Cyberpunk 2077 – pierwsze konkrety na temat rozgrywki
Nie do końca wiem czy przeszkadza mi brak widoku TPP, w sumie coś mnie w tym gryzie. Najprościej by było jakby dali wybór jak w TES czy nowych Falloutach. Gdybym miał wybierać wybrał bym raczej TPP ale z drugiej strony dajcie REDom zrobić coś nowego, coś po swojemu. Dajcie im zaufanie (albo nie), zamiast jojczeć, przyjdzie co do czego to będziemy oceniać - jak będzie co oceniać. Ogólnie mocno czekam aż w końcu pokażą publicznie coś z tej gry, na razie to jest dla mnie dalej totalnie nic nie wiadomo.
Tutaj naprawdę duży problem jest w tym że w ciągu pięciu ostatnich lat każdy zainteresowany zdążył sobie swoją wizję tej gry już wyrobić. Poza tym totalnie idiotyczne porównania do Wiedźmina 3... agrh.
I kolejnym problemem jest to że REDzi na pewno starają się mocno czerpać z pierwowzorów a uniwersum Cyberpunka jest kompletnie nie znane ludziom którzy na temat trailera z gry się wypowiadają :) Ogólnie ja też nic o tym nie wiedziałem do wczoraj ale, no kurde, wierzę że tam wiedzą co robią i dostaniemy świetną, nową, wyznaczającą nowe standardy grę.
lol
niezla drama.
wczoraj: brak mrocznosci.
dzisiaj: brak tpp
nie moge sie doczekac, co przyniesie jutro?
Strasznie liczyłem na widok TPP. Niestety, ale ta wiadomość zabiera mi tak z 50% podniecenia w związku z grą. FPP jest ok, ale jednak od poczatku nastawiałem się na TPP. Tylko Fallout 3 udało mi się ukończyć z RPG-ów FPP i to też... sporą część gry przechodząc w tym koślawym widoku TPP.
FPP i brak konkretnej głównej postaci z charakterem w stylu Geralta to dla mnie ogromni cios. Nie było jeszcze gry w której gramy awatarem, która by mnie wciągnęła i zaangażowała fabularnie.
Wiedźmin przez Geralta sporo tracił. Bohaterzy o tak określonym charakterze (w tym wypadku przez książki) nie nadają się do rpg. Bo głupio dokonywać wyborów niezgodnych z wizją bohatera :P
najprostszy przykład Triss i Yen. W grach zrobili za ciekawą Triss a za to Yen była mocno wkurzająca. I na siłę za pierwszym przejściem wybrałem Yen bo kanonicznie.
Dobrze przygotowana fabuła z grubsza określonym bohaterem pozwoli na lepszą imersję :P
Jeśli będzie coś w stylu Sheparda z ME to jeszcze ujdzie jednak nadal jestem zawiedziony bo zawsze powtarzali jak ważne jest żeby gra miała konkretnego bohatera.
Chyba najśmieszniejsze jest to, że o FPP największy buldupy maja ludzie, którzy napierdzielali w Skyrima w identycznej perspektywie.
Grałem w skyrima w TPP przez większość czasu, tam był wybór widoku zresztą nie ma większego znaczenia bo fabułą, postacie, dialogi to drewno.
FPP to jedyne wyjscie przy grze w której będą wysokie budynki i eksploracja w pionie. Jak chciałbyś to zrobić dobrze na TPP ? W Dishonored widać, że taki widok do eksploracji pionowej się sprawdza świetnie.
"FPP to jedyne wyjscie przy grze w której będą wysokie budynki i eksploracja w pionie. Jak chciałbyś to zrobić dobrze na TPP ? W Dishonored widać, że taki widok do eksploracji pionowej się sprawdza świetnie."
holi szit...to przez tyle lat niewłaściwie graliśmy w Assasyna :D
holi szit...to przez tyle lat niewłaściwie graliśmy w Assasyna :D
Zastanów się nad tym co mówisz. To ma być RPG, będzie tam dużo zbierania różnych pierdół. W Assassinie momenty w których znajdowaliśmy się w budynkach trwały 5-6 sekund kiedy to przebiegaliśmy przez nie żeby wyskoczyć z drugiej strony. Ponadto w Cyberpunku będzie możliwość wchodzenia do (większości?) budynków, zakładam, że nie będą one wyglądały jak w Unity czyli typowe kopiuj-wklej.
wut wut wut? :)
w trzecim Wieśku co krok ciągle coś zbieraliśmy i właziliśmy do każdej chaty zabitej dechami - nie przypominam sobie, żeby były problemy z kamerą i sterowaniem, tak więc mute point :)
No jak nie będzie TPP to lipa. Granie w grę RPG w pierwszej osobie to koszmar. W TESy czy Fallouty nie potrafię grać w trybie FPP.
Ważne, żeby główny bohater gadał. Możemy sobie go stworzyć w kreatorze ale ważne żeby gadał.
Co do FPP, ktoś słusznie zauważył na reddicie:
I liked Kyle’s remarks about the density and verticality of Night City, a first-person perspective makes a lot of sense that way.
Jak sobie wyobrażacie spoglądanie w górę ogromnego wieżowca w TPP? Spomiędzy kolan czy jaj bohatera?
Dla mnie to najgorsza informacja na temat tej gry liczyłem, że skoro będzie rozbudowany edytor postaci to będę mógł ją widzieć. Mamy już cyberpunkowego deus exa w fpp liczyłem, że wreszcie zagram w cyberpunk w tpp. Moim zdaniem powinni to zrobić jak w gta czyli dać ludziom wybór bo wtedy wszyscy byliby zadowoleni.
TPP chyba sobie żarty robią. Po co tak szeroko rozwinięta customizacja postaci jak tylko ją zobaczymy w cut scenach? Śmiech na sali. Tylko trzy klasy to kolejny zawód. Walka jak w wiedzminie 3, a czy walka to nie był główny zarzut dla tej gry? Sporo strzelania, myślałem, że gra skupi się bardziej na fabule a tutaj tępa strzelanka, jakby to było w tpp to jeszcze bym zdzierżył, ale w fpp to masakra. Gra leci z mojej wishlisty, może kupię na przecenie.
FrankerZ: "Sporo strzelania, myślałem, że gra skupi się bardziej na fabule a tutaj tępa strzelanka (...)"
O proszę, kolejny Nostradamus.
Zastanawia mnie jak wyglądał ciąg logiczny utworzony na potrzeby wykreowania takich wniosków :-)
Przecież redzi wiele razy już powtarzali że to będzie przede wszystkim RPG, nie żaden FPS. Niech cię trailer nie zwiedzie.
Cutscenki lub widok 3 osoby jak w skyrimie będą.
Jak sobie wyobrażacie spoglądanie w górę ogromnego wieżowca w TPP? Spomiędzy kolan czy jaj bohatera?
Znakomicie, gra FPP zawsze daje mi większą możliwość immersji w całej grze. Świat będzie tutaj na tyle rozbudowany i ciekawy, że wejście w ten klimat może sporo dodać do ogólnego odbioru gry. Popieram również pomysł z zarysowanym bohaterem, który jednak dostanie możliwości personalizacji według naszych upodobań. Wolę, gdy w RPGach postać jest wstępnie zarysowana, ale nadal mamy możliwość wyboru tego kim jest, jak będzie się zmieniać itd.
Szczerze mówiąc to z każdą zapowiedzą, z każdą informacją jaram się coraz bardziej. Ta gra naprawdę może stać się hitem tej generacji, nic tylko czekać na jej premierę ;)
Widać z trailera, że ta gra w TPP byłaby zbyt przepełniona i trudna w nawigacji.
Nie do końca wiem czy przeszkadza mi brak widoku TPP, w sumie coś mnie w tym gryzie. Najprościej by było jakby dali wybór jak w TES czy nowych Falloutach. Gdybym miał wybierać wybrał bym raczej TPP ale z drugiej strony dajcie REDom zrobić coś nowego, coś po swojemu. Dajcie im zaufanie (albo nie), zamiast jojczeć, przyjdzie co do czego to będziemy oceniać - jak będzie co oceniać. Ogólnie mocno czekam aż w końcu pokażą publicznie coś z tej gry, na razie to jest dla mnie dalej totalnie nic nie wiadomo.
