Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Reklamacja w Morele

19.08.2017 00:30
1
zanonimizowany602264
153
Legend

Reklamacja w Morele

No hejka. Dzisiaj moja karta graficzna (https://www.morele.net/karta-graficzna-palit-geforce-gtx-1060-dual-6gb-gddr5-ne51060015j9d-774580/) poszła w pizdiet, niestety. W najbliższych dniach będę ją odsyłał na reklamację. W związku z tym mam kilka pytań, od osób który przez to przechodziły. Jak wrażenia? :P Ile mniej więcej czasu zajął cały proces? Karta naprawiona, wymieniona? Morele nie robiło żadnych problemów? Z góry dzięki za rzetelne odpowiedzi.

19.08.2017 01:00
Devilyn
2
odpowiedz
Devilyn
206
Organised Chaos

Koszmar.

Zero odpowiedzi, jak rozmawiasz z konsultantem to ci tylko odsyła formułki kopiuj/wklej typu "Zgłoszenie jest nadal rozpatrywane bla bla bla". Nie ma żadnego bezpośredniego kontaktu z serwisem. Na szczęście po 30 dniach roboczych możesz zażądać zwrotu pełnej sumy za kartę. W ten sposób odkupiłem sobie kartę w innym sklepie.

Kiedyś jak mi padła płyta główna od morele to rzeczywiście chyba po miesiącu odesłali mi "nową", ale jak się okazało już przez kogoś używaną bo w miejscu na procesor były plamy po paście chłodzącej, a całe pudełko było wytarmoszone i ewidentnie wędrowało z rąk do rąk.

Nigdy więcej u nich nic nie kupię, raz za nonszalanckie podejście do klienta, a dwa za zero kontaktu z serwisem i ciągnące się w nieskończoność procedury reklamacji.

19.08.2017 01:34
3
odpowiedz
zanonimizowany602264
153
Legend

Pocieszające, nie powiem.

19.08.2017 01:35
ilprincipino
4
odpowiedz
ilprincipino
65
Senator

Po primo i najważniejszo, składaj z tytułu rękojmi, pierdol gwarancję.

19.08.2017 08:35
DanuelX
5
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

W morelach miałem już kilkanaście różnych sprzętów reklamowanych. Wszystko zależy od... producenta! Asus w miarę ok, Sapphire totalna porażka.

19.08.2017 08:39
6
odpowiedz
zanonimizowany636606
89
Generał

Hehe rekojmia... w snach chyba.
Przeszedłem cały pół roczny etap z Rzecznikiem Praw Konsumenta, który przejął sprawę. Rzucali się z Morele.net papierami, Rzecznik wydał korzystne dla mnie orzeczenie: oddawać uje kasę, a Morele.net, że srają na to i co nam zrobicie? Ano nic. W ostatnim piśmie Rzecznik pisze, że zostaje droga cywilna i DODAJE, żeby się dobrze zastanowić czy warto, bo różnie bywa :) Qrwa, rzecznik uja może.
Zgłaszaj na gwarancję.

19.08.2017 11:37
ilprincipino
7
odpowiedz
ilprincipino
65
Senator

No tak, bo lepiej jest nie mieć podstawy prawnej niż ją mieć. Brawo mistrzu.

19.08.2017 12:10
8
odpowiedz
zanonimizowany636606
89
Generał

Odezwał się znafca z netu, który poczytał pierdoły prawne i uważa, że jest bogiem i takie Morele.net to nie będzie mu skakać. Rękojmia, chamy! Oddawać pieniądze, bo jest tak napisane w artykule srakim.
Życie swoje.
Walczyłem przez 6 miesięcy dla ZASADY. Mam stos pism: od Rzecznika do Morele, od Morele do Rzecznika, od Rzecznika do mnie, od Morele do mnie. I co? Gówno. Morele dobrze wie, że tylko idiota wytoczy im proces cywilny.

19.08.2017 14:15
ilprincipino
9
odpowiedz
ilprincipino
65
Senator

Ja nie napisałem, że ma żądać za pierwszym razem zwrotu kasy, bo i tak by tego nie otrzymał. Tak czy siak rękojmia zawsze jest bezpieczniejsza niż gwarancja, której to warunki określa sobie producent. Najpierw się doucz ignorancie, a potem dyskutuj. Na pewno mam w tym temacie akurat wiedzę większą niż Ty.

