Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Prototyp gry w jeden dzień.

12.12.2017 01:22
1
przemyslawzaworski
1
Junior
Wideo

Prototyp gry w jeden dzień.

Witam.
Ostatnio podjąłem się wyzwania utworzenia najprostszego prototypu gry w jeden dzień.
Efekt pracy widoczny na tym filmie:

[link]

Czas obejmował m.in. programowanie, przygotowanie tekstur za pomocą oprogramowania fotogrametrycznego na podstawie wykonanych w terenie fotografii, napisanie opowiadania, które buduje atmosferę w grze itp.

Myślę o rozwinięciu pomysłu i przygotowaniu bardziej rozbudowanej i jednocześnie darmowej minigry.
Co o tym sądzicie?

12.12.2017 01:30
MichałPolak
2
odpowiedz
1 odpowiedź
MichałPolak
104
Generał

Wygląda fajnie :) Daj znać jeśli to bardziej rozwiniesz.

12.12.2017 09:54
Soulcatcher
2.1
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Edit: miała być odpowiedź do głównego wątku.

Wymyślny sposób na zmuszenie kogoś do czytania twojego opowiadania. Zamknąć go w pokoju bez wyjścia z twoją książką.

post wyedytowany przez Soulcatcher 2017-12-12 09:55:10
12.12.2017 11:24
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
przemyslawzaworski
1
Junior

@Soulcatcher

To demo jest efektem wieloletnich badań polskich naukowców w dziedzinie, jak zachęcić polską młodzież do czytania literatury :)
Dla przeciwwagi, młodzi ludzie będą mieli kolejny powód, żeby rodzice kupowali im lepsze komputery. Bo na naukę pieniędzy się nie oszczędza :)
Choć tak na serio, demo działa w 1920x1080 w 60 FPS (włączony vertical sync) na karcie GTX 660 z roku 2012, więc ma dość niskie wymagania sprzętowe względem ogólnej jakości grafiki.

Nie jest to pomieszczenie bez wyjścia - po prostu trzeba poszukać klucza :)

12.12.2017 11:33
Soulcatcher
3.1
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

tak rozumiem o co chodzi, ale jako realista obawiam się że tekst jest zbyt długi aby zmusić potencjalnego odbiorcę do przeczytania go.

Jeżeli zajmujesz się tematem to pewnie wiesz o co chodzi, ale dodam swoje trzy grosze.
- Aby zmusić kogoś do działania musisz mu "obiecać" nagrodę. Samo wyjście z pokoju to za mało aby zmusić kogoś do przeczytania tak długiego tekstu. Musisz ujawnić mu nagrodę. Np. szczelina w ścianie pokazująca kolejne pomieszczenie z czymś atrakcyjnym aby mieć motywację do działania.
- tekst jest zbyt długi jak na początek, wystarczyła by krótka zagadka, mała gra słowna.
- pokój jest mało interesujący. Powinny się w nim znaleźć inne przedmioty tak aby konieczność czytania nie była tak oczywista.
- w całej grze tekstu może być więcej ale podzielonego na części aby nie zniechęcać.
- możesz dodać element czasu np. pokój wypełnia się wodą aby zmusić kogoś do działania.
- dodaj do tekstu ilustracje to zachęca do czytania.

12.12.2017 12:55
WolfDale
😉
3.2
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Soulcatcher dobrze prawi. Nie wiem czy miałeś okazję grać w którąś z ostatnich części Deus Ex. Tam są takie ebooki i one mają idealną długość, która nie zniechęca wielu graczy do przeczytania ich do końca. Trzeba dawkować tekst i zachęcać osobnika do przechodzenia dalej, aby chciał zobaczyć inne pomieszczenie i przeczytać kolejny tekst.

Forum: Prototyp gry w jeden dzień.