Czy Denuvo spowalnia gry? Przetestowano siedem tytułów
Nie o to chodzi w Denuvo. Dana gra ma wbudowane w jądro gry zabezpieczenie Denuvo. Dlatego Praktycznie nic to nie daję, jeżeli te zabezpieczenie zostanie zdjęte bo i tak zostanie. Dlatego jak wychodzi pirat to zagramy w grę zabezpieczoną Denuvo, tyle że Crack jest emulatorem Denuvo
Nie o to chodzi w Denuvo. Dana gra ma wbudowane w jądro gry zabezpieczenie Denuvo. Dlatego Praktycznie nic to nie daję, jeżeli te zabezpieczenie zostanie zdjęte bo i tak zostanie. Dlatego jak wychodzi pirat to zagramy w grę zabezpieczoną Denuvo, tyle że Crack jest emulatorem Denuvo
Denuvo morduje procesory. Łatwo to sprawdzić w AC: Origins, tam Denuvo włącza się przy każdym drobnym ruchu głównego bohatera. Gdy stoisz w miejscu obciążenie procesora wynosi kilka-kilkanaście procent, jak tylko zaczniesz chodzić skacze do 90%.
Z SSD to jest wierutna bzdura, ale z tym origins jako jedynej grze gdzie takie coś występuje, to coś w tym jest.
Prawda, że Denuvo i SSD to mity, bo większości, zmienne informacji z gry są zapisane na pamięci RAM lub VRAM, a nie są zużywalne tak łatwo w przeciwieństwie do SSD. Z dysku SSD są plików tylko do odczytu oprócz zapisy stan gry. Po co 16 GB RAM jako zalecane wymaganie? :)
Ale to zależy od gry i metody firmy. Bywają różne.
Z SSD to bzdura tak jak pisali poprzednicy wyżej i z tym AC: Origins to też bzdura. Nawet jeśli Denuvo wpływa na tę grę jakoś znacznie to na pewno nie w taki sposób. Nie istnieje coś takiego jak "Denuvo włącza się przy każdym drobnych ruchu głównego bohatera"(xDD). Denuvo albo działa albo nie. W większości grach jak stanie się w miejscu i nic nie robi to zużycie procesora spada(czasami drastycznie) bo przestajemy w pewien sposób wpływać na świat i procesor nie musi wykonywać tych obliczeń. Kiedy zaczynamy się ruszać to zaczyna obliczać całą fizykę ruchu, animacji etc. Także to co napisałeś to całkowita bajka. Tak jak pisałem wcześniej: Jeśli Denuvo dokłada swoje 5 gorszy do tej gry to robi to non stop obciążając procesor o te 5-15%(czy jak niektórzy twierdzili nawet 40%) więcej przez cały czas grania.
Problem z denuvo jest taki, że każdy komputer jest praktycznie inny. Jeden będzie miał problemy, a drugi nie. To tak jak z optymalizacją gier. Wszystkim nie dogodzisz.
Ale to nie są piraty tylko wersje bez denuvo, masz napisane na początku newsa...
Z tą Androbiedą to niezłe jaja, nie powiem bo wywarła spory wpływ na decyzję o zakupie gtx1060. Jak gra działała na tej grafice to jakaś porażka, już pomijając to że sama gra była ujaszcza
Czyli wszystko zależy od gry i od sprzętu. Swoją drogą, bardzo jestem ciekawy, jak Denuvo wpływa na sprzedaż gier tzn. czy problemy z dostępnością wersji pirackich przez kilka miesięcy po premierze, zwiększają sprzedaż wersji oryginalnych.
Nie zwiększają. Według ostatnich badań to piractwo zwiększa sprzedaż oryginałów.
Czyli Denuvo jest w takim razie bez sensu. Podobnie, jak większość innych DRM-ów, tylko utrudnia życie legalnym nabywcom.
Gdyby tak było, to platforma GOG już dawno przestałby istnieć, a CD-Projekt od Wiedźmin musiałby ogłosić bankructwo.
Denuvo nie powstrzymuje piractwo, czego wielu gry od Denuvo są na torrenty. Zaszkodzi to jedynie uczciwe nabywców.
