Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Ray tracing nie jest zbędnym bajerem graficznym, ale przyszłością, przekonuje pracownik Nvidii

26.08.2018 12:39
5
13
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany449082
103
Generał

Moim zdaniem RT jest przyszłością grafiki i kolejnym krokiem milowym w tej dziedzinie. Gry potrafią już wyświetlać modele, w których nie zauważamy pojedynczych polygonów nawet na dużych zbliżeniach, są szczegółowe textury w 4k, motion capture pozwala na "wyświetlanie emocji" bohaterów (choć i tu czekam na symulacje w czasie rzeczywystym). Symulacja światła to kolejny etap.

Choć szczerze powiem, że bardziej cieszylbym się z sukcesów na polu odwzorowania fizyki oraz sztucznej inteligencji :)

26.08.2018 12:23
4
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lutz
173
Legend

Przyszłość technologiczną to tworzą exy PS4. Typu U4, GoW, Horizon, czy nadchodzące TLoU 2 i RDR 2.
Takie bajery na pc wykorzysta jakies 0,001 % graczy.

Idealne podsumowanie forum dla graczy, tutaj nie ma sensu pisac nic o skomplikowanych rzeczach wykraczajacych troche poza poziom pojmowania przecietnego pietnastoletniego uzytkownika bo on tego nie zrozumie, sa wysokie fpsy to znaczy ze gra jest ok.

Taki gracz nie ma pojecia czym byla karta voodoofx, czym byla amiga z agnus, denise i paula, nie wie, ze w 1995 roku nagle okazalo sie ze na windows byle smiertelnik moze uzywac wiecej niz jednego programu na raz.
Dla niego milowymi krokami sa bariery fps w kolejnych gierkach.

Ja juz odpuscilem bo poziom bredni wypisywanych w kolejnych watkach o nowych kartach nvidii siega absurdu.

Ale jak to mowia ignorance is bliss.

post wyedytowany przez Lutz 2018-08-26 12:26:02
26.08.2018 19:53
Predi2222
32
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Predi2222
101
CROCHAX velox

ja się pytam czemu nikt się nie zajmuje czymś takim jak fizyka, destrukcyjne otoczenie, tylko cięgle onanizacja graficzna?

26.08.2018 12:41
Crod4312
6
4
odpowiedz
5 odpowiedzi
Crod4312
150
Legend

Jeśli konsole tego nie zaadaptują i nie będzie to działać na sprzęcie dla normalnego użytkownika to będzie zbędny bajer jakich było już wiele.

26.08.2018 12:06
1
3
Pr0totype
161
Generał

To raczej zależy od wpływu na wydajność w przyszłych układach graficznych. Większość raczej wybierze płynność, rozdzielczość, niż świecidełka. I nie mowa tutaj o układach, które w przyszłości byłyby następcami i oferowały płynność w RT obecnych 2070, 2080 i 2080 TI, bo te układy kupują głównie zapaleni gracze, a nie kowalski. A że nawet nie wiadomo tak naprawdę, dopóki nie zobaczy się jakiś konkretnych nie zależnych testów, jak wypada najdroższy model w RT, to ciężko powiedzieć o jakiejkolwiek przyszłości. Hairworks też miał być przyszłościom, a ludzie wyłączali nawet na topowych kartach.

post wyedytowany przez Pr0totype 2018-08-26 12:07:05
26.08.2018 16:01
😂
21
3
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany1257941
4
Pretorianin

To uczucie gdy konsolowe fanboje wmawiają ci, że ps4 pro z mocą obliczeniową 4,2 Tflops potrafi wygenerować lepszą grafikę od mocnego PC a ich argumentem jest każdy ex... który na PC wyglądałby o niebo lepiej i płynniej.