Tutaj naprawdę duży problem jest w tym że w ciągu pięciu ostatnich lat każdy zainteresowany zdążył sobie swoją wizję tej gry już wyrobić. Poza tym totalnie idiotyczne porównania do Wiedźmina 3... agrh.
I kolejnym problemem jest to że REDzi na pewno starają się mocno czerpać z pierwowzorów a uniwersum Cyberpunka jest kompletnie nie znane ludziom którzy na temat trailera z gry się wypowiadają :) Ogólnie ja też nic o tym nie wiedziałem do wczoraj ale, no kurde, wierzę że tam wiedzą co robią i dostaniemy świetną, nową, wyznaczającą nowe standardy grę.
Nie rozumiem jak można w ogóle się tego czepiać. FPP zawsze sprawia, że bardziej się czuje grę. Bardziej człowiek czuje się wewnątrz świata. Przy wysokich budynkach jest to tym bardziej ważne. Kurcze w Dishonored nikt się nie czepia, że jest FPP. A tam poziom wczucia się w świat jest duży. FPP na zawsze w moim sercu od czasu deus exa i morrowinda.
szkoda że w fpp też bym wolał w tpp grać. Ale dam kredyt zaufania tej grze. Ps nie wiem jak inni ale ostatnio próbowałem zagrać w Deuxa ale nijak mi nie podchodzi
w takim świecie z wysokimi budynkami itp. fpp to po prostu konieczność, ale trzecia osoba będzie w cutscenkach i pewnie w rozmowach wiec całkiem przyjemny kompromis
Czytałem opinie ludzi oglądających demko. Podobno jest sztos. Cieszy mnie, że zdecydowali się na FPP, bo dzięki temu system walki na tym na pewno nie ucierpi a i postać będzie można w cutscenkach obejrzeć. To teraz żeby tylko nie było "zmiany wizji artystycznej", żeby dodali latające pojazdy jako możliwe środki transportu i będzie super
Dla mnie kamera nie ma żadnego znaczenia. Taka jest ich wizja i tyle. Ważniejsze jest to czy gameplay i historia będą ciekawe.
Wszystko fajnie, ale ja również uważam, że powinien być do wyboru widok TPP. Odbiera to "smak" i nieco sens kreacji postaci, którą równocześnie REDzi zaoferują. Można ich trochę o to pocisnąć na forach, może coś zmienią jeszcze... :D
Co do FPP, ktoś słusznie zauważył na reddicie:
I liked Kyle’s remarks about the density and verticality of Night City, a first-person perspective makes a lot of sense that way.
Jak sobie wyobrażacie spoglądanie w górę ogromnego wieżowca w TPP? Spomiędzy kolan czy jaj bohatera?
Nie rozumiem jak można w ogóle się tego czepiać. FPP zawsze sprawia, że bardziej się czuje grę. Bardziej człowiek czuje się wewnątrz świata. Przy wysokich budynkach jest to tym bardziej ważne. Kurcze w Dishonored nikt się nie czepia, że jest FPP. A tam poziom wczucia się w świat jest duży. FPP na zawsze w moim sercu od czasu deus exa i morrowinda.
To zależy co to za gra. Takiego Asasyna przecież w FPP nie dałoby się zrobić. Dying Light z kolei nadaje się tylko do FPP. Gry RPG z reguły są lepsze w TPP. Jeżeli jest kamera z tyłu i widzimy naszą postać w świecie to to sprawia że bardziej czuje się grę i zwiększa immersję.
kęsik: Takiego Asasyna przecież w FPP nie dałoby się zrobić.
Jesteś pewien? Zazwyczaj dzieje się tak, że ktoś mówi, że czegoś się nie da, potem przychodzi ten, który o tym nie wie i to robi :-)
Kiedyś mówiono, że nie da się zrobić dobrego RPG w otwartym świecie, połączyć sandboxa z opowieścią, a potem nastał Wiedźmin 3 ;-)
Dying Light z kolei nadaje się tylko do FPP.
Jak wyżej.
Gry RPG z reguły są lepsze w TPP.
Gry RPG są lepsze jeśli mają ciekawy i spójny świat, przemyślaną mechanikę, niegłupią i zajmującą opowieść, porządnie rozpisane dialogi, scenariusze i postacie. Perspektywa widoku to sprawa drugorzędna dla RPG.
Jeżeli jest kamera z tyłu i widzimy naszą postać w świecie to to sprawia że bardziej czuje się grę i zwiększa immersję.
To zależy od upodobań. Lubię każdą perspektywę w grze jeśli jest solidnie w niej zaimplementowana.
Z ewolucyjnego punktu widzenia naszą naturalną perspektywą jest FPP i to ona powinna tworzyć lepszą imersję.
Myślę, że to kwestia złożoności implementacji takiego widoku do gry - czy idzie się na łatwiznę i robi "płaski widok" czyli tylko łapy i to co w nich trzymasz niezależnie jak obrócisz wirtualną głowę, a czynności zastępowane są kursorami albo wykonywane przez niewidzialne ręce, czy też idzie się na całego i implementuje "całe ciało" do gry tak, byś przy obrocie głowy widział odpowiedni jego fragment, jak w rzeczywistości - jaką masz aktualnie kurtkę na sobie (jej przód rzecz jasna :-) ), zwisające z szyi łańcuchy bujające się przy ruchu jeśli takowe nosi twój awatar, a jeżeli założy okulary przeciwsłoneczne to obraz nieco ściemnieje. Widzisz jak ręce otwierają drzwi, symulują wykonywanie danej pracy chociaż w uproszczonej wersji. Pomarzyć można... :-)
w przypadku gier RPG tryb TPP jest bardzo zasadny i trudno się dziwić głosom rozczarowania.
RPG to przede wszystkim kreowanie swojej postaci... jeśli jej nie widzisz to ciężko się z nią "zżyć".
Lubię w grach kosmetykę kierowanej przeze mnie postaci, nie tylko podciąganie statystyk i cyferek w atrybutach. To jest nieodłącznym elementem gier RPG.
Malaga
w przypadku gier RPG tryb TPP jest bardzo zasadny i trudno się dziwić głosom rozczarowania.
Rozumiem to i Redzi pewnie też. Dlatego w dialogach i przerywnikach będzie chyba widać naszą postać bardziej.
Lubię w grach kosmetykę kierowanej przeze mnie postaci, nie tylko podciąganie statystyk i cyferek w atrybutach.
Ależ ja też to lubię, nie mam zamiaru temu zaprzeczać.
To jest nieodłącznym elementem gier RPG
Ale zazwyczaj nie ma on żadnego znaczenia dla świata gry, bardzo rzadko wprowadzana jest reakcja otocznia na wygląd prowadzonego avatara, więc kosmetyka oraz wygląd postaci są tylko i wyłącznie wizualizacją wizji jaką gracz ma w swojej głowie na temat swojego wirtualnego bohatera. Na dobrą sprawę może w tej głowie pozostać, a dobrze zrobione RPG na tym nie ucierpi.
Grasz w cRPG, rozwijasz swoje statystyki i ekwipunek, ponieważ wiesz, że mają znaczenie w wirtualnym świecie przez który podróżujesz. Spędzasz pół dnia nad edytorem postaci po to by to co stworzysz nie miało żadnego wpływu na ten świat i mechanikę zabawy oprócz... walorów estetycznych ;-)
I po raz kolejny napiszę, ja również lubię zabawę kreatorem postaci :-)
Mówca Umarłych
Kosmetyka postaci jest dla gracza - tak było od zawsze. Po co mamy transmogi w WoW, Diablo 3, Path of Exile, Warframe?
Nie wpływają na rozgrywkę, ale cieszą oko, gracze to lubią. O ile nie jarają mnie sklepy gdzie można się przebierać (vide Watch Dogs czy GTA) o tyle w przypadku zdobytego uzbrojenia zwłaszcza w settingu sci-fi możnaby nieźle "poświrować".
