Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc kruka na bogato

21.01.2018 17:32
14
10
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1027056
59
Generał

Protestuje. Arcania to nie Gothic.

21.01.2018 12:30
Rozbo12
1
1
Rozbo12
55
Konsul

Dlaczego nie mogę zagłosować w ankiecie?

21.01.2018 12:36
WildCamel
2
odpowiedz
WildCamel
103
gry-online.pl

GRYOnline.plRedakcja

@Rozbo12 – poprawione!

post wyedytowany przez WildCamel 2018-01-21 15:23:05
21.01.2018 12:39
.kNOT
👍
3
odpowiedz
.kNOT
217
Progresor

Stary bardzo dobry Gothic. Gdyby inne gry były tak dobre...

21.01.2018 12:47
WolfDale
😉
4
3
odpowiedz
24 odpowiedzi
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Jak można nie kochać tej gry? Ma taki swojski śmierdzący klimacik bez zbędnego bicia piany na temat bohaterstwa postaci, którą kierujemy.

21.01.2018 12:50
dzl
4.1
6
dzl
96
John Yakuza

Normalnie. Tak samo jak można nie kochać Wiedźmina czy Skyrima lub jakiejkolwiek innej gry. Ot kwestia gustu.

21.01.2018 14:17
4.2
zanonimizowany1198751
52
Generał

Hmm, bo to po prostu zwykły średniak jakich na rynku mnóstwo?

21.01.2018 16:46
😂
4.3
2
zanonimizowany1146443
59
Senator

Jeśli Gothic to średniak, to Skyrim jest crapem :D

21.01.2018 17:37
4.4
zanonimizowany1080091
33
Legend

Jeśli Skyrim to średniak, to Gothic jest crapem :D
Poprawiłem.

21.01.2018 20:36
4.5
zanonimizowany1198751
52
Generał

@Dharxen
A nie jest średniakiem? Uparcie porównujecie również Gothica do najsłabszej części TES-ów, co po części rozumiem bo do Morrowinda nie ma startu ale jest skrajnie nieuczciwe.

Natomiast tak, Gothic to średniak. Historia słaba, dziury fabularne walą po oczach kilofem, sterowanie jest tragiczne, system walki toporny, interfejs tragiczny, postacie takie se. Klimat na plus i tylko tyle Gothic ma do zaoferowania.

21.01.2018 21:48
4.6
4
Shozou
11
Legionista

Opowiedz mi o tych wszystkich pamiętnych postaciach z Morrowinda. A nie, nie ma żadnych. Może o systemie walki? A nie, to znowu tylko rzuty kością...

21.01.2018 22:44
4.7
zanonimizowany1198751
52
Generał

@Shozou
Hmm, Voryn Dagoth, Vivec i Alamlexia, Indoril Nerevar, Caius... Jechać dalej? A narzekanie na rzuty kością w grze RPG to już doprawdy kuriozum...

22.01.2018 01:11
Gorn221
4.8
Gorn221
102
Łowca Demonów

Przeszedłem Morrowinda dosyć niedawno i pamiętam tylko Viveca. To ten taki złoty.

22.01.2018 02:04
4.9
1
zanonimizowany1146443
59
Senator

@KucharKM
Morrowinda ratuje tylko klimat. System dialogów leży, dziennik nie spełnia swojej funkcji, jedynie przeszkadza, a system walki to już totalna katastrofa. Fabularnie też bez szału, dialogi są denne (jak zwykle u Bethesdy), nie ma też ciekawych postaci niezależnych. Generalnie ta gra nadaje się jedynie do zwiedzania świata i posłuchania klimatycznego soundtracku. Nic ponadto.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2018-01-22 02:16:30
22.01.2018 16:36
4.10
zanonimizowany1198751
52
Generał

@Gorn
To co wyniosłeś i na jakiej podstawie ocenisz fabułę, skoro nie wiesz kto to Nerevar, Kagrenak, nie pamiętasz z gry Voryna Dagotha ani Cosadesa?

@up
Dialogi leżą? To że są w formie encyklopedycznej to nie jest wada. Każdy inny sposób na przedstawienie tak bogatej i złożonej historii świata byłby strzałem w kolano. Gdyby NPC miał opowiedzieć historię jakiegoś miejsca minęłoby z dobre pięć minut. Dziennik jest taki jak w każdej innej grze RPG z tamtego okresu, możesz go ustawić chronologicznie bądź filtrować po zadaniach. Serio, co z nim nie tak?

22.01.2018 17:07
WolfDale
😒
4.11
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Jak to dobrze, że jestem jednym z tych który docenia zarówno Gothica jak i Morrowinda. Porównywanie tych dwóch tytułów nie ma zbytnio sensu, ponieważ to są zupełnie inne podejścia do rozgrywki.

Jedna jak i druga ma swoje wady, ale są to dwa solidne tytuły które potrafią przykleić gracza do ekranu na wiele wiele godzin.

Wojny Gothickowo-Morrowindowe przypominają mi dziecinne wojny posiadaczy różnych platform do grania typu XO kontra PS4 czy PC kontra konsole i sto innych wariantów...

post wyedytowany przez WolfDale 2018-01-22 17:13:42
22.01.2018 17:19
4.12
zanonimizowany1168249
3
Generał

,Przeszedłem Morrowinda dosyć niedawno i pamiętam tylko Viveca. To ten taki złoty.,,

Co oznacza jedynie że masz słaba pamieć do postaci :v

22.01.2018 19:22
4.13
zanonimizowany1146443
59
Senator

@KucharKM
Normalny dziennik powinien zapisywać zadania, tymczasem dziennik z Morrowinda tego nie robi. Pełni on bardziej funkcję pamiętnika, niż dziennika, co przy tak dużej grze jest wręcz irytujące.

System dialogów w Morrowindzie to zwyczajna nieudolność Bethesdy. Nie potrafili nawet stworzyć funkcji, która w jakiś sposób zaznaczałaby tematy, na które już porozmawialiśmy z NPC. Powoduje to, że można bardzo łatwo się pogubić. W bardziej dopracowanych grach takie coś nie ma miejsca.

Nie mam problemów z czytaniem dużej ilości tekstu, ale warunkiem jest to, że musi on być ciekawy. Niestety dialogi w Morrowindzie są tak źle napisane, że w większości zwyczajnie usypiają.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2018-01-22 19:24:23
22.01.2018 19:23
4.14
zanonimizowany1198751
52
Generał

@up x2
W dodatku nie złoty tylko złoty i szary, co ma symbolizować Chimerów i Dunmerów. Gorn, przy następnym podejściu polecam poczytać książki w Morrowindzie, bo to nie jest RPG gdzie NPC wiedzą wszystko AKURAT odnośnie zadania które musisz wypełnić :)

@up
Dziennik jak sama nazwa wskazuje powinien być chronologicznym zapisem (dzień po dniu -> dziennik) wydarzeń, które przeżywa bohater. Ten z Morrowinda dodatkowo ma możliwość filtrowania w nim wpisów odnoszących się do konkretnego zadania. Jeśli nie wiesz takich podstawowych rzeczy o grze, mam poważne wątpliwości czy w to w ogóle grałeś.

System dialogów idealny nie jest, ale pokaż mi te "bardziej dopracowane gry" z tak bogatą historią i mitologią. Zwykłe dialogi trwały by po kilkanaście minut.

post wyedytowany przez zanonimizowany1198751 2018-01-22 19:28:18
22.01.2018 22:08
4.15
zanonimizowany1146443
59
Senator

Chronologiczność przy tak dużej grze nic nie daje. Wiem, że są odnośniki, ale co z tego, skoro i tak jest straszny bałagan. Pokaż mi inną dużą grę RPG z tak beznadziejnym dziennikiem.

Każdy klasyczny RPG opierający się na sporej ilości tekstu ma znacznie lepiej zrobiony system dialogów. Jeśli już Bethesda poszła po najmniejszej linii oporu, to przynajmniej powinna się do tego przyłożyć, ale oni nawet tego nie potrafili zrobić. Dobrze napisane dialogi, bogate w treść nie trwają po kilkanaście minut.

23.01.2018 01:08
4.16
1
nicosław
29
Centurion

@KucharKM

"Encyklopedyczne dialogi" to oczywista wada. Jeśli świat gry jest tak przebogaty, że nie sposób go przedstawić w inny sposób, jak waląc opisowe kobyły na stronę A4, to znaczy, że świat jest za bogaty. A tak naprawdę to wina tylko i wyłącznie nieudolnej formy prezentacji świata, bo nie ma żadnej przeszkody, aby tę samą treść przedstawić w ciekawie napisanych dialogach, nie trzeba było robić kopiowania tekstu dokumentacji fabuły.

Rzuty kością w grze RPG są ok. Problem w tym, że Morrowind to nie RPG, tylko cRPG i nie musi opierać się tylko na losowaniu zwycięzcy starcia, a nawet nie powinien, jeśli nie chce się narażać na śmieszność. Trudno o mniej satysfakcjonujące walki niż w Morrowindzie, bo coś takiego jak system walki prawie tam nie istnieje.

System dialogów idealny nie jest, ale pokaż mi te "bardziej dopracowane gry" z tak bogatą historią i mitologią. Zwykłe dialogi trwały by po kilkanaście minut.

Żadna gra nie ma bardziej dopracowanej mitologii, bo nikt normalny się czymś takim nie podnieca, jak historyjki wymyślonego świata. W grze świata przedstawionego powinno być tyle, ile wykorzystuje się w grze i ile jest potrzebne do zrobienia ciekawej fabuły (której w Morrowindzie nawet nie ma, więc cała para poszła w gwizdek). Innymi słowy, świat przedstawiony służy fabule i rozgrywce, a nie odwrotnie. Gdyby mi ktoś w Gothicu 1 pieprzył jakieś farmazony o tym, na jakie powiaty dzieli się Myrthana, to bym wysłał tę grę do jakiegoś autystycznego dziecka, bo nikogo normalnego nie interesują takie bzdury.

