GeForce RTX 2060 – polska cena i data premiery
Wydaje Ci się. Przeklejam swój post z innego tematu.
Dodajcie do tego podatek od nowości i wyższą cenę modeli niereferencyjnych. Spokojnie dobije w okolice 2 tys. zł. Jaki to średni segment ja się pytam? Wychodzi drożej niż za GTX 1070, który ma więcej pamięci. Niski segment dla Nvidii to będzie teraz 1200 zł... Oto jak szkodliwy jest brak realnej konkurencji.
Wydaje Ci się. Przeklejam swój post z innego tematu.
Dodajcie do tego podatek od nowości i wyższą cenę modeli niereferencyjnych. Spokojnie dobije w okolice 2 tys. zł. Jaki to średni segment ja się pytam? Wychodzi drożej niż za GTX 1070, który ma więcej pamięci. Niski segment dla Nvidii to będzie teraz 1200 zł... Oto jak szkodliwy jest brak realnej konkurencji.
To sobie zamów bezpośrednio z nvidia.pl za te 1619zł, po co płaczesz?
https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce/graphics-cards/rtx-2060/
To chłodzenie wygląda na takie samo jak w FE, które jest całkiem dobre nawet w 2080(Ti) (w mojej 2080 FE chodzi całkiem cicho i chłodno, aczkolwiek oczywiście nie jest to to samo co jakieś topowe MSI Trio X ale wciąż nieporównywalnie lepsze od najtańszych niereferentów), to z jakimśtam 2060 sobie poradzi z palcem w nosie.
No tak, ale jak się jest bardziej zainteresowanym narzekaniem niż faktycznym zakupem, to zamiast myśleć faktycznie lepiej lamentować i się nad sobą użalać.
@up
Dokładnie. Jest za 1619 zł z wyborem kodu na dwie gry. Jeżeli ktoś nie kupił BFV to można stwierdzić jak w moim przypadku, że na kartę wydał 1490. 1619 odjąć 129.
I od razu można przetestować możliwości. Jak będą kłamać to można odesłać. Z dopiskiem. Produkt niezgodny z opisem nie obsługuje RTX. Nie kumam tego bredzenia i jęków o jakiś dziwnych cenach.
Panowie chyba nie bardzo orientują się na czym polega postęp technologiczny. Nie chodzi o to, żeby dostarczyć lepszy produkt w wyższej cenie. Postęp technologiczny jest wtedy, kiedy dostarcza się lepszy produkt w niższej lub identycznej cenie. Tutaj mamy faktycznie lepszą kartę od GTX 1060. Problem jest w tym, że równocześnie cena jest wyższa. Co więcej, jest ona porównywalna z GTX 1070, który oferuje więcej pamięci. To przypomina sytuację, w której za taką samą cenę otrzymujemy produkt gorszy. Na szczęście dla Nvidii tylko przypomina, bo teoretyczna wydajność karty ma ponoć dojść do GTX 1070 Ti. Przynajmniej do czasu. Wszystko zależy od tego, jak będzie wyglądało zużycie pamięci przez daną grę. Jak wyjdą tytuły wymagające 8 GB RAM na karcie graficznej, to może okazać się, że RTX 2060 zacznie przegrywać z GTX 1070...
Spokojnie dobije w okolice 2 tys. zł.
Bełkot. Podana cena jest ceną końcową razem z VAT. Wybrane wersje niereferencyjne mogą być tańsze.
Co więcej, jest ona porównywalna z GTX 1070, który oferuje więcej pamięci. To przypomina sytuację, w której za taką samą cenę otrzymujemy produkt gorszy.
Nikt normalny nie kupi teraz 1070, bo nowa karta zwykle plasuje się między 1070 Ti a 1080. Przewaga 1070 może pojawić się tylko w rozdzielczościach powyżej FHD, inaczej 2070 i mocniejsze karty nie miałyby sensu.
Na szczęście dla Nvidii tylko przypomina, bo teoretyczna wydajność karty ma ponoć dojść do GTX 1070 Ti.
Teoretyczna?! To testów jeszcze nie ma?! Czy jeszcze do nich nie dotarłeś?
Bełkot. Podana cena jest ceną końcową razem z VAT. Wybrane wersje niereferencyjne mogą być tańsze.
