Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość BioWare wyjaśnia, jak minimalistyczny system dialogowy wzbogaca narrację w Anthem

04.09.2018 12:09
Salzmore
5
25
odpowiedz
1 odpowiedź
Salzmore
37
Konsul

Szybkie tłumaczenie z korporacyjnego na nasze:

"Nie chce nam się robić bogatego systemu dialogów, bo to by oznaczało, że musimy przyłożyć się do pracy nad scenariuszem i powiązaniem mechaniki z fabułą. Cieszcie się, płódźcie i rozmnażajcie, a przy okazji kupcie ze dwie lub trzy skrzynki".

post wyedytowany przez Salzmore 2018-09-04 12:09:21
04.09.2018 12:21
Piratka88
😱
8
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Piratka88
19
The Ultimate Queen

Łał... Sama nie wiem który przekaz mnie bardziej rozwalił:

- teskt że dwa wybory w dialogach zwiększają immersję w RPGu (sic!)
- tekst o łączeniu graczy poprzez rozmawianie o epickiej burzy na Skypie

I takie oderwanie od rzeczywistości prezentuje legendarne kiedyś studio...
Ja nie wierzę, że oni takie rzeczy wygadują na głos.

post wyedytowany przez Piratka88 2018-09-04 12:28:14
04.09.2018 15:00
dzl
35
12
odpowiedz
dzl
45
Oficer Majima
Image

Meme z Fallouta, ale jakże adekwatny do treści newsa. :)

04.09.2018 12:00
domino310
1
9
domino310
65
Burzą Błogosławiony

Z każdą kolejną informacją moje zainteresowanie tą grą spada.
Również coraz bardziej boję się o los przyszłych gier BioWare.

04.09.2018 12:03
2
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
mbigos
37
Chorąży

Czegoś tak równie głupiego to już dawno nie słyszałem.

04.09.2018 13:12
21
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Persecuted
92
Senator

To, że EA jest korpo molochem nastawionym na maksymalizację zysku za wszelką cenę, w ogóle mnie nie dziwi i specjalnie nie razi (jakby nie było, nie oni jedni w tej branży). To co mnie natomiast strasznie u nich drażni, to traktowanie graczy jak idiotów. Obecnie już chyba tylko oni potrafią być na tyle bezczelni i aroganccy, by prosto w oczy mówić nam, że mniej (np. zawartości czy wyborów) jest dla nas lepsze, że lootboxy są dla nas korzystne i że je kochamy, że miłośnicy cRPG wolą sieciowe MMO niż pełnoprawne tytuły dla jednego gracza z naciskiem na dobrą fabułę itd. Zamiast powiedzieć wprost, że chcą mieć w swoim portfolio grę-usługę (jak każdy liczący się w tej branży, od Ubisoftu przez Activision, na Rockstarze kończąc), mydlą oczy i wciskają nam puste, oczywiście kłamliwe slogany.

Chyba pora im pokazać, że aż tak durni to nie jesteśmy...

post wyedytowany przez Persecuted 2018-09-04 13:17:44
04.09.2018 12:05
3
5
odpowiedz
1 odpowiedź
TheSkrilex
46
Pretorianin

Przecież oni sami kopią sobie grób. Nie wierzę, że Ci ludzie naprawdę myślą, że to się uda. Może to taka sprytna taktyka, żeby EA się ich pozbyło, a potem przygarnie ich ktoś mniej pazerny? Innej opcji nie widzę :]

post wyedytowany przez TheSkrilex 2018-09-04 12:07:48
04.09.2018 12:23
😐
9
4
odpowiedz
1 odpowiedź
tankshtela
18
Pretorianin

Przede wszystkim – jak wyjaśnia Mark Darrah, producent wykonawczy gry – brak złożonego systemu konwersacji sprzyja zwiększeniu immersji.
eee WUT?