Niestety twórcy nas tego pozbawiają.
Rzucanie mi kości w stylu "będziesz miał cutscenki żeby siebie obejrzeć" to nie dla mnie. Pisanie o większej immersji... no coż z immersją jest jak z klimatem - nie dyktuje tego kamera a atmosfera wykreowana przez twórców.
Parkour dało się zrobić w TPP (Assasin's Creed) i w FPP (Mirror's Edge) i nie twierdzę, że będzie źle, będzie jedynie bezosobowo. Tak jak w każdym FPP.
Malaga: (...) i nie twierdzę, że będzie źle, będzie jedynie bezosobowo. Tak jak w każdym FPP.
Dla mnie dziwnie to brzmi w odniesieniu zwłaszcza do gry RPG - jakby osobowość kreował jedynie wygląd (który nadal można stworzyć we własnej głowie), a nie reakcje na wydarzenia. Nie sądziłem, że potrzeba posiadania cały czas przed oczami widoku swojej postaci, aż tak bardzo jest graczom potrzebna.
Nigdy nie zrozumiem niektórych ludzi. Jak na razie nikt (oprócz zamkniętego pokazu) nie widział gameplaya z gry a już jest narzekanie.
Ci narzekający to fanboje Wiedźmina, oni chcieli po prostu klona Wiedźmina w nowym settingu, każda różnica w gameplayu spotka się z krytyką i myślę że CDProjekt zdaje sobie z tego sprawę. Mam tylko nadzieję że nie ugną się pod tym płaczem i nie dodadzą TPP do gry jeżeli to nie pasuje do ich projektu.
Histeryzowanie z powodu fpp jest oczywiście przegięciem, ale naprawdę nie można komentować faktów na temat gry? :) Bez przesady, ludzie mają chyba prawo odnosić się do potwierdzonych aspektó (niczego ostatecznie nie przesądzając). Pozytywnie, jak i negatywnie.
Jasne że mogą komentować, ale większość osób mocno przegina, już widziałem w kilku miejscach nawoływania do stworzenia petycji i zaspamowania CDProjektu żądaniami TPP. Ktoś w CDP może stwierdzić że nie chcą robić sobie wrogów ze sporej ilości fanów, dodadzą na siłę TPP, później może się okazać że część mechanik nie działa dobrze w TPP dlatego zostaną wycięte/zmienione i gra może na tym stracić.
Racja, zgadzam się. Sam odruchowo nieco się z początku skrzywiłem, ale trzeba zaufać w to, że robią to w konkretnym celu.
Mnie tam cieszy FPP. Pamiętam jak dodano FPP do GTA V – dało się grać, ale było czuć, że gra nie jest zaprojektowana z myślą o takiej perspektywie. Teraz jak rozumiem robią wszystko od podstaw pod FPP, więc może wyjdzie z tego taki lepszy Deus Ex Mankind Divided z dużym otwartym światem.
Źródło obrazka: https://twitter.com/DoinkthePunk/status/1006626202231169024
Dzięki wielkie, Redzi. Pokazujecie po kilku latach zlepek scen landscapowych i wycinków z przerywników bez żadnego gameplaya, a potem udostępniacie dziennikarzynom kawałek gry tylko po to żeby głosili ochy i achy, a gracze dalej nie mają żadnego normalnego materiału. Wielkie dzięki!
Po jakich kilku latach? Dwa lata od kiedy na poważnie zajęli się grą nazywasz z wielką pretensją "kilkoma latami"? Tak wielkich gier nie tworzy się w kilkanaście miesięcy, tu potrzebna czasu.
Poza tym jeżeli nie masz nic wielkiego do pokazania światu, to pokazujesz to jedynie mediom. Już widzę jak wypuszczają niedopracowany gameplay ze wcześniej alphy, która momentalnie zostaje zjedzona przez internautów. Coś takiego byłoby klasycznym marketingowym strzałem nawet nie w kolano, a w potylicę.
Jeśli będzie wybór pomiędzy skradaniem i otwartym strzelaniem, jak w Deusach, to super.
To super. Nie wyobrażam sobie brak skradanki w cyberpunk. :)
Jedynie mam nadzieję, że jak ktoś wybrał rozwiązanie skradanki, to będzie przez całą grę bez przymusowe walki (bossowie w Deus Ex, pozdrawiam).
Uwielbiam widok FPP bo moim zdaniem w takiej grze znacznie podwyższy immersję doświadczania świata.
Jak na razie jestem mocno zawiedziony cyberpunkiem.
Powiedzieli, że dadzą w grze kamerę FPP a cutscenki TPP, pamiętając ile cutscenek było w wiedzminie uważam, że to będzie jedno wielkie psucie imersji i nic więcej.
Oryginalny cyberpunk 2020 miał 9 klas, natomiast tutaj pozostają 3 główne, a wszystkie pozostałe ciekawe i mogące zapewnić niesamowitą oryginalność gry zostały zepchnięte na drugi tor.
Chciałem pograć klasą "policjanta", "dziennikarza" i "korposzczura", wszystkie one wydawały się niesamowicie ciekawe i teraz zostały zepchnięte na drugi tor.
Jestem rozczarowany, nie czekam już teraz zbytnio na cyberpunka bo wygląda na to, że się nią tylko rozczaruje.
Zgadzam się z pierwszym punktem. FPP przerywane cutscenkami TPP to najgorsze połączenie. FPP pozwala wczuć się w postać, zwiększa immersję, poczucie że jesteśmy częścią świata gry, a nie tylko obserwujemy go z zewnątrz jak jakiś film. Niestety takie cutscenki wyrywają gracza z butów postaci i zupełnie psują wczuwkę. Przerabialiśmy to w ostatnim Deus Eksie, a ostatnio także w Wolfensteinie 2.
Gdyby mieli zaimplementować w grze zarówno możliwość grania płatnym zabójcą i policjantem to wyszedłby co najwyżej Skyrim. Gra byłaby bardzo rozwodniona, to było oczywiste że nie przeniosą 1 do 1 wszystkich mechanik i możliwości. Przyjmijmy że byłaby możliwość grania na przykład dziennikarzem. Na czym miałaby polegać kampania w grze RPG akcji? Wchodzilibyśmy do pomieszczenia gdzie kogoś zabito i okładali pałką dopóki nie wystąpią przed kamerą? Musieli mocno sprecyzować co nasza postać będzie robić, bo nie są Mistrzami Gry, którzy mogą reagować na bieżąco na nasze poczynania. Jak chcesz mieć multum możliwości i jednocześnie dużą jakość każdej z nich, to zostają tylko gry papierowe.
,Gdyby mieli zaimplementować w grze zarówno możliwość grania płatnym zabójcą i policjantem to wyszedłby co najwyżej Skyrim,,
Czyli bardzo dobra gra by wyszła xd.
Wyszła by pozbawiona ciekawej fabuły, postaci i dialogów minecraftopodobna papka która zyskała popularność tylko dzięki modom i temu, że większość durnych graczy woli napie*dalankę od fabuły i klimatu.
Klimatu i lore może nie, ale gdyba fabuła Cyberpunka była jak ta w Skyrimie, to siedziba Redów stała by się celem zamachów terrorystycznych.
Na to czekałem, więc jestem zadowolony.
Nie wyobrażam sobie tej gry w TPP, w sumie identyczna sprawa w przypadku Deus Ex.
Osobiście wolę FPP ale jak będzie TPP to też fajnie. Podejrzewam zresztą, że będą oba tryby. Mam tylko nadzieję, że poruszanie się będzie zrobione tak dobrze jak w Mirror's Edge i Dying Light.
Mam pytanie do znających system Cyberpunk 2020. Można tam ulepszać ciało tylko poprzez wszczepy, protezy itp. czy są też dostępne modyfikacje genetyczne?
Niektórzy na tym forum chyba chcieli by żeby Redzi wydawali co 2-3 lata kolejnego Wiedźmina, bo przecież niczego innego nie mogą sobie wyobrazić.
