Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu

28.10.2018 13:53
1
zanonimizowany1030538
32
Pretorianin

Za szybko na takie technologie. Powiedzmy sobie szczerzę ile graczy będzie miało sprzęt pod ray tracing? Mniej niż 10 % ? Wygląda to ładnie no ale bez przesady. Ja chcę przede wszystkim żeby gra była płynna a nie jakaś na ultra ustawieniach. Mi wystarczają średnie czasem wysokie ustawienia.

Mam nadzieję że ray tracing nie będzie wpływać teraz na to że gry będą robione dłużej.

28.10.2018 13:56
robert357
2
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
robert357
66
Konsul

Heh. Ciekawe czy ktoś też mówił takie bzdury jak wychodził Quake. "Za szybko na full 3D. Ile graczy będzie miało sprzęt pod pełne 3D". Trzeba stawiać pierwsze kroki, bo inaczej będzie się stało w miejscu.

28.10.2018 14:24
blastula
2.1
1
blastula
70
Generał

Dokładnie

28.10.2018 14:25
Matysiak G
2.2
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Oczywiście, że mówiono. Zwłaszcza że Quake był brzydszy od np. Duke Nukem 3D.

29.10.2018 07:17
2.3
1
zanonimizowany1261993
4
Chorąży

Nikt nie mówił i każdy to chciał mimo większej ceny, a teraz się mówi i większość nie chce po tej cenie, to chyba jednak różnica nie?

29.10.2018 10:03
2.4
zanonimizowany307509
99
Legend

Dokładnie. Jest jak nasiona, od żołędzia do drzewa. Niektórzy nie potrafią dostrzegać wartość i znaczenie nasiona. XD

28.10.2018 14:18
3
odpowiedz
Dark Fenix
44
Chorąży

Trzeba czekać na zastosowanie tego w grach, bo aktualne porównania nie mają sensu.

28.10.2018 14:25
AIDIDPl
4
odpowiedz
AIDIDPl
171
PC-towiec

Mam nadzieję że ray tracing nie będzie wpływać teraz na to że gry będą robione dłużej.

Właściwie to może być na odwrót. Pod warunkiem że RT będzie standardem.

28.10.2018 14:26
kaszanka9
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
kaszanka9
109
Bulbulator

Cienie w grach to akurat największa bzdura i ściema techniczna. Co ich powstrzymuje przed rozmyciem tego twardego cienia? Tak naprawdę nic i efekt byłby podobny, ale nie tak idealny obliczeniowo jak RT, z tym, że tego nawet nie da się rozróżnić, bo co to za różnica, że gdzieś tam będziecie mieli bardziej lub mniej miękkie rozmycie o parę milimetrów, ogólny efekt zachowany.
Wszyscy doskonale wiedzą, że twarde cienie to są i tak zazwyczaj w opcji high minimum, a poniżej są właśnie takie rozmyte.
Dochodzi do takiego kuriozum jak bardzo podobne cienie medium do opcji cieni nv PCSS, różnica sporo fps, wizualna, wątpliwa.
I tak od lat.

28.10.2018 14:35
Persecuted
5.1
3
Persecuted
143
Adeptus Mechanicus

Tu nie chodzi (tylko) o cenie, ale przede wszystkim o światło, jego odbijanie się od różnych powierzchni, rozchodzenie się, rozpraszanie, przechodzenie przez różne materiały itd.

Raz, że wygląda to lepiej, niż przy dawnym sposobie oświetlania, dwa, że ułatwia życie projektantom gier. Dziś to może tylko ciekawostka, ale kiedyś będzie to standardem. To nieuniknione, bo jest to upragniony cel w renderowaniu realistycznej grafiki w czasie rzeczywistym.

post wyedytowany przez Persecuted 2018-10-28 14:37:56
28.10.2018 14:38
AIDIDPl
5.2
AIDIDPl
171
PC-towiec

Tak się składa że taka technologia jest w Nvidia PCSS i HFTS ale nie działa ona zbyt dobrze i zabiera około 10-15 fps lub więcej. Rockstar w RDR2 zrobił to po swojemu i wydaje mi się że lepiej to wygląda i przede wszystkim lepiej działa.

Także jeśli chodzi o cienie to da się to zrobić. Gorzej z obiciami i realistycznym wiarygodnym światłem. Chociaż to ostatnie da się jakoś symulować, ale taki Ambient Occlusion to jest raczej średni czy to HBAO+ czy SSAO...

28.10.2018 21:15
A.l.e.X
😜
5.3
A.l.e.X
152
Alekde

Premium VIP

kaszanka zmień avatara bo gadasz jak ten lis ;)

29.10.2018 00:14
kaszanka9
😂
5.4
kaszanka9
109
Bulbulator

Taa, odezwał się znafca alex co myślał, że będzie miał automatycznie SLI z RTX...
Już cokolwiek z RT odpaliłeś na tych swoich kartach? Bo ja tak i to na pascalu.

