Czym jest ray tracing? – śledzenie promieni a rasteryzacja
https://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=1607
Zagraniczny, zaprzyjaźniony serwis dorzucił swoje dwa grosze o RTXach, a więc go przetłumaczymy i mamy nowy artykuł!
Teraz tylko czekać na odpowiedź od AMD i jedziemy dalej z odcinaniem kuponów od RT!
@wiko123 nie wszyscy znają niemiecki a myślę, że sporo osób chciałoby poczytać, jak ta technologia działa w praktyce ;)
Świetny pomysł. Moglibyście od czasu do czasu dawać takie przedruki najciekawszych artykułów jakie się ukazały. Nie każdy ma czas i dostęp by śledzić zagraniczne portale o grach lub prasę. Bardzo dobry kierunek.
A sam RT. Hmmm. Wolałbym żeby nowinki technologiczne wspierały inwencję twórców gier, a nie stanowiły protezę technologiczną dla słabej fabuły i średniej jakości rozgrywki.
Właśnie wyobraziłem sobie jakby ta technologia działała w jednej z nowszych odsłon serii Total War. Każdy hełm odbijający obrazy żołnierzy obok, każdy miecz na którego powierzchni odbijają się postacie pobliskich drzew, kamieni itd. Zanim będziemy w pełni wstanie wykorzystać tą technologię to musi minąć jeszcze trochę czasu, ale i tak trzymam kciuki.
Oni bez tej nowej technologii to i tak ledwo co optymalizują te swoje historyczne części TW. Lepiej nie myśleć co by było gdyby jeszcze to tam władowali.
Przydałby się news o tym, że DICE nie potrafi sobie poradzić z tą technologią w BF5.
No i wszystko jasne - obecna generacja, a dokładniej debiutujące właśnie karty NVidii są za słabe i tylko częściowo korzystają z RayTracing'u, który jest tak zasobożerny, że póki co wymaga równoległego wykorzystania tradycyjnych metod renderingu w celu oszczędzenia owych zasobów i tych "biednych i słabych" najnowszych kart graficznych, kosztujących tyle co całkiem dobry kompletny PC...
Cała nadzieja w procesorach Tensor i tym, że DLSS będzie obsługiwana przez wszystkie godne uwagi gry.
PS
Całe szczęście, że to nie jest "nasz" kwadrylion ( 10^24 ), bo musielibyśmy poczekać chyba co najmniej pokolenie lub nawet kilka ;-)
Wszystkie gry, dla których deweloperzy przygotują odpowiednią wersję algorytmu DLSS
,,,Raytracing pozwala takze na fachowe i dokładne opróżnianie portfela"
Źródło IGN
Jeśli już artykuł ma charakter "edukacyjny", to nie utrwalajcie proszę błędnych form.
FLOPS – ang. FLoating point Operations Per Second, nie "FLOP"
Petaflopsów i teraflopsów, a nie "petaflopów" i "teraflopów" droga redakcjo.