bawił się w to ktoś?? jakie wymagania na oko ma takie coś??
będzie się dało grać w 60fps na i5 6300hq, 8gb ram, 950m 2gb??
[2]
"Za paręnaście tysięcy złotych."
Jak widać nie masz bladego pojęcia o emulacji ps2.
Trzeba mieć mocny sprzęt do emulacji ps2. Twój nie jest. Jak już chcesz używać laptopów, to muszą to być high endy. Za paręnaście tysięcy złotych.
[2]
"Za paręnaście tysięcy złotych."
Jak widać nie masz bladego pojęcia o emulacji ps2.
na i5 7600 z gtx 1060 6gb nie ma problemów :) a na swoim sprzęcie najlepiej gdy sam sprawdzisz, to nic nie kosztuje ;)
Jak nic nie kosztuje? Gry na PS2 sa rozdawane za darmo?
Emulacja gier jest legalna tylko wtedy, kiedy ma sie oryginal na polce.
@VirtualManiac - Tak właściwie to emulacja gier nigdy nie jest legalna, a na pewno nie w przypadku PS2. Żeby odpalić grę na emulatorze musisz wyekstrahować foldery z tej płyty lub z pobranego przez PSN pakietu co już jest samo w sobie pogwałceniem licencji, która nie zezwala Ci na kopiowanie, wycinanie etc. Jedyną "legalnością" jaką daje Ci pudełko na półce czy pozycja w PSN to twoje własne poczucie tego, że dałeś twórcom zarobić i tyle. Pod względem samego prawa i tego jak widziałoby to Sony, to jesteś na równi z osobą która po prostu coś piraci.
^oczywiscie.
i5 6300hq, 8gb ram, 950m 2gb
Na czymś takim to możesz sobie emulować NESa, albo Amigę. ale nie PS2.
Lepszy procesor (i7 najlepiej)
Próbować na obecnym sprzęcie możesz ale będzie taka sobie płynność i brzydota przy niektórych (większości?) tytułów, no chyba że lubisz grzebanie się w konfiguratorach...
@up
przesadzasz, gry na PSP czy GBA albo NDSa jak najbardziej na tym pójdą.
Grałem na PCSX2 w Persone 3, Yakuze 2, MGS3 i jeszcze kilka gierek i we wszystkich grając na full tego co oferuje emulator czyli jakieś wygładzania itp. i często nawet z rozdziałką 4K+ na i5 2500K 4.4 GHz nawet nie było 60-70% użytku więc nawet bieda i5 pierwszej generacji na pewno by dała sobie radę.
Czegos tu nie rozumiem. Niby konsole hamuja rozwoj gier na PC, a jak przyjdzie odpalic gre na emulatorze z PS2 to trzeba miec mocny PC...
Albo inny przyklad: Kupuje w 2005 roku X360 i PC, a w 2013 nie da sie na tym PC z roku 2005 zagrac w Dishonored, GTA V czy Tomb Raider a na X360 (sprzet dalej z roku 2005) nie ma z tym problemu...
1. Akurat do PS2 nie trzeba mieć aż takiego mocnego PC, ale np. do emulacji PS3 już musi być mocarny procek. Ale emulacja to do siebie ma. Tak naprawdę to co w emulacji działa tak jak bez emulacji to karta graficzna i np. na takim GTX 970 ludzie grają w 4K i 8K w topowe gry z PS3, ale CPU i RAM to inna sprawa. Środowisko PCtowe jest po prostu niedostosowane do środowiska konsolowego i stąd procesor musi się dużo napracować żeby "pokazać" grze, że jest konsolą. Przykładowo: kiedy na takim PS3 czy PS2 jakiś algorytm wykonuje się w 3/4 cyklach zegara to na PC podczas emulacji wykonuje się w 15/20 bo działa on w całkowicie inny sposób. Różnica w środowiskach powoduje właśnie, że na PS4 nie mamy wstecznej kompatybilności. X360 i X1 mają podobną architekturę i środowisko kiedy Sony sporo zmieniło. Gdyby bez żadnych dużych poprawek tak po prostu zaczęli wrzucać gry z PS3 na PS4 to najpewniej działały by one jeszcze gorzej :D
2. To jest trochę mit, a trochę nie. W 2012 i 2013 roku gry na X360 i PS3 zaczęły wyglądać już strasznie(porównanie takiego Crysisa 3 chociażby i innych gier do wersji na PC :D) bo konsole też się zestarzały. Konsole są bardziej dostosowane do gier niż PCty i używają swojej mocy w 100% na gry, a nie tło + dużo dużo łatwiej twórcom zrobić dobra optymalizację pod jedną konfigurację niż pod setki różnych. Ale taki X360 chociażby był mocy gdzieś GeForce 6800 i z odpowiednimi sterownikami jesteś w stanie odpalić gry z 2012 i 2013 w tych 720p na niskich albo niektóre na średnich.
Nie no normalnie nie wiem czy śmiać się czy płakać. Jakie mocarne sprzęty za kilkanaście tysięcy?
