Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość SI pokonało najlepszych zawodników w grze Dota 2

13.08.2017 16:56
Agent Toast
1
1
Agent Toast
2
Chorąży

E-sport rządzi się własnym prawami

13.08.2017 17:46
dj_sasek
2
8
odpowiedz
5 odpowiedzi
dj_sasek
152
Freelancer

Ostatnio to mam wrażenie, że sztuczna inteligencja w grach jest coraz gorsza a poziom trudności jest sztucznie regulowany poprzez czynniki niezależne od umiejętności tejże sztucznej inteligencji, tylko poprzez zwiększanie lub zmniejszanie pewnych parametrów, np. zwiększając ilość punktów zdrowia przeciwników lub zmniejszając tą ilość dla postaci jaką kierujemy.

Twórcy powinni większą wagę przywiązywać do SI, bo jak na razie jest to jeden z chyba najbardziej zapomnianych czynników w rozwoju gier przez deweloperów.

13.08.2017 19:30
2.1
zanonimizowany699497
105
Konsul

Niestety dawniej też tak było. Szczególnie w strategiach. Taki zabieg był chociażby we wszystkich Civilization i wielu podobnych grach.

post wyedytowany przez zanonimizowany699497 2017-08-13 19:32:00
13.08.2017 19:55
2.2
Selen
88
Konsul

Zgadzam się, mogliby tylko nie szaleć z celowaniem bo wiadomo, że AI będzie miało twoją źrenice, w lewym oku, oddalonym o 10km na celowniku cały czas. Tyle, że tak jest od zawsze... Dodawanie większej ilości życia czy tam zwiększenie odporności jest bez sensu, do dupy z takim zwiększaniem poziomu trudności.

13.08.2017 21:27
topyrz
2.3
2
topyrz
77
O_O

Temat był już parę razy poruszany na serwisach GoL.
Problemy AI - dlaczego Sztuczna Inteligencja jest taka... głupia?
https://tvgry.pl/wideo.asp?ID=7042

W każdym razie trzeba mieć na uwadze, że tutaj była konfrontacja 1 na 1. Imponujące będzie jeżeli drużyna botów pokona profesjonalną lub mistrzowską drużynę ludzką.

post wyedytowany przez topyrz 2017-08-13 21:29:27
14.08.2017 11:44
2.4
1
amplidude
17
Legionista

Oprócz pierwszego F.E.A.R. nie przypominam sobie gry, która zrobiła na mnie tak duże wrażenie świetną SI.

@TobiAlex
Fakt, zupełnie wypadło mi z głowy Half-Life, z drugiej strony wtedy byłem, że tak powiem, za młody, żeby docenić coś takiego jak SI. :) Przy okazji HL, przypomniał mi się pierwszy Unreal i Skaarje potrafiący omijać wystrzeliwane w nich pociski. :)

post wyedytowany przez amplidude 2017-08-14 21:16:03
14.08.2017 18:06
2.5
TobiAlex
192
Legend

@amplidude

Co? A niby m.in. czym zasłynęło pierwsze Half-Life? Właśnie A.I.

13.08.2017 22:35
VIVECT
3
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
VIVECT
31
Chorąży

Twórcy dali możliwość widzom pograć w czasie turnieju na to SI i powiedzieli, że pierwsze 50 osób które pokona bota dostaną arcanę (fajny drogi item). Wszystkie rozeszły się w ciągu pierwszego dnia. Jak donosił jakiś redditowiec udało mu się to niszcząc wieżę. Zpullował szybko wrogie creepy i ganiał się z nimi po lesie w tym czasie SI musiał się zmagać z całą falą jego, do czego nie był przygotowany. Musiał więc się cofać w tym czasie gracz gonił się wciąż po lesie ściągając co chwilę świeże creepy bota, powoli anihilując wieżę wroga. Idealny przykład, że sztuczna inteligencja bardzo słabo adaptuje się w nowym środowisku i nie radzi sobie z drastycznymi zmianami.

