Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Bethesda znów pozwoli na recenzje gier przed premierą

25.10.2017 11:07
1
10
zanonimizowany581957
99
Generał
Image

Cóż za łaska... ;)

25.10.2017 11:07
1
10
zanonimizowany581957
99
Generał
Image

Cóż za łaska... ;)

25.10.2017 11:16
2
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany305250
161
Legend

W sumie się dziwie Becie i tego typu zagrywkom, bo jednak jakby nie patrzeć, robią dobre gry. Nie licząc małej wpadki przy Falloucie 4, to obiektywnie rzecz ujmując reszta ich tytułów jest fajna - Wolfenstein, Doom, Prey, Dishonored, wcześniejsze Fallouty czy Elder Scroll's. Można się czepiać ich modelu biznesowego (zwłaszcza mierzi mnie "Skyrim na wszystko, nawet na toster") - ale gry robią niezłe. Zwłaszcza FPS'y - mają długie kampanie, są przyjemne i nie poszatkowane DLCkami.

post wyedytowany przez zanonimizowany305250 2017-10-25 11:16:43
25.10.2017 11:18
2.1
zanonimizowany1080091
33
Legend

Fallout 4 to również dobra gra. Wystarczy spojrzeć na oceny.

25.10.2017 11:22
2.2
zanonimizowany305250
161
Legend

Nie powiedziałem że była zła, była raczej niedokończona i zabugowana w dniu premiery. Teraz jest OK. Najgorsza ich grą był chyba Brink, a i tu wyszli z honorem, robiąc z gry F2P i umożliwiając ludziom tworzenie własnych serwerów do tego tyłu - więc fani mogą w nią grać jeszcze całkiem długo.

25.10.2017 11:29
2.3
zanonimizowany1080091
33
Legend

Rogue Warrior to największy crap jakiego wydali.

25.10.2017 11:42
👎
2.4
7
zanonimizowany699497
105
Konsul

Nie robią dobrych gier. W przypadku Wolfenstein, Doom, Prey, Dishonored są tylko wydawcami. Oni robią jedynie średnie ostatnio TESy i Fallouty.

25.10.2017 11:47
2.5
zanonimizowany1080091
33
Legend

TESy i Fallouty to zawsze gry na bardzo dobrym poziomie, więc nie trafiłeś.

25.10.2017 12:03
2.6
zanonimizowany305250
161
Legend

Yhy, czyli ten hejt na EA to nieporozumienie, bo przecież skaszanionego Mass Effecta Andromeda zrobił Bioware, a nijakiego Battlefronta Dice. Ubi tez ma osobne studia, dla niepoznaki nazwane Ubi Szanghaj, Ubi Kijów itd. - tak więc wszystko spoko.

Gdyby Bethesda nie miała żadnego wpływu na Wolfa czy Dooma, to po co jest potrzebna współpraca id czy Machinegames z nimi?

25.10.2017 12:46
kaszanka9
2.7
4
kaszanka9
109
Bulbulator

f4 to gniot i szczanie na graczy

25.10.2017 12:57
2.8
4
zanonimizowany768165
119
Legend

Robią?
Nie widzisz różnicy między wydawaniem a produkcją?
Nie przeczę, część gier wydawanych przez nich jest dobra (nowe Wolfy, gry od Arkane, jedynie Preya2 szkoda) ale ich flagowe tytuły to cień poprzedników, o porównaniu z innymi (starymi czy nowymi) tytułami nie wspomnę.

25.10.2017 12:57
elathir
2.9
4
elathir
97
Czymże jest nuda?

Pamiętajcie, że firmy z Bethesda w nazwie są dwie, Bethesda Softworks (wydawca) i tutaj o nim mowa. Oraz Bethesda Game Studios (twórca gier).

Artykuł tyczy się tej pierwszej firmy, i jako wydawca Becia nie jest najgorsza.
Ma swoje wady, zwłaszcza ta akcje z blokadą recenzji, nie będących artykułami sponsorowanymi mającymi promować gry i kilka ogólnych kwiatków rypania graczy na kasę, ale wiadomo nie na poziomie EA czy Activision, nie licząc wtopy z CC, za które chyba jednak bardziej odpowiada Becia GS, to nie zaliczyli jakiejś większej.
Ale maja liczne zalety, w tym swobodę zostawianą developerą (nie ma akcji jak w wypadku EA, gdzie przedstawiciel wydawcy w zasadzie torpeduje wiele pomysłów), wolność w wykorzystaniu technologii (nowy Doom, idealny przykład, i tutaj też EA mogłaby się uczyć a nie wiskać wszędzie Frosbite, niezaleznie czy się nadaje.)

