Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Tryb eksploracji w Assassin's Creed Odyssey usuwa znaczniki misji z mapy

11.09.2018 18:17
1
sticky_dude
7
Centurion

Akurat w grach od Ubisoftu lubię czyścić wszystko na mapie i robić je na 100%... czyli w trybie eksploracji musiałym szukać każdego znacznika na mapie i wyrywać włosy z głowy zgadując gdzie on mógłby być.
W FC5 jeszcze miało to sens bo od ludzi można było się dowiedzieć o niektórych lokacjach w danym obszarze, a w Origins często interesujące lokacje były rozmieszczone bez sensu, już nie mówiąc o tych pod wodą.

post wyedytowany przez sticky_dude 2018-09-11 18:18:11
11.09.2018 18:23
2
odpowiedz
1 odpowiedź
siera97
7
Konsul

@sticky_dude
Właśnie z tego powodu dali opcję wyboru, mi się pomysł podoba. Ostatnio mapa jest przesadnie zasypana znacznikami, które dodatkowo rozpraszają, dlatego że nawet jak szukasz tylko drogi do zadania, to znacznik informujący cię że 10 metrów dalej jest bonusowa jaskinia ze skarbem zapewne sprawi że pójdziesz najpierw do jaskini, a ewentualnie potem będziesz kontynuował zadanie.

post wyedytowany przez siera97 2018-09-11 18:23:27
12.09.2018 13:45
2.1
sticky_dude
7
Centurion

Fajnie że jest wybór, fajnie też gdyby była opcja np przełączenia z jednego trybu w drugi w trakcie lub po skończeniu gry. Wtedy na pewno na plus :)

11.09.2018 18:32
3
1
odpowiedz
stach122
50
Konsul

Fajnie ale nie skorzystam, lubię sprzątać zapytajniki ;P

11.09.2018 18:52
😱
4
odpowiedz
1 odpowiedź
szaki666
58
Pretorianin

ktoś może dać potwierdzenie, że i tej części, będą pióra porozrzucane, jak w ACII

11.09.2018 20:45
4.1
U.V. Impaler
170
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Nie ma żadnych znajdziek, tak jak i w Origins.

11.09.2018 18:57
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
jaro1986
119
Generał

Zastanawia mnie jedno. Na zrzucie ekranu jest napisane "to uncover targets and quests objectives". Czy to oznacza, że same znaczniki rozpoczęcia misji są obecne na mapie, a po jej uruchomieniu musimy wyczaić gdzie się udać? Bo pierwsze co sobie pomyślałem, to że przeczesywanie tak ogromnego terytorium gry, żeby w ogóle dowiedzieć się, na której z wysp jest jakiś quest poboczny, wydaje się absurdalnym marnotrawstwem czasu. Jeżeli to usuwa absolutnie wszystkie markery z mapy, to podziękuję za taką immersję... przy tej wielkości świata i długości gry wolę wiedzieć, gdzie czegoś szukać, a nie marnować czas na samo znalezienie NPC-a z questem.

post wyedytowany przez jaro1986 2018-09-11 19:00:19
11.09.2018 19:48
5.1
TobiAlex
130
Senator

A niby jak kiedyś było? A i w W3 chyba jest taka opcja

11.09.2018 20:24
5.2
Draugnimir
65
Howdy!

GRYOnline.plRedakcja

Myślę, że jeszcze samo miejsce rozpoczęcia zadania będzie zaznaczone. Na gameplayu IGN-u w trybie eksploracji wciąż widać pojedyncze znaki zapytania na mapie - raczej zbyt nieliczne, żeby oznaczały sklepy, punkty synchronizacji, forty do splądrowania i tym podobne lokacje, ale w liczbie sam raz, by mogły odpowiadać rozmieszczeniu "questgiverów".

11.09.2018 20:46
5.3
jaro1986
119
Generał

A niby jak kiedyś było?

