Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Deweloperzy rezygnują z użycia DirectX 12

11.12.2017 13:26
1
13
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Ten cały Dx12 i mrzonki o lepszej wydajności niż Dx11 tylko po to, by ludzie przesiedli się na nowy system Win 10 i mieli słabszą wydajność, by zakupić też nowszego kompa.
Coś podobnego jak Dx10 i Vista, gdzie też okazały się niewypałem. Zarówno Dx 10 i Dx12 słabiutko się przyjęły,
gdy porównamy je do Dx9 i Dx11. Wystarczy porównać ile lat jaki się utrzymał i ile gier wydawanych było na każdym z nich.
Dx 5 - 1996-1997
Dx 6 - 1998-1999
Dx 7 - 2000
Dx8 - 2001-2002
Dx9 - 2003-2011
Dx10 - 2007-2011 (w tym okresie nadal dominował dx9)
Dx11 - 2011-2017
Dx12 - 2015-2017 (95% gier nadal tworzona pod dx11)
Nie sądzę, że w 2018 coś się zmieni.
Aczkolwiek być może nowa generacja kart Nvidii
Geforce GTX z serii 2000 oraz procesory wielordzeniowe z 8-16 rdzeni będą bardziej sprzyjać pisaniu gier pod Dx12 lub
powstanie Dx 13, a Dx12 przejdzie bez echa jak Dx10.

11.12.2017 13:32
3
10
odpowiedz
1 odpowiedź
rastablasta
80
Konsul

A wiadomo coś na temat Vulkana ? Może to jest lepsza alternatywa dla DX12 ?

11.12.2017 13:27
😃
2
6
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1183921
15
Senator

Pewnie za trudne do programowania.

11.12.2017 13:59
Rumcykcyk
7
6
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

DX 12 to taka wydmuszka zmuszająca na przesiadkę z win7 na win10 a że DX12 nie wypali to nie będą truć głowy.

11.12.2017 13:26
1
13
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Ten cały Dx12 i mrzonki o lepszej wydajności niż Dx11 tylko po to, by ludzie przesiedli się na nowy system Win 10 i mieli słabszą wydajność, by zakupić też nowszego kompa.
Coś podobnego jak Dx10 i Vista, gdzie też okazały się niewypałem. Zarówno Dx 10 i Dx12 słabiutko się przyjęły,
gdy porównamy je do Dx9 i Dx11. Wystarczy porównać ile lat jaki się utrzymał i ile gier wydawanych było na każdym z nich.
Dx 5 - 1996-1997
Dx 6 - 1998-1999
Dx 7 - 2000
Dx8 - 2001-2002
Dx9 - 2003-2011
Dx10 - 2007-2011 (w tym okresie nadal dominował dx9)
Dx11 - 2011-2017
Dx12 - 2015-2017 (95% gier nadal tworzona pod dx11)
Nie sądzę, że w 2018 coś się zmieni.
Aczkolwiek być może nowa generacja kart Nvidii
Geforce GTX z serii 2000 oraz procesory wielordzeniowe z 8-16 rdzeni będą bardziej sprzyjać pisaniu gier pod Dx12 lub
powstanie Dx 13, a Dx12 przejdzie bez echa jak Dx10.

11.12.2017 13:27
😃
2
6
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1183921
15
Senator

Pewnie za trudne do programowania.

11.12.2017 20:46
2.1
2
zanonimizowany768165
119
Legend

...w Unity

11.12.2017 13:32
3
10
odpowiedz
1 odpowiedź
rastablasta
80
Konsul

A wiadomo coś na temat Vulkana ? Może to jest lepsza alternatywa dla DX12 ?

11.12.2017 13:51
11.12.2017 13:42
4
1
odpowiedz
Heinrich07
2
Generał

wersje gier przygotowane pod DX12 najczęściej okazywały się działać wolniej niż w przypadku tych na DX11

Mówimy tutaj o początkach DX12, gdzie faktycznie tak było. Ale już taki Sniper czy Forza pokazują, że skok wydajności jest znaczny, póki co głównie na kartach AMD, ale może na Voltach Nvidia okiełznała DX12, kto wie.

