Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja Recenzja dodatku War of the Chosen do gry XCOM 2 – 100 zmian w cenie pełniaka

24.08.2017 19:35
1
latrommi
26
Chorąży

Z chęcią bym kupił, ale najlepiej podstawkę + dodatek w pakiecie (na PS4), moze ktoś słyszał o takim połączeniu? ;-)

24.08.2017 19:36
1
odpowiedz
1 odpowiedź
latrommi
26
Chorąży

Nie wiem jak usunąć zdublowany post...

post wyedytowany przez latrommi 2017-08-24 19:37:43
24.08.2017 20:02
1.1
latrommi
26
Chorąży

Do premiery wersji na PS4 zostaly jeszcze 3 tygodnie, wiec moze bedzie jakas okazja ;)

24.08.2017 20:18
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1074990
29
Generał

Największe zastrzeżenia mam do ogromnej roli szczęścia.

To właściwie przesądza sprawę. Choćby zmian było milion, nie 110, z tego jednego powodu gra pozostanie generatorem frustracji, nie rozrywki. Czy może choć dodali jakieś ustawienia trudności, by usunąć ograniczenia liczby tur itp?

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2017-08-24 20:19:56
24.08.2017 21:23
2.1
Little_Nicky20
6
Junior

Ja własnie kończę XCOM 2 na PS4 (kupione w psstore z wszystkimi dodatkami na 79zł więc super cena, a teraz w latobraniu na move.pl też jest w jakiejś promce :D ), gram na najłatwiejszym poziome trudności i gra jest na prawdę łatwa. Miałem może z 10 sytuacji w całej grze, że musiałem wczytywać wcześniejszego save'a, bo żołnierz nie trafił przy szansie 89% czy coś w tym stylu :) Co do limitowanej ilości tur, na tym najłatwiejszym poziomie też nie ma kompletnie z tym problemu.

24.08.2017 21:30
marcing805
2.2
marcing805
186
PC MASTER RACE

Granie w Xcoma na najłatwiejszym poziomie jest bez sensu. Naprawili w ogóle te czasy ładowania na PS4? Bo grałem ostatnio w to w marcu i odłożyłem grę na półkę, właśnie przez te długie loadingi( a na wyższych poziomach używa sie ich często).

24.08.2017 21:45
2.3
Little_Nicky20
6
Junior

Bez sensu, nie bez sensu, jak się chce nie frustrującą rozgrywkę to gra się na łatwych poziomach trudności :) loadingi masakrycznie długie, jak ładuje save to jest czas na herbate itp.

24.08.2017 22:26
topyrz
😉
2.4
topyrz
77
O_O

Chłopaki, wiecie, że SSD nie jest ekskluzywny dla PC?

25.08.2017 22:14
marcing805
2.5
marcing805
186
PC MASTER RACE

Były juz robione testy, gdzie podpinali SSD do Pro. W żadnej grze nie dało to znacznie skróconych czasów ładowań. Jakieś tam różnice są ale nie takie, jak na PC. Poza tym są gry, które się piorunem ładują na konsolach, więc nie w dyskach jest problem.

24.08.2017 23:08
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
MarcinB323
78
Centurion

Doczekamy się zmiany w mechanice gry, dotyczącej pierwszej tury przeciwników. Mechanika ta była krzywdząca w pierwszym x comie (z 2012) dawała dodatkowe punkty ruchu wrogom po ich zauważeniu co przeczyło sensowi skradania i zaskoczenia. Pograłem chwilkę w 2 cześć i zauważyłem że ta mechanika została a w recenzji nie wspomniano o zmianie. Szkoda

30.08.2017 22:40
3.1
thinspoon
27
Legionista

Przecież w dwójce to zupełnie inaczej wygląda. Zaczynasz w ukryciu i możesz przygotować pułapkę - dajesz ludziom Overwatcha i są w stanie przy odrobinie farta wystrzelać pierwszy patrol obcych, kiedy ten będzie próbował chować się za osłonami.

25.08.2017 20:03
4
odpowiedz
Little_Nicky20
6
Junior

Wiadomo że na SSD będzie działać szybciej, ale 1TB SSD, albo nawet 500GB swoje kosztuje :P

25.08.2017 22:20
Angry Zeus
5
odpowiedz
10 odpowiedzi
Angry Zeus
33
Generał

ale jak to? gra turowa z ograniczoną liczbą tur bez możliwości zmiany? uh - dobrze ze przeczytałem - właśnie miałem grać (kupiłem kiedyś na steam za 75% mniej jak nominalna cena) w coś nowego ale widzę nie będzie to xcom - a szkoda kiedyś to były świetne gry (EU oraz TFTD).

25.08.2017 22:34
_Luke_
5.1
_Luke_
253
Death Incarnate

Jesli nie odpowiadaja Ci timery to zawsze mozna je wyMODowac

25.08.2017 23:01
Angry Zeus
5.2
Angry Zeus
33
Generał

ah - czyli jest mod usuwający taką niedoskonałość - super! Dzięki za info.

