Twórca Steam Spy wyjaśnia, jak Epic Games Store pozyskuje influencerów
Komentarze z którymi w pełni się zgadzam:
Doesn't sound better for small developers. Epic is simply passing discovery costs along to the developer. They're only charging 12% because they offer far less support and services than Steam. Meanwhile they caught some buzz and headlines and cherry picked a few likely/sure-hits.
Doesn't sound better for consumers. The service offers nothing new. Prices aren't lower. Services are worse. Selection is minimal.
Sounds good for Epic. Epic gets attention and money.
Sounds good for "influencers" (btw, **** influencers). They get attention and money.
Sounds good for the lucky few hand-picked developers. These aren't the no-name struggling indies though, just winners like Team Meat.
I dislike Epic store even more after reading this info.
- Focus on influences who will act as paid sales force
- Grabbing customer data and giving it to developers when unrelated to their game
- Keeping negative focus on reviews and opt-in reviews on general. I find Steam reviews quite useful most of the times and Steam has great features to filter them
- No discoverability (influencers suck when objectively reviewing games) features. I go through Steam discovery or find interesting game suggestions all the time.
- Still no guides/forums when moneyhatted developers refer to Steam forums for support.
- There is more on external pricing can't be lower than Epic, extra influencer charges to developers and so on.
This shit is anti-consumer and really will not work for most smaller devs either. Epic is throwing Fortnite money to try and build this terrible (for PC gamers) endeavor and I really dislike it. Meh.
Akurat system oceniania na steamie jest najlepszą opcją, by dowiedzieć się czy dana gra jest warta uwagi (Są różne filtry, a te masowe negatywy nie są bez powodu).
No i Epic Store nie jest już taki "różowy", jak początkowo można było zakładać :P
No i Epic Store nie jest już taki "różowy", jak początkowo można było zakładać :P
produkcje mają być odkrywane poza platformą, a nie na niej.
Czyli odkrywalność małych gier jeszcze gorsza niż na steamie, świetna sprawa dla mniejszych deweloperów...
Dlatego też twórcy produkcji dostępnych na EGS będą musieli wyrazić zgodę na to, by mogły być one oceniane przez klientów.
To całkowicie skreśla opinie w tym sklepie z listy opinii na które można patrzeć przed zakupem.
System jest zautomatyzowany i umożliwia twórcom gier wysyłanie kluczy do całych grup influencerów odpowiednich do promocji danej gry.
pytanie czy kazdy developer do listy moze dodac swoich "inflencerow"? jesli nie, to raz dwa powstanie lista rownych i rowniejszych (narzuconych przed epic) i o kant pupy ten caly system...
Promocja poprzez influencerów odgrywa w przypadku Epic Games Store kluczową rolę, ponieważ ma stanowić jeden z podstawowych sposobów na przedstawianie nowych gier użytkownikom
czyli gre ma promowac ktos, kto ma dzialke z kazdej sprzedanej kopii. czy oni sami siebie czytaja?
Dlatego też twórcy produkcji dostępnych na EGS będą musieli wyrazić zgodę na to, by mogły być one oceniane przez klientów.
po blokowaniu recenzji ich poznacie!
PS: pytanie do tych co zainstalowali tego potworka? sa tam przynajmniej fora/metoda komunikacji a'la dyskuje jak na te stamie? ze developer nimi zarzadza itd? swietna sprawa i nie raz ktos z developerow mi pomogl.
Komentarze z którymi w pełni się zgadzam:
Doesn't sound better for small developers. Epic is simply passing discovery costs along to the developer. They're only charging 12% because they offer far less support and services than Steam. Meanwhile they caught some buzz and headlines and cherry picked a few likely/sure-hits.
Doesn't sound better for consumers. The service offers nothing new. Prices aren't lower. Services are worse. Selection is minimal.
Sounds good for Epic. Epic gets attention and money.
Sounds good for "influencers" (btw, **** influencers). They get attention and money.
Sounds good for the lucky few hand-picked developers. These aren't the no-name struggling indies though, just winners like Team Meat.
I dislike Epic store even more after reading this info.
- Focus on influences who will act as paid sales force
- Grabbing customer data and giving it to developers when unrelated to their game
- Keeping negative focus on reviews and opt-in reviews on general. I find Steam reviews quite useful most of the times and Steam has great features to filter them
- No discoverability (influencers suck when objectively reviewing games) features. I go through Steam discovery or find interesting game suggestions all the time.
- Still no guides/forums when moneyhatted developers refer to Steam forums for support.
- There is more on external pricing can't be lower than Epic, extra influencer charges to developers and so on.
This shit is anti-consumer and really will not work for most smaller devs either. Epic is throwing Fortnite money to try and build this terrible (for PC gamers) endeavor and I really dislike it. Meh.