Moim zdaniem to wielka strata, bo są gry pokazujące, że prawidłowa implementacja DX12 daje znaczne korzyści w działaniu gier.

11.12.2017 13:58
kęsik
😐
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
kęsik
148
Legend

DX12 jest bardzo dobry, tylko właśnie albo deweloperzy go nie używają albo źle implementują. Dobrze zaimplementowany DX12 daje duży boost do liczby klatek (czasami 30+) i bardzo odciąża CPU no ale trzeba to zrobić dobrze. Nvidia sobie całkowicie nie radzi z DX12 i w najbliższej przyszłości się to nie zmieni więc im na rękę jest DX11. W grach sponsorowanych przez NV próżno szukać DX12, tymczasem gry AMD prawie zawsze mają obsługę DX12 i Vulcana.

post wyedytowany przez kęsik 2017-12-11 14:02:16
11.12.2017 16:02
5.1
2
wwad
115
Generał

Zaimplementuj i wklej program chętnie to przetestuję bo jestem ciekawy zobaczyć to 30+ FPS w praktyce w grze wreszcie nie w teorii od 2 lat.

post wyedytowany przez wwad 2017-12-11 16:03:47
11.12.2017 16:07
5.2
Heinrich07
2
Generał

http://pclab.pl/art73007-4.html

Proszę, nawet więcej niż 30 fps.

11.12.2017 16:33
5.3
1
wwad
115
Generał

Heinrich07 -> Jeśli chodzi o AMD to oni mają skopany sterownik DX11 od lat kilku to nie ma się co ekscytować wzrostowi wydajności o kilkadziesiąt % bo sprzęt po parametrach oni zawsze mieli dobry a nawet bym śmiał twierdzić lepszy od zielonych wystarczy porównać moc obliczeniową układów ale ten soft :(
Natomiast u zielonych jest tak samo ( Ultra ) co dowodzi że mają optymalne wykorzystanie sprzętu na DX11 a z 100% się mocy dodatkowej nie wyczaruje. Nawet może być minimalny spadek jak przeniesiemy część obliczeń z CPU na GPU w nowym API.

11.12.2017 21:40
misterŁŁ
5.4
misterŁŁ
78
Generał

Sorry wwad, ale mógłbyś podesłać mi tą wiadomość na mojego maila jeszcze raz. chodzi o spolszczenie do world in conflict. Sądziłem, że odpowiesz mi na forum i dopiero wczoraj dowiedziałem się że dostałem od ciebie maila. Jeszcze raz przepraszam

12.12.2017 15:42
Orion Devastator
5.5
Orion Devastator
49
Konsul

Polecam sprawdzić sobie gre The Division. Mam systemy 7 i 10 testowałem u siebie, z R 390 gigabyte g1 gaming także mogę śmiało powiedzieć, że jest znacząca poprawa kiedy gierkę odpalam na 10 i dx 12. na oko 15 klatek więcej spokojnie wyciąga.

11.12.2017 13:59
Legion 13
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Legion 13
158
The Black Swordsman

@rastablasta
Vulkan byłby świetną alternatywą dla graczy, dostalibyśmy wydajne API niezależne od Microsoftu. Jest tylko jeden problem: Vulkan nie ma szans na wybicie się, są co najmniej dwie wielkie korporacje którym sukces Vulkana mógłby bardzo zaszkodzić: Nvidia i Microsoft, oni nie pozwolą na rozprzestrzenienie się Vulkana.
@ewunia1818
Gry na dx11 zaczęły zyskiwać wydajność dopiero po porzuceniu wsparcia dx9, dx12 mógłby pokazać co może tylko jeśli porzucilibyśmy wsparcie dx11. Tworzenie gry po 2 API oznacza że wersja po dx12 to będzie tak właściwie to samo co ta pod dx11.

11.12.2017 17:11
6.1
czopor
118
Konsul

Jak deweloperzy będą chcieli wprowadzić Vulkan to wprowadzą tak samo jak opengl.

Nvidia jest członkiem Khronos Group czyli organizacji tworzącej Vulkan...

11.12.2017 13:59
Rumcykcyk
7
6
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

DX 12 to taka wydmuszka zmuszająca na przesiadkę z win7 na win10 a że DX12 nie wypali to nie będą truć głowy.

11.12.2017 14:30
blood
8
4
odpowiedz
1 odpowiedź
blood
241
Legend

Liczę na to, że nowym standardem będzie Vulkan, a DX odejdzie w niepamięć.

11.12.2017 16:18
8.1
wwad
115
Generał

To by było najlepsze faktycznie rozwiązanie :) w prawdzie głównie potrzebne AMD ale skoro my klienci na tym nie tracimy to jak najbardziej jestem ZA.

11.12.2017 14:44
9
odpowiedz
korniszon_śmierci
18
Centurion

hehe, pseudo "developerom" przyzwyczajonym do DX11 nie chce się uczyć nowego API, zajrzeli raz do dokumentacji i zdecydowali, że lepiej zbojkotować

albo Nvidia posmarowało kasę bo boi się, że jak DX12 zacznie być używane w pełni (wraz z Multiadapter API do wykonywania operacji na wszystkich układach graficznych w systemie nie ważne czy połączonych w SLI i jakiej marki) to ludzie przestaną korzystać i przepłacać za SLI

11.12.2017 14:46
kaszanka9
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
kaszanka9
109
Bulbulator

Tak czy siak jest to api o wiele lepsze niż dx11, bo daje twórcom swobodę techniczną, nie wykorzystują, bo im się nie chce przechodzić albo nie opłaca się na razie. Vulkan to już lepsza opcja, bo nie zamyka gry do wyłącznie win10, ale przejście też trochę kosztuje.

W razie czego nie są zablokowani sposobem działania dx11 i to jest zaleta.

Nie piszcie od devach jakby to byli goście co dostali jakąś nowość i jak się zapoznali to podjęli decyzje (rzadko kiedy mają coś do powiedzenia), oni doskonale już wiedzieli co to jest i jak to się je zanim w ogóle na pececie był dostępny dx12 czy vulkan, bo na konsolach jest tylko niskopoziomowe api, więc każdy z nich ogrania, multiplatów jest najwięcej i one wszystkie bazują na niskopoziomowym api.

Takie api to najbardziej wykosztują exy, cała reszta, także multiplaty jadą na wrapperach, zresztą całe gotowe silniki to są takie jakby wrappery, wyjątki to są jak pisałem, exy.
Nikt nie pisze kodu niskopoziomowo, to jest nieopłacalne.
Taki wrapper to silnik opakowujący niskopoziomowe funkcje w coś co da się łatwiej używać i nie powtarzać kodu, na bazie dx12 można zbudować system, który będzie działał na zasadach podobnych do dx11, czyli niby działa na dx12, ale architektura jak w dx11, i tak mam wrażenie większość gier na dx12 była na szybko zrobiona.

Żaden gotowy silnik nigdy nie będzie tak dobrze dostosowany pod grę jak autorskie zmiany archi pod sprzęt jak w exach.

Mimo wszystko jestem dobrej myśli, prędzej czy później udział dx12 i vulkana się zwiększy, bo to same zalety, standardowe podejście nigdy nie zniknie, bo małe studia nie zrobią super archi silnika pod dx12/vulkana, za dużo roboty, a na czymś też pisać muszą, więc będą korzystać z silnika prostego w użyciu, który pdo maską używa vulkana.dx12, ale będzie prosto się robiło jak w dx11 + kilka ułatwień.

Może i wydajność nie wzrasta, ale to są inne zalety, wolność twórców i co za tym idzie lepsza wydajność w trudnych momentach, w the division np. potrafiło mi chrupać na zakrętach przy skrzyżowaniach, a przy dx12 tego nie ma albo efekt nie jest tak duży jak był.

11.12.2017 15:02
10.1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Wiesz Crysis 1 miał obsługę Dx 10, ale bazował głównie na architekturze dx9.

