Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Red Dead Redemption 2 - wyłącz minimapę, a usłyszysz inne dialogi

09.10.2018 10:40
Konr@d
👍
1
19
odpowiedz
5 odpowiedzi
Konr@d
16
Would You Kindly?

Świetne rozwiązanie! Nie dość że pogłębia immersję to dodatkowo wymaga od gracza ruszenia mózgownicą, o czym większość twórców niestety już dawno zapomniała. Już sam fakt tego że ludziom z R* chce się nagrywać dialogi w dwóch wersjach robi wrażenie.

post wyedytowany przez Konr@d 2018-10-09 10:45:09
09.10.2018 11:31
👍
2
6
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Super! To mi przypomina czasy Gothic. :)

usunięcie minimapy z interfejsu sprawi, że postacie niezależne zaczną dawać graczom podczas dialogów wskazówki dotyczące lokalizacji celu misji

To coś, czego właśnie brakowało w większości gier sandbox.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2018-10-09 11:32:51
09.10.2018 12:25
kęsik
😒
8
4
odpowiedz
7 odpowiedzi
kęsik
148
Legend

Ło cholera jasna. W 2000 roku takie rzeczy były. Takie coś powinno być w grach niezależnie czy jest minimapa czy nie. Postać powinna mi mówić, że mam iść drogą na zachód, po minięciu tego drzewka mam skręcić w lewo. A nie, zaznaczę ci miejsca na mapie...

post wyedytowany przez kęsik 2018-10-09 12:28:15
09.10.2018 11:50
4
2
odpowiedz
12dura
48
Senator

Super sprawa, ale to jest wynajdowanie koła na nowo, takie coś powinno być standardem.
Niemniej i tak się cieszę, że takie rozwiązanie znalazło miejsce w nu-gamingu.

Chyba kupię na premierę mimo, że nie lubię gier osadzonych w rzeczywistości.

09.10.2018 16:02
wytrawny_troll
12
2
odpowiedz
1 odpowiedź
wytrawny_troll
77
Exactor

Panie a na Ostrołękie to gdzie?

09.10.2018 16:46
Harry M
13
2
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Genialny pomysł. Ja sam staram się w grach powyłączać jak najwięcej elementów interfejsu - takie rozwiązanie powinno się znajdować w każdej grze.

09.10.2018 17:08
15
2
odpowiedz
zanonimizowany1027056
59
Generał

Wersja EA:

,,Nie wyłączysz minimapy, gdyż jest dostępna po premierze, w formie DLC''.

09.10.2018 17:28
16
2
odpowiedz
menththethuethe
41
Konsul

Jak w Morrowindzie, tyle że opcjonalne.

post wyedytowany przez menththethuethe 2019-01-19 17:23:25
09.10.2018 12:42
Jane_od_Batmana
9
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Jane_od_Batmana
59
Generał

Zelda, Odyssey, a teraz RDR2. Mam nadzieję, że ten trend się utrzyma i zostanie z nami na dłużej, ile to razy łapałam się na tym, że częściej patrzyłam na minimapkę niż faktyczną grę.

09.10.2018 15:19
BlurekPL
10
1
odpowiedz
BlurekPL
130
Generał

Tytuł imo głupi bo można pomyśleć że będziemy mieli zupełnie inne dialogi, a to bardziej dodatkowie dialogi

09.10.2018 18:05
Jaarvs
17
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Jaarvs
51
Nyoho

Zauważyłem, że RDR 2 będzie miała elementy, które już były w innych grach, ale wszystkie wrzucone do jednego kotła i dobrze podane.
Co z jednej strony cieszy, a z drugiej jakoś nie dziwi, w końcu Rockstar z takim zapleczem i budżetem nie będzie miał żadnych problemów z wykreowaniem takiego świata. Dziwi natomiast fakt, że inne duże studia i wydawcy nie robią tego co właśnie Rockstar. Przecież taki EA jak i Ubisoft wcale nie ma mniejszego budżetu lub mniejszych ekip. Z drugiej strony Ubisoft ostatnio się stara (ale do Rockstara im jeszcze brakuje), EA natomiast wszystko co dotknie zamienia w sami wiecie w co (nie, nie chodzi mi o złoto).

post wyedytowany przez Jaarvs 2018-10-09 18:10:16
09.10.2018 18:34
Xinjin
😂
19
1
odpowiedz
Xinjin
176
MYTH DEEP SPACE 9

Przepraszam którędy na Grunwald?

