Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym
Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym
Słowo kluczowe w tym wszystkim "być może" - to tylko plotki, nic poza tym.
Aktywujesz RT na konsoli to będziesz miał solidne 15-20fps, o ile konsola nie zacznie się palić.
W temacie poprawcie, iż na GDC 2019 a nie 2018
Ciekawe co na to Sony, bitwa na ray tracking ?
Dlatego dodają RT, by potem zwalić winę że ponownie brak 60fps w grach właśnie z tego powodu.
Uwaga wróżenie z fusów: 30 fps w full hd za 2 lata :)
Obecnie pc za około 8 tys ciągną bfa v w około 70 fpsach z rtxem w fhd (i7 9770k, rtx 2070, 16gm ram). Raczej za 2 lata aż tak dużo się nie zmieni, aby "zen" od amd mógł uciągnąć coś takiego w cenie1.5tys.
Flaw uciagnie tylko że producenci gier na ps5 będą chcieli wydawać przełomowe graficznie gry a to będzie wymagało jeszcze większych zasobów a z roku na rok coraz wiekszych a hardware jest na stałe w konsoli. Więc później żeby było jeszcze lepiej ograniczą fps do 30 i wydadzą jakościowo gry które PC 4x droższy uciagnie w większym klatkarzu.
Takie badziewia jak bfv i inne robione pod konsole PC uciagnie w 60fps ale jak wyjdzie ps5 i gry technicznie poszybuja w górę to PC na złom i trzeba znowu 8tys wydać żeby grać.
Na razie nic ciekawego się nie szykuje, a 2 lata to już nie tak dużo (kurde że ja takie rzeczy pisze :D ) dla wydajności jak kiedyś. Dam przykład jak kiedyś kupowało się pentium 2 233MHz to już za 2 lata miałeś pentium 3 800MHz :) Skok wydajności był tak olbrzymi, że w praktyce twój sprzęt stawał się złomem. Teraz przed dwa lata przyrost wydajności to tak około 20% max. Jak ktoś ma jeszcze na posiadaniu 5 letniego i7 3770k to na spokojnie jeszcze znajduje się w rekomendowanych większości gier, więc generalnie kupowanie procków typu i7 9700k (+80% wydajności od 3 gen.) jeśli nie chcemy czegoś na ultra lub nie zmieniliśmy grafiki na bardzo mocną (bo chcemy w całości ją wykorzystać) nie ma sensu. Mało co się zmieniło..
Ciężko powiedzieć co będzie za dwa lata, ale patrząc na obecny trend wątpię żeby nowa konsola jakoś namieszała w sprzęcie. Będzie to po prostu średniej jakości pc max (oby bo ceny poszły w górę).
Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym
Słowo kluczowe w tym wszystkim "być może" - to tylko plotki, nic poza tym.
Aktywujesz RT na konsoli to będziesz miał solidne 15-20fps, o ile konsola nie zacznie się palić.
Jeśli tak to super.
Ale mam trzy obawy, że albo będzie mało FPSów, albo będziemy dłużej czekać na nową generację, albo zapłacimy naprawdę sporą kasę.
pewnie będzie taka obsługa ray tracingu jak teraz 4K. Niby jest... a jednak nie jest.
Skoro obecnie procesory graficzne wspierające RT kosztują tyle co 4 konsole, to ile miałby kosztować taki XBOX? A może - widząc, że kończy się "tanie granie" na PC - MS i Sony pójdą tą samą drogą i cena nowych maszynek zacznie się np. od 1500 dolarów?
Z tego co czytałem Microsoft planuje w tej chwili 4 konsole - odpowiednik obecnego Xboxa One S, Xboxa One X, Xbox poświęcony wyłącznie streamingowi bez napędu i jego mocniejszy odpowiednik. Więc stawiam, że RT będzie tylko w odpowiedniku obecnego Xboxa One X i za takiego MS kwiknie pewnie z 3000 zł na premierę.
Osobiście jeśli będę miał wybór RT albo 60 klatek to nawet nie będę się zastanawiał. Oglądałem materiały porównawcze z RT w BF2 i szczerze? Nie potrafię dostrzec żadnej różnicy.
Qverty nie oglądałeś pewnie Ojca Makuły, w Quake'u 2 wyraźnie widać ray tracing.
Nawet jeśli to wolę płynniejszą rozgrywkę niż jakieś dziadowskie odbicia w kałużach.
I tak wazniejszy skill tych co beda pisac gry a nie co ma w srodku i jak wyglada na papierze. Niby XO mocniejsze niz PS4p ale ma 4k@60?
MS nie miało przypadkiem korzystać z gpu od AMD?
I korzystać będzie, ale z Navi, o którym wiadomo na razie tyle, że taka architektura w ogóle będzie. Ale co do detali nie ma większego info.
Czyli to prawda, że M$ zrobi sobie segmenty cenowe konsol.
Jeszcze niedawno AMD mówiło, że nie interesuje ich na chwilę obecną RT. Blef, czy po prostu M$ skorzysta w innej wersji konsoli z karty zielonych?