No dobra, ale Ubisoft się podnieca że to chyba największa mapa w historii serii, a mnie już przy Black Flag chciał "wuj" strzelić, zwłaszcza że nie jestem fanem żeglugi. Wiadomo, że każdą wyspę się chociaż raz odwiedzi, ale dodatkowe questy mogą się pojawiać w miarę rozwoju fabuły i wolałbym o tym wiedzieć. Kwestia gustu, wiadomo.
Swoją drogą, nie pamiętam jak było z side questami w W3 - czy trzeba było w ciemno zagadać z NPC, były zaznaczone na mapie, czy wszystkie brały się z tablicy ogłoszeń?

post wyedytowany przez jaro1986 2018-09-11 20:48:22
11.09.2018 20:46
5.4
U.V. Impaler
170
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Dokładnie tak będzie. Dostaniesz ogólne wskazówki gdzie jest cel misji (np. region i kierunek poszukiwań), a Ty w oparciu o te dane musisz sam rozkminić gdzie to jest i udać się w tym kierunku. Gdy będziesz blisko, to orzeł pomoże Ci namierzyć cel, np. poszukiwaną osobę lub miejscówkę. Na mapie są tylko markery oznaczające start misji, w trybie eksploracyjnym tyle musi Ci wystarczyć.

Pytajniki ZAWSZE określają lokację, np. fort, punkt widokowy.

post wyedytowany przez U.V. Impaler 2018-09-11 20:51:26
11.09.2018 20:56
5.5
jaro1986
119
Generał

OK, dzięki UV i Draugnimir, coś takiego wydaje się mieć sens i może być nawet interesujące. Oddebilnienie rozgrywki nie marnujące naszego czasu ;)

11.09.2018 20:01
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
wwad
57
Konsul

Nie wiem czy ubisoft jest w stanie takie coś dobrze zrobić.
Od czasów Gothica 1 i 2 to ja nie pamiętam gry w którą dało by się fajnie grać bez znaczników ( oczywiście katować by się przy kilku można tylko po co ). Większość nie przewiduje w dialogach namiarów gdzie mam szukać lub jest to słabo zrobione że się nic nie znajdzie.
Kolejny problem to bardzo rosnący rozmiar światów w grach bardzo utrudniający odnalezienie czegoś co jest zbyt daleko.
Chętnie zagram w wersję exploracji tylko musi być ona zrobiona dobrze.

post wyedytowany przez wwad 2018-09-11 20:03:12
11.09.2018 20:28
6.1
Absolem
63
Konsul

W Gothikach które podałeś dla przykładu miało to sens bo po pierwsze: mapa była niewielka, a po drugie wszystko co było na mapie to były zadania. Nie było tam znajdziek albo aktywności niezwiązanych z konkretnym questem, więc nie irytowało to, że rozwiązania zadania trzeba było poszukać samemu. Do tego przeważnie postaci zlecające questa dokładnie opisywały gdzie należy się udać. W takim AC, jeśli ktoś chce zrobić wszystkie dostępne aktywności, to prędzej zwariuje bez znaczników.

11.09.2018 21:43
6.2
Kaczmarek35
7
Generał

W Gothic 3 nie było znaczników, a była duża mapa świata,
a także nie ma problemu żadnego z wykonaniem wszystkich questów. Kwestia przyzwyczajenia czy nastawienia. Kiedyś nie było takich uproszczeń, gdzie się udać i była znacznie większa satysfakcja. Obecnie brak znaczników na mapie, gdzie iść to rzadkość.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-09-11 21:45:10
11.09.2018 20:01
7
2
odpowiedz
Dzienciou
94
Konsul

by wam klawiatura zwiędła jakbyście nie zaczęli zdania od wspomnienia Cyberpunka. Poważnie w końcu będzie taki przesyt, że ludzie będą mieli dość tej gry nim wyjdzie. A w ten sposób tylko szkodzicie...

11.09.2018 21:56
8
1
odpowiedz
day.tripper
3
Centurion

To chyba dobrze. No nie? Lubie jak jest trudno i trzeba dużo grzebać. Lubie jak jest brutalna walka i dużo krwi. Lubie krew. Najbardziej lubiłem jak można było obcinać ręce i nogi i potem jeszcze ciała się kulały. Jak w Assassin będzie można dużo szukać i eliminować przeciwników to będę zadowolony.

12.09.2018 00:14
9
odpowiedz
1 odpowiedź
moscu
9
Centurion

No to janusze mają przesrane

12.09.2018 14:33
9.1
SpecShadow
62
Silence of the LAMs

Ale co mają do tego janusze? Za granicą to jest inaczej?
Każda okazja jest dobra by dosolić rodakom, jak widzę...

