Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Skasowano grę w uniwersum Star Wars tworzoną przez EA Vancouver

16.01.2019 11:03
Czarny  Wilk
2
33
odpowiedz
3 odpowiedzi
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Skasować dwa razy tę samą grę. Wyższy poziom, godny EA ;)

16.01.2019 10:53
1
21
AlienShooter
187
Generał

Nie miała pewnie lootboxów ani innych płatnych elementów sieciowych dlatego zrezygnowali.

Już wolałbym aby licencje SW dostał Ubisoft. Nie powiem gra w styly Far Cry'a w uniwersum SW mogłaby być ciekawa.

16.01.2019 10:56
Asasyn363
1
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
Asasyn363
160
Senator

Pff... EA jak zwykle coś psuje i zabija. Marka SW nie mogła gorzej trafić. Błagam niech Disney zerwie jakikolwiek kontrakt i odda ją ludziom kompetentnym.
projekt został skasowany, bo jego produkcja zajęłaby jeszcze dużo czasu, a wydawca potrzebuje czegoś wcześniej
:D to co ma powiedzieć Rockstar? Dla nich 8 lat pracy się opłaciło... I to jeszcze jak. Niestety EA zamiast poświęcić czas i stworzyć coś ekstra, szczególnie mając w rękach tak silną markę, woli zrobić coś na szybko, co jest nijakie i ludzie o tym zapomną (patrz Anthem). Czyli pewnie będzie to lootboxowa strzelanka multiplayer, która umrze po kilku miesiącach jak Battlefront. Bo przecież gry singleplayer się nie sprzedają.

post wyedytowany przez Asasyn363 2019-01-16 11:04:34
16.01.2019 10:53
1
21
AlienShooter
187
Generał

Nie miała pewnie lootboxów ani innych płatnych elementów sieciowych dlatego zrezygnowali.

Już wolałbym aby licencje SW dostał Ubisoft. Nie powiem gra w styly Far Cry'a w uniwersum SW mogłaby być ciekawa.

16.01.2019 10:56
Asasyn363
1
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
Asasyn363
160
Senator

Pff... EA jak zwykle coś psuje i zabija. Marka SW nie mogła gorzej trafić. Błagam niech Disney zerwie jakikolwiek kontrakt i odda ją ludziom kompetentnym.
projekt został skasowany, bo jego produkcja zajęłaby jeszcze dużo czasu, a wydawca potrzebuje czegoś wcześniej
:D to co ma powiedzieć Rockstar? Dla nich 8 lat pracy się opłaciło... I to jeszcze jak. Niestety EA zamiast poświęcić czas i stworzyć coś ekstra, szczególnie mając w rękach tak silną markę, woli zrobić coś na szybko, co jest nijakie i ludzie o tym zapomną (patrz Anthem). Czyli pewnie będzie to lootboxowa strzelanka multiplayer, która umrze po kilku miesiącach jak Battlefront. Bo przecież gry singleplayer się nie sprzedają.

post wyedytowany przez Asasyn363 2019-01-16 11:04:34
16.01.2019 11:17
1.1
Xand3rd
10
Centurion

wróżbite macieja informuje że w athem nie będzie żadnych lootboxów

16.01.2019 12:27
Asasyn363
1.2
2
Asasyn363
160
Senator

I co to zmienia? Nadal jest to nijaka gra MP. A jak nie lootboxy to mikrotransakcje lub jeszcze coś innego. EA ma od takich rzeczy najlepszych speców.

16.01.2019 14:12
XoniC
1.3
2
XoniC
67
Generał

@Xand3rd
Nie będzie lootboxów, ale pewnie jakieś mikrotransakcje wprowadzą miesiąc po premierze gry. Nie bój się, EA się o to postara i nie zmarnuje szansy na zarobienie dodatkowych pieniędzy.

16.01.2019 11:03
Czarny  Wilk
2
33
odpowiedz
3 odpowiedzi
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Skasować dwa razy tę samą grę. Wyższy poziom, godny EA ;)

16.01.2019 11:21
elathir
2.1
3
elathir
97
Czymże jest nuda?

Czekamy aż jeszcze kogoś pozwą z tą sprawą by zaliczyć korpo bingo.

16.01.2019 21:37
😂
2.2
2
zanonimizowany668247
168
Legend

To jeszcze nie jest prawdziwe EA, bo gdzie informacja o skasowaniu studia?

