Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Rękojmia - co powinienem wiedzieć?

09.01.2019 18:28
1
1
zanonimizowany1191507
24
Legend

Rękojmia - co powinienem wiedzieć?

Chce oddać mój telewizor i skorzystać z prawa rękojmi bo wyczytałem, że tak jest o wiele lepiej.

Otóż chodzi o to, że odkąd kupiłem mój tv marki Szajsung (serio nie kupię już od nich nigdy telewizora, mam dosyć) mam z nim stale problemy. Zacznijmy od nierównomiernego podświetlenia matrycy praktycznie na całej powierzchni ekranu. W serwisie Samsunga usłyszałem (sic!) "panie te telewizory tak mają, z tym się nic nie zrobi". Ok, da się do tego przyzwyczaić chociaż jak już raz to zauważyłem to widzę to cały czas. Następnie, zauważyłem, że moje obie konsole (Xox i PS4) w losowych momentach gubią sygnał w trakcie grania (zanik obrazu i dźwięku na sekundę). Zdarza się to w absolutnie losowych momentach i odstępach czasu, obojętnie czy jestem w menu czy gram, czasami obraz zniknie w ciągu godziny 3-4 razy a czasem gram 2 dni i nic. Nie jest to wina kabla, próbowałem 3 różnych i to samo, grzebałem w ustawieniach ekranu, przegrzebem połowę internetu i nic mi nie pomogło (ale trafiłem na wątek na ten temat na forum Samsunga na ponad 50 stron gdzie ludzie bujają się z tym od roku a Samsung ma to w dupie). Oprócz tego, co jakiś czas obraz potrafi mrugnąć na zielono jakby gubił sygnał ale nie do końca.

No i męczę się tak z tym od 3 miesięcy próbując różnych rzeczy ale przyszedł już czas końca mojej cierpliwosci. Jutro jadę do sklepu (niestety Media Expert więc już spodziewam się niezbyt miłego przyjęcia) i chce zgłosić rękojmię. Jak to w praktyce wygląda? Trzeba wypełniać jakieś papiery? Wnioski? Jest szansa na zwrot kasy? Chociaż wymianę na inny model? Cokolwiek bo już nie zdzierze.

post wyedytowany przez zanonimizowany1191507 2019-01-09 18:30:27
09.01.2019 20:03
2
odpowiedz
zanonimizowany1191507
24
Legend

Nikt nie korzystał z rękojmi?

10.01.2019 18:26
3
odpowiedz
zanonimizowany1191507
24
Legend

Bumper

10.01.2019 19:36
TroXa
4
odpowiedz
TroXa
7
Pretorianin

Ciekawy przypadek i, przyznam szczerze, nigdy nie pomyślałem o zjawisku rękojmi. Mam nadzieję, że uda Ci się wszystko załatwić po Twojej myśli. Rzuciłem teraz okiem na stronę UOKiKu i są tu podane jakieś instrukcje w jaki sposób należy składać reklamację w ramach rękojmi:
https ://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia
A nóż widelec będzie coś przydatnego.

post wyedytowany przez TroXa 2019-01-10 19:37:33
10.01.2019 20:19
5
odpowiedz
zanonimizowany387644
6
Pretorianin

Korzystałem z rękojmi.
Morele.net padła mi płyta główna i nie chciałem czekac dwóch miesięcy na naprawę.
Oczywiście sklep bezpodstawnie odrzucił moje żądanie.
Wizyta u rzecznika, który przejął sprawę i przez następne pół roku przerzucał się papierami ze sklepem.
Rzecznik wydał pozytywną dla mnie opinię: Uprzejmie prosimy, żeby morele.net zwróciło piniondze.
Morele odpisało rzecznikowi: nie, bo nie.
Rzecznik wysłał do mnie pismo: Pomimo naszych próśb morele.net nie chce zwrócić pinondza i jedynie co Pan może zrobic, to wytoczyć sprawę cywilną, aczkolwiek nie polecamy, bo sprawa długo trwa i różnie może się skończyć.
Tyle rzecznik.
UOKiK to ściema nad ściemami. Nie mają żadnej mocy w egzekwowaniu wydanej przez siebie opinii.
Oczywiście dysponuję stertą korespondencji, którą wielokrotnie wrzucałem na różne fora.
I jak ktoś nie przechodził procedury rękojmi z pomocą UOKiK, to niech nie piszę, że muszą zwrócić kasę, bo takie jest prawo.
Sklep nic nie musi. MOŻE jak ma dobrą wolę.
Nauczony doświadczeniem nigdy więcej rękojmi.