FPP bardzo mnie cieszy, w Deus Ex pasowało idealnie. No ale jak odzew będzie duży, to może nie na początku, ale w jakimś darmowym DLC dodadzą opcjonalny tryb TPP, wątpię żeby dodali to na premierę.
Natomiast o rozbudowanie postaci bym się nie martwił. Mamy predefiniowanego bohatera, którego lekko personalizujemy. No a potem będziemy mieli zapewne kilka, kilkanaście opcji dialogowych którymi będziemy sami personalizować naszą postać. W Wiedźminie przecież było tak samo. To jak się Geralt zachowywał w trakcie gry przecież zależało w znacznej mierze od nas, nie licząc wątków np. Ciri. W przypadku Cyberpunka pewnie nie będzie znacznych ograniczeń, w stylu że musimy lubić Ciri, tylko ogólne zamiary bohatera.
Właśnie o rozwój postaci ja się najbardziej martwię. Jest to element który we wiedźminie 3 był beznadziejny mam nadzieję, że zrobią porządne drzewko w którym faktycznie będzie o czym decydować. Nie musi być dużo no ale drzewko jakieś.
Na to też liczę, chociaż jak drugi raz grałem w Wieśka to rozwój postaci mi się trochę bardziej spodobał, to jednak wciąż jest on nieprzystający do gry RPG.
Trochę szkoda, że musimy im wierzyć na słowo... znowu. Trailerek bardzo mi się podobał, ale liczyłem na jakiejś fragmenty rozgrywki.
A od trybu FPP w cRPGach bardziej nie trawię tylko jednej rzeczy - narzuconego przez twórców przeskakiwania między FPP i TPP. Dla mnie to zabija immersję i wolałbym, żeby się zdecydowali na jeden sposób obserwacji świata. Idą na łatwiznę jak twórcy Rage 2...
Na szczęście nie posłuchali jedynych prawdziwych koneserów gatunku i nie dali, jak za króla Ćwieczka, rzutu izometrycznego...
TPP, FPP sranie w banie... Prawda jest taka, ze jezeli redzi nie dadza opcji zmiany na TPP to w przeciagu 48 godzin od wydania gry powstanie mod, ktory wam to umozliwi. No chyba, ze gracie na konsoli - w takim razie dobrze wam tak przegrywy xD
CD Project powinno zdecydowanie brać przykład z Bethesdy - jak Cyberpunk będzie miał takie dialogi i możliwość podejmowania decyzji jak w Fallout 4 czy w zapowiadanym Fallout 76 to jestem spokojny ;-)
"jak Cyberpunk będzie miał takie dialogi i możliwość podejmowania decyzji jak w Fallout 4 czy w zapowiadanym Fallout 76 to jestem spokojny"
Czyli będziesz spokojny kiedy Cyberpunk będzie miał płytkie dialogi i decyzje które nie mają znaczenia? xD
CD Project powinno zdecydowanie brać przykład z Bethesdy (...)
Niech bogowie gier mają nas w swojej opiece, by nigdy to nie nastąpiło.
"(...) - jak Cyberpunk będzie miał takie dialogi i możliwość podejmowania decyzji jak w Fallout 4 czy w zapowiadanym Fallout 76 to jestem spokojny ;-)"
Wyjątkowo ostry dowcip ^^
Ale ból dupy że nie ma gameplayu. To pokazuje jaki jest hype. Ale rozumiem Redów. Boją się, że jak pokażą demo to zaraz będą się czepiać. Lepiej pokazać już w pełni odpicowany gameplay.
No z tym się muszę zgodzić. Coś by pokazali nie tak i od razu fala hejterów by przypłynęła. Z drugiej strony mogą pójść w stronę ubisoftu i pokazać dokładnie to co chcą zobaczyć fani.
Czyli wyreżyserowany film.
Ja mam wrażenie że ci wszyscy hejterzy zostali opłaceni przez Squere Enix - bo są zazdrośni że im Deus Ex nie wyszedł xD
Oby gra wyszła minimum za 7 lat bo wymagania będzie miała kosmiczne. Trzeba będzie zbierać na nowy kompiuter.
Mnie się bardzo to podoba. Tryb FPP doda sporo więcej immersji w świecie cyberpunku. TPP możliwe ze zostanie dodane po premierze albo moderzy załatwią sprawę.
Moim zdaniem nie ma co mieć ból 4 liter o rozgrywkę do póki jej nie zobaczymy. Myślę że CDP R zrobi grę którą każdy będzie pamiętać przez dłuugi czas i się nie zawiedzie.
Tekst to tylko puste słowa, nie odzwierciedlają tego co zobaczymy na ekranie. Gra może być na tyle dobra że każdy kto rozpocznie przygodę nie będzie więcej narzekał na ustawienie kamery czy ilość akcji.
Na informacjach z powyzszej listy sie nie konczy .
W trakcie walk bedzie mozna korzystac z bullet time i skanowac przeciwnikow jak w Watch Dogs
I jeszcze jedna bomba .
Beda mozliwe loty na ksiezyc w celu wykonywania kontraktow .
Niektórzy jednak za bardzo chcą w tym widzieć Wiedźmina. Jak słusznie osoba z RED powiedziała trzecia osoba pasuje do świata wiedźmina, natomiast do Cyberpunka sprawa wygląda inaczej. Fajnie, że jednak nie będzie tylko FPP przez całą rozgrywkę.
Głupio trochę że jest możliwość tworzenia postaci. Powinna być do wyboru z góry albo facet albo kobita. To nie The Simy gdzie oglądamy postać non stop. Jeżeli ma być tryb pierwszej osoby to na grzyb taka duża personalizacja postaci. Chyba chcą zrobić z tej gry GTA z przyszłości.
Płeć i to, co na sobie nosisz wpływa między innymi na relacje z NPC. Jak będą Cię odbierać i jakie będa mieć do Ciebie nastawienie.
Vamike
Graliśmy już wielokrotnie awatarem i to zawsze szkodziło fabule i dialogom. Postać bez charakteru to nie postać.
No wiecie w Divinity 2 można stworzyć postać przy pomocy specjalnych tagów które wpływają na to jak się do nas odnoszą NPC i dają nam nowe kwestie dialogowe. Tutaj też będziemy mogli wybrać kilka historii, które są właśnie niczym innym jak tagami. Przecież chyba nikt nie liczył że jak zrobimy naszej postaci w kreatorze siwe włosy to będą się do nas zwracać "siwowłosy".
Charakter w wielu grach RPG tworzysz postaci sam, są od tego wyjątki ale przeważająca większość nie ma z góry narzuconego charakteru.
To super realizm. Dlaczego rodząc się nie mamy możliwości decydować o kolorze oczu, fryzury, długości elementów ciała itd. Jak zacznę we wszystkich strzelać to jakie mogą być moje relacje z innymi osobami ? No chyba że tak będziemy myśleć:
Zabij jednego człowieka, a będziesz mordercą. Zabij miliony, a nazwą cię zdobywcą. Zabij wszystkich, a będziesz bogiem.
@Lord
No właśnie chociaż czasem takie zmiany wygladu nie sa wskazane najlepiej gdy bohater startuje jako kompletny noname w swoim świecie...
Akurat w Wiedzminie był Geralt i wszyscy go znali jako Geralta wiec tam moze nie do konca to pasowało zreszta z tego co pamietam mozna podczas rozgrywki zmienic fryzure:)
"Bohater będzie najemnikiem podejmującym się rozmaitych, często niebezpiecznych zleceń. To, które zadania zrealizujemy, a które ominiemy szerokim łukiem, ma zależeć wyłącznie od nas". Czyli jednak "Wiedźmin 2077".
Oho, widziałem wszędzie mnóstwo hejtu o FPP.
Ta gra nie ważne jak dobra będzie komercyjną porażką. Debilna decyzja by zrobic z tego FPS.
Protip: To, że czegoś chcesz nie czyni Twoich słów automatycznie prawdą. CP2077 może być sukcesem większym od Wiedźmina.
Przecież jasno i wyraźnie zaznaczyli że tryb FPP nie czyni z ich gry FPS. Dishonored to dla ciebie też jest FPS?
Redzi lubią zaskakiwać więc mam nadzieję że finalna wersja gry będzie dwa tryby kamery pomiędzy którymi będziemy mogli się swobodnie przełączać. To daje pełną imersję i nadaje inny wymiar zabawie a Cyberpunk 2077 z pewnością będzie dziełem dopracowany i w niektórych aspektach wizjonerskim nadającym nowe trendy w grach. Czekam z niecierpliwością.
Nie wiem po co marnuje czas na śledzenie informacji o Cybernpunku? Nie dość, że wyjdzie najszybciej za 2 lata, to jeszcze w tym(oraz przez kolejną dekadę) czasie nie będę mieć sprzętu zdolnego go utrzymać. Ale pewnie i tak zagram w tą grę szybciej niż w Half-Life 3.
Byłbym w stanie się założyć o dowolną kwotę że wyjdzie szybciej niż za dwa lata. A to dlatego że redzi mówili od samego początku że kampania marketingowa będzie szybka i intensywna, skoro już teraz pokazali o co ma chodzić, to na premierę nie trzeba będzie długo czekać.
Serio, aż taką niedogodnością będzie widok FPP? W takim razie jak to się ma do całej serii TES, gdzie przy mglistej zapowiedzi VI niektórym popuściły zwieracze z zachwytu?
O widok się absolutnie nie czepiam, to rzecz drugorzędna, tutaj twórcy mają ode mnie wolną rękę ;-). Zresztą akurat FPP doskonale sprawdziło się w Deusach i stawiam dolary przeciwko orzechom, że w grze Redów też się sprawdzi.
Swoją drogą GOL ma dobrych informatorów :). O ile dobrze kojarzę, to jako pierwsi pisali, ładny kawał czasu temu, że będzie FPP.
Ale smęcicie o kamerze, jak telenowela.
Tymczasem pojawiła się zajawka gameplaya
https://www.youtube.com/watch?v=oWoI9oCqPfM
mam tylko nadzieję że główny wątek nie będzie się przeciągał jak w Wiedźminie3
to mi przypomniało...
może Redzi trzymają się twardo TPP i nie dają możliwości przełączania TPP/FPP żeby uniknąć sytuacji podobnej do kolegów z Dead Island?
https://www.youtube.com/watch?v=hXmZX8iz2SE
Poza tym ludzie porównują to do Skyrima i gier Bethsedy - tyle że w grach Beth animacje są ubogie i przełączanie kamery jest umożliwione, poza tym co by nie mówić o silniku - animacje są te same niezależnie czy w TPP czy FPP.
W innych silnikach (tych od Redów pewnie też) byłaby z tym masa grzebania i kosztów a i tak rezultat nie zadowoliłby wszystkich.
Polecam gre Neuro Hunter bardzo klimatyczna, zrobiona przez pare osób.
FPP - no i git, nie czekam już. Praktycznie nie gram w takie gry bo nie lubię i tyle.
Niech sobie będzie FPP byleby dali możliwość przełączenia na TPP jak w grach Bethesdy, choćby po to by móc podziwiać nowy ekwipunek/ubiór postaci.
Nie rozumiem narzekanie niektórzy o FPP. Graliście w Deus Ex i byliście zadowoleni? To czemu nie Cyberpunk? Widok bohater jak w filmie? Od czego są cut-scenki i momenty rozmowy?
Skradanki? Thief 1-3 oraz Deus Ex też mają widok FPP i dobrze to wyszło.
Dla mnie może być TPP albo FPP. Wszystko mi jedno, o ile jakość gry będzie na przyzwoitym poziomie.
Nie rozumiem narzekanie niektórzy o FPP. Graliście w Deus Ex i byliście zadowoleni?
Popełniasz ten sam błąd logiczny co większość komentujących tutaj, traktując wszystkich ludzi jako spójną grupę o jednolitych poglądach. Tak trudno zrozumieć, że ci, którzy narzekają teraz na FPP w CP 2077 to NIE SĄ CI SAMI LUDZIE, którym podoba się sposób obserwacji świata w serii DeusEx czy The Elder Scrolls?
Skradanki? Thief 1-3 oraz Deus Ex też mają widok FPP i dobrze to wyszło.
To tak nie działa. Tu nie chodzi o to, co się sprawdza i wychodzi dobrze, a co nie. Nie istnieją żadne rzeczowe argumenty mogące przemawiać za wyższością FPP czy TPP, bo oba ustawienia kamery mogą działać tak samo sprawnie i spełniać swoją rolę tak samo dobrze. Wszystko rozbija się gust i preferencje, nic więcej.
Dla mnie może być TPP albo FPP. Wszystko mi jedno, o ile jakość gry będzie na przyzwoitym poziomie.
Jak wyżej, dla ciebie tak, dla mnie nie. Żaden z nas nie ma w tej kwestii racji czy wyższości, obaj mamy jedynie własne preferencje i to nie podlega dalszej dyskusji, bo nikt nikogo nie przekona.
@Persecuted - więc z własnego gustu nakładasz na siebie ograniczenia, które każą Ci odrzucać gry, które nie są TPP ;) Bo lepiej jest z góry zakładać, że widok TPP jest dla Ciebie lepszy, więc świadomie rezygnujesz ze wszystkich gier FPP. Jeśli już grałeś wcześniej w gry FPP, to Twój argument słabnie.
Ja nie potrafię przebrnąć przez książki czy gry z gatunku sci-fi. Po prostu mnie nie kręcą i ich nie lubię bo w przeciwieństwie do fantasty w mojej głowie pojawia się ziarno mówiące o tym, że dana historia mogłaby być prawdziwa. To ziarno prawdziwości bardzo często się zaburza gdy pojawiają się śmieszne pojęcia i dziwne maszyny. Gdy mam w głowie przypuszczenie, że coś może być prawdziwe a później okazuje się że dostaję w twarz masę dziwnych pojęć i naukowo nierealistycznych zjawisk to psuje mi to w ogóle wrażenia z gry. Tak samo nie lubię FPP. Kojarzą mi się ze strzelankami, które zaś kojarzą mi się z bezmyślnym bieganiem po, cały czas, tej samej mapie z różnymi giwerami i z cały czas jednym celem.
Jednak znając historię studia, widząc ile ludzi przy tym pracuje i wiedząc jak wyglądają rozmowy o pracę w cd projekt, oraz widząc Wiedźminy z dodatkami z którymi spędziłem prawie 1000 godzin uznaję, że mam w głębokim poważaniu moje zastrzeżenia do sci-fi i FPP. Decyzja o FPP powstała już w 2013 roku, więc sięga samego początku istnienia pomysłu na tę grę. Sądząc po tym, mogę uznać że na pewno dopracowali ten aspekt. Ja im daję bezapelacyjnie szansę i nie tracę czasu na bycie malkontentem, który świadomie ogranicza się. Jeśli gra okaże się nie dla mnie - to ją odstawię - ale spróbuję i kto wie - może akurat oni mnie przekonają do sci-fi i FPP - w co chcę wierzyć ;)
@Up
Tylko że ja lubię i często ogrywam gry z kamerą FPP (powiedziałbym nawet, że FPSy stanowią dobre 50% gier z którymi się stykam), także to nie jest kwestia zamykania się na cokolwiek, czy wmawiania sobie czegokolwiek.
FPP nie lubię tylko w cRPGach, bo jest to gatunek wybitnie nastawiony na odgrywanie roli i budowanie więzi ze swoją postacią. A ja wzrokowcem i nie potrafię zbudować takiej więzi z kimś kogo nie widzę. Lubię patrzeć na mojego awatara w różnych sytuacjach, bo dzięki temu wiem kogo i jak mam odgrywać. Chcę znać sposób jego poruszania, gestykulacji, mimiki, manieryzmów itd. Chcę także śledzić zmiany stopniowo zachodzące w jego wyglądzie, ubiorze i uzbrojeniu, bo to daje mi poczucie awansu, stawania się kimś lepszym i ważniejszym w świecie gry.