11.02.2018 22:43
deton24
10.2
deton24
108
Pretorianin

Ba, nawet na Windows XP dalo się odblokować większość efektów z DX10.

11.12.2017 15:07
Wielki Gracz od 2000 roku
11
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
173
El Kwako

Nvidia ma problemy z DX12, odsuwamy więc go na boczny tor. Może i brzmi jak teoria spiskowa, ale jakieś ziarnko prawdy w tym jest.

11.12.2017 15:48
12
odpowiedz
wwad
115
Generał

Developerzy na pewno przetestowali wydajność nowego API i zysk jest zbyt mały by się to opłacało tym bardziej że na wielu konfiguracjach zysku nie ma wcale to po co się w to pakować tym bardziej jak marketingowy szał DX12 się już skończył bo nigdzie to API nie zabłysnęło.
W ARKu też miał być DX12 i nagle wyparował i pewno go nie będzie.
Po prostu DX11 jest tak zrobiony by było łatwo, przyjemnie i bezbłędnie do tego na obecnym sprzęcie zielonych który ma większość rynku działa dobrze.
Natomiast ciekawe pytanie to czy DX12 faktycznie wykorzystuje lepiej sprzęt moim zdaniem tak i nie. To zależy jaki sprzęt a już na pewno nie jest to tak że będziemy mieli +x% wydajności na dowolnej konfiguracji bo to był pic na wodę marketingowy. Jak by tak miało być to byśmy to widzieli wyraźnie na jakimś tytule nie wieże że wszystkie mają sknoconą implementację.
Benchmark a gra to zupełnie inne implementacje w benchmarku który zawsze jest taki sam można obliczenia poukładać i dopasować tak by były optymalne zawsze natomiast w grze jest wiele nieprzewidywalnych czynników na które musi reagować silnik i nie da się tego zaszufladkować kiedy mniej optymalne dla sprzętu obliczenia będzie trzeba wykonać a to może mieć też wpływ na spadek wydajności API.

PS: GTX980Ti to nie jest najlepszy przedstawiciel do testowania DX12 z racji przestarzałej architektury.

post wyedytowany przez wwad 2017-12-11 16:11:20
11.12.2017 16:25
13
1
odpowiedz
1 odpowiedź
maggotsic
77
Pretorianin

Karty graficzne za kilka tysięcy, a gier, które wykorzystują w pełni ich potencjał niewiele. Szkoda, ale z tym DX 12 było do przewidzenia takie coś. Leniom łatwiej jest robić gry na konsole.

12.12.2017 16:13
Matysiak G
13.1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Mnie to cieszy.
Od lat mam gtx 970 i nie mam parcia ns wymianę. Najwyżej czasem zjadę z ultra na high.

11.12.2017 16:26
14
odpowiedz
zerr10
89
Konsul

ehm bo DX 12 podrasowuje grafikę jedyne co im nadal kuleje to właśnie płynność tego DX 12 powinni się na tym skupić bo właśnie te podrasowanie grafiki powoduje spadki a zmiany to jedynie szczegóły, dopiero dość było to zauważalne w rise of tomb rider gdzie ten sypiący śnieg rzeczywiście lepiej wyglądał od tego na DX 11
no ale tak jak mówię to są szczegóły które mimo wszystko bardzo obciążają proc a przede wszystkim kartę powinni więc się skupić na poprawieniu szybkości DX12
a nie w kółko coś dodawać jakieś sztuczne ulepszenia grafiki choć zauważyłem że dobrze się sprawdza w emulatorach itp. potrafi renderować płynną grafikę mam tu namyśli synchronizację pionową której nie trzeba nawet włączyć a obraz jest płynny dzięki temu API nie ma rwącego obrazu w emulatorach podobny jest efekt w emulatorze dolphin też płynny obraz w przeciwieństwie do DX 11 gdzie trzeba było zaznaczyć odpowiednią opcję aby synchronizacja z obrazem działała
co już wiązało się z spadkiem wydajności tak więc pod pewnymi względami jest całkiem dobry muszą jedynie dopracować szybsze działanie, a do tego celu musi się najpierw "CHCIEĆ "

