Hej
Natknąłem się na taki link: https://youtu.be/QH8O67XOk4A
Tylko ten filmik nie jest o FHD vs 4K... Sami obejrzcie. I co o tym sądzicie?
Nic, to nie jest nic odkrywczego. Jestem zdziwiony, że ktoś o tym mógł nie wiedzieć.
Ale w sumie wnioskując z twojej historii na forum nie zdziwię sie jak jutro wrzucisz filmik w stylu: "bez tlenu się udusisz i umrzesz" z dopiskiem: "co o tym sadzicie?"
DSR miał i ma potencjał, ale to tylko skalowanie obrazu.Tak jak PS4 Pro ma, tyle na temat.
W ps4 pro ten proces skalowania jest bardziej widoczny. DSR pecetowy jest bardziej zaawansowany.
Owszem DSR był znany, ale hdr np. był znany od lat, ale dopiero teraz zrobili z niego $ użytek.
https://en.wikipedia.org/wiki/High-dynamic-range_rendering
Ktoś naprawdę dopiero teraz zrobił materiał o downsamplingu? Już kilka lat temu używałem tego żeby pozbyć się aliasingu w grach które nie wspierają AA.
Dsr byl znany już w roku....2014
Ja jako gracz grający od dłuższego czasu na konsolach o tym nie wiedziałem. Sądzę, że wielu pecetowców tez o tym nie wiedziało. Musiało to przejść jakoś bez echa...
Dziesięć osiemdziesiąt Pe, bo tysiąc osiemdziesiąt wymawia się trudniej i dłużej jak w angielskim, matołek.
Jest o tym chyba nawet artykul na pclabie. Z dsr'em x4 na tv/monitorze 1080p gra wygląda lepiej niż na ps4 pro i x1x na tv 4k :)
Koleś dopiero odkrył funkcję DSR na kartach Nvidii? Trochę późno. Ja używam od kilku lat i cenię sobie tę możliwość, bo w niektórych grach bardzo poprawia jakość obrazu i grafiki.
Ło matko, ja też mam kartę Nvidii i o tym nie miałem pojęcia, więc dzięki za post :) Często gram w stare gry, więc bardzo chętnie z tego skorzystam i podbije sobie jakość takiego Far Cry czy Wolfensteina z 2001 roku ;) A że mój monitor nie jest nawet fullHD a kartę mam dobrą, to różnice powinny być wtedy jeszcze bardziej widoczne!
Pececiarze powinni o tym juz wiedziec od czasu Wiedzmaka w, kiedy te wszyskie super-mocarne sprzety sie dlawily przy Uberprobkowaniu (czy jak oni to tam nazwali) ;).
Widzicie, praktycznie do kazdego filmiku mozna wrzucic temat Wiedzmina ;)
Jeżeli w opcjach nie mam dsr to znaczy, że moja karta nie obsługuje dsr?
edit.
w sumie widzę, że moja 7500 ti jest na liście obsługujących dsr na stronie geforce
Dsr ma tylko karta Nvidii. Uaktywniasz go w opcjach 3D w panelu sterowania Nvidii. Zazbaczamy x1.78 i x4, a poniżej stopień rozmycia najlepiej na 10% by najbardziej przypominało to faktyczną wyższą rozdzielczość, a nie skalowanie (33% defaultowe jeszcze daje takie wrażenie, ale 10 już nie). Kiedy zrobisz to prawidłowo, w każdej istniejącej grze dodatkowo będziesz miał do wyboru rozdzielczość 2560x1440 i 3840x2160 pomimo, że masz monitor/tv full hd. Nawet możesz tak pulpit przeglądać, ale ikonki będą zbyt małe, chyba, że je ustawisz x200% :)
Uaktywniasz ją w opcjach 3D w panelu sterowania Nvidii chodzi o to, że nie mam w opcjach Nvidii dsr....
Monitor musisz mieć podłączony przez wyjście cyfrowe, na analogowych DSR i VSR (odpowienik DSR od AMD) nie działają. Przy złączu analogowym pozostają inne rozwiązania np. GeDoSaTo.
Tak, bo inaczej nie będzie tego efektu ala 4K, w sensie, że będzie zbyt widoczna kompresja. Na 10%tach z DSR'em x4 jest to niemal nie do odróżnienia od natywnego 4K
I teraz gwoli wyjaśnienia niektórym, bo praktycznie nigdzie o tym nie piszą, a to powinna być podstawa. Ktoś spyta, skoro efekt jest lepszy niż na konsolach z tv 4k, to po co monitor/tv 4k? Otóż dsr .... ma większe wymagania niż natywne 4K. Różnica sięga od 1 do....100% w zależności od gry i....konfiguracji pc, a to dlatego, że każda gra inaczej skaluje rozdzielczość. Przypadkowo - u mnie Far Cry 4 z DSR'em x4 chodzi w 60 klatkach, a wcześniej na GTXie 1080 noTI tak w 45,50, ale już u kumpla z Gtxem 1080 nawet nie w 30. U niektórych DSR może wymagać nawet tyle, co u kogoś natywne....8K Co odpowiada za ten stan rzeczy, pojecia nie mam, ale wiem, że obliczeń jest po prostu więcej :)