04.09.2018 12:58
kaitso
😜
18
3
odpowiedz
kaitso
17
Hardware

GRYOnline.plRedakcja

"minimalistyczny system dialogowy wzbogaca narrację" brzmi jak jakiś nowy oksymoron :D

04.09.2018 19:27
xsas
😐
48
3
odpowiedz
xsas
143
SG-1

Proszę dobijcie ich, bo przykro jest patrzeć i słuchać jak to studio dogorywa...

05.09.2018 10:39
raziel88ck
51
3
odpowiedz
raziel88ck
144
Reaver is the Key!

BioWare - niegdyś wielkie studio. Dziś pośmiewisko i śmietnisko EA.

04.09.2018 12:50
17
2
odpowiedz
1 odpowiedź
witekt
15
Legionista

Może przebiją Fallouta:

Do you like new dialogue system?
[Yes]
[Sarcastic]

04.09.2018 13:48
12dura
😢
28
2
odpowiedz
1 odpowiedź
12dura
45
Honk Honk

A ja to studio kiedyś kochałem, dalej kocham przez to czym było kiedyś, ale nie akceptuję tego czym się stało.
Mimo wszystko czekam na nowego DA i ME, bo podobno są plany co do tego drugiego, a to pierwsze już od jakiegoś powstaje. Wiem, że na 90% się rozczaruję, ale czekam, czekam właśnie ze względu na ich poprzedni dorobek.

FCK EA

04.09.2018 14:31
Predi2222
😃
32
2
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

Bioware wyjaśnia XD dobry tytuł na jakieś wątki cykliczne

04.09.2018 17:25
40
2
odpowiedz
siera97
19
Generał

W tym momencie przyznali się że bardziej im zależy na fanach strzelanek, których nie interesują dialogi. A tymi konsekwencjami to tez pic na wodę, gdyby miały jakiekolwiek znaczenie to nie byłoby opcji pomijania dialogów, pewnie będzie możliwość bicia bosa niebieskiego, albo czerwonego, które dają różne nagrody. Ta gra to nawet do miana rozczarowania roku nie może kandydować, bo do tego najpierw mieć jakieś oczekiwania.

04.09.2018 17:42
41
2
odpowiedz
Krieg
37
Pretorianin

Najwyrazniej maja graczy za totalnych idiotow i ulomow jesli sadza, ze takie tlumaczenie zalatwi sprawe. Robia uklon w strone tych co nie chca miec nic wspolnego z elementami RPG to po co to na sile dalej nazywac gra RPG? To moze niech zrobia uklon w strone graczy co nie cha miec nic wspolnego z gra absurdalnie ukrojona z elementow RPG i sklonnych do pominiecia zbednych bezmyslnych elementow akcji ? Co za patola.

04.09.2018 12:06
DanuelX
4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
DanuelX
84
Kopalny

"minimalistyczny system dialogowy" powoduje, że kolejne tak zwane cRPG od biołaru są coraz mniej rpg.

04.09.2018 12:11
Mówca Umarłych
😐
6
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Mówca Umarłych
67
Pan Milczącego Królestwa

A tak dobrze zapowiadało się na samym początku - liczyłem na bardziej rozbudowaną wersję serii Mass Effect w każdym aspekcie. Miałem nadzieję, że po ostatnich produkcjach w końcu nadszedł w BioWare/EA czas na otrzeźwienie. Ale nie... zapowiada się, że najprawdopodobniej wypuszczą jeszcze bardziej ubogą produkcję.
Znając ostatnie poczynania studia to decyzje nie będą miały większego znaczenia, a Agenci będą lizać nam stopy, bez względu na nasz stosunek do nich, za to jakie nasze wirtualnego ego jest "epic awesome".

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2018-09-04 12:43:25
04.09.2018 12:41
13
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany676256
20
Pretorianin

No ale w czym problem? :) Wobrażacie sobie skomplikowane kwestie dialogowe w dajmy na to nowym Wolfie, czy od biedy Borderlandsach? :) To nie jest RPG, to nawet nie jest Mass Effect. To strzelanka z elementami rpg i tak należy na to patrzeć. Wtedy faktycznie - mamy AŻ DWIE opcje dialogowe do wyboru...