28.08.2017 10:50
WildCamel
5.3
WildCamel
103
gry-online.pl

GRYOnline.plRedakcja

Przed rozpoczęciem gry można włączyć ustawienie, które wydłuża timery dwukrotnie, co w zasadzie powinno zlikwidować ich irytujący charakter :)

28.08.2017 11:09
5.4
zanonimizowany1231356
0
Pretorianin

Akurat to jest fajne rozwiązanie, bo zmusza do szybkiego działania.

28.08.2017 13:25
5.5
zanonimizowany1074990
29
Generał

zmusza do szybkiego działania.

Dokładnie dlatego nie jest to dobre rozwiązanie. Psuje zabawę. Wniosek: winno to być opcjonalne. Podwojenie jest miłe, ale nie wystarczy. Poza szczególnymi przypadkami, gdy pośpiech jest uwarunkowany fabularnie (typu rozbrój bombę), powinna istnieć opcja całkowitego wyłączenia ograniczenia ilości tur i bodaj powiązanego z nim spamowania posiłkami wrogów.

28.08.2017 14:56
5.6
Zaknafein89
20
Chorąży

Limit tur to dobre rozwiązanie wymusza na tobie szybsze działanie, zmianę taktyki. Bez tego dodatki do broni powiększające magazynek/ dające darmowe przeładowanie były by zbędne skoro po każdym małym starciu można spokojnie przeładować broń czy wrócić do idealnej formacji. Poza tym według fabuły działamy jako partyzantka wiec już z samego założenia nasze operacje powinny być przeprowadzane szybko zanim przeciwnik wyprowadzi kontrę. Tez misji z limitem tur lepiej przygotowują graczy do misji odwetowych gdzie od szybkości działania zależny ile personelu cywilnego przeżyje atak obcych co w modzie Long War 2 ma ogromne znaczenie.

28.08.2017 15:35
5.7
TobiAlex
193
Legend

To mogli zrobić grę w czasie rzeczywistym i tyle, a nie turową. I wali mnie jakiś mod.

post wyedytowany przez TobiAlex 2017-08-28 15:35:42
28.08.2017 16:53
5.8
Zaknafein89
20
Chorąży

Nie wiem coś się tak uczepił tego twierdzenia ze tury = brak dynamicznej akcji. Nie chodzi tu wcale o limit czasu na podjecie decyzji. Xcom wybitnej si nie ma wiec jedynie limitem tur zmusza cie do bardziej agresywnego podejścia do walki. Mogli zamiast tego dać 2-5 więcej przeciwników i setki tur powolnego wykańczania przeciwników za najlepszej osłony. Jedni bawią się przy wyznaniu inni wola łatwy spacerek co kto lubi, niech każdy bawi się jak chce.

Co do modów wiele z nich potrafi doskonale rozwijać mechaniki gier bazowych, ale ty pewnie nie lubisz wyzwań wiec nie dziwi mnie twoje podejście do nich.

post wyedytowany przez Zaknafein89 2017-08-28 16:53:41
28.08.2017 20:07
5.9
zanonimizowany1074990
29
Generał

działamy jako partyzantka wiec już z samego założenia nasze operacje powinny być przeprowadzane szybko zanim przeciwnik wyprowadzi kontrę

To jest fakt. "Przekleństwem" gry są same jej założenia projektowe. To, że wedle zamysłu "realistycznie" oddaje szanse, jakie ma prowizoryczna partyzantka przeciw takiemu wrogowi - bardzo nikłe szanse. Tzn. w miarę realistycznie, bo w gruncie rzeczy i tak mocno optymistyczne. Na zdrowy rozum kosmici rozgoniliby towarzystwo raz dwa. To, w połączeniu z kluczową rolą szczęścia decydującego o porażce lub sukcesie misji sprawia, że jest to być może niezgorsza symulacja przebiegu tego typu wojny asymetrycznej (przy założeniu pewnej bierności/głupoty strony dominującej), ale fatalna gra, bo produkuje frustrację zamiast rozrywki. Mówię rzecz jasna o sobie. Mam świadomość, że wielu to rajcuje i że są tacy, którzy se ją na iron manie przechodzą z ręką na sercu. Takim jak ja pozostaje taśmowy save&load, co jest żmudne i daje mało satysfakcji, mody, albo nieistniejąca niestety opcja dostosowania założeń rozgrywki do własnych upodobań, na przykład przez zniesienie ograniczeń liczby tur, co jednak, jak wspomniano, zaburza balans gry zakładający istnienie ograniczenia czasowego.

Toteż nie gram już w to dla własnej higieny psychicznej, a żałuję, bo chciałbym, XCOM stoi na wysokim poziomie pod względem realizacji.

