Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Zobacz nowy zapis rozgrywki z Metro Exodus

22.08.2018 10:28
Konr@d
1
4
Konr@d
16
Would You Kindly?
Image

Sztuczna inteligencja niestety nadal głupia jak but, można kogoś znokautować z wyskoku a jego kolega stojący pięć metrów dalej niczego nie zauważy, ech... ale można to przeboleć. Sam gameplay to ulepszone i bardziej otwarte metro Last Light, czyli to na co liczyłem.

PS: Czy tylko mi ci goście przypominają renegatów ze Skyrima?

post wyedytowany przez Konr@d 2018-08-22 10:35:54
22.08.2018 11:22
Persecuted
2
4
odpowiedz
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Wow, ta początkowa lokacja wygląda przepięknie, pierwsza myśl: S.T.A.L.K.E.R. naszych czasów.

Swoją drogą tak się zastanawiam, czy przypadkiem GSC samo na siebie nie ukręciło bata ;). Od czasów premiery Zewu Prypeci (już niemal 10 lat temu!), właściwie nikt nie podjął próby stworzenia chociażby duchowego następcy STALKERa, więc siłą rzeczy pozycja oryginału, jako najlepszego dzieła w swojej dosyć niszowej kategorii, była niezagrożona (łatwo zostać królem, gdy nie ma innych pretendentów do tronu ;d). Teraz GSC będzie się musiało zmierzyć z najnowszym dziełem byłych kolegów z 4A, którzy, jak się wydaje, zawieszą poprzeczkę dosyć wysoko.

Oczywiście Metro i STALKER to nadal dosyć różne gry i teoretycznie nie stanowią dla siebie bezpośredniej konkurencji, niemniej chodzi mi bardziej o pewną skalę porównawczą. STALKERowi gracze byli w stanie wybaczyć bardzo wiele, bo przecież małe studio ze wschodu, bo mały budżet, bo brak doświadczenia itd. No a tu 4A pokazało, że wschód potrafi już równać jakościowo do zachodu, więc raczej nowy STALKER nie będzie mógł liczyć na taryfę ulgową (przynajmniej nie tak dużą jak kiedyś).

Tak czy inaczej, trzymam kciuki za oba projekty!

post wyedytowany przez Persecuted 2018-08-22 11:30:00
22.08.2018 11:25
3
odpowiedz
12dura
48
Senator

Kurde ten luty to jakiś szalony będzie, jeszcze jak Death Stranding się gdzieś wbije z premierą to w ogóle RIP życie

22.08.2018 11:33
4
odpowiedz
dyxit
24
Konsul

12dura spokojnie bo ide o zaklad ze polowa gier zapowiedzianych na 1 kwartal 2019 bedzie przez wydawcow poprzesuwana . To jest wrecz niemozliwe ze upakuja tyle gier w ten okres poczawszy od Resident Evil 2 skonczywszy na Sinking City . Jednak jezeli zdarzy sie cud i nie bedzie obsow to faktycznie to zapowiada sie na najlepszy kwartal w historii branzy .

22.08.2018 11:33
😍
5
odpowiedz
Rabbitss
25
Generał

Jest dobrze, powiem nawet że bardzo dobrze, choć troszkę małych głupot jest, ale jako fan serii zagram na pewno i przymknę oko.

22.08.2018 11:37
👎
6
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
dyxit
24
Konsul

Faktycznie AI lezy i kwiczy bo Artem obcina sobie lalkopulapke ktora pada na ziemie a ten z przodu gluchy jak pien .

22.08.2018 11:49
6.1
12dura
48
Senator

Co tam AI ale my Ray Trancing the meme 11!!!1!11!!

22.08.2018 11:51
Konr@d
6.2
Konr@d
16
Would You Kindly?

Lalka to nic 0:43 dopiero zabolało w oczy i mózg, ale jako fan przeboleję.

22.08.2018 13:34
6.3
zanonimizowany307509
99
Legend

Kiedy AI w F.E.A.R to zupełnie inna bajka... Marzenia.

22.08.2018 14:08
6.4
Marcus06
1
Pretorianin

AI w FEAR miało ułatwione zadanie, polecam filmik Mandalora na temat FEAR. Jasne, to była nowa jakość w AI, ale dużo tam też było sztuczek i pomagały zamknięte korytarze (dlatego FEAR był tak liniowy). Już w FEAR 2 na otwartych mapach widać było problemy z AI. Obecnie gry olewają AI czy fizykę kosztem wodotrysków, ale pewnie do czasu.

Na razie mamy boom na RT, ale to miną lata nim się to upowszechni, a w międzyczasie może ktoś ruszy temat AI.

22.08.2018 11:45
7
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ricz Forester
2
Centurion

Czekam na wymagania sprzętowe do tytułu na który najbardziej czekam. Aby gameplay starczał przynajmniej na 20h lub 30 z ukończeniem na 100%
Ale fakt inteligencja wrogów jest odwrotnością AI np. z gry F.E.A.R - część pierwsza rzecz jasna. Tam przyznaję, robiłem co chwilę save, bo nie dawałem rady

post wyedytowany przez Ricz Forester 2018-08-22 11:47:51
22.08.2018 14:31
Jaarvs
7.1
Jaarvs
51
Nyoho

Z wywiadów udzielonych dla Game Informera na początku tego roku, jeden z głównych projektantów Andriy Prokhorov wspomniał, że mieli już grę możliwą do ukończenia i zajęło mu to ponad 20 godzin o ile dobrze pamiętam, więc obstawiam, że właśnie końcowy build będzie mieścił się w tym przedziale 20-25/30h. No i po premierze dojdą do tego fabularne DLC.

22.08.2018 15:14
7.2
Ricz Forester
2
Centurion

Zgadzam się. Aby do premiery i zero pracy, zero szkoły. A co tam. Tylko nieliczni to zrozumieją

22.08.2018 11:49
8
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

1 słowo - miodzio :)

22.08.2018 12:02
domino310
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
domino310
116
Bastard Rycerski

AI trzyma „wysoki” poziom współczesnych gier niestety, ale ciężko piętnować Metro jak wiele produkcji wygląda w tym aspekcie podobnie min Assassin's Creed.
Nie wiem, czy to z lenistwa, czy aby gra była łatwa i przyjemna.
Chyba to drugie.

22.08.2018 12:07
Konr@d
9.1
Konr@d
16
Would You Kindly?

A szkoda, bo ja tęsknię za AI z F.E.A.R. (chyba każdy tęskni za tym AI)

post wyedytowany przez Konr@d 2018-08-22 12:08:01
22.08.2018 14:10
Persecuted
9.2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Bierzcie poprawkę na 2 sprawy:

1. AI w FEARze wcale nie jest takie świetne, jak wielu ludzie chce pamiętać. Owszem, sprawnie korzysta z osłon i potrafi flankować czy używać granatów, ale na tym jego niesamowitość się kończy.

2. FEAR to gra od początku do końca zaprojektowana z myślą właśnie o zrobieniu z AI głównego dania. Ceną za to był nudny, powtarzalny i kanciasty projekt poziomów (gra wyglądała niemal jak trójwymiarowy Wolfenstein 3D, wszędzie tylko długie korytarze i prostopadłe ściany). Chodziło o to, żeby ułatwić sztucznej inteligencji nawigowanie na mapach i korzystanie z osłon, a dodatkowo zmniejszyć zapotrzebowanie na moc obliczeniową przy renderowaniu świata gry.

22.08.2018 14:06
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1262420
7
Pretorianin

No graficznie, to jest dobrze. Juz widac, ze grafika nie urywa tak dupy jak na E3, jest spory downgrade, a to miała być gra która będzie palić karty graficzne:/ No chyba, ze na tych kolejnych 4k textures modach.,..
A co do sztucznej inteligencji, tez została zrobiona tak sobie i odstaje od innych gier.

post wyedytowany przez zanonimizowany1262420 2018-08-22 14:07:10
22.08.2018 14:34
Jaarvs
10.1
Jaarvs
51
Nyoho

Mówisz o E3 z 2017 roku i zawodzie graczy, którzy stwierdzili downgrade z prerendowanego gameplayu? Bo jeśli mówisz o ostatnim E3 (gameplay z Volgi) to akurat graficznie poziom nie jest obniżony. Inne środowisko robi swoje.

post wyedytowany przez Jaarvs 2018-08-22 14:39:40
22.08.2018 15:18
10.2
Ricz Forester
2
Centurion

Napisałeś graficznie jest dobrze. Po czym napisałeś że grafika nie urywa głowy. Musisz przejść na strefę mocy jasnej lub mrocznej. Decyzja należy do ciebie

post wyedytowany przez Ricz Forester 2018-08-22 15:19:28
22.08.2018 14:26
11
odpowiedz
zanonimizowany714315
111
Legend

Ai w Metro zawsze leżało, nie ma żadnego zdziwienia ;)

FEAR, ai ma bardzo dobre, ale jak dla mnie gra jest bardzo prosta.
Może to wynika z faktu, że przeszedłem ja chyba z 7 razy. Mowa o najwyższym poziomie trudności..

22.08.2018 16:04
Harry M
12
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Co tu dużo mówić - Metro dalej trzyma bardzo wysoki poziom. Czekam!

22.08.2018 17:33
😉
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gerr
63
Generał
22.08.2018 17:45
marcing805
13.1
marcing805
186
PC MASTER RACE

No i wszystko w temacie niesamowitego AI tej gry. Zresztą, to nie jest tak, że FEAR był tak dobry pod tym wzgledem( co nie jest prawdą, patrz filmik powyżej), po prostu reszta konkurencji jest na tym polu bardzo słaba. Ale z drugiej strony, w bardziej otwartym pomieszczeniu z kilkoma wejściami, AI w tej grze już tak by sie pod lupę nie pchało. Autor filmu specjalnie wybrał takie pomieszczenie.

22.08.2018 23:09
13.2
12dura
48
Senator

Znalazłem jeden schemat gdzie AI kuleje więc całe jest słabe.jpg

22.08.2018 22:58
kolafon
😐
14
odpowiedz
6 odpowiedzi
kolafon
80
Abatur

Wszystko wygląda super, ale jest jeden szkopuł. Z tego krótkiego gameplaya nie wyziera klimat. Już w Last Light trochę mi brakowało tej surowości jaką miało M2033. W Exodus póki co klimat jak dosyć sielski.

22.08.2018 23:17
14.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Co Ty gadasz ? Mimo, że uwielbiam 2033 i LL i przeszedłem obie, to klimatem Exodus choćby z tego gameplayu bije klimatem je obie razem wzięte.

23.08.2018 04:53
14.2
zanonimizowany1270750
3
Legionista

Właśnie, co on gada?

23.08.2018 11:26
14.3
dyxit
24
Konsul

Klimat to az sie wyziewa z ekranu . Poza tym to tylko jedna z lokacji z calego terenu Rosji .

23.08.2018 13:15
kolafon
14.4
kolafon
80
Abatur

Spoko, że wam się podoba. Dla mnie to trochę mało. Od Metra oczekuje czegoś więcej niż klimat ruin niczym z Fallouta. Po prostu pokazany gameplay nie jest dla mnie zachęcający. Zobaczymy co jeszcze pokażą przed premierą, ale dla mnie Metro to synonim ciasnych ciemnych tuneli moskiewskiego metra, a nie otwarte przestrzenie, błękitne niebo i zielone listki na drzewach.

post wyedytowany przez kolafon 2018-08-23 13:17:02
23.08.2018 21:03
Persecuted
14.5
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@Up

Nie no każdy ma własny gust, ale co jest pociągającego w tym, żeby po raz trzeci przemierzać identyczne, mroczne, tunele? Co w tym interesującego?

23.08.2018 21:30
Aen
14.6
Aen
232
Anesthetize

Ile jeszcze każesz temu biednemu Artyomowi wałęsać się po tych tunelach? Co jeszcze twórcy mogliby w nich pokazać, co zainteresowałoby graczy? Moim zdaniem kierunek zmian jest dobry. Gdyby faktycznie w Exodus postawiono znowu na metro i jego wnętrza, ludzie zaczęliby narzekać, że odgrzewany kotlet, że idą na łatwiznę i tak dalej. Wszystkim nie dogodzisz.

Wiadomość Zobacz nowy zapis rozgrywki z Metro Exodus