Sony opatentowało nowy rodzaj kontrolera z ekranem dotykowym
Do premiery konsoli zmienią go jeszcze tysiąc razy, ale to chyba potwierdzenie, że obecna generacja powoli dobiega konca.
Sony opatentowało nowy rodzaj kontrolera z ekranem dotykowym
Moje pytanie na dziś: Po co, jaki to ma / będzie miało za cel i zastosowanie w grach?
Nie łatwiej przejść na "klawiaturę i myszkę".... zamiast dodawać kolejne elementy do pada tworząc z niego mutanta?
Bo konsole nie są PC. Co do samego pada to na nowej konsoli Sony to bym wolał sprawdzone rozwiązania z PS3. Przy najmiej
nie będzie ciągnąć kabla przez poł pokoju.
Co? Klawiatura i mysz to najgorsze co może przytrafić się dla konsol tylko pad. Nie wyobrażam sobie gry na kanapie z mysz + klawiatura.
Klawiatura i mysz to najgorsze co może przytrafić się dla konsol tylko pad.
Najgorsze co może się przytrafić dla konsoli to six axis. Do dziś mam koszmary po grach, które wymagały korzystania z six axisa przy walce, rzucaniu granatów, QTE...
Blackthorn-> sixaxis nie byłby taki zły gdyby nie wymuszali go debilnymi rozwiązaniami. Uncharted na Vicie używa żyroskopu do doprecyzowania celownika podczas strzelania i działa świetnie. Zresztą steam controller z włączonym żyroskopem i touchpadem w trybie trackballa z włączoną akceleracja oferuje szybkość i precyzję celowania zbliżona do myszy. Jeśli zostaną przy analogu do obracania kamera to dalej będzie się mizernie gralo w strzelanki/fpp.
Najlepsze co mogłby się przytrafić konsolom to wsparcie dla k+m w grach (i rozdzielanie na padowe łamagi i myszkową szlachtę w grach online), 60 FPS w standardzie i Bloodborne 2.
"Nie wyobrażam sobie gry na kanapie z mysz + klawiatura."
Ludzie nadal nie rozumieją że była by to jedynie opcja z której nie trzeba korzystać.
Ja z chęcią podpiął bym PS4 do swojego monitora bo przy telewizorze nie mam miejsca.
@up - Ludzie nadal nie rozumieją że była by to jedynie opcja z której nie trzeba korzystać.
To nie takie proste. To dzielenie jednej grupy graczy - w ramach jednej platformy - na dwie osobne. Należałoby pilnować, aby serwery nie łączyły graczy k+m z graczami z padem, bo to zaburza równowagę sił. Pad nie jest - i nie będzie - równie precyzyjny co k+m. Pad jest naturalnym kontrolerem dla konsol i jeśli ktoś ma konsolę to równie naturalne jest, że powinien nauczyć się obsługiwać ten kontroler. W końcu setki milionów ludzi grają w ten sposób. Wszyscy mają równe szanse korzystając z tego samego urządzenia.
Jest to kwestia treningu i przyzwyczajenia. Od ok. 2 miesięcy gram sobie dla frajdy w Warface odkąd wyszło na PS4 i mam dużo lepsze statystyki (w najgorszym przypadku co najmniej porównywalne) grając padem niż wiele lat temu grając na PC w CoD 2, CoD: MW czy CoD WaW. Nie sądziłem, że to możliwe, a jednak.
Nie widzę najmniejszego powodu, żeby dzielić graczy jednej platformy na dwa czy więcej obozów, bo ktoś ma lenia, żeby się przestawić i poćwiczyć.
Pad nie jest - i nie będzie - równie precyzyjny co k+m.
bo ktoś ma lenia, żeby się przestawić i poćwiczyć.
Ehhh... niby rozumiesz wyższość k+m, ale jednak nie możesz tego przyjąć.
Matchmaking według kontrolera to rzeczywiście lata żmudnej roboty i setki nieprzespanych nocy dla kilkutysięcznych zastępów developerów.
@
Taki mam problem, że na padzie granie w gry wymagające celowania to proszenie się o raka. Podział byłby tylko online, co mam głęboko gdzieś, dodatkowo z tego podziału nic złego nie wynika, a dobrego tyle, że każdy może grać na jakim kontrolerze chce.
A jaki masz problem z graniem na padzie? Wszyscy tak grają i mają równe szanse. Nie dajesz rady?
