Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Literówka w kodzie gry przyczyną dziwnego zachowania AI w Civilization VI

18.03.2018 12:44
misterŁŁ
1
11
misterŁŁ
78
Generał

Cóż nie pierwszy raz z powodu małej pomyłki powstają duże problemy.

Patrz: Atomowy Gandi ;-)

18.03.2018 13:32
Maxley
2
3
odpowiedz
Maxley
95
Naiwny Sceptyk

Cywilizacja VI to nie dwu ale półtora letni tytuł. Niby drobne uproszczenie, ale w świecie elektronicznej rozrywki to sporo czasu.

18.03.2018 19:49
3
3
odpowiedz
8 odpowiedzi
RadkoR
53
Chorąży

Cóż, kolejne potwierdzenie na to, że kontrola jakości (QA) produktu przed wydaniem na rynek to fikcja...

18.03.2018 20:08
Wielki Gracz od 2000 roku
3.1

Niekoniecznie. Ciężko zauważyć taki błąd, zależy też jak wyglądają testy. Ogólnie cywilizacje komputerowych przeciwników robiły jednak to co powinny, więc nic dziwnego, że tego nie wykryto.

18.03.2018 22:08
Pilav
3.2
Pilav
143
Generał

Wielki Graczu od 2000 roku:

1. Szósta część serii jest często krytykowana za głupią AI. Powszechnie uważa się, że sztuczna inteligencja w szóstce jest gorsza od tej z piątki. Twórcy gry są na pewno świadomi tej krytyki, a mimo to nie raczyli nawet zbadać dlaczego AI jest uważane za największą wadę ich dzieła. Każdy popełnia błędy, ale trzeba się na tych błędach uczyć, wyciągać wnioski na przyszłość, a tu zabrakło niestety takiej analizy. Błąd na premierę można zrozumieć, ale trudno zrozumieć brak patcha po tak długim czasie w tak ważnej kwestii (AI to na prawdę największy problem tej gry).

2. Jeżeli poszczególnym kategoriom przypisuje się różne wagi to należy te wartości liczbowe określać metodą prób i błędów, co potocznie nazywa się balansowaniem rozgrywki. Te wagi zostały określone bez żadnych testów i dlatego nie odkryto, że są nieaktywne. Czyli źródłem problemu nie jest sama pomyłka, lecz podejście zakładające, że wprowadzona przez programistę zmiana nie musi być przetestowana pod kątem jej wpływu na balans rozgrywki.

18.03.2018 22:38
Wielki Gracz od 2000 roku
3.3

A że jest głupie to ja doskonale wiem, bo sam grałem. Ja tylko mówię, że taki błąd jak tutaj jest raczej trudny do wykrycia, bo tak jest z literówkami. To jest swoją drogą problem z grami turowymi - AI zawsze będzie głupie, tylko będzie miało nieuczciwą przewagę.

18.03.2018 23:24
Pilav
3.4
1
Pilav
143
Generał

Nie zgodzę się. Gdyby było prawdą to co napisałeś w pierwszym komentarzu, że cywilizacje komputerowych przeciwników robiły jednak to co powinny, to rzeczywiście trudno byłoby taką literówkę zauważyć, ale problem w tym, że nie robiły. Jeżeli bardzo konkretny element gry nie działa zgodnie z oczekiwaniami, a przecież człowiek który wpisywał te wartości liczbowe do kodu gry musiał mieć jakieś oczekiwania co do rezultatu, to wówczas łatwo znaleźć źródło błędu.

post wyedytowany przez Pilav 2018-03-18 23:34:11
19.03.2018 09:43
Wielki Gracz od 2000 roku
3.5

Wiesz, pod tym hasłem uznaję, że rozbudowywały się, tworzyły armię, zabudowania, szły technologicznie do przodu (choć i tak były przy tym strasznie głupie), prowadziły wojny. Więc jakby nie patrzeć to robiły co powinny. Inną sprawą w jaki sposób to robiły.

