Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 – mechanika zbliżona do oryginalnego RPG

28.07.2018 13:14
Paffcioo
👍
4
10
odpowiedz
Paffcioo
55
Pretorianin

Nie wiem, czemu ludzi mieliby być z tego niezadowolenie. W porównaniu do Wiedźmina i jego rozwoju postaci to zdecydowany krok do przodu, a ja nawet ośmieliłbym się powiedzieć, że skok.

28.07.2018 11:11
Zdzichsiu
1
-14
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Czyli machanie w powietrzu i spamowanie craftingiem, by wymaksować statystykę?

28.07.2018 13:02
2
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1269069
0
Legionista

I już narzekanie... jakie to typowe.

28.07.2018 15:33
Zdzichsiu
2.1
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Gdzie? Nie widzę.

28.07.2018 20:11
😂
2.3
4
WitcherPLPH
11
Centurion

Kolega chyba chciał poklask za ten komentarz Dobrze że gracze to nie bezrozumne stado i się zastanowili zanim dali łapki w górę :)

29.07.2018 02:22
2.4
1
zanonimizowany1269069
0
Legionista

No chyba komentarz Zdzicha (1wszy komentarz do artykułu) to nic innego jak narzekanie?

post wyedytowany przez zanonimizowany1269069 2018-07-29 02:22:53
29.07.2018 11:07
Zdzichsiu
2.5
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Nie widzę tego narzekania, serio.

28.07.2018 13:04
3
-16
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany115388
76
Centurion

A nie lepiej pokazać rozgrywkę po tylu latach mydlenia oczu?

28.07.2018 13:13
Paffcioo
😂
3.1
15
Paffcioo
55
Pretorianin

Czym ci mydlili oczy jak przez lata mieliśmy tylko wydany teaser i plotki?

28.07.2018 13:15
premium571472
3.2
premium571472
42
Centurion

Mydli Nam Cyberpunkowym mydłem.

28.07.2018 13:14
Paffcioo
👍
4
10
odpowiedz
Paffcioo
55
Pretorianin

Nie wiem, czemu ludzi mieliby być z tego niezadowolenie. W porównaniu do Wiedźmina i jego rozwoju postaci to zdecydowany krok do przodu, a ja nawet ośmieliłbym się powiedzieć, że skok.

28.07.2018 13:18
Maniac1098
👎
5
-18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Maniac1098
8
Generał

Stawiam że przejście gry zajmie max 2 godziny. Sądząc po trailerze gra się znudzi szybciej niż jej instalacja.

28.07.2018 13:33
Owlman
5.1
1
Owlman
26
Centurion

Na jakiej podstawie "stawiasz" taką bzduro tezę? Jeśli oceniasz grę na podstawie jednego trailera, gdy do premiery jeszcze daleko, to chyba należy współczuć Ci sposobu rozumowania :)

post wyedytowany przez Owlman 2018-07-28 13:34:14
28.07.2018 13:37
Salzmore
5.2
1
Salzmore
47
Konsul

Not sure if troll or just stupid ;_;

Nie zrozum mnie źle, nie jestem fanbojem Redów, ale sugerowanie, że przejście Cyberpunka zajmie 2h maksymalnie jest równie idiotyczne jak jaranie się Cyberpunkiem bez żadnego gameplayu.

28.07.2018 13:24
6
2
odpowiedz
tomeom
33
Chorąży

System rozwoju ala Tibia, a zwłaszcza Skyrim jest super. Bardzo mi się to podoba. Miło wiedzieć. Dzięki

28.07.2018 15:21
7
odpowiedz
zanonimizowany1262420
7
Pretorianin

nah ;/

28.07.2018 16:16
😂
8
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany581957
99
Generał

Nie ma większej wylęgarni durniów, niż newsy o Redach na GOLu xD Zlot zarówno fanatyków, ofc, ale od dłuższego czasu głównie żenująco śmiesznych hejterków.