I bardziej mi chodzi o niepotrzebny podział graczy w ramach jednej platformy, a nie nakład pracy.
edit: Taki mam problem, że na padzie granie w gry wymagające celowania to proszenie się o raka.
No to czas się nauczyć grać. Inni nie mają problemu. A podział graczy jest niepotrzebny. Taki krzyk o crossplay, żeby firmy pozwoliły grać między platformami, a Ty chcesz dzielić ludzi ze względu na kontroler? :) Nie ma opcji. Microsoft właśnie zaczął się bawić z tematem. Jestem ciekaw efektów.
No i po co sarkazm? :)
Twoim problemem jest, że nie dajesz rady osiągnąć przeciętnej umiejętności w graniu na padzie w multiplayer. I chcesz, aby deweloper i producent sprzętu dostarczył Ci narzędzie, które zniweluje Twoją własną ułomność czy lenistwo, czy jaki tam jest powód takiego stanu rzeczy.
Dla niektórych nawet k+m może być niewystarczające i może powinny pojawić się interfejsy bezpośredniego podłączenia do mózgu, żeby zniwelować lag oko-ręka :).
@12dura
Jeśli porównujesz granie na padzie do jedzenia zupy widelcem, to naprawdę musisz mieć dwie lewe ręce.
Może cie zaskoczę, ale ani przez chwilę nie miałem na myśli multiplayera w moich postach, nigdy nawet nie miałem PS+ na swoim PS4 poza tymi dwoma próbnymi dniami które poświęciłem na bloodborne.
Pad nie jest narzędziem precyzyjnym i nigdy nie dorówna myszce gdy chodzi o celowanie. Ułomność? Sami pewnie gracie na autoaimach na easy xD
Wy sobie zdajecie sprawę, że negujecie OPCJONALNĄ funkcję?
Co to za argument, że podzieli to graczy? Co z niego wynika, potraficie rozinąć myśl?
Albo jak dla mnie online mogłby wymagać pada i tyle, a na SP niech każdy sobie gra jak mu pasuje. Temu nie można zaprzeczyć
To jest 9 generacja konsol. Gdyby gracze konsolowi naprawdę oczekiwali myszki i klawiatury to by już dawno powstały, a nie jako ciekawostki. Jak Valve doszło do wniosku, że pad jest potrzebny to go stworzyło. Proste. W ogóle czasy na myszkę i klawiaturę to były kiedy królowały PSX i PS 2 a nie teraz bo wtedy rzeczywiście pc miał swoje gatunki.
@12dura - nie tylko zaskoczyłeś, ale wręcz rozwaliłeś. Chwilę trwało zanim się poskładałem.
Jak nie chodzi Ci o multi to kiego bijesz pianę? W singlu sobie też nie radzisz?! 8-D
Wprowadzenie myszy i klawiatury ma największe konsekwencje w grze online. Ale już tyle gier ograłem na padzie na konsoli, że nawet na PC do singla podłączam pada tam gdzie się da, bo pozycja siedząca z rękami rozłożonymi na biurku i rozcapierzonymi paluchami stała się dla mnie zaprzeczeniem relaksu. Lubię usiąść wygodnie, z nogami na biurku, albo na pufie, ręce położyć sobie na brzuchu na w pół rozwalony na kanapie czy w fotelu. Skończyłem z siedzeniem "na ortopedę". Ale tak jak mówisz, w singla niech ktoś gra jak mu leży. W multi musi być równo. Bez dyskusji.
Pad nie jest narzędziem precyzyjnym i nigdy nie dorówna myszce gdy chodzi o celowanie.
No i co z tego wynika? Wszyscy grają tym samym narzędziem i mają taką samą precyzję do dyspozycji. Jest ok.
Dark Souls ktoś przeszedł grając na gitarze. Kwestia umiejętności i ćwiczeń :). A mówimy o ergonomicznym i wygodnym padzie, a nie zestawie łyżek i widelców od Gerlacha, jak chciałbyś to widzieć.
Ułomność? Sami pewnie gracie na autoaimach na easy xD
A Ty pewnie nie myjesz zębów, strzelasz kulkami z nosa i zabierasz dzieciom cukierki xD.
