Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Metro Exodus na Steamie zdążyło kupić prawie 200 tys. osób

18.02.2019 09:31
👍
1
Psycho7552
18
Centurion

Gra już ukończona. Fabuła bardzo mnie wciągnęła choć była trochę krótka pomimo półotwartych map. Ogólnie polecam.

18.02.2019 09:34
DanuelX
2
odpowiedz
18 odpowiedzi
DanuelX
82
Kopalny

I jak tu wierzyć w ludzki rozum i godność? Dalej trzeba wbijać do zakutych łbów, żeby nie kupowali preorderów.

post wyedytowany przez DanuelX 2019-02-18 09:34:29
18.02.2019 10:04
2.1
12dura
48
Senator

Nie mam nic do metro, ale kupowanie preorderów to właśnie objaw braku rigczu

18.02.2019 10:06
2.2
zanonimizowany305250
161
Legend

Zwykły owczy pęd na informację że Metro znika jutro ze Steama. Co chyba jeszcze gorzej o nich świadczy... no ale gra jest podobno fajna więc w minimalnym stopniu się obronili :)

18.02.2019 10:08
DanuelX
2.3
DanuelX
82
Kopalny

Ale chyba tak było, że z chwilą podania informacji o przejścia do epika natychmiastowo zablokowali preordery na steami? Więc te wszystkie kopie na stim to od ludzi którzy jeszcze tego nie wiedzieli?

18.02.2019 10:20
Jaarvs
2.4
Jaarvs
51
Nyoho

Z chwilą podania tej informacji, preorder na steamie można było kupić do danej godziny w tym dniu lub do końca dnia (już dobrze nie pamiętam). Więc nie, nie od razu zablokowali.

18.02.2019 10:42
2.5
1
mevico
62
Generał

DanuelX
Hejt na epic pokazał, że ludzie mają w d... to czy mogą grę odsprzedać czy nie i czy jest tańsza, a to pokazuje, że mają tyle kasy, że ileś tam dolarów w tą czy w tą nie robi różnicy, więc kupują preordery, jak stracą to ich to specjalnie nie zaboli.

18.02.2019 11:08
😁
2.6
zanonimizowany1080091
33
Legend

Dlaczego mają nie kupować preorderów? Bo ty tak powiedziałeś?

18.02.2019 11:15
2.7
siera97
53
Senator

Dlatego że jest to szkodliwe zjawisko zachęcające deweloperów to opowiadania cudów na kiju lub co gorsza zwiększania ceny pełnej gry. Kiedy na przykład część gry jest dostępna tylko dla preorderowców i ewentualnie przy zakupie DLC, tak jak było z TW Warhammer i chaosem. Gdyby to była kwestia czysto indywidualna że ktoś zamówił preorder i się na tym przejechał to w porządku ale z uwagi na rzeczy które wymieniłem wpływa to negatywnie w zasadzie na wszystkich za wyjątkiem osób które leżą na kasie i kupują absolutnie wszytko co im się podrzuci.

18.02.2019 11:15
2.8
12dura
48
Senator

Dla tego samego co nie powinni brać heroiny.

18.02.2019 11:16
2.9
zanonimizowany1272618
5
Generał

Nie no, może po prostu dlatego, że zwykle gry wychodzą z masą bugów, mają czasami problemy optymalizacyjne albo po prostu mogą ssać i lepiej zaczekać na recenzję. Albo żeby zobaczyć, czy deweloper nie okaże się zwykłym chamem, który nagle po recenzjach władował do gry czerwone kropki do kupienia za prawdziwe dolary.

Ja tam nikomu nie bronię, w końcu każdy wydaje kasę na to, co uważa że jest dla niego najlepsze, ale ja nauczony np. Arkham Knightem wolę zaczekać choćby te kilka dni (w przypadku jak jestem napalony na grę jestem gotów nawet olać kupkę wstydu) żeby zobaczyć, jak sobie radzi gra i czy zaszczycić ją miejscem na dysku w swoim rydwanie czy konsoli.

post wyedytowany przez zanonimizowany1272618 2019-02-18 11:18:26
18.02.2019 11:29
2.10
zanonimizowany1080091
33
Legend

siera97 -> bez preorderów tez mogą opowiadać cuda na kiju
12dura -> z dupy porównanie

