Meh ja się chyba nie znam, bo po tych screenach to sam nie wiem, gdzie jest lepsza grafika, a gdzie gorsza. Jakos inaczej pada swiatlo, ale sama grafa taka sama.
Jezeli za takie 'efekty' mam płacić fure kasy to dziekuje, ale postoje.
Niech Nvidia sama zacznie tworzyć gry, to wtedy moze bedzie warto kupic takiego 2080ti za 6 kafli
I o to cały krzyk? Ja nawet za bardzo nie widzę różnicy na tych obrazkach. Równie dobrze mogłyby być odwrotnie podpisane. Nie wiem w czym ta cała rewolucja graficzna, chyba w cenach kart. Poza tym ładną grafikę docenia się w ciągu pierwszych godzin grania, jeśli potem gra jest nudna to grafika jej nie pomoże.
Gdyby to wszystko było takie proste i piękne..Demek technologicznych już się naoglądałem przez ostatnie lata. Uwierzę jak zobaczę w jakimś grywalnym tytule AAA, a to się nie stanie póki konsole nie dogonią PC zdolnych do wyświetlania takiej grafiki, bo tak już jest, że grafika na konsolach musi być zbliżona do PC aby Ci pierwsi nie czuli się pokrzywdzeni. I to jest fakt nie opinia, proszę mnie nie wrzucać do żadnego wora.
Poza tym ceny podzespołów muszą jeszcze pójść w dół żeby były dostępne dla mas i twórcą opłacało się tworzyć takie fajerwerki, bo dla niewielkiego procenta osób nie będą tego robić.
Ja pierdziu, jakbym miał dać 4-5k PLN za to, żeby zobaczyć różnicę w grafice jak na zaprezentowanych screenach, to wolałbym kupić PS4 Pro, Xbox One X i jeszcze kilka gier.
A jakby doliczyć do tego 4-5k PLN hajs potrzebny do dobrania podzespołów odpowiadających mocą karcie graficznej, to wyjdzie jeszcze wyrąbany telewizor 4K OLED.
PC master race się ze mną nie zgodzi, ale chyba się starzeję, bo przestałem się podniecać takimi graficznymi wodotryskami (iluzorycznymi zresztą, sądząc po screenach).
Póki co ray tracing jest technologią pięknie prezentującą się w demach technologicznych od Nvidii ;P
Detale detali, których moje oko już nie odróżnia. Oczywiście załamania światła wyglądają cudownie, ale ja wciąż czekam na rozkwit mody 3D łupanego zapoczątkowanego przez Duska i Ion Maiden.
Szkoda, że prezentacja była strasznie naciągana, informacje jedynie o raytraycingu, zero szczegółów o ile więcej klatek wyciągniesz w normalnych sytuacjach (po specyfikacji wnioskować można, że prawdopodobnie ~30%).
Dodatkowo z cenami też ponakręcali, w prezentacji 2070 jest za 499$ (netto), tymczasem na stronie nvidii referent kosztuje 599$. W Polsce są jak na razie jedynie można kupić 2080/ti, gdzie ceny sięgają do 5800 zł.
Dema także były ekstremalnie naciągane, wiadomo że bez raytraycingu oświetlenie wygląda gorzej ale nie aż tak jak pokazywano w demkach gdzie czasami bez raytraycingu odbicia świateł wyglądały jak w grach z ~2010 roku.
Co gorsza nie pokazano żadnej grywalnej części gier z włączonym raytraycingiem, a jedynie demka gdzie w najlepszym przykładzie poruszano sobie kamerką po pustym placu w spowolnionym tempie, nawet wtedy czasami widać było szumy mimo beznadziejnej jakości streama.
Czekam ma wysyp używanych 1080ti. Dokupie do swojej i zrobię sli. :D
Bo 1080ti za 2500 można kupić , a wątpię by RT szybko weszło. Ktoś pamięta o DX12?
Ogame zapewne stwierdzi, ze RT nie ma startu do cieni w Unczarted cztery a 2 pascale nie wygenerują takiej grafiki jak ps4 pro.
#consolemastrrace
800 dolarow? Gdyby kosztowalo 800zl to zamowilbym juz na jutro. Ehh uroki mieszkania w biednym kraju :(
Zawiodłem się gówno na tej prezentacji było przecież na screnach nie widać prawie żadnych różnic może na 1 ciutkę jaśniejsze pomieszczenie po za tym na 2 zestawie lepiej widać nogi osób z wyłączenym RTX.
Ale ten Tomb Raider się tnie, na tych wszystkich bajerach od NVIDII :D . Czyżby RTX 2080 Ti za 5,5K nie dawał rady ? :D
Nie widac roznicy bo wiekszosc efektow ktore pokazuja juz byla, tylko inny byl sposob w jaki je otrzymywano.
Taki global illumination fejkowalo sie albo lampami albo wypalalo tekstury czy inne lightmapy, z nowymi kartami bedzie to prostsze.
Wiekszosc grafiki ocierala sie o perfekcje i trudno bedzie to przebic, jednak teraz zamiast fejkowac efekty, bedzie sie je otrzymywalo z automatu - minus jest taki, ze wcale nie znaczy ze bedzie szybciej, bo mimo ze bazowanie na lightmapach i wypalanych teksturach bylo bardziej pracochlonne, to jednak odciazalo procesor, kosztem dynamiki oswietlenia. Teraz bedzie dynamicznie, ale karta bedzie musiala wszystko liczyc.
Ja tam mówię "WIELKIE WOW" choć:
Jaka technologia jest każdy widzi, ale sama z siebie jest tak stara jak w pełni renderowane filmy animowane komputerowo poczynając już od takich Toy Story czy Shreka.
Rzecz w tym że takiego Shreka tworzono 5 lat (samej pracy nad animacją), odejmując połowę tego czasu na stworzenie modeli, tekstur, planów i animacji na samo renderowanie mamy ok. 2.5, 3 lat. 3 lata na renderowanie półtora godzinnego filmu w 24 fpsach co daje nam w przybliżeniu 112 320 klatek. Nawet zakładając najlepszy scenariusz 2 lat renderowania wychodzi nam że potrzeba było do tego 63 072 000 sekund co daje nam mniej niż 0,002 słownie 2 tysięczne klatki na sekundę za kilka milionów dolarów.
Dziś mamy dużo lepszy obraz wykorzystujący znacznie lepsze technologie w co najmniej 30fpsach za tysiąckrotnie niższą cenę.
Ja przeczekam tą generację. Wtedy spokojnie przesiądę się na monitor 4k, bez obaw czy karta sobie poradzi. Następne karty z pewnością uciągną gry w 4k na ultra ale pewnie bez Ray Tracing.
Faktycznie słaba różnica. Lepiej ray tracing wyłączyć wtedy pomieszczenie jest bardziej jasne. W multi to już w ogóle zbędne nikt na to nie zwraca uwagi. Wychodzi na to że Nvidia sprzedaje nowe cukierki w nowych opakowaniach.
jeden z większych przełomów w prezentacji grafiki, a oni piszą nic ciekawego :)
ChuckNorris - odpowiem ci tak masz sytuację nawet z tramwajem lub witryną sklepową gdzie ktoś do ciebie podchodzi z tyłu dzięki RT masz możliwość zobaczenia jego odbicia, w przypadku przed RT pokazane były tylko tekstury szyb. Za moment pojawią się materiały z przejścia światła przez elementy szklane to dopiero będziesz mógł zobaczyć jak będzie ewoluować rozgrywka w MP. Jeśli chodzi o inne zastosowania to nie osiągalne jest przedstawienie nowego pokrycia światła w pomieszczeniu oddając jego realizm jak np. na materiale z Metro.
Akurat to, że wdrażają to jest plusem - tylko jeszcze przez wiele lat będzie ciekawostką i za krytykę ludzi odpowiada głupawy marketing Nvidii, który reklamuje, że te karty to uciągną, a potem wychodzą testy i jest lipa.
Dobrze, że już z tym startują, ale niedobrze, że takie mają parcie na reklamowanie tego.
kolejny materiał pokazujący różnice z włączonym i wyłączonym RT
https://www.youtube.com/watch?v=mi4CGp_Qaxw&t=
Oświetlenie oświetleniem ale te odbicia wyglądają jak jakaś rozmyta tekstura 512x na tym demie nvidii. Czyżby na to już nie starczało mocy?
Na rynku posypie się pełno używek serii 1000. Wszyscy rzucą się na RTX bo lepiej brzmi :)
Ja tam nie widzę różnicy, no może prócz cieni. A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. ;)
@Alex - opłaca mi się wymiana na 2070tkę ? Pewnie RT zoptymalizowany pod kątem RTX'ów, ale z drugiej strony 1080Ti ma więcej VRamu :/ Poza tym interesuje mnie to tylko dla Shadow of the TR. Dla tej gry zxmierniam wyświetlacz na ten, co Ci pokazałem i dla tej gry zastanawiam się nad wymianą 1080Ti. Tyle tylko, że nie mam hajsu za bardzo, więc ciekawe, czy w ogóle udałoby mi się jakimś sposobem wymienić karty bez dopłaty :P
Nie widac roznicy bo wiekszosc efektow ktore pokazuja juz byla, tylko inny byl sposob w jaki je otrzymywano.
^^ To jest sedno, tutaj zgodzę się z Lutzem, przy czym ja piszę tylko i wyłącznie z punktu widzenia laika.
To też, pierwszy raz, gdzie nie mam nawet lekkiego efektu "wow" (no może jak spojrzę na te horrendalne ceny tych nowych grzałek nVidii, gdzie za średnią półkę jeszcze kilka lat temu kładło się do tysiąca złotych, a teraz trzeba położyć prawie trzy kafle).
Do tej pory zawsze widziałem ten postęp, nawet jeśli był niewielki czy tam średni - owszem bez takiej tesselacji, głębi pola, czy "tress fx" dało się spokojnie żyć, ale nie miałem żadnych problemów, żeby powiedzieć - z tymi bajerkami wygląda to trochę/dużo lepiej. Przy HDR (jak zobaczyłem na dobrym TV) to już w ogóle można zbierać szczękę z podłogi - to faktycznie jest postęp, którego nie trzeba się doszukiwać będąc uzbrojonym w lupę albo mikroskop ;-)
Po tym pokazie, po obejrzeniu demówek nowego Metro i Tomb Raidera miałbym, pierwszy raz w życiu problem, żeby powiedzieć czy bardziej podoba mi się wersja "RTX OFF" czy "RTX ON". Przy czym mam wrażenie, że w nowych przygodach Lary, w wersji "RTX OFF" po prostu na chama wyłączono część cieni.
Najładniej oczywiście prezentuje się nowy Battlefield - tutaj bez problemu już i wątpliwości da się zauważyć ogień z lufy czołgu odbijający się na szybie, choć samego czołgu nie ma w kadrze. Tutaj nie mam żadnego problemu, żeby powiedzieć - tak, wygląda to ładniej, tutaj nowe grzały nVidii dają radę. Tylko (znowuż!) mam nieodparte wrażenie, że w wersji bez tej technologii, na starsze grzały, DICE po prostu wywaliło część (ba większość!) odbić, żeby nieco przypudrować, że to nowe, to już nie takie nowe i osiągano, to wcześniej różnymi sztuczkami i idąc na kompromisy.
W takim GTA V (na ten przykład) w wersji na PC/PS4/Xone praktycznie wszystko się odbija. Jak sobie płyniemy kanałem, a nad nami przeleci samolot (którego nie widać w kadrze), to on się w tej wodzie odbije. OFC, nie w czasie rzeczywistym (tak zakładam, jako laik), ale skoro się odbije, to co klientowi daje wiedza czy to "fejk" czy "realtime" skoro (z grubsza) wygląda to tak samo?
No i tutaj dochodzimy do sedna - czy warto teraz, w tym momencie pędzić po nową grzałę? Moim zdaniem absolutnie nie, nie za taką kasę, nie przy tak mizernie wyglądającym progresie. Jednak to moje zdanie i nie mam absolutnie problemu z tym, że ktoś inny się zachwyci i napisze, że to coś na co całe życie czekał :)
ps. A sam news brzmi jakby go pisał marketingowiec nVidii, a nie newsman gol-a ;)
Na tych screenach jedyną różnice, jaką widać, to większą ilość dynamicznych cieni i tyle. Nasz rodzimy Wiesiek 1 już umiał generować nawet 3 dynamiczne cienie dla jednego obiektu, wiec nie wiem o co tyle krzyku.
Zrobili prezent dla Sony i Microsoft XboxX i PS4pro tez maja bardzo ładna grafike na TV 65" Oled zaden monitor i RTX 2080ti nie beda lepiej wygladac!!! poza tym nie ma tylu gier fajnych na pc :D