09.10.2018 19:32
ChuckNorris
21
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
ChuckNorris
0
Pretorianin

A czy ktoś wie czy będzie na PC ?

09.10.2018 21:49
22
1
odpowiedz
1 odpowiedź
mago_81
29
Centurion

Cytując klasyka: wysokiej klasy zawracanie dupy. Mi tam pytajniki czy wskaźnik celu immersji nie psują, przynajmniej nie latam jak kot z pęcherzem po tych gigantycznych mapach jak widzę z grubsza kierunek. A wielokrotnie np w Skyrim widząc jakiś posąg czy inne ciekawe miejsce zbaczałem z obranej ścieżki żeby zobaczyć co tam ciekawego się kryje. Piękno świata i napotkane budowle powinny mnie nakłaniać do sprawdzenia co tam jest, a nie brak pytajników czy wskaźniku celu.

11.10.2018 16:08
animatiV
😢
27
1
odpowiedz
animatiV
89
Generał

Jaka szkoda że to tylko wymysł dziennikarzy :(

09.10.2018 11:35
NewGravedigger
3
odpowiedz
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Jeśli będzie to dobrze zrobione a nie w ten sposób, że każda postać będzie mieć jeden tekst do jednej lokalizacji

09.10.2018 12:00
5
odpowiedz
zanonimizowany1225506
49
Generał

Genialna sprawa. Do tego ma być kompas jako alternatywa do wyłączonej mapy. Wsiąkne do tego świata na miesiące.

09.10.2018 18:23
moscu
18
odpowiedz
1 odpowiedź
moscu
19
Pretorianin

Dobrze, że jest opcja od razu ze wskazówkami na mapie bo inaczej połowa graczy w ogóle nie ukończyłaby gry...

09.10.2018 18:53
20
odpowiedz
zanonimizowany1270450
20
Generał

Gothici to może zły przykład na ten trend ale w takim Morrowind - tam wszystko było podawane w formie wskazówek i to właśnie w Morrowind spędzało się dużo czasu na klimatycznym szukaniu miejsca wykonania questa. Ba nawet w Diablo 2 questy miały tylko podaną nazwę lokacji a trzeba było szukać samemu - standardy dawno zapomniane

post wyedytowany przez zanonimizowany1270450 2018-10-09 18:55:01
10.10.2018 15:25
👍
24
odpowiedz
Rabbitss
25
Generał

Kurde naprawdę fajny pomysł, na pewno urozmaici to grę jak cholera.

10.10.2018 20:50
😱
25
odpowiedz
zanonimizowany1171405
24
Pretorianin

Dawać mi to na PC

11.10.2018 16:08
Zorpen
26
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zorpen
70
Konsul

A jednak nie. Szkoda, bo w AC Odyssey już jest taki system.

11.10.2018 17:29
28
odpowiedz
2 odpowiedzi
AlienShooter
187
Generał

@Up Ale to nic przecież nie zmienia, minimapę można wyłączyć tak czy siak.

11.10.2018 18:12
HETRIX22
29
odpowiedz
HETRIX22
196
PLEBS

Ale moglibyście już usunąć tego newsa, albo chociaż jego tytuł zmienić, a nie nabijać frajersko kliknięcia

11.10.2018 21:59
kaszanka9
31
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Łe no, szkoda, że to lipa jednak.

12.10.2018 00:09
ChuckNorris
😃
32
odpowiedz
ChuckNorris
0
Pretorianin

Od GTA 3 zawsze była mini mapa i jakoś nikt nie narzekał. Tutaj chcą dodać trochę trudności i i nagle szum. Nie ma się co oszukiwać ale to bardzo przydatna rzecz w grze w grach gdzie nie ma sieci dróg. Bez mapy grając w takiego Assasyna to można się pochlastać. Trzeba posiadać mnóstwo wolnego czasu lub grać w bardzo małą ilość gier gdzie jedna gra starczy na rok. Assasyn ma ogromną mapę i mnóstwo misji pobocznych bez mapy nie jest realne wykonać większości misji. W RDR 2 bez mapy to też będzie kicha no chyba że zamiast małej mapy będzie dostępna pod klawiszem M duża mapa :)

12.10.2018 06:25
kotonikk
33
odpowiedz
1 odpowiedź
kotonikk
106
Wśród horyzontów

Szkoda, bo brzmiało to bardzo rockstarowo i na pewno tchnęło by świeżość w rozgrywkę, a tak znów będzie "odbierz zadanie, odpal mapkę i jedź tam gdzie pokazuje".