18.02.2019 11:38
Sebo1020
2.11
Sebo1020
170
Generał

Sam nie jestem zwolennikiem preorderów ale od momentu jak steam wprowadził funkcje zwrotów gry ( i chyba co poniektórzy wyżej nie słyszeli o tej funkcji ) jakoś nie specjalnie zaczęło mi to przeszkadzać, sam te metro na steamie zakupiłem a jak by były jakieś problemy to w prosty sposób robię refund i tyle

post wyedytowany przez Sebo1020 2019-02-18 11:44:55
18.02.2019 12:25
2.12
siera97
53
Senator

Oczywiście że twórcy mogą wciskać kit nawet bez preorderów, te jednak ich do tego zachęcają, otrzymują kasę z góry, często za niewiele więcej niż obietnice bez pokrycia. Wiem ze jest funkcja refund ale nie każdy o niej pamięta lub zdąży jej użyć, przez to twórcy crapów tak czy siak dostają kasę, znacznie więcej niż gdyby nie było preorderów.

18.02.2019 13:59
2.13
TobiAlex
192
Legend

Dalej trzeba wbijać do zakutych łbów, żeby nie kupowali preorderów.

A może byś tak wziął się za lepiej płatną pracę?

18.02.2019 14:04
2.14
zanonimizowany1272618
5
Generał

^Oho, z nory wyszedł troll z wysokim rankingiem, co ostatnio z podkulonym ogonem uciekał z wątku o kartach graficznych, gdzie wyszedł na kłamcę.

18.02.2019 15:39
BlurekPL
2.15
1
BlurekPL
129
Generał

Gra okazała się bardzo dobra, to więc o co ci chodzi z tymi preorderami?
To twoje pieniądze poszły na te 200 tysięcy sztuk czy co xD

18.02.2019 16:18
XoniC
2.16
XoniC
67
Generał

@BlurekPL
Gra okazała się bardzo dobra, ale jak składasz zamówienie przedpremierowe, to nie wiesz czy gra będzie warta swojej ceny czy nie. Dopiero po premierze okazuje się czy twórcy gry przyłożyli się do swojej pracy.

18.02.2019 16:36
best.nick.ever
2.17
best.nick.ever
123
Generał

Nie generalizuj. Z usmiechem na ustach kupilem kilka preorderow i bylem zachwycony. Sprawdzone studio, sprawdzona marka i pelne zadowolenie.

18.02.2019 21:06
panZDZiCH
2.18
panZDZiCH
138
Generał

I jak tu wierzyć w ludzki rozum i godność?
A ktoś wierzy?

18.02.2019 09:36
3
3
odpowiedz
kriskow11
2
Generał

Wiadomo na Steamie gra sprzedala by sie lepiej- kesik nie trzeba

post wyedytowany przez kriskow11 2019-02-18 09:36:33
18.02.2019 09:59
4
odpowiedz
19 odpowiedzi
zanonimizowany305250
161
Legend

Szkoda że nie można sprawdzić jak idzie sprzedaż gry na Epic Store. Jestem cholernie ciekaw jak idzie sprzedaż Metra i Division 2 na tym tworze.

18.02.2019 10:41
4.1
siera97
53
Senator

Jeżeli będą narzekać na sprzedaż na PC albo zaczną przepraszać i mówić że definitywnie ktoś gdzieś popełnił błąd to będzie znaczyło ze raczej kiepsko.

18.02.2019 10:42
4.2
Desolator
132
Pretorianin

Division 2 pewnie wcale się nie sprzedaje, bo kupno gry na tej platformie nie ma żadnego sensu. Nie dość że jest droższa to i tak wymaga Uplaya, poza tym w Ubishopie dają darmową grę dla preorderowców.

18.02.2019 10:58
4.3
mevico
62
Generał

siera97
Czyli gdybyś Ty był szefem firmy to uznałbyś, że pracownik, który zdecydował się przenieść produkt na platformę, która pobiera zdecydowanie mniejszy procent od sprzedaży gry, za błąd tego pracownika?

18.02.2019 11:06
4.4
siera97
53
Senator

Ale wiesz że oni zarabiają tyle samo na tych tytułach? Steam czy Epic bez różnicy, gra ma przynieść im na przykład 200 złotych dochodu, więc zostanie wystawiona w takiej cenie plus marża. Ich nie obchodzi czy sklep ma 10% czy 20% marży, bo w obu wypadkach zarobią tyle samo. Natomiast sam pomysł z ekskluzywnym wydaniem tytułu na jeden sklep i poinformowanie o tym klientów na dwa tygodnie (czy ile to tam było już nie pamiętam) przed premierą to strzał w kolano dla sprzedaży na tej platformie i co gorsza dla reputacji obu stron.

post wyedytowany przez siera97 2019-02-18 11:06:54
18.02.2019 11:12
4.5
zanonimizowany1272618
5
Generał

^Nie jest to strzał w kolano, jeśli Deep Silver miał zapis w umowie podając minimalną kwotę jaką chcą zarobić na grze i obowiązek Epica do wyrównania różnicy przy mniejszych wpływach. Jeśli np. gra nie zarobi tyle, ile założyło Deep, to wówczas Epic ma wypłacić rekompensatę dla studia czy ewentualną różnicę. Twórca Satisfactory miał chyba taki zapis jak przenosił grę na Epic.

post wyedytowany przez zanonimizowany1272618 2019-02-18 11:12:52
18.02.2019 11:13
4.6
mevico
62
Generał

siera97
Wiem, że ma przynieść określony dochód, ale chyba rozumiesz, że mniejsza prowizja sprawia, że przy mniejszej sprzedaży można osiągnąć oczekiwany dochód?

18.02.2019 11:30
4.7
siera97
53
Senator

@Heinrich
Może tak być, chociaż wydaje mi się że zapłacili im z góry jakąś sumę, uważam tak dlatego że decyzja była podjęta nagle, coś dużego musiało ich skłonić do takiej a nie innej decyzji.

@Mevico
Chodzi o dochód na sztukę, zawsze zarabiają tyle samo na sztuce, mniejsza marża może ewentualnie zachęcić więcej osób do kupienia gry. tyle ze już w zasadzie wiadomo że sprzedaż będzie mniejsza niż mogłaby być ze Steamem i o ile finansowo może im się to wyrównać bo Epic pewnie im sypnął groszem a i wiele osób kupiło preorder na Steamie na chwilę przed wycofaniem, to wizerunkowo na tym stracili i to bardzo.

18.02.2019 11:36
4.8
mevico
62
Generał

siera97
Chodzi o dochód na sztukę, zawsze zarabiają tyle samo na sztuce,
Czyli na jednej platformie masz większą prowizję a na drugiej mniejszą, ale mimo tego zarabia się tyle samo na sztuce :-D Niezły matematyk z Ciebie ;-)

18.02.2019 11:51
4.9
zanonimizowany768165
119
Legend

Jak będą narzekać na sprzedaż to nie będą winić siebie tylko piratów.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2019-02-18 11:51:56
18.02.2019 12:08
4.10
zanonimizowany1272618
5
Generał

^Jak zawsze, tak samo jak za wyniki finansowe spółki nie obwinia się dyrektorów, tylko szeregowych pracowników. W większości firm tak jest. Możesz mieć taką miernotę na stanowisku kierowniczym, co nie potrafi nawet zmotywować pracownika czy udzielić rad, ale on będzie nietykalny, bo jest wyżej od ciebie i może mieć plecy w wyższych strukturach firmy. Niestety.

W branży growej też tak jest, spółka może odnotować wysoki przychód, ale będzie on mniejszy niż założony, więc robi się restrukturyzację i lecą głowy małych rybek, a rekiny zostają na stanowiskach.

18.02.2019 12:16
4.11
siera97
53
Senator

@Mevico
Nie mówimy o prowizji tylko o marży.
Popatrz, ze sprzedaży swojej gry twórca chce mieć 200 złotych za sztukę. Jeden ze sklepów pobiera 10% marży a drugi 20% marży. Wychodzi więc że w tym pierwszym gra będzie oferowana za 220 złotych a w tym drugim za 240 złotych. Łącznie sprzedało się 100 sztuk w sklepie pierwszym, po 220 złotych i 99 sztuk ze sklepu drugiego, po 240 złotych. Pytanie: w którym sklepie twórca gry zarobił więcej?

post wyedytowany przez siera97 2019-02-18 12:16:31
18.02.2019 12:34
4.12
mevico
62
Generał

siera97
Jeśli gra jest sprzedawana na steamie za 60 euro, a na epic za 60 euro, przy czym steam pobiera 30% prowizji a epic 5%, to gdzie wydawca więcej zarobi?