17.01.2019 13:02
Czarny  Wilk
2.3
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

@Blackthorn: Spokojnie, do trzech razy sztuka :P

16.01.2019 11:04
DominikDDDZ
3
2
odpowiedz
DominikDDDZ
15
Legionista

Gratuluję EA, głęboki ten dół sobie kopiecie, teraz tylko czekać jak wam Anthem się nie uda i zamknięcie BioWare.

post wyedytowany przez DominikDDDZ 2019-01-16 11:08:45
16.01.2019 11:09
Bezi2598
4
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
140
Legend

Ja pierdzielę, teraz tylko syfne Battlefronty z lootboxami będą wydawać.

Niech oddadzą prawa, Disney już wystarczająco zabija markę, EA nie musi pomagać.

16.01.2019 11:35
4.1
8
radas_b
62
Generał
Wideo

No Disney prześcigną chyba właśnie EA w chciwości i bezczelności.
https://youtu.be/5hiAI0IRC1c

16.01.2019 11:12
Persecuted
5
1
odpowiedz
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Historia stojąca za tym projektem jest dosyć ciekawa (chociaż smutna), więc warto się z nią zapoznać sięgając po książkę "Blood, Sweat, and Pixels" Jasona Schreinera, albo przynajmniej po jej darmowy fragment opowiadający o losach tej właśnie gry:

https://kotaku.com/the-collapse-of-viscerals-ambitious-star-wars-game-1819916152

Ciekaw jestem tylko, czy rodząca się gra faktycznie miała nawiązywać do projektu Yuma, czy też wpadli na jeszcze inny pomysł, który finalnie również trafił do kosza...

Swoją drogą widać, że ludzie z Visceral mieli ogromną chęć stworzenia kosmicznej gry z otwartym światem i eksploracją kosmosu (na co wskazują projekty Jamaica, Yuma oraz ich plany odnośnie Dead Space 4). Szkoda, że nigdy nie mieli szansy na wcielenie tego w życie, bo mogło z tego wyjść coś na prawdę extra ;(.

post wyedytowany przez Persecuted 2019-01-16 11:14:09
16.01.2019 11:15
Elevrilnar
6
odpowiedz
Elevrilnar
8
Generał

Mogli nareszcie zrobić naprawdę dobrą grę w uniwersum SW, to ją anulowali. No ale to nie miała być sieciówka (chyba...), więc nie za bardzo wpisywała się w obecną politykę wydawniczą, a spore nakłady trzeba było ponieść. Zadziwiające jest tylko to, że takiego giganta nie stać na solidną dywersyfikację tworzonych gier pod kątem modelu rozgrywki.

16.01.2019 11:16
BlurekPL
7
2
odpowiedz
BlurekPL
130
Generał

Niech nawet Ubisoft dostanie tą markę Star Wars, założe się że większość by się ucieszyła z gry jak Odyssey czy Origins tylko w świecie Star Wars, a Ubi mając tyle tą marke co EA na pewno by wydało ze 2-3 duże gry z których gracze byli by zadowoleni, a to co EA ***** z tą marką to jest po prostu tragedia. Teraz niech Anthem się nie uda (chociaż mocno mu kibicuje) i padnie BioWare, dobry BF5 podpadł większości nieprawdziwym marketingiem, a Battlefront podwójnie zawiódł. Teraz u nich pewniakiem jedynie jest nowa fifa.

post wyedytowany przez Admina 2019-01-16 11:29:18
16.01.2019 11:25
8
odpowiedz
Malin_1988
21
Pretorianin

Po co Ea wydawało grube miliony na licencję GW skoro nie potrafią wykorzystać potencjału tego świata. Czy naprawdę 1 gra na 2 lata z tego Universum leży poza zasięgiem największego wydawcy.

16.01.2019 11:39
9
odpowiedz
1 odpowiedź
sticky_dude
67
Generał

Dlaczego zakładacie że zle EA skasowało dobra grę tylko dlatego, że miała być w uniwersum Star Wars? ;)
Może po prostu studio nie podołało... Dostali drugą szansę i nadal źle to wyglądało i nie było warte czasu który potrzebowali na produkcję. I skąd wiecie że Disney też nie miał na to wpływu?
Fajnie że macie tak bujną wyobraźnię ale moze lepiej ze to skasowali niż gdyby mieli wydać kolejnego gniota.

16.01.2019 14:58
domino310
9.1
domino310
116
Bastard Rycerski

A kto zatrudnia tych ludzi? Czy EA nie potrafi skrzyknąć ludzi do zrobienia gry na poziomie w tym uniwersum przy tak potężnych środkach?
Jaka by nie była prawda, to ich wina.