Po za tym to same fakty i bardzo łatwo to sprawdzić w wielu grach, podczas rozgrywki poszczególne opcje cieni mają nikłe znaczenie, a można zaoszczędzić 20 fps, to takie proste, wspaniałe super cienir NV nie różnią się od opcji MEDIUM lol np. w watch dogs 2, do sprawdzenia na stronach nv.

I jak wiem Persecuted, że nie tylko o te cienie chodzi, ale ja pisałem o cieniach jak zapewne zauważyłeś, a tutaj mogłoby być bardzo podobne, gdyby tylko chcieli i bez RT.

I to nie jest ciekawostka, to w zasadzie standard od dekad, tylko nie w czasie rzeczywistym, bo, że robotę strasznie ułatwia to wiadomo, i ja tam jestem za, ale nie w taki sposób.

NV niepotrzebnie tam pchała dodatki, AI czy cuś, mogli dać sam RT i się na tym wyłączne skupić.

AIDIDPl

No według mnie AO to akurat chyba najlepsze co na tym RT będzie dało się zrobić i nie zeżre niewiadomo ile klatek, a będzie duży zysk wizualny.

29.10.2018 12:29
5.5
zcaalock
133
Pretorianin

ta karta jest przeznaczona na farmy do renderowania dla przemysłu filmowego, a nie dla graczy cebulaczy. 3d max i V-ray tam będzie widać różnicę, a nie w jakiś gierkach.

28.10.2018 21:01
6
odpowiedz
Komandor_Jonasz
54
Pretorianin

Nie takie nowe to wideo, bo wisi na kanale nvidii od miesiaca, ale niech wam bedzie xD Ray tracing za 5-10 lat bedzie wszedzie. Znacznie skroci czas poswiecony calosci oswietlenia i nie trzeba bedzie "udawac" wielu efektow co widac chocby na przykladzie odbic. Nawet mniejsze studia beda mialy gry z dobrym oswietleniem itp. w czym jak na razie goruja duze studia AAA. Nic tylko czekac na sprzet, ktory bedzie to jakos ciagnal i bedzie przystepny dla mas.

28.10.2018 22:05
7
1
odpowiedz
A_wildwolf_A
213
Senator

zaraz zaraz, przecież ten filmik z RTX ma z ponad 2 miesiące, gdzie tu nowy ?

28.10.2018 22:58
Konr@d
8
odpowiedz
Konr@d
16
Would You Kindly?

Co wywołało taki ból d... pupy że artykuł został tak zminusowany?
Ray Tracing ,,Po #uj mi rejtrejsing panie mnie na to nie stać!'', czy może to że GOL spóźnił się z artykułem o ponad dwa miesiące? (w przypadku opcji numer 2 rozumiem)

post wyedytowany przez Konr@d 2018-10-28 23:00:35
29.10.2018 08:48
Sid67
😐
9
odpowiedz
Sid67
224
Generał

Generalnie jako technika RT jest fajne, ale NV organizacyjnie coś tym razem nie dała rady. Brak chociażby jednej gry z tą technologią na premierę. Zagadkowa wydajność z wykorzystaniem tej techniki (np. czy RTX2070 będzie w ogóle się do tego nadawał?).
O tym czy RT w grach się przyjmie, czy będzie tylko ciekawostką wybranych tytułów zadecyduje to czy nowe konsole będą to wspierały, a to z kolei wymagałoby tego, że AMD też ostro ruszy z tą techniką (o ile dalej będzie robiło układy dla konsol). Konsole jednak poszły w 4K i możliwe, że następna generacje będzie szła w kierunku 60 FPS, a pójście w stronę RT mogłoby spowodować niemożliwość utrzymania tych parametrów więc prawdopodobieństwo RT na konsolach nie jest duże.

29.10.2018 09:19
mirko81
10
odpowiedz
mirko81
62
Slow Gaming

Zastanawiajace ze 1070ti gtx jest w tej samej cenie co rtx 2070 turbo ...

29.10.2018 18:17
😐
11
odpowiedz
hinson
127
Generał

Oddalbym nerke za nowe gry z Ray Tracingiem z ultra realistyczna grafika z takich serii jak Manhunt, Soldier of Fortune, BloodRayne, The Suffering, Dead Space, Punisher (brutalny jak ten z 2005 roku), Postal i pewnie wiele innych!

29.10.2018 20:56
topyrz
12
odpowiedz
topyrz
77
O_O

Obserwuję co się dzieje i jak ludzie się wypowiadają na temat RTX oraz przy okazji nowych technologii od nVidii. Nikt chyba jeszcze nie zaczął się zastanawiać, a co będzie z AMD, jeżeli opcja się przyjmie?

Chyba kupuję konsolę, bo przyszłość cen podzespołów PC maluje się w czarnych barwach.

Wiadomość Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu