Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Warner Bros. stawia na gry jako usługi

20.06.2018 20:19
BlurekPL
😐
4
27
odpowiedz
BlurekPL
130
Generał

Jego zdaniem właśnie na tym opierają się „świetne gry"

Jakoś sobie nie przypominam żeby Wiedźmin, seria Uncharted, The Last of Us, Bioshock'i, Metro czy Pillarsy miały mikrotransakcje i były grami-usługami, a są to (imo, i wiele innych osób) świetne gry

post wyedytowany przez BlurekPL 2018-06-20 20:20:57
20.06.2018 20:06
1
17
zanonimizowany1171013
27
Konsul

W trakcie rozmowy David Haddad oznajmił, że firma coraz bardziej skupia się na traktowaniu gier jako usług w imię długotrwałego zaangażowania graczy.

*W imię długotrwałego dojenia graczy.

20.06.2018 20:09
AbukZ
3
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
AbukZ
13
Legionista

Haha. Oni mają graczy za idiotów? Co to za bajki opowiadają...
Ładnie w słowa ubrali to dojenie.

20.06.2018 20:08
Bezi2598
2
6
odpowiedz
6 odpowiedzi
Bezi2598
140
Legend

No cóż, każde korpo idzie w tym kierunku.

20.06.2018 20:06
1
17
zanonimizowany1171013
27
Konsul

W trakcie rozmowy David Haddad oznajmił, że firma coraz bardziej skupia się na traktowaniu gier jako usług w imię długotrwałego zaangażowania graczy.

*W imię długotrwałego dojenia graczy.

20.06.2018 20:08
Bezi2598
2
6
odpowiedz
6 odpowiedzi
Bezi2598
140
Legend

No cóż, każde korpo idzie w tym kierunku.

20.06.2018 20:35
2.1
zanonimizowany307509
99
Legend

Nie wszystkie.

20.06.2018 20:40
Bezi2598
2.2
2
Bezi2598
140
Legend

EA, Ubisoft, Blizzard, Sony, Microsoft. Kto tam jeszcze jest z tych większych?

20.06.2018 23:22
2.3
zanonimizowany307509
99
Legend

CD-Projekt jeszcze nie upadł w sprawach gry single. No, Sony Interactive Entertainment od God of War i Last of Us też.

Po raz kolejny ktoś mnie źle zrozumiał...

20.06.2018 23:54
2.4
zanonimizowany768165
119
Legend

Zapomniałeś o najważniejszym - Steamie.

21.06.2018 00:58
multigry
2.5
multigry
147
Konsul

Sir Xan- jaka tam korporacja z CDPR

21.06.2018 07:20
Salzmore
2.6
Salzmore
47
Konsul

@SpecShadow

Steam nie jest korporacją.

20.06.2018 20:09
AbukZ
3
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
AbukZ
13
Legionista

Haha. Oni mają graczy za idiotów? Co to za bajki opowiadają...
Ładnie w słowa ubrali to dojenie.

20.06.2018 23:59
3.1
1
zanonimizowany768165
119
Legend

Mają.
I na tym zarabiają.
I dlatego mamy coraz więcej patologii na tym rynku.
Gdyby gracze nie byli nimi to by pomysł płatnej zbroi dla konia wyśmiali i nie otwierali ochoczo swoich portfeli (którym się głosuje lepiej niż postami czy komentarzami gdzieś w sieci),

21.06.2018 00:59
LSZ
3.2
1
LSZ
60
Konsul

Niestety ale... statystyczny gracz to idiota.

21.06.2018 08:02
PonyD669
3.3
PonyD669
67
Pretorianin

Mają, i w sumie im się nie dziwię. Przychód z mikropłatności jest gigantyczny, ale nie bierze się z nikąd. To samo tyczy się np. Gier ekskluzywnych na konsole, gdzie żeby zagrać w jedną/dwie gry musisz kupić zbędny/dodatkowy sprzęt. Ludzie łykają to bez słowa.

20.06.2018 20:19
BlurekPL
😐
4
27
odpowiedz
BlurekPL
130
Generał

Jego zdaniem właśnie na tym opierają się „świetne gry"

Jakoś sobie nie przypominam żeby Wiedźmin, seria Uncharted, The Last of Us, Bioshock'i, Metro czy Pillarsy miały mikrotransakcje i były grami-usługami, a są to (imo, i wiele innych osób) świetne gry

post wyedytowany przez BlurekPL 2018-06-20 20:20:57
20.06.2018 20:54
Ksanth
5
odpowiedz
Ksanth
145
Lord Sith

Czyli jak ?? Gry ktore beda teraz wypuszczac to beda wszystko multiplayer ?? Bo to chyba jedyny sposob na wprowadzenie gry/uslugi.