10.01.2019 20:33
6
odpowiedz
zanonimizowany1191507
24
Legend

Ja w końcu z braku czasu do sklepu nie pojechałem ale jutro podjadę i najpierw wypytam, nie będę im taszczył odrazu telewizora. Zobaczymy co powiedzą.

Najlepiej gdyby oddali hajsiwo bo odrazu bym sobie dołożył i kupił coś lepszej jakości

11.01.2019 02:59
siara0000000
7
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
siara0000000
2
Chorąży

Ja dopiero po nastu latach dowiedzialem sie co to jest. Zawsze myslalem ze to jakas firma i czytalem Rekodzima.

11.01.2019 09:28
7.1
zanonimizowany768165
119
Legend

Brzmi jak jakiś spin-off Godzilli...

11.01.2019 09:54
cswthomas93pl
7.2
cswthomas93pl
135
Legend

Bardziej jak Hideo Kojima :p

11.01.2019 08:25
Fett
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Fett
233
Avatar

Daj znać jak się sprawą rozwinie, jestem ciekaw. W najgorszym wypadku czeka Cię sprzedaż tv na allegro/olx

11.01.2019 08:42
8.1
zanonimizowany1191507
24
Legend

Bardzo bym nie chciał się w to bawić. Sklep zdaje się ma obowiązek wymiany sprzętu na pozbawiony wad/ próbę naprawy a jak się nie uda to zwrot kasy ale jak jest w praktyce wiadomo, będą się próbowali wykręcić.

11.01.2019 09:53
DiabloManiak
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
DiabloManiak
230
Karczemny Dymek

Yarpenku - dałeś ciut ciała bo .. zgłoszenie wady powinno nastąpić góra miesiąc po jej stwierdzeniu.
https://www.skarbiec.biz/prawo/prawnik-radzi/rekojmia-za-wady-fizyczne-rzeczy.html
Więc już po samym terminie zgłoszenia mogą odrzucić

Jeszcze gorzej jest z nierównym podświetleniem bo normy są bodajże 30% :P
więc mogą tego nawet nie uznać za wadę a tym bardziej wadę istotną (dlaczego istotna)
https://www.arslege.pl/uprawnienia-kupujacego-w-razie-wady-rzeczy/k9/a5100/
"§ 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna."

Ale powodzenia i zmodyfikuj trochę opowieść bo ci z miejsca odrzucą ;>
Plus i tak pewno będą wysyłać do naprawy ;P

post wyedytowany przez DiabloManiak 2019-01-11 09:54:25
11.01.2019 11:32
9.1
zanonimizowany1191507
24
Legend

dałeś ciut ciała bo .. zgłoszenie wady powinno nastąpić góra miesiąc po jej stwierdzeniu.

A ja tę wadę mogłem stwierdzić wczoraj albo tydzień temu. Jak mi to udowodnią? Do tej pory mogłem nie grać na konsoli a teraz podłączyłem i obraz się krzaczy, stwierdzam wadę i elo.

Z nierównym podswietleniem to ja sobie zdaję sprawę, że mogą tego nie uznać. Mnie najbardziej drażni gubienie sygnału.

post wyedytowany przez zanonimizowany1191507 2019-01-11 11:33:57
11.01.2019 11:47
DiabloManiak
9.2
DiabloManiak
230
Karczemny Dymek

Tylko nie walnij się w opowieściach bo jak wyskoczysz że 3 miesiące się już bujasz tak :P

Druknij sobie jakiś gotowy wzór rekojmi, opisz wady i lecisz, ale zabawy może być trochę - najlepiej jakbyś miał zdjęcie czy raczej filmik z wystąpieniem jej czyli gubienia sygnału. Bo odpala sprawne - łapie sygnał, nic nie gubi .. nie ma wady :D

odpowiedz
Benitonater - o ile uznają tę wadę , albo jak ją znajdą - bo jaka wada występuje tak jak Yarpen pisze rzadko to odpala testy działa to co nam zawracasz gitarę - sprawne :P

post wyedytowany przez DiabloManiak 2019-01-11 11:48:40
11.01.2019 11:14
Benitonater
10
odpowiedz
Benitonater
116
Generał

