Siema
Proszę o poradę - przymierzam się do zmiany mojego aktualnego samochodu (Mazda 323F DITD 101KM) na coś nowszego. Mazda spisuje sie dobrze, o dziwo jakos opiera się rdzy, ale już mi sie znudziła (mam ją 5 lat), trochę brakuje mi mocy, jest dość głośna i ma już 17 lat więc to już wiekowy samochód.
Chciałbym ją wymienić na jakiś kompakt (większy nie jest mi potrzebny). Chciałbym, aby nowe auto było mało awaryjne, mialo przyzwoitą moc tak, aby wyprzedzanie nie było problematyczne, było dobrze wyciszone i dobrze się prowadziło (nie mam dużych doświadczeń, ale Madzia dla mnie świetnie się prowadzi, jedzie jak po szynach).
Chciałbym diesela ze względu na moment obrotowy poza tym średnio dwa razy w miesiącu robię dłuższe trasy wiec wypalenei filtrów cząstek nie powinno byc problemem. Budzet to 25-30kpln.
Na razie mam dwóch faworytów: Honda CIVIC viii ufo 140KM diesel i Fiat Bravo 150-165 KM diesel.
Skłaniam się ku Hondzie, ale nie wykluczam Fiata. Czy dobrze wybieram, czy może skierować się ku czemuś innemu? z góry dzięki za pomoc
Polecam UFO , bardzo duży bagażnik jak na kompakt. Chyba największy w swojej klasie. Do tego składane tylne fotele "magic seats". Ja bardziej polecałbym 1,8 benzynę 140 KM
jakoś nei mam przekonania do niemieckiej motoryzacji z ostatnich lat, a w szczególności do VW. Jakby juz co to wolałbym np Audi A3 niz Golfa, przynajmniej z wyglądu prezentuje sie o wiele lepiej.
Też się łaszę na UFO. Za 30tys można znaleźć ie źle wyposażona, chociaż słyszałem że właśnie w wytlumieniem jest srednio
Powyżej 140km jest dosyć głośno, to fakt. Nie wiem jak silnik diesla, ale Vtec daje fajna frajdę z jazdy i nie potrzeba żadnego turbo. Pamiętaj gdzie innym kończą się zakres obrotów, to Vtec dostaje drugie życie. :) Co do głośności, to są tacy co jeszcze podnoszą decybele. Kto co lubi. :)
Hummer
Skoda SuperB II? Jak nie to A3, A4
Co do UFO. Żona jeździ VIII i mogę szczerze to auto polecić. W naszym przypadku jest to 1.8. Jeśli chodzi o osiągi to dla mnie szału nie ma. Nawet bym powiedział, że jest słabo ale może po prostu przyzwyczaiłem się do swojego auta.
Te modele są dosyć dobrze wyposażone: czujnik zmierzchu (u nas zbędne), czujnik deszczu, elektryczne i podgrzewane składane lusterka, podgrzewane stołki, kierownica multifunkcyjna, wszystkie szyby w elektryce, tempomat itp.
Do tego ciekawe rozwiązania jak np. tylne siedzisko podnoszone do pionu albo cała kanapa opuszczana dzięki czemu tworzy się równa przestrzeń bagażnika.
Do zalet (dla mnie) można jeszcze zaliczyć jej nietuzinkowy wygląd. Mimo lat wciąż wygląda świeżo i oryginalnie. Nie ma drugiego takiego auta.
Ma również swoje wady. Xenon bez soczewki (mimo opuszczenia poziomu całej lampy wciąż zdarza się, że ktoś mruga z naprzeciwka) , miękki lakier, dosyć słabe plastiki w środku.
Do tego taki zbędny bajer jak uruchamianie z przycisku ,,Start'' gdzie i tak trzeba przekręcić zapłon z kluczyka... głupota.
Jako częściowy użytkownik polecam ten model. Wart swojej ceny mimo, że jest spora względem innych marek. 1.8 benzyna albo 2.2 diesel.