27.08.2018 00:41
adam11$13
43
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
adam11$13
118
EDGElord

Czasami mam wrażenie, że gracze już nie oczekują od gier świetnego gameplayu czy też świetnie zrealizowanych mechanik czy świata... Widzę, że teraz bardziej skupia się na liczeniu pikseli i jaraniu się tym, że światło trochę ładniej będzie się odbijało od łysiny jakiegoś growego ludka. Choć to wrażenie może być jednak złudne przywołując fakt iż jednymi z najlepszych gier tej generacji (według opinii publicznej) okazały się takie Zelda: Breath of the Wild czy Super Mario Oddysey. Z pozoru proste gierki o niepowalającej, acz przyjemnej dla oka grafice chodzącej na konsolce, która czasami ma problemy ze zwykłym FullHD, nie mówiąc już nawet o tak kosmicznej technologi jaką jest 4K.

Rozwój grafiki jest potrzebny, ale czy naprawdę musi to być coś rodzaju jakiejś karty przetargowej? Ja rozumiem jakąś totalną ewolucję grafiki tak jak to było na początku nowego milenium, ale takie duperelki jak trochę ładniejsze oświetlenie i odbicia za które nvidia żąda sobie grubego siana? Bez jaj. Niech grafika staje się coraz lepsza, ale naprawdę nie rozumiem tych techno-freaków, którzy z wywalonym jęzorem i z przyjacielem w ręku podniecają się każdą nową technologią i starają się wszystkim wmówić, że to "technologia przyszłości, każdy jej będzie używać i będzie absolutnie niezbędna". Pewnie za chwilkę zostanę zjedzony przez dwóch forumowych freaków, którzy przed premierą jakiejś gry nie zastanawiają się wpierw jak będzie się prezentował gameplay, jak zostanie poprowadzona historia, czy postacie będą dobrze napisane itp. Nieeee... najważniejsze jest "cZy bEdZie HA-DE-ER????????? nO bO beZ tEgO sIę NiE dA graaać"

26.08.2018 12:52
7
2
odpowiedz
r3nifer
2
Junior

Ciekawy jestem kiedy uświadczymy sztucznej inteligencji przeciwników i NPCków w grach..

26.08.2018 14:30
Jak213
15
2
odpowiedz
Jak213
10
Pretorianin

"Ray tracing to nie mrzonka, ale przyszłość, przekonuje pracownik Nvidii".Czyli inaczej mówiąc news sponsorowany XD

27.08.2018 11:05
46
2
odpowiedz
Indigo_Zap
7
Legionista

Standardem staje się 120 klatek w 4k? Żyjemy w tej samej rzeczywistości?

26.08.2018 13:44
Maciek_RPG
12
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Maciek_RPG
70
Centurion
26.08.2018 13:45
😐
13
1
odpowiedz
wogsel
102
Konsul

Dla mnie caly ten ray tacing, to takie meh. To co poki co pokazali nie powala, a wymaga ogromnej mocy, przypomina mi to nvidia hairworks w wiedzminie. Lepiej tworcy popracowaliby np. nad ai wrogow, bo to lezy od lat, co np, dobrze widac w tomb raiderze.

post wyedytowany przez wogsel 2018-08-26 13:46:27
26.08.2018 14:10
Rumcykcyk
14
1
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Też jestem za tym żeby popracowali nad AI, stworzyli coś zmiennego. Co z tego że w nowym TR będzie grafika na full jak Lara będzie terminatorem który likwiduje tępych wrogów z łuku czy tam karabinu. Podobnie w BF5 tam to już będzie całkowite strzelanie w biegu do stojących palików. Nawet nie wiem czy będzie czas oglądać co się w szybie odbija bo akcja będzie bardzo dynamiczna.

26.08.2018 14:43
17
1
odpowiedz
zanonimizowany1171013
27
Konsul

Technologia ta stanie się standardem kiedy za sprzęt który ten bajer uciągnie nie będzie trzeba dodatkowo płacić.

26.08.2018 15:13
animatiV
😒
19
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
animatiV
89
Generał

Jak oni chcą rozprzestrzeniać tę technologię skoro pakują ją tylko do dwóch topowych kart graficznych. Meh.