11.12.2017 16:28
Electric_Wizard
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Electric_Wizard
67
Pretorianin

Obecnie od ładnych paru lat jest zastój jeśli chodzi o progres graficzny. Gry są zgrabne graficznie, czasem nawet bardzo (vide ostatni BF czy W3) jednak nie ma już tej pogoni za rozwojem grafiki. Nie ma chęci zdeklasowania i powalenia grafiką jak jeszcze 10 lat temu. Na wczesnym etapie tworzenia jest jeszcze ambicja (pamiętacie wczesne zajawki z W3?), a potem wydawca "optymalizuje" wszystko (znienawidzony downgrade) i efekty są takie że nawet jeśli niedługo wyjdzie nowszy DX to i tak nie będzie wykorzystany.

post wyedytowany przez Electric_Wizard 2017-12-11 16:30:29
12.12.2017 16:19
Matysiak G
15.1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Zapłacicie za grę 80 dolców?

No właśnie.

11.12.2017 16:38
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
zerr10
89
Konsul

a co do systemów no cóż też nie byłem za tym aby dx 12 był jednie na win 10.
Ale prędzej czy później każdego czeka windows 10 wierzcie mi niestety bo idiotyczni producenci Procesorów AMD I INTEL też maj jakąś swoją chorą politykę tzw.
procesor działa tylko na windows 10 a raczej jest tylko zgodny z windows 10 i co więcej to już się dzieje ja mam procesor i7 6700 skylake i on już nawet nie obsługuje windows 7 a co dopiero XP gdy je próbowałem zainstalować to zaraz mi się odechciało bo od razu się pojawił tzw. ekran śmierci czyli blue screen... i na tym był koniec ale byłem pewien że to wynikało z braku wsparcia dla tych systemów szkoda bo je lubiłem cholerne dranie. TWORZĄ JAKIŚ SWÓJ WYIMAGINOWANY ŚWIAT. ŻEBY CHOCIAŻ WSZYSTKO DZIAŁAŁO NA TYM WINDOWS 10 PRZYNAJMNIEJ NA TYLE CO NA XP SZKODA NERWÓW.

post wyedytowany przez zerr10 2017-12-11 16:40:59
11.12.2017 16:52
16.1
tybet2
147
Generał

Mam również Skylake (podkręcony do 4,4) i Win7 działa elegancko, musiałem tylko ściągnąć program do tworzenia startowego pena ze strony Asusa. Nerwów żadnych nie było. Śmiga bez żadnych problemów (najdłużej bez ponownego uruchamiania system stał 52 dni. Uruchomiłem go ponownie tylko po to, żeby mieć nowe stery od grafy).

11.12.2017 17:41
16.2
1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Testowałam ok 250 starszych gier z lat 1997-2009 na
WIn 10 64 bit, które są pod dx5, dx6, dx 7, dx8 i dx9 i tylko z kilkoma miałam problem, które działały na Win Xp.
Reguła jest taka. Coś nie działało na Win xp,
a tylko na Win 95/98 to mała szansa, że odpali na Win 10 64 chyba, że znajdzie się fix lub patch.
Pod Dx 9 2003-2011 wszystkie gry działają na Win 10 64
prócz jednej Dark Messiah 2006.
Pod Dx8 2001-2002 też wszystkie działają na Win 10 prócz jednej Alone in the dark 4 2001 z którą jest problem z teksturami. Duże problem natomiast są na WIn 10 64 z grami pod dx5, dx6, dx7 z lat 1997-2000. 50/50 że będą dobrze działać. Czasem pomoże fix/patch.

Z tymi poniżej miałam problem jako jedynymi z 200 gier z lat 1997-2007 jakie przetestowałam:

1) Resident evil 2 1998 Dx 6 (gra jest w ramce i nie idzie zmienić ścieżki savów jak na Win Xp, by widziało savy. Na Win 95/98 nie trzeba nić zmieniać)

2) Resident evil 3 Dx 6 (jest w ramce, ale idzie grać przez wyłączenie przyspieszenia systemowego jak w Win Xp. W win 95/98 nie trzeba było nic robić)

3) Alone in the dark 4 2001 Dx8 - problem z teksturami. Niby pewien patch pomaga, ale mi nie pomógł. Na win 98 i Win Xp działa gra idealnie.