Za pierwszym razem jak oddajesz na gwarancję muszą spróbować naprawić. Jak odeślą i dalej będą problemy to muszą Ci wymienić na nowy lub inny model albo zwrócić hajs

11.01.2019 11:43
mohenjodaro
11
odpowiedz
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

Rękojmia to po prostu w potocznym języku reklamacja. Nie uwierzę, że nigdy nie korzystałeś z reklamacji. Oczywiście uważam, że masz rację w tej sprawie, ale mam też przekonanie graniczące z pewnością, że oni Ci tej rękojmi nie uznają, bo nie są wady modelu, tylko cechy modelu (nie takie historie odrzucanych reklamacji słyszałem, choć facet w jakimś Soniaczu ma pionowe paski jak w transmisji ze starej kablówki). Chociaż opcjonalnie coś o tym gubieniu połączenia, tu już jest potencjał.

Spróbowałbym się dogadać z marketem, czyli rościć wymiany, choćby za dopłatą, na inny model w sklepie. Wydaje mi się, że na to - jeśli w ogóle - najprędzej by przystali.

post wyedytowany przez mohenjodaro 2019-01-11 11:46:41
11.01.2019 12:20
12
odpowiedz
zanonimizowany1191507
24
Legend

Dobra to ja może zrobię jak DIabloManiak radzi, spróbuję nagrać na telefon jak TV gubi sygnał i dopiero wtedy wytoczę działa żeby mnie nie spuścili na drzewo.

24.01.2019 12:16
13
odpowiedz
zanonimizowany1191507
24
Legend

Aktualizacja na dzień 24.01.2019.

TV wczoraj odwieziony do sklepu razem z pismem opisującym wady oraz płytą z nagraniami usterki. Po powrocie z urlopu gdy włączyłem TV obraz rozłączał się, mrugał na zielono a TV syczał. Zdążyłem na szczęście złapać telefon i nagrać to wszystko. Zobaczymy co dalej. Teraz pewnie 2 tygodnie czekania na odpowiedź serwisu.

13.02.2019 21:07
😍
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1191507
24
Legend
Image

Odebrałem dzisiaj telewizor - serwis stwierdził, że wszystko jest w porządku i oni żadnej wady nie stwierdzili. Zaktualizowali oprogramowanie i elo xD
Poradzili, żeby ustawić tv w tryb true color i ustawić w konsoli HDR na auto (nie ma nawet takiej opcji). Mmkay, nic to nie daje.

Podłączam telewizor w domu, odpalam konsole, po 30 minutach obraz zaczął mrugać

Nigdy więcej jakiegokolwiek sprzętu tej firmy. I co ja mam teraz zrobić? Serwis się na mnie wypiął, sklep się na mnie wypiął.

Ja już nie wiem czy dzwonić do serwisu czy iść do rzecznika...

post wyedytowany przez zanonimizowany1191507 2019-02-13 21:11:23
13.02.2019 21:44
14.1
zanonimizowany12249
164
Legend

Zadzwon do serwisu samsunga moze cos poradza, kto wie czy w mm nie maja pana janusza od elektroniki co im robi naprawy takie jak opisales, wtedy oszczedzaja na wysylce do serwisu :D

post wyedytowany przez zanonimizowany12249 2019-02-13 21:44:41
13.02.2019 21:54
14.2
zanonimizowany1191507
24
Legend

Nie no chyba będę dzwonił i zobaczę co mi powiedzą ale mam już dosyć jeżdżenia z tym tv po całym powiecie.

13.02.2019 23:35
Herr Pietrus
15
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Ja nigdy nie miałem dobrego zdania o Szajsungu. Ale pewnie autor i ja mieliśmy pecha, tyle tego się sprzedaje, że któreś modele muszą dobrze działać.

A naprawa takich błędów, gdy sprzęt ogólnie działa, to zawsze minimum dwa podejścia, za pierwszy każdy serwis w Polsce odeśle z adnotacją, że sprzęt sprawny.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2019-02-13 23:35:46
14.02.2019 01:14
Viti
16
odpowiedz
Viti
266
Już z Nowej Zelandii

Jak 3 razy oddasz do naprawy z daną wadą, a jej nie naprawią. Albo naprawią, tylko później znowu się pojawi. To za 4 razem masz wymianę na nowy, więc wyluzuj.

Forum: Rękojmia - co powinienem wiedzieć?