Denuvo nie jest od tego by powstrzymac piratow, ktorzy i tak by nie kupili gry. Denuvo jest po to aby powstrzymac rynek wtorny, wypozyczanie gier i calkowicie zmanipulowac klienta, ktory bez dema/pirata nie moze zweryfikowac gry przed zakupem. Posiadajac takie zabezpieczenia jakosc produkcji jest na dalekim drugim planie, a zadowolenie konsumenta praktycznie nieistotne podczas gdy najwazniejsza jest kampania marketingowa (kosztujaca czesto wiecej niz sama produkcja gry).
Wszystko zależy od implementacji Denuvo, jak to dobrze zrobione to wpływ jest niewielki albo go nie ma wcale ale jak ktoś jest partaczem to potem są jaja. Sega ostatnio w patchu do jakiegoś Sonica wrzuciła nową wersję D i ludzie zaczęli mieć kłopoty których wcześniej nie było. Yakuza dostała patcha który miał naprawiać crashe ale okazało się że popsuł grę ludziom którym nie crashowało. Za dużo nagrzebali w Denuvo.
Biorąc to pod uwagę, zastanawiam się w jakim faktycznym stopniu wpływało to na płynność AC: Origins. U mnie procek (i5 4670k 4.2GHz) hulał non stop na 100% i gra potrafiła spaść do nawet 30 fpsów (GTX 1080).
Ostatnio kupiłem Final Fantasy 15 i są problemy z wydajnością, które w pirackiej wersji nie występowały. Mam na myśli mniej FPS, losowe crashe, losowe spadki FPS i dużo dłuższe ładowanie gry.
Nie ma znaczenia czy spadek jest 30% czy 3%. To zawsze ten procent jest na niekorzyść gracza który z tej utraty nic nie ma.
W Tekkenie 7 twórcy sami przyznali, że Denuvo wpływa na wydajność o czym był już artykuł. Po za tym jest wiele ekip którzy szanują graczy i nie wciskają takiego g.... do swoich gier.
Po za tym ktoś testował na mocnym kompie gdzie są odchylenia 2-3 fps-y. Uważam, że większość osób które posiada średniej klasy komputer z i5, słabszymi pamięciami oraz 1060 to straty są większe.
Zgadzam się. Na dość dobrym sprzęcie, jaki posiadał testujący, może nie być problemów, bo przykładowo zużycie procesora to 50% bez Denuvo, a 99% z Denuvo. Natomiast na procesorze pokroju i5 czy i3 mogą to być wartości 65%-75% bez Denuvo, a z Denuvo 100% i nagle gra gubi klatki bo procesor się dławi i nie ma szans na więcej.
Wdrożenie Denuvo kosztuje. Zapewne usunięcie z gry także. Czy zatem wersje z gog (czy inne) na pewno są bez Denuvo? Może ono tam nadal jest i wykonuje sobie w tle te swoje przeliczenia, a ktoś jedynie dodał jeden parametr odpowiedzialny za to, czy wynik tych przeliczeń będzie wykorzystywany przy weryfikacji uprawnień.
To nie jest aż tak banalne zabezpieczenie, ażeby wystarczyło wyłączyć jeden parametr i już wszystko sobie hula zdrowo ;-)
Szkoda trochę, że testował gry z różnymi wersjami denuvo, z czego żadnej z nich z tymi najnowszymi gdzie narzut na procesor jest największy co zostało już potwierdzone.
Odwieczny płacz nad tym denuvo. Jakby nie można było się powstrzymać przed zakupem gry, która nie spełnia naszych wymagań.
wielu sie powstrzymuje :) ale ponarzekac tez mozna, w koncu komentarze sa od podzielenia sie swoja opinia.
Czyli jak masz sprzęt jakiego użyto do testów to nie będziesz miał problemu z denuvo. Ale ilu ludzi ma taką konfigurację? Ile było RAMu? Test na odwal się.
Prawdziwy test był by przy konfiguracji, która spełnia minimalne wymagania. Jak denuvo zabiera 3 klatki przy mocnej konfiguracji, to ile zabierze przy słabej, która ledwo ciagnie?
Jakie pokolenie graczy takie zabezpieczenia do gier. Kiedys tez byly hiper inwazyjne i problematyczne zabezpieczenia pokroju StarForcea, ktore szybko zostaly wyjasnione przez portfele konsumentow. Teraz mamy inne czasy i otepialych umyslowo ludzi, ktorym jest wszystko jedno jaka inicjatywe sponsoruja wiec Denuvo rozwija sie dalej w najlepsze niczym bakteria w kiblu, a w grach wszedzie pelno mikrodojnosci.
prawde prawisz niestety, a najgorsze jest to ze tego sie juz nie powstrzyma (denuvo to najmniejszy problem)
Co jest najlepsze w tym temacie to brak fanboy-ów i obrońców denuvo chyba przeczytali cały artykuł i nic twórczego nie napiszą na usprawiedliwienie. Teraz po zlapaniu Voksiego trzeba podburzyć tłum w widłami i zaatakować z innej strony.
Oczywiście że wyniki będą niejednoznaczne. Denuvo to tylko narzędzie, a jego wpływ na soft będzie zależał od tego jak zostanie użyte.
Kiedyś już to tłumaczyłem ale widząc ilość bzdur powtarzanych przez ludzi (psucie SSD, jak to słyszę to "witki opadają"....) spróbuję jeszcze raz: podstawą wszelkich zabezpieczeń drm jest "obfuskacja". Czyli - przepuszczanie kodu przez algorytm, który zmodyfikuje kod tak , aby nadal robił to samo, ale był jak najtrudniejszy do odczytania/zmodyfikowania przez osoby postronne. Może (ale nie musi) to wpłynąć na wydajność "mielonego" kodu. Nie powinno za to wpływać na jego stabilność (ale zawsze możemy trafić na sytuację której nie przewidział twórca kodu ani twórca obfuskatora). Aby zminimalizować wpływ na finalny produkt, wybiera się fragmenty kodu, w których wydajność nie jest kluczowa, ale są niezbędne do działania gry/oprogramowania. Tam "zaszywa" się weryfikację np. klucza licencyjnego po czym cały fragment przepuszcza się przez obfuskator.
Więc - podsumowując - "matematycznie" wszystko powinno być ok, ale jest to zawsze dodatkowa warstwa w i tak skomplikowanym produkcie, utrudniająca ewentualną optymalizację czy diagnozę błędów. Teoretycznie w testach powinny wyjść problemy, ale wiadomo - więcej testów=większy budżet i w finalnie dostajemy efekt jakiegoś kompromisu. Czasem lepszy, czasem gorszy, logicznym jest że najlepiej jak gra działa na swoim pierwotnym kodzie, nie ruszanym przez żadne, nawet najbardziej dopracowane obfuskatory.
Więc jak ci Ubi agresywnie zaimplementuje Denuvo na znaczną część kodu tak aby na pewno nikt go nie złamał dzień po premierze to słabym sprzęcie masz dropa o 30%. Skoro nie od dziś wiadomo, że Yves Guillemont jest przewrażliwiony na punkcie piractwa, to bym się specjalnie nie dziwił gdyby tak robili.
No cóż tak czy siak Denuvo na pewno nie poprawia wydajności i stabilności w grach. Prostym przykładem jest AC:O. Aż boje się pomyśleć co będzie z AC:Odyssey. Tylko głupiec albo ten co lubi ryzyko będzie zamawiał preordery....
Druga sprawa to fakt że ten test jest bardzo zastanawiający... wybrano tylko te tytuły które w dostateczny sposób "poradziły" sobie z Denuvo. A gdzie, DOOM, RIME i AC:O ? Tam jest dużo gorzej, a raczej było w przypadku tych dwóch pierwszych, natomiast AC:O do tej pory wywala i wykorzystuje 100% zasobów procesora. Wystarczy poczytać oceny i komentarze na steam.
Wybrano tylko te tytuły z których zostało usunięte denuvo. Z ACO nie da się zrobic takiego testu bo nawet jakby została zrobiona na wersji pirackiej to i tak denuvo pracuje w tle. Ubisoft musiałby oficjalnie zdjąć zabezpieczenie co się raczej nie stanie.
AC: O na i7 3770 chodzi plynnie od premiery (nawet bez patchy), zajetosc procka mnie nie obchodzi.
jezeli denuvo dziala w jakikolwiek sposob tzn ze zuzywa jakies zasoby, wiec zawsze gra bez niego bedzie ich zuzywala mniej.
denuvo nie dziala w powietrzu :)
proste i logiczne
Właśnie grupa CODEX udowodniła w 100% jak Denuvo spowalnia i "usprawnia" gry na przykładzie Injustice 2. Każdy kto wypowiadał się że Denuvo nie ma wpływu na działanie gier niech sobie poczyta - wreszcie mamy niezaprzeczalny dowód negatywnego wpływu Denuvo na gry ! Bardzo dokładnie rozpracowane zabezpieczenie Denuvo wraz z podaniem w jaki sposób działają triggery powodując tragiczne wręcz w skutkach działanie gry. Najlepsze że deweloper bezczelnie nie przejmuje się że legalni gracze doświadczają dużych problemów w działaniu podczas gdy piraci bawią się w najlepsze po ominięciu zabezpieczenia.
FCKDRM - FCKDENUVO
For the reason explained below, we noticed that two of the 38
included fighters (Gorilla and Robin) can have some small
delays/micro freezes when executing certain attacks. The slower
your cpu, the more noticeable the lags are on these two.
Even though the game isnt exactly new anymore, there are still a
lot of bugs left in the legit version.
Some Denuvo Techtalk :
For example when Robin does one of his special attacks, throwing a
smoke bomb on the ground, Denuvo starts writing a private key to the
memory from 000000014C113692:
000000014C113692 | 44 88 07 | mov byte ptr ds:[rdi],r8b
000000014C113695 | 5F | pop rdi
000000014C113696 | 50 | push rax
000000014C113697 | 21 C0 | and eax,eax
000000014C113699 | 9C | pushfq
000000014C11369A | 44 01 C1 | add ecx,r8d
000000014C11369D | 4C 89 F0 | mov rax,r14
000000014C1136A0 | 48 89 C1 | mov rcx,rax
000000014C1136A3 | 48 C7 C0 00 00 00 00 | mov rax,0
000000014C1136AA | 48 09 D0 | or rax,rdx
000000014C1136AD | 48 83 C1 01 | add rcx,1
000000014C1136B1 | 49 89 CE | mov r14,rcx
000000014C1136B4 | C1 C1 08 | rol ecx,8
000000014C1136B7 | 9D | popfq
000000014C1136B8 | 58 | pop rax
Then it fills the buffer at: 000000014779F593.
When everything is filled and the key is obtained by Denuvo itself,
it starts executing anti-tamper checks from 000000014774C37E:
000000014774C37E | 41 89 7D 00 | mov dword ptr ds:[r13],edi
000000014774C382 | 48 29 F3 | sub rbx,rsi
000000014774C385 | 41 54 | push r12
000000014774C387 | C1 CB 0D | ror ebx,D
000000014774C38A | BE D4 72 4D 3E | mov esi,3E4D72D4
000000014774C38F | 4C 8D 25 4F B5 06 FE | lea r12,qword ptr ds:[1457B78E5]
000000014774C396 | 4C 33 24 24 | xor r12,qword ptr ss:[rsp]
000000014774C39A | 48 8B 1C 24 | mov rbx,qword ptr ss:[rsp]
000000014774C39E | 4C 21 E3 | and rbx,r12
000000014774C3A1 | 4C 09 24 24 | or qword ptr ss:[rsp],r12
000000014774C3A5 | 0F BA F8 06 | btc eax,6
000000014774C3A9 | 0F BA F6 0D | btr esi,D
000000014774C3AD | 48 29 1C 24 | sub qword ptr ss:[rsp],rbx
000000014774C3B1 | 4C 89 E3 | mov rbx,r12
000000014774C3B4 | 48 23 1C 24 | and rbx,qword ptr ss:[rsp]
000000014774C3B8 | 4C 0B 24 24 | or r12,qword ptr ss:[rsp]
000000014774C3BC | 49 29 DC | sub r12,rbx
000000014774C3BF | C3 | ret
Here it gets the addresses of the various functions inside the Denuvo code
from r13 register and forces the original bytes, a single DWORD per cycle,
essentially overwriting any potential patches that were applied to these
functions before.
The way our crack works is that it reads a huge amount of encrypted code,
(including the code that the anti-tamper tries to overwrite) and therefore
patching the required place causes some slowdowns thanks to Denuvo and
the devs.
bolek obudziłeś się już, a jak nie to pobudka, najpierw poznaj jak działa oprogramowanie, potem poznaj jak działa CPU, potem pisz takie bzdety. Denuvo ma wpływ na obciążenie CPU, ale nie ma żadnego wpływu na spadek fps, chyba że ten spadek fps jest połączony z ubijaniem CPU które od dawna powinno być zutylizowane.
każdy próbuje wzbudzić sensacje jak opowieści o przelocie UFO, ktoś coś widział, ktoś coś wie, komuś staną, ale nikt nie potrafi udowodnić, filmy z jojotube + z serwisów o podobnej specjalizacji jojów, ... no ludzie...