Witam...
dlaczego w opcjach w CMR2 mam do wyboru jedynie kartę zintegrowaną skoro jako domyślną ustawiłem kartę dedykowaną? Uruchamianie gry z menu kontekstowym, gdzie wybieram kartę o dużej wydajności, nic nie pomaga. Da się to jakoś zrobić, czy mam się męczyć z klatkowaniem gry na integrze?
Screen dałem obok, żeby pokazać, o co mi chodzi. W opcjach jest do wyboru dwa razy ta sama karta zintegrowana.
Zapomniałem dodać, że moja karta dedykowana w laptopie to GeForce GTX 1050. Więc poziom wydajności powinien być znacznie wyższy na karcie dedykowanej.
Szczerze mówiąc ta gra jest tak stara, że nawet na integrze od Intela powinna zapier...ać. W końcu na tej karcie odpalano GTA V i dawało się grać w 30 fps. Może na czas gry po prostu wyłącz zintegrowana kartę w menadżerze zadań?
Zapieprza, ale tylko wtedy, gdy wyłączę mapowanie środowiskowe. Gdy je włączam na opcję "sześcian", gra zaczyna klatkować, zwłaszcza w trybie zręcznościowym, gdzie zawsze jeździ kilka samochodów.
Na komputerze stacjonarnym, starszym o siedem lat od laptopa, gra odrobinę lepiej chodzi. Mam w nim Radeona HD 5770 - jest to karta gorsza od GeForce GTX 1050, ale lepsza od integry z Intela.
Zresztą wejdź na mój profil tam znajdziesz dokładne podsumowanie mojego komputera oraz laptopa.
Pokombinuj przez program dgvoodoo. W zakładce "General" ustaw "Adapter to use" a w zakładce "DirectX" zaznacz "Disable and passthru to real DirectX" lub nie zaznaczaj i użyj emulacji jakiejś karty. Może coś pomoże.
Jego włącza się w tle podczas uruchomionej gry?
Nie trzeba. Po prostu wklej ten program do katalogu z grą, uruchom go i ustaw co masz ustawić a potem możesz go zamknąć. Tylko wszystko bez włączonego CMR.
Wszystko ustawiłem jak trzeba, ale gra teraz wykrywa mi z tych emulowanych kart jedynie voodoo, mimo, iż ustawiłem GeForce FX 5700. No chyba że nadal coś nie tak robię.
Co dokładnie zmieniłeś w tym programie ?
Druga sprawa, jak ci działa gra na max ustawieniach na tej emulowanej karcie ?
Wylacz ta integre systemowo (menager urzadzen) albo w biosie i po problemie.
No niezupełnie. Gdy wyłączam integrę w menedżerze zadań, włącza się wtedy tajemnicza, trzecia karta graficzna, która jest jeszcze gorsza od tego zintegrowanego Intela. Nie wiem dokładnie, jak ta trzecia karta się nazywa, ale w nazwie ma chyba "Microsoft".
A gdy w biosie wyłączę integrę, to znika obraz w laptopie i nic nie idzie zrobić.
To wylacz i ta trzecia. Co do biosu to ustaw dedykowana karte jako domyslna i wtedy wylacz integre.
Trzecia opcja to ustaw w sterach dedykowanej karty jako na ta glowna, domyslna.
Jeśli nic nie zmieniałeś w programie to zobacz czy możesz w ogóle się przełączyć w nim na dedykowaną kartę, tam gdzie zaznaczyłem. Jeśli nie będzie dedykowanej to nie ma sensu dalej kombinować z tym programem.
To w takim razie przełącz na 1050 a w karcie DirectX zaznacz tam gdzie jest napis "real DirectX" żeby nie używać tej emulowanej karty.
Kombinowanie z wyborem karty graficznej jest niepotrzebne. A przynajmniej w moim przypadku tak było. Sam dziś z tym walczyłem.
@Lukdirt
Jaką wersję Wrappera masz? Ja mam 3.5, a wraz z nią trzy biblioteki DLL, które załatwiają sprawę. Mam włączone dosłownie wszystko w grze, nawet Cubic + kilka dodatkowych opcji we Wrapperze. Gra śmiga jak ta lala...
dgvoodoo, ktorego uzyles wczesniej, to wlasnie Wrapper. W poscie 9.1 nawet wrzuciles screen... Jaka masz wersje i czy wraz z Wrapperem miales biblioteki DLL?
Rozumiem.
Mam wersję dgVoodoo 2.54.
A te trzy pliki dll wrzuca się także do folderu z grą?
Dokladnie tak, jak napisal rastablasta. Wystarczy wrzucic je do glownego katalogu gry. Gra bedzie chulala, az milo...