23.01.2018 01:30
😐
4.17
zanonimizowany1168249
3
Generał

,,"Encyklopedyczne dialogi" to oczywista wada. ,,

Encyklopedyczne dialogi to oczywista zaleta.

,,Jeśli świat gry jest tak przebogaty, że nie sposób go przedstawić w inny sposób, jak waląc opisowe kobyły na stronę A4, to znaczy, że świat jest za bogaty,,

Co??? To niby ma być zarzut? xd
Morek jest świetny, ale nie jest aż tak dobry, żeby ktoś go krytykował za zbyt bogaty świat xd.

Jak dla mnie zarzut absurdalny, u swojej postawy, nie może byc świat za bogaty, tak samo jak nie może być za dobry itd. To najgłupszy argument jaki widziałem od dawna. Btw, o czym ty konkretnie mówisz? O książkach? O dzienniku? Dziennik jest naprawdę przyzwoity i traktuje cie jak inteligentną jednostkę. Daje ci opisy zadań, oraz informacje gdzie szukać celu, co w tym złego niby?

,, A tak naprawdę to wina tylko i wyłącznie nieudolnej formy prezentacji świata, bo nie ma żadnej przeszkody, aby tę samą treść przedstawić w ciekawie napisanych dialogach, nie trzeba było robić kopiowania tekstu dokumentacji fabuły.,,

Ale Morrowind ma świetną prezentacje świata, ma bardzo dużo lektur, które rozwijają lore gry i uniwersum. Dialogi są ciekawie opisane. Wszystko co zarzucasz, że brakuje, jest w tej grze, czy ty w ogóle grałeś w ten tytuł? xd

,,roblem w tym, że Morrowind to nie RPG, tylko cRPG i nie musi opierać się tylko na losowaniu zwycięzcy starcia, a nawet nie powinien, jeśli nie chce się narażać na śmieszność. Trudno o mniej satysfakcjonujące walki niż w Morrowindzie, bo coś takiego jak system walki prawie tam nie istnieje.,,

W sumie..prawda, walka była raczej kiepska w Morku, i bardzo dobrze, że w późniejszych częściach rozwiązali ten problem.

,,Żadna gra nie ma bardziej dopracowanej mitologii, bo nikt normalny się czymś takim nie podnieca, jak historyjki wymyślonego świata.,,

Eee..a tu już powiało kompleksami niższości! xd
Nikt normalny się nie podnieca? A kimże ty jesteś zarozumialcze by decydować kto jest normalny a kto nie? Normalny w stosunku do czego? Dlaczego trywializujesz wysiłek tak wielu ludzi, tworzących świat fantasy, i nie tylko, tylko dlatego, że ty jesteś ignorantem bez wyobraźni, chyba, skoro wymyślone światy, to dla ciebie tylko historyjki. Po co w ogóle grasz w gry w takim razie? Jak dla mnie element opowieści jest jednym z najważniejszych w grach.

I podaj mi definicji ,,normalnego,, która zakłada, że normalny człowiek nie ma wyobraźni i nie może się ekscytować i lubić świata fikcyjnego. Tolkien i nie tylko by się zsikali z śmiechu widza takie opinie xd.

,,W grze świata przedstawionego powinno być tyle, ile wykorzystuje się w grze i ile jest potrzebne do zrobienia ciekawej fabuły,,

Nieprawda, w grze powinno być tyle świata ile chcę tego twórca, ile potrzeba opowieści i ile potrzeba by stworzyć dobre uniwersum. Uniwersum TES ma to wszystko, dlatego jest kochane przez tak wiele ludzi.

,,której w Morrowindzie nawet nie ma, więc cała para poszła w gwizdek,,

Yup, ty naprawdę nie grałeś w tą grę.

,,Innymi słowy, świat przedstawiony służy fabule i rozgrywce, a nie odwrotnie,,

Nieprawda, masz prawo do swojej opinii, ale nie zgodzę się z tym, absolutnie i jest to założenie co najmniej, bez sensowne.

,,Gdyby mi ktoś w Gothicu 1 pieprzył jakieś farmazony o tym, na jakie powiaty dzieli się Myrthana, to bym wysłał tę grę do jakiegoś autystycznego dziecka, bo nikogo normalnego nie interesują takie bzdury.,,

Ponownie używasz słów, których nie rozumiesz i tym razem śmiejesz się z ludzi mądrzejszych od siebie xd.
Raz, nie używaj autyzmu jako obrazy, bo osoby z tym zaburzeniem, to naprawdę mądrzy ludzie, którzy mają problemy na zupełnie innym poziomie, niż twój mózg jest w stanie to wykalkulować.

Dwa, czyli idąc twoim tokiem rozumowania, LoTR to gówno, bo świat jest bardzo rozbudowany a Tolkien był autystycznym dziadem, bo nikogo normalnego nie interesuje gramatyka wymyślona dla fikcyjnego języka? Heh, zaraz usłyszę, że nie, bo to książki, a nie gry..w końcu gry są głupie co nie?

I trzy, ponownie proszę, daj definicje normalności, której używasz, bo normalne, nie oznacza popierane, stosowane przez większość, to tak na szybko. Budowanie ciekawego, złożonego, przemyślanego świata to coś co każdy, kto ma mózg, powinien doceniać, bo twórca ciężko pracował by uczynić swoje dziecko interesujące i zadbane, na wielu poszczególnych szczeblach. Lore gothica jest beznadziejne, sorry, taka prawda, i bardzo nie dopracowane i to absolutnie nie jest zaleta tej gry. Zalety są inne.

Lore TES jest bardzo dopracowane i ma mało błędów wewnętrznych a nad jego spójnością czuwają odpowiedni ludzie od tego. Niech to ci pokaże jak bardzo nie masz racji i jak dziwna i pełna ignorancji i głupoty jest twoja wypowiedź, z której wynika, że im ktoś wkłada więcej wysiłku w swoje dzieło i pracę..tym gorzej dla niego...wtf??

23.01.2018 16:41
4.18
nicosław
29
Centurion

Encyklopedyczne dialogi to oczywista zaleta.

Encyklopedyczne dialogi to oczywista wada, bo nie ma czegoś takiego jak encyklopedyczne dialogi. W encyklopedii nie ma dialogów. Więc tak naprawdę morek nie ma dialogów, tylko ich imitację, inspirowaną lekturą encyklopedii internetowej. A brak dialogów to wada.

Co??? To niby ma być zarzut? xd
Morek jest świetny, ale nie jest aż tak dobry, żeby ktoś go krytykował za zbyt bogaty świat xd.

Może przeczytaj całą wypowiedź, zanim zaczniesz wyrywać zdanie po zdaniu jak iskająca małpa? W następny zdaniu masz wskazanie, że to tak naprawdę wina nieudolności twórców w posługiwania się rozmiarem swojego uniwersum. Gdyby w filmie "Władca Pierścieni" przez większość czasu wykładano by całe to przebogate uniwersum Tolkiena i Aragorn trułby coś o historii Gondoru z poprzedniej ery, to nie dałoby się tego oglądać. Ale morek sypie tymi informacjami, nie wiadomo po co, bo większość nie ma znaczenia dla rozgrywki. I oczywiście, można powiedzieć, że można nie czytać. Tylko że tam oprócz czytania niewiele jest do roboty, bo gameplay jest marny.

Ale Morrowind ma świetną prezentacje świata, ma bardzo dużo lektur, które rozwijają lore gry i uniwersum. Dialogi są ciekawie opisane. Wszystko co zarzucasz, że brakuje, jest w tej grze, czy ty w ogóle grałeś w ten tytuł? xd

Ma bardzo dobrą prezentację, czyli książki XD
Nawet im się nie chciało ciekawych dialogów napisać, bo by jeszcze niechcący nakreślili postacie z charakterem. Nie no, serio, nie wiedziałem, że wikipedia też może być wciągającą grą.

Nikt normalny się nie podnieca? A kimże ty jesteś zarozumialcze by decydować kto jest normalny a kto nie? Normalny w stosunku do czego? Dlaczego trywializujesz wysiłek tak wielu ludzi, tworzących świat fantasy, i nie tylko, tylko dlatego, że ty jesteś ignorantem bez wyobraźni, chyba, skoro wymyślone światy, to dla ciebie tylko historyjki. Po co w ogóle grasz w gry w takim razie? Jak dla mnie element opowieści jest jednym z najważniejszych w grach.

Norma oznacza większość, tendencję, rdzeń. Przeciętny człowiek zrezygnowałby z grania w gry, gdyby wyglądało to zawsze jak w morku, że muszę, przebrnąć przez totalnie nieciekawy opis totalnie nieciekawego świata, aby móc sprawdzić, czy gra jest dobra. W morka trzeba zagrać 10 godzin, żeby wyszło na jaw, że to crap, bo ten bizantynizm uniwersum sugerować może, że gra jest niezła, i że te czytanie o tym, na jakie klany dzielą się mroczne elfy zaowocuje w rozgrywce.

I podaj mi definicji ,,normalnego,, która zakłada, że normalny człowiek nie ma wyobraźni i nie może się ekscytować i lubić świata fikcyjnego. Tolkien i nie tylko by się zsikali z śmiechu widza takie opinie xd.

Tolkien pisał książki, nie gry. Gra to takie coś z interakcją i mechaniką. Gdybym chciał poczytać książkę, wziąłbym książkę i z dużym prawdopodobieństwem byłoby to przeżycie dużo zabawniejsze niż czytanie w Morrowinda. I oczywiście uniwersum Tolkiena posłużyło pod bazę pod znacznie lepszą opowieść niż w morku, więc jeśli z czegoś mistrz by się śmiał, to z porównywania go do marnych imitacji.

Nieprawda, w grze powinno być tyle świata ile chcę tego twórca, ile potrzeba opowieści i ile potrzeba by stworzyć dobre uniwersum. Uniwersum TES ma to wszystko, dlatego jest kochane przez tak wiele ludzi.

A im więcej trzeba przedstawiać świat, aby zainteresować nim gracza, tym głupszy musi być twórca.