Nie mieszajmy tych podmiotów.

26.10.2017 00:10
2.10
czopor
118
Konsul

elathir Game Studios jest po prostu wewnętrznym studiem Bethesdy Softworks tak samo jak CD Project Red robi dla CD Projectu.

rvn0000 Właściwie to robią. Bethesda, id, Arkane, Escalation Studios, MachineGames - wszystkie te firmy to podmioty Zenimaxu.

26.10.2017 07:43
elathir
2.11
elathir
97
Czymże jest nuda?

@czopor
Nie do końca. Otóż jest sobie gigant ZeniMax Media. Ten oto gigant był wydawcą i właścicielem Bethesdy. Jednak po jakimś czasie zaczął dość ostro podupadać na opinii, coś jak nasze dzisiejsze EA albo Activision. Jak rozwiązali ten problem? Otóż w 2001 roku podzielili swoje najpopularniejsze studio na dwie spółki, stara czyli Bethesda Softworks została wydawcą produkcji wytwarzanych prze studia należące do ZeniMaxu, druga nowa Bethesda Games Studio przejęła robotę developerską po Bethesda Softworks. Oczywiście tajemnicą nie jest, że Bethesda Softworks zostało potem zasilone przez ludzi z ZeniMax Media.

25.10.2017 11:26
3
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
jakisnick
63
Konsul

To raczej chodzi o wyniki sprzedażowe.
Zarówno nowe dishonored jak i the evil within 2 sprzedał się na steamie bardzo słabo, około 100 tys kopii według steam charts to tyle co u takiego elexa.

25.10.2017 11:36
3.1
zanonimizowany305250
161
Legend

100 tysięcy na Steamie w przypadku survival horroru, gdy premiera miała miejsce niecałe 2 tygodnie temu - to chyba nie jest zły wynik.

25.10.2017 12:35
3.2
1
jakisnick
63
Konsul

100 tysięcy kopii to wyrabia lepszy mały indyk, a tutaj jest mowa o wysokim budżecie, zresztą nawet pierwsza część sprzedała się 7 razy lepiej. To jest oczywista klapa finansowa.

25.10.2017 12:36
U.V. Impaler
3.3
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Lepszy mały indyk nie kosztuje 60 euro. Wiem że w przypadku Dishonored to akurat chybiony argument, ale wszystkie klony System Shocka sprzedają się tak sobie, a tu jeszcze mieliśmy "dodatek" - rzecz robioną typowo dla fanów.

Porównywanie wyników sprzedaży TEW2 do "jedynki" to nieporozumienie. TEW jest obecny w sprzedaży od trzech lat, przewinął się przez tyle promocji, że głowa mała.

post wyedytowany przez U.V. Impaler 2017-10-25 12:38:38
25.10.2017 18:10
3.4
jakisnick
63
Konsul

Lepszy mały indyk, który sprzedaje się w tych 100 tys kopii nie kosztuje 60€ bo nie ma tak dużego budżetu, tak wysoką cenę prawie zawsze strzela się wtedy gdy gra jest dość miarę droga w produkcji (w tym także marketingu). Jeżeli produkt kosztuje dużo to oczywiście będzie mniej potencjalnych klientów, więc trzeba mocno hypować produkt, żeby ludzie go chcieli kupić. Tutaj to się zauważalnie nie udało i gra sprzedała się znacząco gorzej od innych dużych produkcji w tym okresie oraz od swojej poprzedniczki.

Gra zawsze najlepiej sprzedaje się w dniu premiery, oczywiście mogło się sprzedać bardzo dużo egzemplarzy podczas różnych promocji, ale z pewnością nie było tak, że w pierwszych dwóch tygodniach sprzedało się ~100 tys kopii na steamie, a pozostałe 85% obecnie posiadanych przez graczy egzemplarzy z czasem oraz podczas różnych promocji.

25.10.2017 11:31
DanuelX
4
odpowiedz
6 odpowiedzi
DanuelX
82
Kopalny

fuck ju beczezda.
Nie no normalnie geniusze marketingu - najpierw wrkwili recenzentów którzy po tym zaczęli po nich jeździć jak po psach a teraz się wycofują ze swojego "genialnego" ruchu. Kto zarządza wizerunkiem tej firmy? Przedszkolaki?