12.10.2018 11:23
Falcao_82
34
odpowiedz
1 odpowiedź
Falcao_82
153
!AssociazioneCalcioMilan

Miałem zamiar kupić na premierę ale wstrzymam się bo właśnie wyrwałem God of War za 139zł co wydaje się dobrą ceną wiec ona pójdzie na pierwszy ogień a RDR2 zaczeka a i pojawią się używki.

14.10.2018 13:06
35
odpowiedz
bossix84
67
Pretorianin

Właściwie podsuneliście mi dobry pomysł tym artykułem. Grając w RDR2 będe grał z wszelkimi pomocami wyłączonymi. W koncu to dziki zachód :)

14.10.2018 15:18
36
odpowiedz
zanonimizowany1202555
53
Konsul

Jeśli info okazało się nieprawdą, to czemu dalej ten "artykuł/news" wisi na głównej stronie GOLa?

No dajcie spokój...

09.10.2018 12:22
ChuckNorris
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
ChuckNorris
0
Pretorianin

A co dostaniemy po wyłączeniu autoaima ?
To bardzo ułatwia rozgrywkę bardziej niż mapa.

09.10.2018 16:55
Ogame_fan
😊
14
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

No i bardzo fajnie. Kolejny świetna wiadomość.

Jeszcze tylko teraz przetrwac te 16 dni do tego cuda :p

09.10.2018 22:34
A.l.e.X
😊
23
odpowiedz
6 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Ta gra ma taki hype train że mam nadzieję że sprosta :)

11.10.2018 20:39
30
odpowiedz
2 odpowiedzi
12dura
48
Senator

Czyli wszystko znowu będzie zaznaczone na minimapie jak dla idi... jak dla zwykłych graczy?

09.10.2018 12:04
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
120
Senator

Hmm... widać inspirację Zeldą: Breath of The Wild. Może jednak z tego RDR 2 coś sensownego będzie.

W Zeldzie minimapa była, ale nie było na niej w ogóle znaczników. Można było ją wyłączyć, ale w niczym nie przeszkadzała. To raczej była pomoc w orientowaniu się co już zwiedziliśmy.

Eksploracja polegała na tym, że wypatrywaliśmy coś ciekawego gdzieś w oddali i tam szliśmy znajdując jakąś zagadkę środowiskową, kapliczkę czy inną rzecz.

Questy od NPCów były właśnie takie opisowe, w jakim kierunku się udać, jakich punktów orientacyjnych wypatrywać itd.

i z racji tego, że cały świat w Zeldzie był ręcznie zaprojektowany, a nie przez generator kopiuj/wklej, grało się po prostu świetnie.

Z biegiem czasu mapa zapełniała się znacznikami, ale pojawiały się one dopiero jak skończyliśmy zadanie. Czyli zamiast biegać od znacznika do znacznika po prostu zwiedzaliśmy świat, w praktyce robiąc to samo co w grach Ubisoftu, ale zamiast na ślepo iść za automapą angażowaliśmy szare komórki w poszukiwaniu drogi i nietypowych obiektów.

To właśnie takie drobiazgi decydują o tym, czy gra jest słaba, czy wspaniała.

Zobaczymy jak to będzie z RDR 2, bo może to byś zarówno świetna gra jak GTA IV, albo gniot na miarę GTA V.

09.10.2018 15:46
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
Dagorad
46
Pretorianin

A mnie to jakoś nie kręci. Pewnie przy 2-3 misjach to może być fajna sprawa, ale później byłoby mi szkoda na to czasu. Ot taka dodatkowa minigierka polegająca na trafieniu z punktu A do B według wytycznych.

09.10.2018 10:37
|13|
😂
1
|13|
77
walas85

Red Dead Redemption 2 - wyłącz minimapę, a usłyszysz inne dialogi

Ta, coś pokroju gościu gdzie jedziesz, lub gdzie jest minimapa... xD

Wiadomość Red Dead Redemption 2 - wyłącz minimapę, a usłyszysz inne dialogi