16.01.2019 11:47
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
12dura
48
Senator

Visceral i EA Vancouver, czy jeszcze jakieś studio robi(ło) ostatnio grę w uniwersum SW czy mi się wydaje?

post wyedytowany przez 12dura 2019-01-16 18:45:14
16.01.2019 12:02
Maniek9012
10.1
2
Maniek9012
62
Pivot to Profit
Wideo

Jeszcze Respawn Entertainment produkuje jeszcze oficjalnie nienazwaną grę w uniwersum SW.
Była zapowiedź w zeszłym roku na ĘĄ Plej, a raczej pogadanka na krzesełku z silną niezależną kobietą nieco ponad 2 minuty na całe targi:
https://www.youtube.com/watch?v=1blupI8Nd8M

Natomiast C&C: Rivals na smartfony 10 czy 20 minut (zależnie od transmisji) ponad z meczykiem:
https://www.youtube.com/watch?v=7YHmki_4DVc

16.01.2019 12:16
10.2
1
12dura
48
Senator

No właśnie tak mi się wydawało. No to czekamy na anulowanie sw od respawn

17.01.2019 00:30
Gorn221
10.3
Gorn221
102
Łowca Demonów

A to ona już nie ma przypadkiem tytułu Star Wars Jedi: Fallen Order

16.01.2019 11:52
Aen
👍
11
2
odpowiedz
Aen
232
Anesthetize

I bardzo dobrze. Star Wars pod szyldem EA i Disneya to niekończące się pasmo porażek. Po co sobie psuć statystyki ciekawą grą?

16.01.2019 12:05
crotyx777
👍
12
odpowiedz
crotyx777
57
Konsul

Dzięki EA , dobra robota , świetny plan oby tak dalej !

16.01.2019 12:12
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
themiz66
2
Progamer

Tak piszecie jaki to star wars swietny owszem ale do filmow lub mmo
Ostatnia gra nawet nie weszla do top 10 wsrod sprzedawazy taki assasyn i fifa ja pobil
Niestety ludzie wola gry typu fortnite ,fifa czy cod a jak single to juz duzy swiat pokroju rdr2 czy assasyn

post wyedytowany przez themiz66 2019-01-16 12:14:09
16.01.2019 12:23
Asasyn363
13.1
Asasyn363
160
Senator

Ostatnia gra nawet nie weszla do top 10 wsrod sprzedawazy
Bo ostatnia gra to szrot.

Ostatnia świetna gra z SW to... tak zdecydowanie KOTOR i na szybko wyciągnięte info z Internetu jest takie, że swego czasu była jedną z najszybciej rozchodzących się gier na konsolę. Pewniakiem jest to, że gdyby jakieś RPG albo sandbox z SW w tytule, trafił w odpowiednie ręce to stałby się hitem. Ale aktualnie do głowy przychodzą mi chyba tylko 3 firmy, które te ręce mają odpowiednie - CDP Red, R* i 4A Games. Po tym jakim klimatem bije Metro w ich grze, aż strach pomyśleć co by wyczynili przy SW.

post wyedytowany przez Asasyn363 2019-01-16 12:32:27
16.01.2019 16:29
robert357
13.2
robert357
66
Konsul

Przecież Battlefronty z 2004 i 05 pokazują, że SW nadaje się do FPSów, KOTORy - RPG, Wing Commander - gry "lotnicze" itd. To nie ma nic do rzeczy, jeżeli gra na start jest robiona tylko po to, by wyciskała kasę na frajerach co łykną wszystko za sam tytuł.

17.01.2019 12:51
Fasola Jasio
13.3
Fasola Jasio
73
Generał

"Tak piszecie jaki to star wars swietny owszem ale do filmow lub mmo"
Star Wars ma olbrzymi potencjał praktycznie do każdego rodzaju gier. To, że ostatnio jest syf to nie znaczy, że zawsze tak było.
Ja do dziś mam nadzieje, że wyjdzie coś na poziomie starych gier tego universum. Zagrywałem się zarówno w symulatory (X-Wing Aliance i wcześniejsze), strategie (Rebelion) jak i FPP (Jedi Knight).
"Wing Commander - gry "lotnicze"" - to nie Star Wars

16.01.2019 12:28
TheCerbis
14
1
odpowiedz
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Może gra zbyt dobrze się zapowiadała i nie było mikropłatności.

16.01.2019 12:30
stalkerrr
15
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
stalkerrr
82
Konsul

Zaimplementowanie lootboxów do istniejącej już gry to żaden problem, więc pisanie, że to dlatego ją usunęli jest strasznie głupie.