Wybrane wersje niereferencyjne, które mają chipy po binningu i przez to oferują gorszą wydajność niż FE? Oczywiście wszystko nieoficjalnie. Poza tym zapomnij o tym, żeby niereferenty od Asusa czy MSI były tańsze od FE. Chyba że mówimy tutaj o chińskich no name'ach, ale to zbyt poważne nie jest... Zresztą te 1619 zł, to wciąż jest wzrost o niemal 400 zł w tym samym segmencie. To nie jest mało. Może chcesz podyskutować na temat wysokości realnego wzrostu płac w Polsce od ostatniej generacji kart?
Nikt normalny nie kupi teraz 1070, bo nowa karta zwykle plasuje się między 1070 Ti a 1080. Przewaga 1070 może pojawić się tylko w rozdzielczościach powyżej FHD, inaczej 2070 i mocniejsze karty nie miałyby sensu.
Zobaczymy, co będzie po wyjściu konsol nowej generacji. Wymagania pójdą na tyle w górę, że to 8 GB będzie standardem i o ile nowe sterowniki solidnie nie przytną wydajności GTX 10x0, to może być różnie. Co do sedna jednak zgadzam się. Kupno GTX 1070 jest na chwilę obecną pozbawione sensu. Zresztą kupno jakiejkolwiek nowej karty graficznej u schyłku generacji jest moim zdaniem niezbyt rozsądną decyzją, o ile ktoś nie jest do tego zmuszony.
Teoretyczna?! To testów jeszcze nie ma?! Czy jeszcze do nich nie dotarłeś?
Teoretyczna, bo nie wiadomo, jak będzie w przypadku gier standardowo zużywających więcej niż 6 GB RAM. Jeśli i w takim przypadku przewaga się utrzyma, to świetnie.
Czekam na testy wydajności, żeby karta była opłacalna to powinna być przynajmniej 10-15 % szybsza od 1070.Ja swoją 1070 kupiłem we wrześniu 2016 za 1800 zł, a ta karta jest tylko 100zl tańsza.
No właśnie tańsza to ona raczej nie będzie ;) Podatek od nowości + januszowe i mamy cenę na poziomie 1900-2000 zł za kartę z serii xx60 :P paranoja.
GeForce RTX 2060 zostało wycenione na 1619 złotych.
To naprawdę produkt od Nvidia, bo coś cena jest nie taka... za wysoka...?
A tak na serio, jeżeli GeForce RTX 2060 byłby w takowej, wyżej prezentowanej cenie w sklepach to byłby to dobry kąsek dla graczy z mniejszym budżetem, chcących posiadać dobrą kartę do gier.
Jeżeli w naszym pięknym kraju karta będzie kosztować po dodatkach do niej 2tyś+ to nie będzie to zbyt dobry wybór na tą chwilę.
Bo jeżeli gra się tylko w rozdzielczości full HD to po co przepłacać...
Bo jeżeli gra się tylko w rozdzielczości full HD to po co przepłacać...
No nie wiem, ja 2080 kupuje do Full HD bo chcę grać na full detalach z modami. Taki Wildlands z 2017 w 1080p potrafić mieć spadki poniżej 60 FPS.
Zależy kto, czego oczekuje.
No nie wiem, ja 2080 kupuje do Full HD bo chcę grać na full detalach z modami. To zależy kto jak chce grać.
Zgodzę się z tobą, jednakże jeżeli nie posiadasz wystarczającego zapasu gotówki na 2080 to nawet kupując RTX 2060 będziesz w stanie grać spokojnie w nowe tytuły na maksymalnych ustawieniach (wszystko zależy od gry) w stabilnych 60fps.
Jeżeli grasz na MODach, takich jak do GTA V itp. grach to nawet 2080 może nie wystarczyć, ale tak jak piszesz - zależy kto jak chce grać.
Karta RTX 2060 to sprzęt dla graczy z mocno ograniczonym budżetem, nie psycho/entuzjastów którzy posiadają komputer/y za 10tyś+ i potem grają w CSa...
|13|
"Karta RTX 2060 to sprzęt dla graczy z mocno ograniczonym budżetem."
Zastanów się nad tym co piszesz,ile będzie kosztowało złożenie takiego pc z tą kartą bo z tego co wiem spokojnie ze 4tys.