Yup, ty naprawdę nie grałeś w tą grę.

Tylko cztery razy, ale nigdy jej nie przeszedłem, bo to wysiłek ponad moje zdrowie. Zresztą dotyczy to wszystkich części TES-a, bo to ten sam crap. To nie jest tak, że uniwersum było za bogate, za mądre i w ogóle, bo w Skyrimie było już ograniczone te fantasy-bzdury, był też system walki. Problem w tym, że te gry są zwyczajnie nędzne.

Nieprawda, masz prawo do swojej opinii, ale nie zgodzę się z tym, absolutnie i jest to założenie co najmniej, bez sensowne.

Co oznacza, że nie masz pojęcia, jak się konstruuje dobry scenariusz, dobrą fabułę w książce. Historia powinna porywać od pierwszego momentu, od pierwszego zdania. A nie "wybrańcze, bla bla bla, obudź się", a potem "Balmora, to miasto, położone u wylotu rury kanalizacyjnej z Vivec" i inne tego typu smęcenie. Serio, używam Morrowinda jako wzorzec tego, jak nie pisać gry. A sukces Morrowinda nie jest żadnym wyznacznikiem jakości, bo tak samo D&D jest najpopularniejszym RPG, mimo że jest jednym ze słabszych.


Ponownie używasz słów, których nie rozumiesz i tym razem śmiejesz się z ludzi mądrzejszych od siebie xd.
Raz, nie używaj autyzmu jako obrazy, bo osoby z tym zaburzeniem, to naprawdę mądrzy ludzie, którzy mają problemy na zupełnie innym poziomie, niż twój mózg jest w stanie to wykalkulować.

Tak samo sądzę o fanach morka: naprawdę mądrzy ludzie, którzy mają problem na innym poziomie, niż mój mózg potrafi to wykalkulować.

Dwa, czyli idąc twoim tokiem rozumowania, LoTR to gówno, bo świat jest bardzo rozbudowany a Tolkien był autystycznym dziadem, bo nikogo normalnego nie interesuje gramatyka wymyślona dla fikcyjnego języka? Heh, zaraz usłyszę, że nie, bo to książki, a nie gry..w końcu gry są głupie co nie?

Tylko że u Tolkiena uniwersum było budowane stopniowo, przez kolejne opowieści. A morek to coś takiego, jakby połączyć "Silmalirion" i "Władcę Pierścieni" w jedno.

I trzy, ponownie proszę, daj definicje normalności, której używasz, bo normalne, nie oznacza popierane, stosowane przez większość, to tak na szybko.

Dokładnie to oznacza normalność. Jeśli ktoś utożsamia normalność z tym co dobre, to pomieszała mu się semantyka.

Budowanie ciekawego, złożonego, przemyślanego świata to coś co każdy, kto ma mózg, powinien doceniać, bo twórca ciężko pracował by uczynić swoje dziecko interesujące i zadbane, na wielu poszczególnych szczeblach. Lore gothica jest beznadziejne, sorry, taka prawda, i bardzo nie dopracowane i to absolutnie nie jest zaleta tej gry. Zalety są inne.

Chyba każdy, któremu się nudzi. Lore Gothica jest niewielkie i jest to jego zaleta. Zwłaszcza pierwszy Gothic jest najciekawszy, bo brak srania na około informacjami o świecie dodaje otoczkę tajemniczości i niepewności. Morrowind spoileruje fabułę już na początku, ledwo włączyłeś grę, już wiesz że jesteś wybrańcem, a jak wybraniec, to pasowałoby żebyś zabił największego złego w okolicy. Reszta jest misterny ornament na nocniku.


Lore TES jest bardzo dopracowane i ma mało błędów wewnętrznych a nad jego spójnością czuwają odpowiedni ludzie od tego. Niech to ci pokaże jak bardzo nie masz racji i jak dziwna i pełna ignorancji i głupoty jest twoja wypowiedź, z której wynika, że im ktoś wkłada więcej wysiłku w swoje dzieło i pracę..tym gorzej dla niego...wtf??

Ja dla mnie może autor może się odwodnić od pocenia się nad uniwersum, ale wolałbym, żeby zluzował i zostawił trochę sił na dialogi.

post wyedytowany przez nicosław 2018-01-23 16:42:07
23.01.2018 18:05
4.19
zanonimizowany1168249
3
Generał
Image

,,Encyklopedyczne dialogi to oczywista wada, bo nie ma czegoś takiego jak encyklopedyczne dialogi. W encyklopedii nie ma dialogów. Więc tak naprawdę morek nie ma dialogów, tylko ich imitację, inspirowaną lekturą encyklopedii internetowej. A brak dialogów to wada.,,

Skoro nie ma czegoś takiego jak encyklopedyczne dialogi, to dlaczego zarzucałeś, że ta gra ją ma? Gubisz się w własnych zeznaniach? Gdzie masz regułę, że nie ma czegoś takiego jak encyklopedyczne dialogi? Jak dla mnie, encyklopedyczne, czyli rozbudowane, itd.
https://synonim.net/synonim/encyklopedyczny

Moje rozumowanie jest trafne, twoje nie xd.

,,Więc tak naprawdę morek nie ma dialogów,,

Są, postacie z sobą rozmawiają, czyli są dialogi, polecam zapoznać się z tym słowem, zanim będziesz pisał, jakieś bzdury, dotyczące tematu, którego nie rozumiesz xd.

,,ylko ich imitację, inspirowaną lekturą encyklopedii internetowej,,

No nie, Morrowind ma dialogi, i to jest rzecz nie do zakwestionowania, wystarczy zobaczyć pierwszy lepszy screen z gry, gdy postacie rozmawiają. A to, że ty masz jakieś dziwne wymagania wobec tego słowa, to nie problem ani mój, ani nikogo innego, jedynie twojej błędnej interpretacji i braku znajomości słów.

,,Może przeczytaj całą wypowiedź, zanim zaczniesz wyrywać zdanie po zdaniu jak iskająca małpa?,,

Może, nie kłam i nie czepiaj się metody kartezjańskiej dyskusji xd. Wiem, że może być trudna dla przyswojenia dla płotek, ale jest zdecydowanie najlepsza by rozbić zdanie na czynniki pierwsze i wyjaśnić ich bezsensowność. Jak u ciebie.

,, W następny zdaniu masz wskazanie, że to tak naprawdę wina nieudolności twórców w posługiwania się rozmiarem swojego uniwersum,,

Ale twórcy Morrowinda bardzo dobrze posługują się swoim uniwersum. Więc zarzut nie trafiony, nie przedstawiłeś, żadnych dowodów na to by mieli z tym jakikolwiek większy problem.

,,Gdyby w filmie "Władca Pierścieni" przez większość czasu wykładano by całe to przebogate uniwersum Tolkiena i Aragorn trułby coś o historii Gondoru z poprzedniej ery, to nie dałoby się tego oglądać,,

Owszem, ponieważ to film, i rządzi się swoimi prawami, tam czas nie pozwala na zapoznanie się z tym wszystkim, ale gry RPG rządzą się swoimi prawami i tam długie rozbudowane opowieści o lore świata, jego historii, kreacji, i nawet popierdółkach są na porządku dziennym. Ma to każdego dobre uniwersum.
Ma to Warcraft, TES, wiedźmin nawet, że nie wspomnę o serii Ultima, Might and magic, Gry z serii D&D.

,,Ale morek sypie tymi informacjami, nie wiadomo po co, bo większość nie ma znaczenia dla rozgrywki. I oczywiście, można powiedzieć, że można nie czytać. Tylko że tam oprócz czytania niewiele jest do roboty, bo gameplay jest marny.,,

Nie musi mieć znaczenie dla rozgrywki, ma znaczenia dla świata, dla twojego bohatera, dla innych postaci i dla jego kreacji i realizmowi.

Skoro masz problem z czytaniem to naprawdę źle o tobie świadczy xd. Serio, książki jakieś dla ciebie istnieją czy też są złe? xd

,,Ma bardzo dobrą prezentację, czyli książki,,

Plus, historie, zdania, opowieści, lokacje, atmosferę, przywiązanie do szczegółów, różnorodny zwierzyniec itd. Ma dużo więcej niż książki.

,,Nawet im się nie chciało ciekawych dialogów napisać, bo by jeszcze niechcący nakreślili postacie z charakterem. Nie no, serio, nie wiedziałem, że wikipedia też może być wciągającą grą.,,

Kolejny dowód na to, że nie grałeś w tą grę, albo robiłeś to nie uważnie, Morrowind ma mnóstwo ciekawych postaci.

,,Norma oznacza większość, tendencję, rdzeń,,

Nieprawda.

,,Przeciętny człowiek zrezygnowałby z grania w gry, gdyby wyglądało to zawsze jak w morku,,

Proszę o dowód tego stwierdzenia z wskazaniem kim jest konkretny człowiek, podziel się swoimi badaniami w tej kwestii, oraz wskaż metodę badawczą. Z chęcią się pośmieje z tych tanich ogólników xd.

,, że muszę, przebrnąć przez totalnie nieciekawy opis totalnie nieciekawego świata, aby móc sprawdzić, czy gra jest dobra.,,

Ale nie ciekawy to pojęcie względne, ty tylko napisałeś swoje opinie, nie przedstawiłeś, żadnych dowodów na nie ciekawość tego świata.

,,W morka trzeba zagrać 10 godzin, żeby wyszło na jaw, że to crap, bo ten bizantynizm uniwersum sugerować może, że gra jest niezła, i że te czytanie o tym, na jakie klany dzielą się mroczne elfy zaowocuje w rozgrywce.,,

Nie zgodzę się, ani nie trzeba grać 10 godzin, ani to nie jest crap.

http://www.metacritic.com/game/pc/the-elder-scrolls-iii-morrowind

Co najwyżej ,,crapem,, jest twój gust :v

,,Tolkien pisał książki, nie gry. Gra to takie coś z interakcją i mechaniką,,

Po co piszesz te truizmy?

