Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość RAGE 2 porzuca id Tech na rzecz Apex engine

16.05.2018 13:13
1
2
Ghost2P
91
Fuck Society

W sumie to id pewnie dorzuci swój model strzelania, a reszta to będzie typowy avalanchowy sandbox :/

16.05.2018 13:15
😡
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
.:Jj:.
104
    Dino Crocetti    

RAGE 2 porzuca id Tech

Ta zniewaga krwi wymaga.

16.05.2018 14:17
2.1
2
dzl
26
Wiedźmiak Benedylbert

Oczami wyobraźni już widzę jak Romero wymachuje swoją Daikataną :D

16.05.2018 18:42
2.2
SpecShadow
56
Tetsuo_Real Iron Man

RAGE 2 porzuca id Tech

suck it down

16.05.2018 13:24
3
3
odpowiedz
8 odpowiedzi
Command&Control
3
Thrones of Britannia

Co prawda gra mnie zupełnie nie interesuje ale ten ich engine jest moim zdaniem naprawdę świetny. Mad Max do dziś wygląda obłędnie, ponadto od początku był doskonale zoptymalizowany.

Tak samo TheHunter Call of the Wild. Graficznie to jest obecnie pierwsza liga więc w sumie się nie dziwię, że będą z tej technologii korzystać.

post wyedytowany przez Command&Control 2018-05-16 13:25:04
16.05.2018 13:28
3.1
Persecuted
73
Senator

No właśnie. Max był świetnie zoptymalizowany i prezentował się doskonale, a i dziś nie ma się czego wstydzić. Można mieć obawy jak silnik poradzi sobie z perspektywą FPP, ale wczorajszy trailer raczej uspokaja.

https://www.youtube.com/watch?v=--13V4kwHp4

16.05.2018 13:46
3.2
Lucius Fox
40
Pretorianin

@Persecuted Można mieć obawy jak silnik poradzi sobie z perspektywą FPP, ale wczorajszy trailer raczej uspokaja. Ale jaki związek ma silnik i to czy gra jest FPP, lub TPP? Wystarczy zmienić położenie kamery i napisać nowe skrypty do tego jak ma się zachowywać kamera i jak gracz nią steruje. Na każdym nowoczesnym silniku (UE4, Unity, CryEngine i zapewne też na Apexie) można to szybko i łatwo zaimplementować i nawet nie trzeba dotykać kodu silnika.

post wyedytowany przez Lucius Fox 2018-05-16 13:46:54
16.05.2018 15:58
3.3
Persecuted
73
Senator

Ma takie, że gra TPP może mieć trochę mniejszą szczegółowość (modeli, tekstur itd.), bo jednak oglądasz je z większej odległości. W FPP możesz wsadzić nos w ścianę i będziesz w stanie dostrzec niższą jakość.

Jeżeli więc silnik nie został napisany z myślą o oglądaniu świata oczami bohatera, to strona wizualna może być nieco słabsza.

16.05.2018 17:20
3.4
Lucius Fox
40
Pretorianin

Nawet jeżeli studio planuje tworzyć tylko gry TPP to nikt z tego powodu nie będzie pisał mniej optymalnie silnika. Jakoś gry z serii Uncharted, AC, Tomb Raider są bardzo ładne, a nie są FPP. Zresztą i tak grając w takiego Mad Maxa setki razy widziałeś cutscenki (o ile pamiętam to nie były prerenderowane), albo ustawiłeś kamerę tak, że modele i tekstury były widziane z bardzo bliskiej odległości, więc chyba łatwo ocenić możliwości tego silnika w tamtym czasie. W RAGE 2 grafika pewnie będzie ładniejsza, bo silnik się rozwinął, programiści lepiej znają jego możliwości, a dodatkowo są nowe wersje konsol. Chyba, że coś pójdzie nie tak, ale silnik sam w sobie problemu z FPP mieć nie będzie ;p

16.05.2018 17:52
3.5
Persecuted
73
Senator

Popatrz sobie np. na Ghost Recon Wildlands. W trybie TPP to bajka, na mocnym blaszaku gra jest przepiękna, z modelami świetnej jakości i ostrymi teksturami. Przeskocz jednak w tryb FPP i przybliż sobie jakąś teksturę, to zobaczysz różnicę :).

Nie twierdzę, że tak będzie i tutaj (ujawniony trailer raczej na to nie wskazuje), ale biorę pod uwagę różne możliwości. Tylko tyle.