18.02.2019 12:40
4.13
siera97
53
Senator

Człowieku oni w obu wypadkach zarabiają tyle samo. To że na jednym sklepie jest taniej to co innego. To sklep zarabia mniej. Najpierw jest ustalana kwota jaką chce otrzymać wydawca, następnie jest dokładana dodatkowa kwota, tak zwana marża, nie prowizja.

18.02.2019 12:47
4.14
mevico
62
Generał

siera97
Najpierw jest ustalana kwota jaką chce otrzymać wydawca, następnie jest dokładana dodatkowa kwota, tak zwana marża, nie prowizja.
Co przez to rozumiesz uwzględniając to, że na steamie każda gra AAA kosztuje tyle samo czyli 60 euro?

18.02.2019 12:54
kaszanka9
4.15
kaszanka9
109
Bulbulator

Ale co ty bredzisz siera97, nie zarabiają tyle samo...

Sprawa jest prosta, na każdej sztuce w epic store zarabiają więcej, tam masz 12% prowizji, a na steam 30%, marża nie ma nic do tego, gracze płacą tyle samo, po za usa gdzie jest taniej o 10 usd, ale to wyjątek jak na razie.
Nikt nic nie płaci więcej, bo cena wszędzie ta sama, twój przykład jest pod tezę, która nie ma żadnych podstaw.

A patrząc na to jak to przebiegało być może mają jeszcze mniejszą prowizję albo w ogóle epic jakby co im rekompensuje starty do oczekiwanych zysków, byle tylko epic mógł mieć tą grę w sklepie na wyłączność.

Myślisz, że tam poszli niby po co, by tam być bo lubią epica i wkurzać graczy, czy by mieć WIĘKSZY ZYSK Z GRY? No jak myślisz...

post wyedytowany przez kaszanka9 2019-02-18 12:54:50
18.02.2019 12:55
4.16
siera97
53
Senator

@mevico
Rozszerz myśl bo nie za bardzo wiem o co ci w tym momencie chodzi? Kosztują tyle samo i co z tego?

post wyedytowany przez siera97 2019-02-18 12:58:11
18.02.2019 13:01
4.17
mevico
62
Generał

siera97
:-D
To z tego, że jak masz 60$-30% i 60$-12%, to chyba z 60$-12% masz więcej kasy, prawda? No chyba, że Ty masz jakiś inny kalkulator, w którym 12%=30%.

18.02.2019 13:01
4.18
siera97
53
Senator

@Kaszanka
Myślę ze poszli tam dlatego że Epic im zapłacił, w przeciwnym razie nie było by sensu zamykać się dla Steama. I owszem zgodzę się że na Epicu mogą zarabiać więcej ale tylko jeśli sklep zgodzi się na to by pomimo mniejszego zarobku na sztukę dla sklepu, cena była taka jak u konkurencji.

18.02.2019 13:03
4.19
siera97
53
Senator

@mevico
Po twoim ostatnim poście myślałem ze chodziło ci o 2 gry ze Steama które kosztują tyle samo.

18.02.2019 11:11
😊
5
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany307509
99
Legend

Mam nadzieję, że osiągną dobre wyniki sprzedaży i doczekamy się nowy Metro, gdzie gramy inny bohater w roku 2033 i będziemy mieli swobodę eksploracji, a fabuła wciągająca.

Kocham Metro Exodus, ale nie pogardzę też nowy Metro w klimacie 2033. Też nie mam nic przeciwko kontynuacji przygód Artem, ale ciężko jest wyobrazić dalsze losy po Exodus bez słynny Metro.