,,Gdybym chciał poczytać książkę, wziąłbym książkę i z dużym prawdopodobieństwem byłoby to przeżycie dużo zabawniejsze niż czytanie w Morrowinda,,

Raczej wątpię, z twoim podejściem o dobre lektury trudno.
I ok, bo gra to nie książka, więc czytaj książki a gry zostaw graczom, którzy chcą się dobrze bawić. W czym masz problem?

,,I oczywiście uniwersum Tolkiena posłużyło pod bazę pod znacznie lepszą opowieść niż w morku, więc jeśli z czegoś mistrz by się śmiał, to z porównywania go do marnych imitacji.,,

Raczej wątpliwe, bo świat TES jest świetnie rozbudowany a ich twórcy mieli ogromną wyobraźnię. W przeciwieństwie do ciebie, Tolkien by to docenił i by się pewnie zachwycił mnogością opowieści i dokładnością gry. Ale to tylko gdybanie, wiec to zostawmy.

,,A im więcej trzeba przedstawiać świat, aby zainteresować nim gracza, tym głupszy musi być twórca.,,

Nie prawda, te zdanie nie ma najmniejszego sensu. Trzeba być głupim by nie mieć pomysłu na ciekawe zagospodarowanie świata a mądrym by go przedstawić z odpowiednim pietyzmem i szczegółowością.

,,Tylko cztery razy, ale nigdy jej nie przeszedłem, bo to wysiłek ponad moje zdrowie. Zresztą dotyczy to wszystkich części TES-a, bo to ten sam crap. To nie jest tak, że uniwersum było za bogate, za mądre i w ogóle, bo w Skyrimie było już ograniczone te fantasy-bzdury, był też system walki. Problem w tym, że te gry są zwyczajnie nędzne.,,

Jak już napisałem wyżej, twój gust jest tutaj jedynym co jest nędzne, hipsterze za dychę, bez argumentów xd.

http://www.metacritic.com/game/pc/the-elder-scrolls-iii-morrowind
http://www.metacritic.com/game/pc/the-elder-scrolls-iv-oblivion
http://www.metacritic.com/game/pc/the-elder-scrolls-v-skyrim

I nie mam żadnych przekonujących dowodów byś zaczynał morka 4 razy, nic co piszesz na to nie wskazuje, bardziej ktoś kto próbuje być atencyjnym hipsterem, ale mu nie wychodzi xd.

,,Co oznacza, że nie masz pojęcia, jak się konstruuje dobry scenariusz, dobrą fabułę w książce,,

Nie, to oznacza, że ty nie potrafisz pisać na temat bo mówimy o grze, nie o książce to raz, i dwa, twój zarzut jest pusty, nie podparty żadnym dowodem. To ty jesteś osobą, która narzeka na za dużo czytanie w grze i nazywa dobre gry crapem, bez żadnych dowodów, poza populistycznymi bzdetami, więc..tia, o mój gust jestem spokojny xd.

,,Historia powinna porywać od pierwszego momentu, od pierwszego zdania.,,

Nieprawda, może rozwijać się powoli nie musi mieć wcale 3 aktowej struktury, to zależy od chęci i pomysłu pisarza, reżysera, twórcy danego dzieła. Nie musi od samego początku pokazywać to co najlepsze. Jeśli ty nie lubisz takich dzieł to spoko, ale to nie jest zasada obowiązująca na ogół.

,,A nie "wybrańcze, bla bla bla, obudź się", a potem "Balmora, to miasto, położone u wylotu rury kanalizacyjnej z Vivec" i inne tego typu smęcenie.,,

Skoro poważna opowieść to dla ciebie smęcenie to jeszcze nie dojrzałeś do niektórych tytułów, najwyraźniej. Dowodem na to jest to jak trywializujesz tą grę, tylko po to by uwypuklić problemy w swojej logice i argumentacji.

,, Serio, używam Morrowinda jako wzorzec tego, jak nie pisać gry. A sukces Morrowinda nie jest żadnym wyznacznikiem jakości, bo tak samo D&D jest najpopularniejszym RPG, mimo że jest jednym ze słabszych.,,

Twoja sprawa, masz prawo do tego.

Cóż, sukces nie, ale dobre przyjęcie od krytyków już tak, jak najbardziej. I o czymś to jednak świadczy, to nie jest słaba, ale popularna gra, to bardzo dobra i bardzo popularna gra. Świetna sprawa.

,,Tak samo sądzę o fanach morka: naprawdę mądrzy ludzie, którzy mają problem na innym poziomie, niż mój mózg potrafi to wykalkulować.,,

Polecam iść do lekarza, może jeszcze nie jest dla ciebie za późno i uda ci się trochę nadgonić pozostałych, współczesna medycyna czyni cuda i nigdy nie jest za późno by nauczyć się myśleć logicznie, więc..powodzenia ;)

,,Tylko że u Tolkiena uniwersum było budowane stopniowo, przez kolejne opowieści. A morek to coś takiego, jakby połączyć "Silmalirion" i "Władcę Pierścieni" ,,

Ale ty wiesz, że Morrek nie był pierwszą dużą częścią TES prawda? Xd

Rozbudowanie masz w Przygodach redgarda, czy jak to się nazywało, Daggerfallu i Arenie.

,,Dokładnie to oznacza normalność. Jeśli ktoś utożsamia normalność z tym co dobre, to pomieszała mu się semantyka.,,

Nie prawda, proszę o definicje normalności i jej źródło.

,,Chyba każdy, któremu się nudzi. Lore Gothica jest niewielkie i jest to jego zaleta,,

Słaba opinia i nawet nie kontr argument, i lore gothica jest bezsensu to absolutnie nie jest jego zaleta. Jest popsute od momentu gdy część kontynentu, zmieniła się w wyspę z dupy xd.

,,Zwłaszcza pierwszy Gothic jest najciekawszy, bo brak srania na około informacjami o świecie dodaje otoczkę tajemniczości i niepewności.,,

Nie, akurat tam mieliśmy tyle informacji, ile trzeba było, w Arenie też nie bombardowali cię informacjami, jak już porównujesz cześć pierwszą to porównuj ją do pierwszej ,nie do trzeciej części.

Gothic 3 to porażka na całej linii w tej kwestii, a gothic 2 robi to dobrze, ale nadal bardzo dużo mu brakuje do TES'ów.

,,Morrowind spoileruje fabułę już na początku,,

Jakby fabuła w tej grze była wielka tajemnicą xd. Od początku buduje atmosferę i pokazuje ci twoją rolę na świecie. Inne podejście, nie gorsze, ale inne.

,,ledwo włączyłeś grę, już wiesz że jesteś wybrańcem, a jak wybraniec, to pasowałoby żebyś zabił największego złego w okolicy. Reszta jest misterny ornament na nocniku.,,

Nie prawda, fabuła Morka przedstawia się następująco:

,,Fabuła opowiada nam o historii więźnia, który przypływa cesarskim statkiem na wyspę Vvardenfell. W trakcie głównego wątku dowiadujemy się, iż nasz bohater jest wcieleniem Nervara - przywódcy Rodu Indoril, który zginął w Bitwie o Czerwoną Górę. W późniejszym czasie dowiadujemy się także, że zostaliśmy wypuszczeni z więzienia, po to, aby unieszkodliwić demona Dagoth Ura i przy okazji źródło jego mocy, z którego korzystają także półbogowie Morrowind, zwani Trójcą.,,

Największy zły w okolicy, kolejny przykład błędu logicznego, trywializacji...

,,Ja dla mnie może autor może się odwodnić od pocenia się nad uniwersum, ale wolałbym, żeby zluzował i zostawił trochę sił na dialogi.,,

Jaki autor? Autorzy chyba i w grze są dialogi.

23.01.2018 23:02
4.20
boy3
106
Senator

Morrowind i Gothic, oba tytuły są świetne, każda z tych gier jest na swój sposób dobra

Ale skyrim? XD Wolne żarty

24.01.2018 18:29
4.21
1
nicosław
29
Centurion

Skoro nie ma czegoś takiego jak encyklopedyczne dialogi, to dlaczego zarzucałeś, że ta gra ją ma? Gubisz się w własnych zeznaniach? Gdzie masz regułę, że nie ma czegoś takiego jak encyklopedyczne dialogi? Jak dla mnie, encyklopedyczne, czyli rozbudowane, itd.

Ja tylko wskazuję, jaką sprzecznością jest ta gra. Stosuję też pewne skróty myślowe. Oczywiście, że są tam dialogi, tylko koślawe, specyficzne, nie mające wiele wspólnego z tym, jak rozmawiają dwie postacie w rzeczywistości. To, czy faktycznie dialogi tam są, czy nie, to kwestia ontologiczna. Stanisław Lem napisał książkę pod tytułem "Dialogi", ale te dialogi wyglądały trochę jak w Morrowindzie.

Jak dla mnie, encyklopedyczne, czyli rozbudowane, itd.

To fajnie, że nie znasz zasad gramatycznych i nie wiesz, że przymiotniki takie jak "encyklopedyczny", "kowalski", "gówniany" zawsze mają ogólne znacznie, które w słownikach przedstawia się jako "odnoszący się do encyklopedii", "odnoszący się do gówna", itd. I w takim znaczeniu użyłem tego słowa.

Są, postacie z sobą rozmawiają, czyli są dialogi, polecam zapoznać się z tym słowem, zanim będziesz pisał, jakieś bzdury, dotyczące tematu, którego nie rozumiesz xd.

Zwłaszcza, że nasza postać z rzadka wybąkuje jakieś zdanie. Można oczywiście się spierać, że rzucając hasło nasza postać składa pełne zdanie pytające o nie, ale w grze tego nie ma, więc jeśli już to są to półdialogi.

Jeśli to co dałeś na zrzucie ekranu to dialogi, to ja zaraz idę porozmawiać z wikipedią.

Może, nie kłam i nie czepiaj się metody kartezjańskiej dyskusji xd. Wiem, że może być trudna dla przyswojenia dla płotek, ale jest zdecydowanie najlepsza by rozbić zdanie na czynniki pierwsze i wyjaśnić ich bezsensowność. Jak u ciebie.