Jeśli według ciebie karta której cena będzie blisko kwoty 2tys zł jest dla ludzi z mocno ograniczonym budżetem to gratuluję :) W takim razie gtx 2050ti i 2050 dla kogo będą ?
wyżej prezentowanej cenie w sklepach to byłby to dobry kąsek dla graczy z mniejszym budżetem
Serio? Powiedz, że żartujesz.
@kepatrawy - nie chcę Cię obrażać, więc nie bierz tego co napiszę poniżej (z lekką ironią) za bardzo do siebie - OK?
Zastanów się nad tym co piszesz,ile będzie kosztowało złożenie takiego pc z tą kartą bo z tego co wiem spokojnie ze 4tys.
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, w razie z problemów ze zrozumieniem, jeszcze kilka razy.
Odwołuje się tylko i wyłącznie do karty graficznej, nikt nie mówi tu o składaniu całego PC. Ja mam zawsze ustalony budżet (większy / mniejszy) na kartę graficzną, a ty?
Nikt nie wkłada do komputera karty za 1600+zł, mając komputer z procesorem Celeron, 2GB ram...
Jeśli według ciebie karta której cena będzie blisko kwoty 2tys zł jest dla ludzi z mocno ograniczonym budżetem to gratuluję :)
Jeżeli weżniemy pod uwagę nową generację kart graficznych od zielonych na których można spokojnie i solidnie pograć w nowe tytuły to chyba ten przedział cenowy nie robi już wrażenia - i chyba można zaliczyć tą kartę, jako kartę budżetową?
A do kart 2080TI czy mocniejszego Nvidia Titan V, ich przedziału cenowego / możliwości są lata świetlne.
W takim razie gtx 2050ti i 2050 dla kogo będą ?
Dla osób / graczy z jeszcze mniejszym budżetem.
@Heinrich_2.0
Serio? Powiedz, że żartujesz.
Nie żartuję, jeżeli prezentowane wyżej testy wydajnościowe będą potwierdzone, bo wiadomo jak to jest zawsze z nimi - to w tej cenie, jaką masz lepszą alternatywę?
|13|
"Jeżeli weżniemy pod uwagę nową generację kart graficznych od zielonych na których można spokojnie i solidnie pograć w nowe tytuły to chyba ten przedział cenowy nie robi już wrażenia - i chyba można zaliczyć tą kartę, jako kartę budżetową?"
Karta za 350 dolarów przynajmniej na chwilę obecną nie może być klasyfikowana jako karta budżetowa.Rtx 2060 jest kartą ze sredniej półki więc nad czym się tu zastanawiać w ogóle, a za te złośliwości się nie obrażam ale powiem tylko że szkoda byłoby czasu na czytanie tych twoich wypocin po kilka razy :) Bez odbioru :)
2060 to przecież nic innego jak niższy mid-end. Budżetowe (low-end) to są 2050(ti) i poniżej.
Hi-end to 2080+.
i tak kupisz i zagrasz w to albo to
"Moc GeForce RTX 2060 ma wystarczyć, aby Battlefield V działało w 60 klatkach" *
* zalecane niskie ustawienia graficzne, sugerowana rozdzielczość 640 x 480
;-)
Ładnie sobie zieloni poprzesuwali półki cenowe. 1619 to cena BEZ PODATKÓW i to ma być karta ze średniego segmentu? W TAKIEJ CENIE?
Nie no, sorry, ale już trochę zaczynam wymiękać. To jest postęp? Postęp to byłby jakby ta karta kosztowała tysiak, ewentualnie ciut powyżej. Ale cenę powyżej 1500 za kartę ze średniego segmentu to uważam za lekką przesadę. Tym bardziej, że te karty są NA TERAZ, a jesteśmy w przededniu nowej generacji konsol i nie wiadomo jak realnie skoczą wymagania, a do tego czasu zieloni i czerwoni przejdą na nową litografię i pojawi się nowa generacja kart.
Wiem, że jak ktoś chce teraz grać w 4K to te karty są ok, ale ten 2060 to średnio się do tego nadaje, nie mówię już o braku sensu wsadzenia w to tensora, skoro nawet 2080 i 2070 mają problemy z RT, a jeszcze nie ma gry tworzonej od podstaw w oparciu o tę technologię i długo nie będzie (AMD na razie nie zapowiada wsparcia, a to oni dają podzespoły do konsol).
