Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym

25.01.2019 09:28
|13|
😂
4
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
|13|
77
walas85

Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym

Słowo kluczowe w tym wszystkim "być może" - to tylko plotki, nic poza tym.

Aktywujesz RT na konsoli to będziesz miał solidne 15-20fps, o ile konsola nie zacznie się palić.

25.01.2019 09:16
1
KauFman
6
Junior

W temacie poprawcie, iż na GDC 2019 a nie 2018

Ciekawe co na to Sony, bitwa na ray tracking ?

25.01.2019 09:23
DanuelX
2
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
DanuelX
82
Kopalny

A 60fpsów w końcu "obsłuży"?

25.01.2019 09:30
|13|
😉
2.1
4
|13|
77
walas85

Dlatego dodają RT, by potem zwalić winę że ponownie brak 60fps w grach właśnie z tego powodu.

25.01.2019 14:55
😐
2.2
Flaw
53
Centurion

Uwaga wróżenie z fusów: 30 fps w full hd za 2 lata :)

Obecnie pc za około 8 tys ciągną bfa v w około 70 fpsach z rtxem w fhd (i7 9770k, rtx 2070, 16gm ram). Raczej za 2 lata aż tak dużo się nie zmieni, aby "zen" od amd mógł uciągnąć coś takiego w cenie1.5tys.

25.01.2019 15:25
2.3
zanonimizowany1173954
45
Senator

Flaw uciagnie tylko że producenci gier na ps5 będą chcieli wydawać przełomowe graficznie gry a to będzie wymagało jeszcze większych zasobów a z roku na rok coraz wiekszych a hardware jest na stałe w konsoli. Więc później żeby było jeszcze lepiej ograniczą fps do 30 i wydadzą jakościowo gry które PC 4x droższy uciagnie w większym klatkarzu.
Takie badziewia jak bfv i inne robione pod konsole PC uciagnie w 60fps ale jak wyjdzie ps5 i gry technicznie poszybuja w górę to PC na złom i trzeba znowu 8tys wydać żeby grać.

post wyedytowany przez zanonimizowany1173954 2019-01-25 15:27:23
25.01.2019 16:17
2.4
Flaw
53
Centurion

Na razie nic ciekawego się nie szykuje, a 2 lata to już nie tak dużo (kurde że ja takie rzeczy pisze :D ) dla wydajności jak kiedyś. Dam przykład jak kiedyś kupowało się pentium 2 233MHz to już za 2 lata miałeś pentium 3 800MHz :) Skok wydajności był tak olbrzymi, że w praktyce twój sprzęt stawał się złomem. Teraz przed dwa lata przyrost wydajności to tak około 20% max. Jak ktoś ma jeszcze na posiadaniu 5 letniego i7 3770k to na spokojnie jeszcze znajduje się w rekomendowanych większości gier, więc generalnie kupowanie procków typu i7 9700k (+80% wydajności od 3 gen.) jeśli nie chcemy czegoś na ultra lub nie zmieniliśmy grafiki na bardzo mocną (bo chcemy w całości ją wykorzystać) nie ma sensu. Mało co się zmieniło..
Ciężko powiedzieć co będzie za dwa lata, ale patrząc na obecny trend wątpię żeby nowa konsola jakoś namieszała w sprzęcie. Będzie to po prostu średniej jakości pc max (oby bo ceny poszły w górę).

post wyedytowany przez Flaw 2019-01-25 16:18:55
25.01.2019 09:24
adam11$13
😍
3
odpowiedz
adam11$13
118
EDGElord

hinson będzie w siódmym niebie

25.01.2019 09:28
|13|
😂
4
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
|13|
77
walas85

Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym

Słowo kluczowe w tym wszystkim "być może" - to tylko plotki, nic poza tym.

Aktywujesz RT na konsoli to będziesz miał solidne 15-20fps, o ile konsola nie zacznie się palić.

25.01.2019 09:31
😂
4.1
4
KauFman
6
Junior

Bedziesz miał teraz wybór 1080 60fps , 4k 30fps i ray tracking 15fps

25.01.2019 09:56
Mówca Umarłych
4.2
4
Mówca Umarłych
118
Pan Milczącego Królestwa

KauFman: Bedziesz miał teraz wybór 1080 60fps , 4k 30fps i ray tracking 15fps
Te 1080 60fps i 4k 30fps to chociaż potwierdzone? :-)

25.01.2019 09:34
5
odpowiedz
zanonimizowany1238167
34
Konsul

Jeśli tak to super.
Ale mam trzy obawy, że albo będzie mało FPSów, albo będziemy dłużej czekać na nową generację, albo zapłacimy naprawdę sporą kasę.