04.09.2018 13:06
SpoconaZofia
19
1
odpowiedz
SpoconaZofia
32
Generał
Image

Czekam na wiadomość że rezygnują całkowicie z udźwiękowienia żeby zwiększyć immersje rozgrywki. I to robi firma która robiła takie dialogi
>>>>>>

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2018-09-04 13:11:23
04.09.2018 13:37
-=Esiu=-
😢
26
1
odpowiedz
-=Esiu=-
149
Everybody lies

BioWare wyjaśnia, jak minimalistyczny system dialogowy wzbogaca narrację

Bioware pokazało też jak to jest płakać i śmiać się jednocześnie...

04.09.2018 14:12
30
1
odpowiedz
cinek1190
1
Legionista

Przecież tu chodzi tylko o to aby uprościć grę do maksimum tak aby była ona przystępna dla dzisiejszego gracza czyli nie liczy się fabuła, ciekawie opowiedziana historia z ciekawymi postaciami tylko sam system walki, gracz ma się dobrze bawić z padem w ręku i nic poza tym.

04.09.2018 14:25
Grzolsat
31
1
odpowiedz
Grzolsat
10
Legionista

To ma tyle samo sensu co np. "Bethesda wyjaśnia, jak okrojony system rozwoju postaci wzbogaca rozgrywkę w Fallout 4"

04.09.2018 16:14
CyberTron
37
1
odpowiedz
1 odpowiedź
CyberTron
92
Imperator Wersalka

BioWare stara nam się wmówić, że robią dobra grę.
Niech ktoś ich w końcu kopnie w dupę, bo to co ostatnio wygadują to odlot totalny.

04.09.2018 16:27
.:Jj:.
38
1
odpowiedz
.:Jj:.
122
Paciorki jednego różańca

Lawina bullshitu zw. z Anthemem dopiero przybiera na sile.
Im bliżej premiery tym będzie lepiej.

Tak to wygląda jak prawdziwym dyrektorem kreatywnym projektu jest jakiś korposzczur.

Ich gry są piękne i szalenie drogie, ale środek jest pusty. To wielomilionowe wydmuszki, tworzone według tego samego schematu- filmowa oprawa, filmowa narracja, podobny rozmach reklamy.

Tyle że bilet do kina w Stanach to średnio 8,5$, a sam seans (jak film dobry) dostarcza więcej satysfakcji niż te ogromne, zapierające dech w piersiach sadzawki- szerokie i płytkie, gdzie zawartość jest rozsmarowana by wypełnić sztampowe 20/40/60 godzin.

Gry od 60$ (lepsze edycje kosztują i 3x tyle) SP 60$, a gdzie drobne dodatki nie mówiąc o kupowaniu różnych skórek itp.

I to wszystko dla gier o których nikt nie pamięta po dwóch latach.

04.09.2018 18:16
Crod4312
42
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Crod4312
99
Senator

minimalistyczny system dialogowy wzbogaca narrację

Przecież to się wzajemnie wyklucza.... Jak ubogie dialogi mają niby wzbogacić narracje? dzl dał świetnego mema, który staje się rzeczywistością, ale nigdy bym się nie spodziewał, że BioWare dojdzie do takiego czegoś. Szkoda, że musieli wpaść pod bucior EA...

04.09.2018 18:48
45
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Marcus06
1
Pretorianin

Szczerze? To nie chcę bronić BioWare, ale...

Uwielbiana nawet na tym forum seria Mass Effect, oprócz jedynki, miała tak samo przecież. Dwie opcje dialogowe + jakieś jeszcze "zapytaj npc", a w trójce to już całkowite ograniczenie do dwóch i dalej słuchania reakcji Sheparda. Przecież BioWare od lat idzie w tym kierunku. W Inkwizycji też postawiono na "reakcje", nie dialogi jak w Pillarsach i jest to uzasadnione voice actingiem protagonisty. Przykro mi, ale długie dialogi to domena dzisiaj izometrycznych RPG tworzonych przez mniejsze studia. Wszystko teraz stawia na grafikę, efekty i udźwiękowienie.