26.08.2018 18:44
28
1
odpowiedz
golun1990
25
Legionista

W jednym zdaniu: pozostanę przy swoim 1080Ti :)

26.08.2018 21:39
😂
35
1
odpowiedz
firuell
70
Pretorianin

Dwa lata temu jak wychodziły Pascale mówili, że przyszłością jest wirtualna rzeczywistość(VR) i trzeba w nią inwestować, a teraz zaczęli to samo gadać tylko z Ray Tracing. ;)To zwykły chwyt marketingowy! Ludzie uwierzą i kupią choć będą mieli GTX 1080 w blaszaku, a karta będzie kosztowała ponad 5k. Cały hype opiera się póki co na gadkach opłaconych streamerów, którzy dostali bilet na Gamescom od Nvidi i tabelce w której uwzględnione są jedynie słabsze i mniej wymagające produkcje. Poczekam i z przyjemnością posłucham recenzentów po premierze, którzy będą szkalować za mały skok mocy i wysokie temperatury.

26.08.2018 22:49
Maxley
37
1
odpowiedz
Maxley
95
Naiwny Sceptyk

To bardzo ważna technologia ponieważ mam już serdecznie dość zepsutych luster w grach.

26.08.2018 23:19
Matysiak G
41
1
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Czyżby zapowiedź nowych kart nie spowodowała takiego entuzjazmu, jakiego oczekiwali marketingowcy NVIDII i trzeba mocniej podpompować balonik?

post wyedytowany przez Matysiak G 2018-08-26 23:19:55
27.08.2018 08:36
😂
44
1
odpowiedz
KmP900
43
Centurion

Haha, po przeczytaniu sporej ilości komentarzy szeroko się uśmiechnąłem, żeby nie powiedzieć, że strzeliłem śmiechem na poziom ograniczenia ludzi ??.

Ja zapewne ogram wszystko na PS4 Slim za 900 zł lub na GTX 950 za bagatela 350 zł ?? no chyba że mi będzie mulić BF5 to może strzele GTX 1060 za niesłychane 950 zł, albo kupię po prostu na PS4.

Ale jak to... BF5 na konsoli? Na PC? Jeszcze masz czelność wybierać? A no mam ??
Ale grafika, alee... przecież PC, Ray T...

27.08.2018 16:53
51
1
odpowiedz
Olekrek
47
Rotmistrz

Ale czego się Nvidia spodziewał? Obecnie żyjemy w dekadzie hejtu. Wszystko się hejtuje. Każda nowa gra, każdy nowy produkt, samochód itd. Wszystko w internecie jest hejtowane.
Gdyby to była krytyka konstruktywna z jakimiś argumentami, ale to zwykłe narzekanie dla samego narzekania.

A co do tematu. To jeśli ceny tych nowych kart się utrzymają, a 2060 będzie powyżej 2000zł, to dla zwykłego gracza, który gra dużo, ale szanuje swoją kase, kupi konsole. Za 2000zł mamy ps4 z tv. Komputera w tych pieniądzach nie kupimy.
I w taki sposób zamiast ograniczyć rynek konsol (one blokują rozwój) sprawimy jeszcze większe zapotrzebowanie.
Dlatego nie oczekuje od nowych konsol dużego skoku wydajnościowego. Nic więcej jak ps3, a 4.

26.08.2018 12:21
Rumcykcyk
3
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Teraz gdy żyjemy w czasach kiedy optymalizacja przeważnie leży to ciekawi mnie czy najnowszy TR i Metro poradzą sobie z okiełznaniem optymalizacji bez RT. Jeśli będzie działać w 60 fps 4k na ultra z 2080 to później mogą wciskać RT.