25.01.2019 09:39
Dzienciou
6
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Dzienciou
159
Generał

pewnie będzie taka obsługa ray tracingu jak teraz 4K. Niby jest... a jednak nie jest.

25.01.2019 10:03
PanWaras
6.1
PanWaras
88
Legend

Przecież obecnie to wszędzie obsługa ray tracingu jest tak, że niby jest a jednak jej nie ma. To jest obecnie na tak wczesnym etapie, że raczej nie ma co o tym myśleć.

25.01.2019 09:53
Persecuted
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Skoro obecnie procesory graficzne wspierające RT kosztują tyle co 4 konsole, to ile miałby kosztować taki XBOX? A może - widząc, że kończy się "tanie granie" na PC - MS i Sony pójdą tą samą drogą i cena nowych maszynek zacznie się np. od 1500 dolarów?

25.01.2019 10:00
7.1
zanonimizowany1191507
24
Legend

Z tego co czytałem Microsoft planuje w tej chwili 4 konsole - odpowiednik obecnego Xboxa One S, Xboxa One X, Xbox poświęcony wyłącznie streamingowi bez napędu i jego mocniejszy odpowiednik. Więc stawiam, że RT będzie tylko w odpowiedniku obecnego Xboxa One X i za takiego MS kwiknie pewnie z 3000 zł na premierę.

Osobiście jeśli będę miał wybór RT albo 60 klatek to nawet nie będę się zastanawiał. Oglądałem materiały porównawcze z RT w BF2 i szczerze? Nie potrafię dostrzec żadnej różnicy.

post wyedytowany przez zanonimizowany1191507 2019-01-25 10:05:35
25.01.2019 13:04
kęsik
😁
7.2
kęsik
148
Legend

Qverty nie oglądałeś pewnie Ojca Makuły, w Quake'u 2 wyraźnie widać ray tracing.

25.01.2019 15:04
7.3
1
zanonimizowany1191507
24
Legend

Nawet jeśli to wolę płynniejszą rozgrywkę niż jakieś dziadowskie odbicia w kałużach.

25.01.2019 10:08
Koktajl Mrozacy Mozg
8
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

I tak wazniejszy skill tych co beda pisac gry a nie co ma w srodku i jak wyglada na papierze. Niby XO mocniejsze niz PS4p ale ma 4k@60?

25.01.2019 10:10
vorimenn
9
odpowiedz
vorimenn
68
Generał

Ta, a w obrazku newsa logotyp pierwszego Xboksa. Brawo.

25.01.2019 10:14
10
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1232347
31
Generał

MS nie miało przypadkiem korzystać z gpu od AMD?

25.01.2019 10:22
10.1
zanonimizowany1272618
5
Generał

I korzystać będzie, ale z Navi, o którym wiadomo na razie tyle, że taka architektura w ogóle będzie. Ale co do detali nie ma większego info.

post wyedytowany przez zanonimizowany1272618 2019-01-25 10:22:44
25.01.2019 10:24
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1272618
5
Generał

Czyli to prawda, że M$ zrobi sobie segmenty cenowe konsol.

Jeszcze niedawno AMD mówiło, że nie interesuje ich na chwilę obecną RT. Blef, czy po prostu M$ skorzysta w innej wersji konsoli z karty zielonych?

Tylko ciekawe wtedy, jaka cena takiego pudełka, bo te karty to drogie zabawki i wątpię, żeby konsole powyżej 3 kafli miały wzięcie. To już lepiej wtedy poskładać PC.

25.01.2019 10:26
11.1
zanonimizowany1232347
31
Generał

Wątpię że AMD/Nvidia pozwoli na korzystanie gpu od konkurencji.

25.01.2019 15:02
11.2
Flaw
53
Centurion

To musi być rozwiązanie dedykowane całościowo aby wydajność stała na przyzwoitym poziomie za w miarę niskie pieniądze. AMD ogłosiło że ma rtx w planach ale na późną przyszłość, kiedy wszystkie ich karty będą wstanie tą technologie udźwignąć w czasie rzeczywistym.