I jeszcze w innym temacie pytaliście się, po co w sumie ten MadBox, po co komu trzecia konsola? No właśnie macie przykład na żywo po co - bo nie, to w pewnym momencie skończą się używane gry i fajne ceny pudełek, bo jakby został jeden gracz to byłoby tak jak w przypadku zielonych - że windują sobie ceny jak chcą.
Módlcie się lepiej, żeby Navi wyszło AMD.
Nie zapominajmy, że Intel ma też wejść na rynek GPU. Jak ATI się uda i Intel ich postraszy, to nvidia w końcu ulegnie. Średni segment za cenę konsoli w wersji Pro? Coś tu jest mocno nie halo. Chyba, ze jak zwykle, takie ceny tylko w Polszy.
Karta za 1619 zł, wydajność 1080!! Więc cena i tak jest niska, jeżeli chodzi o wydajność:)
Ale miałem beke z typa, który powiedział że 2060 będzie po 1300zl... Tutaj cena jest bez żadnych "dodatków" więc nie napalajcie się bo kwota z "dodatkami" wyniesie 2tys
A ja mam bekę z ludzi którzy masowo podnosili płacz i lament, że te karty będą po 2k+ :D, czyli dokładnie takich jak ty.
A ja ma bekę z ludzi którzy czytać ze zrozumieniem nie potrafią. Przecie piszą ,że cena 1619 to cena z podatkiem + gra.
Zapowiada się obiecująco, tylko te 6GB trochę martwi. Przez tą relatywnie niedużą ilość pamięci, może to być karta "na teraz", która niebawem stanie się niewystarczająca do grania na maksymalnych detalach (chodzą plotki, że nowe konsole będą miały nie mniej, niż 8GB).
6GB to mało? Przecież to nie jest karta do 4K. Na teraz to dobre i 3GB (może nie do wszystkich gier na ultra, ale grać się da)
Ja mam GTX 1070 z 8GB i w niektórych tytułach (nie pamiętam jakich konkretnie, bo nie zwracałem na to większej uwagi) pasek zużycia pamięci wypełniał mi się na ok. 70% (mimo 1080p), więc o ile jeszcze teraz 6GB wydaje się wystarczające, to wraz z nadejściem nowej generacji konsol nie byłym taki pewien.
W Resident Evil 7 zużycie pamięci czasami przekraczał 6gb, a więc dzisiaj jest to absolutne minimum nawet do FHD.
@Krokers co z tego że przekracza? W zalecanych wymaganiach masz karte z 2GB, i na takiej gra chodzi dobrze na wysokich. Dopiero na najwyższych potrzebuje z 5GB ponad.
@Up
Czyli nie widzisz problemu w kupnie karty za ok. 1700 zł, która może ci nie pozwolić na uruchomienie - w najwyższych detalach i 1080p - gry multiplatformowej sprzed 2 lat? Co kto lubi ;).
@BlackShadow97
Jeśli ktoś kupuje kartę graficzną za takie pieniądze, to chyba chce pograć na najwyższych możliwych ustawieniach, a nie zaraz po kupnie musieć je obniżyć żeby komfortowo pograć.
Zajętość zasobów w vramie nie ma żadnego znaczenia, wiele silników ładuje na zapas, na windowsie ile naprawdę minimum jest konieczne do płynnego działania można sprawdzić tylko testując na gpu, które ma mniej vramu.
Największy problem to mają ci co bezsensu ustawiają tekstury 4k w 1080p jakby to im coś miało dać, a tymczasem tylko zapycha pamięć i karta z 6gb vramu, która spokojnie by sobie poradziła może nagle mieć problemy.
To nie jest karta do 4k, a i tak już niedługo jej cena spadnie do 1500 i niżej, tak jak 1060 spadła szybko z 1500 do 1200.
RE7 akurat wymaga minimum 4gb vram, na 3gb są problemy, na 6gb nie ma żadnych problemów w 1080p.
Moc GeForce RTX 2060 ma wystarczyć, aby Battlefield V działało w 60 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem. W osiągnięciu takich wyników pomoże nadchodząca aktualizacja gry, która wyposaży ją w obsługę Deep Learning Super Sampling (DLSS) oraz dodatkowe optymalizacje dla ray tracingu w czasie rzeczywistym.