26.08.2018 12:57
👍
8
odpowiedz
Rabbitss
25
Generał

Fajny materiał :)

26.08.2018 13:07
9
odpowiedz
Gibsonn
102
Generał

Powiem tyle, zapotrzebowanie na bardziej wydajne karty graficzne i wprowadzanie nowych technologii jest dobre pod warunkiem ze ktos nie chce ustawic monopolu w tym kierunku i kosic milony dolarow na tym. To jest to samo co kiedys dla sprzedawcow ropy silniki o pojemnosci 8 litrow ktore palily 40L/100km...sorry ale cena nowej karty graficznej za 1500 dolcow zeby zagrac w glupie 60fps jest....C H O R E !!!! Tylko ja tak uwazam?

Podsumowanie, nvidia teraz wszystko zrobi, zeby obecna generacja zaczela byc NIEWYSTARCZAJACA w nowych grach i zebys sie wk...i polecial kupic nowa karte...bo sorry ale tak to dziala

post wyedytowany przez Gibsonn 2018-08-26 13:12:04
26.08.2018 13:34
11
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

O tym się przekonamy za kilka lat. Niech to wydadzą, by sprawdzić w praktyce. Nie wszystkie technologie mają szanse przetrwać takich jak okulary VR. Technologia Hair Works słabo wypadła, choć efekty od PhysX (dymy i takie tam) wypadło lepiej.

Główna wada RTX na pierwsze testy to wysokie obliczenie GPU i to większe od cienie, więc prawdopodobnie będzie poprawiony albo zostanie zastąpiony przez coś lepszego. Ale czas pokaże, jak wygląda RTX w praktyce.

Do tej pory mamy fajne światło w większości gry, że możemy żyć bez RTX. Grywalność, SI, fizyka, projekty poziomów są ważniejsze.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2018-08-26 14:20:40
26.08.2018 14:38
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
Marcus06
1
Pretorianin

"Ray tracing to nie mrzonka, ale przyszłość, przekonuje pracownik Nvidii".Czyli inaczej mówiąc news sponsorowany XD

Ma rację, to jest przyszłość. Po prostu marketing Nvidii tutaj to promuje na potęgę, bo to jest machina sprzedażowa nowych kart, ale w gruncie rzeczy trzeba będzie kilka ładnych lat zaczekać. Niemniej - jest to przełom. I każdemu piszącemu o fizyce czy AI przypominam, że to zupełnie odrębna sprawa, narzekanie że wciąż AI czy fizyka leżą i kwiczą - no to akurat dzięki super mocy w super CPU nowych konsol. Po prostu nie ma skąd przekierować zasobów żeby usprawnić takie elementy i może zmieni to następna generacja, bo myślę że AMD przespało trochę RT i jego implementacja na konsolach (a co za tym idzie na całym rynku gier) opóźni się o kolejną generację. Chyba, że nowy sprzęt zostawia furtkę i RT będzie w jakiejś aktualizacji dla konsol.

Mnie cieszy fakt, że z tym ruszyli, ale niestety marketing Nvidii to wykorzystuje i stąd jest tyle negatywnych opinii. Po prostu ludzie nie zdają sobie sprawy, ile ułatwienia dla deweloperów da implementacja RT.

26.08.2018 15:51
20
odpowiedz
Ricz Forester
2
Centurion

Rtx 2070, 2080 i 2080 ti
Czyli do trzech
Z tym że rtx 2070 będzie obliczał ray-tracing coś pokroju Pac-Mana

post wyedytowany przez Ricz Forester 2018-08-26 15:53:59
26.08.2018 16:17
22
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1265556
0
Centurion

Nie rozumiem dlaczego konsolowcy sie tutaj udzielaja. Graja w 30 fps przy przecietnej grafice (jedyne ich porownanie z pc to super sprzet do gier z supermarketu, ktory dostali na komunie) i maja czelnosc nabijac sie z nowych technologii. Konsole specjalnie sa slabe i tanie, aby jak najwiecej ludzi je kupilo. Jest to sprzet dla mas a nie sprzet do wyznaczania nowych jakości w grach.

post wyedytowany przez zanonimizowany1265556 2018-08-26 16:19:37
26.08.2018 16:33
23
odpowiedz
zanonimizowany1225506
49
Generał

Metro i BF V wyglądają fajnie z tą technologią, ale to nie jest warte wydawania okolo 8 tysięcy. Szkoda że na pc nie ma takich graficznych masakratorów jak Horizon, Gow, U4, Spider Man, Detroit.

26.08.2018 16:54
25
odpowiedz
Lutz
173
Legend

AI w nowych kartach jest wykorzystywane na duzo wyzszym poziomie niz prymitywne systemy decyzyjne inaczej zwane botami o ktorych sie tu wspomina. To zupelnie inne podejscie, gdyby nowe karty mialy generowac obraz w pelnej rozdzielczosci to ich wydajnosc oscylowalaby pewnie w okolicach paru klatek na sekunde. AI jest wykorzystywane w nich do dynamicznego uzupelniania "brakow", cos jak antialiasing o ktorym zreszta oficjalnie mowiono ze jest wspomagany przez AI, generalnie chodzi o to ze karta generuje obraz "z grubsza" a AI ma za zadanie wypelnic brakujace/zaszumione obszary. NVidia juz wczesniej uzywala tej technologii ale w duzo mniejszym zakresie.

nie bede juz wstawial linkow po raz kolejny ale poszukajcie sobie OptiX

26.08.2018 17:04
26
odpowiedz
kain_pl
91
Generał

Nowa technologia jest obiecująca ,ale użycie jej teraz jest skokiem na kasę pana Kowalskiego ,który chce mieć najlepszy sprzęt na osiedlu... Biorąc pod uwagę dzisiejsze trendy w branży gier to nie ma większego sensu ,ponieważ jest mało deweloperów jak i tytułów gier ,które mogłyby w 100% wykorzystać efekt aby dać satysfakcję graczom. Niestety na dziś dzień wychodzi wiele gier poziomu Atari ,Comodore i Pegasus(oldschoolowe platformówki),a lepiej usytuowani deweloperzy nie zboczą z wybranej ścieżki,którą wybrali na kilka lat i są w trakcie produkcji gier na innym silniku..Uważam ,że pierwsze gry ,które będą reklamować z nową szatą graficzną będą wyścigi samochodowe oraz Fifa(gdzie nie ma tyle detali obciążających rozgrywkę).

26.08.2018 19:22
yadin
30
odpowiedz
yadin
102
Legend

Szczerze mówiąc statystycznemu graczowi ta technologia powinna zwisać. Na konsolach największym skokiem jakościowym było przejście z PlayStation 2 na PlayStation 3. W podwyższaniu standardów graficznych brylują pecety, ale od konsol różnią się tym, że posiadają otwarte środowisko. Trochę boję się tych technologicznych zmian, bo doskonale pamiętam, że każda mniejsza lub większa rewolucja zaczynała się od wysypki gier pokazowych, w których gameplay był sprawą trzeciorzędną. Przykładem może być "Motor Storm" i parę innych tytułów. Każda technologia miała swoje lokomotywy, które szybko irytowały i odchodziły w zapomnienie.

26.08.2018 19:52
Elevrilnar
31
odpowiedz
Elevrilnar
8
Generał

Zasadniczo zgadzam się z facetem. Ray tracing to zupełnie inna liga niż np. hairworks i dlatego nie podzieli jego losu. To będzie standard, tak jak było w przeszłości nie tylko z PhysX, ale też z T&L czy SM. W przeciwieństwie do hairworksa ray tracing jest naturalnym krokiem ewolucji grafiki w grach. Musi tylko stać się przystępny cenowo i bardziej widoczny w działaniu. Na jedno i drugie trzeba czasu.

post wyedytowany przez Elevrilnar 2018-08-26 19:53:01
26.08.2018 20:08
kiera2003
33
odpowiedz
kiera2003
102
Senator

Nowa technologia NVIDII nie ma nic wspólnego z prawdziwym Ray tracingiem. Te wszystkie pokazy wyglądają karykaturalnie, to nie jest realizm.

26.08.2018 21:52
36
odpowiedz
DzikiBill
1
Junior

To zarób na tą "przyszłość" w Polsce. Pozdrawiam.

26.08.2018 23:06
ChuckNorris
38
odpowiedz
1 odpowiedź
ChuckNorris
0
Pretorianin

Ale się podniecacie przecież nawet jaszcze nie są w sprzedaży RTX i kit wie kiedy będą. Na chwilę obecną żadna karta nie uciągnie Ray Tracingu powyżej 60 klatek.

26.08.2018 23:17
kaszanka9
39
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

A propos physX, toż to szrot jest, oni tego nie aktualizują już od dawna, nie ma w tym nic nowego od lat, o wiele lepszy jest choćby havok.

27.08.2018 10:08
45
odpowiedz
1 odpowiedź
dawidfranek
92
ILoveBoobies

"w czasach, gdy standardem powoli staje się 120 klatek, gdzieniegdzie w połączeniu z 4K"
Chyba ktoś tutaj zdrowo popłynął. W czasach gdy realne staje się osiągnięcie stałych 120 klatek nawet w 4K jak już ;) Bo standardem 4K@120fps nie będzie jeszcze dłuuuuuugo jeśli w ogóle.

27.08.2018 13:14
MANTISTIGER
48
odpowiedz
MANTISTIGER
75
Generał

Ray tracing to na razie taka nowinka techniczna która ma się tak sobie do rzeczywistości służy po to żeby Nividia mogła sprzedać jak na najwięcej kart taki chwyt marketingowy chociaż ta technologa jest dopiero w trzech grach to ludzie już mają straszne ciśnie.

27.08.2018 15:21
wytrawny_troll
49
odpowiedz
wytrawny_troll
77
Exactor

Karta graficzna jako źródło cierpień czyli przyszłość pewnego złudzenia :-)

post wyedytowany przez wytrawny_troll 2018-08-27 15:29:23
27.08.2018 18:03
52
odpowiedz
1 odpowiedź
Krieg
37
Pretorianin

Przestali implementowac zaawansowane silniki fizyczne bo konsolowcom implodowala by glowa od tak wielu nowych mozliwosci w swiecie gry. Dodatkowo gra by musiala zostac nafaszerowana miliardami dodatkowych objasnien i pomocy w samym interfejsie aby lemingi sie nie pogubily bo "fizyka" przypadkiem zablokowala im "strzaleczke do celu" a finalnie gra zostala by oceniona jako zbugowana bo z niewyjasnionych przyczyn nie da sie jej ukonczy. Ilosc zapytan wujka googla "nie umiem grac, co robic?" doprowadzilaby do globalnej awarii, a ludzie zaczeliby dzwonic na policje zglaszac ze nie dziala im google i co maja teraz robic ze swoim zyciem (tak jak to mialo miejsce przy niedawnej awarii facebooka).

27.08.2018 18:54
Whisper_of_Ice
😡
53
odpowiedz
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Tak jak parę innych ich technologii.

28.08.2018 10:29
Leon_Riv
54
odpowiedz
Leon_Riv
0
Legionista

Ostatnio mój PC z 1070 widzi tylko Rainbow 6 Siege i Titanfall 2 , ps4 i remote play na PSV przeżywa swój Renesans

26.08.2018 14:45
18
odpowiedz
5 odpowiedzi
Ricz Forester
2
Centurion

Czekam na konsolę która będzie obsługiwać ray-tracing w 4k i 60 kl/s
Tak 2025 rok, może wtedy

post wyedytowany przez Ricz Forester 2018-08-26 14:46:33
26.08.2018 18:57
29
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany398029
124
Konsul

Należę do tych którzy absolutnie różnicy nie widzą z tym ray tracingiem i bez. Nie robię upgrade kompa co roku, nawet nie co dwa bo i tak gram na lapku, a w większości na PS4 Pro i taki duet mi wystarcza. Jedyne co mnie tu bawi to fakt że najpierw wyskoczyli z tym jako super nowością i przyszłością grafiki w grach a potem udowodnili że to rzeczywiście przyszłość bo choć pierwsze karty wyjdą za niedługo to taki Shadow of The Tomb Raider nie trzyma stałej płynności z tą funkcją. I wyczytałem że to wciąż kwestia optymalizacji i że będą ponoć gry które to uciągną (o czym pisaliście w innym newsie) ale... to wciąż raczej ciekawostka.
Akcja z nowym TR przypomniała mi sytuację z nowymi konsolami, gdzie najpierw zapowiadano krok milowy w grafice na konsolach dzięki 4K a potem okazało się że one wcale tego 4K natywnie nie obsłużą... i po co tak to reklamować? To samo tutaj, kup pan RTX 2080Ti, zobaczysz pan ray tracing w 1080p na max detalach w nowym Tomb Raiderze... w około 40klatkach xD

26.08.2018 23:18
moir
40
odpowiedz
moir
42
dsky

GRYOnline.plTeam

Xiaomi lepszy.

26.08.2018 23:26
42
odpowiedz
marcin0313
37
Pretorianin

Ludzie kucicie się jak dzieci 6letnie a to Pc jest lepszy a to konsolą lepsza
Prawda jest taka że Pc jest lepszy ale co z tego za samą kartę Nvidia to prawie koszt 3 konsol a gdzie reszta podzespołów , kolejna sprawa to optymalizacja na konsole jest jedna konfiguracja a na PC multi do tego jeszcze dojdzie Intel z kartami i będzie gorzej.
Do konsoli też da się podłączyć myszkę i klawiaturę tak jest na Xboxie,
kolejny mit to ciulowa grafika na konsoli
ale przecież Uncharted 4 czy Horizon Zero Dawn to jedne z najlepiej wyglądających gier i pisze to ja gracz komputerowy który grał na konsoli tylko u kolegi.

27.08.2018 11:37
tosiekkeisot
47
odpowiedz
5 odpowiedzi
tosiekkeisot
93
Kapitan Hatteras

Szczerze mówiąc gdyby nie balast jakim jest każda generacja konsol, fotorealizm na komputerach mógłby już być standardem. A tak gry trzeba wypoziomować by na wszystkich platformach działały i wyglądały "po równo". Na komputerach dodatkowo dochodzi bardziej skomplikowany proces - modne ostatnio określenie - optymalizacji (którego to procesu nawiasem mówiąc niektórzy najwyraźniej nie rozumieją) W skrócie: blaszaną rodzinę, hamują konsole.

P.S Dziwi mnie dlaczego konsolowcy się tu wypowiadają. Wybraliście swój sprzęt, bo tańszy, a poza tym grafika w grach to sprawa drugorzędna. Więc czego tu szukacie? ;-) Nie ma tu nic co by dotyczyło konsol. Wróćcie tu za 3-4 lata.

post wyedytowany przez tosiekkeisot 2018-08-27 11:38:12
26.08.2018 16:35
😐
24
odpowiedz
hinson
128
Generał