4) Dark Messiah 2006 Dx 9 nawet nie dochodzi do menu. Niby jest sposób, ale u mnie nie zadziałał. Na Win Xp gra działa idealnie.

5) Drakan 1999 dx6 . Pomógł patch.

6) Need For Speed 3 1998 Dx6 Nie odpalał, ale pomógł patch specjalny. Ta gra bez problemu odpala na Win 95/98/Xp

7) Need For Speed 4 1999 Dx 6 . Ta gra nie działała już mi na Win xp. Jedynie Win 95/98. Pomógł patch i odpaliła na Win 10 64.

8) Need Fors Speed 5 2000 Dx7 to samo co przy NFS 4.
Odpaliła dzięki patchowi na Win 10 64, a też nie działała na Win xp

9) Colin Mcrae rally 2.0 z 2000 dx 7
- gra działa, ale w ramce. By dobrze wyświetlało tekstury podłoża i nieba w ustawieniach gry mapowanie środowiska trzeba zmienić na sześcian.

Co ciekawe nie ma żadnych problemów na Win 10 64 bit z takimi rajdówkami jak
Mobil 1 British Rally Championship 1999 dx6
Rally Trophy 2001 Dx 8
Colin McRae Rally 3 2002 Dx9
Colin McRae Rally 4 2004 Dx9
Colin McRae Rally 5 2004 Dx9
Richard Burns 2004 Dx9

Nie sprawdzałam Colin McRae Rally 1 z 1998 dx6 z obawy,
że będą problemy.

Kiedyś pamiętam był też problem z odpalaniem Tomb raider 4 i Tomb raider 5 na Win Xp, a działała tylko 1,2,3 na Xp,
a na Win 95/98 bez problemu działały wszystkie od 1-5.
Dopiero pakiet Ultimate z 2008 roku sprawił, że wszystkie stare części działały na wszystkich nowszych systemach Xp/Win 7/8/10

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2017-12-11 17:44:51
11.12.2017 16:51
17
odpowiedz
1 odpowiedź
zerr10
89
Konsul

obecnie jestem skazany na ten system i już raczej zawsze tak będzie i każdy kto złorzy sobie nowy komputer też będzie. chyba że komuś wystarczy linuks
tyle że nie liczcie na to że takie gry jak wiedźmin 3 uruchomicie na tym systemie ehm :) choć już coś nad tym kombinują ale efekty to już inna bajka powiem tak dużo tzw. bugów graficznych ..:) nawet jeśli kiedyś się to uda uruchomić to przyszłe gry będą miały te same lub gorsze problemy przez które dana gra się nawet nie uruchomi.
Mnie też się taka polityka nie podoba no ale co zrobić... ehm cholerny MS,AMD ,I INTEL A NA DOKŁADKĘ JESZCZE NVIDIA ZA SWOJE CHOLERNIE WYSOKIE CENY KART GRAFICZNYCH TOŻ TO TO JEST CHORE TYLE W TEMACIE.

12.12.2017 17:18
starkillah64
17.1
starkillah64
72
Konsul

To logiczne. Gry tworzy się z reguły pod DirectX. Cieżko żeby chodziły pod czymś innym niż Windows, skoro są pod niego pisane.

11.12.2017 17:31
18
odpowiedz
barnej7
164
Senator

Nie chce im się opytymalizować gier pod kilka rdzeni, pod kilka wątków, to też kosztuje pieniądze, czas to robią wszystko wciąż pod DX11. Traci na tym gracz, bo musi zainwestować gotówkę w trochę mocniejszy sprzęt... ale takie uroki grania na PC.