Niektórzy tak mają, że wolą widok FPP (najlepiej z niemym i mało wyrazistym protagonistą), bo dzięki temu czują się tak, jakby to oni sami (we własnej osobie) wkroczyli do świata gry. Tak, jakby kierowana przez nich postać stawała się na czas gry nimi samymi i przejmowała ich cechy. Ja natomiast wolę proces odwrotny. Zamiast wprowadzać siebie do świata gry i pozwolić, by awatar stał się mną, wolę sam stać się awatarem i przyjmować jego cechy jako swoje.
Gdy gram np. w Mass Effecta, to JA staję się Shepardem, komandorem ludzkiej floty, widmem i zbawcą galaktyki. Nie chcę natomiast, by Shepard stawał się mną, bo ja - w przeciwieństwie do niego - do jego świata nie pasuję... Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe :).
Ale najgorszy dysonans wywołuje we mnie skakanie między widokami. Mieszanka FPP, TPP i cholera wie czego jeszcze, to dla mnie niszczący immersję koszmar.
Co do FPP, ktoś słusznie zauważył na reddicie:
I liked Kyle’s remarks about the density and verticality of Night City, a first-person perspective makes a lot of sense that way.
Jak sobie wyobrażacie spoglądanie w górę ogromnego wieżowca w TPP? Spomiędzy kolan czy jaj bohatera?
@Snicker96- a kto powiedzial,ze kamera musi byc daleko za graczem? rownie dobrze moze byc blisko, postac z lewej stron ekranu widoczna w 2/3 i wtedy wszystkie wysokie budynki obejrzysz tak samo
Jak sobie wyobrażacie spoglądanie w górę ogromnego wieżowca w TPP?
Eeee... normalnie, ruchem pada lub myszy? Czekaj, wydaję mi się, że ktoś, kiedyś już zrobił coś podobnego i wyszło mu to całkiem dobrze, hmm... A tak już wiem, to chyba DZIESIĄTKI GIER TPP z ostatnich 20 lat!
Między kamerą umieszczoną za bohaterem, a kamerą umieszczoną w jego głowie jest może 1 metr różnicy, także twierdzenie, że przez kamerę odsuniętą o 1 metr do tyłu (względem FPP) nie poczujesz monumentalizmu miasta, jest wierutną bzdurą.
Seria Gears of War, seria Assassin's Creed, seria Tomb Raider, The Division, seria Arkham, seria GTA czy The Last of Us jakoś sobie z tym radzą...
Mnie brak widoku TPP przeszkadza bardziej niż bym chciał tak naprawdę przyznać. Do gier zawsze podchodziłem, że wydaje rozkazy mojej głównej postaci, a nie, że to ja tam jestem. Poza tym ‘wychowałem się’ na Gothicu i klasycznych RPG’ach w widoku izometrycznym.
W Far Cry’e grałem i mogę zdecydowanie powiedzieć, że wszystkie mi się podobały choć przeszedłem do końca tylko trójkę. Nie powiem jednak, żeby była to moja ulubiona gra, bo daleko jej do tego. Zgaduje, że widok z kamery silnie wpływa na mój odbiór gry.
Nie jestem psychologiem, ciężko mi tu wyłożyć moje podejście o niby tak drobną rzecz chociaż tylko pozornie. W każdym razie widzę to mniej więcej tak:
Na filmach widzę bohaterów cały czas - zadowolony.
W książkach, wyobrażam sobie bohaterów i ich wygląd ciągle się znajduje w mojej świadomości. Mogę delektować się lekturą czytając wolno ‘obserwując’ w mojej wyobraźni każdy szczegół albo dość znacząco przyśpieszyć czytanie, jeśli zaczyna przynudzać. Ogólnie – zadowolony.
W grach TPP też ciągle widzę głównego bohatera – zadowolony.
W grach FPP nie widzę mojego bohatera i nawet jak wiem, jak wygląda, bo widziałem go w kreatorze postaci to zwykle akcja gry jest zbyt absorbująca żebym mógł wszystko widzieć z wygodnej dla mnie perspektywy tak jak to jest przy czytaniu książki (w końcu sam dostosowuje tępo czytania do własnej przyjemności). W grach TPP i w filmach autorzy nie pozbawiają mnie tego komfortu, że nie wiem co się dzieje z moją postacią. – NIE ZADOWOLONY!
Wiadomość, że nie będzie widoku TPP w Cyberpunku pozbawiła mnie całego entuzjazmu z jakim podchodziłem w stosunku do tej gry. Już wiem, że przedpremierowo na pewno nie kupie. Jeśli będzie wiele głosów, że zabawa jest wystrzałowa w kosmos to po premierze będę się zastanawiał nad kupnem (jeśli nie to dopiero z biedronki nabędę).
Piszę to wszystko bo jak to się mówi, ziarno do ziarna… (chyba nie jestem jedyny ubolewający nad tą ponurą rewelacją) Twórcy mają w końcu dwa lata, żeby zmienić zdanie i wprowadzić jakieś opcje zmiany trybu.
Póki co, żegnaj Cyberpunk do 2020… (może).
Rozumiem Cię. Widok zdobyte zbroje na bohaterze tylko poprawi mi smak. Taki przykład. :)
Ale daj szansę Cyberpunk i warto wypróbować. ;)
Ja mam IDENTYCZNIE, też zawsze wyobrażam sobie postacie w książkach i w grach ich widok jest dla mnie ogromnie ważny, na tyle ważny że zrezygnowałam już z bardzo dobrze ocenianych gier po godzinie grania albo nie zagrałam wcale bo nie umiem się wczuć. Rozumiem Twój ból. Ech...
Spokojnie drodzy gracze. Po premierze wyjdą odpowiednie mody i będzie cyberpunkowy wiedźmin. W czym problem?
Po za tym nie bójcie się będzie oglądać swojego bohatera bardzo wiele razy - nawet tak CP napisał.
Wszyscy co widzieli demo na e3 za zamkniętymi drzwiami sobie tylko chwalą, nie ma stamtąd żadnego głosu krytyki, a to już coś znaczy.
@Up
Coś ty się tam uczepił, żeby wszystkich przekonywać do tego widoku FPP? Zrozum wreszcie, że próbujesz dokonać niemożliwego. Starasz się argumentować i racjonalizować wyższość jednego widoku nad drugim, ale to ci się zwyczajnie nie uda. Czemu? Bo to NIE JEST KWESTIA ARGUMENTÓW, a jedynie gustu. Na podobnej zasadzie nie przekonasz nikogo, że kolor zielony jest ładniejszy niż niebieski, albo że góry są piękniejsze niż morze. O tym decydują osobiste preferencje, nie argumenty.
A co do modów to zapomnij. Żaden modder nie wynajmie studia mo-cap i nie stworzy od podstaw animacji poruszania się postaci (a to właśnie należałoby zrobić).
Ziarno do ziarna.... i co? Chyba nie jesteś na tyle naiwny, że większość ludzi jest tak ograniczona, aby przejmować się czymś takim jak perspektywa w grze? Liczą się inny aspekty, a FPP jest tu czymś naturalnym i Deux Ex jest tu dobrym przykładem.
Te życiowe problemy niektórych graczy.
@up
Łatwo można wywnioskować z mojego postu, że przejmuje się czymś takim jak perspektywa w grze co czyni mnie według ciebie ograniczonym, ale jednocześnie masz nadzieję, że nie jestem naiwny, żeby myśleć, że większość ludzi jest równie ograniczona co ja?
Uważam, że wyrażanie swojego głosu jest istotne, każdy głos, który przedstawia jakiś argument ma jakąś wartość, nawet jeśli niewielką. Istnieje szansa, że dany głos odniesie określony sukces (mały lub duży). Te głosy są jak wspomniane ziarna. Naiwny, żeby liczyć, że mój głos przechyli szale? Absolutnie nie. Ale moje ziarnko/głos dodaje wagi do ‘wiadra’ z innymi głosami. Być może sprawa jest z góry stracona, ale nie przejmuje się tym za bardzo, bo zainwestowałem tylko jedno ziarno. Moje życie się będzie szczęśliwie toczyć dalej niezależnie od tego jaka będzie ta gra i czy w ogóle w nią zagram.