Oczywiście uzasadnienie przez BioWare jest, delikatnie mówiąc, śmieszne. Ale chyba nikt nie jest zdziwiony śledząc ich ostatnie gry. Poza tym, Anthem to takie Destiny, nastawione na kooperację z innymi graczami MMO, po co dawać tutaj długie dialogi jak w Baldur`s Gate? Bez jaj.

04.09.2018 19:25
😊
47
1
odpowiedz
Ohydny Czerwonodupny Pirat
41
Stary Wuj

No to już bankructwo niemal pewne.

05.09.2018 11:45
53
1
odpowiedz
bronthion
14
Legionista

Potem (jeśli w ogóle zrobią kolejna grę) w ogóle wytną wszystkie wybory z opcji dialogowych argumentując, że w ten sposób jest najlepsza immersja. Mogą w końcu poprowadzić historię tak jak chcą, spójną i epicką. Tak jak w książkach nie wybierasz opcji dialogowych i się dobrze bawisz...

To takie samo gadanie jak gdyby zrobili grę na 5h i tłumaczyli, że ZALETĄ tego, że kupujesz ich grę za 200zł, która starczy na 5h jest to, że szybko możesz wrócić do swojego wspaniałego życia i bliskich xD Dalej rozwijać się zawodowo, życie rodzinne etc. No comments po prostu. Czy oni naprawdę wierzą, że ludzie to łykną?

Moim zdaniem dodatkowo CDPR przykłada rękę do tego, by takie firmy jak Bioware skończyły swój żywot. Gdy ludzie będą bardziej świadomi jak wygląda dobra gra, to nie będą się dawać nabijać w butelkę :)

post wyedytowany przez bronthion 2018-09-05 11:54:05
04.09.2018 12:11
Matysiak G
7
odpowiedz
Matysiak G
136
bozon Higgsa

W życiu też jak nie mam ochoty z kimś gadać, to szybko przeklikuję rozmowę nie czytając linii dialogowych. Faktycznie - będzie bardziej immersyjnie.

04.09.2018 12:33
Asasyn363
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Asasyn363
112
Generał

Matko... co za bzdety. Czy został w BioWare jeszcze ktoś, kto pamięta co to jest RPG? Faktycznie ludzie grający w gry z tego gatunku uwielbiają ograniczone opcje dialogowe do prostego ale jakże immersyjnego "tak albo nie" i przeskakują wszystkie dialogi. Aż żal mi patrzeć jak studio z tak dobrą historią wydawanych produkcji zostało dogłębnie spaczone głupotą przez EA. Obawiam się, że chyba nie ma dla nich nadziei na powrót do normalności i jedyną opcją będzie zamknięcie... co znając EA i tak ich pewnie czeka jeśli Anthem okaże się klapą.

post wyedytowany przez Asasyn363 2018-09-04 12:38:29
04.09.2018 12:39
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Econochrist
110
Nadworny szyderca

Czy w Anthem jak zechcę będę mógł grać solo jak w zwykłego singla czy będę musiał spotykać innych graczy jak w MMO?

04.09.2018 12:40
adam11$13
12
odpowiedz
adam11$13
76
Phantom Thief

Coś czuję, że Anthem ma szansę na statuetkę "Najbardziej bezpłciowa gra roku 2019" :) Jeszcze nie skreślam, ale im bliżej premiery tym moje szczątkowe zainteresowanie tym tytułem ciągle spada...

04.09.2018 12:43
Konr@d
14
odpowiedz
[email protected]
16
Would You Kindly?

Spóźnili się z tym prima aprilis...

04.09.2018 12:44
Prometeusz6666
😂
15
odpowiedz
Prometeusz6666
34
Centurion

Oczywiście tłumaczenie typu "MUH IMMERSZYN" jest dosyć Debilny.