Tak, zwłaszcza że zastosowałem chwyt retoryczny i świadomie napisałem zdanie fałszywe, aby móc wyjaśnić błąd w następnym zdaniu. Faktycznie, rozbicie wypowiedzi na pojedyncze zdania może być dla w takim przypadku atrakcyjną formą polemiki.

Ale twórcy Morrowinda bardzo dobrze posługują się swoim uniwersum. Więc zarzut nie trafiony, nie przedstawiłeś, żadnych dowodów na to by mieli z tym jakikolwiek większy problem.

Nie musiałem, zrobiła to osoba, do której napisałem pierwszy wpis.

Owszem, ponieważ to film, i rządzi się swoimi prawami, tam czas nie pozwala na zapoznanie się z tym wszystkim, ale gry RPG rządzą się swoimi prawami i tam długie rozbudowane opowieści o lore świata, jego historii, kreacji, i nawet popierdółkach są na porządku dziennym. Ma to każdego dobre uniwersum.
Ma to Warcraft, TES, wiedźmin nawet, że nie wspomnę o serii Ultima, Might and magic, Gry z serii D&D.

Gry też rządzą się swoimi prawami i przenoszenie mechanizmów klasycznych gier RPG do cRPG jest błędem. O ile w papierowym RPG poznanie świata przedstawionego jest jednocześnie wyznaczeniem ograniczeń dla działań gracza i logiki reakcji świata na jego poczynania, o tyle w cRPG i tak podąża się po fabularnym sznurku, czasem wybierając jeden z kilku. Nie ma tam kreatywnego przetwarzania wiedzy ogólnej, więc nadźganie ich w narracji jest bezsensowne. Lepiej poświęcić ten czas na dobre poznanie uniwersum w grze RPG i dobrze się przy niej bawić, niż męczyć się z nieudolną mechaniką morka.
Żadna z wymienionych przez ciebie gier nie przedstawia swojego uniwersum w tak nudny sposób.

Nie musi mieć znaczenie dla rozgrywki, ma znaczenia dla świata, dla twojego bohatera, dla innych postaci i dla jego kreacji i realizmowi.

Jestem takim konserwatywnym typem gracza, dla którego gry są od grania, a reszta jest tylko otoczką. Do gry siadasz, aby czytać, to się nie porozumiemy.

Skoro masz problem z czytaniem to naprawdę źle o tobie świadczy xd. Serio, książki jakieś dla ciebie istnieją czy też są złe? xd

Typie, pojmij, że gry to nie książki. Równie dobrze mógłbyś się wywyższać, że fajny film widziałeś w kinie, zamiast obrazu przez dwie godziny przewijał się przez ekran tekst. A jeśli komuś film się nie podobał, to nieczytaty debil.

Otóż wyobraź sobie, że czytam, i może dlatego nie mam ochoty przeładowywać sobie głowy gównem zwanym lore Morrowinda, bo na studiach i w pracy musiałem przyswoić w krótkim czasie tyle wiedzy, że niechętnie spoglądałem na opisy gwiazdozbiorów w wymyślonym świecie, która to jest nic nie warta, w Morrowindzie również.

Kolejny dowód na to, że nie grałeś w tą grę, albo robiłeś to nie uważnie, Morrowind ma mnóstwo ciekawych postaci.

Może jeśli ktoś wychował się na książkach Salvatore, to tak.

Nieprawda.

Prawda.

Proszę o dowód tego stwierdzenia z wskazaniem kim jest konkretny człowiek, podziel się swoimi badaniami w tej kwestii, oraz wskaż metodę badawczą. Z chęcią się pośmieje z tych tanich ogólników xd.

Badanie jest bardzo proste - nikt nie potrafi wskazać dobrej mechaniki w Morrowindzie, więc jedyne, dlaczego graję w tę grę, to nieosiągalna dla ludzi umysłowo rozwiniętych umiejętność w czucia się w ten tekturowy świat. A większość ludzi jest umysłowo rozwinięta.

Ale nie ciekawy to pojęcie względne, ty tylko napisałeś swoje opinie, nie przedstawiłeś, żadnych dowodów na nie ciekawość tego świata.

"Nie" z przymiotnikami piszemy łącznie, mój ty pożeraczu lektur. Owszem, nieciekawość świata jest względna (pomijam, że to ciekawość świata winna być udowodniona, bo dzieło artystyczne musi mieć w sobie element kreatywności i zaskoczenia, nie wystarczy więc zrobić poprawny świat, pozbawiony wad, aby się podobał). Tylko problem jest taki, że w każdą inną grę można grać mimo nieciekawego świata, jeśli ma dobrą mechanikę. Można grać nawet w LOL-a, bo mimo infantylizmu, broni się gameplayem. A w morku gra jest dodatkiem do wynurzeń niespełnionego pisarza fantasy, i dlatego jeśli nie potrafisz się wczuć, to odpadasz. Odpadam i ja.

Co najwyżej ,,crapem,, jest twój gust :v

Nerdy zadecydowały. Chociaż Oblivion ma jeszcze lepsze oceny, a jest chyba najgorszym TES-em z punktu widzenia fana serii.

Raczej wątpię, z twoim podejściem o dobre lektury trudno.
I ok, bo gra to nie książka, więc czytaj książki a gry zostaw graczom, którzy chcą się dobrze bawić. W czym masz problem?

Tak, by ty wiesz najlepiej, ile czytam. W końcu jeśli ponad nadrukowanie tekstu książki na papierze toaletowym stawiam jego miękkość, muszę być analfabetą.
Właśnie to zrobiłem, zostawiłem interaktywną bibliotekę fanom książek czytanych na komputerze, a sam czytam na czytniku elektronicznym, natomiast na komputerze gram.

Nie prawda, te zdanie nie ma najmniejszego sensu. Trzeba być głupim by nie mieć pomysłu na ciekawe zagospodarowanie świata a mądrym by go przedstawić z odpowiednim pietyzmem i szczegółowością.

Widać, że nigdy w życiu nic nie napisałeś, a jeśli już, to było to barachło pierwszej próby, coś jak "Nad Niemnem".

Nie, to oznacza, że ty nie potrafisz pisać na temat bo mówimy o grze, nie o książce to raz, i dwa, twój zarzut jest pusty, nie podparty żadnym dowodem. To ty jesteś osobą, która narzeka na za dużo czytanie w grze i nazywa dobre gry crapem, bez żadnych dowodów, poza populistycznymi bzdetami, więc..tia, o mój gust jestem spokojny xd.

Nie narzekam na za dużo czytania, tylko na czytanie bez większego sensu dla gry, takie tylko dla "budowania klimatu". I nie jest to problemem, o ile jest to obok gry, ale w morku gry jest zwyczajnie mało, tam czytanie to gra. I ty mi piszesz "gra to nie książka", ale nie masz nic przeciwko "grze jako książce" w Morrowindzie. A nie, jeszcze jest tam robienie powergame'u, bardzo ciekawe zajęcie, zwłaszcza dla księgowych.

Nieprawda, może rozwijać się powoli nie musi mieć wcale 3 aktowej struktury, to zależy od chęci i pomysłu pisarza, reżysera, twórcy danego dzieła. Nie musi od samego początku pokazywać to co najlepsze. Jeśli ty nie lubisz takich dzieł to spoko, ale to nie jest zasada obowiązująca na ogół.

To zależy od pomysłu, czy chcesz od razu przekonać czytelnika albo widza, czy też chcesz na początku odsiać tych, którzy szanują swój czas? To brzmi mało praktycznie. Wszędzie uczą, że dzieła sztuki z fabułą muszą pociągać od początku. Gry robione są tak, że na samym początku jest największy przepych i największe dopracowanie. Opera zaczyna się uwerturą. Wszystko po to, że dzięki temu od razu wiesz, co najlepszego autor ma ci do zaprezentowania, więc możesz stwierdzić, czy cię to ciekawi. Jeśli zaś pierwsze 100 stron książki to jakieś dziadostwo, smarowanie kanapki masłem, to albo masz do czynienia ze amatorem, albo ze słabym autorem. A fabuła w morrowind i tak jest słaba, przeczytałem streszczenie, gdy gra zablokowała mnie w wątku głównym i kazała iść expić XD

Skoro poważna opowieść to dla ciebie smęcenie to jeszcze nie dojrzałeś do niektórych tytułów, najwyraźniej. Dowodem na to jest to jak trywializujesz tą grę, tylko po to by uwypuklić problemy w swojej logice i argumentacji.

Przecież te fantasy-bzdury są przyswajalne tylko, gdy jest się osobą bardzo młodą i mało się w życiu przeczytało. Przy setnym przemieleniem tego samego barachła o wybrańcu i zabiciu tych złych już się odechciewa nawet o tym myśleć.

Dobra, na resztę nie chce mi się odpowiadać, bo wybieranie zdania po zdaniu to najgłupszy sposób dyskusji, jaki widziałem. Generalnie problem jest taki, że:
a) lubisz kiepskie fantasy
b) potrafisz wczuć się w tekturowy świat, "żyjący", bo tak napisali w książce
c) mechanika nie ma dla ciebie wielkiego znaczenia w grze
I dlatego nigdy się nie porozumiemy, bo dla ciebie szydzenie z wczuwania się w fikcyjny świat "to tylko opinia", a dla mnie obowiązek.

24.01.2018 21:03
Gorn221
4.22
Gorn221
102
Łowca Demonów

Nie mam słabej pamięci do postaci. Pamiętam większość postaci z większości gier. Pamiętam, że Alrik nocą siedzi u Kardifa, rano siedzi na ławce, a po południu walczy za magazynem. Z TESów prawie nic.

24.01.2018 23:15
WolfDale
😱
4.23
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy
Image

Matko Bosko Częstochowsko! Nigdy bym się nie spodziewał, że mój wpis wywoła taką dyskusję.

post wyedytowany przez WolfDale 2018-01-24 23:16:54
24.01.2018 23:43
4.24
boy3
106
Senator

Musicie ciągle obrzucać się błotem która gra jest lepsza, zamiast po prostu cieszyć się że mamy 2 świetne RPG?