18.02.2019 11:33
5.1
siera97
53
Senator

Na ich miejscu zająłbym się pozostałymi książkami z uniwersum, ewentualnie wymyślił nowego bohatera samodzielnie. Z tym drugim nie powinno być problemu bo czują klimat a Last Light i Exodus są uzupełnieniami książek a nie ich adaptacją, Głuchowski tylko pomagał merytorycznie.

18.02.2019 11:49
tgolik
6
odpowiedz
1 odpowiedź
tgolik
135
Generał

mevico
Bardzo się mylisz sądząc, że mniejsza prowizja Epica przełoży się na wyższe zyski wydawcy Metro.
Liczy się przede wszystkim zasięg, który STEAM ma dziesiątki razy wyższy niż EGS.
To tak, jakbyś liczył, że zyskasz więcej mając 50 zł na sztuce produktu sprzedanego poprzez reklamę w telewizji osiedlowej vs 40 zł poprzez reklamę w TVN. Zapewniam cię, że TVN dałby ci 100-krotnie większy zysk niż telewizja osiedlowa.

18.02.2019 11:59
6.1
mevico
62
Generał

Bardzo się mylisz sądząc, że mniejsza prowizja Epica przełoży się na wyższe zyski wydawcy Metro.
Ale ja nie napisałem, że się przełoży na wyższe zyski, tylko, że zarobią więcej z jednej kopii gry.
A co do zasięgu to tego się już zmierzyć nie da wiec nic na ten temat nie wiadomo, niemniej, wydaje mi się, że graczy, którzy nie wiedzą o metro i kupiliby je tylko jeśli zobaczyliby reklamę na steamie jest garstka. Moim zdaniem zdecydowana większość wie gdzie szukać metro, a jak nie wie to się dowie z reklam, informacji prasowych, google itd.

18.02.2019 12:09
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Likfidator
120
Senator

Liczy się przede wszystkim zasięg, który STEAM ma dziesiątki razy wyższy niż EGS.

PC to nie konsole. Tak to można porównywać PS4 i XO, bo posiadacz PS4 nie pobiegnie do sklepu, by kupić XO dla jednej gry.

W przypadku PC wystarczy po prostu ściągnąć kolejny launcher, o ile jeszcze go nie mamy. W końcu Epic od dłuższego czasu rozdaje dobre gry za darmo, o milionach graczy Fortnite'a nie wspominając.

Cały szum wokół Metro to po prostu świetna reklama. Gra dostała widoczność o jakiej można pomarzyć. Do tego cała kontrowersja jest związana z wydawcą, a nie samą grą. Tony newsów podbiją sprzedaż na wszystkich platformach.

O tej grze mówi się więcej niż o Anthem, a to gigantyczny sukces dla wydawcy.

18.02.2019 14:01
7.1
TobiAlex
192
Legend

Dobre gry za darmo... chyba jaja sobie robisz.

18.02.2019 17:30
7.2
Likfidator
120
Senator

Subnautica ma swoich fanów. Super Meat Boy to klasyk, zapewne są tacy co nie mieli okazji dostać go w bundlu. What Remains of Edith Finch to również dobrze oceniana gra. Tak samo jak Axiom Verge czy nadchodzący Thimbleweed Park. Tylko The Jackbox Party pack wydaje się gorszą pozycją.

Nie kojarzę, by ktokolwiek inny rozdawał tak dobre gry w takiej ilości.

18.02.2019 12:10
A.l.e.X
👍
8
odpowiedz
9 odpowiedzi
A.l.e.X
152
Alekde

Premium VIP

niech teraz podadzą jeszcze sprzedaż na epicu (2 miliony egzemplarzy) i będzie to najlepszy środkowy palec dla wszystkich klęczących przed gabenem :)

18.02.2019 12:26
kęsik
😂
8.1
kęsik
147
Legend

Tak, 10 milionów na Epicu!
Lel, żeby tam z 20 tysięcy było.