12.09.2018 04:06
10
odpowiedz
yadin
102
Legend

W "Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands" przeorałem chyba wszystko, wlazłem do każdej szopy i znalazłem każdy najmniejszy kawałek układanki. Zajmuje to baaaaardzo dużo czasu. Ci, którzy tylko latali, skakali do celu na spadochronie, robili tę grę w miarę szybko. W "Wildlands" jednak większość miejsc była oznaczona w punkt znakami zapytania. Jestem ciekaw, jak bardzo będzie trzeba się napocić, żeby odnaleźć wszystko w "Assassin's Creed Odyssey"?

12.09.2018 09:07
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sarseth
14
Pretorianin

Hmm.. według mnie powinni zrobić tak jak w Kingdom Come hardcore mode.
Czyli brak znaczników CHYBA że jesteś blisko. Jasne, dużo razy miałem, gdzieś w lesie.. na wschodnim krańcu lasu i szukam i szukam, ale jak byłem dość blisko to pojawiał się znacznik, bo szukanie 30 minut małego skrawka lasu nie miałoby sensu, ale skumanie się gdzie to jest w tym lesie mniej wiecej już tak.
Dlatego obawiam się że ten exploration mode może być ... zbyt nużący. Jeśli rzeczywiście będzie to zrezygnowanie ze znaczników zupełnie.
Natomiast nie wiem po co ma być wskazanie kierunku na początku? :P Przecież jak powiedzą w lesie obok miasta to będę wiedział gdize on jest kierunkowo..

12.09.2018 10:00
11.1
Kaczmarek35
7
Generał

W Kingdom Come na trybie Hardcore odszukanie miejsca nie było zbyt długotrwałe. Pomyśl jakby w ogóle nie było żadnych oznaczeń.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-09-12 10:02:33
12.09.2018 10:39
11.2
Sarseth
14
Pretorianin

Właśnie o to mi chodzi. Totalny znacznik do braku znacznika. Przy braku oznaczeń mega bym się denerwował, bo czasem było zadanie by znaleźć coś, co było tak naprawdę nie widoczne dopóki nie podszedłeś. Jakiś ślad na ziemi.. szukaj cały las tak. I tak się gubiłem często w lesie bo zaczynałem tracić orientację i nagle wychodziłem po drugiej stronie cały zdziwiony.. dlatego totalny brak znacznika to według mnie pojechanie po krawędzi w drugą stronę. Gra ma być jednak jeszcze przyjemna. Jak jestem hardcorem i lubię się bawić w szukanie to pójdę do lasu, a przy kompie challange jest fajny, ale nie jak mam spędzić kilka godzin co quest bo nie mogę znaleźć ułożonej kupki z trzech kamieni w specjalny symbol w lesie z pełną ilością krzaków...

post wyedytowany przez Sarseth 2018-09-12 10:40:38
12.09.2018 09:31
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Alacer
52
Pretorianin

Wow... no i to jest wspaniala wiadomosc. Moje zainteresowanie gra nie jest juz na zerowym poziomie.

Pytanie tylko do znawcow czy duzo sie traci grajac w ostatnia odslone AC jesli nigdy nie gralo sie w zadna?

post wyedytowany przez Alacer 2018-09-12 09:31:49
12.09.2018 10:14
👍
12.1
szaki666
58
Pretorianin

Zależy jakie masz podejście do wszystkiego, i tego typu spraw... ,ale ja proponuję zacząć przygodę, od I

12.09.2018 13:02
12.2
domino310
52
Burzą Błogosławiony

Jakby patrzyć na czas, to Odyssey jest pierwszy w kolejności, nawet przed Origins, który pokazuję początki bractwa.

12.09.2018 15:06
13
odpowiedz
kaszanka9
94
Bulbulator

No i to jest coś, przemyślane, bo samo wyłączenie nie starczy, gra musi brać na to jakoś poprawkę i umożliwić dotarcie na własną rękę bez znaczników.

14.09.2018 15:05
14
odpowiedz
Kompo
137
Legend

No nie wiem, niby fajny pomysł, ale ja w AC lubię sobie "odhaczać" regiony po kolei i właśnie czyścić mapę ze znaczników. Jak nie mam czegoś zaznaczonego, to potem cały czas mam przykre wrażenie, że coś ominąłem po drodze, a lizanie ścian po tak ogromnej mapie nie brzmi jak frajda.

post wyedytowany przez Kompo 2018-09-14 15:06:20
25.09.2018 20:51
15
odpowiedz
authorinstinct
5
Legionista

A da się wyłączyć orła?

Wiadomość Tryb eksploracji w Assassin's Creed Odyssey usuwa znaczniki misji z mapy