25.10.2017 11:44
4.1
3
zanonimizowany1225531
0
Generał

Denerwujesz się jakbyś co najmniej pracował tam jako sprzątaczka.

25.10.2017 12:29
DanuelX
4.2
DanuelX
82
Kopalny

zadanie domowe na dziś: sprawdzić w słowniku języka polskiego: hiperbola.

post wyedytowany przez DanuelX 2017-10-25 12:29:20
25.10.2017 12:33
4.3
zanonimizowany1225531
0
Generał

Yhy tak tak.

25.10.2017 16:14
4.4
Erlan012
86
Generał

Zadanie domowe na dziś: sprawdzić w słowniku: ból dupy

25.10.2017 16:20
DanuelX
4.5
DanuelX
82
Kopalny

Erlan z tym to nie do szkoły ale do proktologa musisz się zgłosić. Z hemoroidami nie ma żartów - mogą zagrażać twojemu życiu!

25.10.2017 18:26
😉
4.6
1
Erlan012
86
Generał

Opowiedz mi o sobie więcej

post wyedytowany przez Erlan012 2017-10-25 18:26:38
25.10.2017 11:52
Dzienciou
5
odpowiedz
Dzienciou
159
Generał

oho. Ktoś od PR straci pracę :)

25.10.2017 11:58
Rumcykcyk
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Pewnie decyzja podyktowana tym że denuvo nie chroni ich gier. Wcześniej mieli dużo czasu, a gracze niezdecydowani czekali na recki żeby się upewnić czy kupić lub nie. Teraz ich gry bez recki można by sprawdzić dzień po premierze albo w ten sam dzień.

25.10.2017 12:27
Starcall
6.1
Starcall
58
Generał

Bardzo prawdopodobne. Moją pierwszą myślą, kiedy zobaczyłem nagłówek, było "oho... Denuvo im nie działa" :D

25.10.2017 12:24
7
odpowiedz
1 odpowiedź
jangusik1
8
Legionista

Mam rozumieć że Wolfensteina The New Collosus ta decyzja już nie obejmie? I jeszcze jedno ktoś może wie jaka będzie następna gra po nowym Wolfie wydana przez Bethesde?

25.10.2017 19:48
domin123456
7.1
domin123456
53
Centurion

skyrim vr potem doom vr a później fallout vr

25.10.2017 12:48
kaszanka9
8
1
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Może im wyszło, że brak recenzji na premierę obniża sprzedaż, bo pojawiają się pytania czemu nie ma itp.

25.10.2017 12:58
9
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Lepiej późno niż wcale.
Szkoda tylko że jedynym poszkodowanym w tej sytuacji są studia produkcyjne podlegającej Beth (Arkane i inne) nad którymi zwisa gilotyna...

25.10.2017 14:28
WolfDale
😁
10
odpowiedz
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Bethesda uniosła kciuk w górę niczym Neron.

25.10.2017 17:36
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1101535
23
Generał

Mi to bylo szczerze mowiac wszystko jedno, recenzja 2 dni wte czy wewte, dajcie spokoj, to drobnostka naprzeciw wiecznosci. Najbardziej plakali pismaki, bo wielkich redakcji nie stac dac 60e za gre, lol.
A gry (np. Doom) bronily sie same.

25.10.2017 17:39
DanuelX
11.1
DanuelX
82
Kopalny

"bo wielkich redakcji nie stac dac 60e"
Jak ty niewiele rozumiesz. Chodzi o kase ale nie o 60e ale o grube tysiące dla tego kto PIERWSZY zrecenzuje grę.

25.10.2017 18:29
11.2
Erlan012
86
Generał

I równy start zarówno dla graczy jak i redakcji. Wydawca chce to niech wysyła nie to nie. Można kupić.

25.10.2017 20:48
11.3
zanonimizowany1101535
23
Generał

grube tysiące dla tego kto PIERWSZY zrecenzuje grę.

Wszyscy mieli rowne szanse, skoro nikt nie dostal gry przed premiera.

26.10.2017 07:46
elathir
11.4
elathir
97
Czymże jest nuda?

Ano nie mieli. Bo z zasady byli wyłączeni influencerzy Beth, czyli płatni recenzenci. Czyli do premiery same pozytywne "recenzje" a dopiero po premierze pojawiały się obiektywne. Tu był główny problem.

Wiadomość Bethesda znów pozwoli na recenzje gier przed premierą