16.01.2019 14:00
TheCerbis
15.1
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Znasz pojęcie ironii?

16.01.2019 14:10
stalkerrr
15.2
3
stalkerrr
82
Konsul

TheCerbis, znam pojęcie ironii, znam też takich gagatków co potrafią zasłaniać się ironią gdy okazało się, że nie mieli racji.

16.01.2019 14:09
ddawdad
16
odpowiedz
ddawdad
63
Przegryw

Niech im już zabiorą te prawa, bo szkoda marnować takie potencjały na gry. A Disney też mógłby się ogarnąć i zrobić coś dobrego jeśli chodzi o główną filmową serię.

16.01.2019 14:21
dj_sasek
😐
17
4
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Mieć markę Star Wars i nie zrobić dobrej gry RPG dla jednego gracza w tym uniwersum to tylko EA potrafi.

16.01.2019 14:35
Azerath
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Azerath
156
Senator

Czyli wzięli skasowali szalenie obiecujący projekt od Amy Hennig i Visceral obracający się wokół grupki łotrów i ich napadów na banki, który potrzebował jakiegoś roku-dwa na dokończenie i by gdzieś teraz w tym roku wychodził, żeby skleić jakiegoś potworka z otwartym światem i sześcioma tonami śmieciowej zawartości mającej klinicznie podtrzymywać uwagę graczy, których zamierzali doić mikrotransakcjami, żeby potem go skasować i rozpocząć pracę nad nowym projektem, którym chcą zarobić wydając go przy premierze konsol nowych generacji w 2020, kiedy w aurze ekscytacji ludzie kupują wszystko, ale że czasu mało, to zrezygnują z otwartego świata i zrobią coś z bardziej klasyczną, linearną kampanią. Brawo EA, prawdziwi geniusze byznesu! Nie pamiętam dokładnych szacunków, jakie kiedyś robiłem, ale w przybliżeniu projekt Visceral potrzebował jakichś 50-100 milionów dolarów na dokończenie rozłożone na dwa-trzy lata, gdzie każdego roku EA kasuje jeden miliard dolarów ze sprzedaży FIFY, kolejny z mikrotransakcji z tylko samej tej FIFY i jeszcze kolejny ze sprzedaży ich corocznej serii Battle-field/front. Brak mi słów.

post wyedytowany przez Azerath 2019-01-16 14:36:30
16.01.2019 15:06
Persecuted
18.1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

No właśnie nie bardzo. Zajrzyj do linka z postu [5], tam są opisane kulisy tej produkcji. W skrócie: to była jedna, wielka katastrofa. Studio było chronicznie niedofinansowane (z racji ogromnych kosztów, wywołanych faktem, że jego siedziba znajdowała się w jednym z najdroższych miast USA), a do tego ludzie z Visceral mieli ogromne problemy z dostrojeniem się do metod pracy i oczekiwań pani Hennig, która ponoć nieźle zadzierała nosa (traktując wszystkich z góry), jak również wtykała go do spraw, o których nie do końca miała pojęcie (jak np. projekt poziomów czy sprawy czysto techniczne).

Ponoć nawet to króciutkie "demko", w którym nasz bohater wychodzi z budynku, to tylko sklecona na szybko atrapa, zrodzona w niemałych bólach.

A co do zmiany gry liniowej w "openworldową", to sprawa jest dużo prostsza. EA po prostu goni za trendami. Gra od Visceral w pierwszej wersji była właśnie grą z otwartym światem, ale EA zapatrzyło się w hity pokroju Uncharted i zamarzło im się zrobienie własnej gry w tym stylu, toteż nakazali skasowanie gry SW w pierwotnym kształcie i produkcję gry liniowej. Lata mijały, postępów prac nie było widać, a trendy znów się zmieniły, więc włodarze EA ponownie przyjęli nową koncepcję, nakazując powrót do idei otwartego świata... Widać znowu coś nie "pykło" i całość poszła do kosza, na rzecz mniejszej gry, zapewne liniowej...