19.03.2018 21:52
3.6
Terefere85
40
Centurion

@Pilav
Literówka jest tak mała, że jest szansa, że programiści sprawdzali cały plik i... nie zauważyli co zepsuli, gdyż nie rzuca się to w oczy.
Mam kumpla, który pracuje jako Senior Programmer (nie programuje, lecz sprawdza kod po innych i pomaga im w odpowiednim jego pisaniu).
Ogólnie mówi, że czasami są takie kwiatki, że siedzisz nad jedną literką kilka dni/tygodni aż w końcu coś wyłapiesz. Łatwiej, jak np nie wyświetla się jakaś grafika czy coś ewidentnie nie działa - wtedy wiadomo gdzie szukać.
Tutaj wszystko działało, może nie tak jak trzeba, ale na tyle dobrze, że gość odpowiedzialny za kod nie skupił się należycie na tej konkretnej jego części, zwłaszcza, że sama z siebie czytana na szybko wygląda ok.

20.03.2018 02:35
Pilav
3.7
Pilav
143
Generał

Łatwiej, jak np nie wyświetla się jakaś grafika czy coś ewidentnie nie działa - wtedy wiadomo gdzie szukać.

Z taką właśnie sytuacją mamy tu do czynienia. O ile postronny gracz nie wie czy gra działa tak jak to zakładał jej designer, o tyle sam projektant powinien zauważyć, że to co zaprojektował nie zostało zrealizowane.

post wyedytowany przez Pilav 2018-03-20 02:49:04
20.03.2018 11:34
3.8
Terefere85
40
Centurion

@Pilav

W tym sęk, że wszystko działa. Że nie do końca dobrze to inna sprawa, ale w takich wypadkach trudniej znaleźć problem - łatwiej by im było jakby AI nie działało wcale.
Druga sprawa, to to co pisałem w innym poście. Gość który to projektował pewnie robi już przy innej grze - tacy zarabiają dużo i są przenoszeni tam gdzie się to opłaca (czyli do produkcji nowych gier, a nie naprawiania błędów w starych pozycjach).
Tutaj bugfixami zajmują się pewnie najniżej opłacani goście w firmie, którzy często nie brali udziału w tworzeniu kodu i dlatego jest jak jest.

18.03.2018 23:24
topyrz
4
1
odpowiedz
topyrz
77
O_O

Część graczy zauważyła ten błąd doświadczalnie w mechanice. Cała reszta wcale się nie przejęła i nie spostrzegła. Tak bardzo Cywilizacja trafiła pod strzechy niedzielnych graczy.

post wyedytowany przez topyrz 2018-03-18 23:25:14
19.03.2018 06:22
5
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1240960
5
Pretorianin

Czyli co? Błąd na okładce i od razu ludziom się źle gra?

19.03.2018 06:40
Mutant z Krainy OZ
5.1
Mutant z Krainy OZ
249
Farben

Na okladce?

19.03.2018 11:03
kaszanka9
6
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

To nie jest kod gry, a plik z domyślnymi ustawieniami AI.

19.03.2018 11:34
7
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany779578
88
Generał

eeee błędy w 2 letniej to pokazuje jakie tam boby pracują.

19.03.2018 21:58
7.1
Terefere85
40
Centurion

No przypuszczalnie "Ci lepsi" po ukończeniu gry zostali przeniesieni do innych projektów, a do naprawiania błędów zostawili "tańszych" programistów z najmniejszym doświadczeniem.
Ponoć to całkiem standardowa procedura i tylko jeśli błędy są krytyczne, to przesuwa się do projektu tych lepszych programistów.
Ogólnie chodzi tutaj o kasę - już wydana gra, zwłaszcza dobrą chwilę po premierze nie zarabia już tyle i zwyczajnie nie opłaca się trzymać przy niej programistów zarabiających >10tys na rękę. Wystarczą tacy, którzy zarabiają ~3 tys - swoje zrobią, trochę wolniej, nie zawsze tak dobrze, ale ogólnie wychodzi to taniej dla firmy.

20.03.2018 10:12
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Ariowit
35
Centurion

Może mi ktoś powiedzieć, czy AI jeszcze produkuje masę misjonarzy i apostołów? Nie ukrywam jest to główną przyczyną że nie gram w szóstkę, a ostatniego dodatku nie kupiłem. Pierwszy raz od od czasów CIV 2

20.03.2018 10:18
Cainoor
8.1
Cainoor
264
Mów mi wuju

Ja tez nie kupilem dodatku na premiere. Pierwszy raz od zawsze. Ale kupie ;)

26.03.2018 11:27
9
odpowiedz
premium476120
13
Pretorianin

I mam rozumieć że źle wpisana komenda nie powoduje wywalenia żadnego komunikatu o błędzie ?

Wiadomość Literówka w kodzie gry przyczyną dziwnego zachowania AI w Civilization VI