Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.225)

10.09.2018 11:31
1
Adamus
206
Gladiator

Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.225)

Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"

Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostanim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy.

Arx Fatalis
Patch 1.19:
http://www.filefront.com/14997487/arx1_18_to1_19patch.
spolszczenie :http://www.pobieralnia.pl/plik-3923-arx-fatalis-spolszczenie.html
poradnik: http://uk.faqs.ign.com/articles/491/491140p1.html

M&M 4 i 5
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm

M&M 6
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
http://mm6.probit.pl
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/dxercio2dvj7s12/mm6_eng_patch.7z
Spolszczenie wersja beta:
http://files.acidcave.net/mm6pl.zip

M&M 7
Kompendium wiedzy po polsku:
http://katane.webpark.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/mhtsios8azpirwz/mm7_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/37ix261d1dtjgac/mm7_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/pu11a9gobj95u6i/MM7PL_125_beta_Mok_.7z

M&M 8
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a do M&M8:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/lc4qopso4lt934s/mm8_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/7900svlys1m72do/mm8_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/sy48lyb07i48180/mm8pl_testpatch_Mok_.rar

Wizardry 7
Świetna strona z podpowiedziami:
http://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html
Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/sb52g2h8c1ejsa6/wizgold_txtfix.ra

Wizardry 8
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:
http://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona podana przez Reksia:
http://reddig.republika.pl/

Strona z poradnikami dla wszystkich części Wizardry:
http://www.tk421.net/wizardry/

Demise
Strona polecana przez Wreaker'a:
http://www.decklinsdemise.com/news.php

Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/a6f21dcl7alep5e/WW11beta.7z

Dragon Quest, Dragon Quest II, Final Fantasy I, Menzoberranzan, Ultima I, II, III IV
http://gryannelotte.blogspot.com/

Poprzedni wątek:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14534900#post0-14599901

post wyedytowany przez Adamus 2018-10-08 17:55:43
10.09.2018 11:42
2
odpowiedz
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Nowy wątek rozpoczyna się z lekkim kwasem bo choć GOG wreszcie udostępnił do sprzedaży Wizards&Warriors to niestety bez niemal podstawowych fixów. Głównie tych na tła miasta w formacie AVI a także na problemy z myszą.

Co do pytającego w poprzednim wątku o solowanie gry - gdybym miał grać solo to startowałbym jako wojownik.
Nie wiem czy da się rozwijać postacie czarujące w walce wręcz (na wypadek braku many) ale jeśli dałoby się - szedłbym w Maga bo ich czary są mocne. Może Kapłana też, ich czary i buffy też były niezłe.

Dołączenie do gild jest zależne tylko od wymaganych statów, nie od klasy.
Drugą klasą (zaawansowaną) byłby pewnie Monk albo Ninja. Albo Barbarian bo wymogiem jego klasy jest ubicie 20 przeciwników.
Ninja ma dobre krytyki i możliwość krycia się w cieniu ale nie mam pojęcia czy w tej grze działa on jak należy.
Monk ma dostęp do czarów leczących.

Natomiast elitarną klasą byłby zdecydowanie Assassin. Powód prosty - szybszy dostęp, tak gdzieś w połowie gry chyba.
Pozostałe dwie - Walkiria oraz Zen Master - są dostępne pod sam koniec gry, gdy już splądrowałeś finałowy loch w grze także trochę to bez sensu dla mnie...

Jeśli idziesz solo to postać musi sobie radzić z nagłymi spawnami przeciwników znikąd.

A i nie bierz na początku zlecenia na szefa bandytów bo będziesz miał niepokonalnego przeciwnika u bram miasta a to nie jest nic przyjemnego mieć na karku takiego twardziela któremu nic nie możesz zrobić...

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-09-10 11:45:31
10.09.2018 12:50
3
odpowiedz
Adamus
206
Gladiator

Z tego co pamiętam, to warto mieć w drużynie dwóch magów i przerobić ich jak najprędzej na warlocków. Dwóch warlocków zabiło mi 70% przeciwników.

10.09.2018 13:41
4
odpowiedz
Kvothe87
1
Legionista

Nie ukończyłem solo W8 - wstyd się przyznać, ale zabrakło mi konsekwencji, gdyż postać duszek ninja jest zbyt OP. Przerwałem grę i postanowiłem pomęczyć master of orion 2, licząc na powrót natchnienia do ukończenia W8

10.09.2018 13:48
5
odpowiedz
Kvothe87
1
Legionista

Wracając do trybu solo w W&W, przejrzałem przez weekend kilka starych wątków oraz AAR'ów na forach zagranicznych i niemal każdy twierdzi, że granie solo nie stanowi żadnego wyzwania z uwagi na obrzydliwie szybkie levelowanie. Jedyny challenge może stanowić ustalenie dodatkowych reguł gry typu tylko jedna gilda, itp

10.09.2018 14:49
6
odpowiedz
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Zapomniałbym - powodzenia w walce z Amazoni Mantrap solo, nawet drużyna miała z nimi problemy.
W tej grze przeciwnicy respią się zazwyczaj daleko i zza mgły, a te mobki mają do tego ataki dystansowe.
A będzie etap (Ogre's Cave?) gdzie będziesz od razu na nie zrzucony.

10.09.2018 15:31
7
odpowiedz
Kvothe87
1
Legionista

słyszałem o "amazoni mantrap" i jeśli to nie jest bug załatwiony jakimś patch'em, to może być ciężko. Aczkolwiek to mnie nie zraża - chcę po prostu spróbować swoich sił z tym tytułem :-)
Całkiem możliwe, że jeśli gra nie będzie mnie satysfakcjonowała to zrestartuję i powalczę 6 postaciami. Co prawda startuję dopiero w październiku, gdyż postanowiłem zrobić kilku-miesięczny odpoczynek od gier, jednakże zrelacjonuję tutaj moje wrażenia z grania :)

10.09.2018 16:36
8
odpowiedz
Adamus
206
Gladiator

SpecShadow --> Pytałeś o FNV ;) mam już około 40 godzin na liczniku i całkiem sporą ilość zadań za sobą. Naprawdę niezle zrobiona gra, ma klimat jedynki i dwójki i zasysa :D

post wyedytowany przez Adamus 2018-09-10 16:38:34
10.09.2018 17:10
9
odpowiedz
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

@Kvothe87

Amazoni Mantrap to przerośnięta muchołówka, może gdyby gra była bardziej znana to ten przeciwnik okupowałby TOP10 najbardziej uciążliwych przeciwników w grach/cRPGach, zaraz za tymi Oczkami z Castle Darkmoor w M&M VI.

@Adamus
gratuluję, ta karta postaci wygląda rewelacyjnie, Naprawa i Nauka wreszcie się przydaje, choć moja postać powinna mieć większą retorykę.
Ja na razie rozpocząłem przygodę w Divinity Original Sin 2 DivEdition ale kolejną grą na pewno będzie FNV, mam nadzieję że do tego czasu będą jakieś informacje o tłumaczeniu Olympus2077...

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-09-10 17:12:13
10.09.2018 21:49
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
drenz
53
Generał

Divinity Original Sin 2 DivEdition i Fallout 2 na tapecie... W coś jeszcze gracie?
Ja powoli kończę w końcu Wiedźmina 2. Drugie podejście. Za pierwszym razem mnie znudziła, za drugim razem też było blisko w tym samym miejscu (początek Flotsam), ale po dłuższej przerwie jakoś się zmogłem i już dalej było znacznie lepiej, ale nie jakoś wybitnie czy super. Historia, questy są ok. Grafika ładna, choć wykonanie techniczne trochę pozostawia do życzenia - są błędy i już dawno żadna gra nie wysypywała mi się do pulpitu - ta kilka razy tak zrobiła, choć myślałem, że tak chwalony tytuł jest lepiej dopracowany, szczególnie po tylu latach od premiery... Interfejs brzydki, rozwój postaci a raczej to co jest nie podoba mi się. Kilka rozwiązań również (przechodzenie przez drzwi, brak skoków, korytarzowe lokacje). Lokacje kompletnie mi się nie podobały, wręcz prezentowały poziom Bound By Flame ...Zobaczę jeszcze jak 3 akt wypadnie... Jednak jako całość Wiedźmin 2 dla mnie to gra co najwyżej dobra, bez rewelacji...

Założyłem sobie, ze w tym roku przejdę z przynajmniej 15 erpegów jak w tamtym roku, aby systematycznie zmniejszać kolejkę, ale jakoś w to lato było bardzo mało czasu, jak i trochę siedziałem w innych gatunkach i póki co za mną w tym roku zaledwie 6 erpegów ;/. Po Wiedźminie planuję Torment: Tides of Numenera, Revenanta, The Fall of Dungeon Guardians, Eschalon: Book I i Anvil of Dawn. Co do tej ostatniej mam pytanie. Jaką postacią najlepiej grać w AoD? Wstępnie wybrałem sobie uniwersalną, ale może zdecydowanie lepiej iść w melee? A może magia jest jednak najpotężniejsza? Jak uważacie?

10.09.2018 21:59
10.1
Iselor (Łódź)
109
Generał

Gram w pierwsze Blackguards. Drugie podejście. I teraz mnie wciągnęło na maksa. Ale później zdam relację, jak skoczę, napiszę coś w stylu recenzji xD

EDIT: W Anvil of Dawn szedłem warriorem, ale to dlatego że nie potrafę nigdy za bardzo w grach solo "odnaleźć się" magiem (wyjątek: Divine Divinity)

post wyedytowany przez Iselor (Łódź) 2018-09-10 22:02:00
11.09.2018 09:00
10.2
verify
142
Generał

Tez niedawno wrocilem sobie do AoD i czasem okazyjnie przechodze sobie po jednej lokacji :) Ogolnie AoD to swietny dungen crawler w starym stylu.

Inwestuje w sile i zrecznosc (bo ma wplyw na to, jak czesto trafiamy przeciwnika). Magia raczej jako wsparcie, leczenie + zamrazanie przeciwnikow.

11.09.2018 10:43
10.3
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Z RPGami wolę się nie rozdrabniać, jeden na dysku to max.
Nie mam obecnie żadnego na ruszcie, poza Divinity OS2 i Fallout Nevada, który miałby, jak to nazwać, „wyższy priorytet"? Wyższą pozycję na liście?

Pomijając to zostało mi tego naprawdę niewiele:
-VtM Bloodlines
-Brandish: Dark Revenant
-King's Field 4 - The Ancient City (szkoda że FROM nie wróci do RPGów pierwszoosobowych, ale by zrobili burzę jako konkurenci Bethesdy).

Obecnie skupiam się na strategiach (głównie RTSy) i taktycznych, zwłaszcza że pogoda obecnie zaczyna sprzyjać takim gatunkom (choć udało mi się latem przejść Dungeon Keeper 2 jakoś).

Niedawno dla hecy odkurzyłem Revenanta i ciągle odkrywam coś nowego. Walka wręcz bez broni jest zaskakująco satysfakcjonująca. Reakcje NPCów na nasze działania. Ukryte sekrety i opcje.
Potem docieram gdzieś do połowy gry i odkładam.

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-09-11 10:48:50
10.09.2018 22:54
11
odpowiedz
meelosh
51
I use arch btw

Ja jestem gdzieś w połowie Lords of Xulima. Początek był strasznie frustrujący, mało nie wywaliłem tej gry, ale gdzieś od 10 levelu robi się z górki i można cieszyć się naprawdę dobrą grą, a nie tylko wk... na RNG.

11.09.2018 10:50
12
odpowiedz
Aen
170
Anesthetize

Taa, początki Xulimy były denerwujące. Pamiętam jak prawie rzucałem myszką, myśląc "Ku**a, co to za grzyby je**ne, jak to można w ogóle rozwalić?!". A po kilku dniach nagle bijesz je na strzał z uśmiechem.
Ja też zainstalowałem sobie Fallout Nevadę i jest świetnie. Jednak co stare Fallouty, to stare Fallouty.

post wyedytowany przez Aen 2018-09-11 10:51:46
11.09.2018 14:39
13
odpowiedz
Bogas
128
Senator

U mnie na tapecie przede wszystkim Dungeons and Dragons Online.
Próbuje też znaleźć czas na Ash of Gods, ale jak na razie tak sobie mi to idzie.

11.09.2018 17:02
14
odpowiedz
3 odpowiedzi
drenz
53
Generał

Na Steamie miał wczoraj premierę turowy dungeon crawler FPP The 7th Circle https://store.steampowered.com/app/832710/The_7th_Circle/ Może ktoś się skusi ;)
Z kolei już można zakupić w niektórych sklepach za 80 zł Bard's Tale IV a więc w całkiem przyzwoitej cenie. Nawet jeśli po udanej akcji z "listą życzeń" cena spadłaby do 29.99 dolców, to nadal byłoby to z 30 złotych drożej niż ta wersja pre-orderowa. I jak nigdy zastanawiałem się nad wzięciem przedpremierówki (Panie wybacz!), ale na szczęście przypadek Ancestors: Legacy (tuż po premierze) i kasowanie zapisów gry w trakcie misji po aktualizacjach mnie z tego wyleczył.

A Wy panowie? Zamówiliście swoje egzemplarze, czy jednak czekacie aż grę połatają i wtedy wyrwiecie ją na jakiejś promocji?

11.09.2018 17:07
14.1
Iselor (Łódź)
109
Generał

Stare BT to dla mnie archeologia, zaś to nowe z Kolekcji Klasyki uważam że jest baaaardzo przeciętne, więc mam opory wielkie przed chocby planowaniem zakupu, a co dopiero zakupem.

11.09.2018 17:26
14.2
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

To robi inXile?
Dałem na tego ich Wasteland2 na Kikstraterze minimalną kwotę wymaganą do otrzymania klucza na grę (Steam), kasa poszła w błoto a sama gra słabsza niż niektóre taktyczne RPGi od rosyjskich developerów.
Także moja odpowiedź brzmi - nie, i gorąco zachęcam do oduczenia się preorderowania.

No może poza produkcjami Lariana...

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-09-11 17:50:38
11.09.2018 17:52
14.3
drenz
53
Generał

Ja nigdy nie preorderowałem, wstrzymuję się także przed kupnem Early Access, ale tutaj cena zachęcała. Poczytałem w międzyczasie o Wasteland 2, jakim to właśnie był technicznym bublem na premierę i dopiero wersja Director's Cut jest przyzwoita, więc na pewno podziękuję. Może będę żałował jeśli okaże się solidną produkcją, bo wtedy przez rok na pewno więcej niż 30% upustów nie będzie i będzie trzymać cenę, ale cóż...

Bard's Tale z 2004 roku mam wraz 3 pierwszymi odsłonami z lat 80tych, ale czekam aż GOG wrzuci kiedyś wersję z dubbingiem. Te starsze z kolei są teraz remasterowane, ale zanim je skończą to też trochę czasu minie.

post wyedytowany przez drenz 2018-09-11 17:53:12
12.09.2018 10:45
15
odpowiedz
drenz
53
Generał

Encased: a sci-fi post-apocalyptic RPG
https://store.steampowered.com/app/921800/Encased_a_scifi_postapocalyptic_RPG/
Taka tam ciekawostka dla osób lubujących się w klimatach post-apo i SF. Do premiery daleko, ale może co niektórzy chcieliby mieć taką produkcję na oku :)

17.09.2018 16:47
😁
16
odpowiedz
Kvothe87
1
Legionista

Czy ktoś z Was praktykuje tymczasowe wymienianie się grami (kluczami do gier ) na GOG'u bądź STEAM'ie ?

17.09.2018 22:56
17
odpowiedz
1 odpowiedź
drenz
53
Generał

Tak gram sobie w Anvil of Dawn i nie wiedziałem, że to aż tak dobra gra. Na pewno będzie długa, bo chyba mam za sobą z 4 godziny a dopiero 3 krainy (właśnie zacząłem przygodę na statku). Spodobało mi się jak umierają wojownicy :) Ogólnie jest ta różnorodność przeciwników, przedmiotów a nawet zaklęć (choć z nich najczęściej korzystam z uzdrowienia, ewentualnie tej pięści i zamrożenia). Bohater fajnie szarmancki - pomimo swej prostoty i trywialności podobają mi się te dialogi. Na mapie tych krain trochę jest, więc szykuje się długie granie. Jutro pewnie przejdę statek a potem przerwa na Bard's Tale IV, na które jednak się skusiłem.

Wracając do Anvil of Dawn:
1. do czego służy ta mała kamienna kostka?
2. Oszczędzać napoje lecznicze, elementy ołtarzy regenerujących na później? Czy jednak będą w dalszej przygodzie wypadać równie często jak na początku?

18.09.2018 14:10
17.1
verify
142
Generał

Z malej kamiennej kostki po uzyciu robi sie ta duza kamienna kostka do przesuwania po ziemi. I chyba jest jeszcza taka mala fioletowa kostka - ona rzuca jakis czar, ale juz nie pamietam jaki.

Napoje i runy do oltarzy niespecjalnie trzeba oszczedzac.

18.09.2018 09:50
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Aen
170
Anesthetize

Czy ktoś z Was grał może w Kult: Heretic Kingdoms? Dopiero zaczynam i nie wiem, jak się odnawiać. Leczenie skraca główny pasek zdrowia, i po pewnym czasie człowiek jest na strzał. Raz udało mi się odpocząć przy ognisku przy wiosce, teraz nie ma takiej opcji. Ktoś kojarzy może tytuł?

18.09.2018 23:04
18.1
Tomeis
85
Konsul

Wg instrukcji-do pobrania z steama, nawet bez posiadania gry - to pelna regeneracja zdrowia i tego drugiego paska jest przy odpoczynku, dawno gralem, nie wiem jak z ogniskami-moze trzeba szukac myszka punktu interakcji- ale czy masz dostep do wioski, gdzie jest karczma, w ktorej mozna sie przespac ?
Grasz w polska wersje czy angielska? Bo gralem w polska, plytowa wersje, i np. brakowalo ikony na mapie, zeby wrocil do pierwszej lokacji-(zamku?-) , zeby wykonac pobocznego questa zlecanego pozniej.

18.09.2018 23:32
18.2
Aen
170
Anesthetize

No właśnie już znalazłem, po prostu do pustego budynku w wiosce wrócił karczmarz i w końcu mogę odpoczywać.

20.09.2018 15:17
19
odpowiedz
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

A to ci heca - cyberpunkowy RPG przed wydaniem (przereklamowanego jeszcze przed wydaniem) CP2077 :]
https://surt-r.itch.io/das-geisterschiff
Za skromne €7,23 możemy nabyć grę.

Do wypróbowania jest demo.
https://surt-r.itch.io/das-geisterschiff/devlog/48562/v10-demos-available

Czytałem o itch.io ale nie wiedziałem że można znaleźć tam takie perełki.
Kto wie czy nie lepsze od Steama który w obecnej postaci jest śmietnikiem...

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-09-20 15:18:18
22.09.2018 20:58
20
odpowiedz
5 odpowiedzi
Aen
170
Anesthetize

Zainstalowałem na nowo Temple Of Elemental Evil, od którego onegdaj się odbiłem. Tym razem posłuchałem rady i dodatkowo zainstalowałem tego słynnego moda, co to podobno robi z nudnego paździerza (tak zapamiętałem tę grę. Ja, który uważa Arcanum za jedną z najlepszych gier ever) robi grywalny tytuł. Na razie jestem miło zaskoczony, ale mam kilka pytań, a wam bardziej ufam w tej kwestii niż wpisom wyczytanym z google.
Po pierwsze - Ja pierdzielę, trudna ta gra w cholerę. Zawędrowałem do moathouse czyli sam początek, a już mam problem. Po rozbiciu ropuch mam dwie postaci poza grą, jedna nieprzytomna a druga martwa. I teraz pytanie - Czy mogę zostawić ciało towarzysza, wrócić do kościoła do miasta i go ozdrowić, czy wystarczy zwykły rest? I tu problem - Jak tylko chcę odpocząć w pobliżu ciał towarzyszy, atakują mnie coraz to nowe stwory, skutecznie niszcząc drużynę (bo na razie co kto uderzy, to jest missed).
I drugie pytanie, bo może coś źle robię - Ta klepsydra z boku, tzw. "time". Atak zazwyczaj zabiera gdzieś połowę, tak że pozostaje tylko żółty fragment. Czy z biegiem gry to będzie rosło? Bo kiepawo wykonać jeden chybiony atak i klikać "następną turę", bo reszta czasu na zmarnowanie, i tak stoisz przy wrogu a jak odejdziesz na krok, to cię pierdzielnie atakiem odwetowym.

22.09.2018 21:34
20.1
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Tak, gra jest trudna a początki w grach na systemie D&D są trudne głównie przez niskie początkowe HP.
I tak, Moathouse to trudna lokacja na początek - parę przykrych niespodzianek ciebie czeka...

Co do zgonów to nie pomogę, staram się ich unikać bo koszt wskrzeszenia to niemały majątek.
Będziesz atakowany podczas odpoczynku, jedynie w bezpiecznych lokacjach jak wieża z pająkiem w Moathouse będziesz mógł odpoczywać ile chcesz.

Ta klepsydra - jest to licznik czasu tury. Atak zabiera zieloną połowę, natomiast ruch zabiera całość albo żółtą połówkę jeśli wykonaliśmy atak.