Tylko ciekawe wtedy, jaka cena takiego pudełka, bo te karty to drogie zabawki i wątpię, żeby konsole powyżej 3 kafli miały wzięcie. To już lepiej wtedy poskładać PC.
Wątpię że AMD/Nvidia pozwoli na korzystanie gpu od konkurencji.
To musi być rozwiązanie dedykowane całościowo aby wydajność stała na przyzwoitym poziomie za w miarę niskie pieniądze. AMD ogłosiło że ma rtx w planach ale na późną przyszłość, kiedy wszystkie ich karty będą wstanie tą technologie udźwignąć w czasie rzeczywistym.
AMD nie miało tworzyć karty pod RT. A wątpię, że zgodzą się na wykorzystanie kart od zielonych. Wątpię, że był to blef. Najgorzej jak konsole mają wyjść o wiele później niż teoretycznie spekulowano. RT jest technologią eksperymentalną i dawanie jej do konsol jest raczej dość dziwnym posunięciem (Niska wydajność). Najważniejszą rzeczą na konsolach są gry i tego powinni się oni trzymać.
Co za bajki.... nawet za dwa lata są na to marne szanse!!! A wyścig zapowiada się że już w przyszłym roku bedą. Ludzie skoro teraz sama grafika która jako tako to wspiera kosztuje 4-5k to zastanawiam się co zażywacie że sadzicie że pojawi się to w konsoli która musi kosztować max 3000, o ile ma mieć jakaś szanse na rynku. Oni muszą wpierw zapewnić płynne 4k60fps i to będzie sukces jak nowe konsole chociaż zapewnią to w powyższej cenie. A RT to tylko w snach :P
Tiaaa... okaże się, że Xbox z RTX wyjdzie taniej niż karta graficzna z RTX.
+1 dla redakcji za wykorzystanie w newsie logo xboxa classic. Mam do dzisiaj i nigdy go nie sprzedam.
AMD nie miało tworzyć karty pod RT
Ray tracing to nie jest jakaś technologia obcych. Rdzenie Tensor to po prostu zoptymalizowane rdzenie CUDA do wykonywania obliczeń typowych dla ray tracingu.
choć sercem nowego Xboksa jest układ od AMD, najwięcej na jego premierze mogłaby zyskać… firma Nvidia
Niezły analityk ;) Prędzej to oznacza, że wraz z premierą konsol nowej generacji Microsoft udostępni biblioteki z DX do Ray tracingu. Do tego na wiosnę mają wprowadzić DirectML, które jest odpowiednikiem DLSS. To oznacza, że frajerzy dokładają się do RTX, natomiast zaraz będą ogólnodostępne rozwiązania, które będą wspierane przez AMD, a technologie NVIDIA odejdą do lamusa jak PhysX, Gameworks i teraz GSYNC.
No i znowu się herbatą oplułem.
Zapomniałem, że nie można pić czytając wiadomości z tematu "pogłoski", bo niezłych abstrakcji można się naczytać
A czemu by nie. Jak 95% pecetowcow płakała że nie mogą odpalić takiego Double Agent (w tym ja) bo mało kto miał kartę z SM3.0 A Xbox 360 który wyszedł w 2005 już miał Shader Mode 3.0+ ;)
W rok wiele się może zmienić.
Wielu warpilo że taki Xbox One X będzie odpalal gry w 4k, Forza Horizon 4, Red Dead Redemption 2 (gdzie RDR2 to najładniejszy sandbox na rynku) Wiedźmin 3 czy dzisiejszy Resident Evil 2 chodzą w natywnym 4k.
Ta jasne. Chłodzenie to chyba by musieli ciekłym azotem zrobić.
No i błagam - na konsoli nawet 60 fps nie ma, a oni by mieli dać ray tracing?
xD
Będzie raytracing, ale w 15fps. Marketing będzie trąbił o imersjach, wiec będzie OK.
A po co by im był nie w czasie rzeczywistym, te wasze tytuły...
Czyli tak jak pisałem, jeżeli tylko zechcą, $ony i m$ mogą mieć w konsoli RT na zawołanie i to dużo taniej niż od nv.
ale bzdury, i że ty kaszanka dodatkowo je podchwyciłeś, AMD jest na etapie toczenia kulek jeśli chodzi o RT i długo to się jeszcze nie zmieni, dodatkowo RT wpleciony w budowanie klatek wymaga także wydajnego GPU o czym też powinieneś wiedzieć, więc za nim AMD nie dostarczy kart na rynek które będą w cenie budżetowej wspierać RT to zapomnicie o słowie RT w konsolach które celują w kwoty do 500-600 USD, chyba że któraś z konsol będzie miała podzespoły od Nvidii, na co się nie zapowiada m.in dlatego że dla NV kluczowe są inne pola biznesowe, dodatkowo patrz na cenę. RT zagości w konsolach kiedy kart za 300 PLN będą obsługiwać RT.
