Gwiezdne wojny i potęga raytracingu w nowym demie Unreal Engine
No to może od czasu Crysisa doczekamy się jakiegoś skuoku w grafice :D
@Orek666 Jak nasze konputery to udźwigną...
Bez większych problemów
@Hydro2
blastula napisał "Jak nasze komputery to udźwigną...", a nie tylko twój.
Czyli wszystko jasne, skąd te minusy. TO sprostuję - ogół, czytaj, przeciętny PC. Mój to akurat pociągnie bez problemu w 4K :P
@Orek666 Już dawno się doczekały. Ale z niewiadomego mi powodu wciąż lubicie powtarzać ten mit jak jakąś mantrę.
Nie do końca obecne gry wcale nie wyglądają tak dobrze aby można było powiedzieć, że Crysis jest przy nich brzydkim kaczątkiem, a mocno zmodowany Crysis wygląda lepiej niż nie jedna dzisiejsza gra AAA.
Ja bym bardziej patrzył na fizykę w grach która w dzisiejszych tytułach w ogóle nie występuje.
Sorry. To nie jest żaden mit tylko prawda. Owszem są usprawnienia nowe małe efekty - ale nikt od czasów Crysisa nie zrobił wielkiego ŁAAAAAAAAAAAŁ.
A ten filmik robi wrażenie.
@Orek666 Nie zgadzam się. Osobiście pamiętam że The Vanishing of Ethan Carter z 2014 roku zrobił swego czasu duży szum odnośnie przepięknej oprawy graficznej, również Star Wars Battlefront(z 2015) i Uncharted 4 zrobił na wielu ludziach efekt ŁAAAAAAAAAAAAŁ.
Orek666
Mówisz, że od Crysisa nic nie zrobiło "wow"? Masz to, tylko nie zejdź na zawał :).
https://www.youtube.com/watch?v=fwdCaBz4d9E
Podejrzewam, że nic nie jest w stanie wyświetlić teraz lepszej grafiki w czasie rzeczywistym, niż zmodowany Frostbite.
człowieku.... To oczywiście wygląda lepiej niż crysis ale to nie jest jeszcze to ŁAAAAAAAAAAAŁ jak Crysis.
Dopowiem tylko że to były czasy gdy gry to wyglądały jak oblivion/ call of duty 2
i nagle dostajesz coś takiego https://supralimen.files.wordpress.com/2010/07/crysis-real-life-comparison.jpg
Teraz wygląda super i będzie pewnie za jakieś 5 lat na naszych komputerach dostępna taka grafika masowo - więc czekam, ale w sumie dzięki temu że to szturmowcy w hełmach to pięknie uniknęli potrzeby animowania twarzy, które by pogorszyły wygląd i realizm.
szczerze to rewelacji nie widzę mogli by zrobić jakieś porównanie z raytrackingiem i bez najlepiej na przykładzie jakiejś gry w tedy każdy by wiedział o czym mowa
To to demo które potrzebuje 4x Tesla V100, by wyciągnąć 24fps w rozdziałce1080p (czyli to chodzi na kompie za co najmniej160 tysięcy zł, nawet nie w 4K), a w którym występują tylko trzy manekiny. Czekam z niecierpliwością.
Popatrz na to z tej strony - parę lat temu renderfarma za dużo więcej pieniędzy liczyłaby to parę godzin. I to z wykorzystaniem totalnie customowych rozwiązań software´owych. To jest pokazówka co nas czeka (i to na już ogólnodostępnej technologii), a nie gotowe rozwiązanie które wprowadzą na rynek przed świętami. Ale pomarudzić trzeba nie?
Marudzę, bo sprzedają to jako technologię dostępną dla gracza, z delikatną sugestią, że takie cuda na Voltach będą dostępne dla każdego. Dział marketingu swoje, a rzeczywistość swoje.
Ile to ja już takich filmików przez ostatnie 10 lat widziałem. I co ? I nic, dalej czekam, więc marudzę.
Po drugie, co to daje przy kopaniu krypto ? :)
Nope, wyraźnie zaznaczyli że to next, next gen także nie trafiłeś :) Niestety nie dałem rady wszystkich prezentacji obejrzeć na żywo, ale ficzery, które pokazali na tych co widziałem, będą w większości dostępne w UE 4.20, więc zakładam, że eksperymentalnie raytracing też włączą dla posiadaczy odpowiednich układów. A co takiego widziałeś co nie jest dostępne? Zapewniam że i teselacja i SSS i ładne AO i nawet GI (choć w przypadku Unreala GI jest mocno atrapowate i troche hybrydowe, choć są third party pluginy które sobie z tym lepiej radzą) są jak najbardziej dostępne i działają w silnikach, nie tylko w UE. Problem polega na tym, że skuteczna implementacja kosztuje sporo zasobów, także większość czeka na mocniejszy sprzęt i API które ogarnie dużo rzeczy za nich :) oczywiście poza pasjonatami, których dzieła w różnych enginach można podziwiać na yt.
