Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Co Kingdom Come robi lepiej od innych RPG?

01.03.2018 13:54
1
frycek18
25
Pretorianin

System zapisu to kompletna porażka, ale po za tym graj jest bardzo fajna. Po za tym za tydzień jak twierdzą autorzy zostanie to poprawione więc nic tylko grać.

01.03.2018 14:59
U.V. Impaler
2
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

System zapisu jest bardzo OK i nie zostanie poprawiony. Zostanie dodanie jedynie zapis "quit & save", który będzie kasował się przy kolejnym odpaleniu gry. Sam pomysł jest dissowany, bo pokolenie checkpointów nie umie dać sobie z nim rady. Najpierw ludzie jęczą, że gry są zbyt łatwe i kiedyś było lepiej, a teraz nie potrafią ogarnąć systemu zmuszającego gracza do wysiłku i - przede wszystkim - uwagi. I tak ułatwionego, bo opcji na sejwa jest tyle, że to w ogóle nie stanowi problemu.

post wyedytowany przez U.V. Impaler 2018-03-01 15:08:38
01.03.2018 16:03
Dawko062
2.1
Dawko062
100
Pora umierać

Szanuje mocno.

post wyedytowany przez Dawko062 2018-03-01 16:03:37
01.03.2018 16:16
2.2
zanonimizowany668247
168
Legend

U.V. Impaler - Pomysł jest "dissowany", bo gra jest przepełniona bugami (w tym też związane z questami) i nie potrafi działać stabilnie. Taki system zapisu powinien być dozwolony tylko i wyłącznie do gier dopracowanych technicznie.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2018-03-01 16:17:40
01.03.2018 16:37
Verminus
2.3
2
Verminus
203
Senator

Szeroka opcja dostosowania rozgrywki do indywidualnych preferencji jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Dla mnie granie z włączonym Iron Manem w XCOM-a to masochizm, a ja się tam nie wstydzę, tego że jak coś zmaściłem robiłem sobie quick load. Jak potrzebujesz wyzwania i cieszy cię to - masz taką opcję.
Tylko proszę nie dorabiajmy do sejwa ideologi, że im bardziej dokopiemy graczowi jak coś zepsuje to tym gra będzie bardzie elitarna.

Sprzedaż jest świetna, ale zobaczymy jaki będzie procent ukończenia gry za parę miesięcy.

01.03.2018 18:19
U.V. Impaler
2.4
2
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Przecież to nie ma nic wspólnego z "dokopaniem graczowi". Masz kilka opcji na robienie sejwa, z czego ten najbardziej istotny - na życzenie (sznapsy) - jest dostępny praktycznie na okrągło, o ile poświęcasz odrobinę czasu na alchemię. Mnie się pomysł podoba, bo zmusza do uważnej gry. Nie sejwujesz przed potencjalną wtopą i nie wczytujesz sejwa po każdej wtopie. W rezultacie każda wtopa ma konsekwencje. Przykładami można sypać z rękawa. Nie pójdzie Ci kradzież, to masz na głowie straże. Poddajesz się i lądujesz w więzieniu. Naturalne. Gdybym to było zrobione tak, jak w każdej innej grze, to pewnie nigdy bym w tym więzieniu nie wylądował.

Tak naprawdę jedyną istotną rzecz poruszył Blackthorn. Ogrom bugów sprawia, że sejw przydałby się po prostu do tego, żeby zaliczać zmasakrowane zadania. Na szczęście nie ma ich aż tyle, żeby to stanowiło jakiś większy problem. Ta gra jest po prostu inna, aktywności poboczne, takie jak alchemia, są wliczone w codzienny żywot tego chłopka roztropka i jeśli kogoś to nudzi, to nigdy w KCD nie wsiąknie.

post wyedytowany przez U.V. Impaler 2018-03-01 18:36:07
01.03.2018 15:21
😁
3
1
odpowiedz
boy3
106
Senator

Do czego to doszło że doczekaliśmy się czasów, gdzie normalne zapisywanie stosowane od początku gier jest złe

Strach pomyśleć co będzie później

01.03.2018 15:59
DM
4
1
odpowiedz
DM
211
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Dodałbym jeszcze jak perfekcyjnie wymodelowany jest teren. Drogi i ścieżki nie są zwykłą teksturą nałożona w losowych miejscach tyko tam gdzie powinny być. Wszystko wygląda do bólu naturalnie i prawdziwie, każdy kamień, zagajnik, polana wydaje się być tam gdzie natura chciała, a nie algorytm czy grafik

post wyedytowany przez DM 2018-03-01 16:06:19
01.03.2018 16:06
5
1
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Motyw od zera do wymiatacza... znaczy, bohatera (nie mylić z „protagonista").