22.09.2018 22:26
20.2
Aen
170
Anesthetize

Czyli nie mam co się martwić że źle zrobiłem postaci, że złe ataki, że życia mało itp? Po prostu Temple nienawidzi i nie wybacza? Potwierdź, zagryzę wtedy zęby i przypomnę sobie po prostu jak wyglądały czasy gier RPG w latach 90' :)

23.09.2018 00:50
20.3
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Na początku jest sporo kombinowania głównie, ja na ten przykład zawsze staram się wbić poziom 2 dla każdej postaci zanim wyruszę z zadaniami. Pomaga w tym pierwszy loch z Circle of Eight a także spamowanie odpoczynku w mniej bezpiecznych miejscach.

Co do postaci - defensywny styl walki w ToEE u mnie dominował tj. usadowienie się na dobrej pozycji i atakowanie w wąskich przejściach, skupiać się na jednym przeciwniku (szczególnie jako wojo na początku którzy często chybia), oslabianie nieprzyjaciół przynosi lepsze rezultaty niż ofensywne typu magiczny pocisk.

Postacie czarujące głównie wspierają a ewentualne czary ofensywne to głównie z różdżek pochodzą (pomaga crafting i to co znajdziemy w lochach).

Klasy walczące polegają na uzbrojeniu (+1 i więcej) ale to Featy wybierane na nowych poziomach robią z nich maszyny do mielenia mięcha. Attack of Opportunity + więcej niż jeden atak na rundę robi swoje.
Z broni na początek polecam włócznie czy halabardy które mają większy zasięg ataku i przy dobrym ustawieniu przeciwnik oberwie moim Attack of Opportunity zanim będzie w zasięgu by zaatakować.

W Hommlet włóczy się pijaczyna Elmo - koniecznie go przyjmij do drużyny!

Olać broń dystansową, w Baldursach i może Icewind Dale to była dobra rzecz ale w ToEE ani moja drużyna ani ja nie mogliśmy nią wiele zdziałać - rzadko trafialiśmy a jeśli już to drobne rany.

Wiesz co? Chyba odkurzę ToEE i spórbuję zrobić dobrą klasę dystansową, co prawda powinienem odkurzyć stare zapisy i pograć w tym nowym mieście wprowadzonym w Co8 ale niech stracę...

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-09-23 00:51:21
23.09.2018 07:47
20.4
Aen
170
Anesthetize

Dziękuję za wskazówki. Właśnie wstałem i siadam do gry. Idę po Elmo.

23.09.2018 12:00
20.5
mr. Spark
136
Rocket

A jeśli chodzi o ataki to w D&D 3 ed jest tak, że jeden atak na każde zaczęte 5 pkt bazowego ataku tzn. Wojownik na 20 lvl ma 20 bazowego ataku co daje mu 4 ataki na rundę. Także Aen dopiero od 6 poziomu Twoi wojownicy będą mieli więcej niż jeden atak w pełnym ataku.

23.09.2018 15:07
21
odpowiedz
1 odpowiedź
hara kiri
13
Centurion

Kupił ktoś to 7th circle? Kusi mnie to okropnie,gameplaye wyglądają świetnie,gra totalnie oldschoolowa. Ma kolo 500 mb .

24.09.2018 18:10
21.1
Adamus
206
Gladiator

Przyjrzałem się trochę tej grze i robi ciekawe wrażenie. Zwłaszcza walka w trybie turowym, to jest to, co tygrysy lubią najbardziej ;). Odrzuca mnie za to jeden aspekt, którego nie trawię - Perma-Death ;(. Cena 35zł do zaakceptowania.

post wyedytowany przez Adamus 2018-09-24 18:10:53
06.10.2018 10:26
22
odpowiedz
14 odpowiedzi
Adamus
206
Gladiator

Już ponad dwa tygodnie jak ukazał się The Bard's Tale IV. Czy już może ktoś ogarnął te grę?

06.10.2018 10:42
22.1
_Luke_
198
Death Incarnate

Czekam az ja zalataja.

06.10.2018 12:47
22.2
drenz
53
Generał

Ja mam za sobą 45 godzin i pewnie z 15 jeszcze przede mną, ale wrażenia nadal pokrywają sie z tym, co opisałem pod kartą gry.

06.10.2018 13:08
22.3
Tomas1987
109
Generał

Dla mnie gierka, super, tylko strona techniczna pozostawia wiele do życzenia, spadki fps, crash'e, widok interfejsu jakby robiony na kolanie, ale sama gierka zacna.
Dziś chyba miał patch 3 wyjść maja dodać sortowanie i poprawić wiele bugów, wiec czekam

06.10.2018 14:00
22.4
Adamus
206
Gladiator

Czyli tak jak Luke, czekam na patche.

06.10.2018 18:48
22.5
Adamus
206
Gladiator

Drenz --> nieczęsto czytam inne watki, fajnie jakbyś i tu dzielił się swoimi przemyśleniami ;)

06.10.2018 18:57
22.6
Blackthorn
107
Senator

Także czekam na patche. Gra jest niezła, ale mocno niedopracowana pod każdym względem. Nie wiem czy w ogóle gry nie odstawić aż wyjdzie enhanced edition. Bo jak poprawią modele postaci (wszystkich nie muszą, bo niektóre modele wyglądają całkiem przyzwoicie), zbalansują walkę (sam model jest bdb, ale po dłuższym graniu wpada monotonia, bo walki wyglądają prawie tak samo), poprawią bugi (jest ich duuuużo), lokalizację (sporo tekstu jest nie przetłumaczona), oświetlenie (w niektórych lokacjach wygląda to po prostu brzydko i aż dziw bierze, że gra śmiga na UE 4), interfejs i optymalizację to gra będzie cacy. Można już teraz czerpać z gry przyjemność, ale może być znacznie lepiej.

PS: Jak ktoś jest bardzo niecierpliwy to może już teraz zagrać, ale ja bym się wstrzymał.

06.10.2018 19:18
22.7
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

nie odstawić aż wyjdzie enhanced edition
w dzisiejszych czasach, szczególnie produkcje inXile, jest to wymóg.
O ile inne studia robią podobne director cuty, enhanced edition, definitive edition... to jednek pierwsza wersja jest mimo wszystko grywalna i do przejścia

06.10.2018 23:30
22.8
drenz
53
Generał

Ogólnie gra jest bardzo fajna, ale niedopracowana technicznie. Po drugim patchu mam nawet gorzej niż było. Błędów nadal jest trochę a niektóre wpływają na potyczki. Poza tym brzydkie modele postaci, długie loadingi, słabe dialogi i kiepska lokalizacja. To te największe minusy. Z plusów: absorbująca walka (walka z przeciwnikami zaznaczonymi na czerwono jest fajnie wymagająca), ładnie zaprojektowany świat/otoczenie, handel (kupcy mają ograniczoną ilość pieniędzy, opłaca się kupować u handlarzy rzeczy), zagadki, system zapisu (wyłącznie przy totemach), rozwój postaci też jest fajny, choć aż tak rozbudowany nie jest, zagadki w sam raz, dobra oprawa audio, będzie długa.

07.10.2018 00:55
22.9
Blackthorn
107
Senator

to jednek pierwsza wersja jest mimo wszystko grywalna i do przejścia
No ja spędziłem z grą 22 godziny. Mimo wad to miło mi się grało. Niestety przez mocno ograniczoną ilość skilli dla postaci (bodaj 4) to walki z czasem bardziej nużą, bo ciężko o jakąkolwiek taktykę. No i te skille też są ograniczone cooldownem, co według mnie jest idiotycznym rozwiązaniem. Oczywiście można sobie narobić samemu towarzyszy i przed każdą walką śmigać do karczmy, by powymieniać...