Może po prostu fani gothica niech zagrają w morrowinda i na odwrót?

21.01.2018 13:09
MrocznyWędrowiec
😂
5
4
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
88
aka Hegenox

Ciekawe który geniusz zagłosował na Arcanie xDDD

21.01.2018 14:24
kęsik
😎
6
odpowiedz
8 odpowiedzi
kęsik
148
Legend

Gothic II to taki Wiedźmin 3 tamtych czasów. Absolutne arcydzieło, klasyka gatunku, nie trzeba do niego żadnych modów. 16 lat później wielkie gry RPG nadal pod pewnymi względami są daleko w tyle za grą małego, biednego studia.

21.01.2018 15:30
6.1
zanonimizowany1168249
3
Generał

Owszem, trzeba do niego modów, są na tyle dobre by z nich korzystać.

21.01.2018 16:02
Gorn221
6.2
9
Gorn221
102
Łowca Demonów

Gothic bez modów to gra nadal genialna
Skyrim bez modów... pomińmy milczeniem

21.01.2018 16:31
6.3
zanonimizowany1168249
3
Generał

Gothic bez modów to nadal średniak na szynach z kiepskim systemem walki, średnią fabułą oraz mało charakterystycznymi postaciami. Tak jak Skyrim xd.

Gothic to Skyrim swoich czasów, zarówno od złej, jak i dobrej strony tbh.

21.01.2018 17:16
.:Jj:.
6.4
3
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Samo UI w Skyrimie to tragedia i rzecz która na dłuższą metę by mnie kompletnie zniechęciła.
Dla mnie to odpowiednik respawnujących się posterunków w Far Cry 2. Na szczęści tu UI da się łatwo zmodować.

Gdyby nie walka dystansowa i magia to w ogóle bym się z nim nie męczył, jako że walka bronią biała jest mocno średnia i starszy DMoMaM go zjada na śniadanie.
Do tego wszystko co w rpg ważne tu leży- dialogi, postacie, spora część questów itd.

Na szczęście da się modować i usuwać kłody spod nóg i cieszyć się ogromnym światem i masą rzeczy do zrobienia.

21.01.2018 17:50
6.5
zanonimizowany1168249
3
Generał

,,Samo UI w Skyrimie to tragedia i rzecz która na dłuższą metę by mnie kompletnie zniechęciła.,,

UI?

,,Dla mnie to odpowiednik respawnujących się posterunków w Far Cry 2. Na szczęści tu UI da się łatwo zmodować.,,

Hm..jak mi rozwniesz ten akronim to wtedy będę mógł się do tego odnieść xd.

,,Gdyby nie walka dystansowa i magia to w ogóle bym się z nim nie męczył, jako że walka bronią biała jest mocno średnia i starszy DMoMaM go zjada na śniadanie. ,,

Prawda, walka mogłaby być lepsza, ale jest na tyle różnorodna, że każdy znajdzie coś dla siebie a strzelanie z łuku jest w ogóle mega przyjemne.

,,Do tego wszystko co w rpg ważne tu leży- dialogi, postacie, spora część questów itd.,,

Questy nie odbiegają od gothiców, i innych rpg, jak np. Two Worlds. Są typowe dla zachodniego rpg, mimo wszystko część jest bardzo dobra, jak choćby motyw Gildii Złodziei oraz wątek Mrocznego bractwa. Leżą głównie zadania Towarzyszy i Akademii bardów.
Dialogi są ok, nie widzę w nich nic słabego, nic wyjątkowego również, ale nie są złe. Co do postaci to masz parę interesujących, ale to rzeczywiście mało, w porównaniu do ogromu świata gry.

21.01.2018 18:51
domino310
6.6
1
domino310
116
Bastard Rycerski

UI czyli chodzi mu o interfejs, np mod SkyUI go poprawiał.

post wyedytowany przez domino310 2018-01-21 18:53:15
21.01.2018 18:57
6.7
zanonimizowany1250925
1
Pretorianin

Gothic II to taki Wiedźmin 3 tamtych czasów.
No w sumie to tak, obie nieco przereklamowane a ich poprzedniczki były lepsze.

post wyedytowany przez zanonimizowany1250925 2018-01-21 18:58:15
23.01.2018 23:52
6.8
2
boy3
106
Senator

kiepskim systemem walki, średnią fabułą oraz mało charakterystycznymi postaciami

Ty na pewno grałeś w gothica?

21.01.2018 16:02
7
2
odpowiedz
boy3
106
Senator

No patrzcie, nie tylko dla mnie G2 jest najlepsza częścią

21.01.2018 16:05
Gorn221
8
odpowiedz
7 odpowiedzi
Gorn221
102
Łowca Demonów

Gdyby dało się tę grę zapomnieć i znów przejść ją po raz pierwszy...

21.01.2018 16:37
8.1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Przecież możesz poczuć się prawie jakbyś pierwszy raz grał w G1 i G2 NK i mieć grę 2-3 razy dłuższą :)

G1 + System pack 1.6 + Edycja Rozszerzona + Dx 11 + Texture pack + Normal maps

G2 NK +System pack 1.7 + Returning Rebalance 2.1+
spolszczenie + patch 1.2 lub 1.31 z nakładką 1.41+
Dx11 + Texture pack

A kiedyś wyjdzie spolszczenie porządne do drugiej, bardziej rozbudowanej wersji Returninga 2.0, który korzysta z tekstur L'Hivera oraz będziemy mieli prequel G1 - Dzieje Khorinis w 2 częściach.

G1 i G2 NK to jedne z najlepszych gier.
G2 NK miało dopracowaną mechanikę i więcej questów,
a G1 znów dużo lepszy klimat, bardziej zaskakująca fabułę oraz o więcej ciekawych niezapomnianych lokacji np:
Świątynia Śniącego, Cmentarzysko orków, stary obóz, obóz sekty, zatopiona wieża, wieża Xardasa,
Stara Cytadela, Klasztor zmiennokształtnych, wieża mgieł,
Górska Forteca itd., gdy G2 tylko klasztor, Khorinis, poramida i ewentualnie Irdorath, które jednak nurzyło przy kolejnym przechodzeniu. G2 NK natomiast dodał budowle w stylu Majów/Inków z Jarkendaru. Mega wkurzyło w G2, gdy okazało się, że połowę Górniczej doliny wycięli i było tam mega nudno. Dopiero Returning przywraca wszystkei stare tereny i dodaje masę nowych, a fabułę bardzo rozbudowuje nie tylko w 1 i 2 rozdziale, ale bardzo mocno w 3, 4, a także dodaje 7 rozdział. Przede wszystkim Uriziel i Szpon Beliara duże większe mają znaczenie w G2 NK z Returning.

22.01.2018 01:09
Gorn221
8.2
Gorn221
102
Łowca Demonów

Myślisz, że nie grałem w ER i Returninga?

22.01.2018 14:02
8.3
1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

W takim razie zawsze możesz czekać na:
Dubbing do Edycji Rozszerzonej,
Returning 2.0 przetłumaczony przez naszych,
Dzieje Khorinis (prequel G1 dziejący się 11 lat wcześniej zanim bezimienny trafił za barierę), który jest tworzony z dubbingiem nagranym przez profesjonalnych aktorów. Szkoda, że Dzieje Khorinis mają być wydane w 2 częściach.
Rozgrywka ma rozpocząć się na rok przed wytworzeniem magicznej bariery, a zakończyć, gdy będzie stworzona i magowie zostaną uwięzieni wraz z więźniami.
Pierwsza część rozgrywać się będzie na nowej wyspie Vaduz, a drugiej części, która pojawi się po około roku od pierwszej na wyspie Khorinis w czasach jej świetności.
Liczę, że pierwsza część ukaże się do końca tego roku.

22.01.2018 16:02
Gorn221
8.4
Gorn221
102
Łowca Demonów

Znam, czekam. Szanuję za zainteresowania.

23.01.2018 21:34
8.5
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Ponoć są bardzo mocno posunięte prace na spolszczeniem
Returning 2.0. Wreszcie będzie można pograć w Returninga z teksturami L'Hivera. Nawet miasto Khorinis w sporej części zostało zmienione na wzór zmian z tego moda. Oczywiście zaznaczam, że w L'Hiver Edition te zmiany są jeszcze większe.
Dx11 z różnymi texture packami poprawia efekty, ale dopiero z tekturami L'Hivera pokazuje moc. Wystarczy zobaczyć na wodę jak prezentuje się po dograniu samego Dx11, a jak L'Hiver Edition+Dx11 lub w Returning 2.0, gdzie mamy tekstury z L'Hiver i zainstalowany też Dx11.

A orientujesz się czy w "Dzieje Khorinis" będą tekstury z L'Hiver Edition ?

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-01-23 21:35:52
24.01.2018 21:05
Gorn221
8.6
Gorn221
102
Łowca Demonów

Nie mam pojęcia. Choć szczerze zależy mi jedynie na fabule w modach, dodatki graficzne zwykle pomijam.

26.01.2018 14:57
8.7
zanonimizowany1246970
3
Konsul

W fabule też Returning 2.0 > Returning Rebalance 2.1 skoro
najnowsza wersja ma ok 200 nowych questów,
a pierwszy Returning ok 140.
W R 2.0 na samym początku nawet nie można gadać z czeladnikami (Harad, Bosper, Constantino, Thorben, Matteo),
bo najpierw musisz zrobić zadania w dzielnicy portowej.