28.07.2018 16:27
Dawko062
8.1
Dawko062
100
Pora umierać

spoiler start

Nie ma większej wylęgarni durniów

spoiler stop

Pojadą ci po rankingu.

post wyedytowany przez Dawko062 2018-07-28 16:28:01
28.07.2018 17:57
8.2
6
Gerr
63
Generał

Ja mam wrażenie że ogólnie na GOLu ostatnio jakby więcej trolli i hejterów...

post wyedytowany przez Gerr 2018-07-28 17:58:08
28.07.2018 16:49
DanuelX
9
1
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

I bardzo dobrze, że CDPR nie bierze się za system cRPG. Po praktycznie nieistniejącym w W3 to dobra zmiana.

28.07.2018 16:57
10
odpowiedz
Rabbitss
25
Generał

No zobaczymy co z tego wyjdzie.

28.07.2018 17:09
Ogame_fan
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Mam nadzieję że w końcu zrobią dobra grę RPG.
Bo Wiedźmin był fajna gra ale elementy takie jak rozwój postaci, przyznawanie XP, wszystkie tabelki itd. Wszystko było na maksa skopane. Balans i przydatność umiejętności były całkowicie bez sensu.

post wyedytowany przez Ogame_fan 2018-07-28 17:17:16
30.07.2018 12:31
Rakowisko
11.1
Rakowisko
7
Chorąży

Bez przesady, jest w urwe innych gier rpg co sobie z tym poradzily slabiej od redow, a z tego co widzialem na necie ludzie potrafili robic dobre bulidy i to bylo fajne, czy to alchemia, znaki, czy kryty itp wiec nie gadaj ze byly skopane wtf. Czy ten tak zwany wirek lub ladowany mocny atak nie byly niby przydatne, prosze..

ps: nie jestem fanboyem wiedzmina.

post wyedytowany przez Rakowisko 2018-07-30 12:32:44
28.07.2018 18:22
Maniac1098
👎
12
-12
odpowiedz
3 odpowiedzi
Maniac1098
8
Generał

Premiera nigdy nie nastąpi nie ma się co oszukiwać. Twórcy mydlą nam oczy jakimiś kilkoma ujęciami. Zapewne nawet w 10% nie jest skończona ta gra.

28.07.2018 19:54
12.1
zanonimizowany1262420
7
Pretorianin

Spokojnie, moze do 2025 się wyrobią, a rok pózniej będzie TES 6

29.07.2018 00:53
Shadoukira
12.2
Shadoukira
94
Chill Slayer

Zgodziłbym się z tobą gdyby robiło to EA lub Ubisoft, ale CDP nas raczej nie zawiedzie, ta gra będzie jak nic innowacyjna. A wyjdzie 2020 lub 2021. Tak samo jak Bannerlord xD

29.07.2018 20:37
Maniac1098
12.3
Maniac1098
8
Generał

Jak wyjdzie w te wakacje jakiś gameplay to uwierzę, a jeżeli nie to na 150% tej gry nie ujrzymy do 2077 roku.

28.07.2018 19:37
13
odpowiedz
premium205498230
13
Legionista

Super

28.07.2018 21:34
14
odpowiedz
Gh_H4h
86
Konsul

Na pierwszy rzut oka wygląda to na krok do przodu względem poprzednich gier, ale wszystko zależy od tego jak zaprojektują poszczególne umiejętności, zdobywanie statystyk, ich wpływ na rozgrywkę etc.

28.07.2018 23:10
day.tripper
15
odpowiedz
11 odpowiedzi
day.tripper
3
Centurion

Po co oni robią to jak FPP?

29.07.2018 00:51
Shadoukira
15.1
Shadoukira
94
Chill Slayer

Bo uważają, że tak lepiej będzie można ten świat poznać i wczuć się w ten świat.

29.07.2018 13:27
misterŁŁ
15.2
misterŁŁ
78
Generał

Pamiętam, że było wideo na TVgry który omawiał FPP z TPP. I spodobało mi się stwierdzenie, że widok z trzeciej osoby pomaga nam wczuć w postać, a widok z oczu pozwala nam wczuć się w ten świat.

29.07.2018 13:28
misterŁŁ
15.3
misterŁŁ
78
Generał
29.07.2018 16:14
15.4
zanonimizowany1202555
53
Konsul

Bo mogą.