25.01.2019 10:37
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
laki2217
126
Generał

AMD nie miało tworzyć karty pod RT. A wątpię, że zgodzą się na wykorzystanie kart od zielonych. Wątpię, że był to blef. Najgorzej jak konsole mają wyjść o wiele później niż teoretycznie spekulowano. RT jest technologią eksperymentalną i dawanie jej do konsol jest raczej dość dziwnym posunięciem (Niska wydajność). Najważniejszą rzeczą na konsolach są gry i tego powinni się oni trzymać.

25.01.2019 10:39
DanuelX
12.1
1
DanuelX
82
Kopalny

AMD nie miało tworzyć karty pod RT
Oczywiście, że będą tworzyli - brak nowości technologicznych to śmierć dla radeonów.

25.01.2019 10:44
12.2
laki2217
126
Generał

Będą, ale raczej nie w tym momencie.

25.01.2019 10:48
13
3
odpowiedz
1 odpowiedź
marioking
69
Pretorianin

Co za bajki.... nawet za dwa lata są na to marne szanse!!! A wyścig zapowiada się że już w przyszłym roku bedą. Ludzie skoro teraz sama grafika która jako tako to wspiera kosztuje 4-5k to zastanawiam się co zażywacie że sadzicie że pojawi się to w konsoli która musi kosztować max 3000, o ile ma mieć jakaś szanse na rynku. Oni muszą wpierw zapewnić płynne 4k60fps i to będzie sukces jak nowe konsole chociaż zapewnią to w powyższej cenie. A RT to tylko w snach :P

25.01.2019 12:04
dexapini9
13.1
1
dexapini9
116
veritas odium parit

mniejsza o 4k , ale niech w końcu w full hd będzie stałe 60fps WE WSZYSTKICH GRACH...

25.01.2019 11:18
14
odpowiedz
MadMaxPL
56
Konsul

RT, by gry były pozbawione wielu klatek?
Niech spadają na drzewo!!

25.01.2019 11:30
😁
15
odpowiedz
zanonimizowany1251906
6
Junior

Tiaaa... okaże się, że Xbox z RTX wyjdzie taniej niż karta graficzna z RTX.

25.01.2019 11:35
16
odpowiedz
zanonimizowany1280914
2
Legionista

+1 dla redakcji za wykorzystanie w newsie logo xboxa classic. Mam do dzisiaj i nigdy go nie sprzedam.

post wyedytowany przez zanonimizowany1280914 2019-01-25 11:37:32
25.01.2019 11:36
blood
17
odpowiedz
blood
241
Legend

AMD nie miało tworzyć karty pod RT

Ray tracing to nie jest jakaś technologia obcych. Rdzenie Tensor to po prostu zoptymalizowane rdzenie CUDA do wykonywania obliczeń typowych dla ray tracingu.

choć sercem nowego Xboksa jest układ od AMD, najwięcej na jego premierze mogłaby zyskać… firma Nvidia

Niezły analityk ;) Prędzej to oznacza, że wraz z premierą konsol nowej generacji Microsoft udostępni biblioteki z DX do Ray tracingu. Do tego na wiosnę mają wprowadzić DirectML, które jest odpowiednikiem DLSS. To oznacza, że frajerzy dokładają się do RTX, natomiast zaraz będą ogólnodostępne rozwiązania, które będą wspierane przez AMD, a technologie NVIDIA odejdą do lamusa jak PhysX, Gameworks i teraz GSYNC.

25.01.2019 11:58
papież Flo IV
😁
18
1
odpowiedz
papież Flo IV
83
Prymas Polski

No i znowu się herbatą oplułem.
Zapomniałem, że nie można pić czytając wiadomości z tematu "pogłoski", bo niezłych abstrakcji można się naczytać

25.01.2019 12:19
Ogame_fan
19
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

A czemu by nie. Jak 95% pecetowcow płakała że nie mogą odpalić takiego Double Agent (w tym ja) bo mało kto miał kartę z SM3.0 A Xbox 360 który wyszedł w 2005 już miał Shader Mode 3.0+ ;)

W rok wiele się może zmienić.