A co do krypto, no to już typowe czepialstwo. Raz, że to była głównie prezentacja silnika, który z krypto nie ma nic wspólnego, dwa, że tak płaczecie, że krypto i krypto, a jak pokazują kierunek ewidentnie niezwiązany z górnikami, to suche żarty co to daje przy kopaniu krypto. Masz naoczny dowód, że NV chce iść w kierunku graczy i inwestuje w to środki - opracowanie tego kosztowało trochę, implementacja w produkcyjnych modelach także.
Czego nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi ?
Powiedz mi gdzie, w finalnych produktach, trafiających do graczy, jest ta "teselacja i SSS i ładne AO i nawet GI" ?
Jedyne porządny AO z pseudo GI jaki kojarzę plus SSS to ENB do Skyrima, które tworzy w pojedynkę Boris Vorontsov i jest czymś więcej niż "demkiem z Youtuba".
W której to grze można zobaczyć ray-tracing reklamowany już przez Nvidię na GTC w 2012 roku , przy promocji Keplerów ?
Co do krypto, to był raczej "suchy żarcik", ale w związku z nieciekawą sytuacją z tym związaną i tym, że sprzedaż kart grafiki, które lądują w koparkach, przynosi teraz Nvidii niezłe zyski, można teoretycznie rozważyć sytuację w której PC, jako platforma do grania zostanie zepchnięty na margines, a Nvidia przestawi się na produkcję przeznaczoną przede wszystkim dla górników i centrów przetwarzania danych. Rynek GPU renderingu raczej nie stanie się filarem jej rozwoju.
Sam nie zrozumiałeś własnej wypowiedzi :) pytałeś o dostępność to Ci napisałem gdzie są dostępne. Twórca technologii jednak nie ma żadnego wpływu na developerów i nie może wymagać, że z całości funkcji skorzystają :) to jak wyglądają gry na dzień dzisiejszy to świadoma decyzja i wypadkowa chęci zaoferowania jak najlepszej grafiki jak najszerszemu gronu. A przytoczone przez Ciebie przykłady dowodzą, że jest to jak najbardziej możliwe, także w czym masz problem?
Gdybać o nvidii sobie możemy - fakty są takie, że prezentowane nowe funkcjonalności są tworzone pod gry a nie rycie kryptowalut. Czy faktycznie tak będzie, czy to tylko ściema pod mniej kasiastą ale jednak dużo stabilniejszą publiczność pokażą testy nowych grafik jak wyjdą.
Kogo obchodzi jakaś grafika w grach
Grafika w grze musi spełnić swoje podstawowe zadanie, być klimatyczna i ładna dla oka, tylko tyle i aż tyle
Obawiam się, że twój chwalebny komentarz zniknie w pomroce internetowych mądrości :-(
Zróbmy kawałek filmu, doklejmy logo Unreal Engine. Profit.
Przypomniało mi to pokaz możliwości silnika Snowdrop z 2013 roku zrobionego na potrzeby The Division. Do premiery grafika została mocno okrojona a my nadal nie mamy gier, które sięgają tej technologii sprzed 4 lat...
naprawde rozwijanie grafiki dawno przestalo miec dla mnie znaczenie. wazniejsze sa plynnosc fabula mechanika itp. potem gracze marudza ze nic nowego ze nie ma super fabuly czy mechaniki itp. w dodatku musza wymieniac swoj sprzet co iles czasu bo grafa prawie sie nie rozwinela ale za to wymaganie sprzetowe sa oczywiscie sztucznie zawyzone. teraz tworcy skupiaja sie bardziej na grafie niz na fabule itd ...
Dla mnie grafika w grach może się zatrzymać na poziomie Bioshock 2/Infinite/Mirror's Edge (pierwszego!)/Portal 2. O wiele ważniejsze jest, co dana grafika przedstawia i ile radości dzięki niej mogę z gry wyciągnąć :-)
Btw. kupiłem w końcu NieR: Automata. Sztuczne ściany jak w grach sprzed 15 lat. Trochę to boli po takich Elexie, gdzie mogłem wejść w praktycznie każdą dziurę.
Niemniej, za klimat, widoki i udźwiękowienie daję Automacie moje subiektywne 10/10.