Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Starcraft 2 - w nowym patchu usunięto multi do Hotsa i Wola

19.11.2017 11:49
1
zanonimizowany878136
27
Konsul

Starcraft 2 - w nowym patchu usunięto multi do Hotsa i Wola

W nowym patchu usunięto multi do Heart of the Swarm i Wings of Liberty, pozbawiając wyboru wersji do gry w multi. Zostawiono tylko Legacy of the void do multi - czyli ten multi, który zarżnął Starcrafta II i spowodował największy odpływ graczy.
Naprawdę tego po Blizzardzie się nie spodziewałem. Jedynie cieszę się, że udostępniono Wings of Liberty każdemu.

post wyedytowany przez zanonimizowany878136 2017-11-19 11:53:12
19.11.2017 12:17
r_ADM
2
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Strach pomyslec, ze jeszcze ktos uwierzy w te bzdury ktore wypisujesz.

19.11.2017 12:24
3
odpowiedz
zanonimizowany878136
27
Konsul

Gdzie napisałem bzdurę? Takie są fakty o odpływie graczy. Sam sobie sprawdź grę. W Opcjach "rozgrywka" - nie ma już możliwości wyboru gry do multi (wyboru wersji)

post wyedytowany przez zanonimizowany878136 2017-11-19 12:30:50
19.11.2017 12:28
r_ADM
4
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Odplyw graczy jest faktem natomiast twierdzenie, ze LotV zarznal SC2 jest bzdura.

19.11.2017 12:33
5
1
odpowiedz
zanonimizowany425280
118
Legend

SC2 bylo zarzniete juz dlugo przed lotv.

19.11.2017 12:35
6
odpowiedz
zanonimizowany878136
27
Konsul

Dobrze być może się mylę - ale stawiam na to że największy odpływ graczy był właśnie spowodowany najnowszym dodatkiem do multi. Zresztą sam do tej pory siedziałem na Hotsie, a odrzucało mnie od LotVa.

19.11.2017 12:36
r_ADM
7
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Ale co cie odrzucalo? Lepszy balans?

19.11.2017 12:39
8
odpowiedz
zanonimizowany878136
27
Konsul

wczesne budowanie ekspansji i zbyt szybkie wyczerpywanie minerałów - to dla mnie wady - wielu ludziom to przeszkadzało - na to nie cierpiały Wol i Hots. I to mnie odrzucało - byłem przyzwyczajony do starego systemu, który według mnie był o niebo lepszy i mniej denerwujący (spokojniejszy)

post wyedytowany przez zanonimizowany878136 2017-11-19 12:47:50
19.11.2017 12:48
r_ADM
9
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

W sensie turtlowales na 2 bazach cala gre i nie chcialo ci sie uczyc mety od nowa? :P

19.11.2017 13:13
10
odpowiedz
zanonimizowany878136
27
Konsul

Jest taka zasada psychologiczna, którą twórcy gier często lekceważą - nie należy "grać" na przyzwyczajeniach gracza - czyli udziwnianie nie jest wskazane.
Może podobnie było z "Heroes-ami 4" - ludziom zmiany w sprawdzonym produkcie mało przypadają do gustu. Jest takie ludowe przysłowie "Starych drzew się nie przesadza". A wracając do Legacy of the Void - nie mam przyjemności z grania w Lotv. A teraz mi się narzuca (przymusowo) granie w niego (w multi)

post wyedytowany przez zanonimizowany878136 2017-11-19 13:15:05
19.11.2017 13:23
r_ADM
11
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Rozumiem twoje stanowisko, aczkolwiek zmiany, ktore wprowadzaly kolejne dodatki byly wynikiem tego co chciala spolecznosc graczy; przynajmniej jej wiekszosc. Podejrzewam, ze blizzard policzyl ile osob siedzialo na ladderze WoLa i HotS i wyszlo im, ze dla tej garstki nie ma sensu utrzymywac infrastruktury i lepiej skonsolidowac laddery.

19.11.2017 13:33
12
odpowiedz
zanonimizowany878136
27
Konsul

trudno mi w to uwierzyć, że tego właśnie chciała społeczność graczy, jakieś źródło? Po wydaniu dodatku ja zauważyłem coś odwrotnego - na forach nastąpił wysyp postów ludzi niezadowolonych ze zmian. Wydaje mi się tylko że Lotv przy życiu utrzymuje tylko społeczność esportowa - tylko dlatego jest on popularny.

post wyedytowany przez zanonimizowany878136 2017-11-19 13:38:13
19.11.2017 13:48
r_ADM
13
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Aktywnie sledze zarowno TL jak i /r/starcraft i niezadowoleni ze zmian jakie wprowadzal LotV to byl jakis promil. Za to zadowolonych z przyspieszenia early game, zlikwidowania campy na 2/3 bazach, spowodowania, ze podczas gry bylo wiecej mniejszych potyczek (zamiast jednej walki po, ktorej konczy sie gra) itd. itp. bylo bardzo duzo.