A podział graczy to - znowu online - zaprzeczenie gry wieloosobowej. Należy dążyć do tego, żeby graczy było jak najwięcej, a nie dzielić ze względu na kontroler. Przez kilkanaście lat nikt się na to nie zdecydował jeśli idzie o konsole i głupotą byłoby to zmieniać. Na co taka funkcja, nawet opcjonalna? Nie i już. Już Ci wyżej pisałem. Jest wielki płacz o granie międzyplatformowe, że się nie da, a Ty chcesz dzielić ludzi na tej samej platformie ze względu na kontroler.
Microsoft już próbuje przy tym grzebać na Xboksie i zaraz się okaże czy to takie fajne. Ale tam chyba mają jednak dzielić graczy ze względu na sterowanie. Dobry poligon.
Klawiatura urządzeniem precyzyjnym? Tak wierutnej bzdury już dawno nie czytałem.
@up - raczej o myszy mowa.
A klawiatura przecież jest precyzyjna, albo 0, albo 1 :).
Najpierw piszesz, że mam problem z uzyskaniem przeciętnych umiejętności gry na padzie, a potem oburzasz się jak napisałem, że grasz na easy z asystami, obydwoje mieliśmy takie same, czyli żadne, dowody. Jak widać nie połapałeś się co miałem na myśli odpowiadając na ten "argument" stąd passive agressive mode ci się uruchomił. Mi teraz też :o
Mówię znowu, online mnie nie interesuje, w singlu powinienem móc grać czym chcę, a nie męczyć się na padzie stworzonym na podstawie kompromisów. W multi mogłoby zwyczajnie prosić o podpięcie pada czy cokolwiek nie interesuje mnie to.
Xbox z tym kombinuje i mam nadzieję, że mu wyjdzie
Klawiatura urządzeniem precyzyjnym? Tak wierutnej bzdury już dawno nie czytałem
To przeczytaj swój post, potem mój post do którego się odniosłeś, puknij się w czółko i gotowe
@up - przecież ciągle piszesz, że z padem jest Ci źle to jakie wnioski czytelnik takiego komenta ma wyciągnąć? Rozumiem, że nie możesz się przyzwyczaić. Ale WSZYSCY mają tak samo i albo w końcu się przyzwyczaisz (a nawet małe dzieci dają radę), albo Ci się nie chce. Innej opcji nie ma. Po to są te autoaimy, żeby jednak każdy pograł, więc niepotrzebnie się z nich śmiejesz. Zacznij korzystać.
Ja w niektórych grach korzystam, w niektórych nie. Zależy jak bardzo pomaga, czasami przeszkadza. Zależy od gry. Na przykład w RDR 2 mam włączone na pół gwizdka. Bez tego było mi ciężko trafić w ruchomy cel. Na full było stanowczo za łatwo, a na wyłączonym nie mogłem nic ustrzelić. W połowie jest idealnie.
I u mnie jest 0 agresji. Po prostu z tekstu ciężko wyciągnąć niuanse :). Jestem przeziębiony, mam cały tydzień wolny od roboty i w związku z tym mam świetny humor cyniczno-sarkastyczny (mimo tego, że spoza góry zasmarkanych chustek). Agresja poziom 0.
No i o to chodzi, na padzie trzeba asysty włączać żeby się dało grać. Maszyna celuje za ciebie, nie no super, jeszcze tylko bota zapuścić żeby samo chodziło wyciągnąć giry na ławe i klikać spust palcem u nogi.
Sory ale mam to w dupie, jak nie można uzyskać precyzji myszki (a nie można Pad nie jest - i nie będzie - równie precyzyjny co k+m) to asysta nie jest rozwiązaniem, nie lubię jak nie mam pełnej kontroli, gra nie daje wtedy satysfakcji i nie rozumiem jak komuś może dawać, gdybyś był sportowcem to wolałbyś się ścigać z kalekami czy z osobami o podobnych predyspozycjach? Odkąd pamiętam wygrywanie gdy dostajesz fory bardziej mnie zawsze denerwowało niż bawiło.
Dlatego do pełni szczęścia potrzebna mi mysz w konsoli, żebym mógł zagrać w gry wymagające celowania tak jak chcę.
@dura12 - No i o to chodzi, na padzie trzeba asysty włączać żeby się dało grać
Można, nie trzeba. Przecież tak bardzo chodzi Ci o wolność wyboru to ją masz. Z autoaimem nie dajesz rady, bez tego całkowita padaka. Jak masz ułatwiacze to twierdzisz, że to nie fair. Fair sobie nie radzisz. Ja wymiękam :).
