Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Kupiłem produkt w internetowym sklepie Avans, cena była atrakcyjna , sami anulowali zamówienie powołując się na błąd techniczny...

23.05.2018 18:01
Maverick0069
1
Maverick0069
94
THIS IS THE YEAR

Kupiłem produkt w internetowym sklepie Avans, cena była atrakcyjna , sami anulowali zamówienie powołując się na błąd techniczny...

Art. 84. § 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.

23.05.2018 18:06
DanuelX
2
odpowiedz
1 odpowiedź
DanuelX
82
Kopalny

No i co im zrobisz? Nic im nie zrobisz.

23.05.2018 18:30
Maverick0069
2.1
Maverick0069
94
THIS IS THE YEAR

NIc im nie chce zrobić .

23.05.2018 18:09
Jeremy Clarkson
3
odpowiedz
Jeremy Clarkson
133
Prezenter

aha

23.05.2018 18:19
grish_em_all
4
odpowiedz
1 odpowiedź
grish_em_all
238
Grish

Nie podałeś żadnych szczegółów, a moja szklana kula jest na przeglądzie... Poza tym zacytowałeś artykuł, który w dość klarowny sposób wyjaśnia, w jakich sytuacjach sprzedający może odmówić sprzedaży. Przykład: towar powinien kosztować 5000zł, ale w wyniku pomyłki widnieje cena 500zł. Błąd jest bardziej niż ewidentny i nawet średnio inteligentny szympans domyśliłby się, że to nie powinno tyle kosztować. A to podlega pod "albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć". Przy mniej rażących różnicach w kwotach sytuacja nie jest już tak jednoznaczna, a wtedy albo strony jakoś się dogadują (o ile jest to możliwe), albo spór rozstrzyga Federacja Konsumentów lub sąd.

23.05.2018 18:24
Maverick0069
4.1
Maverick0069
94
THIS IS THE YEAR

Chodzi o telewizor kosztuje 2 tysiące a wtedy był w promocji minus 27 procent (tak było na stronie ) koszt 1470 zł

post wyedytowany przez Maverick0069 2018-05-23 18:24:33
23.05.2018 18:24
BronekWSI
5
odpowiedz
BronekWSI
1
Junior

Może więcej szczegółów? Bo trochę ciężko odnieść się do sytuacji, o której nic nie wiadomo :P

23.05.2018 18:27
Maverick0069
6
odpowiedz
Maverick0069
94
THIS IS THE YEAR

Na stronie w sobotę pojawił się telewizor w promocji minus 27 procent, cena po obniżce niecałe 1500zł , przed to około 2 tysiące złotych.
W poniedziałek o 5 rano dostałem maila z informacją, że towar jest gotowy do wysyłki , miał być we wtorek , zadzwoniłem we wtorek wieczorem, powiedzieli że kurier się nie pojawił i "wyrażają nadzieję, że przesyłka w dniu jutrzejszym będzie wysłana" Dzisiaj dostałem maila o anulacji .
Tak cała sprawa wygląda.

23.05.2018 18:32
mohenjodaro
7
odpowiedz
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

Skoro doszlo do potwierdzenia zawarcia umowy, a obnizka 27% to raczej nie sa okolicznosci wskazujace na oczywisty blad, sa oni prawnie zobligowani do wydania tego telewizora w oznaczonej cenie. To nie kazus laptopów za 1 zł.

23.05.2018 18:33
grish_em_all
8
odpowiedz
grish_em_all
238
Grish

Zgadzam się z kolegą powyżej. Nie jesteś na straconej pozycji i jeżeli masz na to czas, siłę i ochotę, mógłbyś się z tym sklepem pokłócić o swoje. Szanse masz jak zwykle w takiej sytuacji, 50/50, bo niezbadane są wyroki naszego wymiaru sprawiedliwości, ale moim zdaniem warto spróbować.

post wyedytowany przez grish_em_all 2018-05-23 18:35:46
23.05.2018 21:43
WolfDale
9
odpowiedz
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Pewnie Twój telewizor z promocji poszedł w ostatniej chwili dla jakiegoś szwagra czy kuzyna, dlatego zwlekali z wysyłką i potem anulowali.

23.05.2018 22:04
10
odpowiedz
zanonimizowany636606
89
Generał

Anulowali wszystkim, którzy kupili.
Więcej tutaj:
https://www.pepper.pl/promocje/tv-samsung-ue50mu6172-bad-cenowy-nadzieja-85754#thread-comments

I oczywiście, że to żaden błąd. Ja tam walczę :)

23.05.2018 22:06
twostupiddogs
11
odpowiedz
twostupiddogs
245
Legend

Najlepiej uderzyć do miejskiego/powiatowego rzecznika praw konsumentów.

23.05.2018 22:16
12
odpowiedz
zanonimizowany636606
89
Generał

Uja tam zrobi Rzecznik. Przerabiałem to dwa lata temu. Strata czasu. Rzecznik przyznał mi rację, sklep się wypiął, a Rzecznik, że mogę wytoczyć proces cywilny, bo on już nic nie może.

23.05.2018 22:32
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Zwyczajnie sobie na to pozwoliłeś. Miałem kiedyś taką sytuację z 6600gt. Nie odpuściłem i swoje dostalem. Co prawda to był rok 2005, ale doskonale to pamiętam. Kartę też pamiętam :)
@mohenjodaro - niezła hipokryzja. Pamiętam wyraźnie jak w innym temacie opisałem ta sytuacje i zyczyles mi pomyłki z zerem/przecinkiem, a teraz przy identycznej sytuacji piszesz mu, że oni maja obowiązek sprzedać mu po takiej kwocie. Masakra

23.05.2018 22:37
mohenjodaro
13.1
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

Hipokryzja?

Jest bardzo duża różnica pomiędzy prawdopodobnie kontrolowanym wyłudzeniem danych osobowych na pseudopromocję 27%, która została przez sklep potwierdzona i początkowo realizowana, a złodziejem, który wykorzystując błąd sklepu próbuje wyłudzić towar za promil jego rzeczywistej ceny.

24.05.2018 11:39
13.2
zanonimizowany784443
55
Generał

Też pamiętam tę sytuacje, ale to Ty Hydro odkryłeś jakąś furtkę do obejścia aby stuknąć sklep na grubszą kaskę.Dlatego Mohenjodaro pojechał Ci mocniejszym tekstem.Tutaj sprawa jest inna, to sklep poleciał w kulki.

23.05.2018 22:39
14
odpowiedz
zanonimizowany636606
89
Generał

Ale co odpuściłem?
Miałem za 400 pln biegać po sądach? U Rzecznika byłem raz, później co miesiąc musiałem przesyłać dokumenty, które dostawałem z Morele, a po pół roku Rzecznik nic nie może.
Taka to instytucja bez żadnej mocy.

24.05.2018 09:52
Tlaocetl
15
odpowiedz
Tlaocetl
196
Ocenzurowano

Nawet w procesie cywilnym moga udowodnic ze byl blad w ich systemie, tylko stracisz czas i kase.

Forum: Kupiłem produkt w internetowym sklepie Avans, cena była atrakcyjna , sami anulowali zamówienie powołując się na błąd techniczny...