19.08.2017 15:48
Janczes
11
odpowiedz
Janczes
188
You'll never walk alone

odrzucili reklamacje odkurzacza Karher ktory sie zapsul po 2 miesiacach tluumaczac ze byl niewlasciwie uzywany..
nigdy tam nic nie kupie

19.08.2017 16:38
Herr Pietrus
12
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Trzeba być niespełna rozumu, żeby gwarancję producenta stawiać wyżej od rękojmi. Kończę dyskusję z tobą na ten temat, debilu.

Wszystko zależy od producenta. W życiu psuło mi się coś ledwie kilka razy i... owszem, w większości przypadków rękojmia okazywała się jedynym wyjściem (ale walczyłem z lokalnymi sklepami, a nie kolosem morele, który może mieć każdego w dupie i jak chce, to ma), niemniej w pewnym przypadku uderzyłem do producenta i tylko tak udało mi się wywalczyć to, co mi sie należało. A w jeszcze jednym - też chodziło o producenta - byłem wręcz zaszokowany, że można tak przyjaźnie podejść do klienta - chociaż fakt, sprawa była błaha, więc koszty tego dobrego PR-u niewielkie... a sam dział pomocy z zagranicy....
A nie, przepraszam, jedna polska firma też bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła, właściwie to wręcz zszokowała podejściem, pisałem o tym nawet w osobnym wątku :D

Nie ma reguły, liczą się ludzie.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2017-08-19 16:43:01
19.08.2017 19:07
pecet007
13
odpowiedz
pecet007
178
~

2 miesiące i oddali hajs za produkt który został przysłany w stanie uszkodzonym

19.08.2017 19:28
Lukdirt
14
odpowiedz
Lukdirt
126
Senator

Ja jeszcze nic na tym portalu nie kupowałem. Zresztą, nazwa tego serwisu kojarzy mi się z jakimś "warzywniakiem" (morele, morelki czy tam inne brzoskwinki).

19.08.2017 20:12
15
1
odpowiedz
zanonimizowany636606
89
Generał
Image

Pismo od Rzecznika:

19.08.2017 20:13
16
1
odpowiedz
zanonimizowany636606
89
Generał
Image

Morele.net odpisało Rzecznikowi, żeby spadał i dupy nie zawracał.
Pismo Rzecznika do mnie:
tl;dr
Rzecznik nic nie może.

post wyedytowany przez zanonimizowany636606 2017-08-19 20:15:27
24.08.2017 11:56
17
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany602264
153
Legend

Dobra, po tylu dniach dopiero udało mi się dogadać z morele a propos wysyłki karty. :P Mam zrobić to w pudełku zastępczym, bo może wrócić w innym pudełku... :v Pudełko jakieś się na poczcie kupi, tylko co z wypełnieniem. Same gazety starczą? Ktoś ma doświadczenie w pakowaniu kart? :D

24.08.2017 12:00
.:Jj:.
17.1
3
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Wyślij w folii elektrostatycznej, folii bąbelkowej i dodatkowo z wypełnieniem, może być gazetami, by nic w środku się nie przesuwało.
Jakby była zła pogoda to zewnętrzny karton owiń folią czy stretch folią, by wyeliminować ryzyko przemoczenia przy transporcie....

24.08.2017 14:54
👍
18
odpowiedz
zanonimizowany602264
153
Legend

Dobra, poszło. Teraz tylko czekać na odzew serwisu.

10.09.2017 15:41
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany602264
153
Legend

Jutro przyjdzie do mnie nowiutka karta, więc udało się. :P Czekać, też długo nie czekałem, miesiąca nie było. Wielki bóg reklamacji pomógł mi i wstawił się za mną.

10.09.2017 16:11
Milka^_^
19.1
Milka^_^
232
Zjem ci chleb

No, tylko żeby ci nie odesłali twojej starej jako "nówki" :)

10.09.2017 16:16
19.2
zanonimizowany602264
153
Legend

No, ale po co straszyć? :P Jeśli będzie fabrycznie zapakowana to znakomicie. Jeśli będzie widać ślady użytkowania, to wtedy będziemy się bawić dalej. Jednak mam nadzieję, że tak się nie stanie.

11.09.2017 14:27
20
odpowiedz
zanonimizowany602264
153
Legend

Wszystko cacy, zaklejone, karta bez jakichkolwiek śladów użytkowania. Spisali się. :)

Forum: Reklamacja w Morele