Xbox One z oficjalną obsługą klawiatury i myszki
Nareszcie! Stało się! Będzie można zagrać jak człowiek w Gearsy na myszce i klawie. No i wreszcie będzie można grać crossplatform. W sumie cieszę się że będzie jakaś walka na rynku. M$ wykorzysta potencjał xboxa jako konsolo-PC oferując swoje sztandarowe produkty-office i umożliwiając wygodne przeglądanie neta. To dobry kierunek w dobie masakrycznie drożejących części do PC. No ale niestety podkopie trochę pozycję PCMR. Już widzę biura w których stoi 20 xboxów....
Czyli jeśli chcesz zagrać sobie w FPS na Xboxie to by mieć jakąkolwiek frajde/jakiekolwiek szanse to musisz dokupić klawiaturę i mysz :]
byle myszka za 7 dych np od a4techa będzie lepsza niż celowanie padem, każdy jakąś w domu ma, a klawa aż tak ważna nie jest, za 2 dychy styka
Zapowiada się całkiem ciekawie, jeżeli twórcy pozwolą grac na klawie i myszcze w gry sieciowe na xone x, nawet jeżeli miały by być to inne serwery dla osób posiadających taki sprzęt będzie to strzał w 10. Wyjdzie na to ze za około 2 tyś. dostaniemy ,,kompa,, zdolnego do ruszenia gry w 30 fps 4k albo 60 fps w FHD. plus w końcu na konsoli będzie można pograć jak człowiek w fpsy. Choć mam wrażenie, że skończy się na dodaniu myszy i kalwy do paru gier w singlu i tyle...a mogło by się zrobić całkiem ciekawie na rynku konsolowo- pecetowym.
Na takiego newsa czekałem od kiedy powstały konsole !!!! YEAHHHHH
PS."polskiej stronie giganta z Redmond" (Oops! That page can’t be found)
Skoro problem rzekomo leży tylko w sterowaniu to dlaczego:
- nie ma Cywilizacji V i VI na konsolach? Przecież Firaxis sterowanie ma gotowe od 2008, kiedy wydali Revolution.
- nie ma Wargame i Steel Division na konsolach? Przecież Eugene Systems sterowanie ma gotowe od 2012, kiedy zrobili R.U.S.E.
Są trzy powody tak naprawdę:
1) sterowanie
2) widoczność szczegółowych menu z poziomu kanapy
3) słabe procesory w konsolach
Co do punktu ostatniego, konsole charakteryzują się silnym GPU ale słabym CPU. Taka konfiguracja sprawdza się dobrze w 90% tytułów. Wszystkie gry akcji, sportowe, wyścigi itd. wymagają w zasadzie tylko mocnego GPU. Ale strategie są wyjątkiem, a im bardziej złożona strategia, nim bardziej złożone AI tym bardziej gra zajeżdża CPU. I tu już na konsolach pojawia się problem.
No i po co to jest? Dla kogo? Jak chcecie grać na myszce i klawiaturze to PC się kłania. Jak dla mnie to wielkie nieporozumienie i chęć zebrania większej liczby graczy. Bardzo żałuję, że nie mam PlayStation.
A w czym ci to przeszkadza? Nie chcesz, nie podpinasz. Ludzie to mają problemy... To jest dla tego, co nie ma komputera, ale chciałby trochę wygodniej poszperać po internetach na konsoli, albo zagrać w jakąś gre, w którą na padzie gra się źle.
@Maczeta
Przeszkadzac moze - bo grajac na M+K celnoscj jest znacznie wyzsza (a takze, szybkosc rotacji kamery). I teraz - jak wszyscy maja pada - to jest inaczej ale wszyscy maja takie same szanse. Idealne jak sobie chce popykac na 55 TV na fotelu/lozku z padem w rece. Niektore gry maja nawet inny balans konsola vs PC (np. overwatch) uwzgledniajacy wlasnie roznice pad vs M+K
Jak chce hardcorowo pograc competetive - to sobie odpalam na PC i gram M+K.
Analogi:
- Jest rajd polonezow - jeden jezdzi lepiej, drugi gorzej, ale kazdy ma ~te same szanse. Nagle do rajdu dolacza koles w ferrari.
Było już o tym, i wyżej i niżej: padowcy NIE BĘDĄ grali przeciwko posiadaczom myszek. To jest bez sensu i nikt się na to nie zdecyduje. To jest dodatkowe urządzenie peryferyjne dla wygody. A może przy okazji, po 20 latach, będzie można zagrać na Xklocku w jakąś strategię czy Mobe, jak kto lubi.