29.07.2018 19:49
yadin
15.5
yadin
102
Legend

Kolega @day.tripper ma sporo racji. Dla mnie FPP to ograniczenie w grze. Najlepiej jeśli studio daje graczom możliwość przełączenia widoku. Nie pamiętam, kiedy ostatnio zagrałem w typowy FPP. Nawet "Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands" oferuje oba widoki, co sprawdza się w grze znakomicie. Trailer "Cyberpunk 2077" bardzo mi się spodobał, ale jeśli nie zmienią koncepcji, to raczej nie kupię gry.

post wyedytowany przez yadin 2018-07-29 19:49:36
29.07.2018 21:15
domino310
15.6
domino310
116
Bastard Rycerski

yadin
Dla ciebie jest to ograniczenie, a dla mnie ułatwienie i mniejsze wczucie się w świat.
Ile ludzi tyle upodobań.

29.07.2018 22:29
A.l.e.X
15.7
1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

misterŁŁ - nawet bym się z tym zgodził, wolę w grach cRPG bezwzględnie widzieć postać, a nie widzieć obraz z oczu, może to fajnie wygląda jako strzelanka ale na pewno nie jako gra cRPG. Zapewne dodadzą taką możliwości mimo że obecnie twierdzą że nie dodadzą. Nie znam żadnej gry z widokiem FPP która by osiągnęła jakiś spektakularny sukces, za to TPP znam wiele.

30.07.2018 04:58
15.8
Killerdiablo48
14
Legionista

@A.l.e.X. Ekhm... Deus Ex chociażby? Może System Shock? Wcześniejsze części Elder Scrolls?

post wyedytowany przez Killerdiablo48 2018-07-30 04:59:53
30.07.2018 07:19
day.tripper
15.9
day.tripper
3
Centurion

Elder Scrolls okazało się strzałem w dziesiątkę gdy dali właśnie przełączanie widoku. Śmieszą mnie poglądy o lepszym wczuciu się w otoczenie dzięki FPP. Niby dlaczego? Przecież Prey pokazał że FPP to sztywniactwo i ograniczona grywalność.

30.07.2018 12:48
A.l.e.X
15.10
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Killerdiablo48 - tylko prawie każdy w Skyrim oglądał swoją postać w formacie TPP, w tym raczej poruszanie się koniem też tak wyglądało. Za bardzo też nie widzę sensu kupowania, zmieniania konfiguracji wyglądu i ubioru jak nie można tego zobaczyć. Przykład w Ghost Recon Wildlands postać przerabiałem dobierałem + nawet chciałem odblokować dostać nowe elementy wyglądu, w FarCry 5 też jest taka opcja ale że postaci nie widzimy nie interesowała mnie zabawa w jej ubieranie i wygląd. Poza tym postać której nie widzimy jest anonimowa, w Deux Ex HR i MD Adam jest często pokazywany w cutscenkach, w elementach ukrycia itc. Oczywiście zgoda jest taki Obcy Izolacja gdzie też dobrze się wczuwamy ale to jest kwestia moim zdaniem gatunku gry, od cRPG oczekuje jednak widoku postaci.

30.07.2018 21:53
15.11
Killerdiablo48
14
Legionista

@day.tripper Może czegoś nie wiem, ale z tego co gdzieś tam w okolicy słyszałem zarówno Morrowind (TES3) jak i Oblivion (TES4) odniosły gigantyczny sukces nie posiadając widoku TPP :)

@A.l.e.X. Pokazałem tylko przykłady serii Fpp/cRPg, które odniosły sukces :)

Co do "wczuwki", nie kłócę się. Mnie nie przeszkadza żaden z tych widoków. Ba, nawet wewnątrz gatunkowo nie mam problemów z zaakcepotwaniem widoku pierwszoosobowego lub trzecioosobowego. Obojętnie jaki widok będzie w Cyberpunku, zagram :)

PS. Ja każdą rozgrywkę w Skyrima ukończyłem w widoku FPP.