Wadą chyba największą Returninga 2.0 jest niski poziom trudności. EASY i NORMAL wręcz niegrywalne.
Poziom Easy i Normal są tylko do przetestowania moda i są znacznie łatwiejsze niż tryby w Returning Rebalance 2.1
Poziom Hard jest gdzieś odpowiednikiem trybu Easy z pierwszego Returna.
Poziom Legendarny gdzieś poziomu Hard lub Very Hard z Returning Rebalance .
Wynika to z tego, że w zwykłym G2NK czy Returning Reabalance zawsze co poziom było 10PN nauki.
A w Returning 2.0 jest tak:
EASY - 25 PN co poziom - niektóre rzeczy zablokowane
NORMAL - 20 PN co poziom - niektóre rzeczy zablokowane
HARD - 15 PN co poziom - full content
LEGENDARY - 10 PN co poziom - full content

Na pierwszych wersjach REturning 2.0 na
EASY i NORMAL nawet nie było wszystkich terenów i questów odblokowanych, ale chyba teraz są.
Ale mimo tego polecam tylko HARD, bo na Easy i Normal chyba nie ma nawet dodatkowych bossów znanych z Returninga. Są tylko na Hard i Legendary.
To samo ekskluzywne bronie i przedmioty

21.01.2018 16:12
9
1
odpowiedz
golek99
2
Junior

Ja czekam na Dzieje Khorinis, na razie zapowiada się na to, że ta modyfikacja będzie lepsza niż nie jeden dzisiejszy wysoko budżetowy gniot.

21.01.2018 16:21
claudespeed18
10
1
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

Dobry artykuł. Mniejsze mody jak Karaiby czy Juran mnie bardzo interesują. Może kiedyś sprawdzę. Jednak modów nie tykałem już od kilku lat, bo brak czasu nawet na standardowe gry do nadrobienia. Większe mody zmieniające całą grę G2NK... cóż chyba będę musiał obejść się smakiem. Nie te lata by bawić się w ultra-trudne poziomy :/

21.01.2018 16:22
11
1
odpowiedz
Narkan
6
Junior

Jedynie warty ogrania z tej listy jest przeznaczenie. Słaba lista.... nie zostały wspomniane naprawdę wiele innych modów ktore biją tą resztę na głowe

21.01.2018 17:06
😜
12
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1146443
59
Senator

Pominęliście bardzo dużo znacznie lepszych modów: Laer Gjoll - Horror na cmentarzu, Tajemnice Jumangi, Valendor, Sythera, Dark Saga, Dirty Swamp, Dolina Świtu, Caduon Prolog, Insygnia Prolog, Kryjówka Korsarzy, Przygody Martina, Podróżnik - Za liniami wroga, Odyseja itd. Dalej nie chce mi się już wymieniać :P

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2018-01-21 17:07:26
22.01.2018 18:00
12.1
1
zanonimizowany1251414
15
Generał

Jeszcze wymienię za Ciebie jednego moda, przyjacielu - Velaya!

22.01.2018 19:27
😃
12.2
zanonimizowany1146443
59
Senator

Zapomniałem o tym modzie, dzięki za przypomnienie :D

21.01.2018 17:18
13
1
odpowiedz
MagnusPL
2
Junior

W poprzedniej odsłonie była mowa od Returningu, więc dziwi mnie brak wzmianki tutaj o Returninigu 2.0.

21.01.2018 17:32
14
10
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1027056
59
Generał

Protestuje. Arcania to nie Gothic.

21.01.2018 17:54
14.1
zanonimizowany1168249
3
Generał
Wideo

Arcania to najlepszy z gothiców.

https://www.youtube.com/watch?v=9R6rI-bXQDg

post wyedytowany przez zanonimizowany1168249 2018-01-21 17:55:48
21.01.2018 18:01
14.2
5
boy3
106
Senator

@UP Arcania już dawno straciła prawa do nazwy gothic :D

post wyedytowany przez boy3 2018-01-21 18:01:32
21.01.2018 18:02
14.3
zanonimizowany1168249
3
Generał

Idź powiedz to ludziom w sklepie :D

21.01.2018 18:06
Rozbo12
14.4
5
Rozbo12
55
Konsul
Image

@Sttarki Nawet nie trzeba im mówić, ponieważ teraz nawet na okładce próżno szukać magicznego słowa "Gothic" :)

21.01.2018 19:18
14.5
zanonimizowany1168249
3
Generał

W sumie yo, mea culpa ;c

21.01.2018 19:20
14.6
3
zanonimizowany307509
99
Legend

Dobrze, że taka gra nosi tytuł "Arcania", a nie Gothic 5, bo to zupełnie inna gra. :P

21.01.2018 18:04
Rozbo12
15
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Rozbo12
55
Konsul

Trochę szkoda że w ankiecie nie daliście Gothic 3: The Beginning, który był swego czasu świetną grą na komórkę. Jak chodzi o mody to najbardziej interesują mnie Dzieje Khorinis, które zapowiadają się naprawdę dobrze.

22.01.2018 07:30
Salzmore
15.1
Salzmore
47
Konsul

Gothic 3: The Beginning to faktycznie świetna gra, zgadzam się. Paradoksalnie też, jest to chyba jedyna gra z serii Gothic, która nie cierpiała na jakieś problemy czy niedociągnięcia techniczne.

21.01.2018 18:59
16
odpowiedz
zanonimizowany1250925
1
Pretorianin

W sumie to trochę słabo że znów w publicystyce zamiast czegoś ciekawego jest o grach z serii gothic.

22.01.2018 00:20
17
1
odpowiedz
zanonimizowany1226085
22
Generał

Dawać mnie już te Dzieje Khorinis.

22.01.2018 08:55
18
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

A Returning 2 nadal niezałatany i nieprzetłumaczony (lepiej). Twórcy tak się rozpędzili że zamiast nad łatkami dłubią przy dodatku :D

23.01.2018 10:31
santiago1818
😃
18.1
santiago1818
43
Spartanin

Tłumaczenie jest już na ukończeniu. Projektem zajmuje się Bractwo polszczenia wraz z (o ile dobrze pamiętam) Dream Vader.

23.01.2018 13:00
18.2
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Pamiętaj, że jak skończą tłumaczyć Returning 2.0 to będą jeszcze testy robić, a to może być czasochłonne przy tak obszernym modzie. Liczę jednak, że wydadzą spolszczenie w 2018 roku. Pewnie się ukaże jeszcze przed premierą -
"Dzieje Khorinis cz.1" o którym coś cicho się zrobiło.

24.01.2018 22:07
18.3
zanonimizowany768165
119
Legend

Dzięki za informacje, na jakiej wersji Ret2.0 robią to tłumaczenie?
Czy to znaczy, że twórcy moda zakończyli definitywnie prace nad modem czy to tłumacze zdecydowali się na tłumaczenie najstabilniejszej wersji moda?

26.01.2018 13:39
18.4
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Tłumaczenie powstaje do najnowszej wersji 0066 R2.
Ruscy od bardzo dawna nie wypuścili nowszego patcha.
Bractwospolszczenia jednak poinformowało, że nawet, jeśli powstanie nowa łatka kiedyś to nie będą mieli problemu z aktualizacją spolszczenia pod nowszy patch :)
Ponoć już są testy i mają trwać ok 2-3 miesiące tylko.
Zatem w okolicach kwietnia/maja możemy spodziewać się Returninga 2.0 w wersji PL :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-01-26 13:42:18
22.01.2018 15:52
19
odpowiedz
4 odpowiedzi
InkwizytorPL
4
Legionista

Lepiej zagrać w Returning czy Przeznaczenie?

22.01.2018 17:59
19.1
zanonimizowany1251414
15
Generał

Coż, jak wspomniane wyżej - Returning 2 choć to obszerny, duży mod to jest niepołatany i nawet nie jest porządnie przetłumaczony, tylko co najwyżej wersja przetłumaczona automatycznie z translatora.

Przeznaczenie może z kolei odpychać jako symulator spacerowania po całym Khorinis i wykonywanie długich zadań, mimo wszystko ja osobiście polecam, bo to całkiem dobry mod a w dodatku posiada kontynuacje.

23.01.2018 12:18
19.2
1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Tu nie ma nad czym się zastanawiać.
Returning miażdży inne mody rozszerzające fabułę G2NK.
Na dzień dzisiejszy polecam zagrać w pierwszą wersję
Returning Rebalance 2.1 + spolszczenie + patch 1.2 +
Dx 11 + Texture pack, bo druga wersja Returninga 2.0 nie jest jeszcze przetłumaczona. Tylko autotranslatorem.

Wiadomo, że najlepszym texture packiem do G2 NK jest
L'Hiver Edition, który wraz z Dx11 daje duże wrażenie wizualne i zmienia miasto Khorinis, ale ten mod nie poszerza fabuły.
Nie dodaje ani jednego zadania, ani nie dodaje nowych terenów. Jedynie zmienia tereny już istniejące dodając jakieś obiekty.

Właśnie druga wersja Returning 2.0 wykorzystuje tekstury z L'Hiver Edition i tak w 70-80% też zmienia wygląd Khorinis jak w L'Hiverze.
Co dodaje Returning:
-Pierwsza wersja 22 nowe tereny, druga 31.
-Pierwsza ok 140 nowych questów, druga ok 200.
-Obie wersje dodają 3 nowe gildie główne (w bractwie strażnik świątynny/Guru, Nekromanta, Mag wody
-Obie wersje dodają 4 nowe gildie poboczne - zabójcy, myśliwi, kupcy, Opiekunowie (ta ostatnia jest wymagana do przejścia gry. Bez tego nie ukończymy 7 rozdziału)
-Obie wersje działają z Dx11 (druga wersja nawet w instalatorze moda ma możliwość od razu dogrania Dx11)
-Druga wersja ma tekstury z L'Hivera

Jeśli jesteś cierpliwy poczekaj na spolszczenie do
Returning 2.0

Sprawa z najlepszym modem do Gothic 1 jest prostsza.
Edycja Rozszerzona, która pięknie działa z Dx11, Texture pack. Powstaje dubbing do tego moda. Jak gra się z Dx11 obowiązkowo system pack 1.6, a nie 1.1 na którym są większe problemy z dx11. Dx11 do G1 nie jest w formie instalatora jak do G2 NK tylko trzeba ściągnąć w formie plików dx 11 do G2 i wkleić w dobre miejsce do G1 , a potem dx 11 do G1 i zrobić podmianę. Inaczej nie zadziała.
Jeśli mamy wszystko dobrze to pod F11 mamy ustawienia dx11. Dx11 w G1 i G2 poprawia wygląd wody, cieni, oświetlenia, zwiększa zasięg widzenia, poprawia efekty jak ogień czy deszcz, a interfejs jest bardziej czytelne w grze, ale zwiększa też wymagania. Oczywiście cudów też nie ma. Na przykładzie wody tylko z bliska dużo ładniej wygląda. Dopiero wraz z L'Hiver Edition lub Returning 2.0, który korzysta z tekstur z L'Hivera wraz z Dx11 ta woda wygląda znacznie lepiej dzięki lepszym teksturom zarówno z bliska i z daleka jest gigantyczna różnica na plus.