18.02.2019 12:29
A.l.e.X
😊
8.2
A.l.e.X
152
Alekde

Premium VIP

kęsik wstań z kolan naprawdę możesz :)

18.02.2019 12:32
8.3
Malin_1988
21
Pretorianin

Platforma na której została wydana nie musi mieć wpływu na sprzedaż. Udowodnił do BO 4, który sprzedał się dobrze pomimo emigracji na Battlnet. Gdzie byłeś Kesik, gdy Activision UKRADŁO Coda że steama używając MONOPOLISTYCZNYCH praktyka, no gdzie? Ktoś powinien coś z tym zrobić.

post wyedytowany przez Malin_1988 2019-02-18 12:35:08
18.02.2019 12:36
McPatryk1995v2
8.4
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Szczerze pisząc to jestem ciekaw ile się sprzedało kopii na samym Epicu, nie licząc oczywiście pudełkowych preorderów.
Ta platforma mnie jakoś szczególnie nie interesuje, bo jak na razie nie ma na niej żadnej gry, która by mnie na tyle interesowała, aby ją tam zakupić, ale jestem ciekaw na jakiej pozycji skończy.

18.02.2019 12:45
kęsik
😐
8.5
kęsik
147
Legend

Gdzie byłeś Kesik, gdy Activision UKRADŁO Coda że steama używając MONOPOLISTYCZNYCH praktyka, no gdzie?

Przecież to zupełnie co innego, inna sytuacja. Nie ma sensu tego porównywać.

18.02.2019 13:16
kaszanka9
8.6
kaszanka9
109
Bulbulator

Taa, oczywiście nie ma co porównywać, czyli jak acti przenosi swoją grę na swoją platformę to ok, ale jak wydawcy metro przenoszą swoją grę na platformę która im pasuje to już zupełnie inna sytuacja, no na pewno nie taka sama, ale bez jaj...

Natomiast co do udowadniania czegoś, to akurat COD to kiepskie porównanie, bo COD to jest taka mocna marka, że to chyba najbardziej rozpoznawalna gra na świecie za którą stoi samo acti, metro się do tego nie umywa.

A tak w ogóle, czy 2 mln kopii były osiągalne dla exodusa, jak wygląda sprzedaż serii dokładnie?

18.02.2019 13:17
U.V. Impaler
8.7
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Nie przesadzaj. Metro to mimo wszystko dość niszowa gierka.

18.02.2019 13:31
kęsik
😒
8.8
kęsik
147
Legend

czyli jak acti przenosi swoją grę na swoją platformę to ok, ale jak wydawcy metro przenoszą swoją grę na platformę która im pasuje to już zupełnie inna sytuacja

Ale wydawcy Metro nie przenieśli swojej gry na platformę która im pasuje tylko na platformę która tę przeprowadzkę kupiła a to już po prostu nie jest ok. Gdyby Deep Silver zrobiło swój sklep i własny launcher i sprzedawaliby Metro tylko tam to byłoby ok, jak w przypadku ĘĄ czy Acti.

A tak w ogóle, czy 2 mln kopii były osiągalne dla exodusa, jak wygląda sprzedaż serii dokładnie?

Na wszystkich platformach 2 mln to i może ale na pewno nie na samym PC. Alex jak zawsze coś chlapnął bez namysłu. GTA V pierwszego dnia miało na Steamie milion kopii więc takie Metro które jest dużo mniej popularną grę na więcej niż 200-500 tysięcy na PC w pierwszym tygodniu nie powinno liczyć.

post wyedytowany przez kęsik 2019-02-18 13:38:40
18.02.2019 14:03
8.9
2
TobiAlex
192
Legend

Taa, oczywiście nie ma co porównywać, czyli jak acti przenosi swoją grę na swoją platformę

Kaszanka sam sobie odpowiedziałeś na pytanie...

post wyedytowany przez TobiAlex 2019-02-18 14:03:38
18.02.2019 13:10
ddawdad
9
odpowiedz
ddawdad
62
Przegryw

Ta cała afera z tym syfem od Epica już mnie mało obchodzi, bo gram sobie przyjemnie na PS4, ale czy nie lepiej im po prostu było dać grę i na tym i na tym?( chociaż pewnie Epic by na to nie pozwolił). Nie byłoby chociaż całej tej afery, a każdy uchroniłby swój wizerunek.

post wyedytowany przez ddawdad 2019-02-18 13:10:52
18.02.2019 13:29
Marian_Paździoch
👎
10
odpowiedz
6 odpowiedzi
Marian_Paździoch
0
Pretorianin

Psycho7552 - Gra już ukończona. Fabuła bardzo mnie wciągnęła choć była trochę krótka pomimo półotwartych map. Ogólnie polecam.