PS2. Ciekawi mnie źródło informacji, że prawie wszyscy grali Tpp. Mam nadzieję, że to nie popularny dowód w postaci "moich znajomych"? :)

post wyedytowany przez Killerdiablo48 2018-07-30 21:59:20
29.07.2018 14:36
SleeN
16
odpowiedz
SleeN
24
Chorąży

Ja przede wszystkim liczę, że gra zaoferuje masę interakcji ze światem. Rozwój postaci jaki by nie był - nic dla mnie nie znaczy.

29.07.2018 21:34
A.l.e.X
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Ogame_fan - dokładnie, nawet w dwójce było o o niebo lepiej wykonane, a po modzie na FCR jeszcze lepiej, w W3 rozwój postaci oraz drzewko rozwoju + ekwipunek rodem z gry H&S to jakieś opary absurdy ale że gra trzymała poziom całościowo każdy to pomijał, dzisiaj jakby oceniać to na chłodno to jest to najsłabszy element tej gry i generalnie maksymalna wtórność. Gra też niestety się zestarzała, no i konkurencja nie śpi dzisiaj W3 to nie jest już takie objawienie jak w 2015, solidna gra ale w wielu miejscach do poprawy. Nie ma szans aby zamieścili w cyberpunku takiego samego bubla przy rozwoju postaci bo nawet budżetowe gry mają to o wiele lepiej zaprojektowane. Poza tym teraz za sferę rpg odpowiada ktoś kto ma o tym pojęcie bo po W3 było widać że brakowało osoby która by zaproponowała ciekawy rozwój postaci przy tak dużym studio aż dziwne że nikogo tam takiego nie było. Co do cyberpunka mam też spory dystans nawet od CDP bo za dużo obietnic CDP nie zrealizowało.

29.07.2018 21:48
domino310
17.1
domino310
116
Bastard Rycerski

Proszę cię sypną ci graficzką i będziesz piszczał jak mała dziewczynka ;)

31.07.2018 18:06
Gabriel Gawron
17.2
Gabriel Gawron
2
Legionista

@A.l.e.X

Ciekawe, jaki ty byś chciał rozwój postaci w grze nastawionej typowo na dynamiczną walkę...
O ile pamiętam, to w Wiedźminie III były też umiejętności, które miały wpływ na pojawienie się dodatkowych opcji dialogowych, więc nie rozumiem narzekania. Tym bardziej niezrozumiały jest dla mnie zarzut odnośnie ekwipunku. Wiedźmin miałby zbierać roślinki i je sadzić czy co?
Pomyliło ci się coś chyba solidnie. To nie rozwój postaci decyduje o RPG'owości danego tytułu. Z Wiedźmina dobrego RPG'a uczynił rozbudowany, wiarygodny świat, oraz dialogi na bardzo wysokim poziomie. Walka, to istotny dodatek, tak samo, jak rozwój postaci, który również do tej walki jest dodatkiem, by gracza czymś zająć. Bowiem siekanie wrogów jest równie atrakcyjne i ciekawe, co śledzenie całej historii i rozwiązywanie kolejnych zadań.

29.07.2018 22:26
A.l.e.X
18
odpowiedz
3 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

domino310 - to że Cyberpunk 2077 będzie bardzo dobrą gra biorąc dokonania studia (W1,W2,W3) to nie ma żadnej wątpliwości, może też być grą roku w roku jej premiery, ale W3 mimo że jest jedną z najlepszych gier jakie powstały ma jednak sporo wad, najczęściej wady widać z czasem, jak produkt się starzeje. Nie wiem jednak czego brakuje Wiedźminowi III, ale nie mam ochoty do tej gry wracać, tak jak mam do Baldura, Kotora, czy Fallouta. Cyberpunk 2077 jeśli nie postawi na model biznesowy gra - usługa i nie będzie dodawał zawartości w czasie też zapewne będzie grą na jeden raz. Poza tym mam nadzieję że tym razem dodadzą możliwość tworzenia i załączania modów. Nie ma moim zdaniem też żadnej szansy na stawanie w szranki z marką GTA chyba że faktycznie stworzą grę tak gigantyczną jak jeszcze nigdy. Co do grafiki / na PC nawet nie chciało im się HDR zaimplementować więc generalnie olewam ich.