23.01.2018 15:58
19.3
InkwizytorPL
4
Legionista

Returning rozwija gildię paladynów?

23.01.2018 17:52
19.4
zanonimizowany1246970
3
Konsul

W pierwszej wersji Returninga nie rozwija czyli jest tak jak było w G2 NK. Być może w Returning 2.0 coś dodali.
W Returning Rebalance 2.1 jest tak:
Ad 1 Po dołączeniu do gildii paladynów dostajemy ok 10 questów ekskluzywnych dla tej gildii. Te z G2.
Dodany jest Fort Azgan z paladynami, który odwiedzamy przy pewnym zadaniu dla gildii kupców w 1 lub 2 rozdziale zależnie od postępów, a bez gildii kupców dopiero dostałbyś się tam w 7 rozdziale. Jest też wyspa Etlu z paladynami, jeśli chcesz zdobyć artefakt Trimarar dla Beliara, by dostać od niego w zamian runę Mora Ulartu, by zabić demona Senyaka i połączyć jego duszę z Szponem Beliara, by go wzmocnić.
Oczywiście te questy z Fortem Azgan i wyspą Etlu nie wymagają dołączenia do paladynów.
Ad 2 Po dołączeniu do najemników było najgorzej.
Chyba żadnych nowych questów.
Ad 3 Po dołączeniu do magów ognia ponad 10 questów.
Te z G2. Żadnych nowych.
Ad 4 By zostać magiem wody wystarczy robić questy z NK, by dostać się do Jarkendaru. Najgorsza więc opcja.
Ad 5 Przy dołączaniu do bractwa, by zostać Guru lub Strażnikiem świątynnym ok 10 nowych questów z Returninga.
Ad 6 Przy wyborze Nekromanty bodaj 6 nowych questów z Returninga.

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-01-23 17:53:46
23.01.2018 23:39
Fabiosek1
20
odpowiedz
Fabiosek1
43
Chorąży

Brakuje tam "Z życia złodzieja", jeden z najlepszych modów do G2NK :P

25.01.2018 13:16
😐
21
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1250879
15
Generał

@ewunia1818 Widzę,że jesteś ograny/a z modami do G2 NK. W Returning (rebalance 2.1z patchem 1.3.1) mam przegrane kilkaset godzin :) Ale obecnie mam pewien problem. Grałem dotąd bezproblemowo na Win 7, 8 i 8.1. Po przesiadce na Win 10 pojawił się problem przy instalacji Returninga. Przeglądałem wszystkie poradniki i filmiki na youtube a także instalowałem krok po kroku tak jak jest to pokazane w przypadku win 10. I nigdy , przenigdy Returning mi się dobrze nie zainstalował :( Ostatnie okno po zakończeniu instalacji jest ucięte i nie widzę przycisku "finish" pod listą plików readme. Aby zakończyć instalację muszę wejść w menadżer zadań i tam zakończyć zadanie "Returning". Co ciekawe...gra mimo to działa, mod też.Przeszedłem tak z połowę gry. Jednak są dość częste crashe. Wcześniej na innych systemach tego nie było. Podejrzewam,że może to być spowodowane nie dokończoną prawidłowo instalacją moda.Masz pomysł co może powodować taki stan rzeczy w win 10? Próbowałem wszystkich trybów zgodności instalatora i nic, wszystkie łatki mam i komponenty potrzebne do działania modyfikacji :(

26.01.2018 13:32
21.1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Nie miałam żadnego problemu na WIn 10 64-bit z Gothic 1 i Gothic 2 NK.
Do Gothic 2 NK instaluje:
Playerkit
Systempack 1.7
Fix
Odpalam grę jako administrator

Dalej mody.
W przypadku Returninga wygląda to tak:
Ad 1 Returning Rebalance 2.1 (wyskakuje podczas instalacji 1 czy 2 razy błąd, ale nie ma co się martwić tym) Instalacja się kończy prawidłowo. Najważniejsze - Musi być dokończona do końca instalacja ! Pojawić się Finish. Nie możesz jej przerwać.
Stąd pewnie nie działa tobie mod prawidłowo.
Masz z błędami i im dalej może być więcej problemów. W tym takie, że nie da się ukończyć moda.

Ad 2 Spolszczenie
Ad 3 Patch 1.2 lub 1.3.1 + nakładka 1.4.1 o nazwie 1.3.1, bo wtedy nastąpi podmiana zmian :)
Ad 4 Dx 11 (na terenach z Khorinis czasem jest zwiecha)
Bez dx11 Returning działa szybko niczym G2NK
Ad 5 Texture pack

Obecnie powstaje spolszczenie do Returning 2.0 przez bractwo spolszczenia. Trwają testy. Wydane spolszczenie ma być kwiecień/maj.
Potrzebujesz wersji 0066 R2 z patchem.
Nie masz więc czym się martwić.
Returning 2.0 ma 31 nowych terenów i 200 nowych questów.
Pierwszy Returning 22 nowe tereny i 140 nowych questów.
Do tego Returning 2.0 korzysta z tekstur L'Hivera i też ma zmienione Khorinis, ale w mniejszym stopniu niż w L'Hiver Edition. Dx 11 można od razu zainstalować podczas instalacji Returninga. Są także tarcze z L'Hiver, walka 2 broniami, nowy system teleportów.
Poziom trudności jest znacznie niższy :)
Poziom Easy i Normal są tylko do przetestowania moda i są znacznie łatwiejsze niż tryby w Returning Rebalance 2.1
Poziom Hard jest gdzieś odpowiednikiem trybu Easy z pierwszego Returna.
Poziom Legendarny gdzieś poziomu Hard lub Very Hard z Returning REbalance .
Wynika to z tego, że w zwykłym G2NK czy Returning Reabalance zawsze co poziom było 10PN nauki.
A w Returning 2.0 jest tak:
EASY - 25 PN co poziom - niektóre rzeczy zablokowane
NORMAL - 20 PN co poziom - niektóre rzeczy zablokowane
HARD - 15 PN co poziom - full content
LEGENDARY - 10 PN co poziom - full content

Na pierwszych wersjach REturning 2.0 na
EASY i NORMAL nawet nie było wszystkich terenów i questów odblokowanych, ale chyba teraz są.
Ale mimo tego polecam tylko HARD, bo na Easy i Normal chyba nie ma nawet dodatkowych bossów znanych z Returninga. Są tylko na Hard i Legendary.
To samo ekskluzywne bronie i przedmioty

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-01-26 13:36:44
26.01.2018 15:15
21.2
zanonimizowany1250879
15
Generał

Dziś zainstalowałem Returning 2.1 przez program Spine. Zastępuje oo Gothic Starter. Mody wtedy można też nieco łatwiej pobierać bo z biblioteki Spine. Zobaczymy czy zadziała. Problem w tym,że nie można wtedy zainstalować patcha 1.3.1 :( Ale coś za coś.

26.01.2018 15:36
21.3
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Z ciekawostek powiem jeszcze, że w instalatorze
L'Hiver Edition 1.1 oraz Returning 2.0 są od razu
System pack 1.7 + Fix.
Do tych modów nie potrzeba Playerkita,
ale chyba dlatego, że już innych modów nie idzie dograć :)

26.01.2018 18:48
21.4
zanonimizowany1250879
15
Generał

Na Returning 2.0 poczekam aż będzie spolszczenie :) Na razie pobawię się tym programem Spine.W bardzo prosty sposób można dogrywać paczki tekstur wszelakie. Są też tekstury L'Hiver, choć te akurat wrzuciłem ręcznie. W Spine jest tajemniczo to nazwane L'Hiver Returning Rebalance Editon , ale jakoś wystraszyłem się tego tworu :)

27.01.2018 10:43
21.5
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Returning Rebalance 2.1 + tekstury L'Hiver + Dx11 nie robi takiego wrażenia jak
L'Hiver Edition+Dx11 czy Returning 2.0, który wykorzystuje tekstury z L'Hiver Edition +Dx11.
Nie chodzi o to, że nie ma zmienionego miasta czy farmy Lobarta tylko o jakość podmienionych tekstur.

Zresztą najprostszy sposób na sprawdzenie jest taki:
Dx11 + texture pack w G1 i G2 NK i woda wygląda na poprawioną tylko z bliska, a z daleka nadal dość średnio.
W L'Hiver Edition+Dx11 oraz w Returning 2.0+Dx11 woda wygląda bosko i z bliska i z daleka.
Różnica jest wiec spora między teksturami L'Hiver edition,
a innymi texturepackami.

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-01-27 10:43:26
08.02.2018 13:46
22
odpowiedz
KAW0
3
Junior

Zapomnijcie o Player Kit teraz jest od tego program Spine który instaluje wszystko automatycznie.

22.02.2018 16:38
23
odpowiedz
zanonimizowany1246205
18
Generał

Witam. Jest w stanie ktos mi pomoc? Przeszukuje internet ale nie moge znalezc.
Jakie skladniki sa potrzebne do zrobienia runy "strzala ciemnosci" z 1 kregu dla nekromanty. Rebalance 2.1 (Returning 1.3) Mam czysta rune i zwój... co trzeba jeszcze?

Publicystyka Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc kruka na bogato