Czyli do artefaktów które powstają przy raytracingu (ziarno na cieniach i odbiciach) dodajemy jeszcze artefakty powstałe przy zastosowaniu DLSS? (tekstury pozbawione detali, czasem znikające i pojawiające się małe obiekty)
Ja tam czekam :) Raz że jestem spłukany, dwa że czekam na nową generację :) Dopóki nie zapowiedzą, to nie kupuję..Tyle że to w sumie mało pomoże, bo i tak nie wiadomo, jak wymagania na PC podskoczą . Kompa chcę kupić w kwietniu przyszłego roku,ale jak wtedy jeszcze nie będzie wiadomo, jak podskoczą wymagania...to cóż. Ja mam czas :) są ważniejsze rzeczy do kupowania . Jeszcze rok temu, się wkurzałem,że znowu nie kupię kompa na Wieśka 3,bo znowu jakiś wydatek miałem. Teraz mam na to wywalone. Zagram jak zagram, gry nie uciekną.
GTX 760 - 1049 złotych
GTX 960 - 1069 złotych
GTX 1060 - 1299 złotych
GTX 2060 - 1619 złotych
*GTX 3060 - 1939 złotych
*GTX 4060 - 2259 złotych
* GTX 5060 - 2579 złotych
itd. itd. itd. I tak oto przesuwamy ceny do góry, zostawiając pustkę poniżej poprzez wycofywanie z oficjalnej sprzedaży modeli z poprzednich serii.
* prognoza, patrząc na obecny trend.
Z drugiej strony, RTX 2060 ma mocy obliczeniowe zbliżone do GTX 1070 Ti, która była wydana na rynku całkiem od niedawna. Więc cena idzie w parze z jakości.
Nie ma sensu jest wydać karty RTX 2060 z niższa cena, kiedy karty GTX 1070 Ti będą leżeć w magazynie NVIDIA i nikt tego nie kupił? W końcu to jest NVIDIA i chce zarobić jak najlepiej.
i gdzie tę piękne czasy kiedy model z serii x80 kosztowały 1600-2000
za swojego asusa gtx 580 pamiętam ze dawałem coś koło 1700
Widze ze niezle w hooja ludzi robia z cenami ktore powinny isc w dol w zwiazku z krachem na kryptowalutach .
Pamietajcie robic backupy sterownikow graficznych zwlaszcza do modeli z rodziny 1060 bo coraz gorsza wydajnosc po aktualizacjach wystepuje.
Tym bardziej gdy premiera na horyzoncie 2060 beda probowali wywolac boom na zakup . Nie dajcie sie nabrac .
Pamietajcie robic backupy sterownikow graficznych zwlaszcza do modeli z rodziny 1060 bo coraz gorsza wydajnosc po aktualizacjach wystepuje.
Który mamy rok?
Bądź bardziej naiwny.
Całe te bajki o zaniżaniu wydajności biorą się od durni bez szkoły które nie rozumieją skąd się to w ogóle bierze. Ale już tłumaczę, mniej bystremu koledze:
Wychodzi nowa karta xx70, która na premierę ma wydajność 70fps w grze "DDDD". Dla porównania, karta z poprzedniej generacji yy80 również w grze "DDDD" wyciągała 70fps.
Rok, półtorej później - ktoś postanawia ponownie sprawdzić jak te 2 karty radzą sobie w grze "DDDD".
Karta yy80 dokładnie tak samo jak wcześniej robi 70fps.
Karta xx70, ze względu na optymalizację w sterownikach przez te półtora roku, bo to był nowy sprzęt więc jeszcze było co optymalizować, wyciąga 80fps.
Durnie bez szkoły: "oMg NviDiA oBniŻa wYdAJnOśĆ StaRyCh kARt w sTerOwnIKacH!!" D:
Rlistek - ja wiem ze żyjesz w swoim kolorowym różowym świecie ale zrozum : ludzie znają swoje telefony i komputery.
Skoro przez rok twoja karta chodzi podkręcona na zegarach +200 a po nowych sterownikach nagle staje się nie stabilna i sypie błędami/ crashuje wiesz że coś się dzieje. Magicznie po odinstalowaniu nowy driverów i instalacja ciut starszych i znowu chodzi tak samo podkręcona - to ciekawe co to może być ..