Ogame Fan - RE2 nie chodzi na XOX w natywnej 4K, ma upscalowanie, zresztą nie przeskoczysz technologii, 6Tflopa to 6Tflopa gdzie 2080TI ma prawie 15 (po OC).
Resident Evil 7 chodzi na X w 4k I 60 klatkach po patchu z zeszłego roku.
Resident Evil 2 ma trochę niższa rozdzielczość przy tak samo 60 klatkach i lepszym AA które w Res7 było takie sobie.
Nie zmienia to faktu że takie same posty były przed premierą X gdy było pierdu pierdu że nie będzie 4k A jednak gry wyglądają świetnie i 4k jest. Sam się nie spodziewałem natywnego 4k w Red Dead Redemption 2.
Ani ja ani Ty nie znamy specyfikacji i przyszłości. To że NVIdia sprzedaje i wmawia wszystkim że RT to taki produkt Premium i dyma graczy na nowych kartach które ledwie technologie ogarniaja, to nie jest jakaś nowośc.
To tak jak sprzedawanie przeznaczonej do kopania bitcoinow lepszej 1060 bez wyjścia wideo i zablokowanymi sterownikami, za 1/3 prawdziwej 1060.
A się okazuje że można tą oszukana 1060 podpiąć i puścić obraz przez kartę na płycie głównej i masz kartę za 1/3 ceny. Sa też sterowniki ogarnięte. I taki Shadow of the Tomb Raider chodzi lepiej na tej karcie niż na 3 x droższym 1060.
Nvidia i ich zagrywki :)
Ale ty człowieku bredzisz, amd dawno oferuje RT tylko winnych produktach , ty myślisz, że nie mogą zrobić karty?
Śmiech...
Zanim w ogóle ogłoszono RT to już dawno nv, m$, amd i cała banda nad tym pracowała.
Nie wymaga żadnego wydajnego gpu, to nie ma znaczenia, liczy się tylko czy sprzętowo liczy rt i tyle.
AMD jest na toczeniu kulek, co za fanboj ignorant nv...
Więc napiszę jeszcze raz, jeżeli tylko zechcą, bez problemu RT będą mieli w konsoli, a ty wiesz tyle co nic.
Ogame_fan
No raczej nie chciałbym takiej karty, sprawa nie jest taka kolorowa, bo te stery to chińczyk jakieś hakowane robi bez żadnego wsparcia i normalnych aktualizacji, a to, że w sumie cała branża doi, a rzeczywisty koszt produkcji jest sporo niższy to od lat tak jest.
Przeciez sam raytracing to nie jest jakis magiczny patent nVidii. Technologia jako taka ma chyba z 20 lat, jak nie wiecej. Mozna to nawet software'owo robic (i robiono min. w scenowych demach juz na poczatku XXI wieku).
Kaszanka9
Wiadomo że wsparcie w takim przypadku nie istnieje, bo producent celowo blokuje żeby gracze płacili 3x więcej za taka sama wydajność.
Dlatego też nie rozumiem całego rzucania się na nowe GPU, gdzie jedynym wygranym jest prezes NVidii.
Krótko: nie ma szans na RT w następnej generacji konsol. Bo niby jakim cudem? To się w żaden sposób nie kalkuluje. No chyba że dostaniemy protezę na takiej samej zasadzie, jak 4K na XOneX i PS4 Pro: nie dość, że upscall i triki z obrazem, to jeszcze zakichane 30 fps.
Pojawia sie nowe ps, xboxy, nvidia wtedy wypusci nowe karty i konsole znowu beda w czarnym tylku. Nie ma co sie podniecac.
Mnie na pewno. Z tych wszystkich wodotrysków jakie się pojawiły w ciągu ostatnich lat RT robi na mnie najmniejsze wrażenie. Skupiliby się lepiej na tym 4k60. Na XOX obłędnie wyglądające RDR2 chodzi w natywnym 4k. To dopiero robi wrażenie.
Bo tak po prawdzie RT to żaden wodotrysk, to po prostu inny - zgodny z naszym sposobem widzenia - sposób renderowania. Konsument czasem nawet nie zauważy różnicy (bo na przestrzeni lat developerzy nauczyli się symulować "podobne" efekty, używając znacznie uproszczonych metod), niemniej po stronie twórców gier RT stanowi prawdziwą rewolucję... a właściwie będzie stanowić, gdy cena technologii spadnie, a wydajność wzrośnie na tyle, by stała się ona powszechna wśród graczy. Raczej na pewno decydującą rolę odegrają tutaj konsole (no chyba że do tego czasu będziemy już grali w chmurze ;d).
Rt bedzie spoko, kiedy bedzie na tyle mocy obliczeniowej zeby generowal cala grafike, nie tylko wybrane efekty czy odbicia ognia w kaluzach.
Czyli moze za 5 lat, jak dobrze pojdzie. No.. bede wspanialomyslny i powiem cztery i bedzie wtedy te 30fps'ow.