I na Twoim miejscu raczej bym już nie używał stwierdzeń i rozdzielanie na padowe łamagi i myszkową szlachtę w grach online, dopóki nie udowodnisz, że dajesz radę łamagom grającym z asystami. Skoro te łamagi wyprzedzają Cię o lata świetlne (włącznie z dziećmi :)). Oczywiście sobie udowodnij, bo mnie to gila :).
Mam nadzieję, że deweloperzy i producenci sprzętu jednak wciąż będą zapewniać równowagę osiągów tak jak do tej pory, bez wprowadzania podziałów.
PS. - A jak się gra z myszą to zawsze się wygrywa? :)
Na myszce mam idealną kontrolę nad tym co robię, a na padzie czy to z asystami czy bez nie mam. Sam napisałeś, że pad nigdy nie będzie tak precyzyjny jak mysz więc nie wiem o czym jest ta dyskusja.
Poza tym, wszystko napisałem w poprzednim poście, a że masz kłopoty ze zrozumieniem to trudno. Konsolowców widocznie już nie da się odratować
Żadnych klawiatur i myszek do konsoli. Nie po to przestawiłem się na konsole, żeby znowu się garbić przed k+m. Na padzie mogę grać w jakiej pozycji chcę, nawet leżącej :)
Kolejny wybitny myśliciel, nikt ci nie wciska tej myszki, to ma być opcja, nie konieczność, Boże...
Macie tu mesjasza klocucha, nawróci was
https://youtu.be/PzxewiApBbQ
7:00
Były już próby z myszką jako kontrolerem w konsolach
https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Mouse
I to był dobry czas dla tego kontrolera bo na ps one naprawdę powstawało sporo przygodówek i rts-ów i dzięki temu mogły by powstać kolejne tytuły który w tym czasie powstawały tylko na pc. Tylko, że ludzie i tak wracali do pada bo tak jak wykorzystuje się konsole pad jest najwygodniejszym kontrolerem i tak ci co gadali o precyzyjności też wrócili do gamepada. Z myszkami i klawiaturami pewnie będą jeszcze nie jedne próby ale po pewnym czasie znowu się okaże, że developerzy nie będą ich implementować dla parunastu gości. Myślisz, że dlaczego Valve stworzyło pada, bo chciało zadomowić steam-maszyny pod telewizory ale dobrze wiedziało, że do tego potrzebuje innego kontrolera niż myszkę i klawiaturę. Dziesiątki lat doświadczenia, że ludzie i tak wybiorą wygodę, a ci co nawet wybiorą K+M to po zaspokojeniu ciekawości rzucą je w kąt.
@12dura - pad nigdy nie będzie tak precyzyjny jak mysz
No to co? Wszyscy mają tak samo. Nawet dzieci sobie radzą :). Mało tego, nawet ŁAMAGI! A Ty, szlachcic, NIE?!
Konsolowców widocznie już nie da się odratować
I Ty chcesz z nami grać?! Ludzki pan.
Motasz się, chłopaku. Jakby Ci nitki podłączyć to uszyłbyś zajebisty dywan :).
Swoje własne słowa negujesz?
Nie, nie chcę grać z konsolowcami, nie gram na multi
@up - to, że uważam pad za dużo mniej precyzyjny od myszy (co jest oczywiste) nie stoi w sprzeczności z tym, że umiem się nim posługiwać. No to chyba jasne.
Jeszcze więcej bajerów, żeby bateria trzymała dwie godziny. Padzie od PS3 wróć!
Eee tam, ja mam trzy pady i czwarty rozwalony choć może i do naprawy, ale od roku mi się nie chce bo ruszać. Dwa przy konsoli stoją na ładnej ładowarce, jeden w użyciu. Zmieniam raz na dzień czy dwa i w razie jak chcę splitscreen to zawsze dwa są w pełni naładowane. Warto zakupić minimum dwa pady i mieć spokój.
Chyba zostanę przy tym od PS4, szkoda mi będzie się rozstać z tymi erotycznymi kształtami
@blastula
Potwierdzenie już było. Ktoś tam z Sony mówił, że ps4 wkracza w ostatnią fazę życia. Odwołano konferencję w tym roku czyli żadnych nowych exów, więc w przyszłym roku albo tuż przed premierą albo przynajmniej zapowiedzą ps5. Do tego przecieki i plotki o zestawach deweloperskich - ten wyciek to już tylko kolejne potwierdzenie.