Ray tracing to pszyszlosc gier ale pod jednym warunkiem! Gry single player AAA ktore wymarly jakis czas temu musza powrocic zeby ta technologie wykorzystac w pelni!
W obecnych czasach gier multi player, batlle royale, mmorpg i innych grach online nikt przy zdrowym rozsadku nie wlaczy ray tracingu bo zajedzie to kazdy komputer a w grach multi grafika sie nie liczy tak jak w grach single player!
Takze musza powstac w przyszlosci duzo gier single player AAA takich jak Crysis 4, Bioschock 4, Fallout 5, The Witcher 4, Elder Scrools 6, Gothic 5, Dead Space 4, Mass Effect 5, Borderlands 3, Gears of War 5, Grand Theft Auto 6, Dishonored 3 i wiele innych nowych marek, ktore w pelni wykorzystaja ta technologie przyszlosci!
Wtedy bedzie mozna zaimpletowac w tych grach Ray Tracing a to z kolei ponownie jak za dawnych czasow pobudzi skotnialy od paru lat rynek PC i ludzie znow rzuca sie do sklepow po nowe procesory, karty graficzne, pamieci ram itd.! Bo od paru lat sprzedaz podzespolow PC leci na leb na szyje!
Kryptowaluty tez sie skonczyly i rynek kart graficznych juz nie jest tak atrakcyjny dla prducentow jak jeszcze rok, dwa lata temu!
Obecne wydawane gry single player to gry indie a tam 80% gier to stylizowane na lata 80-90 z pikselowata grafika ktora ruszy na starych 10 letnich kompach!
Inaczej bedzie to martwa technologia ktora bedzie w ubogiej wersji pojawiac sie w grach raz na ruski rok!

post wyedytowany przez hinson 2018-08-26 16:40:25
26.08.2018 18:13
27
odpowiedz
4 odpowiedzi
tanato
61
Pretorianin

Gra może być brzydzsza byle chodziła na maxymalnych detalach w 60 klatkach. 59 to już pokaz slajdów i czuć że komputer się dławi grą.

26.08.2018 20:42
A.l.e.X
34
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

RT był od dawna wykorzystywany, ale nie było mocy aby był wykorzystywany na bieżąco jest to normalna ewolucja w grafice, obecnie osiągnięty został już taki poziom że aby osiągnąć coś więcej musi być użyty RT aby pokazać właściwe rozchodzenie się światła, światłocień, odbicia. Bez tego zawsze obraz będzie plastikowy vs wygląd realny. Technologicznie jest to przełom, tylko osoba która nie ma żadnego pojęcia o grafice 3D może pisać że to : bajer, świecidełko, itc.

Przy premierze Crysis też ludzie się zastanawiali kiedy będą karty które pozwolą pograć w to w fullHD 60fps, obecnie większość może pograć w Crysis I, w 4K 60+ fps na karcie 2 generacje do tyłu.

26.08.2018 13:10
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

@MandziukX - ja tam lubię być w tych 0.001%, bo nic mi tak nie zwiększa imersji w grach, jak korzystanie z technologii, której nie mogą mieć inni. Co to za przyjemność cieszenie się z tego, co ma każdy :E Choćby dlatego wolę projektor od dobrego telewizora. Jak przychodzą do mnie znajomi i widz tv nawet z dobrym hdrem, to po pięciu minutach przechodzą obok niego obojętnie. To samo że zwykła konsolą. Za to jak widzą gry ustawione na maks detalach na projektorze 4k z hdrem (a wcześniej na oculusie), to ich mina z cyklu "ale ja bym chciał mieć coś takiego w domu" jest bezcenna :D :P No i to samo granie samemu w domu w nocy. Nawet jak gra jest średnia, to sama przyjemność z grania w nią w warunkach, jakich nie mają inni, na tyle zwiększa imersję, że nagle słowo 'srednia" czasami zmienia się w zajebisty na maksa :P Z Rtxem przynajmniej teraz będzie podobnie. A jak RTX połączą z projektorem, hdrem i 3D to już w ogóle combo takie, że efekt podniecenia u każdego sięgnie zenitu :P

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2018-08-26 13:20:11
26.08.2018 12:12
2
odpowiedz
8 odpowiedzi
MandziuX
1
Centurion

Przyszłość technologiczną to tworzą exy PS4. Typu U4, GoW, Horizon, czy nadchodzące TLoU 2 i RDR 2. Takie bajery na pc wykorzysta jakies 0,001 % graczy. Nie ma gier, które zachwycają, a multiplatformy mimo, że wyglądają dużo lepiej na pc, to i tak nie mają startu do exów z PS4.

Technologie Ray tracing nie jest zbędnym bajerem graficznym, ale przyszłością, przekonuje pracownik Nvidii