A gre utrzymuja gracze, dzieki ktorym na rozgrywke czeka sie mniej wiecej 20 sekund; scena esportowa jest tylko dodatkiem.

19.11.2017 14:13
14
odpowiedz
zanonimizowany878136
27
Konsul

Nie wiem czy zauważyłeś, ale zadowoleni z przyspieszenia byli generalnie ludzie skupieni przy e-sporcie. Team Liquid to strona dla esportu służąca jego popularyzacji i wdrażania, zarażania nim. Nie każdy niedzielny gracz tego potrzebuje - i dla niego zmiany wyszły na gorsze. Nie do końca zgadzam się jednak z tym, że Lotv to otwarcie na polu mniejszych potyczek. Oglądałem regularnie mecze ze starego Starcrafta 2 przed Lotv i muszę stwierdzić że style gry w zależności od gracza były bardzo zróżnicowane u masterów także było sporo mniejszych potyczek. Teraz tempo gry jest zawrotne, za dużo się dzieje, trudniej to opanować, trzeba latać po mapce - skakać jak szalony - to mi się absolutnie nie podoba. Nie oszukujmy się - LotV był robiony po prostu pod esport. A ja jeszcze wczoraj czytałem 2 wątki na battle necie "za szybko". Założę się, że pisane przez nowych graczy

19.11.2017 14:25
r_ADM
15
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Newsflash: SC2 od poczatku robiony byl pod esport; aczkolwiek to i tak nie jest istotne bo LotV nie przyspieszyl gry jako takiej, a jedynie skrocil early game gdzie czekalo sie, az probki nazbieraja odpowiednio duzo minieralow, zeby moc zaczac cokolwiek robic.

Natomiast jest cos takiego jak matchmaking (najlepszy jaki widzialem w grach multi), ktory losuje ci przeciwnika o takim samym poziomie umiejetnosci. Ja rowniez jestem graczem niedzielnym (no, weekendowym). Moje srednie apm to smieszne 128 ;P i nie jestem w stanie grac na poziomie pro graczy. Nie jestem w stanie skopiowac ich build orderow ani ogarniac micro/macro na takim pozomie co nie przeszkadza mi sie dobrze bawic.

A jak ktos nie wytrzymuje cisnienia na ladderze to zawsze zostaje coop (najpopularniejszy tryb SC2 obecnie), ktory tez jest teraz darmowy.

post wyedytowany przez r_ADM 2017-11-19 14:27:10
19.11.2017 14:34
16
odpowiedz
zanonimizowany878136
27
Konsul

Oj przyspieszył. Gdy masz więcej do opanowania, szybciej ci się minerały kończą - szybsza jest ekspansja (budowanie bazy) - to to nie jest przyspieszenie?

post wyedytowany przez zanonimizowany878136 2017-11-19 14:43:00
19.11.2017 14:42
r_ADM
17
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Nie per se. Jednostki zbierajace zbieraja w tym samym tempie, armia porusza sie i strzela w tym samym tempie i w tym samym czasie sie produkuje. Szybciej nastepuja kolejne fazy rozgrywki.

Rozumiem twoje podejscie, ale najwyrazniej bylo was za malo, zeby trzymac osobne laddery.

19.11.2017 15:11
Sadistic Son
18
odpowiedz
Sadistic Son
90
Imperator

Słuchajcie, a da się ustawić meczyk typu skirmish z SI tylko? Tak jak np w Red Alerach - wybieram sobie mapę, ilość i poziom trudności graczy komputerowych itp. Jest coś takiego ? Bo ja nie chcę grać z ludźmi.
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14444307&N=1
Dzięki.

post wyedytowany przez Sadistic Son 2017-11-19 15:12:38
19.11.2017 15:20
r_ADM
19
odpowiedz
r_ADM
248
Legend

Custom - melee - wybierasz mape i klikasz create lobby - kilkasz "add AI" - wybierasz rase, poziom trudnosci, taktyke przeciwnika i start game.

19.11.2017 22:07
Sadistic Son
20
odpowiedz
Sadistic Son
90
Imperator

Nooo! Dzięki kolego :)
Z tego co widzę to nie na każdej mapie da się AI dodać.

Forum: Starcraft 2 - w nowym patchu usunięto multi do Hotsa i Wola