Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Bullfrog, Westwood i Visceral – historia studiów, które firma EA zamknęła

23.10.2017 18:08
5
11
odpowiedz
1 odpowiedź
bądźraz
0
Junior
Image

bioware jest następne.

23.10.2017 20:01
😈
9
11
odpowiedz
TomPo75
65
Pretorianin

EA to rak tej branzy, ale najwiekszymi niszczycielami tej branzy sa.... gracze, glosujacy swoimi portfelami i zachecajacy do takich praktyk.
Sami jestescie sobie winni przez kupowanie wersji alfa, kupowanie kotow w workach (pre-order), kupowaniu rzeczy ktorych nie ma (Star Citizen), zgadzaniu sie na DLC day one, pay2win oraz bronienie lootboxow i lykanie calej tej papki marketingowej tworzacej hype.
Dziekujemy!
Wiecie do czego to prowadzi? Bedziecie placic miesieczny abonament na danego Devs-a w nadziei, ze ten cos kiedys wyda - do tego to zmierza.
Ps - no i podziekujmy tez portalom takim jak ten, ktore dla kasy czy kolejnego zaproszenia na event pisza co im podesla a potem ocena redakcji 9/10 a graczy 5/10.

post wyedytowany przez TomPo75 2017-10-23 20:04:51
23.10.2017 18:55
bboy
7
10
odpowiedz
6 odpowiedzi
bboy
80
Konsul

I co z tego, że powstają takie artykuły, co z tego, że ludzie będą się produkować na forach. Owce i tak pójdą do media marketów kupić kolejnego odgrzewanego kotleta od EA czy UBI z kopiuj-wklej gameplayem, sandboksowym światem, loot crate'ami i Day One DLC.

23.10.2017 17:55
Electric_Wizard
4
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Electric_Wizard
66
Pretorianin

Dobre zestawienie. Sam proces jednak mnie nie dziwi. Ten sam schemat występuje choćby na rynku motoryzacyjnym, wszystkie mniejsze firmy zostają wchłonięte przez duże koncerny. Jak są potrzebne to działąją, jak przestają być potrzebne to się zamyka.

Poza tym gry stały się najbardziej dochodową gałęzią rozrywki, więc zabrakło już miejsca na innowacje, eksperymenty, ryzyko czy po prostu pomysły. Więc klepie się kolejne "bezpieczne" tytuły tak jak kolejne generacje samochodów w coraz krótszych odstępach czasu.

Kasa musi gęsto płynąć, bo dzisiejsi producenci/wydawcy to molochy z setkami tysięcy pracowników, a nie firmy z kilkudziesięcioma pracownikami jak 20 lat temu. Znak czasów ;)

23.10.2017 17:21
1
1
Zygzak11111111!
8
Legionista

"Nie traktowano tych osób w taki sposób, jak wcześniej robiło to chociażby Atari czy Activision, kiedy to sami autorzy programów, bez wiedzy swoich pracodawców musieli przemycać informacje o sobie do kodu gry, przyczyniając się do powstawania tak lubianych przez graczy pierwszych easter eggów."

Activision zostało założone przez 4 byłych programistów Atari, chcących umieszczania ich nazwisk na pudełkach napisanych przez nich gier oraz tantiem od zysków. Gry wydawane przez nich informowały kto je napisał.

23.10.2017 17:34
2
odpowiedz
ultraSsak
25
Legionista

Bullfrog & Westwood studios
To były zajebiste gry, i te wycieczki po znajomych z plikiem dyskietek, pakowanie, dzielenie na paczki 1.4 Mb :D

23.10.2017 17:49
3
odpowiedz
1 odpowiedź
arekbis18
21
Legionista

Zabrakło w artykule Danger Close odpowiedzialne za MoH 2010 i MoHW

23.10.2017 18:12
3.1
2
g40st
155
Generał

Danger Close to były Dreamworks Interactive.

23.10.2017 17:55
Electric_Wizard
4
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Electric_Wizard
66
Pretorianin

Dobre zestawienie. Sam proces jednak mnie nie dziwi. Ten sam schemat występuje choćby na rynku motoryzacyjnym, wszystkie mniejsze firmy zostają wchłonięte przez duże koncerny. Jak są potrzebne to działąją, jak przestają być potrzebne to się zamyka.

Poza tym gry stały się najbardziej dochodową gałęzią rozrywki, więc zabrakło już miejsca na innowacje, eksperymenty, ryzyko czy po prostu pomysły. Więc klepie się kolejne "bezpieczne" tytuły tak jak kolejne generacje samochodów w coraz krótszych odstępach czasu.