Wielu warpilo że taki Xbox One X będzie odpalal gry w 4k, Forza Horizon 4, Red Dead Redemption 2 (gdzie RDR2 to najładniejszy sandbox na rynku) Wiedźmin 3 czy dzisiejszy Resident Evil 2 chodzą w natywnym 4k.

post wyedytowany przez Ogame_fan 2019-01-25 12:56:08
25.01.2019 12:52
20
odpowiedz
zanonimizowany1202555
53
Konsul

Ta jasne. Chłodzenie to chyba by musieli ciekłym azotem zrobić.

No i błagam - na konsoli nawet 60 fps nie ma, a oni by mieli dać ray tracing?

xD

25.01.2019 13:01
😁
21
odpowiedz
robert665
64
Pretorianin

Będzie raytracing, ale w 15fps. Marketing będzie trąbił o imersjach, wiec będzie OK.

25.01.2019 13:03
kaszanka9
22
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

A po co by im był nie w czasie rzeczywistym, te wasze tytuły...

Czyli tak jak pisałem, jeżeli tylko zechcą, $ony i m$ mogą mieć w konsoli RT na zawołanie i to dużo taniej niż od nv.

post wyedytowany przez kaszanka9 2019-01-25 13:04:12
25.01.2019 13:28
A.l.e.X
23
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

ale bzdury, i że ty kaszanka dodatkowo je podchwyciłeś, AMD jest na etapie toczenia kulek jeśli chodzi o RT i długo to się jeszcze nie zmieni, dodatkowo RT wpleciony w budowanie klatek wymaga także wydajnego GPU o czym też powinieneś wiedzieć, więc za nim AMD nie dostarczy kart na rynek które będą w cenie budżetowej wspierać RT to zapomnicie o słowie RT w konsolach które celują w kwoty do 500-600 USD, chyba że któraś z konsol będzie miała podzespoły od Nvidii, na co się nie zapowiada m.in dlatego że dla NV kluczowe są inne pola biznesowe, dodatkowo patrz na cenę. RT zagości w konsolach kiedy kart za 300 PLN będą obsługiwać RT.

Ogame Fan - RE2 nie chodzi na XOX w natywnej 4K, ma upscalowanie, zresztą nie przeskoczysz technologii, 6Tflopa to 6Tflopa gdzie 2080TI ma prawie 15 (po OC).

25.01.2019 14:41
Ogame_fan
23.1
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Resident Evil 7 chodzi na X w 4k I 60 klatkach po patchu z zeszłego roku.

Resident Evil 2 ma trochę niższa rozdzielczość przy tak samo 60 klatkach i lepszym AA które w Res7 było takie sobie.

Nie zmienia to faktu że takie same posty były przed premierą X gdy było pierdu pierdu że nie będzie 4k A jednak gry wyglądają świetnie i 4k jest. Sam się nie spodziewałem natywnego 4k w Red Dead Redemption 2.

Ani ja ani Ty nie znamy specyfikacji i przyszłości. To że NVIdia sprzedaje i wmawia wszystkim że RT to taki produkt Premium i dyma graczy na nowych kartach które ledwie technologie ogarniaja, to nie jest jakaś nowośc.

To tak jak sprzedawanie przeznaczonej do kopania bitcoinow lepszej 1060 bez wyjścia wideo i zablokowanymi sterownikami, za 1/3 prawdziwej 1060.

A się okazuje że można tą oszukana 1060 podpiąć i puścić obraz przez kartę na płycie głównej i masz kartę za 1/3 ceny. Sa też sterowniki ogarnięte. I taki Shadow of the Tomb Raider chodzi lepiej na tej karcie niż na 3 x droższym 1060.

Nvidia i ich zagrywki :)

post wyedytowany przez Ogame_fan 2019-01-25 14:48:35
25.01.2019 23:44
kaszanka9
23.2
kaszanka9
109
Bulbulator

Ale ty człowieku bredzisz, amd dawno oferuje RT tylko winnych produktach , ty myślisz, że nie mogą zrobić karty?
Śmiech...
Zanim w ogóle ogłoszono RT to już dawno nv, m$, amd i cała banda nad tym pracowała.
Nie wymaga żadnego wydajnego gpu, to nie ma znaczenia, liczy się tylko czy sprzętowo liczy rt i tyle.

AMD jest na toczeniu kulek, co za fanboj ignorant nv...

Więc napiszę jeszcze raz, jeżeli tylko zechcą, bez problemu RT będą mieli w konsoli, a ty wiesz tyle co nic.