30.07.2018 12:41
Rakowisko
18.1
Rakowisko
7
Chorąży

Nie oczekuj zbyt wiele, by sie nie zawiesc. Tak mawial wujek kratos

30.07.2018 23:12
TwojaRecenzja
18.2
TwojaRecenzja
10
Legionista

Sprawa jest prosta - rozwój postaci jak i możliwość wpływu na fabułę były zawsze ograniczone lore wiedźmina jak i samym Geraltem. Ciężko oczekiwać żeby Geralt był magiem nekromantą czy ciężkozbrojnym piechurem skoro był wiedźminem. I ciężko oczekiwać, żeby podejmował decyzje, których wg książkowego oryginału nigdy by nie podjął. A mimo to, że był nieco ograniczony i liniowy, to i tak zapewniał ponad 150h rozrywki w Wiedźminie 3 ze wszystkimi dodatkami. Dlatego mając na uwadze to, że teraz takich ograniczeń nie będzie to nie mam żadnych obaw co do CP2077.

01.08.2018 04:01
Gabriel Gawron
😁
18.3
Gabriel Gawron
2
Legionista

A po cóż Cyberpunk miałby stawać w szranki z serią, z którą nie ma nic wspólnego? Przecież to zupełnie inny typ gry.
Samo GRA miało swoje wzloty i upadki. Na youtube jest seria filmów porównujących elementy składowe GTA IV i GTA V. Na przykład R* W GTA V całkowicie schrzanili movement postaci, która potyka się o własne nogi i nie potrafi chwytać się krawędzi, a przy szturchnięciach staje się nagle bezwładna na kilka chwil. Choć to jeden z elementów, bo samo GTA V, to była wydmuszka. Zrealizowana z ogromnym rozmachem, pieczołowicie wykonana wydmuszka, która nie oferowała graczowi absolutnie nic ciekawego. Nie licząc infantylnej fabuły i wyświetlanych w singlu reklam, ile to sobie za realną kasę nie kupisz bajerów w GTA Online.

29.07.2018 23:20
Gabriel Gawron
😐
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gabriel Gawron
2
Legionista

Brzmi to bardzo źle, ale jest szansa, że wszystko jeszcze się całkowicie zmieni. Skoro to dopiero pre-alpha, to nie ma co zbytnio narzekać.

System rozwijania i maksowania cech a'la Skyrim nie jest dobrym pomysłem. Dlaczego? dlatego, że będzie się opierał na bezsensownym marnotrawieniu czasu poprzez klikanie jak największą ilość razy, jak najmniejszym kosztem, zamiast zdobywania doświadczenia dostosowanego do postępów w grze.
Na papierze taki system się sprawdza, ale w grze otwartej na pewno nie ma szans. Kto grał w Skyrim, ten doskonale wie o czym mówię.
Jakże nudne i głupie było skillowanie craftingu, byle tylko zdobyć kolejne punkty umiejętności, które i tak można było sobie wydać na dowolne perki, czyli niezwiązane z dziedziną, dzięki której je zdobyliśmy. Zwłaszcza porywającym było to, jeżeli ktoś grał bez modów, i te dwie godziny na mozolnym przenoszeniu materiałów do miejsca, w którym się je zużywało. Albo szkolenie sobie magii iluzji. To było można zrobić łatwo, bo w Gildii Magów wystarczyło stanąć w studni many i raz za razem rzucać zaklęcia za darmo. Po jakimś czasie (już nie pamiętam, po godzinie czy dwóch?) mieliśmy całą magię iluzji nabitą na maks. Tylko jaki to ma sens, takie stanie i klikanie?

Druga sprawa, to system rozwoju postaci i walki. Jeżeli walka będzie wyglądała jak w Fallout, albo Mass Effect, to na pewno w to nie zagram.
Nie wyobrażam sobie dynamicznej strzelaniny w świecie cyberpunk'a (czyl idefacto nafaszerowanego bronią, wszczepami, mechami, pancerzami wspomaganymi etc.) rozgrywanej na zasadzie rzutu kością. Zwłaszcza, jeżeli celność naszej postaci ma być zależna od statystyk, a nie naszego refleksu.