16.01.2019 19:12
Azerath
18.2
Azerath
156
Senator

Czytałem ten artykuł jak i książkę. I bardzo dobrze pamiętam, że odczucie miałem jedno - wina leżała po stronie EA. Brak ludzi spowodowany przez zwolnienia przez nich zainicjowane, blokowanie zatrudnienia nowych ludzi, narzucanie im innych projektów, dzielenie zespołu, dociskanie jakiegoś bzdurnego trybu multiplayer na ich plecy, zmuszać do pracy na silniku stworzonym do jednej konkretnej gry, która nie była tą, którą robili, i która tygodniowe drobnostki przeciągała na długie miesiące, potem próby oddelegowania kierownictwa nad projektem do innego studia. Czytając opinie byłych pracowników różnych placówek EA widzi się jeden stały element: brak jakiejkolwiek tożsamości na poziomie studiów jak i samych projektów. EA traktuje produkcję gier dosłownie jak jakiś excelowy formularz. Nie ma gry w historii, która nie borykała się z licznymi problemami na etapie produkcji. Czasami nawet skraplając się w coś grywalnego miesiące przed premierą. Różnego rodzaju produkcyjne demka mają jeden cel, dać ludziom pojęcie, jak wyglądać będzie skończona gra. I w większości są robione dosłownie pod dyktando jakiegoś scenariusza, wyjście poza którego przez osobę prezentującą kończyłyby się wywaleniem do pulpitu albo obnażeniem całej fasady. Kosztują one miesiące pracy, ale takie są realia tej branży. Niektórzy ludzie mieli problem z Hennig, ale nie powodu jej metod pracy, która przyniosła z Naughty Dog do Visceral, którą to zmianę ludzie uwielbiali, ale z powodu tego, że obarczona była obowiązkami wynikającymi z brakiem doświadczonych pracowników, których to zatrudnienie blokowało EA. Powód był jeden. EA uznało, że nie zarobią wystarczająco dużo pieniędzy.

16.01.2019 15:00
cycu2003
😒
19
odpowiedz
1 odpowiedź
cycu2003
236
Legend

Zajebiście. Kiedyś wychodziła masa gier ze SW (na różnym poziomie) a jak przejął Disney z obietnicą wielu gier po paru latach mamy ledwie 2 Battlefronty...i wychodzi na to że nic więcej

16.01.2019 22:04
vlaskk
19.1
vlaskk
63
Pretorianin

+ masa gier mobilnych

16.01.2019 15:10
😡
20
odpowiedz
zanonimizowany1279936
1
Junior

Ta zniewaga krwi wymaga, oby tylko Jedi Fallen Order nie kasowali bo nas popamiętają !

16.01.2019 15:36
Harry M
21
2
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Może jakaś FIFA: Star Wars? Myślę że na to EA by się zgodziło.

16.01.2019 21:30
22
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1275047
0
Centurion

Wielka szkoda, marzy mi się jakaś nowa singlowa gra w tym uniwersum.

17.01.2019 01:20
/SanS\
22.1
1
/SanS\
2
Chorąży

nie nie marzy ci sie!Marzy ci sie więcej gier-usług w których nie musisz czekać na endgame bo możesz sobie go "przyśpieszyć".Korpo wie lepiej czego chcesz.

17.01.2019 00:29
Gorn221
23
odpowiedz
1 odpowiedź
Gorn221
102
Łowca Demonów

Bethesda i EA zacięcie walczą o ostatnie miejsce.

17.01.2019 14:07
kolonijo
23.1
4
kolonijo
30
Chorąży

Ciężko im będzie pokonać Blizzarda

17.01.2019 07:20
24
1
odpowiedz
Linhael
25
Centurion

Zajęłaby zbyt dużo czasu to znaczy więcej niż rok. Widzą tylko czubek nosa nie patrzą w dalszej perspektywie na zysk. Albo wydają półprodukty z zawartością godną sapera albo kasują projekty bo są zbyt ambitne. Niech już sobie odpuszczą pełnoprawne gry i zabiorą się za mobilne. To bardziej ich usatysfakcjonuje.

17.01.2019 19:23
25
odpowiedz
zanonimizowany722423
64
Generał

Pewnie za dobrze wyszedł single, i pewnie też było (albo nie było) mikrotranzakcji to o skasowali i powiedzieli żę za 3 razem ma być sieciowy chłam albo wylatujaz roboty

17.01.2019 19:36
Pan Dzikus
26
1
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

Disney popełnił błąd. Gdy kilka lat temu ogłosili, że umożliwią innym studiom robienie gier w świecie Gwiezdnych Wojen to myślałem, że będzie to wyglądać tak, jak wygląda produkcja gier w świecie Warhammer i Warhammer 40000. A te głupki dały licencje tylko EA w wyniku czego przez te lata powstał tylko Battlefront i Battlefront II.

Wiadomość Skasowano grę w uniwersum Star Wars tworzoną przez EA Vancouver