To nędza jak w ciągu trzech dni od premiery dużo osób poprzechodziło tą grę. Prawie 200zł za grę która starcza na trzy dni ? I co później robić w takiej grze przechodzić ją jeszcze raz ? Liczyłem że minimum starczy na dwa tygodnie.

18.02.2019 13:32
PanWaras
10.1
PanWaras
87
Legend

Przecież to zależy od tego, kto jak gra. Niektórzy przejdą grę w trzy dni grając po 12 godzin, drugi w miesiąc grając godzinę dziennie. Jeden będzie zwiedzał każdy kąt w grze, drugi będzie leciał tylko po głównym wątku.

18.02.2019 14:05
10.2
TobiAlex
192
Legend

Marian, jeżeli ja gram po 12h to 3 dni grania to jest 36h Mało? I chyba coś Ci się pomyliło z grami online, bo stwierdzenie "co później robić w takiej grze" jest po prostu nie na miejscu.

18.02.2019 14:20
Marian_Paździoch
😃
10.3
Marian_Paździoch
0
Pretorianin

Powinni zrobić jeden świat jak w grze typu Far Cry lub GTA wtedy starczyła by gra na dłużej. Liniowe gry zawsze są krótkie i szybkie.

18.02.2019 16:14
hopkins
10.4
hopkins
211
Zaczarowany

Przeciez to konto zalozone tylko do prowokowania. Dodajcie do ignorowanych.

18.02.2019 16:15
10.5
siera97
53
Senator

No tylko że oni nie chcieli na siłę wydłużać gry, ona ma być liniowa i w miarę kompaktowa. Część lokacji jest otwarta ale to nie znaczy ze gra jest sandboksem, to bardziej Crysis niż nowy Farcry.

18.02.2019 21:10
panZDZiCH
10.6
panZDZiCH
138
Generał

hopkins -> No i co z tego, że do prowokowania, skoro napisał prawdę. 200zł za grę na 13 godzin. Przy zarobkach zwykłych Polaków to najmniej dwa razy za dużo.

18.02.2019 14:10
Maxley
11
odpowiedz
Maxley
94
Naiwny Sceptyk

Ciekawe ile osób zdecydowało się na pre-order jako formę wyrażenia niechęci wobec czasowej ekskluzywności Metra u Epic.
Bo z pewnością nie każdy żuci się na pre-ordery z różnych względów, ale już chęć posiada gry na Steam mogło skłonić do wcześniejszego zakupu wraz z większymi kosztami.

18.02.2019 16:11
STALKER__PL__
😍
12
odpowiedz
STALKER__PL__
35
Pretorianin

W tym ja, ostatni dzień przed usunięciem, ale zdążyłem.

18.02.2019 16:29
13
odpowiedz
ZzackK
1
Legionista

Steamspy jako poważne źródło nie nadaje się już od dłuższego czasu do publikowania informacji na temat sprzedaży. Pozdrawiam.

18.02.2019 16:35
Raistand
14
odpowiedz
Raistand
172
Legend

Wyniki SteamSpy od dawna nie są miarodajne.

18.02.2019 17:47
adam11$13
15
odpowiedz
adam11$13
117
EDGElord

Jestem ciekaw ogólnych wyników sprzedażowych. Okaże się czy "walka" graczy z Epiciem faktycznie była słuszna i czy Metro (czyt. seria kojarząca się głównie z pecetowymi rynkami wschodu) faktycznie dobrze sprzeda się na konsolach...

19.02.2019 08:42
16
odpowiedz
zanonimizowany838125
18
Legionista

Właśnie ukończyłem grę. Udało mi się zdobyć dobre zakończenie.

Tak jak się obawiałem o najnowsze Metro, to muszę powiedzieć, że Exodus jest o wiele lepszą grą niż 2033 i Last Light.

Jeszcze tak się nie troszczyłem o Anię, od czasu kiedy opiekowaliśmy się Clementine w TWD. Szczęśliwy

Szczerze od siebie grę polecam.

Wiadomość Metro Exodus na Steamie zdążyło kupić prawie 200 tys. osób