Po cyberpunku spodziewałbym się dynamicznej gry RPG akcji w stylu Deus Ex. Mnóstwo strzelania, ale i dialogów. Mnóstwo możliwości ze względu na gadżety i rozwój postaci. Albo robimy rozróbę, rozwalamy wszystkich, zastraszamy etc, wbijamy się w pancerzu wspomaganym do siedziby korporacji, albo negocjujemy na charyzmę. Albo włamujemy się do systemu i przejmujemy drony ochrony. A może przekradamy się a'la ninja? Tak to powinno wyglądać. Wolność wyboru w działaniu, ale działania zależne od zręczności gracza.
Osobiście uważam, że zafundowanie graczom loterii RNG w połączeniu z widokiem TPP i światem Cyberpunku byłoby całkowitą herezją.
Miejsce takiego systemu walki jest w starych, dobrych RPG'ach z rzutem izometrycznym. A i to nie do końca, bo przecież już nie raz udowodniono, iż można zrobić grę z rzutu izometrycznego z dynamicznym systemem walki, nieopartym na RNG.

post wyedytowany przez Gabriel Gawron 2018-07-29 23:20:58
30.07.2018 01:04
19.1
Gerr
63
Generał

Kiedy ludzie wreszcie nauczą się że psując sobie doświadczenie z grą za pomocą grindowania czegoś godzinami co samo nabija się z biegiem gry sami sobie są winni?

I nie za bardzi wiem co ma Mass Effect do rzutów kością, skoro to czy trafiamy zależy w tej grze od tego czy dobrze celujemy, a jakieś tam współczynniki jedynie wpływają na rozrzut i stabilność broni... Nie ma tam dosłownie nic ze staroszkolnych RPGów i rzutów na trafienie...

31.07.2018 18:00
Gabriel Gawron
19.2
Gabriel Gawron
2
Legionista

Samo się to nie nabija. Trzeba grać, co ci zapewne umknęło. Przy takim systemie rozwoju zawsze istnieje szansa, że umiejętności nie będą nabijały się wystarczająco szybko (albo w ogóle) wraz z postępami w grze i trzeba je będzie sztucznie farmić, by można było je sensownie wykorzystać w miejscach, które tego wymagają.
Zawsze też istnieje szansa, iż bohater będzie kaleką poprzez nadmierne wyspecjalizowanie się w jednym typie walki, podczas gdy gra wymagać będzie różnorodności. Tutaj jednak sporo zależy od zorganizowania tego systemu i tego, na jakie kategorie i umiejętności zostanie on podzielony.

W Mass Effect strzelając z broni, której nasza klasa nie potrafiła obsługiwać (nie mieliśmy do niej skilli) miała problemy z trafieniem z niej czegokolwiek z kilku metrów. Przez to pojedynki wyglądały czasami kuriozalnie, kiedy skracając dystans, chcieliśmy użyć strzelby, czy pistoletu, no ale nie można było tego zrobić, bo nasza postać nie była w stanie trafić z niej kogokolwiek z powodu braku skilla.
W Mass Efect BARDZO duży wpływ na trafienie miały właśnie umiejętności. Zagraj, zanim się zaczniesz wypowiadać. Ja osobiście w to grałem i wiem, jak to wyglądało.

30.07.2018 09:21
elathir
20
odpowiedz
3 odpowiedzi
elathir
97
Czymże jest nuda?

No osobiście wolę klasyczny system rozwoju postaci, bo ten znany ze Skyrima oznacza po prostu grind i exploity oraz całkowity brak balansu. Wątpię by nawet redzi potrafili ogarnąć go dobrze.

Ale trudna, w gry Redów i tak gra się dla genialnej narracji a nie mechaniki RPG.