Recommended system configuration:
Fast dual-core CPU
512 MB of RAM
OpenGL 2.0 + GLSL shaders video card
Fast CD-ROM
Windows Vista+
DirectX 8
No faktycznie top hardware!
Są to wymagania chyba do psxa, bo nie dla ps2. Chyba nigdy nie miałeś styczności z emulacja tej konsoli. Idź pod kościół głosić takie głupoty, bo tego się czytać nie chce.
CPU: Intel Core 2 Duo @ 3.2 GHz or better OR i3/i5/i7 @ 2,8 GHz or better OR AMD Phenom II @ 3,2 GHz or better
GPU: 8800gt or better (for Direct3D10 support)
RAM: 1GB on Linux/Windows XP, 2GB or more on Vista / Windows 7
Z oficjalnej strony - nadal nie widzę tego TOP HARDWARU za kilkanaście tysięcy. Napisałeś durnoty to się nie pogrążaj misiu.
@VirtualManiac
Nic mocarnego nie trzeba mieć, ci którzy tu odpisują trollują albo nie mają zielonego pojęcia o czym piszą. Kilka lat temu emulator PS2 bez problemu działał na C2D 5200 + 8800 GTS w rozdzielczościach zbliżonych do 1080p. Na moim i5-4590 + R9 270 emulator spokojnie osiąga 100% szybkości w rozdzielczościach większych niż 4k.
Emulator to jedna sprawa, a druga to sama gra. Te minimalne wymagania co podał DanuelX to raczej na gierki 2D coś w stylu pokemonów. Do emulacji takiego God of War 2 potrzeba czegoś więcej. Dodatkowo sam emulator w jakimś stopniu pozwala regulować grafikę emulowanych gier i tak mogą one działać płynnie kosztem koszmarnej pixelozy. Trzeba też umieć ustawić emulator co jest ważne w przypadku emulowanych gier bo różne gry wymagają innych ustawień w emulacji.
Generalnie jeśli chodzi o moje doświadczenie w emulacji przy pomocy pcsx2 to na tym lapku autora wątku da się pograć w niektóre hity, ale na kiepskiej grafice.
Ja mam 2 procki Xeon X5677, 24gb ram, GTX 780 Poseidon Platinum.
Mi działa jak trzeba, a zapłaciłem za kompa 1500zł. Więc?
za kilka tysięcy? i tak mam (kilkanaście) razy lepszy komp od minimalnych :P
Kiedy tego kompa kupiles?
niedawno
Jeden pisze że i5 sobie poradzi, drugi podaje jakieś tam minimalne wymagania podane na stronie.
Nic mocarnego nie trzeba mieć, ci którzy tu odpisują trollują albo nie mają zielonego pojęcia o czym piszą.
pewnie, lepiej kłamać i wyzywać rozmówców. Klasyczny GOL...
Klasyczne „nie znam się ale i tak się wypowiem". Widać żaden nie babrał się z tym.
Emulacja to cholernie wymagający sprzętowo proces, tak w wielkim skrócie.
Wiele też zależy od samej gry, do dzisiaj pewne gry chodzą słabo albo wcale z powodu zawieszek czy błędów graficznych.
To że udało wam się pograć w znane tytuły nie znaczy że z innymi też tak będzie, ot taki urok emulacji.
Są dobre emulatory, które nie wymagają mocarnego sprzętu jak np. PPSSPP. Tyle że robiony był z inną, erm, filozofią? Emu PS2 opartym na pluginach nie jest zbyt doskonały.
Nie No masz racje, mimo iż mam zainstalowany emulator PS2 na PC i gram na nim w GT czy innej gry to ty wiesz lepiej i twierdzisz ze się nie znamy :) Spoko, oprócz tego ze odpalam samą grę to jeszcze ja graficznie podkręcam a śmiga a jeśli już jest problem to z grą której np owy emulator za dobrze nie obsługuje itd. Oczywiście, nie jestem ekspertem i możliwe ze pewne opcje pomijam (bo są mi zwyczajnie nie potrzebne) ale wiem jak ten emulator działa a dziala bardzo dobrze.
Zgadzam się z kolegą który ci odpisał.
Pamiętam początki tego emulatora. Sam posiadam wersję 0.9.4 z 2013 roku, a miałem jeszcze wcześniejsze.
Mi śmigały na Q6600 i GTX 8800 gierki pokroju Final Fantasy. Problem był z częścią 12 bo brak pada. Potrzebne były gałki z Dualshocka :P
Przycinki były tylko z filmikami, potrafiło to spaść nawet do 15 fps! Ale tu też dużo pomagały nowe pluginy graficzne.
nawet na mini komputerku gpd win można emulować ps2 więc twój sprzęt spokojnie sobie poradzi.
co wy bredzicie pamietam erę emulacji tekken 3 na quad core gry z ps2 można odpalać na takim i5 problem jest z ps3
Do emulacji PS2 (w wiekszosci przypadkow) wystarczyl C2D e8400 i GTX260 :] Gralem na tym w Dragonball Z Budokai Tenchaichi 3 w trybie split screen i spokojnie byl jeszcze zapas mocy :]
Człowieku!