29.08.2017 08:30
5.10
Zaknafein89
20
Chorąży

Może w xcom 3 doczekamy się dobrze zaprogramowanej si, zamiast tych nieporadnych grupek obcych patrolujących w losowych kierunkach i kompletownie ignorujących straty w innych grupach. Ewentualnie jako kara za porażkę w hakowaniu lecą na ciebie w lini prostej. Porównując to ze starym jagged alliance 2 w xcom poszli po najmniejszej lini oporu przy projektowaniu si. Wiec limit tur i spamowanie przeciwnikami bezpośrednio na głowy oddziału gracza głownie ma maskować te niedociągnięcia si. Na rewolucje w tym dodatku nie liczę ale może w kolejnej odsłonie zafundują nam coś ambitniejszego w tej części rozgrywki.

28.08.2017 12:37
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
TobiAlex
193
Legend

Haha, szybkie działanie i tury wzajemnie się wykluczają.

28.08.2017 12:52
_Luke_
28.08.2017 15:34
6.2
TobiAlex
193
Legend

Zabłysnąłeś.

Gdyby tak miało być, to XCOM byłoby grą w czasie rzeczywistym ew. z aktywną pauzą

28.08.2017 19:38
7
1
odpowiedz
orginal
79
Pretorianin

chyba ich posrało z tą ceną. Nigdy tyle nie dam za dodatek

29.08.2017 21:02
Fasola Jasio
9
1
odpowiedz
Fasola Jasio
73
Generał

Fakt cena przegięta. Ale dla mnie pozycja obowiązkowa. Mam w XCOM 2 rozegranych prawie 500h.
Nie rozumiem tego płaczu, że w grze wszystko zależy od szczęścia. Otóż zależy ale od rachunku prawdopodobieństwa. Trzeba myśleć, znać umiejętności żołdaków, przeciwnika, jego zachowanie, umiejętnie korzystać z ekwipunku. Kiedy się już nauczy odpowiedniego poruszania, planowania gra sprawia olbrzymią radochę. Nie ma to jak osłabić grupki obcych za pomocą granatów a potem wpaść łowcą i wyrżnąć mieczem np 6 gości. Albo snajper przecież on potrafił mi ubić powyżej 6 ufoków w 1 turę!
Kiedy już ma się 6 pułkowników to jest istny Dream Team
Proponuję obejrzeć na YouTube jak gra np ChristopherODD , łatwo można zobaczyć jakie popełnia się błędy.
Najlepsze, że nie ma jednego najlepszego wzoru na skład drużyny i umiejętności żołdaków. Przeszedłem grę na poziomie Legend w trybie IronMan nie tracąc ani jednego żołdaka przy czym w składzie drużyny nie miałem ani zwiadowcy ani medyka. Gwoli ścisłości medyka zabrałem raz na ostatnią misje, ale jak się okazało niepotrzebnie bo nie użyłem apteczki ani razu a mając zamiast niego specjalistę od hakowania było by mi łatwiej.

post wyedytowany przez Fasola Jasio 2017-08-29 21:03:33
29.08.2017 22:30
-Sk8ter-
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
-Sk8ter-
101
Generał

Akcja dodatki rozgrywa się po ukończeniu głównego wątku, czy jest wmieszana w fabułę z podstawki? W sensie jak ukończyłem już XCOM2 to by grać w dodatek muszę zacząć grać od nowa, czy historia jest kontynuowana?

30.08.2017 00:15
Jeyhard
10.1
Jeyhard
64
Generał

Akcja dodatku jest, jak ująłeś, wmieszana w fabułę z podstawki - wszystkie atrakcje (wybrani, nowe klasy, grupy ruchu oporu i tak dalej) zaczynają się pojawiać od samego początku. Jeśli ukończyłeś grę, to musisz grać od nowa. :P

30.08.2017 20:54
-Sk8ter-
10.2
-Sk8ter-
101
Generał

Jeyhard- dzięki za info:) niby się tego spodziewałem, ale szkoda, że jednak nie dołożyli z jakiś 5h fabuły po ukończeniu głównego wątku. No to w takim razie poczekam aż cena trochę spadnie, ja zapomnę trochę fabułę i wtedy kupię:)

31.08.2017 21:44
11
odpowiedz
maciokoki
35
Konsul

"twórcy chwalili się wręcz, że w prace nad dodatkiem włożyli tyle wysiłku, ile wymagałoby stworzenie XCOM-u 3... co za bzdury - tlumacza sie tak ze wzgledu na cene jaka wywalili za ten dodatek.. jest fajny to trzeba przyznac ale jest wart co najwyzej polowy swojej ceny bo co mi po nowych bajerach jak musze grac te sama kampanie od nowa? mogli dac jakas odrebna kampanie w tym dodatku wtedy bym kupil w ciemno a tak.. moze zagram za dwa lata ja kompletnie zapomne o czym to bylo

post wyedytowany przez maciokoki 2017-08-31 21:46:26
Recenzja Recenzja dodatku War of the Chosen do gry XCOM 2 – 100 zmian w cenie pełniaka