16.05.2018 18:43
3.6
SpecShadow
56
Tetsuo_Real Iron Man

Mad Max może i jest dobrze zoptymalizowany ale wcześniej były cyrki z nim i JC3, gdzie patche pogarszały sprawę, na szczęście ogarnęli sytuację.

16.05.2018 19:52
3.7
kaszanka9
88
Delbralstroperslerartor

Lol, mad max nie jest dobrze zoptymalizowany, ta gra jest po prostu pusta, to dosłownie pustynia z okazyjnymi kilkoma budynkami na krzyż, tam nie ma co mieć wysokich wymagań.

17.05.2018 12:16
3.8
Lucius Fox
40
Pretorianin

@Persecuted Nawet jeżeli w grze FPP dłużej oglądasz z bliskiej odległości tekstury niż w TPP to i tak to zdanie Można mieć obawy jak silnik poradzi sobie z perspektywą FPP... nie za bardzo ma sens, bo silnik sobie poradzi z rozgrywką w FPP i nie wiem, czym tutaj się martwić. Dodajmy do tego, że w grach singleplayer FPP odchodzą wysokiej jakości modele, animacje i fizyka głównego bohatera (w tym włosów, ubrań itd.) dzięki czemu oszczędza się trochę mocy.

16.05.2018 13:25
4
4
odpowiedz
Persecuted
73
Senator

O przesiadce na Apex engine poinformował Christofer Sundberg, założyciel Avalanche Studios i osoba odpowiedzialna za kreację świata, za pośrednictwem Twittera, Oczywiście, taki wybór od razu wskazuje na typ rozgrywki jaki zaoferuje RAGE 2 – spodziewajmy się więc ostrego miszmaszu tego, co oferowały poprzednie dzieła Avalanche Studios: Just Cause i Mad Max.

Eeee, a co ma silnik do typu rozgrywki? Cyberpunk powstaje na silniku REDengine, więc na pewno będzie tam walka na miecze? Nie przypominam sobie też śladów Battlefielda w ostatniej Fifie, Need For Speedzie czy Dragon Age'u, mimo że wszystkie śmigają na Frostbite.

16.05.2018 13:37
5
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ogór90
1
Legionista

osoby, które zdecydują się na zamówienie gry przed premierą, dostaną kilka suwenirów. Mowa o dodatkowej misji Cult of the Death God, pistolecie osadników, pancerzu Nicholasa Raine’a i pojeździe.

O nie, tylko nie to.

16.05.2018 15:39
5.1
BlurekPL
59
Pretorianin

Takie cuda już są od dawna, i to bardzo dawna, nie rozumiem twojego zdziwienia ;p

16.05.2018 18:46
5.2
SpecShadow
56
Tetsuo_Real Iron Man

Takie cuda już są od dawna, i to bardzo dawna, nie rozumiem twojego zdziwienia ;p
No wiesz, na tym forum ciągle widzę naiwne teksty o chęci zysku, braku robienia gier dla pasji czy innego gderania.
Mamy XXI wiek a ludzie jeszcze takie rzeczy powtarzają...

16.05.2018 14:09
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Hydro2
113
Legend

Mnie ciekawi, czy trzeba będzie znać "jedynkę" czy będzie to całkowicie nowa gra z RAGE w nazwie.

16.05.2018 14:11
6.1
2
Ghost2P
91
Fuck Society

Całkowicie nowa, poza tym Rage miał w ogóle jakaś historię? Ja tylko pamiętam, że gra miała z tyłka zakonczenie

16.05.2018 14:20
6.2
Hydro2
113
Legend

W takim razie po dotychczasowych materiałach ja widzę Madmaxa 2, czy Borderlands 3 a nie Rage'a 2 : >

16.05.2018 14:20
7
odpowiedz
AIDIDPl
106
PC-towiec

Rage to będzie chyba tylko z nazwy.

16.05.2018 14:49
😜
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
WolfDale
9
Poeta za pięć groszy

Zdrajcy! John Carmack właśnie zakłada w swojej tajnej piwnicy ubranko z Dooma i idzie zrobić porządek raz, a dobrze!

16.05.2018 15:42
8.1
BlurekPL
59
Pretorianin

Z Daikaszan...*ekhem* Daikataną w dłoni

16.05.2018 16:06
😜
8.2
1
WolfDale
9
Poeta za pięć groszy

Chyba ktoś tu pomylił Romero z Carmackiem.