Jakim cudem ta zdychająca firma nadal funkcjonuje?

Czyżby nie nauczyli się na błędach po ich ostatnim tytule?

04.09.2018 13:09
20
odpowiedz
toyminator
23
Generał

Tiaaa ciekawsze od tej gry,jest rozwijająca się grzybica na paznokciach....

04.09.2018 13:15
22
odpowiedz
AntyGimb
49
Senator

Pomyśleć, że te studio uratowało RPG i stworzyło najlepszą grę w historii bez podziału na gatunki, czyli BALDUR'S GATE 2.

04.09.2018 13:15
Zdzichsiu
23
odpowiedz
Zdzichsiu
82
Ziemniak

Nie, BioWare. Jeśli coś jest do wszystkiego, to zwykle jest też do niczego. Albo robicie dobrego RPGa, albo dobrą grę nastawioną tylko na akcję. U was przy Anthem wychodzi biedna strzelanka i biedny RPG, więc wasza papka marketingowa nic tu nie zmieni.

04.09.2018 13:32
pioras55
👍
24
odpowiedz
pioras55
51
MISZCZ

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

04.09.2018 13:38
Guntor
27
odpowiedz
Guntor
30
Konsul

Bioware chyba naprawdę chce skończyć swoje męki. Ta gra się nie sprzeda, a nawet gdyby to i tak EA będzie niezadowolone.

04.09.2018 14:09
29
odpowiedz
ste100
64
Konsul

To może w ogóle okrojcie wybory do zera, na jedno wyjdzie.
Co się stało z tym studiem, każda kolejna wypowiedź pogrąża ich bardziej od poprzedniej.

04.09.2018 14:40
12dura
33
odpowiedz
12dura
45
Honk Honk

Większość zachodnich producentów gier zwyczajnie nienawidzi robić gier inaczej tego się nie da wyjaśnić.

04.09.2018 14:48
wytrawny_troll
34
odpowiedz
wytrawny_troll
31
Ele man tar

Czemu ta gra kojarzy mi się nieustannie z Destiny i Destiny 2? Nawet koleś z rozgrywki przypomina wyposażonego w jakiś rodzaj "tarczy" żołnierza Kombinatu.
A tak swoją drogą coś cicho na temat "Forsaken" ostatniego dużego dodatku do Destiny 2. Czyżby redakcja GoLa porzuciła "Porzuconych"?

04.09.2018 18:22
DzaQ
43
odpowiedz
DzaQ
63
Purpurowy pożeracz ludzi

Hahahahaha
NIE!

04.09.2018 18:40
Paffcioo
44
odpowiedz
Paffcioo
23
Pretorianin

A to nie było zawsze tak, że (oprócz Origins) masz 3/4/5/6 opcji dialogowe, które w żaden sposób nie wpływają na przebieg misji (w Mass Effectach i DA:2 wpływały na charakter protagonisty), a tylko specjalnie odznaczające się kółka dialogowe świadczą o wpływie na dany quest.

04.09.2018 23:11
mic03
49
odpowiedz
mic03
6
Chorąży

no w sumie racja, bo po co robić jedną dużą, bogatą i dopracowaną grę, którą można przejść na kilka sposobów i sprzedać raz ewentualnie z jednym dodatkiem, skoro można wziąć np mass effecta czy fallouta, założyć mu inne ubranka, fabułę jakąś tam napisać na kolanie, bo to tam takie tego chodzi o to żeby szczelać, hehe, bo ta młodzież to tylko te karabiny i inne takie, dorzucić kilkanaście dlc (dodatkowo płatnych), lootboxy (też płatne) i zgarnąć kasę dziesięć razy większą niż w wypadku pierwszej opcji xD

05.09.2018 09:32
50
odpowiedz
Rabbitss
25
Generał

Heh, jestem ciekaw jak przyjmie się Anthmen.