Ba gorzej nie każdy wrzuca titana 38960pro i gra na 400 fps w 4k, ludzie grając na kompach gdzie mają 30-40 fpsów średniej nagle po nowych sterownikach (zwykle w okolicach wprowadzania/zapowiadania nowej generacji kart) potrafią nagle mieć spadki średniej do 20 klatek ( o tak samo zamian sterowników na starsze powoduje wzrost do poprzedniej wartości ) - czysta magia.
To samo mówiono o telefonach że kłamstwo że nie obniżają wydajności:
https://www.pb.pl/kara-dla-apple-i-samsunga-za-spowalnianie-telefonow-943513
Lahahaha rlistek to sie popisales wlasnie swoja naiwnoscia . Jednak to nie moja sprawa ze lubisz byc ruch.... w d.....
O czym wy bredzicie? Nawet Lipton robił testy ostatnio i wyszło, że ani trochę nie macie racji.
Dawko - na liptona już poszła masa hejtu pod filmem - że była wtedy mowa o 1060 on sobie testował 1080, dlaczego brak porównań steorow z pudełka z innymi, dlaczego tylko jedna karta (a nie np test 1060/960 /760) której sprawa nie dotyczyła itp. (czyli przejadając choćby na samochody psują się nam silniki benzynowe - to przetestujmy diesla - w sumie i to i to silnik :D )
I całkiem spora liczba osób która pokazywała z własnego doświadczenia że coś jest na rzeczy
plus to piszczenie o procesach w stanach - Włochy przywalił kary za komórki aple i samsungowi - w stanach o procesach cisza ;)
Rlistek jak zawsze, swój świat. Nie ma co z nim dyskutować, rzuca bzdurami, a potem ci każe wyszukiwać swoje argumenty w googlach. Proponuję w dyskusję nie wchodzić.
@DiabloManiak168
No dobra, załóżmy nawet, że sobie ubzdurasz, że "NviDiA oBniŻa wYdAJnOśĆ StaRyCh kARt w sTerOwnIKacH" (co oczywiście jest wierutną bzdurą, ale ok, możesz sobie wierzyć w co tylko chcesz) to jaki ci to robi problem?
Twierdzisz, że nowe sterowniki działają gorzej to wracasz do starych na których działają lepiej i tyle - problem rozwiązany.
Nvidia udostępnia wszystkie wersje sterowników w swoim archimum i co tylko chcesz możesz sobie stamtąd ściągnąć. https://www.nvidia.com/download/find.aspx
No ale racja, ludzie chcą sobie narzekać, a nie szukać rozwiązań, bo jak sobie wmówią, że to ktoś inny jest zły to im łatwiej się przed samym sobą usprawiedliwiać, dlaczego są takimi loserami.
Ż\_(?)_/Ż
edit: swoją drogą ten system komentarzy na golu to nieźle rokiem 2010 zajeżdza. Nie dość, że brak powiadomień to jeszcze nawet shruga nie można sobie wstawić, bo kodowania nie obsługuje, lmao.
Pojawiają się pierwsze testy
https://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_rtx_2060_review_(founder),16.html
DX 12 - wydajnośc bliska gtx 1080/ 1070ti
DX 11 - wydajność bliska gtx 1070/1070ti
Gdy brakuje pamięci (4k) - bliska gtx 1070, a nawet poniżej jej
Jednocześnie pamiętajcie, że różnica pomiędzy gtx 1070 a gtx 1080 jest niewielka i nawet za czasów pascali nie opłacało się dopłacać do 1080 za niewielki wzrost.
Placza glownie tylko Ci, ktorzy kupili niedawno swoje GTX 1070/Ti i stracili kase. Reszta ma to gdzies.
Kupił bym RTX tylko dla DLSS. Szkoda tylko że żadna gra jeszcze tego nie obsługuje.
Karta za 1700zł raczej jest skierowana dla średnio zamożnych graczy. Nikt nie złoży komputera z tą kartą za 2,5-3k zł.
Samemu składając kompa z kartą za 1500zł wyszło mi ponad 4000zł.
Gry to jakaś kaszana, choć z tych dwóch raczej bym wybrał anthem. Zobaczymy czym nas zaskoczy.
Ceny referentów ponoć miały być w wyższej cenie od wersji niereferencyjnych ale wydaje się być inaczej.