14.08.2017 10:09
3.1
acat
14
Legionista

To bardzo ciekawe co piszesz, masz może gdzieś linka żeby móc się zapoznać ze szczegółami?

14.08.2017 10:36
Jonasz95
3.2
Jonasz95
142
Pretorianin

@acat
Nie jest to nic specjalnie dziwnego, jak na razie SI działają na zasadzie analizy tysięcy przypadków. Zastosowanie nowej, zaimprowizowanej taktyki to najlepsza metoda by ją pokonać.

14.08.2017 18:00
3.3
1
acat
14
Legionista

@Jonasz95
Tzn. to co piszesz może działać, może nie. I jako, że efekty osiągane przez tego bota wszędzie są podawane w sposób jednoznaczny (sukces! AI wygrało! Skynet! Terminator! ratuj się kto może ^^) interesowałaby mnie literatura pokazująca drugą stronę medalu.

O ile czytałem ten bot był robiony Deep Q learningiem bazując na grze samego z sobą - więc jest wielce prawdopodobne, że wyuczył się jednej ścieżki osiągając jakieś lokalne maksimum i działa świetnie wyłącznie pod warunkiem że przeciwnik gra podobnie co on.

Natomiast jak spojrzymy na takie np. Alpha Go to jest to tak dopracowany projekt, że wielce wątpię aby jakakolwiek 'zaimprowizowana taktyka' dała radę coś mu zrobić. Z drugiej strony w Alpha Go włożono całą masę wiedzy dziedzinowej, symulacje Monte Carlo są sterowane konkretną heurystyką, a równocześnie jest też stosowana funkcja oceny pozycji w każdym wierzchołku.

16.08.2017 13:55
VIVECT
13.08.2017 23:36
👍
4
odpowiedz
zanonimizowany1233632
0
Pretorianin

Prawda jest taka że to co widzimy w grach to symulacja sztucznej inteligencji bo jeśli nasi przeciwnicy byli by prawdziwym SI to nie mogli byśmy zabić nawet jednego bota w żadnej grze ponieważ przewidywał by on wszystkie możliwości i analizował sytuacje a tym samym był by nie do pokonania. Taka jest prawda więc cieszmy się że mamy taką a nie inną sztuczną inteligencję w grach. Jeśli ktoś pisze że komputer sztucznie podbija sobie statystki na swoją korzyść to jest po prostu głupcem i niczym więcej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1233632 2017-08-13 23:37:31
14.08.2017 00:44
5
odpowiedz
zanonimizowany1101535
23
Generał

Jak w szachach. Tam poziom przewidywania kilku/nastu ruchow naprzod nawet wsrod najlepszych graczy ma jakies granice, komputer o duzej mocy obliczeniowej da rade to przekroczyc i wygrac, bo po prostu ludzki umysl nie potrafi ogarnac tak duzej ilosci kombinacji/operacji. Tu zapewne jest podobnie, plus dochodzi szybkosc reakcji. Komputer w ulamku sekundy potrafi wykonac kombo, ktore nawet najlepszemu graczowi zajmie jakas policzalna ilosc czasu (np. pol sekundy). Komputer zawsze bedzie szybszy. To ze AI pokonuje graczy to nic w sumie nowego. Bardziej interesujace jest pytanie dlaczego tak pozno, i jakie konsekwencje z tego wynikna.
Z jednej strony fascynujacy temat, z drugiej az strach sie bac scenariusza rodem z terminatora. Kiedy maszyny i sztuczna inteligencja sie zbuntuja wobec swoich stworcow?

post wyedytowany przez zanonimizowany1101535 2017-08-14 00:46:43
14.08.2017 13:25
6
odpowiedz
premium665917577
30
Pretorianin

Chwalenie się tym że dostali bęcki od CPU. Serio? Widać tacy ,, najlepsi'' nie byli.

Wiadomość SI pokonało najlepszych zawodników w grze Dota 2