20.06.2018 20:59
6
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Ohydny Czerwonodupny Pirat
65
Gracz raczej autystyczny

Gry-jako-usługi to kolejna próba wyciśnięcia więcej z konsumentów. Nie udało się wprowadzić gier "w chmurze" (i mam nadzieję że nie uda im się to nigdy), to przynajmniej otwarty świat + mikrotranzakcje + długi okres wsparcia.

20.06.2018 21:07
Maxley
6.1
Maxley
95
Naiwny Sceptyk

Długi okres wsparcia nie brzmi aż tak źle. Zresztą nic nie szkodzi poczekać na opinie dające większy wgląd czym jest gra. To że system sam w sobie nie brzmi zachęcająco, nie oznacza jeszcze, że nie zrobią tego dobrze.

20.06.2018 21:03
Maxley
7
1
odpowiedz
Maxley
95
Naiwny Sceptyk

Zakładam, że Warner Bros. chce stworzyć grę singleplayer, gdzie gracze będą mieli powody do wtórnego wydawania swych/rodziców pieniędzy. W zamian deweloper będzie z czasem dodawać kolejne większe/mniejsze darmowe(?) aktualizcję i DLC. Jak chcą nas zachęcać do wracania ciągle do tej samej gry jeśli nie poprzez skreowanie jej na sand RPG boxa z masą wtórnego kontentu? Tego nie wiem, ale ludzka kreatywność nie zna granic i być może wykreują coś co zadowoli obydwie strony(optymizm level:hard).

To jest koncert i na błędach uczyć się musi, więc drobny kredyt zaufania można dać. Można też nic nie dać, wliczając w to pieniądze.

post wyedytowany przez Maxley 2018-06-20 21:07:59
20.06.2018 21:19
Raiden
8
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Raiden
140
Generał

Normalne. Każde korpo idzie w tym kierunku, bo to ma sens.
Chyba tylko Nintendo nie wydaje na gry AAA dziesiątek/setek milionów dolarów, a doszliśmy do takiego punktu, w którym, żeby zrobić coś lepszego (większego, spełniającego nowe standardy) trzeba wydać jeszcze więcej, więc trzeba myśleć o długotrwałej monetyzacji i cięciu kosztów (aktorów, mo-cap i wszystkiego, co związane z fabułą).

20.06.2018 21:31
😉
8.1
2
boy3
106
Senator

Powiedz to CD Projekt :)

20.06.2018 21:52
Raiden
8.2
Raiden
140
Generał

Ale CDP właśnie to robi- wydaje dziesiątki milionów na grę, którą ciężko będzie bez usług/płatności sieciowych dobrze zmonetyzować. Niby nie mają presji, ale chyba gwint nie zapewni takich środków, jakich by oczekiwali, a studnia Wiedźmin jest już prawie sucha. Teraz mają jeszcze sporo środków, ale co będzie za 5 lat? Trochę podratuje ich pewnie to, że będzie to przełom generacji i wydadzą tę samą grę kilka razy.

post wyedytowany przez Raiden 2018-06-20 21:58:54
21.06.2018 15:58
8.3
boy3
106
Senator

Ale CDP właśnie to robi- wydaje dziesiątki milionów na grę, którą ciężko będzie bez usług/płatności sieciowych dobrze zmonetyzować
Tak, dokładnie tak robi

Ale kiedy starasz się nad produktem, aby był dobry to ludzie to widzą i kupują bo lubią gry singlowe

I dlatego Wiedźmin 3 był jedną z najpopularniejszych gier na steam, bez żadnych sieciowych dodatków i osiągnął spektakularny sukces finansowy :)

post wyedytowany przez boy3 2018-06-21 16:06:19
20.06.2018 21:39
9
2
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

No to podziękuje WB. Mówię nie dla gier-usług.

post wyedytowany przez Rvn10 2018-06-20 21:40:04
20.06.2018 21:44
adam11$13
10
3
odpowiedz
adam11$13
118
EDGElord

Warner Bros. stawia na gry jako usługi

Warner Bros wraz z EA i Konami to największe nowotwory aktualnej branży gier więc takie stwierdzenie mnie wcale nie dziwi.