Jeśli chodzi o Deus Ex to nie interesuję się tym tytułem jak większością z tych jakie wychodzą, powiedziałbym, że wybiórczo podchodzę do tego tematu. Rocznie gram może we dwie lub trzy gry. Przeszedłem wszystkie Wiedźminy więc i Cyberpunkiem się zainteresowałem oraz wyraziłem uwagi. Tyle.
lol
niezla drama.
wczoraj: brak mrocznosci.
dzisiaj: brak tpp
nie moge sie doczekac, co przyniesie jutro?
jak nie będzie żadnego Easter Egga z Ciri to będzie dopiero rakowisko xD
Jestem bardzo na tak odnośnie tego co już wiadomo. Wizja z trailera bardzo mi się podoba, tryb FPP tym bardziej.
A ja rozumiem tych którzy się czepiają braku TPP bo w grze gdzie ważna jest stylówa nie widzisz swojej stylówy. Plus wypasione animacje walnięcia kogoś w mordę etc zamiast trzęsącej się kamery w FPP. Taka prawda. Immersja - FPP>TPP, a cała reszta na korzyść widoku zza postaci.
A ja nie rozumiem tych, którzy czepiają się braku TPP. I jaka cała reszta jest na korzyść widoku zza postaci? Z tym się tylko zgodzę, że lubię oglądać swoją wypasioną zbroję w Fallout: New Vegas. Obejrzę przez 15-20 sekund, po czym wracam do FPP, który oprócz widoczków, daje mi również wspaniałe wczucie w świat gry.
A ja już mniej rozumiem. Co z tego, ze to bedzie FPP? TES-y, Fallout-y, Thief, Dishonored, Prey czy Deus Ex. Klasowe gry z widokiem z oczu, silnie imersyjne. Observer dzieki temu miazdzyl np. atmosfera. To bedzie cRPG, gdzie liczy sie historia, swiat. Ale oczywiscie malkontenci przyczepili sie do FPP, bo...Wiesiek. Wiesiek byl Geraltem i mozna bylo sobie pozwolic na TPP, tutaj zas FPP, gdzie postac sami okreslamy ma sens. Chocby ze wzgledow tech. bo kamera zawieszona za plecami w ciasnych rejonach moglaby wariowac. W Kingdom Come nie wyobrazam sobie innego widoku, bo przez to mam lepsza wczuwke. Dajcie sobie siana z narzekaniem i wspierajacie naszych. Kuzwa przeciez to glowna gra targow! Stay brutal...
Malina. Wygląda na to, że wszystko zmierza w bardzo dobrym kierunku.
Ci co piszą o tym, że przecież nie ma problemu, bo i tak od razu powstanie mod na kamerę TPP chyba nie wiedzą jak taki widok jest realizowany. O wiele łatwiej w grze z widokiem trzecioosobowym przenieść widok do pierwszej osoby (nawet do W3 był taki mod, któremu na GOLu poświęcono chyba z 10 newsów), niż odwrotnie. W FPP często po prostu gramy kamerą zawieszoną w próżni albo jakimś mutantem: https://www.youtube.com/watch?v=usQm1VQf4J4
To nie jest kwestia kilku kliknięć, bo trzeba by dodać model postaci i animacje, samo oddalenie kamery najczęściej nie wystarczy. Kolejny zarzut to immersja, a raczej jej brak. Dla niektórych widok FPP jest bardziej immersywny, a dla innych TPP. Kamera tylko po części decyduje o "wczuwce", ważne by świat był przekonujący, wiarygodny i tętnił życiem. Wątpię by kamera pierwszoosobowa w takich Asasynach zapewniła większą immersję, gdyż tam światy, chociaż ładne są sztuczne, makietowe i mało przekonujące. Wszystko tam jest podporządkowane gameplayowi. Jeśli chodzi o mnie to generalnie wszystko mi jedno, chociaż nieco lepiej gra mi się w TPP, ale jeśli widok jest dobrze zrealizowany to nie ma to aż takiego wielkiego znaczenia czy gram w trzeciej osobie, czy w widoku z oczu bohatera. W takim Far Cry 3 widok FPP jest fajnie zrealizowany, sporo jest animacji, które pozwalają wczuć się w bohatera, a brak większych miast rodem z Asasynów sprawia, iż ta makietowość świata typowa dla gier Ubi, nie jest aż tak widoczna, co dopełnia immersji.
W nawiązaniu do immersji: https://www.youtube.com/watch?v=91XNUfhRNFg
Jak wynika z filmu Kacpra kamera to tylko kwestia preferencji. Jednym graczom widok pierwszoosobowy zapewni lepszą "wczuwkę", a innym widok zza pleców bohatera.
Wszystko zależy od tego jak zostało to zorganizowane. To jak najbardziej może być kwestia kilku kliknięć, bo często cała infrastruktura pod to istnieje. "granie samą kamerą" to było za czasów dooma :) teraz nawet jak wisi sama kamera to potrzebny jest chociażby asset do wykrywania kolizji i trafień przeciwników, do tego jeśli implementuje się jakąkolwiek formę multiplayera, to praktycznie ma się gotowy widok tpp. I wtedy wystarczy kilka kliknięć, plus, w niektórych przypadkach, doszlifowanie animacji i paru innych assetów.
Jak wynika z filmu Kacpra kamera to tylko kwestia preferencji. Jednym graczom widok pierwszoosobowy zapewni lepszą "wczuwkę", a innym widok zza pleców bohatera.
Wow, ciekawe ile czasu zajęło mu dojście do tego wniosku.
Wierni fani TPP dajcie szansę FPP. Redzi na pewno skoro wybrali tą perspektywę zrobią wszystko aby ludziom właśnie to się spodobało. Też byłem sceptykiem FPP ale wyszły takie gry gdzie do FPP nie można było mieć zarzutów i strasznie wczuwałem się w klimat. first person perspective wręcz pasowało pod daną grę. Może zrobią tak że jednak nie będziesz się tak bardzo męczył a sam świat widziany z oczu gracza właśnie będzie do tego wręcz stworzony. Tak jak mówiłem wcześniej nie wyobrażam sobie trochę TPP w tym świecie, gdzie budynki mają po 100 metrów i latają samochody. w Wiedźminie gdzie są chatki z drewna, łąki, lasy to bardziej pasuje.
Jednak i tak mi się wydaję że wyjdą takie mody że będzie do wyboru do koloru.
@Snickers mnie to nie robi różnicy. Taką mają wizję i tak ją przyjmę i ocenię. Będzie FPP to będzie FPP, ma to swoje plusy i minusy, zupełnie jak TPP. Ani ziębi ani parzy. Bardziej mnie interesuje sensowny storytelling i mięsista fabuła. Nawet już jakoś specjalnie nie oczekuję rozbudowanego systemu rpg :) parę elementów, które stworzą wrażenie rozwoju i zyskiwania nowych możliwości w zupełności mi wystarczy. Chyba już jestem 'każualem' :)
Spodziewałem się jak większość widoku TPP a nie FPP. No ale .. skoro Wiedzmin 3 pozamiatał to podejrzewam, ze Redzi mają uzasadnione powody dla których postanowili, że to ma być FPP. W sensie - W3 pozamiatał całą scenę RPG Fantasy, więc DP2077 z świeżym, nowym podejściem, pewnie zrobi to samo tyle, ze ze sceną Scifi.
Niemniej - szkoda ! Po co mi ubierać i stylizować postać, skoro widzę ją tylko w filmikach?
Ubędzie porównań do GTA? No szkoda .. ale pamiętajcie, ze Wiesiek 3 to i tak takie GTA tylko fantasy. Więc nie miał bym nic przeciwko .
Boli mnie brak TPP gdyż jest to mój ulubiony tryb kamery, ale nie na tyle by wyskakiwać już z osądzaniem gry i czy mi się podoba to co widzę, czy potrafię się wczuć w trybie fpp póki nie zobaczę gameplay'a na własne oczy.
Wszystkim fanom TPP przypomnę tylko, jak dobrze przyjął się Layers of Fear na całym świecie - gra gatunku, który jednak ma w definicji immersję.