Na razie to taka wybrakowana usługa. Na chwilę obecną nadal lepszym rozwiązaniem jest XIM itp. gadżety. Zobaczymy jak to się dalej potoczy, ale cudów to bym nie oczekiwał. W końcu kto postawi dodatkowe serwery dla graczy K+M kiedy wydawcy z roku na rok coraz biedniejsi. ;)
Ciekawe jak sobie poradzą z balansem, wątpię żeby pozwolili grać w multi na myszce bo to oznaczało by masakrę ludzi grających na padach.
Lepiej zainwestować w uniwersalne rozwiązanie np. GIMX. Nawet sam jestem w teamie i pomagam w tworzeniu tego programu + adapter. Tanim kosztem możecie podłączyć każdy pad, każdą kierownicę i każdą myszkę + klawiaturę pod konsolę.
meh, na myszce i klawiaturze można było grać już na PS2, wystarczyło tylko dokupić specjalny adapter
Po co adapter? Przecież PS2 miało 2x USB 1.1, wystarczyło posiadać takową klawiaturę i mysz. Na dodatek była także oficjalna klawiatura i mysz Sony również na USB. Do tego było trochę gier, które dawały możliwość wykorzystania M+K jak choćby Half-Life, Unreal Tournament, Quake 3 itd.
We wszystkich grach działała ta oficjalna klawiatura i mysz czy tylko w niektórych? Czytałem w necie, że jak chciało się grać we wszystko to trzeba było właśnie dokupić ten adapter.
Wiesz nie będę się zarzekał, bo nie wiem. Sam osobiście posiadałem taką klawiaturę i mysz co na zdjęciu w powyższym moim poście. Podłączałem też klawiatury innych firm i 90% z nich działało, najwięcej problemów było z produktami bez marki za kilka złotych, one przeważnie nie chciały działać lub działały nieprawidłowo.
Oczywiście nie testowałem wszystkich gier, ale te co miały taką możliwość, przeważnie było to napisane na pudełku jak Half-Life czy Unreal działały bezproblemowo. Natomiast Gran Turismo 4 czy MGS, oraz inne tytuły by zadziałały to nie wiem. Myślę, że nawet adapter by tutaj nie pomógł, bo cała rozgrywka choćby w takim MGS 3 jest oparta na sile nacisku przycisków przez co na klawiaturze 0/1 nic nie zdziałasz. W GT też żadna przyjemność.
Więc podejrzewam że adapter o którym wspominasz umożliwiał wykorzystanie klawiatury w każdym tytule, lecz nie dawało to gwarancji że gra będzie grywalna. Natomiast z USB współpracowała każda gra, która miała możliwość alternatywy w postaci M+K.
Microsoft na pewno nie od razu zdecyduje się wprowadzić sterowanie klawa+mysz w grach sieciowych , bo nikt nie będzie grał na padzie w fpsach, jest o wiele mniej precyzyjny w porównaniu do myszki nawet najtańszej, jest to przepaść i nikt tego nie zmieni więc jeśli już to osobne serwery co w gruncie rzeczy jest kosztownym zabiegiem i trochę bez sensu dzielić społeczność na dwie grupy. Kibicuję im z wprowadzeniem m+k im więcej opcji do wyboru dla gracza tym lepiej nie chcesz grac na padzie nie grasz, chcesz grać na padzie twój wybór.
FPSY czy jakikolwiek strzelanie w grze na padzie (autoaim) to jest PORAŻKA pomimo iż mam pady na XO używam je do wileu gier ale nie do strzelanek
Myślę, że to nie będzie sprzęt do gier sieciowych, tylko po to, by umożliwić granie w singlowe gry na konsoli, które wcześniej były na niej zupełnie niedostępne. W ten sposób zwalczą trochę przepaść, jaką wykopało sobie Sony, swoimi głupimi exclusivami.
MS pozwoli grać w gry fps na multi na M+K, ale na osobnych serwerach. Tak by gracze korzystający z myszki nie mieli zbytniej przewagi. Phil Spancer tak powiedział tydzień temu.
@Maczeta84
W ten sposób zwalczą trochę przepaść, jaką wykopało sobie Sony, swoimi głupimi exclusivami.
Widocznie exclusivy od Sony nie są takie głupie skoro m.in dzięki nim PS4 cały czas sprzedaje się bardzo dobrze.
Oh, XoniC, exclusivy dla Sony są bardzo fajną sprawą. Tak jak mikrotansakcje dla Electronic Arts. Prawda jest taka, że z punktu widzenia biznesowego, to korzystna strategia, ale gracze na tym tracą. Wielu już twórców wypowiadało się, jeśli mogło, że naprawdę żałują tego, że ich produkt trafia do ograniczonej liczby odbiorców (choć oczywiście, kasa musi się zgadzać). Wyobraź sobie teraz branżowe nagrody, wręczane grze, w którą zagrać miało szanse 1/3 populacji graczy. Jeden z popularniejszych recenzentów gier z GB ładnie to ujął: gry stały się zakładnikami polityki Sony.