20.06.2018 21:47
11
1
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Tutaj niestety celują w młodzież. Dla nich są największym źródłem dochodu. A oni potrafią przekonywać rodziców. Dlatego powstał obecny Harry Potter z mnóstwem mikropłatności. To nie są gry dla typowych graczy. One są nastawione na zysk i tym się kierują. Tak samo gry przez przeglądarkę i smartfony z masą mikropłatności. Jak my tego nie kupujemy to zrobi za nas ktoś inny. Tutaj leży problem. Ciągłe podążanie do tego by być lepszy od innych. Jest możliwość wykupienia tego? Żaden problem. Dorośli też kupują, ale najczęściej sami na to zarobią. Zapominają tylko jak się okaże, że coraz więcej młodych będzie uzależniony od płacenia, że ktoś się może tym zainteresować.

post wyedytowany przez laki2217 2018-06-20 21:48:54
20.06.2018 23:10
panZDZiCH
12
odpowiedz
panZDZiCH
138
Generał

Widocznie to się opłaca, ktoś kupuje te dlc, płaci abonamenty, zasila konto 'kryształkami' itd. Jednocześnie jest to sposób na walkę z rynkiem wtórnym na konsolach, bo na PC rynek wtórny chyba zdechł całkowicie.
Trzeba się pogodzić z tym, że w tę stronę idzie ta branża, wielkie studia w większości wydają pięknie opakowane średniaki, oklepane do bólu schematy i wydojone do cna marki.
Mimo, że robienie gier AAA nigdy nie było tak drogie, to jednocześnie robienie mniejszych gier nigdy nie było tak łatwe i tanie, niech sobie tam robią kolejnego Shadow of War gdzie na siłę upchają jakieś skrzynki, do wyboru jest w tym czasie pewnie z 3-4 interesujące mniejsze gry, których zakup nie powoduje 'wyrzutów sumienia' i 'moralnego kaca'.

20.06.2018 23:57
13
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Tak długo jak ta zaraza nie przejdzie na pozostałe ekipy (developerów mniejszych i większych ale też naciskających na nich wydawców) na rynku to póki co nie za bardzo mnie to rusza bo i żadna z ich gier mnie nie interesuje.

21.06.2018 00:14
Maniac1098
14
odpowiedz
Maniac1098
8
Generał

Sóper.

21.06.2018 00:42
👍
15
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1080091
33
Legend

Od czegoś trzeba zacząć

Miejmy nadzieję że to jeden mały kroczek ku dobremu

21.06.2018 01:33
panZDZiCH
15.1
panZDZiCH
138
Generał

I see what you did there. :D

21.06.2018 15:59
15.2
boy3
106
Senator

No panowie, jeszcze trochę łapek w dół i ukryjemy trolla :)

21.06.2018 01:06
LSZ
16
odpowiedz
LSZ
60
Konsul

"W trakcie rozmowy David Haddad oznajmił, że firma coraz bardziej skupia się na traktowaniu gier jako usług w imię długotrwałego zaangażowania graczy.
*W imię długotrwałego dojenia graczy."

Są na tym świecie/tym forum tacy którym nadal będzie się wydawało że to dla ich dobra. "xD"

post wyedytowany przez LSZ 2018-06-21 01:07:24
21.06.2018 08:20
17
odpowiedz
zanonimizowany676256
20
Pretorianin

OK po pierwsze mylicie model biznesowy - mikrotransakcje, z planowaniem cyklu życia produktu. Gra jako usługa może równie dobrze być kompletnie pozbawiona funkcji sieciowych - poza ściąganiem nowych treści, bo bez tego nie ma jak utrzymywać usługi. Także przykład CDPR jest idealnym przykładem gry jako usługi, gdzie po premierze utrzymuje się nadal zespół wspierający łatanie i tworzący dodatkową treść. Oczywiście, patrząc na poprzednie dokonania tego studia można spokojnie zakładać, że "usługowość" w ich wydaniu zostanie nierozerwalnie związana z agresywną monetyzacją, choć możemy się mylić. Gra jako usługa sama w sobie to najlepsza rzecz jaka się może zdarzyć graczom. Jedyny problem to przyjazne konsumentom finansowanie tego.

21.06.2018 08:41
18
odpowiedz
MadMaxPL
56
Konsul

R.I.P. Warner Bros.

21.06.2018 09:55
wytrawny_troll
19
odpowiedz
wytrawny_troll
77
Exactor
Image

Szczerze? Z produkcji tego molocha zainteresowały mnie trzy tytuły. Przez ostatnie 14 lat. F.E.A.R i pierwsze dwa Batmany. Ponieważ ostatni to była porażka. Jakieś popłuczyny Jacksonowskie w stylu alternatywnego Mordoru kompletnie mnie nie interesują. Nowego lepszego od ostatniego Batmana się nie spodziewam od tego wydawcy. W sumie. Jak dla mnie, mogą już nie istnieć. Zresztą mało od nich kupiłem przez ostatnie lata. Zero straty. Powodzenia życzę.

post wyedytowany przez wytrawny_troll 2018-06-21 09:56:07
21.06.2018 10:06
😂
20
odpowiedz
morawcik89
3
Junior

Superman (o ile faktycznie powstaje) będzie latał po "doładowaniu" :D

21.06.2018 15:25
21
odpowiedz
zanonimizowany1202555
53
Konsul

Warner Bros. stawia na hajs.

Macie, poprawiłem wam tytuł. :D

Wiadomość Warner Bros. stawia na gry jako usługi