Ja mam kompa 11 letniego Q6600 procek i grałem w Final Fantasy 10 i Final Fantasy 10-2 bez problemu. Jedyny problem to ustawienie pluginu, dzięki któremu filmiki działały w mairę płynnie, bo tutaj potrafiły zejść nawet do 15-20 klatek. Ale dalsza gra to 30 min fps :)
Spokojnie ci pójdzie :P
Nie pamiętam dokładnie jaki miałem wtedy procesor, ale był to AMD. Do tego gf9800 gtx, 2gb ramu i miałem problem z emulacją Budokai Tenkaichi 3. Miałem ok 30 fps z drobnymi spadkami. Walczyłem z pluginami bardzo długo żeby uzyskać chociaż 30fps i gra nie była komfortowa.
Musiales miec slabo taktowany procesor. Jak pisalem dwa lata temu, na e8400k @ 4.0GHz dzialalo b.dobrze w splicie. Jesli dobrze pamietam trzeba bylo miec stabilne 50fps, lub 25 z przeplotem (ale moge sie mylic, bo to dawno bylo) ;)
Nie wiem, nie pamiętam. Ale pamiętam tylko że grzebałem bardzo długo i przetestowałem 4739384 pluginów, 483837262728494940403 ustawień. Nie udało mi się osiągnąć więcej niż 30 fps. Gdzieś na dysku powinienem mieć jeszcze zapisane screeny i ustawienia. No to była tragedia.
A są save state'y i rozdziałki HD?
Są upscalery. Jakoś miliony osób grały bez save state’y z save ustalonymi przez producenta gry i nie narzekały :P
I pamiętaj- emulatory maja problemy z kompatybilnością. Pamietam Just Cause. Nie udało mi się tego dobrze odpalić (pasy na pół ekrany itp.) a w HOT Wheels Velocity X miałem mniejsze pasy które przeszkadzały.
No ja też grałem bez save states.
Kiedyś.
Dzisiaj - nie wyobrażam sobie grać inaczej.
Ja też lubiłem czasem pograć z taka możliwością bo niektóre gry są trudne a checkpointy dalekie i trzeba cały poziom wałkować od nowa. Po 50 razy to samo nie raz przechodziłem... calutki czas wolny spędzony aby przejść lub nie przejść poziomu bo był trudny moment pod koniec
A co to za frajda grac i oszukiwac zapisujac co chwila? Zadna frajda i zero jakiegokolwiek wyzwania. To, co? W GTA 3, VC i SA nie grasz na PC, bo wolisz na emulatorze z PS2 ogrywac zapisujac co krok? Daj spokoj.
Jak sie umie grac to nie ma zadnego problemu.
Na mocnym core2duo dało się swego czasu grać w niskiej rozdzielczości w niektóre gry.
Ach, dzięki za odkopanie tematu w którym nabazgrałem bzdury.
Z procesorem do emulacji jest tak, że ilość rdzeni nie ma znaczenia, ważna jest moc rdzenia. Mocarny jednojajowiec lepiej sobie poradzi niż wspomniany przeze mnie i7.
Znów trochę minąłeś się z prawdą, wszystko zależy co chcesz emulować:
- Do emulacji konsol 5 generacji (PS1) wystarcza tak właściwie 1 rdzeń, tutaj będzie dość ciężko znaleźć procesor który nie da rady utrzymać płynności
- Do emulacji konsol 6 generacji (PS2 - pcsx2) potrzeba jednego rdzenia mocnego(w porównaniu do PS2) rdzenia, emulator potrafi też wykorzystać drugi rdzeń (ale jego wydajność nie ma większego znaczenia), odpala na prawie wszystkim, ale żeby osiągnąć prawie 100% płynność potrzeba będzie czegoś o wydajności pojedynczego rdzenia na poziomie i5 2500k/i7 2600k, ale nawet na dwurdzeniowych Pentiumach z serii E5xxx będzie się dało zagrać w przyzwoitej płynności
- Do emulacji konsol 7 generacji (PS3 - rpcs3) potrzeba minimum 4 rdzeni, ale przy takiej konfiguracji będą występować znaczne i częste spadki wydajności, po zmianie na 4 rdzenie z HT/SMT (8 wątków) następuje znacząca poprawa, spadki płynności są małe i występują dużo rzadziej, zmiana na 8 rdzeni nie daje bardzo dużo ale jest zauważalna - spadki są dużo krótsze, jest ich mniej i co najważniejsze dźwięk przycina dużo rzadziej. Moc rdzenia jest bardzo potrzebna więc nie polecam schodzić poniżej i7 4 generacji i Ryzena 5
Edit: Podany przez Ciebie mocarny jednojajowiec nie istnieje, nie wiem czy istnieje jednordzeniowy procesor mocniejszy od jakiejkolwiek prawdziwej i7 pod względem mocy jednego rdzenia. Prawdziwa i7 to conajmniej 4c/8t a nie te dziwne laptopowe twory 2c/4t.