Zobaczymy co wyjdzie w praniu.
1600zł za średni segment. Mam cichą, nie cichą, dużą nadzieję, że i Intel i AMD trochę Nvidie podregulują, bo im się chyba coś w głowach poprzestawiało.
"Karta może pochwalić się 6 GB pamięci GDDR6" - to jest mega słabe w tej karcie. I w ogóle ilość VRAMu RTXów = 0 postępu. Mogli choć w średnim segmencie dociągnąć do tych 8GB byłby to jakiś standard.
ale to jest nizszy segment niz sredni, tym bardziej patrzac na rozpietosc cenowa nowej serii.
Ale gdzie ty w 1080p (target tej karty) chcesz używać więcej jak 6GB pamięci?
vram w nowych kartach jest mniej bo wynika to z architektury RTX ktora bedzie miala mniejsze zapotrzebowanie na tekstury.
Ciekawe ile ostatecznie będzie wynosić cena tej karty :) Chyba jednak zostanę przy RX 580 lub 590. Poczekamy i zobaczymy :)
Ray tracing na 2060? Jak nie masz najlepszych tekstur, to po co ci super cienie?
Radeon 5870 kosztował 1300zł i zjadał wszystko, co istnieje od nv na sniadanie. Gdzie te czasy? Pomysleć, że wtedy za cenę obecnie posiadanego rtxa, zrobiłbym Quad Crossfire 2x, czyli Crossfire z czterech radeonów 5970 (czyli o wydajności ośmiu kart 5870 z zegarami 5850).
A co miał kupić? AMD które wydaje przeterminowane karty? o0 Niech AMD się weźmie za siebie.. to nie caritas że będziemy wspierać słabszy sprzęt bo tak.
Też kupiłem RTXa i też tęsknie za czasami równej konkurencji.. ale nvidia ma monopol prawie, bo AMD odwala jeszcze większą chałę.. bo pozwala robić to co chce nvidii. Co z tego że robią taniej.. co z tego że ich karty wystarczają na granie w 60FPS na FHD.. dziwne gdyby byli droższi robiąc słabszy sprzęt ;p Ale oni muszą dorównać wydajnością kart najnowszym kartom NVIDII bo nigdy nie wybiją się z tej niszy.
Pytanei co upgradował. Dla mnie GTX 970 już nie wystarczał. Wybór miałem tylko 1080TI vs 2080 patrząc na ceny i wydajność którą chciałem otrzymać. Nie widzę AMD w tej sferze niestety wydajności, a bardzo bym chciał. Czekać nie miałem co, bo jakbym czekał to potem zaraz mieszkanie i inne wydatki wejdą w 2019, więc grudzień 2018 to był ostatni moment na upgrade do jakieś 2020 roku u mnie albo dłużej. Życie różnie scenariusze pisze ;) nie zawsze można 'poczekać'. Nawet przy głupich GPU :P ale akurat nie tylko graniem na PC się zajmuje.
Matysiak, czekać można zawsze w nieskończoność. Jestem zmęczony już czekaniem na cokolwiek.
Walić ten cały ich ray tracing, myślałem o tych RTXach, ale wolę sobie dać spokój :P Jak za rok czy dwa mają znowu wyjść jakieś nowsze modele to podziękuje. Wolę doinwestować w drugą 1080. Jakoś 4k bardziej do mnie przemawia niż te wszystkie cudowne nowinki zielonych. Nie uśmiecha mi się lecieć w full hd tylko po to żeby dodatkowe odbicia zobaczyć czy coś kosztem rozdzielczości. Na dodatek w BFie ten ray tracing i tak chyba średnio robotę robi bo to gra dość dynamiczna i nie ma czasu na ochy i achy nad każdym pikselem czy diodą.
'za rok czy dwa' (No chyba że mowa o AMD które robi karty o wydajności 3 lata wstecz :/ a szkoda! mimo że cenowo wygrywają to dla kogoś kto chce mieć top sprzęt to pozostaje monopol nvidii ;/) to one zawsze będą wychodzić, nowe lepsze. Pytanie kiedy tylko kiedy upgradować.
Druga 1080 nie wszędzie da Ci to co dałaby Ci jedna lepsze grafa, bo nie wszystko jest piękne na SLI niestety. A RT można wyłaczyć.. ale prawdą jest, że wtedy nie ma co przepłacać i może poczekać na 11XX serie?