Czytanie ze zrozumieniem... Co jest z wami ludzie?
@el
"Odwołano konferencję w tym roku czyli żadnych nowych exów" NOWYCH. Nic nie zapowiedziano nowego na kolejny rok... To co ma wyjść to już od dwóch e3 hula po yt: Days Gone i TLoU2. Death Stranding to nawet nie wiadomo co to będzie. I jeszcze remake MediEvil - w sumie więc cztery exy. Tylko, że żadnego nowego...
Jak nie pisałeś jeszcze matury to wykup korki albo zacznij czytać książki. Nawet tanie kryminały. Serio to pomaga.
Death Stranding jest już w trakcie lokalizacji językowych wyjdzie jeszcze przed TloU2 screencap this
To, że Sony pracuje nad nową konsolą to pewne, A ostatni okres życia sprzętu to może trochę potrwać. Tym bardziej ,że pierwsze przecieki na temat PS4 i Xbox One pojawiły się dwa lata przed premierą obecnej generacji. Premiera PS5 6-7 lat po PS4 to by było oky wobec posiadaczy obecnego sprzętu.
@12dura
Napisałem, że nie wiadomo co to będzie... Interaktywny film? Gra akcji? Porażka? Sukces? Mnie nie interesuje teen tytuł dopóki nie zobaczę recenzji i wyjaśnień czym to jest - chyba jasno to wyraziłem w poprzednim komentarzu...
PS5 w 2020 roku a będzie w co na niej grać w 2022. Moja kryształowa kula tak mówi.
Jeśli zrobią kompatybilność wsteczną z pa4 to od razu sprzedaje starą konsolę i kupuje nowa. Nie dla grafiki - obecny poziom jest ok. Mam 4k tv ale i tak nie mam pro bo mnie grafika nie obchodzi. Większy dysk, szybsze loadingi i wydajność. A na PS5 wyjdzie kolejny GoW (do 2022 na pewno) i Horizon2 (raczej nie Killzone tylko nowa marka). To wystarczy bym miał co grać kilka miesięcy.
Potrzebne te touchpady i touchscreeny jak uj. W DS4 touchpad nie wykorzystany, głośnik bez większego sensu, lampka, która non stop świeci nie wiadomo po co, a bateria raptem 1Ah. Gniazdo słuchawkowe jest ok. Czasami mi się przydaje.
Z drugiej strony to, że opatentowali to nie znaczy, że nowy pad będzie transformował w choinkę. Może chcą mieć na wszelki wypadek, a w rzeczywistości pójdą po rozum do głowy.
2019 coraz pewniejszy, ale stawiam jednak ten 2020.
jedyne czego oczekuję od nowego "podwójnego wstrząsu" to 4x lepsza bateria...i będę happy
a od konsoli - żeby nie wyła głośniej niż osiedlowe psy do księżyca...i będę podwójnie happy
Autorowi nie chciało się przejrzeć chyba dokładnie wspomnianego patentu nawet. To nie jest dodatkowy przycisk w D padzie, to joystick przechodzący na wylot co widać po prawej na zdjęciu, a w ogóle nikt tego nie zauważył?Ciekawe rozwiązanie.
Po kiego uja. Gry które wykorzystują touchpada i mikrofon z pada od ps4 można policzyć na palcach jednej ręki, tak samo nie rozumiem po co jest ta lampka na padzie. Chyba po to żeby bateria się szybciej zużywała. Zbędne bajery.
Ciekawa sytuacja, bo raczej rozsądne komentarze. Znowu nawtykają bajerów, mało co je wykorzysta, a pady będą po 500zł jeden, ale żeby się doprosić o sensowny d-pad to 20 lat czekania i tylko Nintendo robi je dobrze. W ogóle jeżeli chodzi o kontrolery i sposoby kontroli to chyba tylko Nintendo ma w tym jakiś zrozumiały cel i używa jakiejś logiki, proste i skuteczne pady od zawsze, dotykowy ekranik w DSie, Wii Remote, ten pokraczny kontroler z Wii U, teraz Switch. Sony nie ma wizji, kombinuje jak koń pod górę, ulepsza coś co już jest praktycznie idealne.