nvidii, tylko Microsoftu (DXR). Nvidia oferuje tylko sprzętowe wsparcie DXR.

13.06.2019 08:34
Sir Xan
37
odpowiedz
4 odpowiedzi
Sir Xan
94
Legend

Zakup RTX 2060-2080 w tej chwili nie ma sensu ze względu na zawyżone ceny i ilość FPS przy włączony RT, a takie gry mało. Lepiej jest poczekać na premiery PS5 i XBOX Scarlett, a wtedy NVIDIA będzie miał więcej konkurencji i wypuści nowe serii RTX z lepsze ceny. Dopiero możemy coś wybrać i kupić.

post wyedytowany przez Sir Xan 2019-06-13 08:53:32
13.06.2019 09:28
Rumcykcyk
37.1
Rumcykcyk
57
Pan Kopiuj Wklej

Obecne karty są bardzo słabe nawet 2080ti ledwo ciągnie w 4k albo na granicy 60 fps. Wyjdzie 2-3 gry z mocnym naciskiem na grafikę i karty się zadławią (a nie po to płaci się 4-6 tyś żeby ciąć grafikę bo już wtedy nawet RT nie ma sensu). Lepiej poczekać na kolejną dopracowaną, a przede wszystkim mocniejszą generacje.

13.06.2019 10:40
kaitso
37.2
kaitso
11
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Swoją drogą to zabawne, że dla niektórych koronnym argumentem za graniem na PC jest właśnie rozgrywka w 4K, do której dostęp ma jakiś 1% użytkowników Steam :)
Mam nadzieję, że sytuacja cenowa się trochę unormuje pod koniec roku, trzeba robić upgrade na Cyberpunka :D

13.06.2019 13:34
37.3
Metaverse
5
Centurion

Nie jest to zaden koronny argument. Po prostu gtx1080ti i tv4k z Hdr to dla mnie teraz lepsze rozwiazanie niz zakup za prawie tyle samo kasy rtx2080ti tylko po to zeby miec RT w fullHD

13.06.2019 14:20
mirko81
37.4
mirko81
10
Konsul

RT nie jest konieczne. Warto je mieć choćby dla samej mocy. 2060 i tak do RT sie nie nadaje

Na tym powyzszym video "kaczmarek35" o BV - ciezko mi dostrzec roznice z RT i bez

post wyedytowany przez mirko81 2019-06-13 14:30:13
Hardware Ray tracing w Cyberpunk 2077 - jak technologia Nvidii działa już teraz?