Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Czym jest ray tracing? – śledzenie promieni a rasteryzacja

05.09.2018 11:36
1
wiko123
87
Pretorianin

https://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=1607

Zagraniczny, zaprzyjaźniony serwis dorzucił swoje dwa grosze o RTXach, a więc go przetłumaczymy i mamy nowy artykuł!

Teraz tylko czekać na odpowiedź od AMD i jedziemy dalej z odcinaniem kuponów od RT!

post wyedytowany przez wiko123 2018-09-05 12:15:37
05.09.2018 12:49
VanDust
2
odpowiedz
1 odpowiedź
VanDust
116
Generał

Dam radę żyć bez tych odbić. Kiedyś tam sobie kupię... :)

05.09.2018 13:03
kaitso
2.1
1
kaitso
37
Generał

Wygląda to fajnie, ale pewnie da się bez tego przeżyć... jakiś czas :D

05.09.2018 13:02
kaitso
3
1
odpowiedz
kaitso
37
Generał

@wiko123 nie wszyscy znają niemiecki a myślę, że sporo osób chciałoby poczytać, jak ta technologia działa w praktyce ;)

05.09.2018 14:19
wytrawny_troll
4
2
odpowiedz
wytrawny_troll
77
Exactor

Świetny pomysł. Moglibyście od czasu do czasu dawać takie przedruki najciekawszych artykułów jakie się ukazały. Nie każdy ma czas i dostęp by śledzić zagraniczne portale o grach lub prasę. Bardzo dobry kierunek.
A sam RT. Hmmm. Wolałbym żeby nowinki technologiczne wspierały inwencję twórców gier, a nie stanowiły protezę technologiczną dla słabej fabuły i średniej jakości rozgrywki.

post wyedytowany przez wytrawny_troll 2018-09-05 14:23:43
05.09.2018 14:33
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Akaros Flynt
10
Legionista

Właśnie wyobraziłem sobie jakby ta technologia działała w jednej z nowszych odsłon serii Total War. Każdy hełm odbijający obrazy żołnierzy obok, każdy miecz na którego powierzchni odbijają się postacie pobliskich drzew, kamieni itd. Zanim będziemy w pełni wstanie wykorzystać tą technologię to musi minąć jeszcze trochę czasu, ale i tak trzymam kciuki.

05.09.2018 18:44
5.1
zanonimizowany1171013
27
Konsul

Oni bez tej nowej technologii to i tak ledwo co optymalizują te swoje historyczne części TW. Lepiej nie myśleć co by było gdyby jeszcze to tam władowali.

05.09.2018 16:40
Rumcykcyk
6
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Przydałby się news o tym, że DICE nie potrafi sobie poradzić z tą technologią w BF5.

06.09.2018 02:19
KrissDeValnor
7
odpowiedz
1 odpowiedź
KrissDeValnor
43
Pretorianin

No i wszystko jasne - obecna generacja, a dokładniej debiutujące właśnie karty NVidii są za słabe i tylko częściowo korzystają z RayTracing'u, który jest tak zasobożerny, że póki co wymaga równoległego wykorzystania tradycyjnych metod renderingu w celu oszczędzenia owych zasobów i tych "biednych i słabych" najnowszych kart graficznych, kosztujących tyle co całkiem dobry kompletny PC...

Cała nadzieja w procesorach Tensor i tym, że DLSS będzie obsługiwana przez wszystkie godne uwagi gry.

PS
Całe szczęście, że to nie jest "nasz" kwadrylion ( 10^24 ), bo musielibyśmy poczekać chyba co najmniej pokolenie lub nawet kilka ;-)

06.09.2018 17:32
😂
7.1
mpm112
24
Chorąży

Wszystkie gry, dla których deweloperzy przygotują odpowiednią wersję algorytmu DLSS

06.09.2018 07:15
n0rbji
8
odpowiedz
n0rbji
117
Siedzący Byk

i bez tych technologii da się grać

06.09.2018 07:20
9
2
odpowiedz
zanonimizowany1027056
59
Generał

,,,Raytracing pozwala takze na fachowe i dokładne opróżnianie portfela"

Źródło IGN

06.09.2018 18:10
MaBo_s
10
1
odpowiedz
MaBo_s
64
Generał

Jeśli już artykuł ma charakter "edukacyjny", to nie utrwalajcie proszę błędnych form.
FLOPS – ang. FLoating point Operations Per Second, nie "FLOP"

Petaflopsów i teraflopsów, a nie "petaflopów" i "teraflopów" droga redakcjo.

post wyedytowany przez MaBo_s 2018-09-06 18:13:17
Technologie Czym jest ray tracing? – śledzenie promieni a rasteryzacja