Ogame_fan

No raczej nie chciałbym takiej karty, sprawa nie jest taka kolorowa, bo te stery to chińczyk jakieś hakowane robi bez żadnego wsparcia i normalnych aktualizacji, a to, że w sumie cała branża doi, a rzeczywisty koszt produkcji jest sporo niższy to od lat tak jest.

post wyedytowany przez kaszanka9 2019-01-25 23:50:16
25.01.2019 23:52
Garruk_Wildspeaker
23.3
Garruk_Wildspeaker
1
Konsul

Przeciez sam raytracing to nie jest jakis magiczny patent nVidii. Technologia jako taka ma chyba z 20 lat, jak nie wiecej. Mozna to nawet software'owo robic (i robiono min. w scenowych demach juz na poczatku XXI wieku).

26.01.2019 06:18
Ogame_fan
23.4
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Kaszanka9

Wiadomo że wsparcie w takim przypadku nie istnieje, bo producent celowo blokuje żeby gracze płacili 3x więcej za taka sama wydajność.
Dlatego też nie rozumiem całego rzucania się na nowe GPU, gdzie jedynym wygranym jest prezes NVidii.

post wyedytowany przez Ogame_fan 2019-01-26 06:19:15
25.01.2019 14:24
TRX
24
odpowiedz
TRX
196
Generał

Krótko: nie ma szans na RT w następnej generacji konsol. Bo niby jakim cudem? To się w żaden sposób nie kalkuluje. No chyba że dostaniemy protezę na takiej samej zasadzie, jak 4K na XOneX i PS4 Pro: nie dość, że upscall i triki z obrazem, to jeszcze zakichane 30 fps.

25.01.2019 14:45
25
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1275065
1
Pretorianin

Pojawia sie nowe ps, xboxy, nvidia wtedy wypusci nowe karty i konsole znowu beda w czarnym tylku. Nie ma co sie podniecac.

25.01.2019 19:23
KrissDeValnor
😉
25.1
1
KrissDeValnor
43
Pretorianin

A może Ty się nie podniecaj - nie zapominaj, że za te karty będziesz musiał zapłacić kilka razy więcej...

25.01.2019 23:54
25.2
1
Skilgar
78
Konsul

Konsole są w czarnym tyłku? Wyjdź z bańki pecetowej.

25.01.2019 14:47
-=Esiu=-
😐
26
odpowiedz
3 odpowiedzi
-=Esiu=-
198
Everybody lies

RT nikogo...

25.01.2019 14:56
Persecuted
26.1
1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

RT kiedyś wszystkich, ale jeszcze na to za wcześnie :).

25.01.2019 17:28
Pitplayer
26.2
Pitplayer
80
Generał

Mnie na pewno. Z tych wszystkich wodotrysków jakie się pojawiły w ciągu ostatnich lat RT robi na mnie najmniejsze wrażenie. Skupiliby się lepiej na tym 4k60. Na XOX obłędnie wyglądające RDR2 chodzi w natywnym 4k. To dopiero robi wrażenie.

25.01.2019 18:04
Persecuted
26.3
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Bo tak po prawdzie RT to żaden wodotrysk, to po prostu inny - zgodny z naszym sposobem widzenia - sposób renderowania. Konsument czasem nawet nie zauważy różnicy (bo na przestrzeni lat developerzy nauczyli się symulować "podobne" efekty, używając znacznie uproszczonych metod), niemniej po stronie twórców gier RT stanowi prawdziwą rewolucję... a właściwie będzie stanowić, gdy cena technologii spadnie, a wydajność wzrośnie na tyle, by stała się ona powszechna wśród graczy. Raczej na pewno decydującą rolę odegrają tutaj konsole (no chyba że do tego czasu będziemy już grali w chmurze ;d).

post wyedytowany przez Persecuted 2019-01-25 18:06:45
25.01.2019 23:48
Garruk_Wildspeaker
27
odpowiedz
Garruk_Wildspeaker
1
Konsul

Rt bedzie spoko, kiedy bedzie na tyle mocy obliczeniowej zeby generowal cala grafike, nie tylko wybrane efekty czy odbicia ognia w kaluzach.

Czyli moze za 5 lat, jak dobrze pojdzie. No.. bede wspanialomyslny i powiem cztery i bedzie wtedy te 30fps'ow.

Technologie Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym