Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Mody w Mount & Blade II Bannerlord – twórcy odpowiadają na pytania

21.09.2017 19:45
Gorn221
1
Gorn221
102
Łowca Demonów

,,nie pozwoli na modyfikowanie czystej gry, a jedynie dodawanie skryptów oraz zmienianie plików XML"
:/

21.09.2017 21:13
robert357
2
odpowiedz
1 odpowiedź
robert357
66
Konsul

Brak modyfikowania gry? Hmmm, czyżby szykowali DLC?

post wyedytowany przez robert357 2017-09-21 21:13:28
21.09.2017 23:40
2.1
3
zanonimizowany1196820
16
Centurion

Przeczytałeś chociaż część tego faq albo newsa?

post wyedytowany przez zanonimizowany1196820 2017-09-21 23:40:47
21.09.2017 21:21
Bezi2598
3
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bezi2598
140
Legend

Tak naprawdę twórcy modów będą mieli większe możliwości niż w Warbandzie, przede wszystkim będzie można używać kilku modów jednocześnie, a nie jednego modułu jak w Warbandzie.

W przeciwieństwie do Warband, czystej gry nie będzie można modyfikować. Moderzy będą mogli jednak dodawać nowe skrypty jako plug-iny oraz modyfikować pliki danych XML. W przypadku Warband występowała taka sytuacja, że po opublikowaniu nowej wersji lub aktualizacji wszystkie istniejące mody natychmiast stawały się niekompatybilne, a moderzy musieli długo wprowadzać ponownie zmiany do nowych wersji skryptów. Dodatkowo gracze nie byli w stanie włączyć kilku modów jednocześnie. Nowe podejście ułatwi moderom życie i wspierać będzie obsługę wielu modów.

Przez zmianę plików XML będzie można modyfikować lub dodawać/usuwać prawie każdy typ obiektu w grze, czyli przedmioty, postacie, frakcje, etc. Będzie też można dodawać nowe zasoby, takie jak siatki czy tekstury.

Moderzy będą w stanie dodawać nowe procedury w kampanii, misjach czy zadaniach. Procedury kampanii przeprowadzane są, kiedy gracz znajduje się na mapie kampanii, zaś procedury misji dotyczą sytuacji, gdy gracz znajduje się w scenie. Jeśli na przykład chcecie, żeby co kilka dni powstawało kilka dodatkowych band złodziei, można tego dokonać za pośrednictwem procedury kampanii.

Moderzy będą mogli zmieniać większość formuł występujących w grze. Na przykład, jeśli chcecie dodać przedmiot specjalny, który sprawi, że postać będzie poruszała się szybciej na mapie, zrobicie to poprzez edycję pliku xml oraz modyfikację formuły prędkości na mapie kampanii, aby wracała do wyższej wartości, jeśli drużyna posiada dany przedmiot.

Moderzy, którzy chcą zmienić istniejącą procedurę (na przykład dezercję z oddziału w przypadku niskiego morale) mają do wyboru dwie metody działania: zmianę formuły domyślnej, a jeśli z jakiegoś powodu nie można tego zrobić, wyłączenie domyślnej procedury i dodanie nowej procedury, stworzonej od zera.

W newsie wszystko jest przeinaczone, polecam po prostu zajrzeć do FAQ od twórców.

https://steamcommunity.com/games/261550/announcements/detail/1464090667824385857

post wyedytowany przez Bezi2598 2017-09-21 21:22:08
21.09.2017 22:47
robert357
3.1
robert357
66
Konsul

Nie ma to jak komentarz lepszy od newsa. Eh... i wszytko jasne.

22.09.2017 12:13
Bezi2598
3.2
Bezi2598
140
Legend

No, widzę, że ktoś to wreszcie zmienił w tym newsie.

21.09.2017 21:27
MajsterX4
4
odpowiedz
MajsterX4
88
Pretorianin

Mam nadzieję, że nie przeszkodzi to w tworzeniu modów pokroju Anno Domini 1257.

Wiadomość Mody w Mount & Blade II Bannerlord – twórcy odpowiadają na pytania