16.05.2018 15:03
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Koktajl Mrozacy Mozg
141
VR Evangelist

Dishonored 2 jest na VOID, bazuje na iDtech ale gra dziala nawet po premierze koszmarnie... Nic dziwnego ze studio Arkane do gry PREY, uzylo juz CryEngine.

16.05.2018 16:53
9.1
Ghost2P
91
Fuck Society

Bo Void to modyfikacja id tech 5, który sam w sobie jest niewypalem ;)
id 6 jest swietny co widac po Doomie i Wolfie.
Lepszy silnik niz ten od Avalanche ;)

16.05.2018 20:01
9.2
kaszanka9
88
Delbralstroperslerartor

Taa, studio Arkane użyło cryengine i leciało starociem...

16.05.2018 15:09
10
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Yarpen z Morii
20
missing gamer

osoby, które zdecydują się na zamówienie gry przed premierą, dostaną kilka suwenirów.

Co dostaną? Azaliż zaiste waćpan skryba krzynkę się tu w zamierzchłe czasy raczył zagalopować.

post wyedytowany przez Yarpen z Morii 2018-05-16 15:10:58
16.05.2018 15:12
10.1
1
DanuelX
80
Kopalny

prezentów mój młody kolego

16.05.2018 18:46
10.2
SpecShadow
56
Tetsuo_Real Iron Man

Polinglisz na portalach o grach mocno osiadł, to fakt.

16.05.2018 15:12
11
2
odpowiedz
12 odpowiedzi
DanuelX
80
Kopalny

Chyba jedyną grą na silniku id od czasu dooma3 z którą nie było problemów to doom 4....

16.05.2018 16:04
11.1
Persecuted
73
Senator

Jeszcze Evil Within 2 śmigający na zmodyfikowanym idTechu, ale fakt faktem, że ta ostatnia iteracja ich silnika panom z idSoftware wybitnie nie wyszła.

16.05.2018 16:12
11.2
DanuelX
80
Kopalny

W TEW2 jeszcze nie grałem więc się nie wypowiem. Dla mnie pomysły w IDteh są niewypałem - z ich "sławną" megateksturą.
Ostatnio odpaliłem sobie dla przypomnienia Rage1 - to co się tam z doczytywaniem tekstur odwala to po prostu litość i trwoga.

16.05.2018 16:51
😃
11.3
Ghost2P
91
Fuck Society

Ehh ludzie ludzie, zorientujcie się w temacie a pozniej wypowiadajcie :P
Jedynym niewypałem id software byla piąta wersja id tech..

Dishonored 2 działa na Void engine, ALE to przerobiony id Tech 5 (nie 6).
The Evil Within 2 to też id tech 5 :D

Na id 6 działa jedynie Doom i Wolfenstein 2, nowsza wersja enginu nie dosc ze oferuje lepsza grafe to i lepsza wydajnosc.
5 to byl niewypal i jedyne czego nie rozumiem to to, dlaczego studia Bethesdy nie korzystaja z nowszej wersji.

Na id 4 masz Prey'a 2006, ktory nie dosc ze wyglada 2x lepiej od Doom'a 3 to dziala 2x lepiej ;)

post wyedytowany przez Ghost2P 2018-05-16 16:56:12
16.05.2018 17:24
11.4
DanuelX
80
Kopalny

A gdzie ty tu widzisz, żebym napisał o wersji silnika? Czy wszystkie od czasu dooma3 polegają na megateksturze? Czy mają problemy z doczytywaniem?
Wolf 2 miał takie same problemy z wydajnością jak poprzednie gry oparte na idtech. Nie pomógł "nowy" numerek przy nazwie.

post wyedytowany przez DanuelX 2018-05-16 17:25:04
16.05.2018 17:45
11.5
Ghost2P
91
Fuck Society

fakt faktem, że ta ostatnia iteracja ich silnika panom z idSoftware wybitnie nie wyszła.
To napisal Persecuted

Wolf 2 nie mial zadnych problemow z wydajnoscia, ja takowych przynajmniej nie spotkalem a gralem na PC i PS4.