Ogólnie balans w tej grze to kpina. Kasy na początku jest mało (w sumie to cały czas jest mało), a w jednym z pierwszych lochów możesz w jednej kapliczce mnożyć przedmioty bez ograniczeń. W 5 minut możesz narobić prawie wszystko po kilka tysięcy sztuk. Gdzie tu logika? I to nie jest żaden bug, bo o mnożeniu przedmiotów mówi nawet jedno z gadających ścian.

post wyedytowany przez Blackthorn 2018-10-07 01:00:36
07.10.2018 08:18
22.10
drenz
53
Generał

Kasy nie jest mało, jest tyle by z głową kupować wyposażenie. Mi nigdy jej nie brakowało. Potem kasy bedzie bardzo dużo wypadać z przeciwników, ale co z tego jak juz lepsze przedmioty nie wypadają lub w sklepach słabizna. Jak zaczniesz walczyć z kościotrupami co wskrzeszają swoich kamratów to walka już nie będzie taka nudna...

07.10.2018 10:27
22.11
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Cooldowny? Bleh, za wyjątkiem Underrail nigdy nie lubiłem tego systemu.

07.10.2018 11:37
22.12
Blackthorn
107
Senator

Jak zaczniesz walczyć z kościotrupami co wskrzeszają swoich kamratów to walka już nie będzie taka nudna...
Napisałem, że walka jest monotonna, a nie nudna. To dwie różne rzeczy.

Kasy nie jest mało, jest tyle by z głową kupować wyposażenie.

Bo ja wiem? Dobrych kilka godzin zleciało zanim uzbierałem pierwszy 1k. I to było bliżej 10 godzin...

post wyedytowany przez Blackthorn 2018-10-07 11:40:08
07.10.2018 14:47
22.13
verify
142
Generał

Czyli dobrze, ze wstrzymalem sie z kupnem na premiere. Dla mnie niekwestionowanym liderem wsrod tych "nowych" dungeon crawlerow pozostaje nadal Grimrock 2.

08.10.2018 00:26
22.14
drenz
53
Generał

Napisałem, że walka jest monotonna, a nie nudna. To dwie różne rzeczy
Dla mnie to wyrazy bliskoznaczne. W walce na początku działamy przede wszystkim na sile łotrów z drużyny, którzy dobrze poprowadzeni w rozwoju zadają duże obrażenia. Potem w walkach trzeba będzie trochę kombinować, ale możliwości jest wiele.

skille też są ograniczone cooldownem, co według mnie jest idiotycznym rozwiązaniem
Wg mnie są dobrym pomysłem. Nie dostajemy od razu najmocniejszych uderzeń czy specjalnych ciosów i do ich regeneracji potrzebujemy odrobiny tego czasu. Ponadto w grze są przedmioty, do których przypisane są różne bonusy, które m.in. mogą skracać czas cooldawnu. Jak dla mnie to fajne rozwiązanie, dzięki któremu potyczki nie są banalne.

Bo ja wiem? Dobrych kilka godzin zleciało zanim uzbierałem pierwszy 1k. I to było bliżej 10 godzin...
Ja od razu odblokowałem u łotrzyka umiejętność, wedle której miał zbierać coś tam więcej złota. Nie wiem czy to działało, ile wpadało więcej, ale kasy mi wystarczało na najpotrzebniejsze wyposażenie. Ogólnie najlepszy oręż jest u Murzyna na targu w Skara Brae, nawet lepszy niż ten, który później wypada z wrogów.

A co w interfejsie jest do poprawienia? W mojej opinii jest bardzo czytelny, jedynie jego wadą jest pozycjonowanie niektórych rzeczy, gdy w przypadku większej liczby rzeczy na ekranie one nachodzą na siebie.

Czyli dobrze, ze wstrzymalem sie z kupnem na premiere. Dla mnie niekwestionowanym liderem wsrod tych "nowych" dungeon crawlerow pozostaje nadal Grimrock 2.

Dla mnie póki co też, ale nie można Bard's Tale IV odmówić pewnego uroku. Gra ma fajny klimat, ma się poczucie fajnej przygody. Lokalizacje są naprawdę fajne. Szkoda tylko, że ludzie odpowiadający za modele postaci nie przyłożyli się do roboty jak ci odpowiedzialni za miejscówki. Tak samo scenarzyści - dialogi są mdłe, nie czyta się ich z przyjemnością. W wielu przypadkach zaprzepaszczono szansę na naprawdę fajne dialogi czy zadania. Niestety Bard's Tale IV jest taki statyczny pod tym względem. Dobrze, że przynajmniej w questach jest lepiej i związanymi z nimi niektórymi zagadkami. Gdyby gra technicznie była dopracowana i fajne dialogi, to przebiłaby drugiego Grimrocka. A tak NPC mogłoby nie być, bo takie rzeczy można byłoby przeczytać z jakiegoś odnalezionego pergaminu a technicznie mocno kuleje, co niekiedy przekłada się na czerpanie radości z gry.
Zanim załatają błędy to pewnie trochę czasu jednak minie...

08.10.2018 14:22
👍
23
odpowiedz
2 odpowiedzi
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Skończyłem Awaken, polskiego moda do Fallout Tactics. Zrobienie gry bliższej pierwszym dwóm Falloutom na silniku który ma bardzo ograniczone opcje interakcji zasługuje na szacunek i podziw.
Poniżej to co spisywałem podczas grania w moda, czasami po jakimś wylocie na pulpit.
edit: o kurka, w notatniku nie wydawało to się jakieś wielke o.O

Podobnie jak w oryginalnym FT to zadania a nie walka są najważniejszym źródłem punktów doświadczenia. Jedynie naprawdę mocarne maszkary typu Szpony Śmierci czy Behemoty dają jakieś doświadczenie.

Część zadań potrafi zaskoczyć, nie zawsze pozytywnie. Bywają momenty gdzie przeciwnicy spawnują się nam przed nosem
Największy pstryczek w nos był gdy poszedłem złupić pewną karawanę i po podniesieniu notatnika pojawił się przed moim nosem supermutant z mingunem. Gdybym w tym momencie nie miał na sobie pancerza bojowego, którego zdobyłem przez przedwczesną wizytę w Nekropolis, to bym był w tym momencie zmielony. Do tego jesteśmy otaczani przez jego ziomali z kamieniami, którzy nas ogłuszają, jak uda ci się wyjść w jednym kawałku z tego to gratuluję.
Druga sprawa, chyba ten sam problem był w oryginalnym FT. Mianowicie zasięg broni. Mimo PER 10 i karabinu z zasięgiem 45 (snajperka i Gauss ma 50) to walcząc w nocy ciągle obrywałem od ghuli z pistoletami, strzelbami i karabinami o mniejszym zasięgu gdy ja miałem 0% szansy na trafienie.
A i jak większość modów - nie jest zalecanie granie w turach. Do tego finałowa lokacja jest niegrywalna w turach (błędy i wyloty do pulpitu).
Skoro o błędach mowa - gdzieś w 3/4 gry podczas podróży gra się wykrzaczała, prawdopodobnie jakiś special encounter się zbugował.
Nie wiem czy to bug moda czy FT ale w bazie mutantów był jeden mutek z gatling laserem, który kosił każdego z moich ludzi. Jedynym sposobem na jego pokonanie było

Ale największą bolączką moda jest ilość starć na kwadrat, czasem jest to 10!, bez używania CheatEngine do podbicia Sztuki Przetrwania do 100+ mod jest niegrywalny.
Drugą sporą bolączką moda jest to, że teraz więcej przedmiotów ma wagę. Pamiętacie tryb hardkor z Fallout NV? Tyle że tam jeszcze było pół biedy, tutaj jest jeszcze więcej grzebania. W New Vegas każdy pojemnik miał nieograniczoną pojemność, w Awakenie tylko pojazd był bez dna, jeśli nie nabyliśmy go w Mieście Handlu za noktowizor (2k kapsle) to będziemy się jedynie męczyć.
Waga przedmiotów to w ogóle dziwny pomysł w tym modzie, niby jest wszystko w funtach ale w opisie używa jednostki J, cokolwiek to jest. Teraz trzy strzelby ważą 80j, siedem pistoletów laserowych 75j, 100x jakieś amunicji to nawet 92j, do tego stimpak waży tyle co superstimpak czyli 1j.
Część przedmiotów jak amunicja 10mm i stimpaki mogą się nie zbierać do jednej kupki, nie wiem co może być powodem. Gorzej jak podczas starcia przeładowujesz SMG a tu tylko część ammo załadowała się D:

Podobały mi się zadania dla złodziei, jeśli mamy wysokie Skradanie to możemy obrabować bank a także zniszczyć bimbrownię bez ranienia ani jednego bandyty.
Pierwsze zadanie to odzyskanie M16 od dilera w mieście w budynku z ćpunami. Przedmiot znajduje się w kieszeniach ćpuna, nie właściciela budynku. Kosztuje 0 kapsli więc możemy go odebrać po wykonaniu zadania :]
Rozumiem że stare mody to stara szkoła, nie ma prowadzenia za rączkę ale czasem można utknąć z zadaniami, na przykład szukanie części do lokomotywy. Jeśli nie przeczesywaliśmy każdej lokacji to możemy nie trafić na te części. Szczególnie moduł komputerowy. Jeśli przeczesywaliśmy szafki w naszym schronie to przy ponownej wizycie też są otwarte ale już z nową zawartością.

W grze dostajemy zadanie pozbycia się obozu Chanów. W rzeczywistości mamy pozbyć się zwykłych bandytów. Mieszanie nazw w tym modzie to norma.
Problemem było to, że bandziory mieli jakby szybszą reakcję, miałem dwóch ludzi leżących na glebie pilnujących wejścia a bandzior wbiegł, zatrzymał się, obrócił się i wystrzelił 3 razy gdy moi ludzie w tym czasie podnosili broń do strzału. Aż szkoda że nie ma tu opcji w gier taktycznych Apeironu gdzie jednym przyciskiem podnosimy broń do polika i oszczędzamy czas...

Niestety nie udało mi się znaleźć pancerza wspomaganego, mimo że takowy widziałem na jednym z obrazków na moddb :<
Gra ma też sporo easter eggów i nawiązań do starych memów (wtedy chyba nich o nazwie "memy" nie wiedział?), znalazłem:
-budkę z piwem, gdzie supermutant, robot, ghul i człowiek debatowali o głupotach nt. Falloutów zanim ta marka trafiła w ręce Bethesdy, sam sprzedawca w stroju Starszego bractwa miał 5k kapsli
-sprzedawca ciężarówek na stacji benzynowej, gdzie bez płacenia zabieramy pojazd mogący pomieścić 4 ludzi, spotkanie się buguje i pojawia się więcej niż raz, sam miałem okazję zdobyć dwa pojazdy a niektórzy raportują o 3 i więcej,
-kmieciu4ever, nawiązania do legendarnej Huty99 z czasów, gdy internet był dostarczany w wiadrach (a właściwie to kuzyn na płytach przynosił różne rzeczy), następuje atak kosmitów gdzie możemy zdobyć Alien Blastera, najlepszą broń jednoręczną w grze
-kolejny sprzedawca (też z 5k kapsli w kieszeniach) który rzucał teksty sprzedawcy z Beregostu w Baldur's Gate, tym razem broni do walki kontaktowej, miał tam Młot +3, niestety walka wręcz w FT w czasie rzeczywistym to strata czasu, zwykły pistolet 10mm robi znacznie większą sieczkę bez uszczerbku na zdrowiu. To już Enclave mod który jest znacznie trudniejszy od Awakena ma lepszą walkę wręcz tj. można ubić kogoś bez szwanku na zdrowiu
-Kazimierz Wielki, jakiś gościu w pancerzu wspomaganym przy którym klękamy i dostajemy książkę. "Zastałeś Polskę drewnianą i ja ci mówię Kazik, ty nic nie kombinuj!"
-Drużyna Marzeń (na podstawie filmu?)
-ołtarz na którym spoczywa Bozar i ludzi modlących się do niego, po chwili następuje bitwa między przeciwnikami i zwolennikami
-ciężarówka z piwem, gdzie ktoś wychlał spore ilości piwa by mieć z niego kapsle
-żołnierzy Imperium z Gwiezdnych Wojen z parą AT-AT które wyglądają jak Behemoty, niestety nie udało mi się ukraść im tych 400 ogniw energetycznych
-Polisz Łejstland, gdzie jakiś wychudzony ghoul pracował w pocie czoła nad jakimś modem :]

No i co jakiś czas ktoś wspomni nadchodzącego Duke Nukem Forever, oj gdyby tylko wiedzieli...
Najwięcej specjalnych spotkań jest w okolicy Bractwa Stali, robi się tam przez to wielki śmietnik na mapie.

prócz tego zadanie od Butcha na odzyskanie zegarka, w jego domu natrafiamy na Vincenta w toalecie. Brzmi znajomo... w tej samej lokacji jest niejaki Phillip Dick oraz Srebrna Sonia, królowa Fortecy.
Jest jeszcze Miasto Handlu (BarterTown brzmi bardziej znajomo, z Mad Max - Pod Kopułą Gromu/Thunderdome).
W Błysku (Glow) spotykamy Milesa który nam pomógł z pancerzem w Fallout1.

Z easter eggów znalazłem też Pulse Gun z Aliena, dostajemy w prezencie za oczyszczenie Nekropolis s ghuli, niestety z popsutym granatnikiem. Za oczyszczenie Bazy Wojskowej z mutków dostajemy Działo Atomowe (90-170 obrażeń) niestety nie udało mi się go przetestować. Opis mówi że długo się ładuje, niestety mimo prób z turami, testami polowymi i innymi pomysłami działo nie wypaliło ani razu.
Co dziwne za oba te trudy mamy obniżoną karmę. Może ma to związek z Żołnierzami Nadziei (SoH aka Soldiers of Hope) którzy przyjmowali w swoje szeregi ghuli i mutków? Przecież i tak finałowa lokacja jest w fabryce ghuli...

Z pojazdami jest nieźle, choć przy większej drużynie niż 3 pozostali muszą drybać na piechotę (. Lepsza jest Corveta ze specjalnego starcia albo Humvie ale to już końcówka gry.

Do drużyny dołączyli:
-Tess, lekarka której (resztki) męża znaleźliśmy w jaskini szpona śmierci, byłaby świetnym snajperem (PER 9) niestety ma startowego perka Jednoręczność, ale z Alien Blasterem wymiata ostro, do tego zużywała całą amunicje 10mm w SMGu.
-skryba Gisbourne, też lekarz
-dzikus którego znaleźliśmy w naszym Schronie, niestety w nieciekawych okolicznościach
-Quentin który dołączył do nas podczas odkrycia spisku ghuli,
-crowa, czyli brahmin, niestety utknęła w hotelu w New Chicago, który działa jak punkt rekrutacyjny w FT
Psa zwanego Pogromca Iguan nie znalazłem.

Czyli co, ten mod jest tym, czym The Nameless Mod (do Deus Ex) dla Planet Deus Ex? Bo widzę przewijają się ksywki które zauważyłem na hostowanym przez GOLa SHAMO...
Przeglądałem Fallout Corner w czasie, gdy ukazała się polonizacja Fallout Nevada i wygląda na to, że Wroobelek wrócił do łatania moda, mogę mu tylko życzyć powodzenia.

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-10-08 14:56:29
08.10.2018 17:50
23.1
Adamus
206
Gladiator

Aleś się chłopie rozpisał ;) Ale dzięki za obszerna relacje, może się kiedyś skusze?

08.10.2018 18:19
23.2
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

No zebrało się tego trochę, co kończyłem grę to coś dodawałem czy poprawiałem, a w notatniku nie wyglądało to tak obszernie.

Skoro taki mały mod (214 MB bodajże) sprawił że napisałem tak długą rozprawkę to aż boję się zagrać w Enclave które jest większe od samej gry (2.2 GB)...

08.10.2018 15:17
24
odpowiedz
2 odpowiedzi
Iselor (Łódź)
109
Generał

Dziś przez przypadek odnalazłem starą znajomą z Twierdzy Insimilion. Shiris (vel Anne Lotte). Cholernie się cieszę, bowiem dziewczyna nie tylko jest miła, sympatyczna :) ale jest też...wielką fanką starych cRPG (postaram się ją tutaj przyprowadzić) i co najważniejsze i najciekawsze: prowadzi bloga gdzie pisze recenzje i bardzo dokładne PORADNIKI i SOLUCJE do starych erpegów! Myślę że link do jej bloga warto dodać "u góry". W chwili obecnej znajdziemy tam teksty dotyczące Dragon Quest, Dragon Quest II, Final Fantasy I, Menzoberranzan oraz pierwszych czterech części Ultimy!
Link:
http://gryannelotte.blogspot.com/

post wyedytowany przez Iselor (Łódź) 2018-10-08 15:23:44
08.10.2018 17:55
24.1
Adamus
206
Gladiator

Iselor --> Mówisz i masz a swoją drogą dla dziewczyny Big Respect.

08.10.2018 18:29
24.2
ToNy_Hali[K]
2
Pretorianin

Troche inne klimaty Iselor szacun chłopie, Jagged Alliance 2?Moze nie rpg ale tez rozwijalo sie zabijakow...

08.10.2018 18:31
26
odpowiedz
ToNy_Hali[K]
2
Pretorianin

Myst albo Atlantis ?

08.10.2018 22:21
27
odpowiedz
1 odpowiedź
Iselor (Łódź)
109
Generał

Łolaboga! Co ja widzę na GOGu! ADOM! Co to za wersja? I to za prawie pięć dych? Warto to brać czy lepiej zostać przy darmowych wersjach?

08.10.2018 23:06
27.1
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Podobnie jak z ToME - są pewne różnice
https://www.adom.de/home/faq.html

09.10.2018 19:44
28
odpowiedz
1 odpowiedź
Iselor (Łódź)
109
Generał

Co do kompendiów u góry nie działają rzeczy o MM7, Wizardry 8 i Arx Fatalis. Niech ktoś to sprawdzi i zaktualizuje :)

post wyedytowany przez Iselor (Łódź) 2018-10-09 19:58:41
09.10.2018 20:31
28.1
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Do Wizardry8 - zamiast obecnych linków dałbym te:
http://www.tk421.net/wizardry/
http://www.jeffludwig.com/wizardry8/

Łatki do M&M 6-8
https://grayface.github.io/mm/
do M&M7
http://www.vault.acidcave.net/file.php?id=77

Na dole link do łatki 1.21 (zawiera poprzednie poprawki do gry) dla Arx Fatali + moda Arx Libertatis (właściwie obowiązkowy)
http://wiki.arx-libertatis.org/Download

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-10-09 20:38:46
09.10.2018 20:28
29
odpowiedz
5 odpowiedzi
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

https://kotaku.com/sources-microsoft-is-close-to-buying-obsidian-1829614135

W sumie mała strata. Dlaczego? Podobny przypadek co Silicon Knight (ci od Eternal Darkness: Sanity Requem) - studio potrafiące robić dobre gry ale tylko pod butem dobrego wydawcy (np. NIntendo), bez niego jest bajzel w zarządzie i kierownictwie.Tak, wiem jak wyszło z grami Troiki...
Od czasu Fallout NV nie wyszła od nich żadna gra która byłaby ciekawa i była finansowym sukcesem.
Zresztą co lepsze talenty wyleciały już stamtąd.

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-10-09 20:29:17
09.10.2018 20:36
29.1
Iselor (Łódź)
109
Generał

Ja bardzo przepraszam, ale Pillarsy to są gry wybitne.

09.10.2018 20:43
29.2
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Nie mogłem się przekonać do Pillarsów. Nie wiem, dla mnie trochę bez wyrazu, może system walki mi się nie podobał albo powódź tekstu i popis grafomaństwa w tej grze? Planescape Torment też miał masę tekstu ale wciągało się ten potok informacji z przyjemnością.
Walka też jakaś nie wybija się ponad resztę, nic nie przebija dla mnie walki w ToEE (turowej) czy Icewind Dale (czas rzeczywisty+pauza). No chociaż eksploracja przyznaję, byłą naprawdę niezła, przez pierwsze kilka godzin...
Może kiedyś indziej spróbuję, jak zabraknie mi gier do ogrania...

09.10.2018 20:48
29.3
Iselor (Łódź)
109
Generał

Cóż, nie będę się spierał, w drugich Pillarsów nie grałem więc źle tam u góry napisałem, ale jedyneczka jest u mnie w top 10 cRPG ever :) Mi ten melancholijny klimat bardzo odpowiada, towarzysze mi pasują (nie wszyscy ale jednak), podoba mi sie twierdza gracza i jej Bezkresne Ścieżki, fajny isz masz bohaterów fabularnych i tych z karczmy, pewne świetne questy poboczne, bardzo dobra muzyka...No a dodatek ma klimacik Icewind Dale'a :) No ale do pewnych gier człowiek się przekonuje za któryms razem, ja dopiero za drugim razem polubiłem zarówno Might and Magic VI jak i obecnie ogrywam Blackguards...

No i nie grałem za długo w Tyranny, jak kupię nowego kompa, to go spokojnie ogarne i ocenię.