Niby na tym polegają RPGi, że się postać rozwija i jest to odczuwalne w większym lub mniejszym stopniu ale w czasach gdy wszystko skaluje się pod gracza (albo sami przeciwnicy) albo gra nie stanowi większego wyzwania od pewnego momentu (np. przed dotarciem do połowy gry lub wątku głównego, który też czasem nie stawia wyzwania) - to jednak coś jest nie tak.

01.03.2018 17:09
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
frycek18
25
Pretorianin

U.V. Impaler Nie ten system zapisu jest głupi. Jestem za tym by gry były trudne, ale nie upierdliwe. Utrudnianie zapisywania jest upierdliwe i bez sensu. Niech będą trudne zadania, czy wymagający system walki, a nie zapisywanie i to jeszcze w sandboxie. Kolejnej gry tego studia nie kupię.

01.03.2018 18:20
U.V. Impaler
6.1
2
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Mam 228 godzin gry za sobą i zrobionych 317 sejwów, z czego przynajmniej kilkadziesiąt to checkpointy na zadaniach. Nie widzę absolutnie żadnego problemu z systemem zapisu, będę bronił go jak Częstochowy, bo uważam, że jest dobry. Szybko oducza tego, do czego jesteśmy po prostu przyzwyczajeni - do nagminnego zapisywania dokonań na życzenie, co przekłada się na rozgrywkę i podejście do niej. Jeśli widzę pięciu wrogów i wiem, że istnieje ryzyko przegrania tej walki, to po prostu uciekam. W Wiedźminie, na ten przykład, zrobiłbym sejwa i próbował, bo ryzyko mnie nic nie kosztuje. Jeśli komuś to nie odpowiada, OK, szanuję opinię, ale nie dam sobie wmówić, że system jest głupi, bo zostawia spory margines na popełnienie błędu.

post wyedytowany przez U.V. Impaler 2018-03-01 18:29:57
01.03.2018 21:49
Dawko062
6.2
Dawko062
100
Pora umierać

Zgadzam się w 100% z @U.V. Impaler.

Weźmy za przykład takiego Skyrima.
Okradasz randomowego NPC-ta, strażnik to zauważa i lądujesz w więzieniu. Co robisz? - quick load. Nie znam osoby która próbowałaby wydostać się z pierdla na własną rękę, bo i po co? Pyk, wciskasz F9 i nic nie było.

A tutaj? Wręcz przeciwnie, bierzesz to na klate i tyle, albo będziesz ostrożniejszy, albo nic więcej nie ukradniesz. Proste, a zarazem zajebiste.

01.03.2018 19:01
LooKAS
7
1
odpowiedz
LooKAS
133
Konsul

system zapisu ma zostać tak jak jest. Owszem czasami irytuje, ale wprowadza więcej naturalności do rozgrywki.

01.03.2018 19:13
8
odpowiedz
zanonimizowany1225531
0
Generał

W sumie to nic nie robi lepiej. Nie powinna ta gra zostać dopuszczona do sprzedaży z taką ilością bugów.

01.03.2018 19:46
Darat
9
odpowiedz
Darat
139
Another dude

Przymierzam się do zakupu ale obawiam się tej ilości bugów i optymalizacji ... niby nowe stery od nvidii i alokacja większej ilości ramu z youtuba ( to działa niby ?) ... poczekam chyba na oficjalne patche

01.03.2018 22:30
DM
10
1
odpowiedz
DM
211
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Weźcie pod uwagę, że taki sposób sejwów został wybrany celowo również po to, byśmy bardziej konsekwentnie trzymali się swoich wyborów i ponosili ich konsekwencje, a nie wczytywali grę po każdej linii dialogowej.

Jestem właśnie w klasztorze i Czesi to mistrzowie ponad wszelką normą - zrobić grę, w której trzeba chodzić na mszę, stać na niej długi czas i jeszcze jest to wciągające i ciekawe! :) Na razie czuję, że ten quest przebije chyba Krwawego Barona w moim rankingu - klimat, imersja, intryga, wybory, pozory, brak sznapsów do save'a (bo tu właśnie nie powinniśmy tego robić), niesamowite detale (światło wschodzącego słońca na ścianach podczas jutrzni) - jakby Umberto Eco ten quest układał normalnie!

post wyedytowany przez DM 2018-03-02 00:54:10
tvgry.pl Co Kingdom Come robi lepiej od innych RPG?