Witam. Jakiś czas temu przekonałam się do zakupów w aliexpress. Kilka razy zamawiałam, rzeczy naprawdę fajne i tanie. Doszło prawie wszystko oprócz jednej przesyłki na kwotę lekko ponad 50 zł. Zamawiałam kilka miesięcy temu, w czerwcu. Do tej pory wszystkie inne rzeczy zamawiane sporo później dotarły średnio w ciągu 2 tygodni. Więc wiem na pewno że paczka zaginęła i jej nie otrzymam. Otworzyłam spór na aliexprees, bo tak w poradnikach radzą, że wtedy odzyskam pieniądze. A wiecie co mi sprzedawca odpisał? Żebym jeszcze poczekała :D To tak w skrócie, po angielsku wkleję co odpisali. No nie powiem, rozbawiło mnie to i lekko poirytowało. Zwłaszcza że wcześniej ze sprzedawcą korespondowałam na temat przesyłki że nie dotarła i przedłużali czas oczekiwania ze 2 razy. Więc potraktowali mnie jak idiotkę. Jest szansa odzyskać pieniądze? Nie mam zamiaru im robić jakiejś wielkiej afery o 50 zł, ale z tego co czytałam, to zakupy na aliexpress są bezpieczne, że większość osób otrzymuje pieniądze jak paczka nie dotrze. Proszą o zamknięcie sporu, wręcz błagają, by nie narobić im problemu. Ale z jakiej racji skoro przesyłka nie dotarła i nie dotrze. Wklejam co napisali:
Hi,my friend.
Good day!
I am very sorry for seeing your disputes.
I can tell you from my heart that we really have send out the order,why you did not trust me .do you know,because
your dispute ,it brings a very bad effect on my store now
the post office confirm me that the normal time for arriving your country is about 35 days,maybe your country
customers strict clearance,result in a little delay.
In order to your country clearance ,the post office need exchange the
Tracking No to your country format for meeting your customs rule,so they need exchange the tracking information
again,for doing so ,in order to
Parcels can pass through the customs clearance quickly ,successfully ,
mostly importantly, it let our customers never pay any tax.
There is too much jobs and parcels waiting for them to deal with ,they
Really need sometime to do the tracking information business.you know the
Post office work efficiency is really not very high,we always need push them to forward something.
please ,please close the disputes and waiting for more time,we really
need you choose the nice way to solve that..
Many thanks for your understanding and cooperation.
Na wielu stronach wychwalają, że bezpieczniejsze nawet od allegro, bo otrzyma się zwrot pieniędzy, że są zabezpieczenia. Przesyłka czasem nie dotrze, ale w Polsce też czasem nie dociera. Sprzedawca wysłał paczkę, po prostu zaginęła, chyba w Polsce. Już wcześniej od tego sprzedawcy kupowałam ze 2 razy i nie było problemów, dotarło. Chodzi o to, że uważam iż nie ma sensu czekać kolejne miesiące, bo paczka zaginęła i nie dotrze. Dlatego chcę odzyskać pieniądze, bo już i tak za długo czekałam.
why you did not trust me
I am very sorry
I can tell you from my heart
Please ,please need you
Chyba będę musiała poczekać na rozstrzygnięcie sporu, bo inaczej się nie da odzyskać pieniędzy. Tak mi właśnie poradzili na jednej ze stron.
Dokładnie tak zrób. Niech poza ckliwym listem, sprzedawca wykaże się jakąś odpowiedzialnością, w związku z faktem, że wysłany przez niego towar nie dotarł. Niech wyśle towar ponownie, albo niech zwraca kasę. I can tell you from my heart.
Zakupy od randomowych żółtków z chin bezpieczne, ciekawe.
Kilka rzeczy tam zamawiałem, do tej pory wszystko doszło, a gdyby nie to alie zwraca hajsiwo, ewentualnie jeśli płaciło się paypalem albo przez przelewy to robią to oni. No ale wiadomo, spece od wszystkiego co nic nie zamawiali wiedzą lepiej.
Po prostu czekaj na rozstrzygnięcie, tam jest podana data, kiedy wkracza ktoś z AliExpress.
Spokojnie Ci przyznają. Powinni. Mnie dają bez problemu, chociaż też były problemy się dogadać i wciskali mi, żeby czekać, chociaż czekam od maja. Ktoś z AliExpress się tym zajmie i będzie z głowy, nie martw się.
Ale tu masz odpowiedź od Chinczyka, nie od Aliexpress. Mi zawsze po określonej dacie robią zwrot kasy. Oczywiście jeśli jest powód. Raz przy jakimś ciuchu wymiary się nie zgadzały to wysłałem jako dowód zdjęcia ciucha z położoną miarką oraz screen z aukcji jakie miały być. Uznali to. Innym razem coś po prostu w 50 dni nie doszło to też dostałem zwrot. To nie kolega chinczyk decyduje tylko Aliexpress.
Ja się spotkałem z tym że na naszej poczcie po prostu moim zdaniem kradną. Kupowałem od jednego sprzedawcy przez rok i wszystko było w porządku a tu nagle paczka ginie i oczywiście poczta twierdzi że paczki na pewno nikt nie ukradł
Poczta to w ogóle parodia. Stłukli mi zabytkowy serwis do kawy, który sprzedałem. Paczka była tak zabezpieczona, że czołg mógłby jeździć i właśnie to chyba był mój błąd. Napisałem w reklamacji, tzn. osoba która odebrała paczkę że była bardzo dobrze zabezpieczona. Oni to wykorzystali i stwierdzili, że skoro tak było to nie ich wina. No ręce opadają po prostu... Wychodzi na to, że nie opłaca się być uczciwym, najlepiej wrzucić do luźnego kartonu cały serwis z porcelany niech lata. Wysłać kumplowi za tysiaka, on odbierze zgłosi reklamację że potłukli i tysiąc złotych poczta musi oddać.
Człowiek sam dba o bezpieczeństwo paczki, wykupuje pakiet ostrożnie...
Co do kradzieży jest to nagminne, miałem sąsiada który chyba poszedł na pół roku do więzienia, bo nakradł tyle cennych paczek że dałoby radę za to kupić drogi wypasiony samochód.
Raz kupiłem coś na Ali i czekałem 4 miesiące. Jeśli Chińczyk pisze "cierpliwości" to ja mu wierzę.
zobacz ile jest wpisany czas reazliacji zlecenia , to raz , dwa poczekaj jeszcze troche bo niedlugo moze sie okazac ze Urzad Celny paczke zatrzymal.
I to niestety moze potrwac , za to jak sie odezwa to mina Ci zrzednie :)
A dlaczego niby? Co ten straszny UC takiego robi, że mam się go bać? Jeżeli zatrzyma do oclenia, to z tych 50 zł zrobi się 60 i tyle, ewentualnie przesyłkę od siebie doliczą. Faktycznie, nie zasne ze strachu..
Ali jest spoko, spory rozstrzygają o wiele lepiej niż np. Allegro. Zawsze otrzymałem pełny zwrot bez problemu.