30.07.2018 12:50
A.l.e.X
20.1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

po tym jak "ogarneli" jeden z najgorszych systemu rozwoju w W3, to raczej nie nastawiam się na coś spektakularnego, aczkolwiek wymienili sporo kadry może teraz pracuje ktoś kto się na tym zna.

30.07.2018 15:27
Djin_Zalgo
😒
20.2
Djin_Zalgo
15
Legionista

Jak tępym trzeba być....
jeśli nie podobają Ci się exploity ze Skyrima, to jedyną osobą którą możesz obwiniać za wykorzystywanie ich jesteś ty bo do cholery grasz jak chcesz, chcesz używać explotów używaj, nie chcesz nikt Cie do tego nie zmusza, drzewka rozwoju ze Skyrima są jednym z najlepszych sposobów rozwijania postaci w porównaniu do Takiego Path of Exile to nie było posegregowane i wybieranie po kolei perków które chciałeś mogło mieć duży wpływ bo mogłeś się oddalić od perków które potrzebujesz w late game W Skyrimie maksowało Ci to co używasz, nie ryzykowałeś że od 70 lvl przeciwnicy robią z Ciebie sparing bo każde drzewko na samym końcu miało coś co sprawiało że miałeś przewagę nad wrogami poza tym w Skyrimie są tylko 2 drzewka must-have jeśli planujesz postać powyżej 100 lvl, są to kowalstwo i zaklinanie

post wyedytowany przez Djin_Zalgo 2018-07-30 15:30:48
30.07.2018 15:37
elathir
20.3
elathir
97
Czymże jest nuda?

Idzie o to, że ścieżka rozwoju jest ułożona w taki sposób, że gra bardzo silnie do tego zachęca w swojej strukturze, granie zwyczajnie nie jest tak nagradzające, bo ogranicza. Po wiedzmy sobie szczerze kto nie klepał 100 rzemiennych hełmów? Albo nie dawał się trafiać słabym wrogom by podbić umiejętność korzystania z pancerza? W rezultacie ciężko dopasować styl rozgrywki tak by gra stanowiła przyjemne wyzwanie a nie była za łatwą, lub zbyt frustrująca.

Druga kwestią jest fakt, iż nie ma ograniczeń w rozwoju, co prowadzi do znaczącego ograniczenia gameplayu, pozbawiając go alternatyw, jak to było w innych produkcjach. Mianowicie, twórcy nie muszą dawać alternatywnych sposobów na rozwiązywanie problemów, gdyż gracz i tak zawsze będzie w stanie wykorzystać każdy, z tego powodu nie potrzebuje alternatyw.

W rezultacie w mojej opinii ten system rozwoju postaci, czyli nauka poprzez używanie, nie sprawdza się w praktyce najlepiej.

post wyedytowany przez elathir 2018-07-30 15:43:26
30.07.2018 10:30
21
odpowiedz
1 odpowiedź
KurczakPower
2
Junior

Widzę, że autor artykułu nie tylko używa grafiki niepowiązanej z Cyberpunkiem 2077, bo stworzonej w ramach innego świata, ale nawet nie raczy podpisać autora. Twórca nie potrafi okazać szacunku twórcy?

30.07.2018 11:14
Maniac1098
21.1
Maniac1098
8
Generał

Ament.

31.07.2018 13:00
22
odpowiedz
zanonimizowany1226085
22
Generał

Ciekawe kto w polskiej wersji podłoży głos pod głównych bohaterów. Czyli pod kobitę i faceta.

09.08.2018 10:03
wafel_15_84
😜
23
odpowiedz
wafel_15_84
68
Konsul

A ja jak zwykle poczekam na popremierowe opinie,komenty i testy bo od dawna tak jest że wiele szumnie zapowiadanych produkcji i to nie tylko w kwestii gier okazuje się przereklamowanym,zabugowanym dziadostwem za nie małe pieniądze,a wszelkie trailery itp. są dla mnie gówno warte,trzymam kciuki ale nie spodziewam się cudów.

post wyedytowany przez wafel_15_84 2018-08-09 10:04:15
Wiadomość Cyberpunk 2077 – mechanika zbliżona do oryginalnego RPG