Skoro RTX 1060 6gb za 1600zł to ceny GTX 1060 6gb/1070/1070Ti pójdą ostro dół przez następne pół roku skoro RTX 1060 6gb ma wydajność GTX 1070Ti w 1080p.
(W wyższych rozdzielczościach wydajność jak 1070)
nie kochany RTX 2060 jest wydajniejsza od 1080GTX masz wiele testów w internecie
Jeśli rzeczywiście jest tak dobrze to jeszcze lepiej.
W każdym razie ja swojego GTX 1080 szybko wymieniać nie będę, bo jest zapas w 1440p. Zobaczy się przy kolejnej generacji kart z serii RTX 3000. Wtedy pewnie karty graficzne jeszcze lepiej będą sobie radzić z Ray Tracing, bo raczej ta technologia przyjmie się teraz na dobre.
Zaraz zaraz przecież mówiło się że tylko 2080 i 2070 będzie obsługiwało RT a tu nagle 2060 też skąd ta nagła zmiana?
Żaden developer nie będzie wydawał pieniędzy i implementował do swoich gier technologii, które może używać promil graczy w populacji.
Nie wiem czy nvidia kiedykolwiek powiedziała oficjalnie to co mówisz.
Była mowa że XX60 ma nie obsługiwać, i powstała 1060 enchanted, potem 1160 ploty. No i mamy serie 20XX, która według mnie zawsze znaczyła własnie to, że będzie odpowiadała literkom RTX. Jedyne co to może, że 2060 miało nie powstać.. ale generalnie nvidia tak zamotała tutaj że ciężko się połapać.
Ja sam kiedyś pisałem że jak zrobią 2060 GTX to słabo będzie wyglądało, i dobrze że zrobili z RTX, bo pasuje do serii.
NV kartą 2060 skasowała dywizję GPU AMD po całości, nie dość że 1600 PLN, a będą i po 1500 (-) to jeszcze wydajnością przeskoczyła 1080, dostała RT i tensory.
NVIDIA GeForce GTX 1180 w GFXBench. Będą okrojone Turingi?
Zaraz pójdą na sprzedaż RTX 2080/2080ti bo lepiej się będzie prezentował w wydajności 1180/1180ti. Ja pisałem w dniu premiery, że powinny wyjść najpierw takie karty które ogarną 4k i teraz zbędne miejsce tranzystorów RT zajmą moduły bardziej potrzebne graczom.
1180 będzie tańszy od 2080 i do tego trochę szybszy. Warto już sprzedać kartę póki cenę trzyma.
Nigdy nie wyjdzie ani 1170, ani 1170ti, ani 1180, ani 1180ti. Nie łudźcie się. RTX'a warto nabyć dla Metro.
Czyli względem 1060 mamy wzrost wydajności o 60% i wzrost ceny o 50%. :) To trochę jakby VW ogłosił, że nowy Golf będzie duży i komfortowy jak Passat, tylko że bedzie też w cenie Passata. Super :)
2060 owszem
A do kart 2080TI czy mocniejszego Nvidia Titan V......
Przecież TV jest we wszystkich istniejących grach znacznie wolniejszy od 2080Ti. Na YT jest porownanie w 18 grach. TV nie wygrał w ani jednej.
A jak pisałem rok temu, że 1060 spokojnie wystarcza od 2016 i nie warto zmieniać karty dopóki nie wyjdzie 2060 to rzucili się na mnie eksperci. Taka karta w takiej cenie - powiem krótko - brać!!! Ja się na pewno przymierzę na jesieni do zakupu tego cacka, może jeszcze trochę potanieją i połatają wszystko! :P
Taaa... RTX 2060 ma być mocniejszą kartą od GTX 1070Ti a ma tylko 6gb/192bit gdzie 1070Ti 8gb/256bit.
I co z tego? RTX juz jej dorównuje, jak wprowadza w grach DLSS to zostawi ja daleko w tyle. Czyzby kolejny fan reklam rodem z media marktu gtx milion giga :) Oczywiscie moze odstawac w 4k ze wzgledu na mniejsza ilosc Vramu, ale ta karta nie jest przeznaczona do tej rozdzialki.