11.12.2017 18:06
GhostMaree
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
GhostMaree
39
Konsul

i bardzo dobrze bo ja na przykład nie chcem używać specjalnie do tego windows 10

11.12.2017 19:43
TRX
19.1
TRX
196
Generał

Prędzej czy później i tak będziesz korzystał z Windowsa 10 :P

15.12.2017 15:09
nanakamado
19.2
nanakamado
12
Legionista

@TRX

Ale póki W10 jest niedopracowanym bublem na poziomie Visty, należy go unikać.
Wszyscy będziemy korzystać z Win10 (chyba, że szybciej powstanie jakaś ultra dobrze działająca wersja WINE), ale na szczęście jeszcze nie musimy.

11.12.2017 18:36
20
odpowiedz
jakisnick
63
Konsul

Duzi developerzy wydawali na siłę dx 12 do sprzętu który go jeszcze nie obsługiwał zbyt dobrze, robili to tylko dlatego bo było to w modzie i można było dzięki temu na długo zawitać w benchmarkach co w zamierzeniu miało ci dać większą rozpoznawalność gry i oczywiście co za tym idzie większą sprzedaż.

Teraz dx 12 używa bardzo dużo małych developerów, których nigdy nie było i nie będzie na listach wikipedii właśnie dlatego bo są małe.

Porównywanie średniej ilości fps w dx 12 i 11 nie ma żadnego sensu bo często w dx 12 dochodzi lepsze grafika, np w the rise of the tomb raider w dx 12 był większy LOD przez co avg fps był delikatnie niższy, ale różnił się o 1-2 fps na kartach nvidii.

11.12.2017 18:38
21
odpowiedz
zerr10
89
Konsul

@tybet2 jaki to program podaj nazwę dzięki któremu można zainstalować win7 i xp na procesorze skylake u mnie niebieski ekran śmierci.

11.12.2017 18:42
22
odpowiedz
zerr10
89
Konsul

nawet jeśli ci się udałó to mogą być tego inne efekty uboczne jak na przykład brak pełnego wykorzystania procesora lub jego instrukcji które są pisane pod system windows 10 mam tu na myśli AVX 2.0 ITP..

11.12.2017 21:15
23
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany307509
99
Legend

Największy słabość DirectX 12 to konieczność instalacji Windows 10 i z tego powodu jest mało wykorzystany.

P.S. Nie mam nic do Windows 10, ale mamy prawo sami wybrać system operacyjny z zalety i wady, jakie nam pasuje najbardziej. Ale Microsoft tego nigdy nie zrozumieją.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2017-12-11 21:16:35
12.12.2017 00:23
23.1
czopor
118
Konsul

W10 ma 25-30% rynku...

Przy czym masa systemów to laptopy/markety nie służące w sumie do grania więc i nikt ich nie wymienia na nowe W10.

Więc problemu jaki opisałeś po prostu nie ma.

12.12.2017 09:10
Henrar
23.2
Henrar
103
Generał Whiskas

No to wybierasz starszy system i nie masz DX12, taka wada starych systemów, że się ich nie wspiera.

12.12.2017 10:09
23.3
zanonimizowany307509
99
Legend

@Henrar -> Co z tego? A wymieniasz gry z tylko DirectX 12, które warto jest zainstalować Windows 10? Można policzyć tylko na palcach.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2017-12-12 10:11:13
12.12.2017 17:24
starkillah64
23.4
starkillah64
72
Konsul

Oni to doskonale rozumieją. Po prosto dość nieudolnie dażą do maksymalizacji zysków.

12.12.2017 21:18
A.l.e.X
24
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Największym problemem DX12 jest słabe działanie nakładek okiennych oraz duże problemy z multigpu dlatego dla producentów kart graficznych takie podejście MS z DX12 to jak strzał w kolano. Poza tym nie wrzucono dzięki DX12 lepszych efektów graficznych, większość gier które działają na DX11 i DX12 wygląda identycznie, a przecież DX12 otwierał nowe drzwi.

13.12.2017 23:38
25
odpowiedz
Colidace
65
Pretorianin

Do tego czasem bywa niestabilny (zwłaszcza podczas ALT+TAB) w połączeniu z OBS Studio i innym oprogramowaniem nakładki itp.

Technologie Deweloperzy rezygnują z użycia DirectX 12