Faktycznie, zapomniałem jeszcze o tych plikach DLL ci powiedzieć jak masz wspomniane wyżej. Kopiujesz pliki DLL z folderu MS programu dgvoodoo do folderu z grą. Myślę, że Glide nie będzie potrzebny do tej gry.
No cóż... skopiowałem te trzy pliki DLL (D3D8, D3Dlmm oraz DDraw) do folderu z grą - nie tworzyłem żadnych podfolderów, pliki skopiowałem bezpośrednio do głównego folderu gry. I co się okazało? Niby wszystko działa... ale jak włączę mapowanie środowiskowe na sześcian, to samochód wygląda tak samo jak przy wyłączonym mapowaniu środowiskowym. Dlaczego tak się dzieje? Czyżby czegoś nie włączyłem w DG Voodoo? Mam tam włączyć WSZYSTKIE efekty?
Kartę graficzną możesz sobie sprawdzić która będzie lepsza przy testowaniu, ale przedtem sprawdź to co ci zaznaczyłem na obrazku. To sprawia, że ci wyłącza emulowaną kartę i z niej nie korzysta.
Przy włączeniu tej opcji włącza mi się z powrotem karta zintegrowana zamiast emulowanej. No i przy włączonym mapowaniu środowiskowym na sześcianie, odblaski samochodów normalnie widać, ale gra się po prostu tnie - maks. ilość FPS-ów wyniosła 19 klatek na sekundę, minimalna - 8 klatek na sekundę, a średnia gdzieś z 14 klatek na sekundę. Czy u Was też z taką prędkością działa gra?
To już nawet najnowsze gry, takie jak Forza Motorsport 7 (wersja demo) chodzą płynniej :/
Od 2001 roku grę testowałem na pięciu różnych komputerach i na każdym gra się zacinała na włączonym cubicu (czyli sześcianie). Niezależnie od tego, czy komputer był gratem, czy też super maszyną. Więc myślę, że po prostu twórcy Codemasters schrzanili optymalizację gry. Macie po prostu szczęście, że gra u Was działa idealnie...
W trybie ARCADE gra nie bedzie inaczej wygladala. U mnie tez przy ustawieniu na Cubic samochod wyglada biednie. -->
Co do ilosci klatek, to mam stale 30 FPS. Przy kazdym innym ustawieniu jest juz plynne 60 FPS.
Czyli tylko na emulowanej karcie "sześcian" się nie włącza w trybie zręcznościowym?
Bo gdy uruchamiam grę na normalnej karcie zintegrowanej, to odblaski w trybie zręcznościowym się pojawiają. Ale tak jak mówiłem - gra się niemiłosiernie tnie. W trybie rajdowym, gdy jest tylko jeden samochód, gra się aż tak nie tnie.
Ufff... udało mi się jakoś częściowo rozwiązać problem, a przynajmniej póki co w moim przypadku oraz nie musiałem kombinować z dgVoodoo. Po pierwsze dla CMR ustawiłem tryb zgodności z Win XP, po drugie wszedłem w panel sterowania Nvidia i ustawiłem dla tej gry:
- preferowany procesor graficzny na procesor Nvidia o dużej wydajności,
- filtrowanie tekstur - jakość na wysoka wydajność,
- maksymalna liczba wstępnie renderowanych klatek na 1,
- optymalizacja wątkowa na wyłącz,
- tryb zarządzania energią na preferuj maksymalną wydajność,
I to tyle. Przez większość czasu mam na swoim dosyć leciwym komputerze 60 FPS ale zdarzają się spadki do 30.
Oczywiście wszystkie ustawienia na najwyższe wraz z "sześcianem".
To olej ten cały sześcian i graj bez niego. Ja osobiście mam ustawiony "bump", bo "cubic" wygląda po prostu brzydko. Taka wskazówka... nie wiem czym to jest spowodowane, ale rysowanie dystansu polecam ustawić na 5, nie więcej. Każda wartość wyżej powoduje drastyczne spadki klatek na niektórych OS. Przynajmniej u mnie to zaobserwowałem.
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale na tym sześcianie CMR2 potrafi się ciąć na każdym komputerze. Może mnie pamięć myli, ale wydaje mi się, że nawet na moim komputerze cięło niesamowicie przy tej opcji.
Niekoniecznie na każdym sprzęcie. To właśnie jest kwestia jaki ten sprzęt mamy. U mnie np. na ustawieniu innym niż "cubic/sześcian" są "dziury" w mapie, inaczej mówiąc, źle jest wyświetlana grafika. Znowu na tym filmiku: https://m.youtube.com/watch?v=ceezcBhn3BM u gościa chodzi w stałych 60 FPS w trybie "cubic/sześcian".