10.10.2018 11:04
29.4
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Właśnie te dodatki do PoE - White March - są głównym powodem dla którego mógłbym powrócić do gry, sprawdzić czy w krótszej formie ta gra jest lepsza. No i dla nutki nostalgii z IWD...

10.10.2018 20:18
29.5
twostupiddogs
180
Legend

SpecShadow

Walka w ToEE to jest praca z Ajaxem czystym relaksem. Jedyne co mi przeszkadza to brak siatki pól.

10.10.2018 09:41
30
odpowiedz
4 odpowiedzi
Aen
170
Anesthetize

Zacni panowie!
Skończyłem Temple Of Elemental Evil (dziękuję za powyższe wskazówki, gra nabrała rumieńców i z przyjemnością dałem jej wydrzeć sobie trochę czasu) i, jako że chyba jestem masochistą, zabrałem się za Serpent In Staglands. Kolejny tytuł, w którym idzie mi po grudzie. Jakieś wskazówki odnośnie drużyny/statów/ogólnej rozgrywki? Biją mnie bardziej niż Samuela Pereirę w podstawówce...

10.10.2018 11:02
30.1
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Niewiele pamiętam z początku gry ale podstawą jest wyciąganie przeciwników pojedynczo i robienie zasadzek. Mimo że rozwój postaci jest jak w serii gier Divinity czyli bezklasowy to i tak niezbyt to pomaga w bitce.
Taktyki z Baldur's Gate podobno działają w tej grze.

10.10.2018 11:06
30.2
Iselor (Łódź)
109
Generał

Serpent in the Staglands...Kupiłem w jakiejś promocji, ale póki co boję się to uruchamiać bo naczytałem się o tej grze, że to niesamowity hardkor jak na dzisiejsze czasy :)

10.10.2018 20:17
30.3
twostupiddogs
180
Legend

Miałem jedno podejście, ale póki co odstawiłem na przysłowiową cyfrową półkę.

10.10.2018 21:45
30.4
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

A i podobno ma dobre puzzle.
W drodze jest dodatek a także twórcy (właściwie małżeństwo) szykują kolejnego RPGa, tym razem w sci-fi.

11.10.2018 22:22
31
odpowiedz
7 odpowiedzi
drenz
53
Generał

Zakończyłem Bard's Tale IV. Gdyby nie słabe dialogi, brzydkie modele postaci i kiepska optymalizacja byłaby to gra rewelacyjna, a tak oceniam ją jako 8/10, bowiem dostarczyła mi trochę zabawy. Niestety również irytacji przez błędy. Te niestety im bliżej końca występowały znacznie częściej, przez co zmuszony byłem niekiedy wczytać ponownie grę od ostatniego zapisu - wkurzało to szczególnie podczas walki. Między innymi finałowa walka z Yadis (zresztą bardzo łatwa, więcej krwi mi napsuł Lagoth Zanta) w pewnym momencie mi się zacięła - przeciwnicy pozostali bezczynni... W finałowym miejscu zniknął mi też jeden kamień, który przesuwamy na lawie - również trzeba było wczytać. We wieży Mangara też miałem błąd, jak zobaczyłem gameplay z tego miejsca zauważyłem, ze w moim przypadku nie nastąpiła zmiana otoczenia - jak wychodziłem po schodach trafiałem do komnaty z kamieniami. Ogólnie błędów trochę jest i jak chcecie zagrać bez wkurzania się na błędy, to czekajcie. Zdarzało się, ze za walkę nie otrzymywało się punktów doświadczenia lub dochodziło do takich sytuacji jak na obrazku - walczysz a nie widzisz przeciwników... W tej chwili ściąga mi niemal 4 GB trzeciego patcha.

Walka jest w porządku, ale mogło być więcej przeciwników z bardziej urozmaiconymi atakami. W drugiej połowie gry staje się prosta i praktycznie nigdy nie zginiemy. A banalna robi się gdy mag dysponuje zaklęciem "Dotyk Śmierci" czy coś w ten deseń - Zabierało przeciwnikowi niekiedy ponad 350 HP.

Zagadki w sam raz. Jedynie Kolacja u Logika sprawiła mi trudności, ale nie wiem, czy w tekście nie było źle coś przetłumaczone. No i ołtarze z ofiarami - gdyby nie to wirtualne pokrętło to nie wiedziałbym co tam dawać. Zresztą po kilku ofiarach dalej mi się w to nie chciało bawić, bo nagrody były kiepskie.

Przed wejściem do czerwonej krypty lepiej porobić inne zadania w świecie gry, szczególnie te pod Skara Brae, bo pojawią się blokady.

Niestety gra wg mnie jest na raz. Jednak pomimo błędów polecam!

post wyedytowany przez drenz 2018-10-11 22:27:59
11.10.2018 22:29
31.1
Aen
170
Anesthetize

Czaję się na to, ale nie mam spiny, sporo gier do ogrania. Czyli co, opanować żądze i kupić za pół roku jak połatają?

11.10.2018 22:48
31.2
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Nie, czekasz na nową edycję (Enhanced/Director Cut/inne) i jak tą załatają - to możesz myśleć o zakupie.
Chyba że będzie dobra promocja i będą dawali nową wersję za darmo posiadaczom oryginału, wtedy bierz.

11.10.2018 23:06
31.3
drenz
53
Generał

Lepiej poczekać aż załatają. Jestem cierpliwy, ale jak pod koniec gry musiałem co jakiś czas wczytywać to zaczęło mnie już to irytować. Jak jeszcze poprawią modele postaci to będzie dobrze. Zostaną jedynie słabe dialogi i niewykorzystany potencjał na coś lepszego. Pewnie za pół roku dojdzie do połowy ceny i będzie połatana - wtedy jak najbardziej brać :)

Dodam, że gra na jakieś 60 godzin.

12.10.2018 00:12
31.4
SpecShadow
61
Silence of the LAMs

Serio jest tak źle? Prawie tak złe jak przeciętne ruskie RPGi pokroju Hard to be a God czy coś w ten deseń, nie licząc słabego tłumaczenia ze zwaloną gramatyką.

12.10.2018 08:54
31.5
drenz
53
Generał

Az tak źle nie jest, ale aby czerpać pełną przyjemność z rozgrywki lepiej poczekać. Ten ostatni patch ma naprawić lokalizacje i inne rzeczy. Zobaczę na dniach czy faktycznie coś usprawnili.

16.10.2018 11:14
31.6
Aen
170
Anesthetize

Kilka dni temu pisałem że nie mam spiny. No, ale wpadła mi w ręce paysafecard za stówkę więc żal było marnować i kupiłem Barda. Po 10h gry jestem oczarowany. Na coś takiego czekałem. Bawię się świetnie, klimat wylewa się z monitora, żadnych technicznych bubli nie uświadczyłem.

16.10.2018 16:00
31.7
drenz
53
Generał

Ten 3 patch coś tam naprawił. Na pewno na plus czas wczytywania jest jakby odrobinę krótszy, teksty są na swoich miejscach, dodali na murach obrazy i chyba trochę urozmaicili krajobraz, bo kilku rzeczy nie pamiętam, aby tam były. Mniej ścinek, ale ich akurat poprzednim razem nie miałem na początku tyle. Nie wiem jak dalej z poprawą, ale idzie to w dobrym kierunku.

Forum: Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.225)