Kasa musi gęsto płynąć, bo dzisiejsi producenci/wydawcy to molochy z setkami tysięcy pracowników, a nie firmy z kilkudziesięcioma pracownikami jak 20 lat temu. Znak czasów ;)

23.10.2017 18:00
DanuelX
4.1
4
DanuelX
82
Kopalny

Złe porównanie. Samochód ma służyć do przemieszczenia się z pt A do pt B.
Gra ma być z założenia "prawie" sztuką, ma bawić, wzruszać, uprzyjemniać czas, dać do myślenia. Pracownik który zamieniony jest w bezmyślnego wytwórcę nie zrobi nic z pasją nic porywającego.
EA wysysa dobre pomysły z dobrych zespołów łączy je ze swoją korporacyjną papką i tworzy potworki dla mas.

23.10.2017 18:08
5
11
odpowiedz
1 odpowiedź
bądźraz
0
Junior
Image

bioware jest następne.

23.10.2017 18:36
5.1
6
zanonimizowany667282
57
Centurion

Właśnie miałem to napisać. Bioware to juz tylko nazwa nic wiecej z tego studia nie pozostalo...

23.10.2017 18:39
A.l.e.X
6
1
odpowiedz
A.l.e.X
152
Alekde

Premium VIP

Biedne BioWare przyszła już chyba pora po mass gniocie :) a historyjkę tę pokazywano w dniu kiedy ogłoszono że BioWare zyskało wielkiego partnerskiego brata :)

23.10.2017 18:55
bboy
7
10
odpowiedz
6 odpowiedzi
bboy
80
Konsul

I co z tego, że powstają takie artykuły, co z tego, że ludzie będą się produkować na forach. Owce i tak pójdą do media marketów kupić kolejnego odgrzewanego kotleta od EA czy UBI z kopiuj-wklej gameplayem, sandboksowym światem, loot crate'ami i Day One DLC.

23.10.2017 20:00
7.1
zanonimizowany722423
64
Generał

Już tak nie marudźcie na tego ubisofta, ma swoje za uszami ale przynajmniej (jeszcze) nie wsadza w swoje gry mikrotranzakcji (South Park, AC:O)

23.10.2017 22:11
7.2
4
cryptux
0
Junior

"Już tak nie marudźcie na tego ubisofta, ma swoje za uszami ale przynajmniej (jeszcze) nie wsadza w swoje gry mikrotranzakcji (South Park, AC:O)"
Co ty pieprzysz, przecież w Southparku są mikrotransakcję i ukażą się one też w AC:O

23.10.2017 22:23
7.3
6
cryptux
0
Junior
Image

jeszcze tutaj, łap kup od buta

24.10.2017 00:41
7.4
2
zanonimizowany1146443
59
Senator

W For Honor też są mikrotransakcje.

24.10.2017 10:46
7.5
pisz
167
nihilista

Akurat UBI pomimo mielenia tego samego w kółko we flagowych seriach, wypuszcza wiele innych gier i eksperymentuje na wielu frontach.

24.10.2017 12:08
bboy
7.6
3
bboy
80
Konsul

Ta, jasne. Raz na ruski rok wyprodukują coś w stylu Grow Up i już są oryginalni. No chyba, że za fajny eksperyment uznamy to co zrobili z marką Rainbow Six.

Ale OK, i tak są dużo lepsi niż EA czy Activision, które żadne ekstrawagancje sobie nie pozwalają.

23.10.2017 19:04
Cobrasss
8
3
odpowiedz
Cobrasss
196
Senator

Chyba sam Garriot był w stanie otwarcie powiedzieć że EA to taki moloch co lub kupować pomniejsze studia by potem je zamknąć.

I nawet zakpił z tego
https://casualaggro.wordpress.com/2014/03/03/ultima-vii-is-one-giant-reference-to-how-terrible-electronic-arts-is/

23.10.2017 20:01
😈
9
11
odpowiedz
TomPo75
65
Pretorianin

EA to rak tej branzy, ale najwiekszymi niszczycielami tej branzy sa.... gracze, glosujacy swoimi portfelami i zachecajacy do takich praktyk.
Sami jestescie sobie winni przez kupowanie wersji alfa, kupowanie kotow w workach (pre-order), kupowaniu rzeczy ktorych nie ma (Star Citizen), zgadzaniu sie na DLC day one, pay2win oraz bronienie lootboxow i lykanie calej tej papki marketingowej tworzacej hype.
Dziekujemy!
Wiecie do czego to prowadzi? Bedziecie placic miesieczny abonament na danego Devs-a w nadziei, ze ten cos kiedys wyda - do tego to zmierza.
Ps - no i podziekujmy tez portalom takim jak ten, ktore dla kasy czy kolejnego zaproszenia na event pisza co im podesla a potem ocena redakcji 9/10 a graczy 5/10.

post wyedytowany przez TomPo75 2017-10-23 20:04:51
23.10.2017 20:21
AIDIDPl
10
1
odpowiedz
AIDIDPl
171
PC-towiec

Mogło tam również znaleźć się Slightly Mad Studios...Dobrze że się wyzwolili i poszli swoim kierunkiem.

23.10.2017 20:36
zbiku1218
👎
11
odpowiedz
3 odpowiedzi
zbiku1218
46
Centurion

dlatego anulowałem preorder nowego nfsa niech zdycha te całe EA...

23.10.2017 21:33
Warfront
😐
11.1
Warfront
81
Centurion

Niestety - wątpię, żeby z tego powodu mieli zbankrutować. :\

24.10.2017 13:03
11.2
2
zanonimizowany1238167
34
Konsul

Dlaczego w ogóle coś preorderowałeś? Czy zawsze płacisz wszystkim z góry? Czy jak majster przychodzi Ci zrobić łazienkę, to dajesz mu kasę najpierw? Fryzjerowi itp? Samochód z salonu, też płacisz najpierw? Bezsensu psujesz rynek

25.10.2017 11:08
11.3
1
zanonimizowany1204223
22
Generał

Najpierw osiołku zrobiłeś preorder, a teraz bojownik? Jaja jakieś. Przez takich osiołków jak ty EA jest jakie jest.

post wyedytowany przez zanonimizowany1204223 2017-10-25 11:08:50
23.10.2017 22:02
Cobrasss
😉
12
2
odpowiedz
Cobrasss
196
Senator
23.10.2017 23:02
13
3
odpowiedz
1 odpowiedź
czopor
117
Konsul

EA - 15 firm kupionych i zamkniętych
Acti- Blizz - 18
THQ - 11
Take-Two - 16

Sony, MS, Nintendo mają niewiele wewnętrznych firm i raczej polegają na pracy z zewnątrz.

Inni gracze na tym rynku to albo wydawcy firm zewnętrznych albo brak danych.

Wyróżnia się Ubisoft bo tylko 2 firmy zamknięte, do tego chyba najwięcej otwierają własnych oddziałów.

Więc jak zawsze powtarzam - EA się za bardzo nie różni od innych tylko ma zły PR...

23.10.2017 23:13
kuba1711
13.1
1
kuba1711
97
Ten post może kłamać?

Tyle że tu też chodzi o to, kogo wyrzynali... Od Take Two kojarzę tylko bardziej Irrational 2K MArin i PopTop, reszta to bardziej wewnętrzne lub mniej znane studia sądząc po wiki. THQ podobnie, z bardziej kojarzonych będzie Kaos I Vigil. A EA? Tyle perełek wśród devów. Westwooda, Origin czy Bullfroga nigdy im nie zapomnę.

post wyedytowany przez kuba1711 2017-10-23 23:16:55
24.10.2017 17:17
14
1
odpowiedz
zanonimizowany1101535
23
Generał

Westwooda i Bullfroga szkoda. Reszta robila sredniaki (ktore sie nie sprzedawaly) to i zostali zamknieci. Dziwnym nie jest.

25.10.2017 08:12
15
odpowiedz
zanonimizowany1240960
5
Pretorianin

EA zaczyna robić sandboksy. To nawet lepiej. Już widzę to zgrzytanie zębami fanów "dopieszczonych linówek".

25.10.2017 17:29
marcing805
😊
16
odpowiedz
marcing805
185
PC MASTER RACE

Ostatnio na PS4 skończyłem fajna grę, którą wydało EA - Unravel. Nie wiem, może to o inne EA chodziło.

27.10.2017 20:39
17
odpowiedz
Mutant_Warrior
47
Chorąży

Nikt mnie nie przeczyta, ale napiszę to co na wcześniejszych wątkach (czyli będę w kółko powtarzał)

Black Box, pomijając The Run, stworzył w latach 2003 - 2007 jedne z najlepszych odsłon NFS-ów (i najbardziej rozpoznawalnych). NIKT im nie dorówna (Slighty Mad - i Shifty też lubię).

Ale nie - nikt o tym developerze nie mówimy głośno w "cebulandii", tylko tępo gada: MW i C były najlepsze. (nikogo nie krytykuję za to co lubi, tylko podkreślam swój "ból dupy" )TAK Marudzę!

Publicystyka Bullfrog, Westwood i Visceral – historia studiów, które firma EA zamknęła