16.05.2018 17:51
11.6
DanuelX
80
Kopalny

Pewnie niektórzy mieli inni nie mieli - tak jak zwykle. Nie zmienia to faktu, że jest masa artykułów i wpisów na stimie ludzi marudzących na Wolfa2. W porównaniu do nowego dooma który miał gładką premierę nie wygląda to różowo.

16.05.2018 18:05
11.7
Persecuted
73
Senator

@Ghost2P

Ehh ludzie ludzie, zorientujcie się w temacie a pozniej wypowiadajcie :P Jedynym niewypałem id software byla piąta wersja id tech..

No i to właśnie miałem na myśli pisząc "ostatnia iteracja ich silnika panom z idSoftware wybitnie nie wyszła", bo nie zdawałem sobie sprawy, że to już idTech 6. Myślałem, że ostatni Doom (2016) to nadal jakaś tam ulepszona wersja idTech 5 (co poniekąd jest prawdą, bo wedle doniesień idTech 6 powstał na zrębie "piątki"). Tak czy inaczej do idTech 6 nic nie mam, choć testowałem go tylko w Doomie, w New Colossus nie grałem.

post wyedytowany przez Persecuted 2018-05-16 18:07:32
16.05.2018 18:48
11.8
SpecShadow
56
Tetsuo_Real Iron Man

Wolf 2 nie mial zadnych problemow z wydajnoscia, ja takowych przynajmniej nie spotkalem a gralem na PC i PS4.

Klasyka - ja nie miałem problemów więc problemy nie istnieją.

post wyedytowany przez SpecShadow 2018-05-16 18:49:53
16.05.2018 18:53
11.9
hinson
62
Konsul

Nie miałem żadnych problemów z późniejszymi grami na Id Tech 4 na którym chulał Doom 3.
W Quake 4 grałem gdzieś po koniec 2006 roku i chodził płynnie prawie na najwyższych detalach na mojej ówczesnej karcie graficznej czyli Geforce 7950 GT.
Podobnie było z Prey z 2006.

16.05.2018 20:22
11.10
kaszanka9
88
Delbralstroperslerartor

No to czyli potwierdzone, że to nie wina silnika skoro w doomie działa znakomicie.

16.05.2018 20:57
11.11
Blackthorn
103
Senator

Ostatnio odpaliłem sobie dla przypomnienia Rage1 - to co się tam z doczytywaniem tekstur odwala to po prostu litość i trwoga.
Ta technologia była głównie projektowana pod konsole last-genowe. W Rage udało się wyciągnąć ładną grafikę i 60 fps. A to było coś. A na pc? Same problemy.

16.05.2018 21:27
11.12
1
Ghost2P
91
Fuck Society

Klasyka - ja nie miałem problemów więc problemy nie istnieją.

Na konsolach bankowo nigdy nie bylo zadnych problemów.
PC? Na tej platformie tak naprawdę każdy moze miec problemy, wystarczy nie aktualizowac systemu/sterowników.
Nie slyszalem z reszta jakichs masowych bojkotow pod adresem wersji pctowej Wolfa 2

16.05.2018 18:48
12
odpowiedz
hinson
62
Konsul

Wygląda na to że Rage 2 będzie miał całkowicie otwarty świat i dlatego wybrali ten silnik.
Id Tech od 1 do 6 powstały w czasach gdzie standardem były korytarzowe FPS i wtedy zachwycały grafiką. Niestety gdy tylko wyszło się na choć mały otwarty teren zachwyt mijał bardzo szybko.
Tak np było w Doom 3. W czasie premiery robił duże wrażenie bo akcja toczyła się w małych korytarzach.
Jedak wydany rok później Quake 4 już grafiką nie zachwycał a otwarte przestrzenie wzbudzały już uśmiech politowania.
Jedyna gra która tak naprawdę świetnie wyglądała na Id Tech 4 to był Prey z 2006. Ludzie z Human Head Studios mocno przerobili ten silnik i gra wyglądała zacnie nie tylko w pomieszczeniach ale i całkiem nieźle na zewnątrz.

17.05.2018 00:10
13
odpowiedz
XtremeGamer
1
Junior

Premiera Rage odbyła się w 2011 r.

post wyedytowany przez XtremeGamer 2018-05-17 00:14:50
17.05.2018 12:39
14
odpowiedz
MarekZlike
13
Legionista

I stało się, z Id Software została marka wydmuszka jak z Bioware po tym jak EA ich kupiło :-/

Wiadomość RAGE 2 porzuca id Tech na rzecz Apex engine