Po co klawiatura i mysz jak wygodniej steruje się padem? W fps precyjza jest mniejsza, ale dziwnie by było siedzieć na kanapie z klawiaturą.
Też wolę grać na padzie, ale jak ktoś jest PCtowcem i szkoda mu pieniędzy na komputer do grania to tańszą opcją będzie Xbox na którym nie będzie musiał uczyć się obsługi pada.
Meh a tak chciałem kupić Xbox One X do kanapowego grania po sieci na padzie. Konsole powinny pozostać w sferze casualowego grania, mieć swój unikalny system a nie, PC z logiem Xboxa w 30 fps. Teraz już nie potrzebuje drugiego słabszego PC-ta...
To dąży w kierunku zrobienia z Xboxa tanich i wydajnych, a raczej dobrze zoptymalizowanych pod architekturę PC z dostępem do oprogramowania na Win10. Jak Ci będzie potrzebny office to lepiej kupić konso za 650 niż kompa za 2 k.
Klawa i mycha glownie w grach MP, w produkcjach SP lepiej sie sprawdza pad, dajemy sobie pewna "trudnosc"
Wczoraj odpalilem 1 raz multiplayer w GTAV, w lobby pokazane sa ikony myszki - innych graczym badz pada ktorego uzywalem jako jedyny, mecz wygralem na pierwszym miejscu :P
Daj spokój. Miałem GTA na konsoli grubo przed premierą na PC. Odpaliłem, obrabowałem bank, przyjechała policja i nie umiałem do żadnego wroga "docelować" analogiem w przyzwoitym czasie. Odłożyłem, zagrałem w to później na myszce, bach bach, pół sekundy i po sprawie. Szybkość i dokładność myszki jest poza jakąkolwiek konkurencją.
Rozwój idzie w dobrym kierunku, jedyne czego mi teraz brakuje w konsolach to 60fps i k+m, a jedno i drugie zaczyna powoli wchodzić w świat konsoli.
Dajcie mi takie wsparcie na PS5 i możliwość wyboru między 4k a 30fps jak na Pro i nogé sprzedać PC.
Jedyna piękna perspektywa w tej branży.
W sumie... to nie rozumiem niektórych. Ktoś dwoi się i troi by zadowolić malkontentów i dać im coś ekstra, a większość i tak narzeka. W d... Wam się poprzewracało!
Rozwój idzie w dobrym kierunku, jedyne czego mi teraz brakuje w konsolach to 60fps i k+m, a jedno i drugie zaczyna powoli wchodzić w świat konsoli.
Wygląda na to, że 60 fps na konsolach to tylko kwestia czasu. Ogromny sukces Switcha zachęcił wszystkich do tworzenia gier na tę konsolę, a porty istniejących gier pokazały, że Switch daje radę w 30 fps gdy mowa o grach co działają w 60 fps na PS4 i XO np. DOOM czy Sonic Forces.
Jeśli sukces Switcha pociągnie sprzedaż gier 3rd party na tej konsoli, a dobra sprzedaż L.A. Noire, DOOMa i Skyrima daje ku temu powody, to przyszłe gry mogą być właśnie tak projektowane: 30 fps na Switchu i 60 fps na mocniejszych platformach.
Niestety 60fps w każdej grze na konsolach raczej miejsca mieć nie będzie. Konsola jest to układ zamknięty i zawsze będą woleli iść w lepszą jakość grafiki niż ilość fps. Choćby nie wiem jak mocne te konsole były to zawsze grafika wygra. W exach tym bardziej nie ma na to szans. Pozostaje tylko online.
Pare lat temu mialem PS4 i gre Infamous, w 720p jest 60fps, w 1080p, tylko 30. Jeszcze generacje wczesniej, Bioshock na konsoli pod opcja chyba vsync mial 30 ale wiecej detali, 60 ale mniej.
Takie rzeczy powinny byc dawno...
Dobrze Kolega Koktajl pamięta, BioShock miał taką magiczną opcję na PS3 i X360. Można było wybrać lepsze detale i ograniczenie do 30 klatek lub mniej detali i więcej klatek. Czy było to 60 trudno powiedzieć, ale minimum 40-45 wyciągał. Najprościej było to sprawdzić na samym początku gry, gdy było się w wodzie i dookoła był ogień. Wtedy przełączając było można zobaczyć dobrze różnice w efektach.
Też uważam, że każdy tytuł powinien mieć taką opcję na konsoli, skoro PC mają pełno ustawień graficznych że można pograć na niskich detalach komfortowo, to konsole też powinny mieć chociaż uproszczoną namiastkę tego. Nawet podzielić to na tryb graficzny i tryb płynniejszy.
jak dadzą steam'a i odpuszczą płacenie za multi to przyznam że jest wary uwagi