Tyle że to zupełnie inny gatunek gry.
I nieporównywalnie krótszy.
Nie zapominaj, że w LoF właściwie nie ma znaczenia kim sterujesz i jak wyglądasz, bo to na nic nie wpływa. Nie ma tam ekwipunku, dialogów czy interakcji z innymi postaciami, więc nie istnieje tam aspekt odgrywania roli.
W LoF odgrywaliśmy rolę. Do tego taka perspektywa idealnie pozwalała wczuć się w otoczenie i całą fabułę gry. Może i nie decydujemy tam o niczym, ale wiedząc, że wczułem się niesamowicie w grę w FPP tak spodziewam się, że ten Cyberpunk pozamiata. Poza tym jest masa gier TPP które są naprawdę słabe lub co najwyżej niezadowalające.
Imersję w grze buduje masa innych czynników a akurat rzut kamery jest chyba najmniej istotnym z nich wszystkich. Gra jeśli ma dobrą historię, spójny świat oraz: "prawdopodobne" zachowanie ludzi, prawdopodobne reakcje świata na nasze zachowania, decyzje i wygląd, prawdopodobne sytuacje, które mogłyby się w rzeczywistości ukazać to jest dużo bardziej wciągająca i nie potrzebuje żadnej dyskusji na temat widoku czy ułożenia kamery. Jak ktoś chce zrezygnować z gry wyłącznie z powodu kamery, to na pewno nie świadczy źle ani o deweloperach, ani o grze, tylko wiele mówi o braku otwartości takiego gracza.
Sprawa jest prosta Wiesiek miał duży otwarty świat więc kamera pasowała bardzo dobrze i nie wyobrażam sobie innej ale w cyberpunku będą w dużej mierze ciasne uliczki i pomieszczenia a tam nie wyobrażam sobie innej kamery jak z oczu bohatera.
W przypadku takiego miasta widok FPP jest jest w zasadzie jedynym słusznym i w pełni wygodnym.
Ludzie, czemu jesteście tak bardzo pesymistyczne nastawieni ? Mam wrażenie że większość z was oczekiwała gry Witcher 2077 a nie Cyberpunk 2077 :D Poczekajmy z ocenami do ujawnienia pierwszego gameplayu, teksty w stylu "już wiem że na pewno nie zagram" wydają się po prostu śmieszne, jestem przekonany że redzi dobrze wiedzą co robią i znowu dadzą nam kawał porządnej gry przy której wszyscy będziemy się świetnie bawić :)
TPP jest dla konsolowców, a FPP dla blaszaków.
W TPP często konsolowcy korzystają z autoaima bo inaczej 90% graczy nie umie strzelać za pomocą pada. FPP jest bardziej precyzyjnym trybem i czasem trudniejszym np. jazda samochodem jak w grze Far Cry. TPP jest trybem dla dzieciaków gdzie gra staje się bardzo łatwa choćby patrząc na pozycje wroga. Chowając się za przeszkodą widać wszystkich przeciwników gdzie się schowali. Zero realizmu z takim łatwym trybem. Jak gry w trafiają tylko na konsole to w 90% mają tryb TPP bo musi być łatwo bo sterowanie padem nie jest precyzyjne i tam autoaim się sprawdza w 100% i mało kto go wyłącza. Ot cała filozofia. Płaczą jedynie konsolowcy przywiązani do pada jak Jaś do Małgosi.
nikt nie gral a wszyscy oceniaja i juz pisza, ze kupa bedzie :) ja wiem ze cdprojekt nie zawiedzie i gra bedzie mega, a jesli robia fpp zamiast tpp - to znaczy, ze tak moze byc lepiej, preorder pojdzie i moge zalozyc sie o wszystko, ze bede sie swietnie przy tym tytule bawic.
Bardzo dobrze że FPP, kingdom come deliverence też jest i to murowany najlepszy RPG roku a personalizacja postaci udała się bardzo dobrze mimo że to średniowiecze a nie sify, ludziom nigdy nie dogodzi
Wierni fani TPP dajcie szansę FPP. Redzi na pewno skoro wybrali tą perspektywę zrobią wszystko aby ludziom właśnie to się spodobało. Też byłem sceptykiem FPP ale wyszły takie gry gdzie do FPP nie można było mieć zarzutów i strasznie wczuwałem się w klimat. first person perspective wręcz pasowało pod daną grę.
Jednak i tak mi się wydaję że wyjdą takie mody że będzie do wyboru do koloru.
Kłótnia o TPP, FPP normalnie masakra. Ludzie uświadomcie sobie że to nie Wiedźmin 2077 tylko Cyberpunk. Inny świat, inna mechanika, inna gra, coś nowego na rynku.
PS: Jeśli gra będzie miała coś wspólnego z polską to tylko napisy albo dubbing no i że robią Polacy i tyle. To nie Słowiański Wiedźmin.
Ja tylko dopowiem, że w moim gronie znajomych każdy jest zawiedziony pistoletami i fpp w RPG od CDPR. Ja zresztą tak samo. Skoro ponad 20 osób nie chce w to zagrać którzy kupili i ogrywali W3 z dodatkami to przynajmniej z mojej perspektywy jak na razie jestem zdegustowany.
Na tą chwilę dla mnie -1 do listy zakupów. Hype prysł, Deus Ex'a się przejadłem. Jeszcze doliczając do tego czas premiery za około 2-4 lata to zdążę o tej grze zapomnieć i zestarzeć się z tą myślą na tyle, że paradoksalnie miejsce W3 zajmie u mnie pewnie... Assassin's :)
UBI 1 : CDPR 0
Mam nadzieję, że podczas rozmów kamera działa jak w Deus Ex czy Fallout 4 a nie jak w Skyrim czy Fallout 3. Nikt o tym nie wspomniał a to ważny 'szczegół'.
Do tego stale mowa o mieście. Ma być tylko miasto? Nie wyobrażam sobie by było tak ogromne jak główna mapa w W3. Oby były też tereny pozamiejskie. Jakieś ruiny, śmieciowiska, pustynie i inne tajne bazy.
Wspominali że dialogi w większości przypadków będą wolne od skryptów, możesz chodzić i robić co chcesz w trakcie dialogów.
Analiza techniczna trailera. Ciekawe jak to się ma do rzeczywistości i czy faktycznie taki poziom grafiki się utrzyma. Jest tu naprawdę dużo fajnej technologii:
https://www.youtube.com/watch?v=imZYzSOV27g
Pewnie sie nie utrzyma, bo inaczej tostery by tego nawet na 5 fpsach nie pociągły. A sony i i xboxy by zawalu dostali jakby gra wygladala znacznie lepiej na pc.
Pamiętacie takie gry jak Arx Fatalis (od Arkane) czy Kroniki Rydzy... znaczy, Chronicles of Riddick?
Obie gry miały dobrą walkę kontaktową (Kroniki Riddicka wręcz 100x lepszą niż w tej chale Skyrimie), obie rozgrywały się w ciasnym świecie.
Macie pamięć złotej rybki na to wychodzi...
No i perła w koronie w postaci Dark Messiah of M&M.
Też od Arkane.
Komandosi Republiki
Kolejna drama: Okazuje się, że nie będzie można wybrać długości palców. Tragedia
No nie wiem. Czy można sobie wyobrazić GTA z perspektywy FPP. Nie bardzo. Co prawda w GTA 5 jest możliwość zagrania z takim widokiem, ale tylko w formie ciekawostki. FPP jest stworzony do nawalanek w stylu Quake lub wolfenstein a nie do gier gdzie wykonujemy bardziej złożone czynności i walczymy wręcz ( wtedy walka wręcz dużo traci na atrakcyjności ). Mass effect z widokiem FPP by nie był najlepszym rozwiązaniem, a Cyber pank ma być bardziej rozbudowany. Ale puki co nie krytykuje tego pomysłu bo jeszcze nie wiedziałem tej gry. Może się ten pomysł sprawdzi.
wtedy walka wręcz dużo traci na atrakcyjności
Co za totalna głupota, Dying Light jest grą FPP a walka tam jest miodna, do tego dochodzą genialne animacje finisherów.