05.09.2018 11:09
Harry M
👎
52
odpowiedz
Harry M
136
Master czaszka

OK! Przyznam że pomimo wielu rzeczy odrzucających od Anthem, dalej byłem tą grą zainteresowany... aż do teraz. Co za debilne i idiotyczne wyjaśnienie. Jest mi niesamowicie smutno że takie rzeczy mówią ludzie z BioWare ;(.

05.09.2018 14:03
Le\/i
54
odpowiedz
Le\/i
11
Legionista

Ocenią klienci, ale mam wrażenie, że Anthem może nie być ta ogromnym sukcesem komercyjnym jak się włodarzom EA wydaje.

06.09.2018 12:14
55
odpowiedz
BŁOND_07
99
Konsul

Przecież ta gra to będzie jedna wielka klapa, dla mnie to jest pewne. Żałosny PR, kiepski materiał z zapowiedzi nie wzbudzający emocji (widać że gra w obecnej postaci to typowa wydmuszka EA), gra nic nowego nie wnosi względem konkurencji, ani nawet nie zapowiada się obiecująco.
Jako nowe IP Bioware, które ma ratować tą firmę, to wypada podwójnie źle.
Jeśli gra nie zarobi na siebie ani nie zostanie przyjęta przez graczy, to obawiam się że będzie to gwóźdź do trumny Bioware. Łatwo zauważyć ich tendencje spadkową od ostatnich 6 lat, wpadki PR-owe, dziwne strategie marketingowe narzucone przez EA, no i niestety największa porażka finansowa, czyli Andromeda, która zabiła całą serię ME. I za tą zbrodnię, nawet mi ich nie będzie szkoda jak całe studio pójdzie z torbami. Ewentualnie zmieni się cały head staff i większość ekipy na osoby bardziej kompetentne.

04.09.2018 13:34
25
odpowiedz
UbaBuba
94
Generał

Mi to wyglada na Warframe (mechanika) i system prowadzenia fabuly z Wiedzmina 3. (skojarzylo mi sie po tekscie, ze historie kazdej postaci bedziemy mogli poznac).

Mnie to irytowalo w wiesku, nadmierne pier****** jakis postaci nic nie znaczacych w zadaniach ktore wykonywalo sie max 5-10 minut.

04.09.2018 17:00
Maverick0069
39
odpowiedz
4 odpowiedzi
Maverick0069
50
Konsul

Jak Cd projekt red ma nie zdominować rynku ?? nie da się...

04.09.2018 19:04
Elevrilnar
46
odpowiedz
1 odpowiedź
Elevrilnar
8
Generał

Wiedźmin 3 przez większość gry też nie wychodził poza ramy dwóch opcji dialogowych (tych popychających rozmowę do przodu), a jakoś na narrację nikt w nim nie narzeka. :) Problemem jest za to marketing BioWare, który usilnie stara się przekonać ludzi, że gra będzie naszpikowana elementami RPG w starym dobrym stylu. Chce się nam wmówić, że będzie ona czymś innym niż w rzeczywistości. Dosyć desperacko to wygląda.

post wyedytowany przez Elevrilnar 2018-09-04 19:05:31
04.09.2018 12:48
😂
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Gerr
56
Generał

Spójrzcie na to z innej strony, w takich SoulsBornach też były tylko dwie opcje dialogowe, "tak" i "nie", a na GOLu nikt po From nie jechał... Będzie dobrze, trzymak kciuki za B(EA)W! XD

04.09.2018 15:37
36
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1168249
3
Generał

Jestem naprawdę ciekawy tej gry i tego czy odniesie ona sukces czy też nie. Pewnie od tego będzie zależał ostateczny kształt nowego dragon age'a.

Nie mogę się już doczekać premiery i jak gra wyjdzie w praniu, czy ten cały hejt jest cokolwiek warty, czy jednak twórcy znajdą dostatecznie dużo klientów na tą markę. Przeczuwam jednak rozczarowanie.

Wiadomość BioWare wyjaśnia, jak minimalistyczny system dialogowy wzbogaca narrację w Anthem