Wszystko co jest robione dla kasy WYKRACZAJACE znacznie niz to czego potrzebujemy nie ma szans powodzenia. Jest zludne, nieistotne i ulotne jak liscie na wietrze. Robione jest tylko po to, zeby nas kupic (doslownie). Kupieni wyzbywamy sie wszelkich praw i jestesmy gotowi spoczac w objeciach ciemnosci juz po wsze czasy. I to nie jest tani frazes, to po prostu sie dzieje a jeszcze lepiej....gdy w to NIE WIERZYSZ.
Bog powiedzial ja dam wam milosc, Szatan powiedzial po co wam milosc, ja dam wam pieniadze...kupicie sobie co chcecie...a potem zapraszam do mnie ;)
Czy ty słyszysz co pieprzysz ? 90 procent rzeczy materialnych, które Cię otaczają są robione dla pieniędzy zdecydowanie większych niż są potrzebne (co to w ogóle za jezyk). Przestań się kompromitować. Re
Jestem cały "za" za dobrą konkurencją dla Steam, bo to nam wszystkim wyjdzie na dobre (minus kwestia dodatkowego programu). Ale jak czytam o kupowaniu influencerów, uciszaniu "review bombing" (niestety na razie jedyna skuteczna metoda wpływu na developerów) oraz pomysły na sprzedawanie modów to aż mnie skręca.
I potem mamy sytuację gdzie słabe gry z dużą kasą na marketing są polecane przez streamerów i "obiektywne" serwisy growe...
Włodarze platformy EGS uważają review bombing za duży problem.
Jak pisałem niedawno o tym, że Epic nienawidzi wolności słowa to forumowe inteligenty mnie zminusowały.
nie da się łapkować własnych ale sprawdzać można.
żeby sprawdzić jednak taka łapka nie jest przyznawana możesz sobie sprawdzić łapkując własny post a potem odświeżyć kartę
Ale ty mylisz wolność słowa z prywatną usługa gdzie właściciel ustala sobie jak chce co możesz, a co nie, ich usługa ich zasady.
I będzie wybór, co z jednej strony jest kijowe na pierwszy rzut oka, z drugiej, jak jakiś dev nie pozwali na recenzje to już wiadomo, której gdy nie kupować.
@Łosiu
Serio? Sam czasami łapkuję swoje posty, żeby zobaczyć ile jestem na minusie. :P
Codziennie człowiek dowiaduje się czegoś nowego.
dzl - może to bug :) Szczerze nigdy się na tym zastawiałem, ale własnie połapkowałem wszystkie swoje posty w tym wątku i wszystko mi zliczyło. Jutro zapytam naszych speców z IT czy to feature czy bug :D
Ja też tak robiłem, żeby sprawdzić minusy i nie pamiętam, żeby kiedykolwiek moje plusy się zaliczały. Zawsze po odświeżeniu strony się anulowały.
Akurat system oceniania na steamie jest najlepszą opcją, by dowiedzieć się czy dana gra jest warta uwagi (Są różne filtry, a te masowe negatywy nie są bez powodu).
Dodatkowo płacąc np. PSC trzeba zapłacić dodatkowe opłaty, czego nie trzeba robić na Steamie.
Jak na steam masz 1000 gier to naprawdę trudno będzie zastąpić tę platformę. Ludzie z gog są genialni w niektórych aspektach i ich gog connect to jest pomysł z najwyższej półki, niestety nie dotyczy on jakiejś zawrotnej liczby gier, gdyby Epic podpisał takie umowy i konto na ich sklepie można było nagle uzupełnić o kilkadziesiąt gier nie wydając nawet złotówki, z racji posiadania ich na steam, to to by była inna rozmowa.
Oni czegoś takiego nie zrobią. Wolę steam bo wiem czego się spodziewać po Gabenie a Epic jak im siądzie Fortnite to zawiną interes oleją Epic Store'a i gracze zostaną na lodzie. Po za tym jeśli nie robią wyprzedaży tak jak Gog czy steam to z czym do ludzi...
"Epic Games ma też nieco inne podejście do kwestii wyprzedaży. Firma nie zamierza organizować olbrzymich akcji promocyjnych, z których znany jest Steam – zdaniem Sergeya Galyonkina mają one negatywny wpływ na sprzedaż wszystkich pozostałych, nieobjętych promocją tytułów. Wyprzedaże będą się pojawiały na platformie, jednak nie będą tak masowe, a informacje o nich będą wyświetlane obok tych dotyczących innych gier (premier itp.)."
Brawo dla Epic Games. Mając takie podejście, nigdy nie pokona Steama. W sumie to i dobrze.
Zadziwiają mnie osoby broniące jak lew tej platformy sprzedaży.
Poza paroma grami za darmo, cały sklep jest nastawiony anty-konsumencko za co jeszcze dostaje... pochwały.
Bo "konkurencja"... Tragedia.
gdy słyszę słowo "influencer" to mi kuźwa odbyt ściska! Od razu mi się kojarzy z Instagramowymi/jutuberowymi nierobami którzy liczą na drapane...